Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RIP

Escape from Tarkov

Polecane posty

Mam tak samo. Zastanawiam sie, ile w tym prawdy, a ile czysto marketingowego zagrania w celu przyciagniecia uwagi. Za wczesnie jest aby wyrokowac, ale wydaje mi sie malo realne, aby nie bylo to wyrezyserowane. Stworzenie silnika, ktory do tego stopnia wyswietlalby szczegolowe skutki eksplozji granatu wszedzie wydaje mi sie przerastac mozliwosci tak malego i niedoswiadczonego studia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po obejrzeniu filmu z dev diary byłem "rozwalony" czymś innym - chyba tylko "u Ruskich" można walić przez całe podwórko ze snajperki bez kulochwytu nie przejmując się czy ktoś postronny zostanie zastrzelony (filmik od 1:26) jezyk1.gif Ja pier... po prostu ręce opadają icon_twisted.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i opublikowany zostal nowy film prezentujacy rozgrywke w EfT. Wuglada to calkiem niezle, choc szkoda, ze tworcy gry nie pokusili sie o jakis fragment z walka wewnatrz budynkow. Moze mi sie tylko wydaje, ale temu materialowi blizej jest do tego, co widzielismy w BF3 niz wczesniejszym filmom reklamujacym EfT.

Spoiler

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie racja (czemu BF3, a nie BF4?). Moim zdaniem nadal to wygląda super, jest do tego kilka ciekawych efektów, których próżno szukać w obecnych strzelaninach sieciowych. Podoba mi się też brak jakiegokolwiek HUD, za wyjątkiem sylwetki postaci w lewym górnym rogu, mam nadzieję, że tak zostanie. Ciekawi mnie jak będzie z dostosowywaniem broni, bo na razie te akacze mają mega odrzut i fajnie by było móc dozbroić się w coś z mniejszym kopem.

No i przede wszystkim zastanawia mnie, jaki będzie poziom interakcji ze światem. Pierwszy gameplay pokazywał bujające się lampy, drzwi itp. itd., co nastrajało na wysoką interakcję. Tutaj niczego takiego nie ma, więc na razie nie wiadomo. Co nie zmienia faktu, że mam nadzieję, iż takie miejsca jak np. drabinka i platforma dźwigu w 1:25 będą realnymi miejscami, do których można normalnie dotrzeć i wykorzystać jako miejscówka walki, a nie tylko ozdobnikami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tesu

Cytat

Moze mi sie tylko wydaje, ale temu materialowi blizej jest do tego, co widzielismy w BF3 niz wczesniejszym filmom reklamujacym EfT.

Też odnoszę wrażenie, że zamiast pokazywać postęp prac, pokazują "coś tam dłubiemy" a to nie wróży dobrze

@ZygfrydQ

Cytat

No i przede wszystkim zastanawia mnie, jaki będzie poziom interakcji ze światem

I to jest najbardziej niepokojące w nowym filmie, kuloodporne szyby w zwykłym budynku znowu wywołują złudzenie, że twórcy zaczynają powoli wycofywać się z ambitnych planów

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ZygfrydQ napisał:

No w sumie racja (czemu BF3, a nie BF4?).

Bo najnowszy material kojarzy mi sie swoim wygladem z widoczkami, ktore byly wlasnie w BF3, zwlaszcza z mapka Noshahr Canals.

15 godzin temu, ZygfrydQ napisał:

No i przede wszystkim zastanawia mnie, jaki będzie poziom interakcji ze światem. Pierwszy gameplay pokazywał bujające się lampy, drzwi itp. itd., co nastrajało na wysoką interakcję. Tutaj niczego takiego nie ma, więc na razie nie wiadomo. 

Interakcji w tym filmiku praktycznie wcale nie widac, jest troche sporadycznej wymiany ognia i tyle.Dlatego wlasnie napisalem, ze szkoda iz nie pokazano jakiejs akcji wewnatrz budynkow, bo w najnowszym materiale nic specjalnie ciekawego, czego by nie bylo w innych grach, nie pokazano. Nie wiem czy jest to efektem braku pomyslu na to, co chcieli w nim ludziom zaprezentowac, brakiem nowego, dopracowanego contentu czy tez zmiana poczatkowych zalozen dotyczacych poziomu interakcji, ktore byc moze przerosly mozliwosci studia...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się filmik pokazujący kilka modyfikowalnych broni.

 

Wygląda to całkiem nieźle. Szczególne wrażenie zrobił na mnie taki śmieszny szczegół, jak możliwość całkowitego zdjęcia zamka z AK i strzelanie bez niego. W życiu bym na coś takiego nie wpadł, hehe. Jeśli wszystkie bronie będą odwzorowane z tego rodzaju pieczołowitością, to sam element modyfikowania broni będzie wart uwagi. Trochę kłuje brak jakichkolwiek dźwięków specyficznych dla danej części (a czasem kliknięcie w konkretną część w ogóle nie wywołuje nawet tego 'kliknięcia') ale w sumie to już jest prawie że kosmetyka, którą pewnie zrobią jak ten element będzie gotowy. Na plus natomiast podoba mi się, że w niektórych broniach można zamontować dwa celowniki - niewiele gier daje taką możliwość. Niech jeszcze dodadzą gdzieniegdzie możliwość jednoczesnego montowania dwóch celowników + korzystanie ze szczerbinki nawet pomimo posiadania zamontowanej optyki dodatkowej, a będzie super (taki motyw był bodajże w Red Orchestra 2, aczkolwiek tam właśnie jeden celownik to ten zamontowany, a drugi to szczerbinka).

 

A i dla ciekawych jeszcze, jest nagranie ze streamu z przed paru dni. Całość po Rosyjsku i w sumie nie pokazuje wiele więcej niż ostatnio opublikowane filmy, ale jednak kilka drobnych elementów można dostrzec. Nie wiem tylko czy problemy z lekkim przycinaniem gry to kwestia niestabilności produkcji, czy raczej problemów z nagrywaniem streamu odbiorcy:

Spoiler

 

Swoją drogą czy tylko ja mam wrażenie, że panowie na 'okładce' gry wyglądają niczym bracia Lothbrok (czy jak to tam im było) z serii Vikingowie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacje broni robią wrażenie. Podobało mi się m.in., że najpierw trzeba założyć szynę montażową a dopiero na nią zakładać dodatkowe elementy wyposażenia. To podnosi immersję.

Tylko, że w trakcie modyfikacji nie widać żadnych statystyk. Czy modyfikacje mają tylko "wyglądać"? Oby tak nie było.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2016o09:08, le_Fey napisał:

Tylko, że w trakcie modyfikacji nie widać żadnych statystyk. Czy modyfikacje mają tylko "wyglądać"? Oby tak nie było.

To by było bez sensu. Wątpię, żeby cała ta praca miała na celu tylko względy estetyczne. Prawdopodobnie modyfikacje będą w jakiś sposób zmieniać właściwości broni:

Cytat

The weapon works fine, but its guts are exposed, and you can see its internal piston kicking and bobbing as he spams the trigger. I’m pleased to hear that this apparently isn’t just a pointless cosmetic change, but something that’ll actually make this AK degrade more quickly, and make it more prone to jamming. And by removing components like the stock, the AK takes up less room in your inventory.

http://www.pcgamer.com/escape-from-tarkov-guns/

Stopień modyfikacji broni zapowiada się bardzo interesująco.

Dnia 31.03.2016o12:31, Tesu napisał:

Nie wiem czy jest to efektem braku pomyslu na to, co chcieli w nim ludziom zaprezentowac, brakiem nowego, dopracowanego contentu czy tez zmiana poczatkowych zalozen dotyczacych poziomu interakcji, ktore byc moze przerosly mozliwosci studia...

Podejrzewam, że chcieli pokazać jak zachowuje się broń podczas strzelania oraz jak to wygląda w dzień i w nocy (fajnie wyglądało włączenie noktowizji).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2016o09:08, le_Fey napisał:

Tylko, że w trakcie modyfikacji nie widać żadnych statystyk. Czy modyfikacje mają tylko "wyglądać"? Oby tak nie było.

A czy w życiu to widać? Moim zdaniem powinni to zostawić ku domysłowi gracza i ewentualnie do indywidualnego sprawdzenia. Bo w życiu taki celownik optyczny nie zwiększa fizycznie zasięgi broni, tylko ułatwia celowanie. A to trudno ująć w statystykach, tym bardziej, że często jest zależne od indywidualnego gustu (jeden będzie wolał ACOG, inny RED-DOT). Mam nadzieję, że tutaj też pójdą w kierunku "załóż, sprawdź czy taka modyfikacja odpowiada". Mam również nadzieję, że pójdą w wagę i jeśli założymy za dużo bajerów do broni, to nasza postać będzie nią wolniej manewrowała (np. przycelowanie) albo chociaż wolniej wyciągała.

Dnia 7.04.2016o09:08, le_Fey napisał:

Tylko, że w trakcie modyfikacji nie widać żadnych statystyk. Czy modyfikacje mają tylko "wyglądać"? Oby tak nie było.

A czy w życiu to widać? Moim zdaniem powinni to zostawić ku domysłowi gracza i ewentualnie do indywidualnego sprawdzenia. Bo w życiu taki celownik optyczny nie zwiększa fizycznie zasięgi broni, tylko ułatwia celowanie. A to trudno ująć w statystykach, tym bardziej, że często jest zależne od indywidualnego gustu (jeden będzie wolał ACOG, inny RED-DOT). Mam nadzieję, że tutaj też pójdą w kierunku "załóż, sprawdź czy taka modyfikacja odpowiada". Mam również nadzieję, że pójdą w wagę i jeśli założymy za dużo bajerów do broni, to nasza postać będzie nią wolniej manewrowała (np. przycelowanie) albo chociaż wolniej wyciągała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2016o23:42, ZygfrydQ napisał:

A czy w życiu to widać? ....... Bo w życiu taki celownik optyczny nie zwiększa fizycznie zasięgi broni, tylko ułatwia celowanie. A to trudno ująć w statystykach....

Nie wiem czy w życiu bo w życiu nie strzelałem z Kałacha. :smile: Ale na pewno: rodzaj optyki, tłumiki ognia (płomienia), tłumiki dźwięku oraz wymienne lufy mają bezpośredni wpływ na "osiągi" broni (np. odrzut, zasięg) co bezpośrednio wpływa na jej skuteczność. Czy trudno to ująć w statystykach? Od kilku lat większość FPS-ów to robi wiec nie ma problemu.

Z drugiej strony może to dobre podejście kiedy ludzie sami dojdą do tego czy wolą używać celownika x12 i mieć problemy z utrzymaniem "krzyżyka" na celu czy lepiej dać sobie spokój i założyć x4 (immersja up)?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@le_Fey no właśnie moim zdaniem te pseudo-rpgowe elementy w strzelaninach są często do niczego, bo nie oddają realnego 'czucia' broni. Osobiście wolałbym, żeby do każdej modyfikacji był krótki 'słowny' opis dla osób nieogarniętych w temacie + realny wpływ na odpowiednie zachowanie broni.

 

EDIT:

Widzę, że na stronce piszą o systemie skilli. Ciekawie to wygląda.

http://forum.escapefromtarkov.com/topic/3225-skill-details/?page=1

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie  "lekko" rozbawiło lvl-owanie umiejętności z kategorii Mental - " Memory". Znaczy, jak mam niski poziom "Memory" to będę zapominał drogi do domu? :tongue: 

Na wyższym lvl "Memory" mniej zebranych informacji będzie mi "znikać"? :wink: 

A na poważnie - będzie co lvl-ować. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego by nie? Na przykład jeśli masz niskie "memory" to postać 'pamięta' tylko kawałek jaki przeszła i trzeba samemu robić notatki, żeby się nie zgubić. Moim zdaniem fajne, bo taki ludzik mający wysoki skill memory, może nie przejmować się noszeniem mapy przy sobie, bo postać z automatu pamięta wszystko. Albo mając wysokie memory nie musisz zerkać co jakiś czas do mapy wyciąganej z plecaka, tylko pojawia się minimapka w stylu radaru. Pole do popisu w takich kwestiach jest dość szerokie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ZygfrydQ napisał:

........wysoki skill memory, może nie przejmować się noszeniem mapy przy sobie, bo postać z automatu pamięta wszystko. Albo mając wysokie memory nie musisz zerkać co jakiś czas do mapy wyciąganej z plecaka, tylko pojawia się minimapka w stylu radaru...........

Spoko tylko, że na pewno będzie trzeba do "drzewka" wybrać tylko kilka umiejętności z całego zestawu. Zajmowanie slotu skillem, który zastępuje mi klikanie w klawisz mapy nie wydaje się pomysłem rozsądnym :wink: 

Anyway na razie to sobie gdybamy, może "Memory" będzie miało jednak większe znaczenie niż przypuszczamy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Memory może odpowiadać za szybkość odzyskiwania "zapomnianych" umiejętności (bo te można utracić, jeżeli się ich nie rozwija) i za szybkość zdobywania kolejnych poziomów. Bardziej ciekawi mnie Intelligence, bo nie widzę oczywistego zastosowania dla takiego atrybutu. Może poza czymś w rodzaju hackowania. Może będzie odpowiadać za majstrowanie przy broniach bez pomocy drogich specjalistów? Tak czy siak cieszy mnie, że trochę odchodzą od modelu The Elder Scrolls i aby rzeczywiście być w czymś dobrym trzeba będzie to po prostu robić, a nie tylko nabijać punkty. Mam tylko nadzieję, że punkty nie będą się degradować offline, bo to by było bez sensu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe screenshoty!

 

58afce024b31b2cee5e62887f521e03f.jpg

b2a9032aaff545a2628b1607152af421.jpg

fefa26a21fa95ddb03331c764a10c86a.jpg

b7aa59f6c586c4213963c9dad55d4156.jpg

Już pomijając kwestę tego, jak fajnie wyglądają bronie, to ostatni screenshot, podczas burzy, dodatkowo rozpala moją wyobraźnię. Jeśli w grze mają być zmienne warunki pogodowe, to mam nadzieję, że burze będą uchwycone naprawdę fajnie. Ciekawi mnie również, czy będą to z reguły warunki pogodowe obejmujące całą mapę, czy może będą sytuacje, że gracze będący wystarczająco daleko od siebie doświadczą innej pogody.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na YT tworcy EfT wrzucili trwajacego poltorej godziny streama z alfy.

Spoiler

 

 

Fajnie wyglada zerowy interfejs bez wyswietlanych na ekranie paskow zdrowia, ilosci amunicji czy celownika. Podoba mi sie tez gesta roslinnosc, poruszajacy nia wiatr oraz sprawdzanie liczby nabojow w magazynku. Ciekawa i troche kontrowersyjna jest tez informacja, ze znajdujaca sie wsrod umiejetnosci naszej postaci wytrzymalosc zacznie spadac, jesli przez jakis czas nie bedzie sie gralo w Escape from Tarkov. Osobiscie nie jestem fanem takich rozwiazan, bo karza one graczy, ktorzy postanowili lub byli zmuszeni zrobic sobie przerwe od gry. Niepokoi troche AI, bo podczas jednej z wymian ognia w okolicach godziny od poczatku nagrania przeciwnik przebiegl tuz obok grajacego i schowal sie za samochodem znajdujacym sie za jego plecami.  

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimat, klimat i jeszcze raz klimat. 

4 godziny temu, Tesu napisał:

Tylko to menu zarzadzania ekwipunkiem jest jakies takie toporne. 

No rzeczywiście ale potem pomyślałem, że takie "spowolnienie" przeglądania (to ciągłe klikanie "search") podniesie adrenalinę rozgrywki  w sytuacji, kiedy grzebierz w gratach pokonanego i nagle słyszysz zbliżające się kroki. Takie "klik" i mam wszystko w "inventory" byłoby jakieś "nienaturalne".

Fajnie, że Kromka dostał pass-a do gierki bo to (według mnie) dobry yutuber do rozkminiania fps-ów. Będę oglądał dalsze odcinki i zobaczymy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej niz o spowolnienie szukania chodzilo mi o sposob wyswietlania np. okienka z dostepnymi akcjami dla danego przedmiotu. Takie to jakies sterylne i  na dodatek dziwnie kojarzy mi sie z baza danych, ktorej kiedys uzywalismy w pracy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w tej grze bardzo podobają się małe rzeczy.

Na przykład to, że trzymając broń zbyt blisko ściany postać unosi ją do góry, bo po prostu nie ma miejsca na wyprostowanie karabinu. Super sprawa. W większości gier nie zwraca się na to uwagi, a przecież ma to kolosalne znaczenie. Szczególnie w kontekście balansowania broni krótkich i długich. Gdyby tą jedną rzecz zaimplementować w takim "Rainbow Six: Siege", to od razu zatrzęsłoby całą grą, bo większość operatorów w ataku ma broń długą, która byłaby znacznie mniej poręczna przy celowaniu w walce w przestrzeniach zamkniętych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...