Skocz do zawartości
mateusz(stefan)

Dragon Age (seria)

Polecane posty

Swoją drogą, dokładnie taki sam zabieg z uszeregowaniem był w KotOR - i nie przypominam sobie narzekań.

Nie pamiętam dokładnie, ale w kotor taki system dialogów (chyba) był od początku, dlatego to nie przeszkadzało. W DA był bardziej rozbudowany a teraz twórcy przechodzą na uproszczony, co się wielu nie podoba, w tym mnie, podobnie jak strona w którą zmierza gra patrząc na gameplay

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up - w KotOR był system "uporządkowany", a nie "uproszczony". Wyświetlane linie dialogowe były "normalne", w sensie rozbudowane, natomiast w każdej dyskusji ich kolejność była identyczna: pozytywna odpowiedź, neutralna odpowiedź, wroga odpowiedź, prośba o więcej informacji, powrót do poprzedniego menu wyboru, pożegnanie rozmówcy.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale mam wrażenie, że ten system nigdy nie wymagał doktoratu z polonistyki, czy nauk społecznych, żeby się w nim od biedy połapać, hm?

Natomiast nigdy się nie dało połapać w >wydźwięku< danej wypowiedzi. Wszyscy dobrze wiemy, że można rzucić koledze "ależ ty jesteś mądry" co najmniej na cztery różne sposoby - raz się obrazi, raz oburzy, raz będzie zadowolony z pochwały. Wszystko zależy od mimiki i intonacji - a tych w tym "rozbudowanym" systemie dialogów nie mieliśmy podanych, więc nie wiedzieliśmy, czy dla twórców dana wypowiedź ma ten sam przekaz emocjonalny, co dla nas.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev diary który się dzisiaj pojawił na stronie CDA jest obiecujący. Szczególnie zdanie - "you can think like a general and figh like a spartan". Laseczka mówi o aktywnej pauzie i bardziej taktycznym spojrzeniu na walkę. Jeżeli będę mógł wydawać rozkazy, których moi dobrzy chłopcy (choć na razie same dziewczyny pokazali) będą słuchać, a ja będą sobie mógł naparzać "złych chłopców" mieczem i fireballem to dla mnie git.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie mogę doczekać aż złapie gre i zaczne grać magiem ! Podobno mają ulepszyć tzn. dodać finishery itp. to będzie super byle nie zrąbali bo będzie kaszanka MAGIC RULEZ !!!

- "you can think like a general and figh like a spartan".

Z tego co kojarze to już było przy 1 części :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was już kupował DA: Ultimate Edition i to najlepiej na xboxa? :P Bo zaczęłam dzisiaj szukać (żeby zdążyć skończyć ze wszystkimi dodatkami jeszcze przed premierą DA2) i w Empiku nie mają ;/

Natomiast nigdy się nie dało połapać w >wydźwięku< danej wypowiedzi. Wszyscy dobrze wiemy, że można rzucić koledze "ależ ty jesteś mądry" co najmniej na cztery różne sposoby - raz się obrazi, raz oburzy, raz będzie zadowolony z pochwały. Wszystko zależy od mimiki i intonacji - a tych w tym "rozbudowanym" systemie dialogów nie mieliśmy podanych, więc nie wiedzieliśmy, czy dla twórców dana wypowiedź ma ten sam przekaz emocjonalny, co dla nas.
Właśnie: mimika i intonacja. Bardzo podobało mi się w ME (i Wiedźminie :) ) to, że nasza postać naprawdę uczestniczyła w rozmowach, a nie tylko przez całą grę stała z założonymi rękoma. Jednak możliwość usłyszenia własnej postaci rozmawiającej jest sporym krokiem w RPGach - i to krokiem bardzo pozytywnym. Jeśli chodzi też o zarzut 'ułatwienia' rozmowy - nie zgadzam się z nim, bo zawsze byłam zwolenniczką wysłuchiwania wszystkiego, co NPCe mają do powiedzenia.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale marketing znowu zwycięża. 30-latkowi na zachodzie nie chce się czytać 3, góra 5 wypowiedzi po 2-3 linijki. Za to trzeba się będzie naklikać, aby zobaczyć wszystkie możliwe odpowiedzi (zawsze zapisuje rozmowę przed dialogiem, a jak coś mi nie wyjdzie czy nie pójdzie po mojej myśli to odczytuje i próbuje do skutku). Szkoda.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up: Jeszcze raz... nie chodzi o to, żeby czytania było mniej (przesz gdyby BioWare chciało graczy oduczyć czytania to na pierwszym miejscu wywaliłoby z gry obszerne opisy lore obecne w obu ME i w Dragon Age), tylko żeby zdynamizować dialogi i uczynić z nich interaktywne cut scenki. Dialog przebiegający w naturalny sposób, w pełni udźwiękowiony odbiera się zupełnie inaczej, pełniej niż placki tekstu. Nawet najlepiej napisane placki tekstu.

I marketing nie ma z tym nic wspólnego. Trendy w grach, już prędzej (zresztą w dużym stopniu wywołane przez samo BioWare Mass Effectem). Filmowy sposób przedstawiania fabuły to nextgenowy standard, czy się to komuś podoba, czy nie. Ja to zdecydowanie lubię.

Swoją drogą, choć DAO może graficznie nie błyszczał, to był ewidentnie nextgenowy i IMO ten niemy główny bohater strasznie przeszkadzał. Rozsadzał dramaturgię wielu scen. NPCe z fajnym voice actingiem wczuwają się, robią kreacje, ale brzmią jakby mówili do ściany.

W pełni udźwiękowiony Hawke z pierścieniem dialogowym to jeden z budzących mój największy entuzjazm ficzerów DA2. Szczególnie, że Alpha Protocol udowodnił, że system postaw i system wpływu na postacie doskonale współdziałają i świetnie razem wypadają.

@niziołka: O ile kojarzę, to w Polsce DA:O-UE nie jest dostępne, za wyjątkiem wersji pecetowej z poziomu EA Store :/ . Na X360 jest angielska nówka na Allegro jak coś.

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DA: Ultimate, to jest dostępna na Amazonie za 18funtów. Zamówiłem ostatnio, jedyne co mnie interesuje to czy będzie tam też polska wersja językowa. Już raz mnie zaskoczyli kiedy zamówiłem BC2 i jak się później okazało była tam możliwość wyboru naszego języka. Także jak już dostanę paczkę to dam znać co i jak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale marketing znowu zwycięża. 30-latkowi na zachodzie nie chce się czytać 3, góra 5 wypowiedzi po 2-3 linijki. Za to trzeba się będzie naklikać, aby zobaczyć wszystkie możliwe odpowiedzi (zawsze zapisuje rozmowę przed dialogiem, a jak coś mi nie wyjdzie czy nie pójdzie po mojej myśli to odczytuje i próbuje do skutku). Szkoda.

dla mnie takie rozwiązanie ma inny sens. Chodzi o to żeby dialogi były bardziej dynamiczne i co za tym idzie sprawiały wrażenie realistycznych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie nie przeszkadzał system rozmów z Dragon Age i Alpha Protocol, choć były one skrajnie różne.

Problem polega na tym, że świetnie skonstruowana scena na żywo wymaga szybkich, prostych wyborów, żeby nie niszczyć płynności zdarzeń na ekranie. Na przykład poprzez przedstawienie kilku postaw na kole. Zaletą takiego rozwiązania jest większa dynamika, wadą jest brak dokładnej kontroli nad treścią. Inna sprawa, że tak naprawdę nie mamy zbyt wielkiej kontroli nad postacią; do wyboru jest kilka, góra kilkanaście uprzednio przygotowanych przez twórców ścieżek. I nie da się zrobić czegoś, czego autorzy nie przewidzieli. Do dziś pamiętam, jak w Tormencie przy Kamieniu Pamiątkowym Grabarzy porozmawiałem ze stojącym nieopodal gościem. Mówił coś o tym, że zapisuje się na nim umarłych i ma nadzieję, że jego imię rozsadzi głaz. Co zrobiłem? Zabiłem go i sprawdziłem. Kamień wytrzymał. Dziś taka akcja byłaby nie do pomyślenia. Czasem wręcz jest to działanie w imię mniejszego zła. Skoro nie mam wyborów, które chciałbym się podjąć to podejmuję te, które są mi najbliższe z dostępnych, ale taki jest urok cRPG - prawdziwą wolność może dać tylko sesja na żywo. W dodatku udźwiękowienie może być plusem, ale tylko w sytuacji, kiedy zabiorą się za nie kompetentni ludzie. Nie wyobrażam sobie takiego Legacy of Kain w wersji polskiej, najlepiej niech gry pozostaną lokalizowane kinowo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to ja podsumuje szybko DAO bo póki co jestem w Ostagarze.

Gra jest dobra jak dla mnie, nie przeszkadza mi system z Baldura w którego mało grałem. Problemem jednak jest kamera. Boże święty nie wiem jak ustawić kamerę by grało się komfortowo hehe. :P Dobra i teraz tak.

Mam już DLC darmowe no ten pancerz krwawego smoka oraz Shalę i pytanie. Nie mogę ich coś pobrać, co zrobić bym mógł je pobrać ? ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jak - masz już założone konto EA i podłączenie do internetu, klikasz ściąganie i nic? Wpisałeś już TUTAJ kod?

Mam pytanie - czy ktoś z was zdobył achievement za zabicie 500 i 1000 pomiotów na X360? Bo czego już się dowiedziałam, to fakt, że w przeciwieństwie do wersji PCtowej, trzeba wszystkie zabić swoją własną postacią. Ale ani nie chce mi zaakceptować tych, które zabiłam (nawet mimo tego, że zabiłam ok 800, a 500 z tego co najmniej moją postacią), natomiast w całym DA:O nie znajdzie się tego 1k. Czy też może da się odblokować to dopiero po zainstalowaniu DLC, gdzie spotykamy też pomioty?

EDIT:

Czasem wręcz jest to działanie w imię mniejszego zła.
Z góry dziękuję za wszelkie takie działania :D Na mnie system 'kółka' zrobił spore wrażenie, bo o wiele łatwiej jest dzięki niemu określić, jak chcemy poprowadzić rozmowę - czy jesteśmy zainteresowaniu wypytaniem o coś osoby, z którą rozmawiamy ("A do czego właściwie potrzebny ci jest ten przedmiot"?), czy też nie jesteśmy zainteresowani rozmową ("Nie będę się z tobą targować. Giń, śmieciu!"). Dużo łatwiej jest też przeprowadzić rozmowy tak, aby dowiedzieć się wszystkiego, co się chce, nie obawiając się, że skrypt uzna odpowiedź, którą chcieliśmy kontynuować rozmowę za jej zakończenie. No i ogromne znaczenie dla mnie ma (też podpatrzony w ME) sposób rozmowy, gdzie postać nie wygląda, jakby przez kilkanaście minut z założonymi rękoma wysłuchiwała monologu, tylko naprawdę wdaje się w rozmowy. A jakby jeszcze doszły 'szybkie akcje' jak w ME2 <np. możliwość wykonania jakiegoś zachowania, w czasie rozmowy>, to już w ogóle byłoby super.

Bo milczący bohater sprawdza się tylko w Dead Space, a i z tego się wycofują.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny to <przynajmniej xboxowe, ale BioWare korzysta chyba z tego samego systemu też na PC?>

Witch Hunt - 560 MSP <tylko po angielsku>

The Golems of Amgarrak - 400 MSP

Leliana's Song - 560 MSP <tylko po angielsku>

The Darkspawn Chronicles - 400 MSP

Dragon Age: Origins - Awakening - 2400 MSP

Dragon Age: Origins - Return to Ostagar - 400 MSP

Dragon Age: Origins - The Stone Prisoner - 1200 MSP

Dragon Age: Origins - Warden's Keep - 560 MSP

800 MSP na Allegro chodzi po ok 29 złotych, w Empiku widziałam ok 4k punktów za 229 zł, więc trzeba sobie przeliczyć... Albo zwyczajnie kupić Ultimate edition PC. Sama sobie kupuję taki zestaw na Xboxa, bo do tej pory grałam na pożyczonym. Co prawda - całość po angielsku, ale co się zrobi ;/

<Jeszcze niedawno z powodu jakiegoś błędu PCtowa wersja UE była za 19 złotych ;) >

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak Witch Hunt to takie same jaja jak z LOTSB ? Czy jednak da się odpalić po Polsku ale dubb i napisy po Angielsku ? Mam na myśli wersję gry.

Przy okazji. Da się ustawić jakoś komfortowo kamerę ? Tak żeby nie latała ciągle w grze ? Bo u mnie lata. :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej xboxowe, ale BioWare korzysta chyba z tego samego systemu też na PC

Na PC jeśli dobrze pamiętam obowiązują również punkty BioWare w cenie 57 zł.

I czy Witch Hunt jest po Polsku

Do Witch Hunt i Leliana's Song tworzone jest spolszczenie. Aktualny stan ukończenia na dzisiaj to około 70% dla Witch Hunter a spolszconko do Pieśni można pobrać tutaj http://social.bioware.com/project/3624/#files

Ogólnie względem DLC bardzo nie podoba mi się polityka EA Polska, która całkowicie zignorowała to, że nie wszyscy muszą znać angielski na tyle, aby orientować się w tych dodatkach. Całe szczęści są jeszcze na tym świecie ludzie, którzy chcą poświęcić swój czas na robienie spolszczeń :smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupnem Dragon Age: Początek i chciałbym się dowiedzieć jak jest z poziomem trudności tej gry. Czy trzeba posiadać jakieś ponad naturalne umiejętności, żeby grę ukończyć? Jak ta gra się ma do Neverwinter Nights 1 czy 2? To są jedyne hardkorowe RPG, które ukończyłem i tylko do nich mogę się odnieść. DA jest łatwiejszy czy trudniejszy do opanowania? Jest więcej statystyk, itd, itp?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO DAO jest mniej więcej na poziomie trudności NWN2 (w jedynkę za mało grałem, żeby się wypowiadać), chociaż nie ma aż tak overpowered postaci jak np. Qara.

Na normalnym poziomie trudności IMO gra jest w sam raz dla kogoś, kto nie projektuje sobie builda i nie wylicza z kalkulatorem w ręku, który bonus będzie bardziej opłacalny, a po prostu dobiera w miarę logicznie skille, ekwipunek i stosuje jakąś tam taktykę. Przez cały walkthrough DAO zdarzało mi się wczytywać grę, owszem, ale żadnych wyjątkowo trudnych walk sobie nie przypominam.

A ja wziąłem preorder DA2 na PC. Cały czas się co prawda zastanawiam, bo ostatnie gry BioWare strasznie szybko taniały, ale materiały z gry przekonały mnie, że seria idzie we właściwym kierunku, z jednej strony czerpiąc fajne rzeczy z Mass Effecta, z drugiej - zachowując charakterystyczne elementy. Pomimo wszystkich zmian DA2 zapowiada się na najbardziej oldskulowego RPGa 2011.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie kupić sobie punktów Bioware i zainwestować w jakieś DLC ? Są jakieś godne uwagi i spolszczone ? Bo Leliana chyba z tego co pamiętam tylko po Angielsku choć jest chyba łatka ? :P

Taak, do pieśni leliany jest spolszczenie, zresztą nie ma tylko do dlc o morrigan chyba, najwyżej możliwe że do czegoś jeszcze, ale nie więcej niż dwóch, do reszty które nie są oryginalnie po polsku są spolszczenia.

Ja szczerze nie wiem co polecić, mam wszystkie dlc prócz witch hunt ale nie wiem, jeśli nie masz kamiennego więźnia (nie wiem czy masz, ja przynajmniej miałam kod w pudełku z grą :tongue: ) to polecam to, prócz tego twierdza strażnika jest nawet ciekawa, dlc o Lelianie mnie szczerze znudziło, powrót do ostagaru w sumie nic ciekawego nie wnosi prócz tego że można trochę sprzętu zdobyć, kroniki mrocznych pomiotów to już zależy od ciebie czy jara cię robienie rozwałki pomiotami, mnie nie, tak więc do tego dlc nie wróciłam :wink:

Golemów Amgarraku (czy jakoś tak XD) jeszcze nie zaczęłam, więc nie wiem.

A więc jednak podsumowując polecam kamiennego więźnia jeśli nie masz i twierdzę strażnika, jeśli masz kamiennego więźnia to wtedy coś innego na to miejsce, ale tu już ci nie powiem co będzie dobre :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: Otóż zamierzam kupić cyfrowo Dragon Age, w związku z dużymi promocjami na EA storze. Nie kupowałem tam jeszcze niczego, stąd moje zakłopotanie.

Otóż są 3 wersje: zwykła, dodatek, oraz wersja ultimate która ma wszystko. Jednak w wypadku tych pierwszych można wybrać język polski przy dodawaniu do koszyka, a w wypadku wersji ultimate nie ma tej opcji. Czy jak kupię wersję Ultimate to i tak będę miał język polski?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są w takim razie możliwośći kinowego spolszczenia całego tego zestawu? Szukać fanowskich spolszczeń napisów? To mnie nie przekonuje, chyba prędzej sobie odpuszczę kupno UE. Nie ma także możliwości zainstalowania podstawy + dodatku w wersji rodzimej i zostawienie dlc w wersji oryginalnej? Chyba że EAdownloader pobiera wszystko za jednym razem niczym steam, to by wszystko wyjaśniało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z tego co wiadomo w chwili obecnej spolszczenie tej wersji jest niemożliwe. Nawet po wrzuceniu do niej wyciągniętego z podstawki lub fanowskiego spolszczenia nie działa - gra się wtedy sypie.

Jeżeli chcesz pograć w Dragon Age po polsku to niestety nie uda ci się to z wersję UE.

Edytowano przez Sebciooo911
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...