Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

Jestem fanem ObliVIona i już się nie mogę doczekać Skyrima ;)

Mam nadzieję, że będzie jeszcze lepsza. Bardzo mi się podoba w grach ta "simsowatość", która jak mam nadzieję, że znajdzie się w nowym TES'ie.

Edytowano przez Rycka
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba w grach ta "simsowatość"

Simsowatość? Ja grałem w Morrowinda i nie znalazłem żadnego takiego elementu. W Simsach latasz po świecie z toporem na plecach? :P Nie wiem, może chodzi ci o tworzenie postaci (a raczej jej wyglądu)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko customizacji wyglądu bohatera, kupowaniu wdzianek, rodzinie czy jakiś codziennych pracach domowych, ale Bethesda chyba zapomniała trochę jaką grę powinna stworzyć. Żeby ważniejsze były związki małżeńskie od dodania kusz czy włóczni? Albo zaimplementowaniu dodatkowych umiejętności? Ach no tak, w końcu jak się zapomnimy to wyszkolimy maga który walczy na poziomie mistrzowskim za pomocą noża do masła i wojownika który w ciężkiej zbroi będzie prześlizgiwał się z kocią wręcz zręcznością. To było zawsze bolączką serii, nad tym Beth powinna popracować, a tymczasem oni jeszcze bardziej brną w to szambo usuwając klasy. A nie wierze żeby rozwiązali to na tyle dobrze, żeby po kilkudziesięciu (jak nie mniej) godzinach gry nasz Dovahkiin był multiklasowcem. Chyba że ktoś za chiny nie będzie używał umiejętności z innej klasy.

W każdym razie ta seria skłania się coraz bardziej ku temu aby być każualową papką, dla niemyślących ludzi, którzy zamiast dreszczyku na skórze, od święta wolą zagrać sobie polatać i posiekać smoki. Coś jak fable, gdzie mogliśmy mieć tuzin żon i mężów, pięćdziesięcioro dzieci i każdy dom w okolicy. Z tym ze to standardów Fable już się przywykło bo taka ta gra poprostu jest, ale TES...?

A no tak Latania też nie będzie, bo usunęli lewitacje, żebyśmy nie zauważyli kolosalnych błędów w renderowaniu odległych terenów czy miast(zamkniętych zresztą), wystarczy wcisnąć tcl w Oblivionie i mamy już odpowiedź.

Jedyne co mnie nastraja optymistycznie to ilość aktorów podkładających głosy i muzyka, czyli ogólnie udźwiękowienie.

Grafika jak grafika, no cóż chociaż nie jest to ten sam silnik.

Edytowano przez Buranchi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV

Jako, że znowu zainstalowałem Morrowinda mam do was pytanie :

Podalibyście listę modów, które usprawniają grę (grafika, system walki itp.)? Czy mają wysokie wymagania?

Wiadomo już coś o edycji kolekcjonerskiej Skyrim?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gram.pl/news_8A3jHu24_Bethesda_..._odbiorcow.html

Coraz mniej rozumiem Todda Howarda. Po całkiem sensownym skądinąd założeniu, tj. "Szczerze mówiąc, tworzenie gry bardziej przystępnej nie jest rzeczą, która zaprząta nam głowy. Doszliśmy do wniosku, że dotrzemy do wielu odbiorców właśnie z taką grą, jaką chcemy zrobić [...]", pada stwierdzenie, iż "W Oblivionie zaczynałeś grę, ale po trzech godzinach stwierdzałeś, że chcesz wrócić do początku, ponieważ gdzieś podjąłeś złą decyzję. Chcemy załagodzić to zjawisko [...]". Pomijając już fakt, że teza jest całkowicie i absolutnie bezzasadna, to ? na litość ? przeczy nawet temu, co ogłaszano kilka tygodni wcześniej, a mianowicie że studio stara się stworzyć produkcję jak najbardziej przystępną.

Od pojawienia się pierwszy newsów dot. TES V starałem się łagodzić ostrą krytykę kierowaną pod adresem Bethesdy, ale skoro najwyraźniej dyrektor projektu nie grał w poprzednią odsłonę od czasów jej premiery (vide "otwarte miasta" w Oblivionie) i ma o niej co najwyżej przeciętne pojęcie, to...

Podalibyście listę modów, które usprawniają grę (grafika, system walki itp.)? Czy mają wysokie wymagania?

Na poprzednich stronach tego tematu dość dokładnie omówiono kompilację Morrowind Overhaul oraz program Morrowind Graphic Extender ? powinno Cię to zainteresować. Systemu walki niestety nie da się raczej ulepszyć, tzn. są jakieś zestawy animacji, ale raczej przeciętnie wykonane. Co do wymagań, to obie ww. modyfikacje bez wątpienia znacznie zwiększają "sprzętożerność", ale nic nie stoi na przeszkodzie aby je optymalnie skonfigurować.

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RaxusV
Minimum System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7

* CPU: Core 2 Duo 2.0 GHz or Althon X2 2.0 GHz

* RAM: 3 GB

* HDD: 15 GB

* Graphics: 512 MB card

* Sound Card: DirectX 9 Compatible

* DirectX: Version 9.0c

Recommended System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7

* CPU: Core 2 Quad 3 GHz

* RAM: 3 GB

* HDD: 15 GB free disk space

* Graphics: 512 MB Graphics Memory

* Sound Card: DirectX 9 Compatible

* DirectX: Version 9.0c

Supported Graphics Cards:

Minimum ? 8800 GT

No cóż, wymagania dosyć duże (chodzi mi o rekomendowane) ale i tak jest lepiej niż się spodziewałem. Czas zbierać na piecka, który udźwignie to na full detalach :).

@kilop206

Może i świat W morrku był pusty (ech i te $#^%$# skrzekacze), ale odkrycie wszystkich jego tajemnic zajmuje dużo czasu. I to dla mnie jedna z najfajniejszych rzeczy w grze :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Murezor udało wam się wtedy ustawić tego ENBSeries?

Ja go zainstalowałem, odpaliłem grę, wciskam shift+f12 (chyba tymi klawiszami się go aktywuje) i gra zrobiła się dużo jaśniejsza (aż bije po o czach) i niektóre elementy są jakby bardziej rozmazane, ale to wszystko co zauważyłem. Na pewno nie daje niektórych efektów OBGE np. promieni słońca prześwitających między liśćmi drzew.

Edit:

Obejrzałem teraz filmik który podesłałeś przedtem ale on wcale mi nie pomógł, może dałeś nie ten filmik co chciałeś?

Ten do którego dałeś link pokazuje jak zainstalować jakiegoś moda allnatural z użyciem WB przy czym koleś używa kilku programów na raz (jakiś python, wb, obse i jakiegoś boss'a).

Jak na razie to mam problem z instalacją samego WB...

Edit2:

Zainstalowałem jeszcze raz OBGE manualnie, dalej to samo - 0 efektu. Nie wiem czy tak powinno być ale ten mod nie ma żadnego ESP, tylko tekstury shadery i meshes do wklejenia, czy tak na pewno powinno być o.0?

Druga sprawa to to, że widzę wielu ludzi skarżących się w komentarzach na to że u nich także nie działa, możliwe żeby przyczyną był windows7?

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Udało mi się wreszcie doprowadzić OBGE do porządku. Musiałem manualnie wprowadzać nazwę każdego shadera do shaderlist.txt. Cóż, najwyraźniej twórcy uznali, iż to wiedza tak powszechna, że nie trzeba o tym pisać w opisie moda czy readme... nie mówiąc już o braku opisu poszczególnych shaderów, tak więc trzeba sobie testować po omacku metodą pró i błędów.

Po zainstalowaniu tego moda wraz z całą masą innych ta gra wygląda wprost genialnie. Postaram się za chwilę powrzucać trochę screenów.

Natomiast teraz mam inny problem, tj. ogromny spadek fps (z ponad 40 bez żadnych modów do ok 10-20 ...). Zdaję sobie sprawę, że mam modów na potęgę ale to imo strasznie duży spadek. Podrzucę potem listę wszystkich modów i prosiłbym o pomoc w znalezieniu tych najbardziej zjadających wydajność.

Screeny:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...13-42-06-30.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...13-49-25-62.jpg

Lista wszystkich modułów jakich używam:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/SplaTt333/modyob.jpg

Plus OBGE shadery:

Ring_SSAO.fx

Godrays.fx

DepthOfField.fx

MLAA.fx

CrysisDoF.fx

Co by tu zmienić żeby dobić chociaż do 20 fps?

EDIT:

W sumie okazało się, że wystarczyło wyłączyć firefox'a i chrome'a a fps skoczyły do 20-25.

Jeszcze kilka screenów:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...15-09-32-86.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...14-50-20-00.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...15-06-33-66.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...14-55-19-40.jpg

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ENBSeries ? tutaj masz kopię mojego starego pliku konfiguracyjnego. Podmień nim po prostu ten oryginalny i napisz, czy działa jak należy.

Wrzucę jeszcze może kilka screenów, które wykonałem kiedy jeszcze bawiłem się pluginami do Obliviona:

http://i374.photobucket.com/albums/oo188/M...09-53-34-92.jpg

http://i374.photobucket.com/albums/oo188/M...-03-15-99-1.jpg

http://i374.photobucket.com/albums/oo188/M...-00-08-65-1.jpg

http://i374.photobucket.com/albums/oo188/M...15-27-43-64.jpg

http://i374.photobucket.com/albums/oo188/M...17-50-15-37.jpg

Plus OBGE shadery:

Ring_SSAO.fx

Godrays.fx

DepthOfField.fx

MLAA.fx

CrysisDoF.fx

Na pierwszym miejscu usunąłbym SSAO i MLAA ? te efekty graficzne są tutaj chyba najbardziej "zasobożerne". Poza tym ? możesz też wyłączyć jeden z efektów DoF...

Ten do którego dałeś link pokazuje jak zainstalować jakiegoś moda allnatural z użyciem WB przy czym koleś używa kilku programów na raz (jakiś python, wb, obse i jakiegoś boss'a).

Faktycznie ? mój błąd. Wydawało mi się, że autor przedstawił kompletny proces instalacji tego modu, tj. razem z jego komponentami (m.in. Wrye Bash)...

Edytowano przez Murezor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ini. Wrzuciłem go i odpaliłem. Wygląd świata jest ogólnie lepszy szczególnie jeśli chodzi o otoczenie i cienie ale wszystko jest okropnie rozmazane, spójrz:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...16-02-36-57.jpg

A w menu to już masakra:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...16-02-41-10.jpg

Co z tym zrobić?

PS: Dodam że dałem tego ENB dodatkowo do OBGE. Zapewne któreś shadery się dublują bądź jakieś efekty są zbyt mocne.

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na jakąś niezgodność pomiędzy ENBSeries a OBGE. Dla pewności sprawdziłem u siebie (nie mam zainstalowanego OBGE) ? wszystko działało poprawnie.

Spróbuj może wyłączyć shadery z OBGE i po prostu oceń, która modyfikacja bardziej Ci odpowiada. Niewykluczone, że niektóre z shaderów OBGE są kompatybilne z ENB (np. Godrays), ale to już musisz sprawdzić samemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po kilkudniowej zabawie z shaderami, ustawieniami ENB, modami i ustawieniami karty w końcu znalazłem złoty środek. Niestety, chwilowo z gry poleciał MotionBlur i FowardBlur w celu podniesienia wydajności. Teraz mój oblivion wygląda niewiele gorzej niż nadchodzący skyrim. Kilka screenów na szybko:

Ladnscape:

enb2011_7_11_13_23_29.jpghttp://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_12_52_25.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_13_25_52.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_13_26_18.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._11_13_26_5.jpg

IC Waterfront (mglisty poranek):

enb2011_7_12_12_2_32.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._12_12_2_19.jpg

(pogoda przed dzeszczem) : http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._12_12_6_56.jpg

IC Market District:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...12_12_21_49.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_21_15_13.jpg

IC Talos Plaza District (słoneczny wieczór):

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._12_12_5_46.jpg

Bruma (chmurno):

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._11_22_17_3.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_22_20_41.jpg

Arcane University (noc, śnieg :D):

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._12_6_43_35.jpg

(wnętrze):

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp..._12_11_1_33.jpg

Cheydinhal:

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_20_38_20.jpg

http://i557.photobucket.com/albums/ss19/Sp...11_20_37_29.jpg

Nie wiem jak na was, ale na mnie robi to ogromne wrażenie. Poczułem powiew świeżości w Oblivionie i zaczynam się przy nim świetnie bawić na nowo, polecam każdemu zainstalować sobie tyle modów ile tylko da radę i przeżyć przygodę w Cyrodill jeszcze raz (lub kilka) przed Skyrim'em :)

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno znów nabrałam ochoty na Morrowinda, więc dziś ochoczo zabrałam się do instalacji i przy okazji zabawy z Morrowind Overhaul, jednak sprawne zainstalowanie tego molocha chyba przerosło moje umiejętności, dlatego zwracam się do Was o pomoc.

Zacznę może od tego, że mam Morrowinda ze starej Extra Klasyki, z dodatkami. Zainstalowałam grę, patch KHRoN'a, potem przystąpiłam do instalacji i konfiguracji Overhaul, posiłkując się tutorialem na YouTubie. Wszystko szło w miarę dobrze, aż do momentu konfiguracji Morrowind Graphic Extender, który po prostu nie uruchamiał się i wywoływał komunikat "program przestał działać". Szybkie research w sieci wskazał, że MGE niespecjalnie lubi się z 64-bitową siódemką i żeby zaczął działać, trzeba najpierw odpalić grę bez niego, a dopiero potem z nim. Odpalam wiec grę, menu jest w trakcie ładowania i zaczynają pojawiać się dziesiątki błędów o zmienionej lokalizacji obiektów, jeśli dobrze zrozumiałam. Przy próbie rekompilacji skryptów w CS wyskakują dokładnie takie same błędy. Załączam screena z jednym z errorów. Co mam zrobić z takim fantem?

http://img42.imageshack.us/img42/8107/beztytuufsi.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłam pliki .esp i odznaczyłam Morrowind Patch 1.6.5, jednak gra wciąż wywala błędy o niepoprawnych plikach. Oto przykład jednego z nich:

Current file "Barabus' fireplaces 2.esp"

Cell "Caldera, Guild of Mages"

Object reference "yakum hairshashishi"

missing in master file.

Większość komunikatów ma podobną treść, zmienia się tylko nazwa plików. Pierwszy raz spotykam się z "missing in master file" i kompletnie nie wiem co to może oznaczać. Mam jeszcze garść innych pytań odnośnie Overhaul'a:

Najbardziej niepokoi mnie to, że podczas instalacji moda nie odpala się Morrowind Graphic Extender i jak napisałam wcześniej wywołuje komunikat "program przestał działać." Po za tym, używam DX11, natomiast MO wymaga Directx 9.0c. Muszę koniecznie instalować starszą wersję DX? Kolejne wątpliwości budzi u mnie konieczność posiadania zarówno .NET Framework 2.0 i .NET Framework 4.0. Wersja 4.0 nie zawiera w sobie jednocześnie wersji 2.0? Da się to potem wszystko odkręcić w prosty sposób i bez zbytniej szkody dla systemu? Czy te błędy, o których wspomniałam wcześniej wynikają z tego, że nie działa mi MGE? Pojawiają się mimo zaznaczenia w MGSO opcji "No MGE".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj dawno już nic nie postowałem na tym forum. Trzeba więc do tego wrócić. A jako, że premiera Skyrim zbliża się wielkimi krokami to podzielę się moimi obawami jak i nadziejami. Martwi mnie podejście Todd'a "dwa kroki do przodu i jeden do tyłu". Podobnie jak w przypadku Obliviona, coś w Skyrim ulepszą, ale sporo fajnych elementów usuną. Nagolenniki połączone z kirysem? Jak tak dalej pójdzie to niedługo pancerze w TES'ach będą występowały w formie kompletnego zestawu :dry: . No i dalej nie będzie można walczyć z grzbietu wierzchowca, co jest tak szczerze nieco niedorzeczne. Mam nadzieję, że chociaż tym razem podczas zjeżdżania z górki, nasz biedny wierzchowiec nie będzie się przy tym ranił. A powiedzmy sobie szczerze, patrząc na krajobraz Skyrim okazji do zjeżdżania z wzniesień (a raczej gór) będzie nie mało.

Finiszery jak i same animacje podczas walki wydają się całkiem sympatyczne, podobnie jak ataki skrytobójcze. Na pewno na pokazie E3 engine nie pokazał pełni swoich możliwości więc nadzieje na to, iż w finalnej wersji gra prezentować się będzie lepiej można mieć. Mam tylko nadzieję, że rasy zwierzęce będą bardziej przypominały to co widzieliśmy w Morku, niż te uczłowieczone badziewie z Obka. Jak sądzicie znowu będzie tak, że z jednej strony w grze dojdzie nieco fajnych elementów i kilka słabszych zostanie poprawionych, ale za to zniknie sporo tradycyjnych dla serii, sprawdzonych i fajnych rzeczy, czy może w końcu gra będzie wyraźnie lepsza od poprzedniej części, a nie po prostu inna?

BTW wie ktoś może o co chodzi z tym niby nawarstwianiem się, śniegu i zmianami krajobrazu wywołanymi przez losowo generowane burze, ulewy, śnieżyce itp?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...