Seba2b7 Napisano Styczeń 1, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 1, 2011 (edytowany) Dla zainteresowanych poprawą grafiki w Morku. Wyszperałem na Necie. ;] Temat na forum Beth Edytowano Styczeń 1, 2011 przez Seba2b7 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diex Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Ale to jest tyle ściągania różnego śmiecia i grzebania się z tym, że nawet nie jest to warte efektu... Gdyby było to połączone w jeden, dwa, góra trzy mody to jeszcze... Póki co z lenistwa wmawiam sobie, że oryginalna grafika Morka ma znakomity klimat ^^ Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Ja jestem ciekaw jak to działa z innymi modami... Np. poprawa grafiki, bank, kryjówka w postaci jaskini w Balmorze, zachowanie NPC - nie byłoby przypadkiem jakichś problemów z taką mieszanką modów? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HidesHisFace Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Ja jestem ciekaw jak to działa z innymi modami... Poprawiacze grafiki nie będą kolidować z modami ingerującymi w inne aspekty rozgrywki. Kolidować mogą ze sobą najwyżej mody wpływające na ten sam element rozgrywki - np. dwa jednocześnie zainstalowane mody podmieniające animacje będą się gryźć. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskier95 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Jak mocno zwiększają się wymagania gry po odpaleniu czegoś takiego ? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elano Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Dokładnie, jakby ktoś to spiął w kilka instalatorów, bo tak to dzień bym chyba przy tym spędził, a znając życie i tak bym źle to zrobił. Niemniej warte uwagi. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordofDarkness Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Chciałem raz poprawić, ale potem mi się odechciało. Trzeba ściągać całe tony śmiecia, zmieniać pliki i kupę innych bajerów, tych programów do zmieniania grafiki też trochę jest. Jeszcze jakieś mody pewnie będą się wykluczać, coś nie będzie działać... Dałem sobie spokój i jeśli chodzi o ulepszenia grafiki to wolałem lepsze ciała, głowy i ubrania. Potem jakieś mody do rozgrywki. Otoczenie nie jest takie złe, ale jak porównuję ciała przed i po ulepszeniu, to już zawsze muszę mieć ulepszone, bo tak jakoś patrzeć nie mogę. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba2b7 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 (edytowany) Wczoraj trochę się pobawiłem i zainstalowałem jakąś połowę z tego wszystkiego. Całość chodzi przyzwoicie na moim 1215N Niestety muszę znacząco zmniejszyć gęstość trawy, bo nie umiałem nawet znaleźć ciała poborcy podatkowego (Seyda neen) w tym trawsku. Jeżeli już ktoś chce tylko poprawić grafikę, to Tekstury Connarego + Flora Vurta + Better Bodies/Heads/Clothes + MGE 3.8.2 powinny w zupełności wystarczyć. PS. @jaskier95, 2 GB RAM, w miarę przyzwoity procek, i grafika 256 powinny wystarczyć, zależy jak skonfigurujesz. Czyli względem zwykłej wersji wymagania 'troszkę' podskoczyły. ;] Edytowano Styczeń 2, 2011 przez Seba2b7 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black Shadow Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Powiem, że na tych dwóch podanych screenach taka mieszanka wygląda świetnie, ale jak ujrzałem listę potrzebnych modów do ściągnięcia to z lekka się przeraziłem Co więcej gdzieś na początku nie mogę wypatrzeć instrukcji jak to zainstalować a jeżeli mówicie, że sporo jest babrania się z tym to... lepiej spasować. Może kiedyś, komuś zechce się to spiąć w jeden instalator ;] Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba2b7 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Powiem, że na tych dwóch podanych screenach taka mieszanka wygląda świetnie, ale jak ujrzałem listę potrzebnych modów do ściągnięcia to z lekka się przeraziłem Co więcej gdzieś na początku nie mogę wypatrzeć instrukcji jak to zainstalować a jeżeli mówicie, że sporo jest babrania się z tym to... lepiej spasować. Może kiedyś, komuś zechce się to spiąć w jeden instalator ;] Każdy preferuję co innego, więc ciężko będzie z takim instalatorem. Co do instalacji, to po prostu kopiujesz tak jak są foldery w archiwach (textures, meshes itd) do Data Files do odpowiadających im folderów i all. Trochę zabawy w tym jest, jednak efekty widać od razu ;] Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeq52 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Fajne, ale póki nie powstanie jakiś instalator (Morrowind Complete 2011? , to sobie to odpuszczę. Za dużo bawienia się, sry. Jeśli ktoś sobie już odpicuje gierkę w ten sposób, to proszę o jakieś fajne screeny, ale bardziej od strony gameplaya. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordofDarkness Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Jeżeli już ktoś chce tylko poprawić grafikę, to Tekstury Connarego + Flora Vurta + Better Bodies/Heads/Clothes + MGE 3.8.2 powinny w zupełności wystarczyć. Zatem na początek polecasz te mody? Akurat Better Bodies/Heads/Clothes znam, ale reszta wystarczy by już cieszyć się czymś podobnym do screenów które zaprezentowałeś? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba2b7 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Zatem na początek polecasz te mody? Akurat Better Bodies/Heads/Clothes znam, ale reszta wystarczy by już cieszyć się czymś podobnym do screenów które zaprezentowałeś? Z grubsza tak. Tekstury Connarego bardzo odnawiają wygląd gry, a Vurt's Groundcover (wraz z innymi jego modami dot. flory) uruchomione podczas kreacji Distand Landu w MGE tworzą poruszającą się na wietrzę trawę, i liścię. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Poradnik z forum Bethesdy jest bez wątpienia świetny, ale do osiągnięcia podobnych efektów nie trzeba wcale ściągać z Internetu tylu różnych modyfikacji. Jakiś czas temu stworzyłem równie obszerny poradnik dot. ulepszania oprawy graficznej Morrowinda, ale niestety przez przypadek go usunąłem... Jeśli ktoś byłby tym zainteresowany, a nie ma ochoty na pobieranie kilku gigabajtów pluginów, to wymienię kilka najlepszych modów poprawiających grafikę w Morrku: 1. Morrowind Graphic Extender (i ew. shadery) - znakomity program, umożliwiający m.in. ustawienie filtrowania anizotropowego, antyaliasingu, HDR, rozdzielczości Full HD etc. Jeśli ktoś potrafi konfigurować shadery, efekty mogą być rewelacyjne. Screeny (bez specjalnych shaderów) 2. Tekstury Connarego - chyba najlepsza kompilacja tekstur do Morrka. Dobrą alternatywą może być Morrowind Visual Pack 3.0, w którego tworzeniu uczestniczył Qarl. 3. Morrowind Grass Mod (ew. Vurt's Morrowind Grass Mod Replacer) - modyfikacja dodając trawę w kilku regionach Vvardenfell. 4. Vurt's Hi-res Skies and Weathers - znacznie poprawia wygląd nieba i efektów pogodowych. 5. Darknut's MW Armor Texures 1024 version, Darknut's Better Clothes Textures, Darknut's Creature Textures Morrowind - modyfikacje podmieniające tekstury dla zbroi, ubrań i potworów na dużo bardziej szczegółowe. 6. Westly's Head Replacer - plugin podmienia twarze postaci na ładniejsze, ale jednocześnie podobne do oryginalnych. I to w zasadzie tyle - końcowy efekt być może nie będzie tak dobry, jak ten na screenach z forum Bethesdy, ale zapewniam, że Morrowind i tak prezentować się będzie całkiem nieźle. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba2b7 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 (edytowany) I to w zasadzie tyle - końcowy efekt być może nie będzie tak dobry, jak ten na screenach z forum Bethesdy, ale zapewniam, że Morrowind i tak prezentować się będzie całkiem nieźle. Pewnie dlatego, że to cześć modów prezentowanych w ww. link do tematu na forum Beth. W końcu dobry Visual Pack i MGE to podstawa. ;] Edytowano Styczeń 2, 2011 przez Seba2b7 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 (edytowany) To prawda, choć od dłuższego czasu nie interesowałem się nowościami w świecie moddingu TES, więc w rzeczonym temacie jest najpewniej sporo modyfikacji, z którymi nie miałem styczności, a pluginy, o których wspomniałem, były swego czasu najlepsze z dostępnych (zdaje się, że jedynie tekstury Connarego są stosunkowo nowe). Swoją drogą ciekawe, czy autor Morrowind Graphic Extender opublikuje kiedyś nową wersję tego świetnego programu (czytałem, że tak, ale było to dość dawno temu...). Edytowano Styczeń 3, 2011 przez Murezor Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiciu329 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Zaś ja dalej gram w "Morro" z kolegą i mam z tego satysfakcję, że sami wyrabiamy nowe teksturki i modele Dla nas gra jest ponadczasowa, nie starzeje się i nie nudzi. Chociaż przeszedłem 100% gry, łezka z oczu spływa gdy wspominam o niej (nawet teraz...). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeq52 Napisano Styczeń 2, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 2, 2011 Ta... Też bym pograł, ale mój najnowszy, wypasiony i superowy Windows 7 nie pozwala mi na grę - wywala mnie do pulpitu po 10 minutach. W tej chwili większego sensu nie ma wgrywanie starszego systemu jakim jest XP zaraz po nowszej Siódemce (czytałem, że mogą być jakieś problemy), ale że za jakiś czas planuję większy format to chyba skuszę się i zainstaluję XP specjalnie dla Morrowinda. Chlip... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elano Napisano Styczeń 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 3, 2011 (edytowany) Wie ktoś czy w CD Projekcie wymieniają jeszcze płyty, nawet te starsze? Bo miałbym przesyłkę do nich, z Morrowindem (dobry kolega się nim "zaopiekował") i kilkoma innymi grami. Edytowano Styczeń 3, 2011 przez Elano Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Styczeń 3, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 3, 2011 (edytowany) Ta... Też bym pograł, ale mój najnowszy, wypasiony i superowy Windows 7 nie pozwala mi na grę - wywala mnie do pulpitu po 10 minutach. W tej chwili większego sensu nie ma wgrywanie starszego systemu jakim jest XP zaraz po nowszej Siódemce (czytałem, że mogą być jakieś problemy), ale że za jakiś czas planuję większy format to chyba skuszę się i zainstaluję XP specjalnie dla Morrowinda. Chlip... A czy nie wyświetla się przy tym jakiś raport o błędzie? (Taki komunikat - nawet jeśli składa się jedynie z trudnych do zrozumienia logów - mógłby pomóc w odgadnięciu specyfiki problemu i umożliwić jego rozwiązanie. Teoretycznie Morrowind powinien być kompatybilny z Windows 7.) Ewentualnie spróbuj wyłączyć opcje kompozycji pulpitu i kompozycji wizualnych we właściwościach gry... PS: Przepraszam za offtopic... Edytowano Styczeń 3, 2011 przez Murezor Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rahiemur Napisano Styczeń 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2011 Hmm powstała właśnie paczka zscalająca wszystkie mody "upiększacze" do morka jest nią Morrowind 2011 Graphical Project. Waży około 4 gb i ma własną stronkę. Sam kiedyś uzyskałem podobny efekt instalując samemu większość z tych modów ... Ciekawe czy działa z polską wersją gry, bo z tego co widzę jest tam sporo pluginów.Pozdro dla fanów morka hehe. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba2b7 Napisano Styczeń 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2011 (edytowany) Właśnie miałem napisać o tym projekcie. http://morrowind2011.wordpress.com/ PS. Właśnie ściągam. Archiwum .7z zajmuje 1.1 GB. :] Swoją drogą ciekawe, czy autor Morrowind Graphic Extender opublikuje kiedyś nową wersję tego świetnego programu (czytałem, że tak, ale było to dość dawno temu...). Aktualnie wszyscy chyba korzystają z MGE 3.8.2 rev 178 bodajże. Jest praktycznie całkowicie spolszczona i zawiera kilka nowych funkcji/shaderów itd. Co do poruszonego tu problemu kompatybilnością gry z Win7 - u mnie na laptopie (win7) nie stwierdziłem żadnych problemów z grą. Tak więc zalecam zaktualizować sterowniki itp. i powinno być ok. Edytowano Styczeń 4, 2011 przez Seba2b7 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Murezor Napisano Styczeń 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2011 (edytowany) Aktualnie wszyscy chyba korzystają z MGE 3.8.2 rev 178 bodajże. Jest praktycznie całkowicie spolszczona i zawiera kilka nowych funkcji/shaderów itd. Tak, ja również używam tej wersji MGE - chodziło mi natomiast o nieoficjalnie powstające MGEex, mające podobno znacznie wpłynąć na możliwości Morrowind Graphic Extender w aspekcie tworzenia shaderów. PS: Windows 7 w wersji 32- czy 64-bitowej? Bo z tego co wiem ten problem dotyczy jedynie wersji 64-bitowej... Edytowano Styczeń 4, 2011 przez Murezor Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeq52 Napisano Styczeń 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2011 Hmm, nie chciałbym offtopować, mam nadzieję, że żaden mod mnie nie ukarze. W tej chwili nie mam Morrowinda na kompie. Windows7 x86, ale wcześniej na x64 był identyczny problem. Po prostu po jakiś 10 minutach (czasem dłużej, czasem krócej), gra wywala do Windowsa z błędem (Morrowind has stopped working). To był jakiś appcrash związany z plikiem morrowind.exe - tyle pamiętam... Nie udało mi się tego rozwiązać... Wcześniej zakładałem wątek w dziale Pomocna Dłoń, niestety przepadł - nikt nie potrafił mi udzielić pomocy. PS: Również przepraszam za offtop, ale pewnie pomocy nie dostanę, jak założę w odpowiednim dziale - wcześniej nic to nie dało. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, albo będzie umiał pomóc, proszę o PW. Mam nadzieję, że panowie moderatorzy nie usuniecie Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elev8tor Napisano Styczeń 4, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2011 Ostatnio na komputerze starym zauważyłem, że mam zainstalowanego Morrowinda no i spojrzałem do tego edytora i trochę przy tym posiedziałem, jak się okazuje - to dość potężna zabawka i nieźle można się pobawić, ale na początku nie mogłem się w tym połapać, takie za skomplikowane z lekka, lecz z czasem to ogarnąłem i porobiłem parę modeli. W ogóle zainteresowałem się tymi dodatkami i zamierzam porobić parę downloadów potworków itp. Nawet ciekawe questy można uchwycić, a przy okazji przeszedłbym sobie Morka po raz 3, powinna szykować się niezła zabawa (po raz kolejny?). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.