Skocz do zawartości

Pytania do redakcji cz. 6 [archiwum]


Pzkw VIb

Polecane posty

ja mam pytanie do całej redakcji. A mianowicie DLACZEGO KARZECIE TAK DŁUGO NA SIEBIE CZEKAĆ !? ja tu już umieram z nudów, ostatnie numery przejrzałem ze 20 razy każde a każdy dzień im bliższy premiery tym dłuższy :/

nie lubię was ale i tak was kocham :P

Dlatego, że jak dostaniesz nowy nr CDA masz sie nim delektować. A nie leciec do kibla i przez najblizsze 3h nie wychodzic czytając :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6k
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Cofnijmy się o parę ładnych lat wstecz... Planescape: Torment, Baldur's Gate, Fallout 1-2, Half-Life - kultowe dziś tytuły. Żaden z nich nie dostał najwyższej noty. Teraz dychę dostaje Oblivion, który robi przeogromne wrażenie, ale przez pierwsze dwie godziny, później zawiewa nudą. Test Drive Unlimited, który poza fajnym multi nie prezentuje sobą nic odkrywczego, i wiele innych.

Macie jakąś, z góry narzuconą, liczbę najwyższych not, które musicie wystawić w ciągu roku? :P Czy po prostu macie nadzieje, że "MAMY 10/10" bez określonego na okładce tytułu, zwiększy sprzedaż magazynu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofnijmy się o parę ładnych lat wstecz... Planescape: Torment, Baldur's Gate, Fallout 1-2, Half-Life - kultowe dziś tytuły. Żaden z nich nie dostał najwyższej noty. Teraz dychę dostaje Oblivion, który robi przeogromne wrażenie, ale przez pierwsze dwie godziny, później zawiewa nudą. Test Drive Unlimited, który poza fajnym multi nie prezentuje sobą nic odkrywczego, i wiele innych.

Macie jakąś, z góry narzuconą, liczbę najwyższych not, które musicie wystawić w ciągu roku? :P Czy po prostu macie nadzieje, że "MAMY 10/10" bez określonego na okładce tytułu, zwiększy sprzedaż magazynu?

10 nie zwiększy sprzedaży. Kogo zainteresuje i tak się dowie o którą grę chodzi bez kupowania pisma, ale dla osób które i tak nas kupią jest niespodzianką/ciekawostką/zabawą "czy dobrze wytypowałem grę, którą ową 10 dostała".

Czyli bardziej element rozrywkowy niż marketingowy. Po za tym ludzi w redakcji z biegiem lat, gdy widzieli już tyle gier, co roku widzą coraz to nowsze, doskonalsze, coraz trudniej zaskoczyć, więc też grom coraz trudniej ową 10 zdobyć. Dlatego właśnie jak już jakaś na tą ocenę zasłuży, to warto podkreślić to na okładce, że jest w końcu taka, która nas zadziwiła.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może redaktorów CDA zmęczyło doszukiwaniu się tego ,,czegoś'' w każdej grze, więc teraz lecą dziesiątki przy nawet średniej produkcji jaką jest np Oblivion i Test Drive Unlimited, który wg mnie kompletnie nie zasługiwał na 10. Ciekawe czy postarają się przy zrecenzowaniu 3 części Deus Exa...?? Mam nadzieję, że tak i gra dostanie na taką ocenę na jaką naprawdę zasłużyła.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne macie teorie :) A zauważyliście, że w czasach wspomnianych przez was falloutów, baldurow itp. co druga gra była w jakimś rodzaju innowacyjna, nietypowa, zaskakująca, nieziemsko grywalna? Wtedy 10 wystawiało się grze najlepszej z najlepszych, a było w czym wybierać (pamiętam numer, w którym dwie gry dostały 10/10!). W tamtych czasach, kryteria ocen były dużo surowsze. Pamięta ktoś pierwsze kryterium 10? Bo ja tak: na 10 zasługiwała gra, która była najlepsza, nie tylko w reprezentowanym przez siebie gatunku, ale wogóle, tak by miłośnicy innych gatunków także z przyjemnością grali w tą grę. Tak było w czasach Unreala i Heroes 3 i z tych względów takie gry jak fallout nie dostały najwyższej oceny.

Z biegiem lat rosły jednak wymagania nasze jak i redaktorów wobec gier, a same gry stawały się coraz bardziej schematyczne, nastawione na efektowność, a nie na przyjemność grania. I by jakiejkolwiek grze wystawić najwyższą ocenę trzeba było trochę zmienić jej definicję. I tak 10 wystawiane były grą "najlepszym w danym gatunku". I jak zauważyłem ta zasada obowiązywała w czasach far cry i wow. A jak jest teraz? Domyślam się, że definicja "dychy" została jeszcze bardziej uproszczona, chociaż redakcja nie podawała nowego jej znaczenia. Podejrzewam, że teraz jest to coś w rodzaju "gra oferująca nieziemską grywalność, która nas wciągła i pozytywnie zaskoczyła, prezentująca bardzo wysoki poziom". Napewno "dych" nie dostają już tylko gry idealne, albo najlepsze w danym gatunku. Dlaczego? Bo takie poprostu już nie wychodzą.. Większość gier to klony gier X, które są klonami gier Y itd.

IMO bezsensowne jest kłocenie się o ocenę gry sprzed 10 lat, z oceną gry która ma parę miesięcy. Maluch w latach 70-tych byl jednym z najlepszych aut, do którego każde inne porównywano (przynajmniej my Polacy tak robiliśmy :)) Nie znaczy to jednak, że mamy maluszka traktować jako punkt odniesienia w stosunku do nowego mercedesa i to jeszcze na zasadzie "ten mercedes jest do niczego, wielki potwor, duzo pali, pelno elektroniki, a maluszek to byl prawdziwy samochod z dusza" :)

Redakcja nie idzie na łatwizne, ale aby ocena 10/10 nie stała się mitem, by można było nią uchonorować grę, która w szczególny sposób spodobała się redakcji należało obniżyć jej wymagania. A CDA mimo obniżenia tych wymagan nie rozmienila "dychy" na drobne, o czym świadczy fakt, że od ponad roku takiej oceny nie wystawiłą.

Dziekuje za uwage :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kafarek15: a proszę Cię bardzo, ponieważ całkowicie się z Tobą zgadzam. Jak widać coraz więcej gier jest przehype'owanych vide Crysis, Hellgate co nie oznacza że i fan samochodowych arcadówek nie będzie się przy Crysisie dobrze bawił, bo są na to duże szanse... No to ja też dziękuję za uwagę... :P PS Jestem ciekaw jaką ma na to wszystko opinię Ghost...?? Adminie , prosimy o odpowiedź ... :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 10 zasługiwała gra, która była najlepsza, nie tylko w reprezentowanym przez siebie gatunku, ale wogóle, tak by miłośnicy innych gatunków także z przyjemnością grali w tą grę.

Z biegiem lat rosły jednak wymagania nasze jak i redaktorów wobec gier, a same gry stawały się coraz bardziej schematyczne, nastawione na efektowność, a nie na przyjemność grania.

>>>IMO trochę racji masz, ale przede wszystkim co się zmieniło to gracze - a wraz z nimi gry, a za grami sposób ich oceny dostosowany do graczy.

Domyślam się, że definicja "dychy" została jeszcze bardziej uproszczona, chociaż redakcja nie podawała nowego jej znaczenia. Podejrzewam, że teraz jest to coś w rodzaju "gra oferująca nieziemską grywalność, która nas wciągła i pozytywnie zaskoczyła, prezentująca bardzo wysoki poziom".

>>>A po co zgadywać skoro jest powiedziane że 10 dostaje gra na wniosek recenzującego jeśli zdoła zebrać bodajże 3 czy 4 głosy popierające - demokracja :)

Napewno "dych" nie dostają już tylko gry idealne, albo najlepsze w danym gatunku. Dlaczego? Bo takie poprostu już nie wychodzą.. Większość gier to klony gier X, które są klonami gier Y itd.

>>>To trochę tak jak z filmami - ciężko jest zobaczyć coś oryginalnego :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, proszę was, recenzje gier które ocenilliście na dziesięć, ostatnio w wiekszości NIC nie da się z nich dowiedzieć! Autor zachwca się, coś tam pisze, coś tam się dowiaduję, ale strasznie mało (TD:U) Gdy zagrałem w owego TD:U okazało się, żę autor (w tym przypadku Allor) wielu rzeczy nie opisał. nie dużo dowiedziałem się też z recenzji GTA IV.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kafarek15: a proszę Cię bardzo, ponieważ całkowicie się z Tobą zgadzam. Jak widać coraz więcej gier jest przehype'owanych vide Crysis, Hellgate co nie oznacza że i fan samochodowych arcadówek nie będzie się przy Crysisie dobrze bawił, bo są na to duże szanse... No to ja też dziękuję za uwagę... :P PS Jestem ciekaw jaką ma na to wszystko opinię Ghost...?? Adminie , prosimy o odpowiedź ... :P

Ogromna większość gier jaka obecnie powstaje to produkty wtórne. Zgadzamy się z tą opinią. Teraz ciężko trafić na coś rewolucyjnego albo coś czego by jeszcze nasze słodkie oczka nie widziały w takiej czy innej grze. ;)

W tej chwili aby gra mogła otrzymać 10 musi się z tą opinią zgodzić kilku redaktorów. A że redaktorzy mają różne gusta, zdecydowanie spore doświadczenie w grach, widzieli już całe multum tytułów, więc nie jest łatwo ich zaskoczyć. A już trudniej jeśli musi się zaskoczyć kilku z nich i bynajmniej nie jest łatwo uzyskać od nich zgodę na 10. Dlatego, żeby tak się stało dany tytuł musi być naprawdę mocną rzeczą. Np. ja osobiście nie lubię gatunku jaki dostał teraz 10, ale to co zobaczyłem, to co miałem okazję "pomacać" zaskoczyło mnie nad wyraz pozytywnie. I to na tyle, że mimo iż nie lubię tego typu gier zastanawiam się nad kupnem tego tytułu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghost to może przedstawisz gry, które Twoim zdaniem zasługują na tą zaszczytną ocenę 10, skoro twierdzisz że owy gatunek który dostał dychę jest tak przez Ciebie nielubiany. Można utworzyć taki swoisty TOP TEN GHOSTA, gdzie będą podawane gatunki i wraz z nimi gry, które do owych należą. Oczewiście za pozwoleniem Szanownego Admina :P ...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tutaj może nie z pytaniem ale raczej z podziękowaniami.

Dziękuje wam za reaktywowanie działu demoscena na DVD - do pełni szczęścia brakuje tylko odpowiednika w wersji paierowej w samym czasopismie :) Niemniej jednak bardzo mnie to ucieszyło. Mam nadzieję że dział ten przybliży czytelnikom (głównie tym młodszym bo starsi pewnie się choć trochę w tym temacie orientują) fantastyczne zjawisko, jakim jest scena internetowa i zachęci do dalszego jej zgłębiania.

Ja sam mam w scenie jakiś tam bardzo malutki udział :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny pytanie... o co biega z tym Konfiguratorem Live?

Wiem że chodzi o to, że jak jest czerwony pasek przy danej rozdzielczości, oznacza to że gra na minimalnych nie ścina się w takiej rozdzielczości. NIE WIERZĘ!

Recenzja Grida. KOmp z C2D E4300 @ 3ghz, z Radkiem HD 3650 i 2 GB ramu na minimalnych w rozdzielczości 800x600 śmiga. Szkoda tylko, że na moim syfnym kompie (Pentium D 820 2,8 ghz, 1 gb ram, GeForce 7600 GS) Grid na minimalnych i rozdzielczości 1024x768 też śmiga. Nie wierzę że taki komp jaki jest w tym konfiguratorze przedstawiony nie jest w stanie uciągnąć Grida na... średnich przynajmniej?!

To jak to jest? Czy te kompy są jakieś strasznie syfne albo w tle mają włączone skanowanie antywirem, kompresję filmu jakiegoś? enki w swoej minirecenzji pisze że na jego starym GF7600 mógłby pokaz slajdów oglądać... czy aby nie przesadzacie? Gdy włączyłem Grida u siebie na max + 1280x1024 to gra miała jakieś... 6-9 fps. Nie wierzę. Wytłumaczcie mi to, jak to jest. A może mój komp jest taki przecudowny ze swoimi 2k pkt. w 3dmarku06? :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak zobaczyłem tego Konfiguratora Live przy recenzji GRiD'a się zdziwiłem. U mnie na Pentium 4 z ht 2,4Ghz, radeon x1650pro 256mb, 1,25Gb Ramu na niskich detalach w 1024x768 gram bez problemu i całkiem płynnie.

To moze ja odpowiem, gdyz Konfigurator Live to w kazdym przypadku moja dzialka: widzisz, chodzi o to, by chodzilo nie "calkiem plynnie" a plynnie.

W zamierzeniu gra w danej rozdzielczosci dostaje okreslony kolor wtedy, gdy nie ma ZADNYCH zaciachow w kazdych, najciezszych nawet warunkach, jakie uda mi sie osiagnac podczas testow. W przypadku omawianej scigalki oznacza to, ze gra nie zacinala sie, gdy na trasie byla maksymalna liczba aut, a sama trasa pod wzgledem graficznym byla mozliwie najbardziej wymagajaca.

Obrazowo mowiac - co z tego, ze taki dajmy na to Unreal Tournament chodzi plynnie (czyli co najmniej 30 klatek) gdy spacerujesz sobie po planszy, skoro na tym samym zestawie potrafi solidnie przyciac, gdy pojawi sie wieksza grupa zawodnikow?

W Konfiguratorze Live chodzi o to, by sprawdzic, ktory zestaw pozwala na nieskrepowana gre - czyli zapewnia solidny komfort grania. Popatrz sobie zreszta na uwage pod ramka KF! w grze SH4, a zalapiesz o co chodzi.

Mozesz oczywiscie probowac uruchamiac gre na slabszych konfiguracjach, ale wtedy nie gwarantujemy, ze doswiadczysz zabawy bez "zabkowania" - choc w wielu przypadkach sama gra bedzie mozliwa i nigdy tego nie ukrywalismy. Zauwaz - czarny kolor oznacza, ze gra sie nie uruchamia LUB chodzi, ale niezbyt plynnie.

Wiem, ze sa to dosc wysrubowane granice, ale jakies trzeba bylo przyjac - i owa magiczna granica 30 klatek w kazdych warunkach jest najrozsadniejsza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah, proszę was, recenzje gier które ocenilliście na dziesięć, ostatnio w wiekszości NIC nie da się z nich dowiedzieć! Autor zachwca się, coś tam pisze, coś tam się dowiaduję, ale strasznie mało (TD:U) Gdy zagrałem w owego TD:U okazało się, żę autor (w tym przypadku Allor) wielu rzeczy nie opisał. nie dużo dowiedziałem się też z recenzji GTA IV.

Dokładnie, mam takie samo zdanie. Wystarczy sobie przypomnieć recenzję Assassin Creed - Hut napisał ją na 4 (lub 6) stron, pięknym językiem, urozmaicił fajnymi screenami i artami, niestety z samej recenzji czytelnik dowiaduje się bardzo mało. Brak jednak konkretnych opisów, informacji czyli tego, co dla gracza czytającego recenzję jest najważniejsze. Pewne skromne kupki informacji zostały rozbite po całej tamtej "opowieści", ale co z tego, pewne kilka razy się powtarzają, a o wielu rzeczach nie ma ani słowa (bronie, przeciwnicy, walka). I w sumie nie wiadomo czy jednak warto tą grę kupić czy nie.

Ktoś pewien czas temu użył porównania, że

Recenzje w CDA często są jak ogromne rozłożyste drzewo z tysiącami liści- wygląda pięknie, ale nie sposób zobaczyć pnia.

Dlatego- drobny apel- więcej konkretów! :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Redakcjo, drodzy Forumowicze!

Chciałbym poruszyć temat linuxa. Wszyscy, albo większość z nas jest zapalonymi graczami. Kupujemy co jakiś czas nowe podzespoły do komputera, żeby móc grać w pełnych detalach w ciekawe gry (często te polecane przez CDA ;-). Ostatnio oprócz koniecznych zmian sprzętowych, czekać nas może zmiana systemu operacyjnego w którym gramy. A pod jakim systemem powstaje nawięcej gier? Oczywiście pod kolejne wersje Windows'a. I tutaj chciałbym zadać Wam wszystkim pytanie - czy nie czujecie się zmęczeni tym systemem? I nie zadajecie sobie pytania - dlaczego żeby grać w gry zgodne z DX 10 musimy mieć Vistę (system, który ze względu na zaimplementowane mechanizmy DRM oraz ogólne wysokie wymagania nie jest ciekawym systemem operacyjnym dla mniej zasobnych osób - o zagrożeniach DRM polecam bardzo ciekawy artykuł http://bytowisko.pl/?page_id=819). Czy nie zastanawialiście się kiedyś co by było, gdyby pod linuxa również masowo byłyby pisane gry? Jeden Quake to za mało. Pisanie gier pod system opensource pozwoliłby twórcom gier na znacznie większą wydajność na słabszych i starszych konfiguracjach. Podobno środowisko OpenGl jest nieco trudniejsze do okiełznania od DX ale chyba warto byłoby zainteresować twórców oraz wydawców grami pod linuksa. I tutaj zwracam się z apelem do Redaktorów CDA. Spróbujcie w rozmowach i wywiadach z przedstawicielami z branży gier komputerowych poruszyć tą kwestie.

Wyobraźmy sobie darmowy i przyjazny (wbrew pozorom dzisiejsze wersje linuksa są bardzo przyjazne, bezpieczne i mają świetne bajery graficzne - aixgl - i są za darmo. Najpoważniejszą ich wadą jest - brak gier) system na którym gry działają szybciej a codzienna praca na komputerze nie wymaga kupowania i instalowania programów antywirusowych, ścian ogniowych etc. Może spróbujemy to zmienić? Proszę o uwagi i poważne odpowiedzi. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Czekam na e-maile.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...