Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

League of Legends v.3

Polecane posty

@Up

Ale chyba to, że ktoś zagrał nim pare bardzo dobrych meczy to jeden z lepszych argumentów, o ile nie najlepszy? Bo co jest dla ciebie lepszych argumentem? Jakie dany champ ma pick/win ratio na Lolkingu, czy to że topka nim gra (IMO dwa najgorsze i najbardziej beznadziejne argumenty jakie można podać)? Jeszcze widziałem że pare osób tutaj wyliczało matematycznie DMG ze skilli i to była dla nich świętość. Pozostawię to bez komentarza.

Właściwie to maksowanie Q wcale nie jest głupie, R przydaje się bardziej w jungli i przy dłuższych wymianach, ale dzięki Q mamy lepszego, szybszego bursta co raczej bardziej przydaje się na gankach. Widać że hajp na Udyrka złapali nawet na LCS :P Szkoda że w Late słabnie dosyć mocno, budowany pod full tanka odstaje, jako ofensywne itemy budowałem na nim gauntleta (pasywka) i Wit Enda, 50 MS a dawało sporo DMG, szczególnie z maksowanym Q.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dany champ ma pick/win ratio na Lolkingu, czy to że topka nim gra (IMO dwa najgorsze i najbardziej beznadziejne argumenty jakie można podać)?

Ale chcesz czy nie, to są dwa dobre argumenty. Lolking pokazujący w/l ratio to bardzo dobry wyznacznik tego czy coś jest dobre czy nie. Statystki nie oszukasz;) Zaraz wjedzie Spike i zarzuci jakąś dobrą statystyką na to. A dlaczego to czym gra topka jest dobrym argumentem? Bo oni wykorzystują maksymalny potencjal danych czampów. Doskonale rozumieją mechanikę i między nimi nie ma takiej wielkiej różnicy umiejętności. Dlatego na takim poziomie każdy niuans w mechanice champa jest ważny. Każdy szczegół może przeważyć. A to, że ktoś rozegrał kilka dobrych meczy na niskim elo to nic nie znaczy. Zrozum, elo jest różne i na prawdę od bronzu do golda można wygrać wszystkim. Chcesz tak grać? Spoko! Daje Ci to frajde? Good for you! Ale zrozum, że taka historia o niczym nie świadczą. Nie raz wygrywałem 4 vs 5, czy to znaczy, że tak należy grać? Nie! Grałem z dwoma junglerai, nigdy nie przegrałem takiego meczu. Czy to znaczy, że tak należy grać? Nie!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc to zgadzam się w tej kwesti z PanemDywanem i już to wałkowałem wiele razy. To jak kto gra nie świadczy o postaci a o graczu. Postać to skille. Są podane. One się serio nie zmieniają. Prosi używają tych samych. Nooby też. Gracz decyduje czy przegra postacią czy wygra. Niektóre odstają, inne się wybijają. Ale nie ma czegoś takiego jak I WIN champion. Nie ma tez takiego jak I LOSE champion.

Myślę, że trzeba zacząć stosować dwa słowa klucze: optimal i viable. Viable jest kompletnie, ale to kompletnie wszystko. Optimal NIE. Przeważnie jest tak, że w danej sytuacji, przeciwko danej postaci jest wąska grupa optimal postaci i oni osiągają najlepsze wyniki w danej sytuacji. Przykładowo - mobilny assassin mage - Ahri lub Kassadin ew Diana. Melee to Zed. I w sumie niewiele więcej. Oni są najbardziej optimal ale Viable jest znacznie więcej jak np Akali. I jeszcze jedno - często te różnie są bardzo małe jak np Zed jest lepszy od Akali ogólnie o 7% (przykład z głowy). Także te różnice są bardzo łatwe do ominięcie dzięki dobremu graczowi. Ale jak chcemy maksymalizować szansę na wygranie, wybaczcie ale jedynie Optimal Champy są najlepsze. A optimal champy to te którymi grają na LCS i te które mają najwyższy Win rario (nie pick ratio).

Swoją drogą trzeba by tego Singeda obczaić jakoś na suppie. W teorii niby wszystko styka. Koszty many to minus. Ktoś ma ochotę podzielić się swoim zdaniem? Tak "na sucho"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze w aktualnej rotacji znalazł się Aatrox musiałem go wypróbować i moje wrażenia są takie(gralem z łatwymi botami na ttpokerglass.png ):

Z W zadaje masakryczne obrażenia i w dodatku dzięki pasywowi bardzo szybko się leczy,natomiast maksowalem jako pierwszy E(strasznie mi się podoba :P),pomimo tego ze ten spell nie jest jakiś wybitny,Q jest niezłe(w boty zawsze trafiałemtrollface.gif ),ale wydaje mi się ze gdyby po drugiej stronie był ez albo vayne z dobrym refleksem na nic by się nie zdało,gdyż ma dosyć krotki zasieg i jak chcialem nim uciec to nie mialo zbytnio sensu.Co do ulti to dzięki niemu aatrox ma największy melee zasięg w grze i w ogóle szlachtuje innych mieczem z taka prędkością aż milo cheesy.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ulti to dzięki niemu aatrox ma największy melee zasięg w grze

Nie prawda ;p Taki sam ma Hecarim po użyciu Devastating Charge. Jakby nie patrzeć Unseene Predator Rengara to też zasięg aa.

@aliven

Kiedyś już gdzieś pisałem, iż zadaniem supporta jest ochrona ADC, a to w jaki sposób to robi to już jego sprawa. Leona ma masę cc, Taric ma heal i cc, Sona ma heal, AoE stun z ulta, Lulu- tarcza, ms buff, hp buff, polimorfia i podrzucenie, Blitz- znowu te cc... Singed z kolei ma tylko 2 cc i żeby użyć swojego przerzucenia musi podbiec do przeciwnika (chyba nie muszę tłumaczyć czym to się kończy jeśli założymy że po obydwóch stronach poziom umiejętności jest podobny). Żaden ADC raczej w miejscu stać nie będzie i już widząc zbliżającego się Singeda wrzuci mu na twarz ze 2 aa, jakiego skilla w międzyczasie i taki Singed raczej już wiela nie wytrzyma. Druga sprawa, że to pick raczej niespotykany, więc przeciwnicy moga mieć problemy z tym, jak sobie poradzić przeciwko takiemu zespołowi. Dalej niesprzyjająca dla niego może być również itemizacja, gdyż support powinien wardować i kupować przez to tańsze przedmioty i wyposażenie na gp5. Tak więc Liandry's Torment, Rylai's, RoA odpadają. Bez tych przedmiotów spada nasz dmg i cierpi survi. Imho Singed na supporta się nie nadaje, bo raczej na długo się w przeciwników w TF nie wbije (a jak już to jego trucizna nie będzie aż tak bardzo śmiercionośna). Jego uzyteczność w TF jako supporta też nisko oceniam. Sona ma swoje buffy, Taric potężny buff do AD i nie największy buff do AP i aura dodająca armor, Alistar ma ulti, dzięki czemu może tankować, AoE heal i dosyć dobre cc, Janna tarcza, AoE heal/odepchnięcie, podrzucenie, slow, Blitzcrank skolei ma bardzo ładną inicjację i AoE silence+całkiem przyjemny dmg. To tak imho. Jakby się w praktyce sprawdziło nie wiem i wolę nie próbować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie dany champ ma pick/win ratio na Lolkingu, czy to że topka nim gra (IMO dwa najgorsze i najbardziej beznadziejne argumenty jakie można podać)?

Ale chcesz czy nie, to są dwa dobre argumenty. Lolking pokazujący w/l ratio to bardzo dobry wyznacznik tego czy coś jest dobre czy nie. Statystki nie oszukasz;)

Nie. To nie jest wyznacznik tego, że gracze którzy używają danego bohatera grają nim dobrze i sprawiają, że dany bohater wygrywa gry, a nie tego jak bardzo dobry jest bohater. Jeśli podasz mi kontrargument bądź co innego, że w/l ratio pokazuje jak dobry jest bohater to zmienię zdanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wyznacznik tego, że gracze którzy używają danego bohatera grają nim dobrze i sprawiają, że dany bohater wygrywa gry, a nie tego jak bardzo dobry jest bohater.

Nie bardzo rozumiem to zdanie. Dwa razy przeczysz coś tu nie gra. W/L ratio pokazuje jak często dany bohater wygrywa, znaczy pokazuje którym statystyczniena najłatwiej jest wygrać, a którym przegrać. Jako, że mamy tutaj próbę zebraną z wszystkich graczy lola, jest to najbardziej obiektywne źródło informacji. Przykro mi ale takie są fakty;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale implikujesz, że ludzie grają *słabymi* championami, ale mają wysokie w/l ratio, bo ich bardzo dobrze ogarniają, co jest bzdurą.

W/l bierze pod uwagę i ludzi, którzy znają postać od podszewki i takich, którzy zagrali nią dwa mecze i wyciągają staty 0/XX.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wooops. Chodzi mi o to, że lolkingowy W/L ratio nie jest wyznacznikiem tego, że dany bohater jest dobry, tylko tego jak graja nim gracze. Bardziej zrozumiałe? ;]

No własnie nie! Statystyka tak nie działa. Ona sprawdza na podstawie ogółu graczy (słabych, średnich i dobrych) jakie jest W/L ratio danego champa, a co za tym idzie jak dobry/słaby jest bo tak to interpretujemy. Ogół graczy wygrywa Janna 55% meczy, a Olafem ten sam ogół tylko 39%. Przy czym nie możesz zakładać, że Janna grają tylk prosi, a Olafem nooby. Znaczy to, że Olaf jest słabym champem a Janna dobrym. Przy takiej próbie mamy chyba najbardziej obiektywne badanie jakie można zrobićwink_prosty.gif Ta statystyka nie sprawdza umiejętności graczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-brak jakiegokolwiek dasha powoduje iż praktycznie nie potrafię sobie wyobrazić grania bez flash'a

Ghost na Udyrze broken, nigdy nie brałbym flasha do tak tankowej postaci która potrafi przetrwać każdy gank i wszystkiemu uciec, chyba, że ma jakąś synergie ze skillami (flash + J4, flash + Maokai etc). Zresztą -

-z swiftnessami faktycznie da radę wyciągnąć ponad 500 ms (aczkolwiek wolę Ninja Tabi / Obuwie Merkurego)

Zależy, gdy idzie dobrze - swiftnessy, gdy idzie źle - defbutki, jednakże ja gram na utilityudyr więc wyciągam tak czy siak. : D

-wystarczy jeden przedmiot na mres i Phoenix prawie nic nie robi

Nie mogę się zgodzić, ale nie wiem jak to zaargumentować, mam tylko doświadczenie pod tym względem. Poza tym, w aktualnej mecie rzadko kto buduje mres wyłączając topa (a i tak tylko, gdy ma vs.ap or spiritvisage go buffuje i parę midów), a kto by tam topa chciał później zabijać w tfach, gdy się obuduje.

No i feniks znakomity do splitpushu.

-zwiększenie obrażeń tak, aby wynagrodzić brak ultimate'a (wewntualnie coś, jak ktoś już wspominał, jak u Syndry na max rankach dodatkowy bonus do umiejętności- moje przykłady Tiger- zwiększenie zasięgu aa o 25-50 jednostek, żółw +10% do odporności, misiu +10% max hp, feniks- po aktywacji możliwośc przechodzenia przez małe murki)

Niezły pomysł mechanicznie, ale według mojej opinii Udyr byłby wtedy po prostu za silny, chyba, że jakoś pobawilibyśmy się wtedy wartościami.

A, bajdełej, Lucjusz to będzie ranger hybryda z W na switchu z bonusem do AP / AD, co któryś atak wali z obu sterydek pewnie, czy coś. Nie, żebym wiedział, ale chce się pobawić w jasnowidza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghost na Udyrze broken, nigdy nie brałbym flasha do tak tankowej postaci która potrafi przetrwać każdy gank i wszystkiemu uciec, chyba, że ma jakąś synergie ze skillami (flash + J4, flash + Maokai etc).

Nigdy nie brałbym Ghosta do tak tankowej postaci, która potrafi przetrwać każdy gank i wszystkiemu uciec.

Za to Flasha i owszem, bo problemem Udyra nie jest mobilność, tylko podatność na kiting (przez brak gap closera), a Flash rozwiązuje ten problem lepiej niż Ghost (co nie znaczy, że jest to jakieś magiczne remedium).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaś wróciłem do zabawy Viktorem. Ostatnio grałem nim z miesiąc temu i szło mi jakoś bardzo topornie, teraz zaś bawię się znakomicie!. To na prawdę fajny mider, aczkolwiek laserka trzeba się nauczyć używać. No i boli brak escape mechanismu. Na szczęscie W trochę to rekompensuje. No i pogrom jaki robi w tfach jest na prawdę wspaniały;) Czekam na tego reworka, bo kusi mnie łączenie rdzeni, szczególnie, że blokują mi to jedno istotne miejsce w ekwipunku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

I to jest właśnie powód, dla którego póki co odpuściłem sobie granie Viktorem, i przez którego nadchodzi rework :) Apgrejdy tego śmiesznego itemku są całkiem fajne w early-mid, natomiast w late strasznie denerwuje zarówno brak możliwości zupgrade'owania go w coś lepszego, jak i fakt, że niepotrzebnie zajmuje ci miejsce w ekwipunku. Moim zdaniem powinno być to opcjonalne, jak u Rengara. Również niecierpliwię się na ten rework, bo jest (był) to jeden z moich ulubionych miderów, naprawdę świetny champion.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę wypowiedzieć się co do miderów - ostatnio na nowo odkryłem Cassio. Buty, maska oraz rylaj - to wystarczy żeby siać pogrom. Dmg jaki robi jest wg. mnie absurdalny. Aktualnie jest to jeden z moich ulubionych miderów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

I to jest właśnie powód, dla którego póki co odpuściłem sobie granie Viktorem, i przez którego nadchodzi rework smile_prosty.gif Apgrejdy tego śmiesznego itemku są całkiem fajne w early-mid, natomiast w late strasznie denerwuje zarówno brak możliwości zupgrade'owania go w coś lepszego, jak i fakt, że niepotrzebnie zajmuje ci miejsce w ekwipunku. Moim zdaniem powinno być to opcjonalne, jak u Rengara. Również niecierpliwię się na ten rework, bo jest (był) to jeden z moich ulubionych miderów, naprawdę świetny champion.

Nie wiem, czy chce żeby był opcjonalny:P Korci mnie zawsze żeby spróbować innych rozwinięć ale wiadomo laser rządzi;)

@UP

Nie, nie sieje pogromu w late bo:

a) jest papierem bez escape mechanismu

b) nie ma cc

c) jej ulti łatwo uniknąć a bez niego wiele nie zrobi

d) jak nie nażre się wcześniej to w late game tego nie zrobi

Generalnie ja lubię czasem pograć fiorą, nażarta robi pogrom (ale który champ tego nie robi :D ) ale nie jest to jakiś wybitny toper.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy ADC. Boli jednak brak escape mechanizmu. D: Jedynie po 6 można powiedzieć, że pozwala to w jakimś stopniu na ucieczkę. + slow z E.

Za to dmg Varus ma ładny. Stacki z pasywa W bolą od początku do końca gry. Slow mocny. Q niczego sobie (działa jak ult Ez'a, czyli jeżeli przejdzie przez miniona lub championa traci odrobinę zadawanego dmg; ale zawsze idzie zrobić tak, że zada cały dmg). Wg mnie bardzo dobry ADC. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy chce żeby był opcjonalny:P Korci mnie zawsze żeby spróbować innych rozwinięć ale wiadomo laser rządzi;)

Jeśli chodzi o damage to fakt, ulepszenie lasera jest najlepsze. Jednak jeśli potrzebujesz survi/utility, to żółte rozwinięcie jest również świetne. Bonusowy speed po rzuceniu Q jest naprawdę duży, a z butami Furor daje niezły efekt.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój ulubiony adc;) Nałożenie dwóch stacków i ich zdetonowanie potrafi zaboleć. Aczkolwiek ja uwielbiam go za Q! Zawsze kochałem bawienie się w snajpera i Q varusa daje mi taką możliwość. Generalnie cały skillset jest bardzo ok! Plamka z redukcją heala i slowa, Q, stacki % no i grupowy snare. Rzeczywiście brakuje mu tego escape mechanismu ale cóż zrobić. No i osobiście nie cierpię jego animacji ruchu... bieg jakby się skradał, a im większy ms mamy tym gorzej to wygląda IMO.

@Up

ja generalnie przez długi czas grałem własnie na rozwinięciu Q. To jest bezpieczniejsze rozwiązanie, ale nie pozwala Viktorowi rozwinąć skrzydeł. Nigdy nie inwestowałem w kulę, ale też mnie kusi, bo to potęzna broń w tfach i jeśli miałbym możliwość łączenia rdzeni to pewnie i tym rozwinięciem bym poeksperymentował.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to Flasha i owszem, bo problemem Udyra nie jest mobilność, tylko podatność na kiting (przez brak gap closera), a Flash rozwiązuje ten problem lepiej niż Ghost (co nie znaczy, że jest to jakieś magiczne remedium).

Oj no wiem, że flash może uratować ci życie, w sytuacji kiedy ghost tego NIE ZROBI. Po prostu grając Udyrem odcinam się od tej możliwości bo z doświadczenia wiem, że to teoretyczne uratowanie życia zdarza się o wiele rzadziej, niż praktyczne zastosowania ghosta. To jak Fizz Barrier+Ignite, Kassadin Barrier/Tp + Ignite etc. High risk high reward, ja ryzykuję. Co oczywiście nie znaczy, że każdy musi i jest to jedyna słuszna opcja.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to mi chodzi. Flasha na Udyrze głównie bierze się nie dla ucieczki ale dla zmniejszania dystansu. Dzięki pasywowi/butom/runom i tak masz dużo większy ms niż większość championów (na Bear Stance spokojnie dochodzący do 500), więc ten Ghost tak naprawdę aż tyle nie daje. Flasha za to możesz używać jako gap closera, co jest szczególnie pomocne przy gankowaniu w early i daje jakąś opcję przeciwko kite'owaniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...