Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

@luki970

Aby zdobyć ten róg nie musisz chodzić po jaskiniach , jeden leży w siedzibie towarzyszy , wystarczy ukraść.

Polecam przeczytanie książki "Legendy Skyrim" , dostanie się fajnego questa , w którym nagrodą jest niezły amulet dający +30 do magii , kondycji , i zdrowia.

Btw mi już steam naliczył 20h , a mam chyba połowę wątku głównego. Znaczy się , że gra starczy na bardzo długo.

Edytowano przez Wisniak777
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna giera, jedzne co mnie denerwuje to lvl scaling, ale tu ju jest lepiej ni w Oblivionie, bo przynajmniej jakieś silniejsze stworki biegają, ale denerwuje już mnie stalowa zbroja :P

A mam pytanko - Da się coś zrobić z tych resztek po smokach ? Kości itp ? Bo odkładam to do szafy i jak na razie pożytku z tego nie ma, a szkoda. A no i gdzie znajdę wampiry ? (wampirzy pył)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam drobny problem z Mrocznym Bractwem:

Wykonałem zadanie dla tego chłopaka, co się z nimi kontaktował i musieliśmy zabić dyrektorkę sierocińca.

Co dalej zrobić, aby dostawać kolejne misje od Mrocznego Bractwa?

Jak się dostać do Mrocznego Bractwa? Na początku robimy właśnie ten quest.

Po jego wykonaniu, po jakimś czasie kontaktuje się z nami Kurier (u mnie to było dopiero po paru dniach, jak polazłem do Riverwood). Przekazuje nam on tajemniczą notatkę z ciekawą wiadomością (nie zdradzę jaką

:)). Po tym, procedura jest już podobna jak w Oblivionie. Trzeba się przespać. Ja to zrobiłem w gospodzie w Riverwood. No.... tutaj już sobie poradzicie... :)

Edytowano przez Subaru
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zauwazyliscie ze czegos w Skyrimie brakuje? Statystyk moze? Wyobraza sobie ktos Morrowinda bez sily, wytrzymalosci, sily woli itp? Jak moze nie byc w The Elder Scroll'u STATYSTYK ?? Skyrim zostal poddany casualizacji! Obcieli o polowe system rozwoju postaci poprostu, zostawiajac nam na pocieszenie perki! Przy lvlowaniu dostaje punkcic do przydzialu dla magii, zycia i kondycji? To jest chyba jakis zart. Poprzednio musialem myslec czego uzywac zeby dostac te 3 punkty do przydzialu, teraz nie musze sie tym wogóle przejmować. Bethesda az tak bala sie ze kowalski zobaczywszy pare dodatkowych statystyk ucieknie od tej gry? Zniszczyli system rozwoju postaci okropnie w moim odczuciu. MASAKRA.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dziwnego buga... Ni stąd, ni zowąd po powrocie do miasta wszyscy strażnicy mnie atakują. I dzieje się tak w każdym mieście. Żadnego ze strażników nie atakowałem, cywilów tak samo. Niestety nie mam żadnego save... Da sie cos z tym zrobić? Bo nie chce mi się grać od nowa ;/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyrim zostal poddany casualizacji! Obcieli o polowe system rozwoju postaci poprostu, zostawiajac nam na pocieszenie perki!

Cóż...obcięli jedno - dali drugie. Jak dla mnie nie jest to jakaś wybitna kastracja... zwłaszcza, że zdecydowanie przyjemniejsze jest rozwijanie postaci przez dysponowanie namacalnymi i dobrze wyjaśnionymi perkami, niż dodawanie punkcików... Wolę wiedzieć np. że moje czary oburęczne są mocniejsze dzięki perkowi, niż zawdzięczać to wyższej cyferce.

Jak dla mnie jest to plus.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skyrim zostal poddany casualizacji! Obcieli o polowe system rozwoju postaci poprostu, zostawiajac nam na pocieszenie perki!

Cóż...obcięli jedno - dali drugie. Jak dla mnie nie jest to jakaś wybitna kastracja... zwłaszcza, że zdecydowanie przyjemniejsze jest rozwijanie postaci przez dysponowanie namacalnymi i dobrze wyjaśnionymi perkami, niż dodawanie punkcików... Wolę wiedzieć np. że moje czary oburęczne są mocniejsze dzięki perkowi, niż zawdzięczać to wyższej cyferce.

Jak dla mnie jest to plus.

Ale to co oni zrobli jest w moim odczuciu krokiem wstecz, czy tak trudno bylo zostawic te statystyki? Jesli by one zostaly to dodanie perkow bylo by poprostu rozwinieciem rozwoju postaci. Naturalna koleja rzeczy. A tak mamy uproszczenia. Mnie bardzo to boli poniewaz uwazam ze statystyki sa nieodlaczna czescia kazdego TES'a i byly podstawowym elementem rozwoju postaci.

Edytowano przez MasterofWar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RIP1988

Całkowicie się zgadzam, taki system jest o wiele bliższy założeniu z jakim bethesda tworzyła swoje gry, czyli "uczysz się tego, czego używasz", bo teraz zamiast ślęczeć w jednym miejscu i nazwijmy to w prost, grindując jakąś konkretną umiejętność, żeby przy podniesieniu LVLu mieć +5 +5 do atrybutów, możemy po prostu cieszyć się grą i postać rozwija się tak jak gramy, a dodatkowo sami wybieramy co wzmacniamy (perki). Mam nadzieję, że zwiastuje to nową erę w grach cRPG - nigdy więcej nudnych statystyk.

Nie uważacie, że smoki są trochę za słabe? Ja zabiłem już 3 smoki bez większych problemów a od giganta ginę na 1-2 ciosy... Jednego udało mi się zabić na spółę ze smokiem właśnie, co trochę przeczy zapowiedziom Howarda, że smoki będą sobie gigantami rzucać na prawo i lewo jak ludźmi (tak było w gameplayu z komentarzem). Może smoki mają większy zakres lvl scalingu i później spotykamy ich silniejsze odmiany?

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ UP

Osobiście nie zauważyłem minusów wycięcia ze Skyrima statystyk. Złożoności systemu rozwoju postaci dodaje system perków. Nawet nie zwracam na to uwagi, gdyż w całości pochłania mnie rozgrywka.

Największym plusem Skyrima (i całej serii) jest mnogość różnych zajęć, którymi można się zająć. Na przykład:

Postanowiłem pociągnąć dalej główny wątek fabularny. Wiązało się to z dosyć długą podróżą. Oczywiście wesoło sobie maszerując do lokacji docelowej, zboczyłem ze szlaku, by zajrzeć do jaskini. Okazała się ona być domem jakichś dziwnych stworów i jednego krasnoludzkiego konstrukta w roli bossa. Udało mi się to wszystko wybić i wyniosłem tonę fantów, które mocno obciążały moją postać - postanowiłem zawrócić się do miasta, by je sprzedać.

W mieście zaszedłem do karczmy. Sprzedałem trochę jedzenia i już miałem wychodzić, gdy odziany w szatę osobnik zaproponował mi konkurs picia. Nie wyglądał na mocnego, więc stwierdziłem: "Nie ma nic złego w napiciu się z nieznajomym"...

Obudziłem się w świątyni, w mieście niemalże na drugim końcu świata. Dostałem quest - znaleźć mojego towarzysza picia. Postanowiłem nie łazić po mieście, tylko szybko udałem się do bramy. Przed samą bramą miasta byłem świadkiem morderstwa i pewien jegomość poprosił mnie o spotkanie w odludnym miejscu. Jestem zaintrygowany...

Główny wątek znowu odszedł w zapomnienie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SplaTt333 - nigdy wiecej statystyk w cRPG? zastanow sie co mowisz. Diablo ( chodz to H&S ale podchodzi pod cRPG) bez statystyk? Gry oparte o systemy D&D bez statystyk? Przedmiot ktory podniesiesz bedzie Ci dawal +1 do perka zamiast dac +10 do stamy i rowniez do tego perka? Fallout bez statystyk tylko z samymi perkami? I powtarzam usuniecie statystyk jest UPROSZCZENIEM I CASUALIZACJA, perki moga istniec obok statystyk. W morrowindzie dostanie 3x3 punkciki odzwierciedlalo co robiles podczas lvlowania. Jezeli nie chcesz dostac punktu do zrecznosci to po co uzywales tego łuku etc.

Edytowano przez MasterofWar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ MasterofWar

Ogólnie jestem fanem różnych statystyk w RPGach i lubię siedzieć długi czas nad nimi nawet podczas tworzenia postaci, by jak najlepiej je rozdysponować, ale nie są one potrzebne w Skyrimie.

Jezeli nie chcesz dostac punktu do zrecznosci to po co uzywales tego łuku etc.

Używam łuku - rozwija się mój skill w strzelaniu - lepiej strzelam z łuku.

@ Postrach22

Broń dwuręczna nie jest dobrym pomysłem. Jeśli już to jednoręczna, a drugą ręką rzucasz zaklęcia.

Edytowano przez SniperV
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to co oni zrobli jest w moim odczuciu krokiem wstecz, czy tak trudno bylo zostawic te statystyki? Jesli by one zostaly to dodanie perkow bylo by poprostu rozwinieciem rozwoju postaci. Naturalna koleja rzeczy. A tak mamy uproszczenia. Mnie bardzo to boli poniewaz uwazam ze statystyki sa nieodlaczna czescia kazdego TES'a i byly podstawowym elementem rozwoju postaci.

Łatwo krytykować, gdy patrzy się tylko z punktu widzenia gracza. Ale z punktu widzenia projektowania gry... Dodanie obecnego systemu a'la Fallout 3 do normalnego systemu rozwoju z poprzednich części - to by się po po prostu gryzło. Twórcy muszą też brać pod uwagę balans, możliwe do stworzenia buildy (żeby nie było za łatwo i za trudno) i tak dalej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ MasterofWar

Ogólnie jestem fanem różnych statystyk w RPGach i lubię siedzieć długi czas nad nimi nawet podczas tworzenia postaci, by jak najlepiej je rozdysponować, ale nie są one potrzebne w Skyrimie.

Jezeli nie chcesz dostac punktu do zrecznosci to po co uzywales tego łuku etc.

Używam łuku - rozwija się mój skill w strzelaniu - lepiej strzelam z łuku.

@ Postrach22

Broń dwuręczna nie jest dobrym pomysłem. Jeśli już to jednoręczna, a drugą ręką rzucasz zaklęcia.

Ja uwazam ze sa potrzebne. A ich brak, tak jak wczesniej pisalem, jest uproszczeniem systemu rozwoju postaci.

Używam łuku - rozwija się mój skill w strzelaniu - lepiej strzelam z łuku. -> Po co to stwierdzenie napisales? Ja w moim zdaniu tlumaczylem tylko koledze wyzej, ze dostawanie punktow co lvl do statystyk jest obrazowaniem tego co robiles podczas lvlowania.

I jesli strzelales i podnosiles skill strzelania z luku to rowniez dostaniesz punkt do odpowiedniej statystyki.

@ZdeniO, To co mowisz w moim odczuciu nie jest prawda, a to co mysleli tworcy nie jest nam znane. Dla mnie nie ma ŻADNYCH sprzecznosci w funkcjonowaniu i statystyk i perkow.

Edytowano przez MasterofWar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Master

Tylko po co? to jest wręcz...nienaturalne.... po co mi te punkty do zręczności? dlaczego moja postać ma być skuteczniejsza w machaniu mieczem w wyniku strzelaniu z łuku? hmmm?

z resztą...i tak każdy będzie obstawał przy swojej wizji. Dla mnie takie cyferki zawsze były nienaturalne. Zdecydowanie wolę mieszankę skille+perki od wciśniętych jeszcze gdzieś cyferek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Master

Tylko po co? to jest wręcz...nienaturalne.... po co mi te punkty do zręczności? dlaczego moja postać ma być skuteczniejsza w machaniu mieczem w wyniku strzelaniu z łuku? hmmm?

z resztą...i tak każdy będzie obstawał przy swojej wizji. Dla mnie takie cyferki zawsze były nienaturalne. Zdecydowanie wolę mieszankę skille+perki od wciśniętych jeszcze gdzieś cyferek.

A dlaczego podnoszac ciezary, pozniej szybciej machasz siekiera ciupiac drzewo ( w realnym zyciu) ?

Dla mnie sa naturalne i bardzo logiczne, podnosza nasza wiedze i kontrole nad prowadzona i rozwijana postacia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, jaki jest wasz problem z oblivionem oO tyle negatywnych opinii przeczytałem...

Dlaczego uważacie go za gorszego od morrowinda?

Fabuły w obydwu tytułach są denne

Questów w obydwu tytułach jest zatrzęsienie

wielki świat do eksploracji -ll- jest

sposób wykonywania questów w oblivionie jest zrozumiały i przejrzysty, podczas gdy w morrowindzie trzeba było spędzić godzinę na znalezienie jakiejś kretyńskiej jaskini i ubicia tam stworka na drugim końcu świata

system walki w obku jest 5 razy lepszy i przyjemniejszy

NPC-e obliviona żyją, morrowinda nie bardzo

jedyne, co morrowind miał lepszego do zaoferowania, to większa różnorodność broni, ewentualnie muzyka

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze z tym diablo to się zgodzę, ale to jest już całkiem inny rodzaj gry 0 H&S w którego większość gra ze znajomymi, czyli coś w rodzaju kameralnego MMO. Ja w tą grę grałem 2 godziny i odpuściłem, więc nie interesuje mnie zbytnio czy będą tam jakiekolwiek cyferki.

Jeśli natomiast chodzi o podanego przez ciebie fallouta, to tak, bez statystyk było by lepiej. Same umiejetnosci + perki w zupelnosci by wystarczyly.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, konfiguracja mojego kompa spełnia tylko minimalne wymagania Skyrima. Opłaca się go kupić i grać tak, czy jednak lepiej poczekać niecały rok na nowego PCta i dopiero później kupić grę i się nią cieszyć? Da się grać na low detalach?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku łapiesz levele tak szybko, że to nie ma znaczenia.

Pierwszy smok -

tuż ponad bliźniaczymi wieżami (jeden, by wszystkie odnaleźć), na wzgórzu zwanym Grot. Wszystko fajnie, udało mi się go zabić na szóstym poziomie, ale, no, jak zbliżam się po słowo, to z trumny wyskakuje jakiś lisz, Krosis, którego nie udaje mi się poważniej drasnąć. A mam już dwunasty level. Spotkał się ktoś z tym?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam się nad zakupem Skyrim, problem w tym że mam dość słabego kompa:

2 GB Ram

Geforce 7900 GS

Dwurdzeniowy procek 2.1

Da rade to jakoś wyciągnąć chociaż na minimalnych, żeby grało się płynnie?

EDIT. Ok, sorki za post w złym dziale. Już napisałem tam. Ale i tak już mnie pozbawiono nadziei :/

Edytowano przez Cookie Monster
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...