Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Fable (seria)

Polecane posty

Na Gamescom 2010 pokazano kolejny gameplay z Fable III, w którym bohater musi odzyskać... a tam, sami zobaczcie, dodam tylko, że ja bym od razu to zniszczył! Tak mnie wnerwiało w dwójce...  

http://www.youtube.com/watch?v=2ITqXzfNkLY oraz http://www.youtube.com/watch?v=kYjYYm3huyY...feature=related

Od siebie powiem - jest na co czekać. :smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj pocinam w dwójkę. I o ile część pierwsza była IMHO po prostu sympatyczna, o tyle Fable II jest naprawdę kapitalne! Zabija klimatem już od pierwszych scen, urzeka ciekawymi questami, rozbudowaniem interakcji za pomocą gestów (powoli zaczyna to przypominać Simsy - i jest to zdecydowanie PLUS!), pieskiem ;) , większą swobodą ruchu i eksploracji (Gothic to ciągle nie jest, ale jest zdecydowanie lepiej niż w większości nowoczesnych RPG). Do tego art-design; chociaż sama gra graficznie prezentuje się jeno OK, to jednak co chwila przystaję gdzieś i napawam się wylewającym z ekranu pięknem, bo lokacje są tak malowniczo zrobione, że aż w sercu drży czulsza struna. ;)

Naprawdę, Lionhead wykonał kawał dobrej roboty projektując sequel i zrobił skok jakościowy. Każdy, komu podobał się pierwszy Fable i ma X360 a jeszcze z jakichś przyczyn po część drugą nie sięgnął - powinien nadrobić zaległości. A ja wracam do Albionu i... zdecydowanie wyglądam z najwyższym zainteresowaniem Fable III, które, miejmy nadzieję, będzie jeszcze lepsze niż dwójka!

I tylko łyżka dziegciu - poziom trudności jest zdaje się JESZCZE niższy niż w i tak banalnym pierwszym Fable. Niepotrzebnie też zmieniono system mnożnika expa na jakieś mało klarowne procenty wyliczane z każdej potyczki - po co? Przecież sprawdzał się doskonale... ; x

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można kraść, expić na strażnikach, zabijać kupców itd.

A niby jakie korzyści płyną z expienia na strażnikach? Jest ich zazwyczaj raptem kilku na całą lokację, podczas gdy bandytów/potworów jest przeważnie pełno (a za zabicie tychże dostajemy punkty dobra). Jedynie kradzież bywa przydatna, ale ilość zła jaką za nią dostajemy jest po prostu żałosna (jedna wyprawa do mrocznego lasu i już zadośćuczynilismy za splądrowanie połowy Albionu).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,

Gra kiedyś była bardzo dobra jednak co z niej pozostało do dziś to tylko sentymenty.

Większość ludzi patrzy teraz na grafikę i "sterowność" fakt fable ma jeszcze jako taką grafikę, ale jak ostatnio w nią grałem to sterowność mnie przestraszyła ;/

Jeślibym miał wybrać w jaką "starszą" grę zagrać na pewno nie byłby to fable ...

// Oczywiście nie musisz się ze mną zgadzać to tylko moje zdanie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można kraść, expić na strażnikach, zabijać kupców itd.

A niby jakie korzyści płyną z expienia na strażnikach? Jest ich zazwyczaj raptem kilku na całą lokację, podczas gdy bandytów/potworów jest przeważnie pełno (a za zabicie tychże dostajemy punkty dobra). Jedynie kradzież bywa przydatna, ale ilość zła jaką za nią dostajemy jest po prostu żałosna (jedna wyprawa do mrocznego lasu i już zadośćuczynilismy za splądrowanie połowy Albionu).

Na strażnikach da się expic. Strażnicy się respawnują i można sporo na nich zarobic ^^ . Ale najlepiej jest expic na szkieletach :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strażnicy się respawnują. No to należy teraz zadać pytanie, co w tej grze się nie respawnuje? Wybijasz kilkadziesiąt hobbesów, potem tylko wychodzisz na chwilę z jaskini i wracasz - nie może być, wszystkie znowu żyją, gotowe do ubicia. Strażników poza miastami łazi tylko garstka na każdą lokację, dlatego polowanie na nich jest moim zdaniem stratą czasu. Z kolei w miastach obarczą nas kosmiczną grzywną, co jest już w ogóle nieopłacalne. Jakoś nie widzę tu żadnych wielkich zysków zarezerwowanych dla gry złą postacią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strażnicy się respawnują. No to należy teraz zadać pytanie, co w tej grze się nie respawnuje? Wybijasz kilkadziesiąt hobbesów, potem tylko wychodzisz na chwilę z jaskini i wracasz - nie może być, wszystkie znowu żyją, gotowe do ubicia. Strażników poza miastami łazi tylko garstka na każdą lokację, dlatego polowanie na nich jest moim zdaniem stratą czasu. Z kolei w miastach obarczą nas kosmiczną grzywną, co jest już w ogóle nieopłacalne. Jakoś nie widzę tu żadnych wielkich zysków zarezerwowanych dla gry złą postacią.

Zła postac może robic wszystko ,a dobra musi sobię parę rzeczy odpuścic... Po zabiciu strażników jest sporo doświadczenia ,a grzywnę da się ominąc. Respawn w tej grze jest po to ,aby gra się szybko nie znudziła... No i żeby grzacz się ''wyszalał'' ;). W Fable 2 z respawnem jest bardzo podobnie ,ale nie ma tak ,że :jak się coś ubije to potem jest to zpowrotem. Wyjątkiem są strażnicy...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zła postac może robic wszystko ,a dobra musi sobię parę rzeczy odpuścic...

Zła postać nie może np. expić na bandytach i potworach. Jeśli będzie to robić to w pewnym momencie przestanie być zła (za każde takie zabójstwo dostajemy trochę punktów dobra).

W Fable 2 z respawnem jest bardzo podobnie ,ale nie ma tak ,że :jak się coś ubije to potem jest to zpowrotem.

Nie zuważyłem w tym zakresie żadnej różnicy. W Fable 2 tak jak i w Fable 1 na danym terenie odradzają się wsystkie potworki, za wyjątkiem bossów. Czy to żuki/bandyci obok jeziora Bower, hobbesy obok jaskini w Oakfield, czy też wilkołaki z drogi do Westcliff - ZAWSZE pojawiają się nowe, dokładnie w tych samych miejscach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem dobrym i po pewnym czasie niektóre potworki w F2 się po prostu nie respiły, bandyci obok jeziora Bower przykładem.

Każdy, czy to dobry, czy to zły ma jakieś zalety. Dobry ma taniej, jak odda nakazy ma więcej sklepów na starówce, zły może robić co mu się podoba, szybciej ma Społeczność (choć zawsze tylko jedna gwiazdka). Chociaż u złego zaobserwowałem dwa małe problemy. HEROLD UCIEKA!!! Tytułu (Pan Przerażenia) nie mogę sobie nadać!!! Żony znaleźć nie mogę (spróbuję później z Lady Gray, do tego momentu jest ciężko)!!! Ja to jednak preferuję grę dobrym, choćby ze względów moralnych.

Co do jeszcze expienia: na strażnikach się nie obłowisz, w F1 najlepiej expić na szkieletorach lub wykupić max. podpalenie, mikstury many (dużo) i walić z podpalenia w lodowe zombie przed świątynią Archonta, gdzie też jest fajny bug, który respi wszystkie zombie bez wychodzenia z obszaru. Koniecznie przed wejściem do nekropolii, bo inaczej będą tam też lodowe wilkołaki na których expi się tam trudniej. W F2 trzeba kupować mikstury i nie przesadzać z spaniem (traci się mięśnie i czystość), często stosować doładowane przełamania (puszczać (x) gdy pad wibruje) i kontrataki (strażnika tak rozwalisz i masz 350% premii).

Tak nawiasem mówiąc, jak myślicie, jaką postacią byłby Jerzy Urban?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grałem dobrym i po pewnym czasie niektóre potworki w F2 się po prostu nie respiły, bandyci obok jeziora Bower przykładem.

Popieram ;) A jeżeli chodzi o ''Zła postac może robic wszystko ,a dobra musi sobię parę rzeczy odpuścic...'' to jest to prawda ,bo dobremu zależy na punktach dobra ,a złej postaci obojętne jakie punkty zdobedzie (dobra czy zła) i tak czyni zło zabijając bandytów,zwierzęta,ludzi itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żony znaleźć nie mogę (spróbuję później z Lady Gray, do tego momentu jest ciężko)

Nawet w Westcliff albo Bloodstone? Tamtejsze kobiety słyną z raczej niskich wymagań i nie uciekają przerażone na widok złej postaci. Zadanie z Lady Grey to jeden wielki niewypał -

zła wiedźma, ożywieniec, teoretycznia ma bezgranicznie kochać pierwszą ujrzaną osobę (czyli nas), a na widok mojej złej postaci ucieka jak typowa mieszczanka

. Idiotyzm totalny.

dobremu zależy na punktach dobra ,a złej postaci obojętne jakie punkty zdobedzie (dobra czy zła) i tak czyni zło zabijając bandytów,zwierzęta,ludzi itp.

Statystyki mówią co innego. Raczej trudno wczuć się w rolę złej postaci, kiedy nad głową świeci nam aureola, a w Fable 1 zabiiajanie bandytów i zwierząt właśnie do tego prowadzi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy zwiastun (z kawałkiem z soundtracku Alana Wake'a btw). Prezentuje się smakowicie. Przeniesienie w steampunk wydaje się bardzo dobrze robić serii.

Coraz większą ochotę mam na Fable III, na premierę nie zdążę odłożyć kasy, ale mam nadzieję w tym roku jeszcze zdążę zagrać. Starczy mi, jeśli będzie na poziomie dwójki, a sporo wskazuje na to, że może być lepsza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dwójka była od początku zapowiadana jako ex dla X360, a trójka niedługo po ogłoszeniu została oficjalnie zapowiedziana na PC, więc raczej się z tego nie wycofają. Chociaż z drugiej strony Alan Wake udowodnił, że na gry od Microsoftu pecetowcy mogą się cieszyć dopiero, kiedy zobaczą je na sklepowych półkach.

Zastanawia mnie, jak mocne będzie powiązanie fabularne z dwójką. Po intrze widać, że narratorką ponownie jest Theresa, mam nadzieję, że wyjaśnią najciekawszą zagadką FII związaną właśnie z tą postacią. W ogóle mam nadzieję, że ważne dla fabuły postacie będą równie dobrze zrobione jak w dwójce, bo dzięki Theresie czy lordowi Lucienowi ta dość prosta historia nabierała głębi i naprawdę mi się podobała.

Swoją drogą, zapowiadany na samym początku był import save'ów z dwójki do trójki, ktoś coś o tym słyszał później?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tą samą. W dwójce pełni rolę mentorki, organizatorki Wyprawy Przeciwko Złu (przypominam, że Gildia Bohaterów nie istnieje, lud się zbuntował i ją zniszczył) i narratorki. I z nią związany jest pewien twist fabularny pod koniec, który sprawił, że rozdziawiłem usta i zdecydowanie chcę wiedzieć co dalej. A dałoby się do trójki ten wątek swobodnie wprowadzić z bardzo oględnym wyjaśnieniem co było wcześniej i bez wielkich strat dla tych, co w FII nie grali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sabator, jak chcesz, to ci całą fabułe F2 na PW wyślę.

Co do trailera: jeden z tych niewielu, które w życiu obejrzałem (a właściwie jeden z trzech - DMC4, DMC5 i F3). Jakby rewolucja w grze tak naprawdę wyglądała, wielki Pit stanie się moim bogiem, zrobie mu ołtarz i będe go czcił. Sam zwiastun fajny.

Down: o ile wiem to będzie 50 lat po wydarzeniach z dwójki. Mi się bardzo spodobała Alex z jednego zadania, wykonywałeś tą misje?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie pykam sobie w dwójkę. Jedynka nie bardzo przypadła mi do gustu, nastomiast dwójka jak najbardziej. Początek mocarny, kolejne misje też dobre, szczególnie ten rozdział w Iglicy. :) Teraz jestem gdzieś misja po Iglicy i robię questy poboczne. Grafika jest imo raz dobra, raz taka sobie. Dobra jest roślinność, zachody słońca, natomiast postacie nie wyróżniają się niczym szczególnym, są nawet trochę brzydkie. Kobiety to w ogóle jakieś potwory. Nie widziałem chyba ani jednej fajnej laski w świecie Fable. Masakra. Walki są fajne, podoba mi się, że można używać czarów bez martwienia się o manę. Jak na razie tyle, postaram się więcej napisać jak grę przejdę. :P Jak na razie 8+.

@edit

Co do fabuły 3 to będzie się dziać bodajże 100 lat po wydarzeniach z dwójki, będziemy grać prawnukiem głównego bohatera 2. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...