Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

Pewnie taki jak w wymaganiach... chociaż mi się nie widzi, żeby poszło przyzwoicie na procku poniżej 2 GHz. Sam mam Semprona 2200+ i procek ten niestety czasami nie daje rady przy wczytywaniach bardziej złożonych obszarów, ale jednak gram na low-med z całkiem sporą liczbą fps (ok. 20), ale mam niezłą kartę (GeForce 7600GS).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy w trakcie gry bardzo widoczna jest wada dostosowania sie potworów do przedmiotu? Jesli tak , to czy jest jakiś mod ją usuwający?

2.Jakie są wasze ulubione , klimatyczne postacie (stworzone) ?

1. Według mnie tak. Zarówno przedmioty jak i potwory mocno dostosowują się do poziomu naszej postaci, przez co nigdy nie będziemy miec wrażenia, że jesteśmy znacząca silniejsi bądź słabsi od jakiegoś przeciwnika, ponieważ na średnim lub wysokim poziomie trudności walka z byle bandytą może byc niełatwa. Najniższego poziomu trudności nie wliczam w to, bo na nim wszystko ginie góra po 3 ciosach, to poziom trudności dla "sissy boy'ów" :P .

Polecam odwiedzic elderscrolls.phx.pl, bądź planetelderscrolls w poszukiwaniu odpowiednich modów. Oczywiście warto ściągnąc duży, ale przydatny OOO - Oscuro's Oblivion Overhaul.

2. Umm...nie wiem o co chodzi. Jeżeli o postac, która specjalnie "wryła" się w pamięc, to ja takiej nie mam. W Morrowindzie łatwiej było taką znaleźc według mnie.

Co do kolejnego starcia Gothic vs. Elderscrolls:

Ja lubię obie serie, ale mam świadomośc, że to odmienne rodzaje gier, tzn. Gothic to bardziej gra zręcznościowa i action RPG, a seria Elderscrolls bliżej jak już do cRPG typu BG niż do Diablo...chociaż Oblivion nieco zmienił ten stan rzeczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy w trakcie gry bardzo widoczna jest wada dostosowania sie potworów do przedmiotu? Jesli tak , to czy jest jakiś mod ją usuwający?

2.Jakie są wasze ulubione , klimatyczne postacie (stworzone) ?

ad.1 - mi skalowanie w ogóle nie przeszkadza, myślę, że przy takim świecie, bez tego, na początku 90% miejsc do których wejdziemy przerośnie nasze możliwości. Niby w Morku jakoś szło bez skalowania, ale myślę, że w Obku to trafiony pomysł. Poza tym potworki nie są całkowicie skalowane - na początku imp może być nie byle stworkiem, a na 15 poziomie zgnieciemy go jednym pacnięciem młota. A co do bandytów to na każdym poziomie można spotkać zarówno silnego jak i słabego zbójcę. Ogólnie jest OK. Wg mnie oczywiście.

ad.2 - no mam taką jedną szczególną postać, ale nie powiem która. I bardzo lubię Argoniaków. Mają sympatyczne głosy i mordy :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kończę ściągać Wyspę Czarodziei (Wizards’ Islands) prawdopodobnie najlepszy mod do Morrowinda, więc moje pytanie to czy graliście w niego i co o nim sądzicie :wink: . I jeszcze poszukuję moda dodającego kupca gdyż ci "Morrowindowi" mają strasznie mało kasy - w końcu gdzieś trzeba sprzedawać deadryczne rzeczy, smocze kirysy, itp :twisted: kiedyś miałem mod/kupca: "zed" ale z polską wersją działa nie najlepiej i podczas uruchomiania gry wyskakiwały jakieś śmieszne... błędy?? A tutaj macie opis moda "Wyspa Czarodziei" (Wizards’ Islands) - którego już kończę ściągać :D :

"Jest to jeden z najbardziej oczekiwanych modów... Plug-in Wyspa Czarodziei (ang.: Wizards’ Islands) oferuje nam spory teren (który jest o wiele większy nawet od Solstheim) zawierający w sobie wiele gór, jezior, nowych miast z unikalną strukturą i wyglądem, zamki, ponad 100 nowych interiorów (nie wliczając jaskiń etc., mowa o miastach!), wiele jaskiń (bardzo rozbudowanych), questów, nowe, unikalne stworzenia, ponad 200 postaci NPC, wiele nowych pancerzy oraz broni, trzygodzinny soundtrack (cztery razy dłuższy, niż w zwykłym Morrowindzie!), możliwość jazdy na różnych stworzeniach, wiele oryginalnych zaklęć (od komet, przez lodowe-ściany aż do przyzywania nowych stworzeń)."

tekst pochodzi - co już pewnie zauważyliście - z najlepszej polskiej strony poświęconej serii Elder Scrolls, pozdrawiam wszystkich ludzi odpowiedzialnych za tą genialną stronę (mam nadzieję że zawsze będą trzymać tak wysoki poziom) i polecam ją wszystkim, tu macie adres:http://www.elderscrolls.phx.pl/. Pozdro :D

PS. jak tylko ściągnę moda i trochę pogram napisze wam co i jak (a myślę że okaże się świetny) :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot powinieneś zauważyć, iż Gothic cechuje się znacznie większą różnorodnością świata, ot w Obku podobnie jak w Morku (bez dodatków) świat jest wielki, ale jednolity aż do bólu.

Co do Obliviona mogę się po części zgodzić, ale jeśli chodzi o Morrka, to zupełnie nie. Na poprzedniej stronie już dośc obszernie pisałem o zróżnicowaniu na Vvardenfell, zresztą dodatki wcale tak bardzo nie różnicują świata, no bo Przepowiednia dodaje jedynie tereny zaśnieżone, a Trójca podziemia... Ogólnie jednak nie przeczę temu, że świat Gothika jest bardziej zróżnicowany.

seria Elderscrolls bliżej jak już do cRPG typu BG niż do Diablo...chociaż Oblivion nieco zmienił ten stan rzeczy.

Czytałem swego czasu, bodaj na AW artykuł o tym, że Oblivion jest w dużej mierze częścią eksperymentalną i przejściową. Zaimplementowano szereg nowinek, parę rzeczy pominięto i gra jest mniej rozbudowana niż Morrowind. Natomiast piąta część The Elder Scrolls ma być esencją tego co najlepsze z Morrowinda i Obliviona, swoistym podsumowaniem tych dwóch nowszych części serii. No ale jak to będzie naprawdę, to się okaże, póki co to tylko spekulacje.

Jezu!!! Zygam ta gra. NIe podoba mi sie wcale. Juz wole Gothica. Nie podoba mi sie bo ma kijowa grywalnosc. Wogole mnie nie wcaignela .

Cholera, fajnie masz. Zazdroszczę ci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot powinieneś zauważyć, iż Gothic cechuje się znacznie większą różnorodnością świata, ot w Obku podobnie jak w Morku (bez dodatków) świat jest wielki, ale jednolity aż do bólu.

W Oblivionie - faktycznie, jest. Ale w Morrowindzie? Sheogorad, Pastwiska, Wyspy Askadyjskie, Popielne Ziemie, Czerwona Góra, Wybrzeze Azury - kazdy region geograficzny jest inny. To ma byc jednolitosc swiata?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy dodatek do Obliviona! :)

Knights of the Nine to nazwa ostatnio wydanego płatnego rozszerzenia gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, przeznaczonego zarówno dla wersji pecetowej, jak i edycji konsolowej (Xbox 360). Najświeższe doniesienia prasowe wskazują na to, że przygotowywany jest kolejny dodatek do owej znakomitej pozycji z gatunku cRPG.

Według redakcji fińskiego magazynu Pelit, nadchodzące rozszerzenie nosi tytuł Shivering Isles i ma być znacznie większe od KotN. Podobnych i równie szczątkowych informacji dostarcza periodyk Official Xbox 360 Magazine. Co ciekawe korporacja ZeniMax Media, do której należy firma Bethesda Softworks (bastion twórców Obliviona), zarejestrowała już w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych nazwę Shivering Isles.

źródło: www.gry-online.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami (tymi którzy są łaskawi pisać na temat) - Oblivion ma jednolity świat, Morrowind ma świat zróżnicowany, ale obie gry są super.

Właśnie skończyłem Obka. Pale Pass, ech... moje ulubione miejsce w grze... Mróz, ogry i tajemnicze zmarznięte wieloletnim mrozem ruiny Akaviri... cudo... aha, i nie zgadzam się, że główny wątek jest słaby. Wprawdzie brakuje w nim nagłych zwrotów akcji [ :) ] (tylko jeden chyba, na samym końcu. Ale taki, że prawie chciałem krzyknąć z bezsilności :D ), ale ogólnie był bardzo fajny. I ta epicka końcówka oraz wrota pod Brumą. Jak skończyłem grę to mi się smutno zrobiło i naszło mnie poczucie jakby coś w moim życiu się skończyło... może jestem powalony :)... Ale na szczęście teraz gram w Morka, niedawno kupiłem, więc nie jest źle !! Morrowind wymiata przez duże W :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bash! Napisałem obszernego posta a byłem niezalogowany:D skróce go więc:) Wole Morka od Obliviona, gdyż są w nim bardzo zróżnicowane mapy, a w Obku tylko dżunga i kilka większych miast, w Morku jest potężny klimat którego nie da się czuć (Te walczące rody!), w Obku co prawda też jest, ale nie na taką skalę. Morrowind ma tylko jedną (dwie?)potężną (potężne?) wadę (wady:P) - szybko się nudzi i ma słabiutki system walki, jednak istnieją setki modów które mogą to naprawić. Może patrze na to inaczej gdyż Obli jest jeszcze za młody żeby do niego wydać tak obszerne (niektóre mody do Morka zajmują ponad 1gb pamięci na twardzielu:D) modyfikacje. Cya, peace.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ktoś wspomniał o modach:

Otóż zacząłem grac znowu w Morrowinda, tym razem Bosmerem, którego kreuje na złodzieja/łotrzyka. Więc moje pytanie:

Zna ktoś mody, które mogą mi się przydac rozwijając taki typ "kariery"?

Chodzi mi nie tylko o jakieś modyfikacje usprawniające zabawę takim skrytobójcą, ale i o lekkie pancerze, najlepiej wraz z zadaniami lub pojawiające się w jakichś sklepach. Akurat to mnie naszło, gdy na AW oglądałem screeny postaci różnych userów - przegenialnie zrobione pancerze/szaty bardzo mi się podobały, ale nigdzie nie mogłem ich znaleźc. Oczywiście najlepiej, jeżeli wszystko by chodziło z wersją PL, ewentualnie aby dało się przekonwertowac. Dziękuję z góry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem zbyt wielu modów które by ci wspomogły grę skrytobójcą, ale np:

-Combat Enchanced - combosy etc.

-Darker Morrowind - mroczniejsze sety :>

-Brotherhood Ninja Style - nie pamietam dokladnej nazwy ale w nim set Mrocznego Bractwa przypomina bardzo Ninje:)

nie znalazłem nic do walki na dystans, nigdy taką postacią nie grałem. Jak coś znajde to pewnikiem zrobie tutaj edita:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tam zaraz na adamentowej wieży... Na http://www.tessource.net (bodajże jakoś tak) jest ich znacznie więcej. A wiecie jakiego ja moda szukam... żeby w Oblivionie dało się latać na... SMOKU :!: - mam wielka nadzieję że może coś takiego wyjdzie... Wyobrażacie sobe latanie na takim gigancie w Cyrodill?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grze jest dwóch "bonusowych" handlarzy: pierwszy pod postacią młokosa siedzi na piętrze w jednym z domów w Calderze (pamiętam że to rudera gdzie siedziało paru orków). Drugiego lokalizacji nie pamiętam, jest on zwykłym krabem, z tą różnicą że możesz z nim pohandlować. Oczywiście jeszcze zostają mody, np. z ogrimem na placu w Calderze. Wybór należy do Ciebie. Ach te tajemnice Vaderrfell, za to kochamy tą grę... =)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O lokacji kraba wspomina coś pewien lekko zwariowany (to był chyba Kha'jti) typ chyba w okolicach EbonHearth, albo Calder'a... aczkolwiek pewności co do rasy i lokacji nie mam :P po prostu kiedyś go spotkałem jak sobie tak przemierzałem lokacje :D

Dla maniaków Morrowind polecam mod MCA, dzięki któremu w miastach pojawi się więcej NPC'ów (w tym normalnych mieszkańców, strażników, bandytów, zabójców i wszystko zależnie od pory dnia i nocy :D) oraz więcej przeciwników poza miastami :) (to nie jest reklama, ja moda tego nie robiłem, po prostu z nim gram i informuję, iż gra jest o wiele przyjemniejsza... ot miasta żywiej wyglądają, a jak człowiek idzie nocą przez drogę i nagle widzi grupkę Imperialnych Strażników, która walczy ze szkieletami to wczuwa się w grę jeszcze bardziej :) )

A jakie Wy polecanie mody? Poza 600MB paczką tekstur, po której mam w Morrowind jakieś 3fps na krzyż :P

Do polepszania graficzki używam BatterBodies, BetterCloths, ChangingFacesReplacer (bardzo dobra paczuszka nowych głów wraz z bardzo Hi-Res'owymi teksturami).

BTW.:

Zna ktoś mod'a do polepszenia tekstur broni i pancerzy (i tylko broni i pancerzy, ewentualnie innych itemków, ale nie tekstur świata, miast i lokacji)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem bogactwa. Znalazłem w Gnisis w budynku Arves-Drelen(czy jakoś tak) daedryczne wakizashi o wartości 48 000 smoków.

Mógłby mi ktoś podać listę kupców ze złotem, którzy zdolni by byli do kupienia tej broni. Chodzi mi oczywiście o kupców z podstawki, bez żadnych modów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieją. Najlepsi kupcy mają w podstawce 2k smoków, Tribunal dodaje Pełzacza w Calderze, który ma 5k.

Jest tylko jedna rada - najpierw nasprzedawaj takiemu innych przedmiotów za 46k (forsa regeneruje się takiemu po 24h), po czym sprzedaj ostrze odkupując jednocześnie cały pozostały sprzęt... a ten też sprzedaj :P Straty będą, ale nie tak tragiczne jak w przypadku pojedynczej wymiany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieją. Najlepsi kupcy mają w podstawce 2k smoków, Tribunal dodaje Pełzacza w Calderze, który ma 5k.

Po pierwsze, to nie Tribunal dodaje Pełzacza, znajduje się on w Ghoram Mansion juz w podstawowym Morrowindzie.

Po drugie... Hmm, właściwie to nie ma po drugie :P Metoda z nasprzedawaniem Pełzaczowi róznych przedmiotów (polecam sety Mrocznego Bractwa, które można latwo zdobyc juz dzięki Tribunalowi) o wartości poniżej 5 tysięcy. Potem kupujemy to wszystko od niego, sprzedajemy drogi przedmiot a potem to, co kupilismy. Metoda dobra i sprawdzona, ja mam już dzięki temu ponad 2 miliony smoków, sprzedawałem w ten sposób nawet przedmioty za 150K :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie istnieją. Najlepsi kupcy mają w podstawce 2k smoków, Tribunal dodaje Pełzacza w Calderze, który ma 5k.
Po drugie... Hmm, właściwie to nie ma po drugie :P Metoda z nasprzedawaniem Pełzaczowi róznych przedmiotów (polecam sety Mrocznego Bractwa, które można latwo zdobyc juz dzięki Tribunalowi) o wartości poniżej 5 tysięcy. Potem kupujemy to wszystko od niego, sprzedajemy drogi przedmiot a potem to, co kupilismy. Metoda dobra i sprawdzona, ja mam już dzięki temu ponad 2 miliony smoków, sprzedawałem w ten sposób nawet przedmioty za 150K :)

Dokładnie, lecz powiem szczerze że ta metoda jest pewnego rodzaju ułatwieniem i może zabierać przyjemność z gry. Jeżeli już ma zamiar tak robić to niech lepiej ściągnie pluga; to samo, a zaoszczędzi kupę czasu. Ja osobiście gromadzę i kolekcjonuje w swojej chałupce koło Pelagiad najważniejsze artefakty, daedryczne przedmioty się przewalają po półkach =). Swoją drogą mam chyba wszystkie, ciekawi mnie czy czegoś jeszcze panowie z Bethesdy przede mną nie ukryli :>?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą mam chyba wszystkie, ciekawi mnie czy czegoś jeszcze panowie z Bethesdy przede mną nie ukryli :>?

A masz deaderyczny sztylet? Bo ja ostatnio aż się zdziwiłem, jak taki znalazłem :P No i jeszcze wszystkie Deaderyczne Oblicza, czyli hełmy, tych też jest kilka, mi, z tego co pamietam, udało się znaleźc trzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...