Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

allman

Początki programowania

Polecane posty

Witam, ostatnio naszła mnie chęć na naukę programowania i rozpocząłem lekturę "Od zera do gier kodera". Ten tutorial był parę razy polecany na tym forum więc postanowiłem zacząć właśnie od niego. Mam jednak problem, ponieważ nie wiem gdzie mogę znaleźć środowisko wymieniane w owym Megatutorialu. Szukałem już w googlach C++ Visual studio, ale nie po ściągnięciu okazało się, że nie chce działać i wyskoczył komunikat (załącznik)

Nie wiem czy ściągnąłem to co trzeba, dlatego prosiłbym o link. Mam Windows 7 home premium.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Ty ściągnął ?? Nie lepiej nie odpowiadaj.

Wchodzisz na tą stronę: http://www.microsoft.com/express/Downloads/

I tam masz do wyboru: Visual C++ 2008 Express Edition albo All - Offline Install ISO image file. Ja bym wybrał iso.

Poza tym warto ściągnąć sobie MSDN library.

Tak na przyszłość, najpierw naucz się samego C++ i opanuj bibliotekę standardową.

Tutaj masz SDK dla windows 7: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Tutaj masz SDK dla DirectX: http://www.microsoft.com/downloads/details...66-651cbd28ca15

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też właśnie się zaczełem uczyć z tego poradnika :D Najpierw też próbowałem z Visual ale ogrom funkcji itd mnie "wystraszył". Poszukałem i znalazłem wxdev c++ , według mnie jest to lepsze na początek. Jest polska wersja, łatwe menu itd. Spróbuj tego :happy: polecam juz 4 lekcja z tym programikiem i wszystko jest ok

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mac Abra!

Co ty za program używasz! O na Smuggler'a! Do C++ używa się Code::Blocks Najlepszy kompilator z wygodnym środowiskiem graficzny. Intuicyjny itd. itp.

PS Nie gadaj, że od C++ zaczynasz karierę. Najpierw ogarnij Python'a, porób slajdy (szczególnie przydatne do programowania), HTML, Pascal. Zginiesz na początku...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Code::Blocks jest fajnym IDE, ale tylko IDE. Nie zawiera on własnego kompilatora, używa zewnętrznych. Fajne są jeszcze Eclipse i KDevelop.

C++ jak najbardziej nadaje się na początek, co prawda jest to skomplikowany język, ale dzięki niemu można się nauczyć porządnie programować. Programując w przypadku Javy, C#, czy Pythona programista nie zdaje sobie sprawy z istnienia pewnych rzeczy i nie rozumie mechanizmu działania programu. Po prostu to nie jest potrzebne, bo język wiele robi za niego, ale warto sobie zdawać sprawę z tego, że pamięć powinna być zwalniana.

Co się tyczy Pythona, to jest to fajny język, ale zdecydowanie nie na początek. Jego plusem jest to, że ma prostą składnię i wymusza pisanie ładnego kodu, ale jest to język, który sam zgaduje z jakiego typu zmienną mamy do czynienia, co niekoniecznie jest dobre dla niedoświadczonego programisty. Drugą rzeczą jest to, że jest to język skryptowy (no nie do końca, ale tak się zachowuje), a co za tym idzie debugowanie jest na początku trudne.

Pascal nie nadaje się na początek, ponieważ jest to język przestarzały, można ewentualnie pomyśleć o Delphi, ale jednak gdybym jeszcze raz miał wybór od czego zaczynać, to wybrałbym C/C++.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wersje Express Edition są darmowe i to nawet do zastosowań komercyjnych.

Sizol8 << VS EE vs reszta świata z perspektywy początkującego? Moim zdaniem, w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać, absolutnie najlepsze rozwiązanie na początek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony. Jeśli już szukacie całego środowiska to najlepsze według mnie: Visual C++ 2008 EE (beta 2010 na razie nie jest zbyt szybka). Ja piszę wszystkie projekty w vim/KWirte i kompiluję za pomocą gcc. Fajna opcja bo trzeba samemu dużo zrobić a na dodatek makefile'a sypnąć za jednym zamachem ;).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyboru C++ jako pierwszego języka to tylko dla tego, że we wspominanym wcześniej poradniku użyto go do zaznajomienia z podstawami programowania i szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad wyborem Pascala, Pythona czy czegoś jeszcze innego. Poza tym pewnie każdy z szanownych programistów i użytkowników tego forum poleca ten najlepszy wg. siebie język. Ja po prostu musiałem od czegoś zacząć :) A tak btw to co sądzicie o tym tutorialu "od zera do gier kodera"?

Ok FAQ wylądowało już w zakładkach ;) Na pewno poczytam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Code::Blocks jest fajnym IDE, ale tylko IDE. Nie zawiera on własnego kompilatora, używa zewnętrznych.

No dobra, nie bij!

Ja jakoś używam Code::Blocks i jestem zadowolony. A to, co znaczy IDE, kompilator i inne g***a to już mnie nie interesuje.

Sizol8 << VS EE vs reszta świata z perspektywy początkującego?

No i co?

Ja jak już wyżej napisałem jestem zadowolony i "raczej" nigdy nie zmienię tego czegoś tam.

Ja zaczynałem... Ja nie zaczynałem. Po prostu zacząłem się interesować Blender'em i jakoś już tak Python'a się "wyuczyłem" :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym pewnie każdy z szanownych programistów i użytkowników tego forum poleca ten najlepszy wg. siebie język.

Chwila moment, przecież odradziłem języki skryptowe na początek, więc nie każdy. Jeśli już chcesz zacząć od czegoś innego niż C/C++, to lepiej jest wybrać Delphi niż Pascala. Pythona odradzam. To jest świetny język, ale nie na początek. Języki skryptowe mają niestety to do siebie, że o błędzie najczęściej dowiesz się dopiero po uruchomieniu, gdy przypadkowo wywołasz wadliwą część kodu.

Ja jakoś używam Code::Blocks i jestem zadowolony. A to, co znaczy IDE, kompilator i inne g***a to już mnie nie interesuje.

A powinno. Code::Blocks może używać wielu kompilatorów, w tym np. kompilatora MS, jak i GNU. Jako, że GNU raczej trzyma się standardów, a MS niekoniecznie, to różnica między nimi bywa dosyć duża. Czyli kod skompilowany bez problemu za pomocą jednego kompilatora, na drugim może powodować dziwne błędy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sizol8 << O co Ci w ogóle chodzi? Nikt nie każe Ci zmieniać środowiska na inne. Nikt nie twierdzi, że jest złe.

Mi chodziło tylko o to, że dla początkującego najlepszym wyborem będzie, moim zdaniem, VS EE 2008. Myślę, że sporo ludzi się tu ze mną zgodzi.

Natomiast Dev-C++ jest źle widziany. Nie polecaj nikomu narzędzi tak przestarzałych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anariel

@Sevard: akurat nowe (tak od 2005 wzwyż, więc nie takie wcale znów nowe) zabawki Microsoftu są naprawdę nieźle zgodne ze standardem (choć nie w 100%, jak Comeau czy Intel), natomiast chłopcy Stallmana zamiast poprawiać błędy (na przykład

template <class> struct foo { friend int main(); };

generuje uroczy błąd, choć jest poprawne) wolą się raczej bawić w dokładnie nowych rozszerzeń. Czyli jest dokładnie jak mówisz, tylko na odwrót ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, rzeczywiście, choć nie wiem po co coś takiego robić. Ale zejdźmy do czegoś co będzie bardziej zrozumiałe dla przeciętnego zjadacza chleba, czyli do mojego ulubionego przykładu, a mianowicie do czegoś takiego:

#include <iostream>
using namespace std;

void main(){
cout<<"Hello World!"<<endl;
}

Kod tak błędny, że bardziej się nie da, ale kompilatory MS oraz Borlanda bez niczego go skompilują.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anariel
Kod tak błędny, że bardziej się nie da
Jasne, że błędny (jeśli implementacja nie dopuszcza tego). Problem w tym, że standard mówi coś takiego:

An implementation shall not predefine the main function. This function shall not be overloaded. It shall have a return type of type int, but otherwise its type is implementation-defined.
Jeśli więc main nie zwraca int, to typ jest implementation-defined (implementacja może nie dopuszczać żadnej innej formy maina niż te dwie, o których mówi standard, ale równie dobrze - jak w przypadku kompilatora Microsoftu - może dopuszczać także void main()). Żadnej niezgodności ze standardem nie widzę. Dopuszczanie rzeczy, które nie są poprawne według standardu (co akurat tutaj nie ma miejsca) nazywa się rozszerzeniem, nie niezgodnością. Standard też coś o tym mówi:
A conforming implementation may have extensions (including additional library functions), provided they do not alter the behavior of any well-formed program. Implementations are required to diagnose programs that use such extensions that are ill-formed according to this International Standard. Having done so, however, they can compile and execute such programs.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, mój błąd. Widać źle zapamiętałem, choć z drugiej strony nadal nie uważam tego za rozszerzenie języka i pewnie nigdy nie uznam. Już prędzej podpada mi to pod "zwężenie" bo jednak te zalecenia w standardzie nie wzięły się znikąd. Tak czy owak kod skompilowany bez problemów na jednym kompilatorze, na drugim może generować dziwne błędy i o to mi chodziło wcześniej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C++ jak najbardziej nadaje się na początek, co prawda jest to skomplikowany język, ale dzięki niemu można się nauczyć porządnie programować.

Zalezy od źródła z którego się będzie na początku korzystać. Nie chce wprowadzać w błąd więc napisze tak... O ile dobrze pamietam korzystając z Thinking ic c++ miałem problem choćby z pojęciem pętli for... Niby śmieszne, mnie w tedy jednak nie bawiło. Gdy przesiadłem się na Symfonie C++ Standard pętla for wydała mi się śmiesznie prosta i taka w rzeczywistości jest.

Ktos polecił Pascala:] Jak juz mi kiedyś Wies.niak napisał, ma on w sobie wewnętrzne fuj i się z tym zgadzam. Programowanie w nim to dla mnie katorga od razu go odstawiłem.

Java zaś jest w miarę prosta, i można ją sobie zostawić na koniec nauki podstaw programowania.

Python - znajomy stwierdził, że gdy umiał c++ o wiele łatwiej nauczył sie pythona i, że patrząc na kod pythona widzi pewne podobieństwa do języka C. Ja się na ten temat nie wypowiem bo z pythonam do czynienia nie miałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anariel

Czy takie znów "zwężenie" to nie wiem - to implementation-defined (zamiast ill-formed) wzięło się głównie z tego, że ładnie by było zachować jakąś zgodność z chaosem przedstandardowym i ew. dziwnymi sprzętami. W przypadku kompilatora MS raczej poszło o to pierwsze, a że void main() mimo wszystko ciągle jest używane, to nie usunęli tej możliwości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sizol8 << O co Ci w ogóle chodzi? Nikt nie każe Ci zmieniać środowiska na inne. Nikt nie twierdzi, że jest złe.

Mi chodziło tylko o to, że dla początkującego najlepszym wyborem będzie, moim zdaniem, VS EE 2008. Myślę, że sporo ludzi się tu ze mną zgodzi.

Natomiast Dev-C++ jest źle widziany. Nie polecaj nikomu narzędzi tak przestarzałych.

Dobra OK Może po prostu źle cię zrozumiałem.

No może i Dev jest stary, ale ja go kiedyś używałem i nic mi nie przeszkadzało

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większośc języków programowania (napisałbym wszystkie, ale jest brainfuck ;) ) jest do siebie podobna. Podobny cel, podobne środowiska, więc i same języki są do siebie podobne.

Ze wszystkich, które dotychczas poznałem, najbardziej wyróżnia się PERL. Znaczy, też są pętle, też są warunki itd., ale perl ma mnóstwo magicznych właściwości:

while (<>)
{
print;
}

Możecie nie wierzyć, ale to jest program echo (wyświetli w konsoli zawartość wszystkich plików przekazanych przy wywołaniu a'la: perl echo.pl test.txt foo.bar ...).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brainfuck to nic w porównaniu do Whitespace.

Dla tych, którzy nie widzieli polecam tą stronkę. Można tam znaleźć dużo dziwnych języków.

Jeśli chodzi o PERLa, to jest to fajny język, ale trzeba przy nim bardzo uważać, bo znalezienie błędu potrafi trwać dłużej niż napisanie programu od początku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...