Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

zagłąb się (jest takie słowo? :P)

Nie podkreśliło mi, więc raczej jest. ^^ A nie pamiętam, żebym je kiedykolwiek dodawał do słownika...

A co do tego trailera - mi się nawet podoba, czuć ten gothicowski klimat. No, ale to trailer, a w takowych twórcy starają się zwykle pokazać grę od jak najlepszej strony... Ale niedawno wyszedł

, więc można się o G4 dowiedzieć nieco więcej. Co o nim sądzicie?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sebi1295

wracając do mojej przygody z G3, dłuższe posiedzenie zapowiada się jutro, trochę poczytałem w necie, i wiem już wszystko, tzn. co jest mi potrzebne do soczystego grania, od jutra dłuuugie posiedzenie przy tej wspaniałej grze.Mimo że grałem w 2, ukończyłem tylko troszeczkę w powodu napisanego w poprzednim z moich postów, gra mi się świetnie.gdy ukończę tę jakże zacną grę czeka mnie Zmierzch Bogów, Risen, G2, Noc Kruka, i Gothic 1.całą serię ukończę na 100% tylko pytanie, gdzie ja znajdę czas na zakupionego w edycji kolekcjonerskiej niedawno Fallota 3, chyba będzie musiał poczekać trochę czasu, mimo że jest również wspaniałą produkcją.Także na wakacje mam co robić a i na pewno na później coś zostanie, bo i ten F3, i inne nadchodzące tytuły, mimo wszystko Gothic na pierwszym miejscu, tak mnie za sobą ,,pociąga".pozdrawiam wszystkich fanów serii!

PS.: A pro po, wierząc wymagania minimalnym z gramer.pl wychodzi na to że G4 ma szansę ruszyć na moim zgredziku na niskich detalach i rozdziałce, jeśli tak będzie to i Arcanię schrupię od intra po outro.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się walka nie podoba. To przewroty to takie jakby niepasujące do Gothic'a ;[ Ale najgorsze jest to że świat jest taki jakiś....nijaki.

Gry pewnie nie kupię, nie miałbym sumienia zabijać bohatera, z którym spędziłem setki (jedyneczkę i dwójeczkę przechodziłem wieeeele razy) godzin gry.

Pozostanę przy produkcjach prawdziwych rodziców Gothic'a - Piranhi Bytes.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie ma Gothica bez Bezimiennego. I to nie jakiegoś biednego rybaka, tylko TEGO bezimiennego. On jest elementem rozpoznawczym serii, w kolejne częsci grało mi się tak miło między innymi z powodu przywiązania do tej postaci.

Dlatego od pierwszych minut grania w 'Zmierzch Bogów' można było wyraźnie wyczuć, że coś jest nie tak. To nie ten sam bohater, do którego przywiązałem się w pierwszej trylogii. Hindusi przerobili go na jakiegoś psychopatę...

Całe szczęście, że pierwotnie fabuła miała zamykać się w trzech częściach gry - w związku z tym mogę spokojnie udawać, że po G3 nie było już nic więcej... zakończenia gry i tak na nic innego nie wskazywały - potem dopiero na siłę próbowano napisać ciąg dalszy historii z wiadomo jakim skutkiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Gothic.org.pl pojawił się nowy news:

Od targów E3 minęło już kilka dni. Tym samym w sieci pojawiają się pierwsze zapowiedzi Arcania: Gothic 4 skupiające się na tym co DreamCatcher pokazało w Los Angeles. Jednym z serwisów, które już zaserwowały garść nowych informacji jest gamebanshee.com.

W grze pojawi się sześć swoistych grup - rybacy z Feshyr, Traperzy z okolic karczmy Pod Ścięta Dziewicą, oraz miasta - Tooshoo, Stewark, Setariff i Thorniara. Ludzi w każdej z frakcji, oprócz podobnego wyposażenia, łączą wspólne przekonania. Poruszanie się po świecie, jak już wiadomo od dawna, jest wspomagane przez minimapę oraz inne udogodnienie, które gracz będzie mógł jednak wyłączyć. Brak jest jakichkolwiek wczytywań obszarów świata podczas gry, z wyjątkiem przemieszczania się między wyspami. Otwarty świat Arcania: Gothic 4 będzie tak na prawdę poniekąd ograniczony. Oznacza to ni mniej ni więcej, że kolejne obszary wysp będą odblokowywane dopiero po ukończeniu odpowiednich zadań.Tereny, które były dostępne podczas pokazów na targach okazały się ciekawymi, głównie za sprawą różnorodności fauny i flory. Na uwagę zasługują również dynamiczne efekty pogodowe, które przykuwały uwagę obserwatorów.

http://gothic.org.pl/newsy/swieze-spojrzen...a-gothic-4.html

Moją uwagę przykuło pierwsze zdanie z drugiego akapitu. Chodzi o część z nazwami miast.kcja Arcanii ma rozgrywać się na Myrtanie - a o ile pamiętam nie było tam żadnego miasta o nazwie Tooshoo, Stewark A, Setariff, czy Thorniara... Z czasem napływania nowych informacji mój zapał w zdobywaniu ich zmniejsza się. A to dlatego, że ludzie z Deepsilver chyba za bardzo chcą zmienić Gothica i go "zcasualizować". Robią tak naprawdę całkiem nowy świat, który nie ma nic wspólnego z tym znanym nam z poprzednich części. I skończy się na tym, że większość Arcanię kupi gdy będzie albo w jakiejś taniej serii, albo dołączona do gazety.

A co wy o tym sądzicie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to akcja Arcanii będzie miała miejsce też na Wyspach Południowych, więc tam takie miasta mogą istnieć. Poza tym, może nowy król zdążył już w przeciągu tych paru lat, jakie dzielą Arcanię od Gothica 3, wybudować parę nowych miast.

A gdzie we wcześniejszych Gothicach jest mowa o jakichś Wyspach Południowych? Może byłem nieuważny, ale nigdy o nich wcześniej nie słyszałem.

Edytowano przez jokerq
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie we wcześniejszych Gothicach jest mowa o jakichś Wyspach Południowych?

Są wspominane kilkakrotnie. Jeśli dobrze pamiętam, ciemnoskóry najemnik w dwójce pochodził z Wysp (czy królestw?) Południowych, piraci z Nocy Kruka też chyba o nich wspominali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie we wcześniejszych Gothicach jest mowa o jakichś Wyspach Południowych? Może byłem nieuważny, ale nigdy o nich wcześniej nie słyszałem.

O Wyspach Południowych wspominano w G2. Zdaje się, że Abuyin (wróżbita na placu handlowym) i Feros (łowca smoków) stamtąd pochodzą. Dodatkowo właśnie stamtąd pochodzi czerwony pieprz.

W G3 Hatold (cieśla w Silden) mówił, że jego ojciec był awanturnikiem, który przybył do Myrtany właśnie z Wysp Południowych.

Ponadto krążyły plotki, że Wyspy Południowe pojawią się w dodatku. Oczywiście chodzi o dodatek zapowiadany zanim Piranie straciły tytuł i projekt przekazano Hindusom.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecałbym czytać wieści od Gothic.org.pl bo serwis nie legalnie pozycjonuje się poprzez tworzenie działów do Arcanii typu solucje itp. W ogóle serwis nie wiarygodny jest i pełen szczeniactwa. :)

Co do samej Arcanii. Ja mam spore obawy co do tej części, co będzie. Okaże się jesienią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U większości słyszę że G3 to słaby jest, nie ma klimatu i takie tam (z tego co widziałem to Lord Nargogh, sorry jak źle napisałem, mówi że G3 jest najlepszą częścią) ja sądzę inaczej. Gothic 1 i 2 były świetne, doszedł dodatek Noc Kruka, który odrazu nabyłem także świetny, całkiem niedawno zagrałem w Gothic 3 i także bardzo mi się spodobał. Masa questów, dużo aren, pustynia, Nordmar. Czyli ogólnie mówiąc dla mnie nie ma lepszej czy gorszej części, wszystkie są równe (to jest moja opinia!!).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecałbym czytać wieści od Gothic.org.pl bo serwis nie legalnie pozycjonuje się poprzez tworzenie działów do Arcanii typu solucje itp. W ogóle serwis nie wiarygodny jest i pełen szczeniactwa. :)

Niewiarygodny? Moim zdaniem jest to najlepszy portal poświęcony Gothicowi, od zawsze czytałem tamtejsze newsy. I nie zauważyłem, by byli niewiarygodni. Mógłbyś sprecyzować?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Koksiarz no wiesz, nie ma co się zawsze sugerować opinią innych. To co dla kogoś jest kiepskie, drugiej osobie może się spodobać. Każdy powinien sam zagrać, i wyrobić własną opinię. Dla mnie 1 i 2 były wspaniałe. Trójka też nie była tragiczna, ale ukończyłem ją raczej z szacunku dla poprzednich części. Absolutnie nie twierdzę że jest zła, ale od pewnego momentu musiałem się zmuszać do gry. Nie wiem co dokładnie było tego przyczyną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny trailer.

Nie podoba Wam się, że ładna grafika? No, to jest zabawne... Seria Gothic zawsze była jedną z najlepszych pod względem grafiki, Gothic był wychwalany, G2 był wychwalany, Noc Kruka, gdyby nie była opóźniona w Polsce o 2 czy 3 lata, też byłaby wychwalana, G3 - też.

Animacja leży? No cóż, niektórzy to narzekają na wszystko... Narzekali ludzie na animację w Wiedźminie, w Gothicach, w Elder Scrollsach, w sumie to wszędzie gdzie jest walka wręcz. Mi się tam podoba.

Ja czuję klimat Gothica w tym trailerze, nawet jeśli patrząc na to czuję się bardziej, jakbym patrzył na Wiedźmina.

Wszystko ok, z wyjątkiem fryzu bohatera z okładki.

Interfejs z gameplaya wygląda świetnie, fajnie że wracają kretoszczury. Narzekacie na ten interfejs, a gdyby się nie zmienił z Gothica 1, to by było jęczenie, że się nic nie zmienia, że stoi w miejscu - a jak stoi w miejscu, to się cofa.

Bardziej poręczny, taki sam jest w każdej nowej grze.

Zobaczyłem na gameplayu, że bohater ma dziewczynę! Co to ma być, w każdym rpgu ma się możliwość wyboru z kim się chce, o ile się chce...

Edytowano przez KrasnoludzkiBrowarZaglady
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrasnoludzkiBrowarZaglady jeśli ktoś chce w 100% realistycznej animacji, to niech lepiej wyjdzie z dziewczyną /chłopakiem na spacer. Napatrzy się do woli. Wielu ludzi wyraża tylko obawy, czy autorzy dopieszczając grafikę nie zaniedbają innych elementów gry. A jeśli chodzi o interfejs...jednym się podoba, innym nie. Ja mam nadzieję że będzie go można skonfigurować samodzielnie. Wolę ten z G1. Pasek życia i many w zupełności wystarczał :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wystarczał, przy okazji sprawiał że człowiek czuł się Hardcorowo :laugh: Mi nowy Gothic po screenach i trailerze....się nie podoba. Mam głupie wrażenie że cała magia prysła, może to zasługo grafiki, może tego iż Bezio (nie ten poznany przez 3 części) nie będzie bohaterem a przeciwnikiem.... No i fakt iż gra nie jest tworzona przez PB nie nastraja optymizmem. Mimo tego chcę by był to udany produkt, może i wtedy zdecyduje się na zakup ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, osobiście nie uważam, aby aspekty techniczne oprawy wizualnej w grach z serii Gothic stały kiedykolwiek na jakimś wyjątkowo wysokim poziomie; oczywiście chodzi mi tu o e.g. rozdzielczość tekstur, liczbę polygonów w modelach etc., bo ocena konceptu artystycznego jest kwestią indywidualnych preferencji.

Trailer oraz gameplay z Arcanii zrobiły na mnie dość pozytywne wrażenie - spodobała mi się oprawa audio-wizualna, choć śladem innych dyskutantów przyznaję, że animacje mogłyby być nieco lepiej wykonane... Jednak z ostateczną oceną Arcanii wstrzymam się do czasu, gdy dane mi będzie zagrać w nią samemu, ponieważ serię Gothic zawsze ceniłem przede wszystkim za świetny, urzekający klimat - a takowy odczuć można jedynie poprzez samodzielne odwiedzenie świata gry...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...jeśli chodzi o klimat, nigdy nie zapomnę jak bardzo się zdziwiłem grając pierwszy raz w jedynkę. W większości rpg początkowi przeciwnicy raczej nie stanowią wielkiego zagrożenia. Właśnie dla tego szczęka mi opadła, gdy zbaczając ze ścieżki nadziałem się na pojedynczego(!!!) wilka. Trochę warczał, więc odważnie złapałem ten mój nieszczęsny kilof i...umarłem:D. Właśnie w tym momencie zrozumiałem jak niebezpiecznym, a przy okazji fascynującym miejscem jest kolonia. W dwójce wspomnienia powróciły z całą mocą. I myślę sobie że tego chyba właśnie zabrakło w G3. Może było to jedynie moje odczucie, ale Myrtana wydaje się o wiele przyjaźniejsza. Mam nadzieję że w 4 powróci duch pierwszej części.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem gameplay z czwartej części na Xboxa. I powiem tak: jest tak sobie. Sztywne animacje(animacja skoku jest rozwalająca), grafika nie taka fajna no i dziwny interfejs. Podobało mi się: drzewko umiejętności, walka oraz ogólnie miejscówka. A jak zobaczyłem Diego(choć jego kolor włosów...na szczęście to naprawią) na końcu filmiku to zawiało troszkę klimatem poprzednich części.

Ciekawe co oznacza poziom trudności "Gothic". Czy jest jeszcze trudniejszy od poziomu "Hard"?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwę wam na chwilę rozmowy o Arcanii i zadam pytanie co do G3 - gram w samą podstawkę z patchem 1.74 i tutaj moje pytanie - czy i po ilu wyzwoleniach miast/zniszczeniach nor buntowników/koczowników dana frakcja się na nas "obraża" i nie da się dalej z nimi współpracować (automatycznie robią się wrodzy)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podbić 3 lub więcej miast i porozmawiać z dowolnym przywódcą miasta. Problem w tym, że wtedy CAŁA frakcja robi się wroga, co potrafi nieraz napsuć krwi. jeśli jeszcze mamy jakieś questy do zrobienia, bo np. kupiec Assasynów w Monterze rzuci się na nas sprawiając, że całe miasto chce nas zabić, albo niewolnicy w obozach Magów Wody nas zaatakują kiedy tylko zbliżymy się do obozowisk

Co do Arcanii, tak prawdę mówiąc to mi się z Fable skojarzyło. Sam nie wiem czemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...