Skocz do zawartości

Dark Souls (seria)


Gość Razomak

Polecane posty

Po uderzeniu w pierwszy dzwon, gdy wracasz z powrotem to na pewno natknąłeś się na gostka z rozłożonymi rękami. U niego można "naprawiać" grzechy. Pamiętaj, że sporo sobie liczy za usługę. Sam kiedyś uderzyłem kowala (poprzez bug, gdzie postać automatycznie uderzała po zrobieniu upgrade...) i musiałem wyłożyć sporo dusz...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś się zastanawia, jak powinno wyglądać nowoczesne action rpg, a co za tym idzie Diablo 3, to niech zagra w Dark Souls. Piękna, klimatyczna i wymagająca gra. Bez pada ani rusz (moim zdaniem). Ja obecnie nie gram, ponieważ nie mam tyle czas na tak długie gry. Zrobiłem sobie przerwę. Wiem, że wiele osób ma już ponad 1000 godzin na liczniku, co powinno być dowodem, jak grywalny jest to tytuł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up - bez przesady, ja do pada mam awersję i przeszedłem cały tytuł. Fakt, było dość ciężko, jednak przy sporej dozie samozaparcia można grać w Dark Souls, grając na klawiaturze. Piękna? Nie jest to brzydki tytuł, ale wydaje mi się, że to zasługa raczej designu - to naprawdę mhroczne fantasy, czuć klimat i dzięki temu gra przykuwa naprawdę na długo. Gdyby nie to, że mam jeszcze trochę gier do przejścia, wsiąknąłbym jeszcze bardziej w ten tytuł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niedawno kupiłem Dark Souls i po prostu ta gra jest GENIALNA. W tym momencie mógłbym się rozpisać, ale wolę przejść do sedna sprawy :P

Moja postać jak na razie wygląda mniej więcej tak:

http://mugenmonkey.com/darksouls/?b=aHVudGVyLDE5LDEwLDI0LDI0LDE1LDExLDksMjAsMCwyMSwyMSwyMSwyMSwzLDMxLDIyLDE1MywxMTIsMCxub3JtYWwsbm9ybWFsLG5vcm1hbCxub3JtYWwsMCwyNSwwLDAsMCwwLDAsMCwwLDAsMCwwLDAsMCx3b29kZW4sd29vZGVuLHdvb2Rlbix3b29kZW4sMSwwLDAsMCwwLDAsMCww

Zastanawiam się, czy dałbym radę z tą bronią w miarę bezstresowo przejść Anor Londo, przynajmniej do Giant Kowala (wtedy już zrobię miecz Artoriasa), czy może lepiej zrobić jakąś lepszą broń, ewentualnie pofarmić :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pytam właśnie - jaka broń jest dobra na Ornsteina i Smougha? Bo nie mogę jakoś przełamać od miesiąca tej złej passy i pokonać tych (prawdopodobnie najtrudniejszych w grze) bossów. Poleciłby ktoś jakąmś sprawdzoną taktykę dla Warriora?

Naoglądałem się filmików na YouTube, ale jakoś nie idzie...nie wiem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Ja ich biłem z halabardą giganta +5. Najważniejsze w tej walce to być opanowanym od samego początku, nauczyć się ciosów O&S i być zawsze tak ustawionym żeby widzieć ich oboje. Polecam również nie zakładać super ciężkiej zbroi, żeby w miarę szybko robić uniki, a broń trzymać oburęcznie bo tarcza i tak na wiele się nie zda. Podobno łatwiej jest najpierw ubić Ornsteina, ale ja zrobiłem na odwrót bo zależało mi na jego zbroi

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej powalić Ornsteina, bo ataków Smougha łatwiej unikać czy nawet je blokować (za wyjątkiem najpotężniejszego ataku z góry). Ja prawie ubiłem obu sam, ale pod koniec nieco zmyliłem krok i zginąłem. Ostatecznie najlepiej wezwać do pomocy dwóch dodatkowych graczy i spróbować trzech na dwóch. Jeżeli nikogo nie możesz znaleźć to wezwij Solaire'a, co przynajmniej da ci trochę czasu, żeby wykończyć jednego przeciwnika. Bardzo przydaje się wielka tarcza, dużo staminy i włócznia, bo pozwala atakować w miarę bezpiecznie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie z kolei Uberornstein jest o wiele łatwiejszy - jego power up nie jest taki drastyczny, jak upgrade Snorlaxa. Jego ataków dość łatwo (IMO) unikać, a nawet jak trafi, to nie jest to tak dotkliwe, jak cios od grubaska. Ja polecam na tą walkę lekkę zbroję i miecz trzymany w dwóch rękach, oraz Solaire do pomocy. W zdecydowanej większości przypadków rozwalam ich za pierwszym podejściem.

Lekka zbroja i brak tarczy pozwala na skuteczniejsze unikanie (moja ulubiona zbroja to tutaj zbroja Wanderera), a trzymanie broni w obu rękach daje nam dość spory dmg (na Wandererze używam zazwyczaj Uchi, dopakowanej jak tyko się da). Używasz Solaire'a do tankowania jednego z BFFów, a sam zabijasz drugiego. W drugiej fazie walki Solaire (raczej nie powinien zginąć) może kupić Ci kilka cennych sekund, które wykorzystasz na ewentualne leczenie się.

Dodatkowo IMO zabicie Pikachu w drugiej kolejności jest bardziej opłacalne - badassowa zbroja + całkiem fajna dzida, to lepsza nagroda niż trollowa zbroja Grubaska plus młot (ale ja po prostu nie lubię ciężkich broni).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej powalić Ornsteina, bo ataków Smougha łatwiej unikać czy nawet je blokować

Uber Ornstein ma jeden atak którym jest w stanie cię dosięgnąć. Jeśli stoisz przy jego nogach to jesteś nietykalny. Po prostu każdy atak włócznią trafia za daleko żeby cię skrzywdzić, tylko jego elektro skok (taki sam jak u Smougha) jest w stanie zadać ci obrażenia, jeśli nie wykonasz uniku.

Edytowano przez b3rt
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Dla mnie walka z uber Smougiem na NG+ to była największa możliwa mordęga, bo nie dość, że mocny, to jednak parę niebezpiecznych ataków (sunięcie młotem po ziemi, wyskoki) ma. Podczas, gdy z O można spokojnie biegać wokół niego bez chowania się za tarczą, by szybciej się poruszać i cieszyć się jego pudłami (paradoksalnie relatywnie szybki wojak chowający się za tarczą może zostać nabity na włącznie i zaliczyć porażenie). Ja po tym doświadczeniu z NG+ już nigdy nie dopuszczę do tego, by mały padł pierwszy.

Edytowano przez RIP1988
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można gadać o DS2? Jak nie to proszę nie bić ;c

Po obejrzeniu nowego trailera zwróciłem uwagę na pewien detal. Obejrzałem dany moment kilka razy (0:08-0:11) i dalej nie jestem pewien, co o tym myśleć. Wydaje mi się bowiem, że bohater trailera (a może i gry, choć mam nadzieję, że nie i nie będziemy mieli narzuconego herosa) zamiast ognisko rozpalać, to je gasi. Zwidy mam, czy po prostu jestem głupi? ;D A może mam rację?

Jeśli mam rację, to nasuwa się dużo pytań: dlaczego, jak, kto, po co? I czy bohaterem gry miałby być

Pierworodny Gwyna, o którym wiadomo tylko, że został przepędzony i pozbawiony mocy? Wszak do dziś nie wiadomo [i raczej sie nie dowiemy] czy Solaire jest Firstbornem, więc ta rola jest jeszcze do obsadzenia. Ale uczynienie postaci gracza Firstbornem stwarza pewien problem - otóż jestem na 90% pewny, że był to mężczyzna, więc odpadają postaci o płci pięknej. Chyba, że po odebraniu boskości płeć nagle też zmienił, ale to trochę mi nie pasi

Takie obsadzenie głównej roli nawet nadawałoby sens gaszeniu ognisk. W końcu zemsta to

boska

domena wink_prosty.gif

PS: Chociaż of course pewnie się mylę i tak naprawdę to nowa animacja resetowania świata gry i zaludnianie go mobami again, and again....

Edytowano przez Kalma
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie i nie będziemy mieli narzuconego herosa) zamiast ognisko rozpalać, to je gasi. Zwidy mam, czy po prostu jestem głupi?

Jeśli widziałeś wcześniejszy wywiad dla IGN i gameplay to nie plótł byś głupstw. Ogniska będziemy tylko rozpalać...

Po drugie:

Jeśli Solaire jest synem Gwyna to i tak jest za głupi na takie rzeczy, no i nie ma potwierdzenia, że jest to sequel!!! Tzw. smoki co widziano na trailerze to wyrośnięte Wywerny taka, jak na moście przy Undead Parish. Ognisk normalnie nie ugasisz, bo są połączone i można to zrobić tylko zabijając Gwyna lub któregoś z nieumarłych, którzy zdecydowali się kontynuować jego dzieło.

From Software nie idzie w nowym kierunku. Mechanika będzie tym samym, lecz w lepszym wydaniu, jak i nasz bezimienny nieumarły stawiam na dowolne tworzenie, jak i wybór klas. Nie ma innego wytłumaczenia, bo PvP w tym wydaniu pojedynków/inwazji tych samych postaci byłoby idiotyczne wręcz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zluzuj trochę maaan.

1. Tyle rzeczy z jedynki do dzisiaj nie ma jednej, jedynej słusznej interpretacji, a Ty już na podstawie trailera i zapowiedzi twórców przyjmujesz za pewnik każdą informację. Nieźle.

2.

No nie, wcale nie można przecież zgasić ogniska. Ani nawet na chwilkę. To wcale nie tak, że Lautrec zabija Firekeeperkę i ognisko w Firelink gaśnie, nie wywołując przy tym reakcji łańcuchowej. Pewnie mi się przywidziało. A jeśli istnieje jeden sposób na zgaszenie ogniska, to masz pewność, że nie istnieje też drugi i trzeci? Ja nie mam, zazdroszczę Ci jeśli Ty masz.

3.

Nie jest powiedziane, że to sequel, ale też nie jest powiedziane, że na 100% jest to prequel. Ale powiedziane zostało, że CZAS będzie jedną z kluczowych rzeczy w DS2. Poza tym - w podstawowym DS mieliśmy podaną historię Artoriasa - a chyba wiesz, że ostatecznie okazała się jednym wielkim kłamstwem? Więc proszę, daruj sobie przesądzanie wszystkiego. Przypominam, że mówimy o trailerze.

Co do argumentu o Solairze - rly?. Na jakiej podstawie wyrokujesz?

Podsumowując - Dark Souls ludzie mają już na wskroś zbadane i przegrane, a do dziś nie potrafią odpowiedzieć na niektóre pytania i wiele rzeczy utrzymuje się w strefie spekulacji. Dlatego moim zdaniem dopatrywanie się ukrytych rzeczy w trailerze, nie jest jak to nazwałeś pleceniem bzdur, a normalnym zachowaniem. Nie każdy może, tak jak Ty, wyrokować tylko na podstawie kilku wypowiedzi i paru minut gameplayu, na temat meandrów fabuły wink_prosty.gif Poza tym - co szkodzi pogdybać? Wszak w dużej części, na gdybaniu polega urok tej gry wink_prosty.gif

PS

Według tego, co twórcy mówili o jedynce, Andre of Astora miał odgrywać znaczącą rolę w historii - możliwe nawet, że miał być Pierworodnym. Zmienili to dość krótko przed premierą i został zwyczajnym kowalem. Dlatego z dystansem podchodziłbym do tego, co developerzy mówią. Mają dużo czasu na zmiany w scenariuszu

Edytowano przez Kalma
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sprawa z zapalaniem/gaszeniem ogniska to po prostu kwestia zmiany animacji. Na gameplayu z IGN można było na to zwrócić uwagę, ale dość o pierdołach, bo czas na:

Pierwsze wrażenia z Dark Souls II brought to you by gametrailers. W sumie kilka ciekawostek + info o pewnym bossie. Szczególnie interesująca jest informacja o poprawionych backstabach i nieco zmodyfikowanym rozmieszczeniu ognisk, które - podobno - może być mniej wredne.

Edytowano przez Abyss
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją główną nadzieją jest dobrze zrobiona walka dwoma brońmi. W Dark Souls niby można uzbroić 2 bronie, ale niemal nie ma to sensu poza chyba Parry Dagger i Gold Tracer. Widziałem we wcześniejszych gameplay'ach, że istnieją ataki specjalnie na 2 bronie. Mam nadzieje, że sprawi to, że będą one jako-tako użyteczne.

EDIT: Miło, że backstaby zmienili. Może ludzie wreszcie będą normalnie walczyć w multi, zamiast bawić się w berka turlanego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kalma

Nie biorę nic za pewniak. Wystarczy uważnie obserwować i znać całe podłoże DS 1. Choć część to domysły to jednak bardzo prawdopodobne.

Gaszenie ognisk to sprawa osobna, ale z tego, co pokazali i mówią można wywnioskowac, że skupiają się na dopracowaniu tego co już jest. Nie chce im sie rewolucjonizować i wprowadzać jakiejś nowej wizji, bo DS 1 był dla nich, aż nadto sukcesem. Dlatego też jeden bohater byłby znaczącym minusem według społeczności graczy, a to na nich liczą, bo gra zyskała popularność dzięki zwartemu community.

1.

Pomysł z gaszeniem ognisk i tak jest niezbyt trafny, a przy tym nie pasuje do pokazowego GP(gdzie gra światłem właśnie była związana z rozpalaniem ogniska, no i nadal będą Estusy, jak potwierdzili), więc można go sobie już na 90% wybić z głowy. Nie miałoby to większego sensu, jak mówiłem skoro są ze sobą połączone i wystarczy, że ktoś zostanie nowym strażnikiem ogniska. Dodatkowo możemy przypuszczać, że to inna kraina.

2.

Czas jest kluczem, jednak nie pokazano na GP, ani trailerach smoków. Były tylko ich szkielety i wywerny. Dlatego jeśli już będzie podróż w czasie to bardziej na zasadzie DLC. Choć bardziej prawdopodobne, jak wnioskują przenosimy się do innej krainy(Astora?). Może nawet w równoległym czasie co DS1.

3.

Wszystkie dialogi Solaire i to jak się zachowuje jego postać w czasie walki etc. Już dawno całe community ogłosiło go silnym, jednak niezbyt inteligentnym.

Może źle to określiłem. Gaszenie ognisk byłoby dziwnym zabiegiem i nie pasowałoby do konwencji, jak wyżej wytłumaczyłem. Nie sądzę, by w ogóle jakiś developer po takim tle, jak w DS zechciał takie coś zrobić z głównym elementem rozgrywki/(save point), jakim są ogniska. Możesz gdybać nikt nie zabrania, jednak pewne pomysły muszą mieścić się w przedziale tego, co jest dobre dla świata gry, a co nie jest.

@Kawalorn

Pałka z A na siłę i fast roll oraz Hornet ring. Widziałem już takich BS fisherów. Za jednym cię zdejmują. Smutne.

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn, ostatnio nie było czasu grać, końcówka roku boli :<

Tak czy inaczej, dzięki Berlin za odpowiedź. Skoro Drake sword się nie nada myślałem, żeby zrobić Uchigatanę, albo Halabardę na Divine. Pomysł dobry, czy raczej szukać dalej?

Nie mam zbyt dużego wyboru w tym momencie, ewentualnie mógłbym pofarmić i kupić coś od Shivy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Gameplay to wypada o tym opowiedzieć, bo może nie każdy wszystko wyłapał.

Pierwsze co rzuca się w oczy to brak półksiężyca po lewej stronie. Znaczy to pewnie, że koncept nie jest do końca dopracowany i jeszcze może się zmienić. Widzimy też estusy po lewej i widać, że półprzeźroczystość(gdy nieaktywne) tych elementów raczej wydzie GP na dobre. Możemy się też spodziewać, że rewolucji w czarach nie będzie i nadal ich ilość będzie limitowana(widać, jak licznik nad czarami się zmniejsza), choć wszystko może się jeszcze zmienić.

W tym GP widać też, że postać ma przy sobie zawsze tylko dwie bronie np.w prawej ręce(wcześniejsze trzy na potrzeby pokazu pewnie były). Są nowe animacje do ,,BS-ów" i naprawdę dobra gra światła. Zamierzają też dodać coś do Pvp, więc miejmy nadzieję, że to coś ciekawego. Pewnym jest, że DS II nie trafi na konsole nowej generacji(od razu po wyjściu). Chcą się skupić na obecnej generacji, bo fanbase jest największy i technologia, której używają bardziej odpowiada obecnym urządzeniom.

Możemy wnioskować, czy niektóre elementy znaczą coś więcej, jednak sama walka, jak i interfejs może ulec przekształceniu. Widać jeszcze, że nastrój bardziej odpowiada temu z Demon's Souls i to dobrze, bo gra ma wywoływać to uczucie samotności i bezradności. Zobaczymy, co i jak pewnie dopiero przy następnym gameplayu.

Część pewnie liczy, że może taka tarcza zablokuje BS-y? Przydałoby się.

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damn, ostatnio nie było czasu grać, końcówka roku boli :<

Tak czy inaczej, dzięki Berlin za odpowiedź. Skoro Drake sword się nie nada myślałem, żeby zrobić Uchigatanę, albo Halabardę na Divine. Pomysł dobry, czy raczej szukać dalej?

Nie mam zbyt dużego wyboru w tym momencie, ewentualnie mógłbym pofarmić i kupić coś od Shivy.

divine imo nie ma sensu, a uchi skaluje się z dexem - ty szukaj czegoś na STR

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie uważam, że PvP w tej grze - podobnie jak w wielu innych grach - jest bez sensu. Najlepiej grało mi się w Dark Souls samemu, bo większość przeciwników to byli albo przepakowani goście pod PvP (tacy, którzy mogli cię zdjąć jednym lub dwoma zaklęciami), albo oszuści (nie zdziwiłbym się), albo ludzie, którzy korzystali tylko z kontr/backstabbów. Po prostu exploit exploitem pogania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...