Skocz do zawartości
P_aul

Dyskusje ogólne

Polecane posty

Mogę robić za beta testera, potrafię troszkę w Google SketchUp i może moglbym nagrać parę kwestii. Matematyka nie stanowi problemu. Czas mam niestety tylko w weekendy (piątek-niedziela), chyba że są jakieś święta lub wolne od szkoły.

Edytowano przez Gumi5
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł sam w sobie niezły. Na ile mogę na tyle chętnie pomogę, chociaż z doświadczenia wiem, że największym problemem tego typu projektów jest to o czym P_aul wspominał czyli słomiany zapał, no ale spróbować zawsze warto, może coś się z tego urodzi.

Swoją drogą przyznam się, że gdyby bliżej mi nie rozpoznawalny forumowicz rzucił taki pomysł (co nie raz się zdarzało) z pewnością, bym się nie zastanawiał nad możliwością angażowania w coś takiego. Autorytet P_aula zrobił swoje;)

W kwestii możliwości pomocy to nieskromnie mówiąc coś tam potrafię skodzić w javie, delphi/pascal (poza tym sporo w technologiach webowych, ale to się tutaj raczej nie przyda:)). Trochę kiepściej u mnie z C++, przy czym już od roku się zbieram, żeby jakoś zagłębić się w jego tajniki, może tutaj znajdę do tego motywację.

Chętnie pomogę też na samym etapie projektowania oprogramowania, sam bym się tego nie podjął, bo IMO projektowanie w jedną osobę mija się z celem, ale już w kilka kilku luda o wiele łatwiej rozwiązuje się problemy i ma to większy sens.

W sumie wydaje mi się, że dla tego typu hobbystycznych projektów właśnie ta początkowa cześć - projektowania - ma kluczowe znaczenie. Bez zgranej ekipy już parę razy byłem świadkiem upadania takich projektów, o tych gdzie zaczynało się tworzyć program od razu od klepania bez wizji, nawet nie wspominam :P

Od siebie mogę jeszcze dorzucić możliwość postawienia serwera (tak w celu koordynacji działań, postawić np. trac'a, repo plików, te sprawy).

Największy problem na chwilę obecną to czas, bo do świąt jestem trochę pochłonięty pisaniem pracy inżynierskiej i dodatkowo pracą zarobkową, ale później powinno być już zdecydowanie luźniej.

Jak coś się będzie działo to można na PW pisać, ale będę się starał na bieżąco śledzić ten wątek.

Edytowano przez Lord Hrabula
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorytet P_aula zrobił swoje;)

xD

Kij z tym, wchodzę! Mam doskonale opanowanego Painta, więc mogę robić jakieś arty czy inne koncepty (także te na papierze), w razie draki dorzucę kilka nieszablonowych pomysłów w kwestii fabuły, nie wspominając o dialogach, które tworzę lepsze niźli Terry P. :) Do tego mam ze 4 mikrofony (!), toteż chętnie podłożę wokalizę pod jakąś postać (postacie?) - głownie z tego powodu, że nigdy niczego podobnego jeszcze nie robiłem. Potrafię także motywować do pracy i rozluźniać atmosferę (na dacho!), a studiowany kierunek pozwoli mi zadbać o poprawność elementów pisanych (korektę mogę walnąć).

Teraz się tylko zastanawiam, kiedy ten projekt zostanie zapomniany. :>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, mógłbym w tym pomóc, tylko nie wiem czy moje umiejętności będą wystarczające ;)

Za grafikę raczej się aktualnie nie wezmę, ponieważ mój poziom jest jednak niski, lecz w późniejszych fazach projektowania chętnie także bym pomógł w kwestiach graficznych. Chętnie też bym podłożył głos pod jakąś postać, tylko nie wiem czy jakikolwiek talent aktorski w sobie znajdę, ale można się postarać ;)

Też bym mógł pomóc w wymyślaniu potworów i innych bajerów :)

W tych kwestiach które wymieniłem powyżej, czyli wymyślanie potworków i innych tego typu "bzdetów" czy nagrywania kwestii dialogowych, sądzę że będę w stanie "udźwignąć" ;)

I takie pytanie, masz jakikolwiek pomysł jaka to będzie gra, czy tylko patrzysz czy są chętni a potem cała grupa coś wymyśla?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie miał P_aul niezły orzech do zgryzienia. Tylu chętnych, którzy się zgłaszają bez zastanowienia xD

Ja dla odmiany się nie zgłaszam na żadne z wymienionych stanowisk do pomocy, bo po prostu wielki leń ze mnie i jestem ogólnie zły( NIE MAM CZASU!). Może kiedy indziej...

Jakby co P_aul to mogę pomóc z rekrutacją na stanowiska( wiesz wywiad, ustalli się co i jak, by koledzy nie powiedzieli, że chcą pomóc, a potem znikną na kilka tygodni bez wieści) ;] Do czegoś ten mój profil ekonomiczny w końcu musi się przydać :wink: Jednak wierzę w ciebie i sądzę, że sobie poradzisz xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sporo już ludzi na to stanowisko się zgłosiło, ale myślę, że mógłbym zająć się pisanie scenariusza, wymyślaniem fabuły, projektowaniem postaci, pisaniem dialogów itd. Lubię to robić i zapalam się do takich rzeczy, więc raczej szybko się nie zniechęcę. Umiejętności graficznych, muzycznych czy też programistycznych niestety nie mam. No dobra, co do tych ostatnich, to kiedyś grałem w Colobota :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... bardzo ciekawa sprawa...

Cóż, nie mam zbytnio czasu teraz, by przeczytać na raz cały temat, ale mogę się zadeklarować do pomocy. A co potrafię...? Hmm... wiele osób to już chyba powiedziało, ale co dwie (trzydzieści? :D) głowy to nie jedna.

Zabrzmi to może nieskromnie, ale potrafię pisać. I mam dosyć rozwinięty zmysł twórczy - wymyślanie kreatur, broni, pancerzy, zaklęć, szkół magii, historii itd. - z zasady nie stanowi dla mnie problemu. Piszę mniej więcej od 5-6 lat, w tym czasie przewinęły się 4 projekty powieści, z których to wyklarował się jeden. Cały czas się ten projekt rozwija i kilka osób się z nim zapoznało - nie usłyszałem jeszcze, żeby to było złe. Raczej słyszałem gratulacje... (naprawdę, mówię szczerą prawdę). Pisuję zarówno prozę jak i wiersze. Proza oscyluje raczej w klimatach fantasy, ale fantastyka typu "dawno temu, w odległej galaktyce" nie była by (chyba) problemem (taki projekt pisarski też był na warsztacie).

A na informatykę dopiero zamierzam się wybrać - jak się wszystko uda, to za 5-6 lat też będę programistą. :P

Tak więc, jak mawiają dżinny: słucham i jestem posłuszny. Jeśli mogę oczywiście do czegoś się przydać...

PS: Do ludzi kierujących projektem - zajrzyjcie na temat o GA, w dziale Z&Z - gra ma być forumowa, ale razem z Belutkiem na początku obmyślaliśmy system gry absolutnie pełnoprawnej... co nas potem przygniotło i musieliśmy robić wszystko od nowa... Sam pomysł nie jest jednak zły...

EDIT: W sumie... ja też nie mam za wiele czasu... Ale nie uprzedzajmy faktów - jeśli ktoś stwierdzi, że mogę się do czegoś przydać to niech da znać. Wtedy się zobaczy. Na pstryknięcie palcem mam nie tylko zarys świata, ale poszczególne rasy, ogół historii, działanie magii, stosunki polityczne, elitarne ugrupowania (a jak! :D) itd. Tylko zawołajcie. (pstryknięcie palcem to pojęcie dosyć względne, bo napisać to wszystko... to dużo czasu jest ;))

EDIT II: Co do znudzenia się projektem i twórczego wypalenia, o czym wspomina P_aul - to nie u mnie takie rzeczy. ;) GA powstaje mniej więcej rok (choć to raczej wynik przeróżnych problemów niż skomplikowania całej gry), a tymczasem to główny MG wysiadł (Belutek) z tego tramwaju. Zastąpił go Cruadin... a ja nadal robię za "szarą eminencję", rzucając pomysłami na prawo i lewo. ;) Także jeżeli już do projektu wstąpię, to raczej się nie znudzę i nie zniechęcę.

Edytowano przez Veldrash
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji już zaczynam wymyślać potwory ;). Oraz testowałem głos goblina (mój ;) ).

Jeśli rzeczywiście będzie to RPG/przygodówka, potrzeba będzie wiele osób do fabuły.

BTW. Jeśli gra odniesie sukces, to myślelibyście nad sequelem?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie??), apeluję o zachowanie spokoju. Wszystko w swoim czasie. O sequelach pomyślimy jak pierwsza część będzie w wersji golden beta, ok? O potworach i scenariuszu zaczniemy myśleć jeśli, podkreślam, JEŚLI zdecydujemy się na RPG. A z góry ostrzegam, że RPG będzie BARDZO ryzykownym wyborem. Za kilka dni zamieszczę wytyczne, jakie są ograniczenia na pomysły, co mamy szansę dokończyć i co na pewno się nie uda. Póki co wstrzymajcie jeszcze swoją wyobraźnię, bardzo proszę. Jeszcze będzie okazja by dać jej się wyżyć :D

Ponadto chyba nie wszyscy rozumieją, jak będzie działał projekt. Nie ma żadnej rekrutacji. Prawdopodobnie będzie grupa osób, którym na stałe zostaną przypisane konkretne obowiązki, ale powstanie ona na zasadzie "kto się zgłosi" i gdy takie obowiązki się pojawią. Większość pracy chcę zostawić w formie zadań, które będą się pojawiały zależnie od potrzeb (ale przynajmniej jedna paczka tygodniowo), i do których będzie można się zgłosić. W ten sposób mam nadzieję zapewnić żywotność projektu, bo cały czas będzie się posuwał do przodu ;)

I info na koniec, kierowników nie szukam, ja tu jestem od pokazywania palcem co ma być zrobione :P

Q&A:

Co do wersji językowych... możemy iść w dwie lub tylko PL lub tylko ENG. Do zdecydowania, zależnie głównie od rodzaju gry (jeśli zaplanujemy przygodówkę opartą na dialogach to podwajanie roboty nie ma sensu)

Tak, przyda się jakieś repozytorium, z systemem kontroli wersji (kto nie zrozumiał ostatniego zdania niech się nie martwi, zostanie wytłumaczone programistom, gdy będą tego potrzebować :D)

Hmmm, tak, betatesterzy stanowczo się przydadzą, po prostu uznałem, że z tym akurat problemu nie będzie :D

Jak już chyba wspominałem będzie szansa na przedstawienie pomysłów, ale w zupełnie inny sposób niż to sobie wyobrażacie, więc nie siadajcie jeszcze do klawiatur i nie wyklepujcie postów...

I na koniec by rozwiać wątpliwości - stawiam, że wszystko padnie po góra miesiącu xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec by rozwiać wątpliwości - stawiam, że wszystko padnie po góra miesiącu xD

Ej, no, panie P_aul - ważne żeby pokazać światu, że jak się zbierze spora grupa pasjonatów, to i sporo można zrobić.

No i niestety dla wielu problemem jest wolny czas (którego często brakuje) :P

Ale nie skazujmy na niepowodzenie tego pomysłu. Miejmy nadzieję, że jak wszystko ruszy, to ruszy z kopyta i wszystko pójdzie gładko :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że ruszy z kopyta to ja nie wątpię. Najgorsza sytuacja dla takich projektów (a w kilku już brałem udział), jest gdy pomysł już jest, trochę kodu ktoś napisze i nagle nie wiadomo co dalej robić. Albo kilka osób akurat nie ma czasu. I robi się przestój. Wystarczy tydzień-dwa przerwy i zapał mija. Dlatego od początku tak naciskam, żebyśmy pracowali w sposób metodyczny i zorganizowany, a nie na hurra. Tylko wtedy mamy jakiekolwiek szanse rzeczywiście coś zrobić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - przychodzi koleś, którego na forum nikt nie zna, długi, długi czas czytał czasopismo konkurencji i siedzi na zaprzyjaźnionym z konkurencją portalu. Gdyby nie Roni13321, nie pisałbym tutaj, bo nie wiedziałbym o tym projekcie :P

Otóż jestem pisarzem. Pisarzem amatorem, pisarzem nałogowcem, bajkopisarzem z nadprzyrodzoną mocą improwizacji, kiedy rodzice chcą się dowiedzieć, jakie to oceny dziś przynoszę z liceum. Projekt i opis słowny postaci jest dla mnie rzeczą naturalną, więc mogę pomagać w tworzeniu świata gry od podstaw, ale mogę na spokojnie rozpisać też jakiegoś mini-questa pobocznego (mogę też niekoniecznie mini, tylko skrobnąć coś wielkiego).

Zajmuję się też muzyką od 16 lat, czyli dość długo. A z racji mojego wieku, to można powiedzieć, że od zawsze. Mam w domu gitarę akustyczną i gram sobie na niej, mam w głowie kilka kompozycji. W razie czego służę także akordeonem, ale wątpię w jego przydatność. Wsłuchując się w utwór mogę konkretnie określić co jaki instrument gra, więc i w kompozycjach muzycznych, i słownych dam radę.

Lubię się bawić grafiką komputerową, ale nie wychodzi mi to tak samo, jak rysowanie, więc to sobie odpuszczę. A programowanie omijam szerokim łukiem, nie czuję tego, chociaż lubię się pobawić różnymi plikami.

I jak zwykle niepotrzebnie się rozpisałem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@komunikacja - a czy teraz się nie komunikujemy? Nie wydaje mi się, by jakiekolwiek czaty przysłużyły się procesowi tworzenia. Wolę chyba widzieć (z grubsza) wyważone (i moderowane) opinie tutaj na forum, niż jakiś kosmiczny chaos, gdy nagle 20 osób zacznie mówić na konferencji.

@wersje językowe - w przypadku eng mogę pomóc, nie mam z tym językiem problemów. Zresztą, w przypadku pl też - wyłapię przynajmniej część błędów i wszystkie literówki. : )

Jeśli jednak to ma być "gra na cover", to nie ma co się raczej pakować w angielską wersję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"@komunikacja - a czy teraz się nie komunikujemy? Nie wydaje mi się, by jakiekolwiek czaty przysłużyły się procesowi tworzenia. Wolę chyba widzieć (z grubsza) wyważone (i moderowane) opinie tutaj na forum, niż jakiś kosmiczny chaos, gdy nagle 20 osób zacznie mówić na konferencji.

Ja sie z tobą nie zgodze moim zdaniem to duzo zmienia.

Gumi5 masz absolutną racje , też jestem tego zdania :P

Pozdro

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też chętnie dołącze :) Mogę podrzucić jakieś pomysły związane z grą (postacie, jakieś zadanie itp.), narysować jakieś zarysy postaci (ale tutaj to ktoś musiałby dopracować rysunek, bo talentu wielkiego nie mam ;P) oraz potrafię coś zrobić w GIMPIE - nie dużo, ale zawsze coś :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy może się komunikować tak jak lubi i mu najbardziej pasuje, ale wszystkie rzeczy ważne dla projektu będą ustalane i ogłaszane tu, na forum. Być może uda mi się ubłagać dodatkowy temat, lub dwa, żeby nie robić bałaganu, jeśli pojawi się taka potrzeba. Póki co potrzeby nie ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako osoba pisząca opowiadania mogę zgłosić się jako pisarz, ale pewnie ku temu będzie wielu chętnych ;)

Druga posadka na jakiej mogę pomóc, to muzyk. Gram na gitarze elektrycznej* (mogę podesłać jakieś próbki twórczości) i chętnie stworzyłbym warstwę dźwiękową gry :)

No i trzecia pomoc, ogólnie przedmioty ścisłe nie są moją mocną stroną, ale wyjątkiem jest właśnie... matematyka. Prosta nauka, do której trzeba jednak dużo wyobraźni (tej mam w zanadrzu aż nadto) ;)

* Od biedy mogę załatwić też bas :)

Edytowano przez Iskier
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzecia pomoc, ogólnie przedmioty ścisłe nie są moją mocną stroną, ale wyjątkiem jest właśnie... matematyka. Prosta nauka, do której trzeba jednak dużo wyobraźni (tej mam w zanadrzu aż nadto) ;)

Matematyka prosta? No dobra, wierzę na słowo, ale ja w matematyce właśnie to lubię, że wielu rzeczy nie wiadomo do końca. Poza tym matematyka tak naprawdę nauką ścisłą nie jest (choć jest najbardziej ścisła ze wszystkich nauk, no może poza logiką, ale ona nie zawsze jest liczona jako osobna nauka), ale ciii..., nie wszyscy muszą o tym wiedzieć. ;p

Dobra, ale tak na poważnie, jeśli chodzi o matematykę, to tu w zależności od tego jaki typ gry zostanie wybrany, mogą być potrzebne różne zdolności. Nie sądzę, by były potrzebne jakieś bardziej zaawansowane rzeczy*. Zapewne wystarczą pewien zmysł przestrzenny, lub znajomość rachunku prawdopodobieństwa, ale nie można wykluczyć tego, że gdzieś tam będzie trzeba zahaczyć o rzeczy, których w programie liceum nie ma (lub już nie ma), więc tu również należy ciut uważać z deklaracjami pomocy.

* Oczywiście da radę zrobić grę, która w istotny sposób korzysta z matematyki na poziomie akademickim, ale taki projekt może być poza naszym zasięgiem.

Jeśli chodzi o komunikację, to jak sądzę forum i bugtracker powinny wystarczyć. Jeśli będzie taka konieczność, to będzie można stworzyć listę mailową, lub dedykowane forum. Komunikatorów typu gg, xf, ts3, czy xmpp w przypadku komunikacji grupowej w projekcie tego typu bym unikał.

Dalej, jeśli chodzi o wersje językowe, to proponuję to ustalić później, gdy już będziemy wiedzieć co ma powstać. W pewnych przypadkach zrobienie gry wielojęzykowej jest bardzo proste, w innych trzeba się trochę pomęczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem sobie (może z małymi błędami :P ) i zrobiłem małą statystykę funkcji, do jakich ludzie się zgłosili:

Na programistów (lepszych/gorszych) naliczyłem tylko trzy zgłoszenia, na matematyków (l/g) - czterech, na grafików (konceptualnych/grafiki 3D) - pięciu, na muzyków - aż sześciu, za to na projektantów (poziomów/postaci/potworów/lokacji) - dziewięciu, i pisarzy - aż dwunastu.

Wyłania się piękny obraz zesołu do stworzenia gry RPG w 2D :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matematyka prosta? No dobra, wierzę na słowo, ale ja w matematyce właśnie to lubię, że wielu rzeczy nie wiadomo do końca.

Mój matematyk z LO - bóg matematyki, który zstąpił na Ziemię by nauczać maluczkich - twierdził, że w zasadzie jedyną rzeczą, której w matematyce nie wiadomo, jest istota punktu. Jak mawiał: "punkt to jest takie coś, co strasznie denerwuje matematyków". ; )

Wyłania się piękny obraz zesołu do stworzenia gry RPG w 2D

O, to, to! Pamiętacie takie produkcje jak Albion? : ) Nie trzeba od razu robić supła wzajemnych zależności jak w Alpha Protocol - wystarczy quest główny i kilka(naście/dziesiąt) pobocznych. : )

Ale faktycznie, nie ma co teraz gadać o jakichkolwiek konkretach, poza tymi dotyczącymi zaplecza. Np. kto ma możliwość udostępnienia nam bugtrackera?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...