Skocz do zawartości

Mass Effect (seria)


RoZy

Polecane posty

@fanfilmu: Akurat EMS ma tu dość duży sens.

Kiedy mamy więcej EMS, akcja po prostu idzie lepiej, płynniej i są mniejsze straty (czy teoretycznie). Shepardowi daje to siłę, do walki w "jego umyślę". Kiedy mamy mały EMS, operacja nie idzie już tak dobrze. Shepard jest osłabiony, traci pewność. Zniszczenie bazy zbieraczy oznacza zostanie przy swoim zdaniu, nie uleganie indoktrynacji, zaś zostawienie jej, wyraża chęć próby kontroli żniwiarzy, stajemy się tym, czym stał się Człowiek Iluzja. Chcemy kontrolować żniwiarzy, a oni kontrolują nas. Co do tej ostatniej sceny, to faktycznie, jest trochę bezsensu, jednak niekoniecznie. Pierwsze co, to to, że gdy shepard bierze oddech (czyli pokonuje żniwiarzy w swoim umyślę, bo jak już mówiłem, niemożliwe jest aby naprawdę ich zniszczył i przeżył wybuch cytadeli) to budzi się przy zniszczonym promieniu. Nie wiadomo jeszcze, czy wygrał tą walkę czy przegrał. Drugie to to, że skąd wiadomo, czy to dalej nie jest w jego umyśle, czy to dalej nie jest tylko iluzją? Jednak trzeba przyznać, że wszystko jest na tyle zagmatwane, że trudno ustalić zakończenie, bez wypowiedzi BW w tej sprawie.

Co do tego, że EA wypuści DLC z zakończeniem, to wątpię, aby ośmielili się zrobić coś takiego. Ludzie się niepotrzebne napędzają, nawet jak będzie jakieś DLC, to pewnie będzie darmowe. Wchodzi też możliwość, że to po prostu furtka do ME4. Btw. do tej nagrody nadawało by się też Apple i Activision, ewentualnie 2K Games.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Ventage - to co napisałeś o Iluzji nie ma oparcia w książkach za bardzo (przynajmniej "Podniesieniu" i "Odwecie", które czytałem). Nic tam nie wskazuje,

żeby był indoktrynowany już na początku ME2 i też później. Możliwa indoktrynacja jest kiedy pozyskuje technologie Żniwiarzy po zdobyciu bazy Zbieraczy i wtedy ma to jakieś "podstawy", bo tam bardzo ostro kombinują z pozyskana wiedzą. Poza tym jakoś dziwnie byłby indoktrynowany, gdyby mógł sobie zniszczyć Zbieraczy, wskrzeszać Sheparda i ogólnie sypać piach w tryby Żniwiarzy

;)

@Zolwik03

"Zawieszone" przyciski mocy w HUD można odblokować wciskając naraz prawy i lewy przycisk myszy.

Edytowano przez mewho
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy mamy więcej EMS, akcja po prostu idzie lepiej, płynniej i są mniejsze straty (czy teoretycznie). Shepardowi daje to siłę, do walki w "jego umyślę". Kiedy mamy mały EMS, operacja nie idzie już tak dobrze. Shepard jest osłabiony, traci pewność.

Dokładnie tak. Tylko, że to raczej dowód na to, co ja mówiłem

:) Skoro Shep jest spokojniejszy, ze względu na wyższą gotowość galaktyki, czemu podświadomość/Żniwiarze pokazują mu więcej możliwości, kończących się indoktrynacją? Przecież skoro tak długo bawił się w zbieranie armii do POKONANIA Żniwiarzy, czemu bardziej prawdopodobne miałoby być odrzucenie tej możliwości?

Zniszczenie bazy zbieraczy oznacza zostanie przy swoim zdaniu, nie uleganie indoktrynacji, zaś zostawienie jej, wyraża chęć próby kontroli żniwiarzy, stajemy się tym, czym stał się Człowiek Iluzja. Chcemy kontrolować żniwiarzy, a oni kontrolują nas.

Trochę nie rozumiem co chciałeś powiedzieć. Teoria indoktrynacji zakłada, że wybranie destrukcji Żniwiarzy jest oparciem się indoktrynacji. Dlaczego słaby i niepewny Shepard miałby mieć zaproponowany tylko taki wybór, jeżeli zniszczył bazę Zbieraczy? To zupełnie nie to, czego chce Katalizator. W zasadzie, to i bez teorii indoktrynacji jest to trochę bezsensowne. Czemu Katalizator w takim wypadku miałby zakładać cokolwiek, co prowadziłoby to zniszczenia jego cyklu i nie dawać sobie nawet możliwości jego uratowania/zmienienia i dlaczego ma to zależeć od tego, ile ras przyleciało nad Ziemię?

Na PAX mają podobno wyjaśnić, o co chodzi. Już niedługo.

Aż się będę bał zajrzeć na BSN, jeśli ich wyjaśnienie nie będzie satysfakcjonujące...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dedexus

Podziwiam optymizm i wiarę w darmowe DLC od EA. Prothean też powinien być darmowy. Furtka do ME4 jest oczywista, tyle że ME miał być trylogią.

ME 3 pewnie będzie trylogią. Ale co za problem zrobić grę o innej nazwie w świecie ME? Albo będzie "Mass ....", albo "..... Effect".

choć po tym wszystkim co widziałem i czytałem, nie zdziwię się jak wyczytam na stronie BW "przepraszamy, bardzo przepraszamy, ME miał być trylogią, ale nie mogliśmy rozstać się z tym jakże znakomitym światem (czytaj nie mogliśmy ukręcić łba kurze co złote jaja znosi), więc czekajcie, Mass Effect 4 nadchodzi".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dedexus

Podziwiam optymizm i wiarę w darmowe DLC od EA. Prothean też powinien być darmowy. Furtka do ME4 jest oczywista, tyle że ME miał być trylogią.

Po tym, ja EA zostało oficjalnie najgorszą amerykańską firmą wątpię, czy dadzą się jeszcze bardziej zbłaźnić. Zobaczymy już na dniach kto miał rację, a kto się mylił. Wątpię tez, czy BioWare po prostu wystosuje list / objaśni na streamie online / nagra filmik z wyjaśnieniami zakończenia. To by było mało profesjonalne. Bardziej liczę na jakąś dodatkową zawartość do gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Tylko, że to raczej dowód na to, co ja mówiłem

:) Skoro Shep jest spokojniejszy, ze względu na wyższą gotowość galaktyki, czemu podświadomość/Żniwiarze pokazują mu więcej możliwości, kończących się indoktrynacją? Przecież skoro tak długo bawił się w zbieranie armii do POKONANIA Żniwiarzy, czemu bardziej prawdopodobne miałoby być odrzucenie tej możliwości?

Trochę nie rozumiem co chciałeś powiedzieć. Teoria indoktrynacji zakłada, że wybranie destrukcji Żniwiarzy jest oparciem się indoktrynacji. Dlaczego słaby i niepewny Shepard miałby mieć zaproponowany tylko taki wybór, jeżeli zniszczył bazę Zbieraczy? To zupełnie nie to, czego chce Katalizator. W zasadzie, to i bez teorii indoktrynacji jest to trochę bezsensowne. Czemu Katalizator w takim wypadku miałby zakładać cokolwiek, co prowadziłoby to zniszczenia jego cyklu i nie dawać sobie nawet możliwości jego uratowania/zmienienia i dlaczego ma to zależeć od tego, ile ras przyleciało nad Ziemię?

Być może własnie jeśli dłużej się włóczyliśmy po galaktyce tym silniejszy

wpływ indoktrynacji na Shepa i stad taki dobór wyborów - krótko to nie bardzo jeszcze mogli nas urobić, długo - mogli nas "zmiękczać" i poznać o wiele bardziej...

.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zolwik03

"Zawieszone" przyciski mocy w HUD można odblokować wciskając naraz prawy i lewy przycisk myszy.

Szkoda, że dowiedziałem się już po zakończeniu gry :tongue: Nie mniej dzięki.

Obejrzałem filmik i powiem, że naprawdę sensowne argumenty. I jakoś nie zwróciłem uwagi podczas gry na takie szczegóły, jak

pojawienie się krzaków, a tu proszę. Jednak skoro wszystko od momentu wejścia do Cytadeli było wymysłem Sheparda, to co się potem stało? Bez względu na wybranie zakończenia i tak Żniwiarze wygrali, bo my jesteśmy już zindokrynowani i to się dzieje tylko w naszym umyśle?

No i w ogóle skoro przekaźniki masy zostały rozwalone, to przecież miliardy istnień, które akurat latały sobie gdzieś po kosmosie zostały skazane na zagładę bez możliwości powrotu na planety.

Edytowano przez Zolwik03
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fanfilmu:

@fanfilmu: Gdy Shepard uzbierał większą armię jest pewniejszy siebie, traci czujność. Iluzja, że może nawet kontrolować żniwiarzy staje się coraz silniejsza. Kiedy widzi, że operacja idzie dobrze, ma poczucie, że może nie tylko ich zniszczyć, ale i kontrolować. Kiedy Shepard zebrał słabą armię, jest niepewny, żniwiarzom łatwiej go wtedy "kontrolować" (albo chociaż, łatwiej wywierać na niego wpływ). Jednak kiedy dochodzi do ostatecznego wyboru (jeśli Shepard zniszczył bazę zbieraczy, co oznacza determinację do zniszczenia żniwiarzy), Shepard zbiera resztki sił do ich pokonania (bo nie widzi innej możliwości), jednak mu się to nie udaje (w końcu nie nabiera oddechu). Po prostu, kiedy Shepard ma silniejszą armię, ma również silniejszą wolę. Jednak kiedy żniwiarze to widzę, chcą to wykorzystać, i sprawić, żeby uwierzył, że da się kontrolować żniwiarzy (lub wprowadzić pokój na linii syntetycy-istoty organiczne). Katalizator tak naprawdę może być wymysłem Sheparda, jego ostatnią częścią silnej woli, aby przeciwstawić się indoktrynacji.

Tak naprawdę jednak, jeśli BW nie wyjaśni kilka spraw, to zakończenie nie ma rozwiązania, po prostu sobie jest. Bo to wszystko, funkcjonuje trochę na leksykonie, trochę na różnych "dziurach" w samym zakończeniu, trochę nawet na wiedzy, jak funkcjonuje ludzki umysł w poszczególnych przypadkach. Tak naprawdę, to jest czysta teoria, i nie musi być w niej, ani ziarenka prawdy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem ciekawy film dotyczący relacji pomiędzy EA oraz BioWare (i nie tylko) oraz jaki to ma wpływ na tworzenie gier:

Tak więc jeśli ktoś uważa, że EA jest niewinne po obejrzeniu tego filmu powinien się dobrze nad tym zastanowić. A jutro Dzień Sądu a.k.a. PAX. Okaże się, czy EA/BioWare w jakiś sensowny sposób zareaguje na wszystko co działo się wokół ME3 oraz jego zakończenia i czy uda im się w jakimś minimalnym stopniu odzyskać zaufanie graczy. Jeśli oleją swoich konsumentów... cóż, może to mieć przykre konsekwencje w przyszłości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście już ponoszą konsekwencje - strony branżowe "nagle" zmieniły zdanie i zaczęly popierać anti-enderów, a cena ME3 w kilku sklepach internetowych już jest przeceniana o 25-30 %. Przypadek? Nie wspominajac już o tym, żw sprzedaż ME3 spadła po pierwszym tygodniu o 80 %, podczas gdy w przypadku dwóch pierwszych części było to jakieś 60 %...

Oby tylko deklaracja Bioware na PAXie była warta czekania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szary96

Taa..... DLC, które nie zmienia zakończenia a dodaje jakieś tam scenki na koniec, nie zmieniając "artystycznej wizjii" twórców. Oprócz tego: "more context and clarity"..... to by było na tyle w kwestii "naprawy" zakończenia :dry: . Widać jak wzięli pod uwagę feedback graczy (czytaj: nie bardzo wzięli).

Edytowano przez Ardeth711
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie do tego całego Extended Cut DLC podchodzę baaardzo sceptycznie. Po tym jak przeczytałem więcej informacji o tym DLC jakoś nie odnoszę wrażenia, że BioWare kogokolwiek słuchało przez cały ten czas (oprócz swoich "miszczów" z EA oczywiście). Jeśli się okaże, że tak naprawdę niczego nie zmienią i w jakiś pokrętny sposób będą starali się wytłumaczyć to co się działo w ostatnich minutach gry (space magic :wallbash: ) to, pożegnam się z grami od BioWare. Są inne studia, które faktycznie biorą pod uwagę feedback fanów (chociażby Bethesda w przypadku Fallouta 3).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również podchodzę do tego sceptycznie. Zanosi się na to, że dodadzą po prostu parę cutscenek i dialogów, czyli to, co zapewne częściowo wycięli -

ginąca załoga Normandii? Wolę na to nie patrzeć.

Powiem krótko: nie marudzę. Nie pisać więc proszę, że "wam to nie da się dogodzić", bo tylko ewentualni ochotnicy się zbłaźnią. :wink: Poczekam na konkrety, ale fajerwerków nie oczekuję.

Powiadam Wam, nie byłoby tego, gdyby nie cała ta afera. A i tak pewnie jest to wyjście do ME4, choć zapowiadali trylogię. Szuje z EA nie zarąbią kury znoszącej złote jajca, jak ktoś niedawno wspomniał. Mass effect?

Chociaż... wciąż pozostaje cień szansy, że wspomniana teoria ma sens. Wszak dodatkowe sceny i przerywniki mogą to zawierać. Kto wie? Nadzieja umiera ostatnia. :wink:

Edytowano przez Vantage
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wam to się nie da dogodzić" :P. Nie jestem ani optymistycznie, ani sceptycznie nastawiony na DLC z zakończeniem. Mam po prostu nadzieję, że coś wyjaśni, a niczego bardziej nie zepsuje (c'mon DICE). Ludzie trochę przesadzają krytykując już to DLC, a nawet nie znając jego zawartości. Odnoszę wrażenie, że co jak co, ale BW naprawdę się stara zrobić według nich dobre zakończenie, a cały internet tylko ich krytykuje (co myślę, że im zbyt nie pomaga). Co do zakończenia, to czysto teoretycznie, jeśli

mają zabić całą załogę, żeby przypadkiem nie było za słodkiego końca, to chyba podziękuje. Z drugiej strony, jestem ciekawy, jak to wszystko załatwią (szczególnie moment, kiedy Shepard po eksplozji cytadeli bierze oddech już na ziemi). Innej teorii niż indoktrynacji tu nie widzę, ale może BW wymyśli coś bardziej oryginalnego (bo mimo, że sama teoria dosyć ciekawe, to niezbyt oryginalna).

@Ardeth771: Właśnie podałeś chyba najgorszy przykład, jaki mogłeś podać ;). Nie dość, że w samym Falloucie 3 nic, a to kompletnie nic nie trzyma się kupy, to jeszcze bethasda wrednie wykorzystała markę (i nazwy) do zrobienia nowej gry. Bo tyle to z serią fallout ma wspólnego. To tak samo, jakby BW zrobiło nowego Dragon Age'a z nazewnictwem serii ME.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dedexus: chodziło mi o to, że wielu graczom nie podobało się zakończenie Fallouta 3 i przez to Bethesda wydała płatne DLC o nazwie Broken Steel, które wpłynęło na końcówkę Fallouta 3. Tak więc jak widać można coś zmienić... jeśli się chce. BioWare z kolei (według informacji dotyczących nowego DLC) koncentruje się na wyjaśnieniu co się stało i dodaniu paru nowych scenek, pomimo tego, że gracze woleliby zakończenie bardziej pasujące do całej serii. Widać różnicę w podejściu do problemu prawda?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: Bez obrazy, ale ja tu tylko widzę czystą hipokryzję. Bethasda wydaje PŁATNE nowe zakończenie (bo to z oryginalnego F3 było tak niezmiernie głupie, bezsensowne, fatalne i co tam jeszcze chcecie, że zakończenie ME3 to przy tym "czymś" prawdziwa perełka) tłumy wiwatują. BW wydaje płatne DLC do nawet dobrego (lub średniego, bo aż takie złe nie było) zakończenia, to wszędzie jest nagonka na BW, jakie to zdzierstwo i jak to EA zniszczyło to studio. Nikt nie bierze pod uwagę, że Bethasda wydała zakończenie które powinno się znaleźć na TOP 10 Nieudolnych Zakończeń, nikt nie bierze pod uwagę, że wydaje takie sobie płatne DLC jako nowe zakończenie, nie. Za to, jak BW stara się coś naprawić (bo mimo wszystko, mam wrażenie, że się naprawdę stara), wypuszcza darmowe DLC, to ludzie mówią tylko, jakie to BW jest łase na pieniądze. Ten post, to nie jest osobisty atak, ani nie broni BW, ale chyba widzisz w tym "lekką" nutkę hipokryzji? Chodzi o to, że po prostu ludzie nie myślą co piszą, tylko idą "nurtem" i piszą czasami bzdety.

Edytowano przez Dedexus
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Na takie podejście sobie BW zapracowało. Najpierw "day 1 dlc" które wg nich nie dało się za nic w świecie umieścić w grze od początku i trzeba było wycisnąć od graczy dodatkowe 10$. Potem "jesteśmy zadowoleni, zakończenie jest super, gracze są głupi bo nie rozumieją" i ogólny płacz twórców jak to zostali niezrozumiani. Mimo wszystko naprawianie tego teraz jest "too little, too late" i fanom ciężko to tak spokojnie zaakceptować, zwłaszcza, że nie wiadomo jaką "wizją artystyczną" potraktują nas tym razem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale chwila - Broken Steel to był pełnoprawny dodatek, a zakończenie "naprawiał" tylko niejako przy okazji, więc kasa się należała...

Tutaj.. cóż... mam mieszane uczucia... Fajnie ze planują to jakoś wyjaśnić ale obawiam się, że efekt pracy pod naciskiem może być średni...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czegokolwiek by teraz nie zrobili i tak będzie to przyjęte bardzo sceptycznie i wzbudzi kontrowersje. I zakończenie już chyba po wsze czasy będzie dzieliło graczy na tych którym się podobało i tym którym nie... Ja tam ciesze się, że będzie za darmo i trochę więcej wyjaśni, a o jakości tego ''dodatku" porozmawiamy latem ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia dlaczego kupiłem wersje przedpremierową z dodatkową pukawką, jak teraz można zamówić za mniejszą cenę z komiksem ;/ ME 3 + komiks .

Co do dlc cieszę się, że wyjdzie i będzie za darmo. Przynajmniej raz nie polecieli oni na kasę i ulegli błaganiom fanów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żeby to zakończenie "coś" wyjaśniało a nie jak mamy teraz np 3 zdania na temat żniwiarzy, blow up scenka, blow up scenka, crash scenka i tadam - space magic.. Jak już coś robią to nie na chybcika, bo znów nie wyjdzie i będzie "rejdż total" - myślę, że wyciągną wnioski jak to próbowali zrobić na chybko nowe zakończenie po wycieku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...