Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

Nie całkiem ? z tego co wiem, to problemy natury prawnej rozwiązano za pomocą replacerów modeli i tekstur, więc niewykluczone, że jednak projekt ten zostanie ukończony... A przynajmniej nie napotka w przyszłości tego typu przeszkód.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego overhaula to mam już ze 2 miesiące na dysku, jakoś nie mogę się za to zabrać (instalacja). Tak w ogóle to działa to też z bloodmoonem i tribunalem?

@Xengeyokai

To jest na prawdę niesamowity projekt i coś takiego właśnie by mnie interesowało. Wiadomo coś więcej o dacie ukończenia moda? I co mnie ciekawi, jak rozwiązano problem dialogów z Tes3 na silniku 4?

A teraz tak z innej beczki. Obejrzałem sobie filmik z Tes5 z E5 i muszę powiedzieć, że jestem w dużej mierze zachwycony. Dlaczego? Ano temu, że poprawiono większość elementów, o których zmianę się modliłem i które były prawdziwą bolączką (jak to mówią amerykanie, pain in the ass) serii, tj:

- niesamowicie sztywny i nudny system walki i ekwipunku. Możliwość wyboru różnych broni (bądź czarów) do każdej ręki osobno jest świetna, umożliwi każdemu granie takie jakie chce (w końcu będzie się dało rozróżnić maga od maga bitewnego czy wojownika używającego magii itd). Efektowne finishery i uderzenia bronią też bardzo urozmaicają posępną siekaninę (oby było ich wiele).

- sztywny, nudny i przestarzały już system umiejętności. Choć nie jest jeszcze idalny, to na pewno lepszy od poprzedniego.

- animacje wołające o pomstę do nieba

- nudne i mało urozmaicone czary, w dodatku wyglądające identycznie. Do tego umiejętności Dragon-born'a.

- Niszczący przyjemność z gry system potworów, które same się levelowały, na dodatek wszystkie były raczej skromnej postury i wywoływały uśmiech politowania na twarzy (takie np zombie itd, które można było spotkać nawet na wysokim już lvlu). Jak zobaczyłem tych pasterzy z "owieczkami" to aż mnie zatkało, a jak nadleciał smok i porwałjednego to już całkiem odpadłem...

- sztywny interface tak ekwipunku jak i rozmów. Teraz całość działa w real-time i skoro było płynne na X36 to na porządnym pc nie ma mowy o skokach.

Z drugiej jednak strony przeważnie twórcy wiedzą (a takie firmy jak Bethesa to już na pewno), jak pokazać to co najlepsze, a jak ukryć to co najgorsze.

Dlatego pozostały obawy o małą różnorodność świata, ładowanie między obszarami itd. Nie pokazali też zapowiadanych wcześniej "tętniących życiem metropolii". Obawiam się też mocznego klimatu, jednak to już moja subiektywna obawa.

Mimo wszystko jednak warto czekać, szkoda, że dostaniemy grę dopiero pod koniec roku, skoro jest niemal gotowa, no ale cóż, takie prawa rynku (zgaduj zgadula, na pewno nie chodzi o wydanie gry w okresie zakupów przed i świątecznych).

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem wszystkiego o czym piszesz. Obraz skacze i spadają fps w miejscach w których nie powinny (interiory) np. w biurze opodatkowania w pierwszej lokacji gdzie dodano piszącego skrybę . Występuje też pewien lag gdy npc zaczynają coś mówić dlatego wywnioskowałem, że chodzi o dźwięki. No nic dalej bedę kombinował z ustawieniami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rahiemur - też miałem coś podobnego ( się mi przypomniało dopiero :tongue: ) spróbuj tak:

w "pliki danych" ( tak gdzie zaznaczasz te wszystkie mody itd ) odhacz wsystkie usprawnienia które mają w nazwie "voice", "voices", " sound", "sounds" itp np: "new swamp sounds" ( czy coś podobnego) , mnie pomogło. W tej chwili mam odinstalowaną grę więc nie pamiętam jak tam jest, w każdym razie odznacz mody i usprawnienia związane z głosami, zwłaszcza z nowymi głosami i dźwiękami jakie zainstalował mod overhaul. Potem po kolei możesz zaznaczać i sprawdzać , który nie będzie powodował takich lagów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu mam takie pytanie do fanów serii, Morka ukonczyłem pare lat temu. Mam zamiar teraz zainstalowac Obliviona. Lepiej to zrobic z dodatkami czy bez ??

Jeżeli mówisz o oficjalnych dodatkach - tak, jak najbardziej, szczególnie z The Shivering Isles. Co do modów, dużo osób poleca, sam nie grałem, nie były mi potrzebne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BombMarley - a czy tak trudno włożyć tę płytę do napędu i sprawdzić co na niej jest ? Skoro instalacja wymaga tylko jednej płyty to na drugiej pewnie są jakieś dodatki w stylu : poradniki, patche , spolszczenie itp. Poza tym łatwo to sprawdzić po wydaniu w jakim się ma grę, powinno być opisane przecież. No chyba ,że masz piracką wersję , nie wiesz co tam jest i dlatego pytasz :tongue:
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BombMarley - No chyba ,że masz piracką wersję , nie wiesz co tam jest i dlatego pytasz :tongue:

Nie,akurat mam oryginała :P

I wiesz w sumie nie włożyłem wcześniej płytki do napędu bo akurat LoLa włączałem to już czasu nie było.A na płytce - TES construction set.Czy to nie jest przypadkiem narzędzie do robienia modów itp?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odznaczam ale morek się krzaczy mimo, że robię distant land i mloxa od nowa. Cóż...

zainstaluj jeszcze raz i postępuj zgodnie z instrukcją krok po kroczku. (zwróć uwagę czy nie pomyliłeś czegos przy ustawianiu AnimKit)

i standardowo sterowniki, frameworki, dajrekty etc

A tu mam takie pytanie do fanów serii, Morka ukonczyłem pare lat temu. Mam zamiar teraz zainstalowac Obliviona. Lepiej to zrobic z dodatkami czy bez ??

lepiej bez. istnieje ryzyko że zrobisz coś źle, gra nie będzie działać, poskarżysz się na forum, ktoś ci wyjaśni, nie załapiesz, znowu się poskarżysz, odinstalujesz gre po czym przeklniesz na wieki i nigdy wiecej nie dotkniesz, po czym zaczniesz głosić słowo prawdy o klątwie jaką na gra jest obarczona przestrzegając tym samym innych tobie podobnych przed frustracją (FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU)

po prostu ciesz się grą w wersji vanilla (inaczej czysta bez modyfikacji; jak te lody waniliowe bez polewek posypek slomek i tak dalej)

Eh,ja też mam pytanie: Po co jest druga płytka?Bo mam 2,a instalacja i gra wymaga tylko pierwszej.

tam są tylko wirusy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Obliviona polecam mod Belda Elysium. Za darmo mamy piękną willę, która przy oferowanych nam za gruba kasę lepiankach wygląda jak miecz świetlny przy zardzewiałym sztylecie :tongue: Spory 4 poziomowy dom ze sporą ilością schowków, ubrań i innych przydatnych rzeczy.

Tylko nie wiem jak sie dostac do składnicy broni, która jest w "piwnicy". Potrzebny jest klucz, tylko skąd go wziąć?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francesco + WarCry + Oscuro + Martigen (aka FranOOOMMM)

FCOM

projekt: http://devnull.sweetdanger.net/convergence.html

prezentacja:

czyli cztery najlepsze overhaule (zmnieniające wiele aspektów gry) w jednym. Dlaczego FCOM a nie każdy osobno? Otóż gryzą się te mody a FCOM umożliwia korzystanie ze wszystkich bo są to unikaty zawierające coś oryginalnego i wartego uwagi.

OOO, czyli Oscuro's Oblivion Overhaul został doceniony przez graczy którzy okrzyknęli dzieło Jorge Salgado najlepszym modem jaki kiedykolwiek powstał, a GameSpot uhonorował OOO tytułem najlepszej modyfikacji roku 2006. Żeby nie było mało, Bethesda doceniła jego talent i zapronowała etat u Obsidiana. Teraz szukajcie go tam :-)

Dlaczego tak rozpisuję się o OOO? Ponieważ jego instalacja jest banalna i w zupełności wystarcza żeby ulepszyć sobie Obliviona (czytaj urealnić), bo co tu dużo ukrywać jest to najlepsza modyfikacja sposród całej paczki fcom.

Co ten mod tam robi? pokrótce

-więcej przeciwników

-blokada levelscallingu (przeciwnicy nie levelują razem z nami np. zwykli bandyci w high endowych zbrojach; potwory pojawiajace sie w grze dopiero kiedy wbijemy N poziom)

-więcej mieczy, pancerzy, czarów, pierdół, frakcji; questow

-zwiekszony poziom trudnosci (wciąż dostosowywany)

-zwiększona inteligencja przeciwników

-ulepszone zielarstwo, zaklinanie, tworzenie zaklęć

strona OOO: http://devnull.sweetdanger.net/ooo.html

prezentacja:

Polecę jeszcze jeden mod, essential i wogóle must have :-). Walka staje się bardziej wymagająca, przeciwnicy są cwansi a wciskanie na pałe LMB mija się z celem.

Deadly Reflex (kombinacje ciosów, odcinanie kończyn, slow motion, powalanie, kopniaki, headshoty z łuków etc)

link: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=8273

prezentacja: http://youtu.be/pJRtwkmgptQ

Po ulepszacze grafiki kopcie tutaj: http://www.tesnexus.com/

[czytajta uważnie readme i wszystko poinstaluje się gładko]

Miłej zabawy.

Edytowano przez Xengeyokai
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Deadly reflex działa z FCOM'em? Albo chociaż z OOO? I jeszcze jedno, czy OOO zawiera MGE (fcom na pewno zawiera ale nie wiem czy samo ooo też)?

Tak, teoretycznie powinny działać bez przeszkód. Co do drugiego pytania, to MGE (Morrowind Graphic Extender) jest ? jak sama nazwa wskazuje ? programem przeznaczonym dla TES III: Morrowind.

Czyli żeby zainstalować te twoje mody co podałeś to co trzeba ściągnąć? Bo myśli ze FCOM i OOO jest czymś innym.

FCOM to kompilacja kilku większych modyfikacji, które musisz pobrać osobno; ponadto do poprawnego działania niezbędna (Wrye Bash) lub zalecana (BOSS) będzie instalacja paru pomniejszych komponentów. W ogóle proces instalacji FCOM jest długi i dość uciążliwy, niezbędne więc może okazać się skorzystanie z poradnika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli żeby zainstalować te twoje mody co podałeś to co trzeba ściągnąć? Bo myśli ze FCOM i OOO jest czymś innym.

czytajcie uważnie instrukcję/readme/czytaj_to/guide

https://sites.google.com/site/fivefries/fco...stallationguide

powyżej wszystko jest opisane krok po kroku. już jaśniej się nie da.

i tak fcom i ooo są czymś innym. samo fcom to łącznik, spójnik, między tymi dobrymi dużymi modami. (OOO, francesco, martigen, armory)

wyobraź sobie że każdy z tych modów to lampka choinkowa a fcom to kabelek z wtyczką. nie wiem jak zobrazować żeby było jasne. w razie problemów z przyswajaniem informacji kontaktuj się przez prywatną wiadomość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co wy tłumaczycie, to przeciez nic trudnego do zrozumienia że FCOM to kompilacja (kompilacji modó) która zawiera też OOO.

Sory z tym MGE pomieszało mi się...

Ja się zastanawiam się czy warto się męczyć z instalacją FCOM'a, czy lepiej zainstalować sobie samo OOO. Za samym OOO na pewno przemawia łatwość instalacji, natomiast trochę mi "szkoda" przedmiotów które zawiera Francesco. Jest możliwość dodania samych przedmiotów z F dodatkowo do OOO? Albo może jakaś inna paczka fajnych przedmiotów?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co wy tłumaczycie, to przeciez nic trudnego do zrozumienia że FCOM to kompilacja (kompilacji modó) która zawiera też OOO.

Przecież to właśnie napisałem w ostatnim poscie ? w czym więc problem?

Ja się zastanawiam się czy warto się męczyć z instalacją FCOM'a, czy lepiej zainstalować sobie samo OOO. Za samym OOO na pewno przemawia łatwość instalacji, natomiast trochę mi "szkoda" przedmiotów które zawiera Francesco. Jest możliwość dodania samych przedmiotów z F dodatkowo do OOO? Albo może jakaś inna paczka fajnych przedmiotów?

Jeśli dobrze pamiętam, to modyfikacja "Francesco's leveled creatures/items mod" ma budowę modułową, co oznacza, iż po jego zainstalowaniu możesz aktywować pluginy dodające te elementy, które Cię interesują. Co do "fajnych przedmiotów", to musiałbyś skonkretyzować co dokładnie Cię interesuje.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, czy da radę odpalić same "fajne przedmioty" z F razem z OOO, bez instalacji całego FCOM'a.

Co do "fajnych" itemów to zaliczam do nich głównie pancerze i bronie (w szczególności miecze, łuki), coś w ten deseń:

http://planetelderscrolls.gamespy.com/fms/Image.php?id=30886

http://planetelderscrolls.gamespy.com/fms/Image.php?id=30832

http://planetelderscrolls.gamespy.com/fms/Image.php?id=41615

Na razie mam wgranego OOO i przyznam, że nawet na początku widać różnicę w gameplayu. Pobrałem też DeadlyReflex, w swoim czasie przetestuję, czy bd kompatybilne ze sobą, ale z tym trzeba będzie się trochę pobawić, bo DR wymaga chyba 6 innych instalacji...

Do pełni szczęścia brakuje już tylko nowych itemów.

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tym adresem znajduje się paczka zawierająca skonwertowane (i zrekompilowane) przeze mnie pliki .esp i .esm z kompilacji "Morrowind Overhaul"; pominąłem jedynie przeznaczony wyłącznie dla anglojęzycznej wersji gry "Morrowind Patch Project", który w wersji polskojęzycznej można zastąpić patchem KHRoNa.

Jeśli więc ktoś będzie instalował "Morrowind Overhaul" na polskiej wersji, to może skorzystać ? oszczędzi sobie żmudnej i długiej pracy...

PS: Instalacja polega jedynie na zastąpieniu oryginalnych plików tymi z paczki...

Nie rozumiem za bardzo jak to zrobić. Mam polską wersję Morka ze złotej edycji.

Mam po instalacji całego moda podmienić te pliki ( tym)?

PS uratowałeś mój zapał do grania w TES III wcześniej nie wiedziałem jakie pliki przekonwertować ale odwaliłeś dobrą robotę, dzięki :happy:

EDIT:

Mam błąd przy włączaniu Morrowinda - Failed to load snowflake: Meshes\BM_Snow_01.nif, był przed i po podmianie plików. Pierwszym razem jak instalowałem to nie miałem takiego problemu.

Edytowano przez SynSasiada
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, czy da radę odpalić same "fajne przedmioty" z F razem z OOO, bez instalacji całego FCOM'a.

Jak już pisałem, "Francesco's leveled creatures/items mod" ma budowę modułową, więc po jego instalacji możesz wybrać te elementy, które Cię interesują. Instalujesz OOO, następnie "Francesco's...", po czym w "Plikach danych" zaznaczasz konkretne pluginy.

Co do "fajnych" itemów to zaliczam do nich głównie pancerze i bronie

W takim razie sugeruję "Bob's Armory: Oblivion" i "Armarentarium ? Staffs".

Mam po instalacji całego moda podmienić te pliki?

Tak, wystarczy zastąpić oryginalne pliki .esp i .esm tymi z paczki.

Mam błąd przy włączaniu Morrowinda - Failed to load snowflake: Meshes\BM_Snow_01.nif, był przed i po podmianie plików. Pierwszym razem jak instalowałem to nie miałem takiego problemu.

1. Spróbuj uruchomić grę jako administrator.

2. Jeśli ww. sposób nie zadziała, otwórz plik konfiguracyjny Morrowind.ini, a następnie skopiuj poniższy tekst i zapisz:

[Archives]

Archive 0=Tribunal.bsa

Archive 1=Bloodmoon.bsa

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem z modem OOO.

Początkowo zainstalowałem go i działał bez problemu, także z innymi modami dodającymi różne pancerze i bronie. Później że tak powiem, grzebałem w OMOD'dzie usuwając pliki ESP starych modów, nie używanych prze mnie już i... nagle OOO przestało działać.

Najpierw Oblivion w ogóle nie chciał odpalić z włączonym OOO (CTD przed pojawieniem się logo "Bethesda").

Przeinstalowałem OOO. Dalej to samo.

Odinstalowałem Obliviona + usunąłem cały jego folder na dysku. Zainstalowałem ponownie, razem z OOO (wersja .exe) - gra odpalała ale OOO nie działało (brak skrzyń, brak nowych przedmiotów np złotych talerzy etc, w gildii złodziei małe sumy potrzebne do otrzymania nowego zlecenia itd).

Podmieniłem więc cały folder Data na oryginalny i pobrałem wersję do instalacji przez OMOD, jakoż ponoć wersja exe powoduje problemy na Win7. Zainstalowałem przez OMOD'a i dalej to samo - niby mam moda, niby gra odpala ale mod nie wprowadza zmian które powinien...

Nie mam pojęcia co się stało, nie pomaga reinstalacja moda ani nawet gry... Co robić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...