Skocz do zawartości

Wasteland 2


Bethezer

Polecane posty

Trzeba rozróżnić dialogi, w których wybieramy ogólne nastawienie i styl wypowiedzi (Mass Effect), a takie, w których wybieramy zdania ze słowami-kluczami. Właśnie słowa-klucze będą w Wasteland 2, czyli omyłkowe wybranie złej wypowiedzi nie wchodzi raczej w grę.

@Friston - Ja tam się cieszę i emocjonuję, jakoś bez obaw, jeżeli chodzi o gry z Kickstartera. Co tu się może nie udać? :P Może to trochę naiwne myślenie, ale... No, na przykład ten filmik. A niech cała gra tak wygląda - i tak kupię :P Myślę, że w tych większych studiach są odpowiedni ludzie, którzy potrafią obliczyć na co stać deweloperów, na co mogą sobie pozwolić i co mogą obiecać graczom i tak dalej. Jeden z deweloperów Projectu Eternity o tym opowiadał dokładnie w jednym filmiku na ich kanale YT.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 158
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Obejrzałem, spodobało się. Szczególnie okienko w prawym dolnym rogu, gdzie opisywane są sytuacje i przedmioty, bo daje lekką nadzieje, że wróci era gdzie nie wszystko było zaznaczane wielką żółtą strzałką i czasem trzeba było przeczytać albo nawet - o zgrozo - pomyśleć. W pierwszego Wastelanda nie grałem, ale uwielbiałem te opisy w Falloutach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, i widzę tę analogię, ale wydaje mi się, że skojarzenie jest błędne. Po pierwsze, użycie tego systemu w Wl2 byłoby nonsensem, a po drugie, Amigos jako weteran jedynki potwierdził, że jest to ulepszona wersja systemu dialogowego z poprzedniej części.

Muszę uwierzyć na słowo, gdyż nigdy nie miałem styczności z jedynką (i wątpię, by mi się chciało). Dlatego, opierając swoje obserwacje o zgromadzone doświadczenia, napisałem tak, a nie inaczej.

Tylko że to już trochę przesadne trzymanie się starych wzorców, IMO.

Akurat przed wydaniem ostatecznego wyroku wstrzymam się do premiery. Albo chociaż dema (:]).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Żeby trochę ożywić temat, zarzucam linka do wątku z forum WL2 zawierającego fanarty autorstwa jednego z naszych kuzynów zza Buga. Wątek ma 12 stron, polecam rzucić okiem, bo prace są na naprawdę wysokim poziomie smile_prosty.gif Nie zdziwiłbym się, gdyby część tego została wykorzystana jako oficjalne materiały graficzne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fanarty swoją drogą, ale niedawno był kolejny materiał video dotyczący tego jak wygląda ekwipunek w samej grze i... prezentuje się całkiem klimatycznie muszę powiedzieć, na pewno u większości fanów klimatów post-apo obudzi się nuta klasycznego Fallouta :D Z ciekawości w sumie zajrzałem też na bloga twórców chcąc ogarnąć czy nie wyszły jakieś nowe updaty co do produkcji i cóż... wyszło na to, że ostatni wpis pochodzi z lutego, kiedy właśnie wydali pierwszy gameplay. Mam nadzieję, że szykują coś sporego co uzasadniało by tą ciszę =]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Oj tam, interfejs F2 nie był aż taki toporny. Jedynym jego elementem, który mnie irytował, było przewijanie tej dłuugiej listy przedmiotów w inwentarzu, i to tylko dlatego, że miałem wtedy mysz dwuprzyciskową bez rolki.

Pojawił się mały updacik na kickstarterowej stronie WL2. Wprawdzie zbyt wielu konkretnych informacji tam nie ma, ale jest parę słów o jednej z lokacji, którą zwiedzimy - Damoncie. Jest też mały screen z tejże. Na pierwszym planie 2 rangerów i klasyczny, choć trochę wyrośnięty (zawsze myślałem, że te paskudy są mniejsze) slicerdicer :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

A wczoraj w Rock Paper Shotgun pojawił się artykuł o reaktywności świata i swobodzie decyzyjnej w WL2. Nowe opcje dopisywane są właściwie do ostatniej chwili (m.in. dlatego zrezygnowano z mówionych dialogów), wygląda też na to, że za niewykonywanie rozkazów czy ogólne niegodne reprezentowanie strażników Texasu, Nevady znaczy się, nasi bohaterowie mogą wylecieć z organizacji, co nie jest równoznaczne z końcem gry (przynajmniej już po zmianie obszaru działań z Nevady na LA, bo wcześniej, zdaje się, jest). Możliwe, że staną wtedy otworem inne frakcje i będzie można ukończyć grę na różne sposoby, niekoniecznie po stronie tych "dobrych". Może to trochę za daleko posunięte wnioski, ale jak dla mnie gra zapowiada się coraz ciekawiej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie śledziłem informacji o Wasteland 2, dlatego też fakt, że gra wykorzystuje widok "z góry" jest dla mnie nowością (albo zwyczajnie o tym zapomniałem, co jest bardziej prawdopodobne). Szkoda, ale jestem w stanie zrozumieć, że autorzy inaczej nie potrafią, albo - co pewniejsze - kapitalizują na prawdziwkach erpegowych.

Nowe opcje dopisywane są właściwie do ostatniej chwili (m.in. dlatego zrezygnowano z mówionych dialogów)

Mam nadzieję, że nie odbywa się to kosztem przemyślenia i współgrania tych opcji. Bo ta ekipa ma to do siebie, że wrzuca dużo, ale z doszlifowaniem są zawsze kłopoty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ale jestem w stanie zrozumieć, że autorzy inaczej nie potrafią, albo - co pewniejsze - kapitalizują na prawdziwkach erpegowych.

Nawet nie tyle, że inaczej nie potrafią, co że inaczej się nie da, no bo jak mieliby w innym widoku zrealizować drużynową, taktyczną walkę w turach. Wiem, że w takiej serii Wizardry czy M&M prowadziliśmy drużynę i mieliśmy widok FPP, ale tam nie dało się np. jedną połową ekipy atakować od frontu, a drugą połową zajść wroga od tyłu, nie mówiąc już o korzystaniu z osłon terenowych. Ale pocieszę Cię, wszystko ma być w 3D i będzie można zoomować.

Mam nadzieję, że nie odbywa się to kosztem przemyślenia i współgrania tych opcji. Bo ta ekipa ma to do siebie, że wrzuca dużo, ale z doszlifowaniem są zawsze kłopoty.

Cóż, nie bardzo wiem, do czego konkretnie teraz pijesz, ale z tego co czytałem, twórcy są naprawdę zdeterminowani, by stworzyć coś dobrego i raczej postarają się, by wszystko ładnie współistniało. A w ostateczności (wszak errare humanum est) są jeszcze łatki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pocieszę Cię, wszystko ma być w 3D i będzie można zoomować.

Zoom jak zoom, przede wszystkim chciałym obracania mapy. Ale to chyba też będzie, sądząc po screenach, więc jestem zadowolony.

Cóż, nie bardzo wiem, do czego konkretnie teraz pijesz

W zasadzie do wszystkiego od czasu Fallouta 2 (włącznie), a na upartego nawet F1 :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Wasteland 2 jest już na steamie. Wprawdzie póki co tylko wersja beta, ale już można pograć. Cena jest wprawdzie nieco...zaporowa (45 euro, czyli na nasze prawie 200 zł), ale myślę, że co bardziej niecierpliwi wydadzą tę kwotę bez zastanowienia. Sam rozważam tę opcję, choć chyba wolę poczekać, aż będzie te 10% taniej na świątecznej wyprzedaży (nie wiem, czy obejmuje ona gry early access, ale może).

Jest też trailer: http://store.steampowered.com/video/240760/2030482

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyka i scenariusz, ale przede wszystkim muzyka - niesamowicie buduje klimat. Można stać na piachu i tylko słuchać. Dialogi i opisy są świetnie napisane. Walka... No, typowo turowy system, jeżeli ktoś nie lubi, to tu też go ta mechanika nie przekona :P

Nie pograłem długo, ale na chwilę obecną muszę stwierdzić, że W2 jest bardziej interesujący niż Shadowrun Returns. Przede wszystkim oprawa robi różnicę - tam to wszystko było jakieś... sztuczne, plastikowe, nieco toporne. Tutaj jest naturalnie i klimatycznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie czekam na tą grę. Zdaję sobie sprawę kto ją robi i wiem raczej czego się spodziewać ( Fallout'a ! :P ) - więc mechanika Mnie niczym nie wystraszy. Zastanawia Mnie jednak jakie będą wymagania sprzętowe ?

Większe niż do Saints Row IV ? Bo ono działało na Moim komputerze bardzo dobrze - a to stosunkowo nowa gra.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Ja bym może i zainteresował się Wasteland'em 2, ale walka dla mnie trochę wygląda biednie. Nie zrozumcie mnie źle, nie jest zła. Ale jako osoba, która uwielbia system walki z Silent Storma 2, jestem trochę sceptyczny. Szkoda, że dziś już nie robi się takich RPGów turowych na modłę S2 (+ S3) i JA.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Faktycznie wygląda dobrze, chociaż...przyznam się że nie przepadam za tymi wszystkimi drobiazgami poupychanymi na siłę w pudelkach. Mapy dodawane do RPGów może wyglądają ładnie, ale z praktycznego punktu widzenia są użyteczne jak rolki na plaży. Plakatów nie mam gdzie wieszać (chociaż może dla W2 zrobię trochę miejsca), a kolekcjonerskie karty z grafikami...ktoś takie rzeczy zbiera?. podobnie ma się rzecz z instrukcją. W większości współczesnych gier służą najwyżej do zabicia czasu podczas instalacji. Cieszy mnie za to płyta z soundtrackiem, bo te fragmenty muzyki które już słyszałem są prawie tak dobre, jak melodie Morgana z Fallout. Będzie słuchane, Dodać muszę, że samo pudełko wygląda pięknie. W końcu box bez głównego bohatera stojącego w "epicko-heroicznej' pozie, obowiązkowo z miną masowego mordercy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholercia, no i teraz mam dylemat, bo z jednej strony mam już wersję cyfrową, a z drugiej fizyczny egzemplarz, szczególnie tak ładnie wydany, to jest jednak to. Zwłaszcza, że tak mało ostatnio porządnie wydanych gier (tzn takich, które zawierają coś więcej niż pudełko, płyta i jednostronna instrukcja). Ale chyba powstrzymam zapędy i poczekam aż trochę stanieje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...