Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

podbiel

Elite: Dangerous

Polecane posty

Ale ja jestem poza zamieszkałą częścią galaktyki xd. 353 Ly od Sol

Chodziło mi o to że gdzie bym nie poleciał to wszędzie wszystko już "zajęte". Całe systemy przeskanowane

Ale cóż, wreszcie natrafiałem na pojedyncze planety których ktoś "zapomniał" albo mu się nie chciało zeskanować i nie mają żadnych odkrywców przypisanych. I kilka drugich gwiazd w niektórych systemach które były 40 tysięcy Ls+ oddalone więc pewnie nikomu się nie chciało latać

Ale na perełkę trafiłem dopiero teraz - HIP 5145 - ktoś zeskanował tylko 5 pierwszych planet i ich księżyce - ale patrzę, przewijam mapę systemu - idzie daleeeeeko. No to na bank są jeszcze planety. I bum, właśnie skończyłem eksplorację - 6 planet więcej (w sumie w systemie jest 11), do tego ich księżyce i jedna to gigant gazowy z wodnym życiem :)

Mam nadzieję że płacą w miarę OK za te odkrycia :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

353 ly od Sol to wciaz niewiele, tym bardziej ze Uklad Sloneczny na obrzezach zamieszkalej przestrzeni sie nie znajduje. Niedlugo powinno Ci byc coraz latwiej, im dalej tym mniej jest zeskanowanych planet. Najwiecej placa za planety typu Earth-like i takie, ktore moga byc terraformowane. Tylko oczywiscie lataj ostroznie, bo jak sie rozbijesz, to wracasz na ostatnia odwiedzona stacje i cale dane z okryc przepadaja...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem już (w zasadzie). Znalazłem jedną stację bardzo odległą od "głównego bąbla" stacji. System BD+22 3949

Cóż, za ten system HIP co tam go najbardziej odkryłem dają mi tylko 39k...jak za pirata. Trochę meh. Z drugiej strony za wszystko dają 215k. Liczyłem na więcej, bo wychodzi że eksploracja dla zysków jest kompletnie nieopłacalna (nie żeby dla widoków była bo i tak gwiazdy/planety mają tylko po kilka wyglądów więc widoczki się szybko nudzą)

Może im dalej polecę od systemu X to więcej dostanę ?

EDIT: Ugh, nie dostanę szkoda. Czyli nie ma się co fatygować do innej stacji tylko mogę to pchnąć na tej

Szkoda że z poziomu mapy galaktyki nie da się zidentyfikować zbadanych systemów. Ktoś gdzieś coś pisał że jak się nie da kupi mapy systemu to znaczy że prawdopodobnie nie jest on zbadany...ale okazuje się że to nie prawda. Byłem w takich systemach i okazywały się przebadane do ostatniej planety

EDIT2: O, widzę że są bony za odkrycia. Congratulations CMDR Kafar, you are first to discover:

HIP 5145 6

HIP 5145 6 A

HIP 5145 6 B

HIP 5145 6 B A

HIP 5145 6 C

HIP 5145 6 D

HIP 5145 7

HIP 5145 7 A

HIP 5145 7 B

HIP 5145 7 B A

HIP 5145 8

HIP 5145 8 A

HIP 5145 8 B

HIP 5145 8 C

HIP 5145 8 D

HIP 5145 8 E

HIP 5145 9

HIP 5145 9 A

HIP 5145 9 B

HIP 5145 9 C

HIP 5145 9 D

HIP 5145 9 E

HIP 5145 9 F

HIP 5145 9 G

HIP 5145 10

HIP 5145 10 A

HIP 5145 11

HIP 5145 11 A

HIP 5145 11 B

HIP 5145 11 C

HIP 5145 11 D

HIP 5145 11 E

SYNUEFAI QP-Q C21-3 8 F

EDIT 3: O chwila, panie. To była pierwsza strona biggrin_prosty.gif. Teraz jeszcze druga za 101k. I odkrycie SYNUEFAI ME-S C20-6 B

O, i 4 strona. 99k + 22 pierwsze odkrycia

To w sumie zarobiłem 415k. Źle nie jest ale prawie tyle samo wyrwałem za kilku piratów w o wiele krótszym czasie tongue_prosty.gif

EDIT (znowu). Ehh..i jescze 5 strona za 81k i 6 strona za 16k. Matko, nie miałem pojęcia że tyle się tego uzbierało. To w sumie wpadło 508k. Dobrze jest smile_prosty.gif

Na stacji na której jestem mają questa na dostarczenie nielegalnego towaru do stacji oddalonej 215 lat.

Płacą 2 i pół miliona !!

Brałbym...ale wymagany rank handlowy - Dealer xd

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

To teraz pomysl, ile odkryl jutuber i zapalony gracz w ED ObsidianAnt, ktory z wycieczki do Sagittarius A przywiozl ponad 70 milionow kredytow...

Nie do konca jestem przekonany, czy pokazany w ED kosmos nie oferuje ladnych widokow. ObsidianAnt zamiescil serie krotkich filmikow pod tytulem Best Damn Places in the Galaxy, chocby

czy
. Momentami korci mnie zeby przesiasc sie w ASP Explorera i poleciec gdzies w niezbadane systemy, ale boje sie, ze skanowanie planet mnie znudzi, a potem bede musial poswiecic przynajmniej kilka godzin na kolejne skoki z powrotem do "domu"...
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałbym że to są "widoki". Bo ja już to widziałem xd. Nie w takich konfiguracjach ale nie zmienia to faktu że "typów" powierzchni planet jest mało i nie zdziwiłbym się jakbym do tej pory zobaczył już wszystkie. A to że np są 3 ściśnięte razem niedaleko to nie robi na mnie takiego wrażenia.

Po prostu różnorodność "widokowa" jest zadziwiająco mała

Ale tak oprócz tego. Zaznaczyłem żeby na mapie pokazywało tylko te super rzadki gwiazdy i obiekty "non-sequencional" czy jakoś tak. I okazało się że są tak rzadkie że od Sol do prawie-centrum galaktyki nie znalazłem ani jednej na różnych wysokościach a dopiero blisko centrum było kilka. W takim wypadku uważam że płaca za nie jest kompletnie niewymierna do ich rzadkości. 38k za gwiazdę Neutronową których raptem znalazłem w tym pasie 5 ? Mało. Bardzo mało

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horizons ma dodac nowe i bardziej szczegolowe powierzchnie planet i jeszcze zachecac do ladowania na nich. A skoro juz o ladowaniach mowa, to z tego co widze na YT ludzie w becie sprawdzaja swoje umiejetnosci i staraja sie ladowac statkami na planecie w systemie Achenar, ktora ma jedno z najsilniejszych pol grawitacyjnych, a sila ciazenia jest na niej szesciokrotnie wieksza niz na Ziemi. Starajacy sie wyladowac tam Imperial Cutter spadl jak kamien po wyjsciu z fazy szybowania, T-9 Heavy z ladownia wypelniona 500 tonami piwa tez nie dal rady przezwyciezyc grawitacji i rozbil sie przy ladowaniu. Lzejsze statki daja rade, a SRV jezdzac po powierzchni planety wcale nie podskakuje na wybojach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już mowa o rozwoju to nie wiesz czy galaktyka jako taka jest skończona czy będą ją rozwijać ?

Chodzi mi o dodanie nowych gwiazd lub po prostu zmiana ich modeli. Przykładowo wszelakie egzotyczne gwiazdy są tutaj jako gwiazda neutronowa, a przecież neutronowe to też np pulsary czy magnetary. Do tego gwiazdy zmienne. I pewnie jeszcze jakieś inne typy

Nowe rodzaje stacji lub ogólnie jeszcze inne obiekty w kosmosie...coś o tym mówili czy nic już w tej kwestii nie zostanie dodane ?

Swoją drogą ciekawe czy gdzieś we wszechświecie, gdzie być może występują nawet pierwiastki nam nie znane, istnieje coś takiego jak "zimna" gwiazda - całkowite przeciwieństwo znanych nam gwiazd. Czyli obiekt (no bo technicznie to nie byłaby gwiazda) który nie składa się z płynnych metali, gazów i takich tam który osiąga setki tysięcy stopni tylko obiekt składający się z np lodowatych cieczy i płynnych gazów (np ciekły azot) którego temperatura jest ujemna

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kafar

Bodajze na EGX mowili, ze wyglad kosmosu bedzie ulegal zmianom, wspomniano tez o tym, ze np. nie wszystkie planety beda mialy idealnie okragly ksztalt. Co do gwiazd to nie pamietam, prawde mowiac lichy ze mnie kosmiczny odkrywca i akurat ten aspekt gry chwilowo niezbyt mnie interesuje, zeby go sledzic. Czytalem jednak, ze w oddalonych od zamieszkalej przestrzeni sektorach natknac sie mozna na grupy systemow z zablokowanym dostepem do nich i ludzie podejrzewaja, ze w ten sposob Frontier przygotowal sobie miejsca pod przyszly rozwoj gry, spekuluje sie o wprowadzeniu do ED charakterystycznej dla lore tej serii rasy Thargoidow, z ktorymi zwiazek maja znajdowane czasem w przestrzeni obce artefakty. Nawet sam Braben w ktoryms z wywiadow powiedzial, ze wojna z Thargoidami jest nieunikniona, nie wiadomo tylko kiedy nadejda. Jesli zas chodzi o nowe obiekty w kosmosie, to niedawny CG byl poswiecony budowie nowej stacji w systemie znajdujacym sie w mglawicy Plejad, takze rozwoj w tym kierunku jest jak najbardziej mozliwy i Frontier udowadnia, ze slucha swojego community (o budowe takiej stacji apelowal z dwa miesiace temu na YT wspomniany wczesniej ObsidianAnt i pod jego filmem bylo sporo glosow popierajacych ten pomysl). Typow stacji poki co sa klasyczne cztery (outpost, coriolis, ocellus i orbis), ale poza designem glownym roznia sie szczegolami. Ja dopiero po ponad 150h grania natrafilem na stacje typu coriolis, ktora miala dwa dlugie ramiona, a po ponad 200h gry po raz pierwszy wlecialem do stacji typu orbis, ktora w srodku byla biala i miedzy ladowiskami rosly drzewa. Nawet zwykle outposty sie roznia wygladem w zaleznosci od tego, jaki juest ich charakter (placowki badawcze wygladaja inaczej niz te gornicze albo komercyjne). Teoretycznie w grze mogloby byc wiecej rodzajow stacji kosmicznych, ale zwroc tez uwage, ze w ED z kazdym designem wiaze sie tez czynnik bioracy pod uwage prawdopodobienstwo jego wystapienia. Pojazdy produkcji Faulcon DeLacy (m.in Sidewinder, Cobra, Python) maja charakterystyczne wspolne cechy designu tak zewnetrznego jak i wewnetrznego, podobnie ma sie sprawa ze statkami od Lakon Spaceways czy projektami firmy Gutamaya. Design stacji kosmicznych ma spelniac konkretne potrzeby zarowno zamieszkujacych je ludzi jak i funkcjonujacego na nich modelu gospodarki. Porownaj je do wygladu naszych platform wydobywczych, statkow czy stacji benzynowych - choc np. kontenerowiec wyglada inaczej od wielkiego statku pasazerskiego, to ich ogolny design jest bardzo podobny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czaję. No może te stacje to faktycznie dla mnie miałyby mniejsze znaczenie ale jeżeli chodzi o obiekty astronomiczne to chciałbym zobaczyć większą różnorodność i chociażby wymienione pulsary (i nie ma że usmażyłyby elektronikę statku, w końcu to przyszłość gdzie są skończone wiązki laserów robiące pew pew i hipernapędy więc ochrona przed promieniowaniem pulsarów też jest biggrin_prosty.gif )

Co do zablokowanych systemów to poszukałem trochę ale nie znalazłem żadnego info o tym. Tzn wszystkie zablokowane wymagają zezwolenia które gdzieś u kogoś za coś można zdobyć ale nie trafiłem żeby ktoś wspominał o systemie zablokowanym jako takim, że jest po prostu odcięty i nie można do niego skoczyć

EDIT: A nie, coś znalazłem. Jeden system był zablokowany ze względu na jakąś Plagę (system Peregrina czy jakoś tak) ale ktoś opisał że dostał zezwolenie, poleciał tam i nic tam nie było. Polatał i żadne służby porządkowe się nim nie zainteresowały. Także ta kwarantanna taka se :P

A drugi że faktycznie gdzies 2.5k LY od zamieszkałej części ktoś trafił na system wymagający dostępu. Ktoś odpisał że Froniter potwierdził iż to są systemy do przyszłego rozwoju. Mniemam więc że dostępu wymagał ale nie dało się go nigdzie uzyskać bo inaczej i tak by sobie tam wlatywali ludzie :)

No nic, mam nadzieję że będą to rozwijać. Fajnie też by było jakby czarne dziury zasysały pobliskie gwiazdy, bo z tego co widziałem są takie miejsca gdzie dziura jest obok gwiazdy ale jej nie wsysa. I żadna dziura nie ma dysku akreacyjnego

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na reddicie trafilem kiedys na jakis watek o eksploracji i ktos tam pisal, ze natknal sie na systemy, do ktorych nie mogl skoczyc pomimo tegio, ze znajdowaly sie w zasiegu jego skoku, a on mial wystarczajaco duzo paliwa. Odpowiedzi pod jego postem zdawaly sie to potwierdzac. Probowalem teraz znalezc ten temat, ale nie udalo mi sie, a 10 minut poswiecac na to nie bede. Najczesciej ludzie pisza o tych kilku glownych systemach Cesarstwa i Federacji, ktore wymagaja zezwolenia na wlot do nich. Ciekawe jak Frontier to pociagnie, bo wczesniej po wskoczeniu na kolejna range dostawalo sie zlecenie, zeby udac sie do takiego odblokowanego systemu, ale nic sie tam nie dzialo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Design stacji kosmicznych ma spelniac konkretne potrzeby zarowno zamieszkujacych je ludzi jak i funkcjonujacego na nich modelu gospodarki. Porownaj je do wygladu naszych platform wydobywczych, statkow czy stacji benzynowych - choc np. kontenerowiec wyglada inaczej od wielkiego statku pasazerskiego, to ich ogolny design jest bardzo podobny.

Akurat design stacji jest durny z samego założenia. Już co najmniej 4 razy popnęły mnie i kilka razy prawie popnęły systemy obrony stacji przy próbie jej opuszczenia kiedy byłem w moim typie 7 taranowany z dwóch stron (wlotu i wylotu) przez npc statki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, tym bardziej ze statki kierowane przez AI raczej nie leca za szybko, staraja sie omijac przeszkody, a na dodatek trzymaja sie odpowiedniej strony sluzy dla ruchu in/out. No i Type-7 tez nie jest az tak duzy czy szeroki, zeby przy spokojnym locie nie byc w stanie ominac innych pojazdow. Mnie to bardziej wyglada na probe wymuszenia pierwszenstwa przez Type-7 podczas trwania procedury dokowania statkow AI i wpychanie sie "na trzeciego". ;) Na Type-7 wylatalem spokojnie ponad 20 godzin i z tego co pamietam, to zaden z kilkuset startow i ladowan ta jednostka nie sprawil mi zadnych trudnosci, latwiej nim przejsc przez sluze niz chocby Imperial Courierem.

Design stacji pochodzi jeszcze z czasow Elite i Elite 2: Frontier i jest charakterystyczny dla serii, so...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że jest charakterystyczny nie znaczy że nie jest durny, ot tyle. Nie wiem, może teraz się poprawiło troszkę z dokowaniem AI, ale wcześniej było różnie, w szczególności szerokie statki waliły przez śluzę jak im pasowało. Zresztą Type 7 średnio się nadaje do wymuszania pierwszeństwa i działo się to zawsze podczas opuszczania stacji. Ale jak mówię było to już kilka miesięcy temu. Teraz odstawiłem już tę grę bo po ostatnich zmianach w npc piratach nie stać mnie na ładunek na type`a z uwagi na deadly anakondy i pythony czatujące na mnie przy georgu lucasie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ja jestem w stanie przecisnac sie Anakonda przez sluze w trakcie gdy z naprzeciwka wlatuje do niej inny statek, to az takie male i ciasne nie sa. Na YT sa filmiki, w ktorych ludzie dla zabawy przelatuja przez sluzy Anakondami na booscie z wylaczonym fight asistem dryfujac bokiem i tez sie mieszcza bez zaklinowania. Oczywiscie w przypadku duzych jednostek wymaga to wprawy, ale definitywnie mozna to zrobic bez porysowania karoserii. Stosunkowo niewielka wielkosc sluzy w porownaniu do rozmiarow portu moze wynikac z logiki stojacej za prawdopodobienstwem takiej konstrukcji. W koncu nie chodzi o to, zeby urzadzac tam autostrade, tylko zeby ruch odbywal sie w pelni kontrolowanym porzadku. No i jeszcze fakt, ze wewnatrz stacji jest tlen - nigdy nie wnikalem jak to zostalo wytlumaczone, ale pewnie gdzies jest to opisane, a Frontier zazwyczaj stara sie przykladac do obowiazywania zasad fizyki w ED.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, śluzy są jak najbardziej OK. Ja bym nic nie zmieniał. Dokowanie to jedna z najfajniejszych rzeczy w tej grze i właśnie dzięki temu, ze trzeba się trochę przyłożyć :) Co do wlatywania na booscie, oj nie raz się zdarzało :) Raz pomyliłem przycisk boost z wysuwaniem podwozia :D - po tym jak używam Voice Attack trochę pozapominałem gdzie co mam przypisane :P I prawie zawsze wylatuje na booscie - start, w miarę ustawienie się na śluzę i gaz do dechy + boost. Przyznaje, ze pare razy nie trafiłem :P Nigdy nie miałem przygód z NPC próbującymi mnie taranować czy w jakikolwiek sposób przeszkadzać. Kilka razy mijałem innych graczy na milimetry - szczególnie podczas co bardziej popularnych CGs.

Tak w ogole to się cieszcie, ze nie każą nam dokować do kaptura :D To by dopiero było - a już do kaptura obracającej się stacji to by dopiero był sadyzm :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyglada na to, ze juz wiadomo jakie rangi w Federacji i Cesarstwie beda potrzebne aby uzyskac dostep do Federal Corvette i Imperial Cuttera. Wczesniej spekulowano, ze zakup tych statkow bedzie mozliwy po uzyskaniu rangi 10 (z 15 mozliwych), czyli odpowiednio Post Commander w Federacji i Earl w Cesarstwie. Niestety okazuje sie, ze nie ma tak "latwo". Jesli ktos bedzie chcial popilotowac Federal Corvette, to najpierw bedzie musial zdobyc tytul Rear Admiral, a w przypadku Imperial Cuttera wymagany tytul to Duke. Znaczy to tyle, ze dopiero po osiagnieciu rank 12 mozna bedzie sobie taki statek kupic... Obcenie osiagniecie tak wysokiej rangi oznacza sporo grindu. Ja awans z rank 7 na 8 uzyskalem po zrobieniu okolo 100 misji dla frakcji powiazanych z Cesarstwem, awans z 8 na 9 otrzymalem po wykonaniu ponad 120 misji, a w tej chwili mam kolejne 100 misji juz za soba i pewnie bede musial jeszcze zrobic przynajmniej z 50, zanim dostane promocje na rank 10. Zeby chociaz Frontier mogl jakos porzadnie wyjasnic jaka mechanika stoi za systemem reputacji, bo w grze nie ma zadnego paska postepu i nie wiadomo jakie dzialania daja najlepsze efekty w zdobywaniu reputacji...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wychodzę z założenia, ze najlepiej jest po prostu grac i te rangi z czasem same wpadną. Grind wypala (przynajmniej mnie) i unikam go gdzie się da - przekonałem się o tym boleśnie w WoW :D Elite ma być gra na lata i nie ma się co spieszyć. Te statki się nigdzie nie wybierają i za 6 miesięcy tez tam będą :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Okazalo sie, ze z wbiciem rank 10 poszlo szybciej niz z 9. Piszac wczesniejszego posta mialem zrobione 104 misje, pozniej zrobilem jeszcze 4 charytatywne i 6 transportowych i dostalem awans. Ten system zdobywania reputacji jest naprawde niejasny, bo taj jak pisalem wbicie rank 9 wymagalo zrobienia 123 misji, a rank 10 wszedl po 114... Jeszze sie okaze, ze rank 12 wcale nie bedzie wymagal zrobienia 250+ misji jak myslalem wczesniej... ;)

Czy ED to gra na lata? Nie wiem czy na lata, ale na pewno na wiele miesiecy. Zobaczymy jak na liczbe grajacych w ED wplyna premmiery No Man's Sky i Star Citizena. Od tego bedzie zalezecz czy i jak gra bedzie sie dalej rozwijac.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi powie co robię nie tak?

Na części stacji jak są jakieś misje to nie mogę ich wybrać, bo nie spełniam warunków. Jak jakieś są, to tak daleko, że nie bardzo mogę tam dolecieć, a z jakiegoś powodu (jestem noobem więc się nie znam) nie mogę użyć FSD jump bo chodzi o jakiś limit użycia paliwa czy coś?????? Tak więc na razie baaaardzo powoli zbieram latające śmieci i sprzedaję je na black market w stacjach, które cie na dzień dobry nie skanują... Jakoś tak naprawdę nie mogę ogarnąć :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że jesteś na jakimś zadupiu. Generalnie są misje które każą ci dowieźć dane do jakiegoś systemu ale te misje są kompletnie nieopłacalne gdyż odległość na którą masz lecieć jest nieproporcjonalna do wypłaty. Przykładowo jakieś marne 10k za dostarczenie do systemu odległego o 100 Ly

Jak planujesz trasę to oczywiście nie skoczysz bezpośrednio do danego systemu chyba że jest w twoim zasięgu. FSD ma swój zasięg w LY. Im więcej załadujesz towaru i im cięższe moduły masz na statku tym mniejszy zasięg skoku. Zasięg najłatwiej sprawdzić w panelu po prawej i ostatnia zakładka po prawej

Na początku to chyba najlepiej szukać misji które dają ci towar do ładowni i każdą dostarczyć do jakiegoś pobliskiego systemu - wtedy na tej samej stacji dokupujesz na maxa tego samego towaru i lecisz tam. Oddajesz te np 2 sztuki do questa a resztę sprzedajesz na rynku - będziesz mieć pewność że sprzedasz drożej

Ja z samego początku najwięcej zarobiłem na ubijaniu poszukiwanych. Poleciałem do Nav Beacon i czekałem aż się pojawi ktoś w słabszym statku. Generalnie jest tak że dookoła też są władze lokalne i gdy przyleci taki delikwent z "Wanted" to zaczynają go skanować i potem ostrzeliwać. I wtedy się po prostu przyłączałem, zaczynałem w niego naparzać i nawet mimo tego że oni zrobili większość roboty to i tak mi nagroda wpadała :). Potem wystarczy polecieć na stację i odebrać nagrodę

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, ze na zasieg skoku maja wplyw dwie rzeczy: klasa zamontowanego na statku modulu Frame Shift Drive oraz ciezar calego pojazdu. Maksymalny zasieg skoku uzyskasz jesli kupisz najwiekszy mozliwy do zainstalowania naped FSD klasy A (w Sidewinderze bedzie to 2A) a reszta modulow bedzie najlzejszej klasy D.

Sidewinder w konfiguracji

1F/F Pulse Laser

1F/F Pulse Laser

1I Lightweight Alloy

2D Power Plant

2D Thrusters

2A Frame Shift Drive

1D Life Support

1D Power Distributor

1D Sensors

1C Fuel Tank (Capacity: 2)

2E Cargo Rack (Capacity: 4)

2E Cargo Rack (Capacity: 4)

1E Cargo Rack (Capacity: 2)

jest w stanie z pusta ladownia skoczyc na odleglosc ponad 21 lat swietlnych, a zaladowany na ponad 16,5 ly. Calkiem niezle. Z kosztujacym trzy razy mniej FSD klasy 2B zasieg sie zmniejsza do prawie 16 i prawie 14 last swietlnych.

Paliwo zuzywa sie podczas zwyklego lotu w systemie, ale jest to proces baaaardzo powolny. Troche szybciej zuzywa sie podczas walki, ale wciaz mowa o stosunkowo niewielkich ilosciach. Najwiecej z baku zabieraja skoki miedzysystemowe. Jesli jakas misja kaze Ci leciec do systemu, ktory wedlug mapy jest poza zasiegiem Twojego baku (trasa do niej zaznaczona jest przerywana linia), to mozesz sprobowac:

1. wytyczyc trase nie uzywajac domyslnego kryterium "fastest route" tylko zaznaczyc "economic route". Dzieki temu gra wyznaczy trase dluzsza, wymagajaca wiekszej ilosci skokow, ae beda to skoki na krotkie odleglosci, przez co zuzyja mniej paliwa. Stosowna opcje masz w mapie w zakladce, w ktorej mozna wpisac nazwe systemu, do ktorego chcesz leciec;

2. zrobic sobie postoj na uzupelnienie paliwa w zamieszkalym systemie znajdujacym sie gdzies pod koniec Twojego obecnego zasiegu na trasie do systemu z misja. Upewnij sie tylko zawczasu, ze na stacji znajdujacej sie w takim systemie jest mozliwosc tankowania, bo chociaz stosunkowo rzadko, to zdarzaja sie stacje, na ktorych nie ma opcji tankowania. Info m.in. o uslugach oferowanych na stacji znajduje sie w jej opisie na mapie;

3. zamontowac w pojezdzie Fuel Scoop, ktorym bedziesz mogl uzupelniac sobie paliwo podlatujac blisko do gwiazdy. Pamietaj tylko, ze najlepsza izolacje termiczna maja statki z modulami A, im moduly gorsze, tym szybciej statek sie nagrzewa. Majac wiekszosc modulow klasy D zbyt blisko gwiazdy nie podlecisz zeby sie nie spalic, przez co proces tankowania bedzie sporo dluzszy (2-3 minuty) niz w przypadku pojazdow wyposazonych w moduly A. Bezpieczne nagrzanie sie statku wynosi do 80%, powyzej istnieje ryzyko powaznego uszkodzenia kadluba i podzespolow, tym wieksze im bardziej i dluzej przekroczylo sie poziom 80%.

4. co prawda sam tego nigdy nie robilem, ale mozesz poswiecic jeden z Internal Compartments i wstawic tam Fuel Tank. Glowny bak w Sidewinderze ma pojemnosc 2 ton paliwa, po wstawieniu dodatkowego baku calkowita ilosc dostepnego Ci paliwa zwiekszy sie w zaleznosci od wybranego modulu do 4 lub do 6 ton.

Jesli chwilowo misje sprawiaja Ci trudnosc przez Twoj niski zasieg skoku, to moze poprobuj sil w walce z piratami w lokalnym NavBeaconie? Zazwyczaj sa tam mniejsze pojazdy i obecne sluzby porzadkowe, na ktorych wsparcie mozna liczyc w walce. Zawsze troche kasy z nagrod wpadnie.

EDIT:

Kafar byl szybszy... Tak to jest jak w trakcie pisania posta czlowiek idzie zrobic sobie sniadanie... ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatni weekend czas dzielilem w miare po rowno miedzy Battlefronta i ED. U mnie w grze Frontiera poki co bez zmian, pozostawilem handlowanie Anakonda i lowienie piratow w Vulture na rzecz realizacji mojego najnowszego celu w grze, czyli osiagniecia 12. rangi w szeregach Cesarstwa. W zwiazku z tym zajmowalem sie misjami zlecanymi przez frakcje z nim frakcje. Akurat misji charytatywnych trafialo mi sie bardzo malo, wiec wiekszosc czasu spedzalem latajac Cobra miedzy systemami i dostarczajac w wiekszosci legalne ladunki pod wskazany adres. Nie dosc, ze odwiedzilem stosunkowo duzo systemow i stacji, z ktorych czesc byla dosc interesujaca na tle reszty (np. system z trzema polozonymi bardzo blisko siebie gwiazdami albo znajdujaca sie na bardzo niskiej orbicie wodnej planety stacja kosmiczna, przez co przy podchodzeniu do ladowania cale tlo stanowila powierzchnia planety), to jeszcze troche kasy wpadlo, bo nagrody za misje wahaly sie miedzy 70 a 120 tysiecy kredytow. Oczywiscie zdarzaly sie i wyjatki w postaci zlecen za 200k, ale wymagaly one zazwyczaj lotu na kilkanascie czy kilkadziesiat tysiecy od punktu wlotu do systemu. Nie narzekalem jednak, gdy na pewnej stacji udalo mi sie dostac az 6 misji kurierskich do tego samego portu w sasiednim systemie - kilka minut roboty, a wpadlo prawie pol miliona. :) Nawet interdiction piratow nie byly w czasie weekendu zbyt uciazliwe, a jesli sie juz zdarzaly, to zazwyczaj moimi przeciwnikami byly pojedyncze Sidewindery lub Eagle, sporadycznie trafial sie jakis Diamondback Scout, z ktorymi wyposazona w wiekszosc modulow klasy A Cobra szybko i latwo sobie radzila. Raz trafil sie Federal Assault Ship, ale moj rozpedzony do ponad 400 m/s pojazd bez problemu pozostawil go w tyle. Kiedy tak sobie latalem zaczalem doceniac uniwersalnosc Cobry. Jej predkosc maksymalna w przypadku klopotow umozliwia bezpieczna ucieczke, stosunkowo duza zwrotnosc sprawia, ze w walce z mniejszymi pojazdami dobrze daje sobie rade, do tego ma calkiem przyzwoity zasieg skoku skracajacy czas podrozy i spory bak, umozliwiajacy przelecenie ponad 70 lat swietlnych bez tankowania. Na dodatek do ladowni mozna wsadzic ponad 40 ton towaru i ladowac na nawet najmniejszych stacjach. A to wszystko za stosunkowo niewielkie pieniadze, bo kosz ubezpieczenia mojego dobrze wyposazonego modelu to jedynie 350 tysiecy kredytow. Kiedy nachodzily mnie mysli, ze moze powinienem przesiasc sie do ASP Explorera, Diamondbacka albo Imperial Couriera i w nich kontynuowac wykonywanie zlecen, to po porownaniu parametrow tych statkow z tym, co oferuje Cobra, dochodzilem do wniosku, ze jesli o samo wykonywanie misji chodzi, to wiele bym na tym nie zyskal, za to niektore rzeczy (jak predkosc czy ladownosc) musialbym poswiecic. Wciaz kusi mnie zakup ASP Explorera i podroz w nieznane na kilkanascie czy kilkadziesiat tysiecy lat swietlnych, ale chyba odloze to na pozniej, na kiedys po premierze Horizons, kiedy bedzie mozna juz ladowac na planetach w odwiedzanych odleglych swiatach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...