Skocz do zawartości

The Elder Scrolls (seria)


Polecane posty

Mógłbyś od razu linki podrzucić co po prostu trzeba ściągnąć aby grało się jak najlepiej? W ogóle w temacie jestem a wujek google nie chce znaleźć żadnego Andyfalla...

PS Da się grać czystym magiem? I czy mógłbyś podzielić się radami co do maga właśnie? Ew. wyperswadować mi ten pomysł.

Edytowano przez Belutek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle w temacie jestem a wujek google nie chce znaleźć żadnego Andyfalla...

Hę? Pierwszy wynik gógla:

http://www.svatopluk.com/daggerfall/mods/andyfall.stm

To w zasadzie wszystko, co trzeba (niestety bo jednak sporo to zrobienia jest)

Z ogólnych porad dla wszystkich - włączcie koniecznie cheatmode. Trzeba dodać to pliku z.cfg linijkę "cheatmode 1". Uratuje to waszą postać niejeden raz - mówię konkretnie o Alt-F11, który "cofa" postać kawałek - niezbędne jeśli przypadkiem wypadnie w mrok. Reszta czitów jest do znalezienia ;)

Co jeszcze?

Tworzenie postaci własnoręcznie jest bardzo zalecane - większość gotowych ma głupie (z punktu widzenia grywalności) ograniczenia pancerzy, a wszyscy będziecie chcieli chodzić w daedrykach itd. ;)

Bez Andyfalla nie tykajcie broni innych niż długie miecze, a nawet z Andyfallem - "językowych' (Harpy, Orcish, itd.)

Wspinanie i pływanie są bardzo pożyteczne dla wszystkich postaci, szczególnie pozbawionych magii (im mniej zdolna postać w szkole magii tym więcej kosztuje rzucanie!)

Awans w gildii działa na nieco innych zasadach - w jednej gildii można awansować tylko raz w miesiącu (trzeba jeszcze mieć dosć reputacji), za to nie ma wymagań poza wstępowymi. Można być tylko w jednej świątyni na raz, a wszystkie się nieco różnią więc warto przemyśleć wybór (nie można go cofnąć)

Nie musicie zaraz dla gildii pracować - można pytać przechodniów o pracę, ale tej może w danym mieście zwyczajnie nie być.

Wzrost umiejętności i awans o poziom następują po kilkugodzinnym odpoczynku/podróży, a nie od razu jak w Morrowindzie, no i nie ma pokazanych liczników typu "jeszcze 5 umiejętności do poziomu". Ponadto nie ma "mnożników" jak w TESM - na każym poziomie postać otrzymuje 4-6 punktów do przydzielenia według widzimisie gracza.

Gra magiem? Własna postać, a potem własne zaklęcia. Destruction, Restoration, Mysticism to trzy najbardziej imo przydatne szkoły. Alteration (Water Breathing) i Thaumaturgy (Latanie) mają swoje plusy, ale nie są tak niezbędne.

Koniecznie weź 3xINT do mana points (ale może będziesz to musiał jakoś zrównoważyć). Weź sobie ewentualnie jakiś skill do walki (na nieunikniony wypadek jak się skończy mana) i dorzuć co ci przyjdzie do głowy. Przy pierwszej okazji wklej się do gildii magów i awansuj aż będziesz mógł korzystać z tworzenia zaklęć. Zrób sobie po jednym zaklęciu o jak najmniejszym koszcie dla każdej szkoły i masz czym ćwiczyć - wal do zużycia many, odpocznij i tak w kółko ;)

Licz się jednak z tym że niektórzy mają odbijanie zaklęć i inne niemiłe rzeczy.

A, i nie bierz efektu "single at range", bardzo często pudłuje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hell yeah, właśnie skończyłem Gothic, więc wziąłbym sobie tego Daggerfalla już legalnie. Na wszelki przypadek ściągnę już teraz, gdyby Bethesdzie się odwidziało - chociaż to wątpliwe, pewnie Todd nie uważa to za cRPG, tylko za jakiś excel dla nerdów ze zbyt dużą ilością tekstu pisanego.

Ale już wplątałem się w Two Worlds wczoraj. A w tle cały czas Loki siedzi (już końcówka trzeciej mitologii, dopiero 20 godzina gry, coś przesadzone te deklaracje, jakoby jedna z najdłuższych gier - wg. moich szalonych obliczeń z moim nowym twierdzeniem matematycznym, wychodzi, że razem z Bogiem jedną postacią gra zajmie mi max. 150h).

Edytowano przez Risin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina NTFS, i tak - musisz użyć DOSBoxa (i tak musisz użyć DOSBoxa bo Dagger na dowolnym obecnym sprzęcie zachowuje się anomalnie - problemy ze skakaniem, ze strafem, ze wspinaniem....)

Instrukcje jak to zrobić:

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.ph...p;#entry6877868

A tu są fanowskie patche i inne pożyteczne pliki do daggera:

http://www.uesp.net/wiki/Daggerfall:Files

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owe instrukcje nie były pisane dla tej wersji gry, którą udostępniła Bethesda. Nie trzeba już jej uruchamiać przez aplikację FALL.EXE. Podręcznik instalacji i uruchamiania tej bezpłatnej, działającej bez CD gry, znajduje się tutaj:

http://static.bethsoft.com/downloads/games...nstallation.pdf

zaś instrukcja po polsku jest o tutaj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to co ja dałem mówi o ściąganiu "free Daggerfall", rozpakowaniu archiwum i folderze DFCD, czyli o tym co jest w tej wersji. A uruchamianie przez FALL.EXE według "mojej" instrukcji ma sporą zaletę - można po instalacji wywalić folder DFCD (niby większości dodatkowe ~400 MB nie będzie przeszkadzać ale...).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
MSaint>>>w wyniku wydarzeń w temacie o Falloucie (przeczytaj) i generalnego najeżdżania na gry Bethesdy profilaktycznie informuję, że zaostrzony rygor we wspomnianym wcześniej temacie dotyczy również i tego o serii TES. Posty z gnojeniem/wyzywaniem gry i jej producenta będą bezwzględnie tępione, a co bardziej zapalczywi "dyskutanci" karani ostrzeżeniami. Dziękuję za uwagę.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o uwagę wszystkich twierdzących coś w tym rodzaju:

Morrowind jest nie do ogarnięcia!

Szukam i szukam kilka godzin i nie mogę znaleźć jakiejś jaskini.

Ja chcę Fast travel, jak w Oblivionie!

Na wszystko jest rada.

Zalecam procedurę:

  1. Zajrzeć pod podany link.
  2. Poprosić ładnie modderów na Adamantytowej Wieży o pełne przetłumaczenie pluginu (używa słów kluczowych w dialogach, więc automatyczna konwersja raczej odpada). Można spróbować własnych sił, jeśli ktoś jest obyty w temacie TESCS i pobocznych.
  3. Uruchomić plugin w wersji PL.
  4. Dać grze drugą szansę.

Na potwierdzenie, proszę obejrzeć

ilustrujący działanie moda.

Aby powrócić do "cywilizacji", wystarczą

zwoje teleportujące do najbliższej świątyni Dunmerów, albo kaplicy Dziewiątki,

o ile ktoś tego jeszcze nie wie.

Prywatnie nigdy nie potrzebowałem takiej pomocy, ale uważam, że użyty tu sposób lepiej wpisuje się w klimat gry, niż ten w Oblivionie.

Opinie?

Owe instrukcje nie były pisane dla tej wersji gry, którą udostępniła Bethesda. Nie trzeba już jej uruchamiać przez aplikację FALL.EXE. Podręcznik instalacji i uruchamiania tej bezpłatnej, działającej bez CD gry, znajduje się tutaj:

http://static.bethsoft.com/downloads/games...nstallation.pdf

zaś instrukcja po polsku jest o tutaj.

Pozwolę sobie dodać, że DOSBox ma pewną wadę - obsługuje się go przez linię komend. Można tego uniknąć używając okienkowej nakładki D-Fend Reloaded, do ściągnięcia razam z DOSBoxem stąd. Pozwala on na przypisanie odrębnego profilu i skrótu na pulpicie do każdej gry uruchamianej przez DOSBoxa. Bardzo poręczna rzecz.

Edytowano przez Mindstorm
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Hej, panowie! Znacie może jakiś mod/patch na usprawnienie tego face editora z Obliviona? Bo strasznie mnie wkurza, że przesuwając jeden suwak przesuwa się kilka pozostałych. Wiem, że dodali to by początkujący "panopticomów" nie tworzyli, no ale bez jaj. Nie chce mi się poprawiać wszystkiego po wydłużeniu nosa :biggrin:

Wiecie, taki mod, który nie bawi się np. w korygowanie podstawy nosa gdy my go wydłużamy. Że na wszystko macie osobny, własny wpływ.

Oblivion, v 1.2 PL

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się podobał i oblivion i morrowind, do tego stopnia, że poszukałem moda który łączy obliviona z morrowindem (statek z anvil wiezie nas do Morrowind) i było całkiem ciekawie ;>

A co z TES VI? Wiadomo już coś więcej? :C

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z TES VI? Wiadomo już coś więcej? :C
TES V drogi, ale sądzę, że zaraz zorientujesz się w błędzie albo nawet w czasie kiedy ja piszę tego posta :tongue: Na razie nie wiadomo nic poza jednym newsem na CDA, że akcja ma dziać się ponad 200 lat po Oblivionie. Cóż, czekamy co powie Bethesda a IMo chętnie kolejną część bym ujrzał :happy:
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Diablo, Titan Questa albo do Lokiego. Zamiast Obliviona polecam Morrowinda. Bardziej rozbudowany, ma o niebo lepszą, wielowątkową i wciągającą fabułę i takież dialogi. Mnogość zadań, gildii i organizacji do których możesz się przyłączyć. Jedyne co się zestarzało, to grafika - ale oprawa audio nadal budzi zachwyt. Muzyka jest po prostu boska.

Edytowano przez Sedinus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie: co czego jest bardziej podobny Oblivion, bo planuję zakup: Do Two Worlds czy Gothica (dowolna część)???
Nie wiem co kolega Mindstorm powie, ale IMO bliżej jej do Two Worlds niż do Gothica, chociaż ja w ogóle byłbym opinii, że seria Bethesdy jest dosyć wyróżniająca się jeśli chodzi o wykonanie. Fajny, otwarty - kolorowy też - świat, sporo lokacji do zwiedzania, dobry engine, dwie genialne gildie (zabójcy i złodzieje), tylko główny wątek taki krótki :tongue:

Chociaż pewnie fani jedynego tru RPG mnie ukamienują, ale ich problem (... że mają - jeśli będą - reakcje alergiczne, że komuś może Oblivion się podobać :tongue: )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, monologi - dialog wymaga drugiej osoby do rozmowy.

Tak w Morrowindyie, jak i Oblivionie ich nie ma - już widzę, jak ktoś rzuca się z tekstem na temat tego, że NPC gadają - cóż:

- I saw a mudcrab yesterday!

- Horrible creatures!

To raczej nie jest dialog, a raczej wersja demo dialogu ;)

Z dwojga złego wolę jednak żywe encyklopedie z Morrowinda niż spłycone do granic absurdu kilkulinijkowce z Obliviona.

Żeby nie było, że jestem kolejnym Oblivion-basherem - obie gry mają swoje wady i zalety ale mimo wszystko Morrowinda cenię bardziej - może i jest sztywny, miejscami nudny ale moim skromnym zdaniem nadrabia to ciekawiej pokazanym światem, fabułą i rozbudowaniem (choć tu do Daggerfalla nie dorasta). Oblivion jest przyjemny, chętnie do niego wracam, zwłaszcza po nafaszerowaniu go toną modów ale mimo wszystko, cały czas brak mi tego rozbudowania, oryginalności przedstawionego świata, różnych smaczków itp. Taki typowy odstresowywacz fantasy - przejść się po jednych i drugich ruinach, wybić zawartość i wyłączyć do czasu kolejne sesji - przyjemne, ale na dłuższą metę nudnawe. W starego Morrka (po tym, jak już się do niego przełamałem - na początku potrafi odrzucić, nie przeczę) potrafię za to zagłębić się na parę godzin z rzędu i to bez masy modów...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Morrowindzie ciekawe dialogi? Spadłem z krzesła, są długie, nudne, bez nagranych głosów, niezbyt wyraziste... długo by wymieniać.

-I ran into some goblins not long ago. Nasty little beasts.

-I have those things. I avoid them whenever I can.

-What's the news from the other parts of Tamriel?

-Nothing I'd like to talk about.

-Interesting!

Wszystko oczywiście nagrane i mówione przez dwójkę postaci z Obliviona. Tak według ciebie mają wyglądać/brzmieć dialogi?

A i pewnie, że dialogi z Morka są nudne - jeżeli czytasz je raz na milion lat, wyrwane z kontekstu. Ale jeśli uważnie się w nie wczytasz to zauważysz, że razem tworzą przyjemnie brzmiącą wspólną całość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblivion ma słabe dialogi - true. Morrowind ma lepsze dialogi - untrue. Morrowind nawet nie udaje, że ma dialogi. W morrowindzie 'zagadując' NPC-ów możesz ich tylko encyklopedycznie wypytać o wszystkie pojęcia, o których akurat słyszałeś. No, CZASEM trafi się sytuacja w której do wyboru jest odpowiedź tak lub nie (np: przyniosłes te frytki które są potrzebne do Twojego awansu na szefa gildii wojowników? Tak/Nie).

Ale na koniec podsumowanie: i co z tego że te 'dialogi' są słabe? W grach z serii TES nie one są najważniejsze. Ba, w zasadzie nie mają żadnego znaczenia. Nie wszystkie cRPGi muszą mieć dopicowany każdy element na maksa - inaczej uruchamianie różnych gier mijałoby się z celem, skoro wszystkie byłyby jednakowo odjechane. Mam ochotę na ciekawe dialogi? Odpalę F1/F2. Mam ochotę na porządnego sandboxa i doskonały system walki? Odpalę któregoś TES-a. I będę bawił się doskonale, nie marnując czasu na wertowanie encyklopedii i kompendiów wiedzy w poszukiwaniu *jedynej słusznej* definicji cRPG.

Dla mnie TESy mogą należeć nawet do gatunku Wątróbkowych Fantasy Shooterów (WFS), i nie wpłynie to na mój pogląd na ich temat.

Czasem lepiej jest się cieszyć smakiem, niż przeszukiwac dokładnie listę składników jakiejś potrawy. Bo jeszcze się okaże że jest się na coś uczulonym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie: co czego jest bardziej podobny Oblivion, bo planuję zakup: Do Two Worlds czy Gothica (dowolna część)???

Jak dla mnie to Two Worlds jest bardzo podobne do Gothica, więc trudno określić, która z tych gier jest bliższa Oblivionowi... Może rozgrywka NIECO bardziej przypomina Two Worlds, w dodatku to Two Worlds zostało przez media nazwane "niskobudżetowym Oblivionem".

bez nagranych głosów,

Dlaczego to jest minusem?

Cóż, wszystko zależy od człowieka i sytuacji. Niektórzy mają starodawne poglądy i w celu czytania mas tekstu wolą sięgnąć po książkę (takich jest coraz mniej w dzisiejszych czasach :P), inni mogą grać z doskoku (sytuacja z życia wzięta - gram, jem danie z mikrofali i jeszcze czytam instrukcję na laboratoria), w takim przypadku lepiej słyszeć, niż skupiać całą uwagę na ekranie. Oczywiście jeśli dany okres czasu poświęcam tylko i wyłącznie na grę, to (w moim przypadku) nie jest to problemem.

Wszystko oczywiście nagrane i mówione przez dwójkę postaci z Obliviona. Tak według ciebie mają wyglądać/brzmieć dialogi?

Sprytne wykorzystanie okazji, aby dowalić Oblivionowi. Przedmówca nawet o nim nie wspomniał, a tym bardziej nie wychwalał jego dialogów, ale dla zasady załóżmy, że chodziło mu to po głowie i czym prędzej podważmy jego argumenty.

Czasem lepiej jest się cieszyć smakiem, niż przeszukiwac dokładnie listę składników jakiejś potrawy. Bo jeszcze się okaże że jest się na coś uczulonym.

No nie wiem, takie podejście może doprowadzić do poważnego uszczerbku na zdrowiu, a w skrajnych przypadkach nawet do śmierci :P A wracając do gier - nie wiem czego ktoś miałby się przestraszyć czytając "fachowe" opinie o niektórych grach... Że w jakiś kręgach "specjalistów" nie będzie uważany za prawdziwego erpegowca? OMG wszystko tylko nie to :O

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu rozmawiało mi się z Lordem o Morrowindowych wtyczkach i zdawał się on być zdziwiony :P że robią coś więcej nad poprawianie grafiki. Ja tymczasem po całym dniu użerania się z Konwerterem, edytorem tekstowym (w życiu byście nie zgadli, jak wiele modów ma pozjadane cudzysłowy w skryptach) i TESCS-em zebrałem mniej-więcej gotowy "dream team" modów - a kierowałem się głównie tym aby zbytnio nie psuły mi gry debilnymi zagrywkami typu "miecz śmierci +400 wmuszany do inwentarza Seyda Neen" czy "hiper towarzysz w adamantytowej zbroi w Balmorze", no i tym żeby i właściciele starszego sprzętu mogli sobie poużywać. Być może nie jest on kompletny, bo wiele nie sprowadzałem (np. tym razem nawet nie dotykałem Wizard's Islands).

Oto lista modów i narzędzi, jakie w tej chwili mam:

Poprawa grafiki i dźwięków

* Better Heads, Better Bodies, Better Beasts, Atmospheric Sound Effects, FPS Optimizer 1.96 - no comments. IMO punkt absolutnie obowiązkowy. FPS Optimizer koniecznie w wersji 1.96, bo następna dość wrednie się wiesza. Nawet jak ktoś ma stałe 200 FPS to Optimizer może dać parę fajnych drobiazgów :)

* Spectacular Sorcery - małe zmiany w wyglądzie zaklęć (głównie zmiana kolorów)

* Vibrant Morrowind (oba) - tu akurat zainstalowałem raczej z doskoku i nie jestem pewien czy zrobię to ponownie. Tekstury nawet fajne i szczegółowe, to muszę przyznać, aczkolwiek wyraźnie spowolniły grę i chwilami trochę za bardzo odbiegają od klimatu Vvardenfell. Wcześniej korzystałem z zestawów autorstwa Earth Wyrma i w sumie były jednak fajniejsze. Aczkolwiek dotyczyły tylko bagien i drewna... Jeszce pomyślę.

Poprawki różne, balans i fixy

* PLPatch 3.o1 - bardzo pożyteczny. Co ciekawe, w jego skład wchodzą też czytelne drogowskazy :)

* weaponfix 1.77 - absolutny mus. Mówiłem wiele razy, ale powtórzę: bronie wreszcie są w miarę logiczne - topory są brutalne ale męczące, młoty powalają i ciężko je uszkodzić, miecze wielofunkcyjne, włócznie do pchnięć, kusze dają kopa ale wolno się ładują...

* Galsiah's Character Development - również mus. Pokrótce, wartości atrybutów zależą bezpośrednio od umiejętności, co sprawia że rozwój jest dużo płynniejszy, ciekawszy, i nie pozwala na cheaty w stylu "wykupię 10 treningów w skillu X tuż przed awansem aby grindować siłę"

* brittlewind fix - wchodzi w skład powyższego jako osobna wtyczka, poprawia pewien wredny bug

* Excuse Me, Nerevarine - mała poprawka dla tych co ukończą grę

Nowe itemy, stwory itp.

- Giants! Ultimate - całe mnóstwo potworów, część wraca z Daggerfalla, wszystkie pasują do Lore. Jedyny minus to taki że na wyższej trudności niektóre są naprawdę brutalne (ogary >=/)

- Sri's Alchemy - nowe składniki do alchemii :)

- Morrowind Comes Alive + Less Generic NPCs - oba mody poważnie zaludniają świat Morrowinda. Pierwszy dodaje sporo "klasycznych" NPCów i parę towarzyszy, drugi dodaje zazwyczaj nowe questy, oraz przede wszystkim linie diamonologowe, napisane całkiem dobrze.

- Clothiers of Vvardenfell - ubrania. Głównie dlatego że MCA może go wykorzystywać.

- A Lord's Men - służba do wynajęcia (...i postawienia w domu ;))

- Cragonmoor - obok A good place to stay najlepszy mod mieszkaniowy, ot co. Od AGPtS większy, aczkolwiek lokalizacja w Suranie jest niekoniecznie najlepszą z możliwych.

- CM_Partners - sporo potencjalnych towarzyszy rozsianych po świecie z bardzo dobrym skryptem.

- Particle Weapons Merchant - IMnsHO a-b-s-o-l-u-t-n-i-e najlepszy mod z bronią. Daje sprzęt nie tylko potężny, ale też odpowiednio wyceniony (od dziesiątek tysięcy septimów wzwyż) oraz wyglądający naprawdę bardzo dobrze. I ciekawe środki transportu :)

Nowe Questy i Lochy, z sugerowanym poziomem

- Annastia - 5-10+? - trzy mody jednego autora razem. Znam tylko Deathtrap Dungeon, ale ten był wykonany naprawdę dobrze i stanowił porządne wyzwanie dla każdej postaci.

- Reign of Fire - ok. 30! - smoki! Bardzo trudny, ale za to w nagrodę będzie można posiadać własnego smoka :)

- Moons Spawn - bodajże 10-15 - latająca, dwemerowa forteca do przemierzenia, zdobycia, rozwikłania :)

- Darknut's Greater Dwemer Ruins - wysokie ;p - podkręca i dopieszcza pewne dwemerowe ruiny powiązane z głównym wątkiem. Uwaga: trudny :)

- Lothavor's Legacy - 10? - odosobniona wysepka...

- Abandoned Well at Dagon Fel - 5+ - prosty, ale przyjemny, loch.

- The Neverhalls - ? - mroźne jaskinie w Solstheimie :)

- Horror Mod - ? - horror w Suranie?... :)

W razie czego mogę służyć wysyłaniem skonwertowanych już wtyczek, aczkolwiek są nadal w większej części po angielsku - tylko nie generują konfliktów z wersją polską.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie: co czego jest bardziej podobny Oblivion, bo planuję zakup: Do Two Worlds czy Gothica (dowolna część)???

Grałem we wszystkie wymienione gry i muszę powiedzieć, że do żadnej z nich, ale jeśli musiałbym już którąś podać to Two Worlds... Ale jak ktoś powiedział Morrowind jest lepszy jako RPG, zdecydowanie bardziej rozbudowany świat, liczba zadań, gildii, więcej dróg do rozwiązania danego problemu, lepszy rozwój postaci, możliwości. W Oblivionie wszystko uległo spłyceniu, bardziej poszło w grafikę. Oblivion jest też bardziej przystępny dla niedzielnego gracza, Morrek był raczej dla prawdziwych fanów RPG. Polecam obie gry, to też zależy czego od danej gry oczekujesz. Szukasz świetnego RPG - Morrowind. Szukasz gry fabularnej z ładną grafiką w której możesz swobodnie podróżować - Oblivion.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...