Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Thanlis

Neverwinter Nights 1 + dodatki

Polecane posty

Powinno to wyglądac następująco: SoU zaczynasz najlepiej na 1 poziomie, poziom ktory podałes, jest właściwie niemożiwy do osiągnięcia przez cały dodatek. Ja kończyłem SoU kilka razy, i nigdy nie miałem wiecej niż 13-14 lvl w ogóle.

Hordy podmroku zaczynasz na 15 poziomie, albo na tym, na którym konczyłeś SoU. Jeśli tworzysz nową postać, to bedziesz miał 15 lvli do rozdania. I jest to wsamraźna liczba, ani za dużo, ani za mało ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja mam głupie pytanie ;) Wiele z Was mnie pewnie wysmieje, ale co tam. O co chodzi z tymi obrazeniami 1k-8 itp.? Bo w grach nie D&D by było 1-8 ;) To to samo? I "Kara do testów za zbroję"? I jak gram krasnoludem barbarzyńcą to chodzic tylko z toporami?

to chyba to samo

nie musisz chodzić bez zbroi tylko musisz znależć jakąś pasującą do barbarzyńcy zbroje

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam problem innego typu - grę przeszedłem kilka razy i jest ona już zwyczajnie nudna. Może by ktoś polecił jakieś dobre mody. Nie nowe przygody, ale rasy i klasy mnie interesują. (Podobno jest modyfikacja, która umożliwia granie liczem. Prawda to?)

Ja ci polecam multiplayer i serwer Krainy Cienia ... tak się od gry (single) odbiłem w 2 tygodnie ... a na multi siedzę kilka mięsiecy i końca nie widać :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja mam głupie pytanie ;) Wiele z Was mnie pewnie wysmieje, ale co tam. O co chodzi z tymi obrazeniami 1k-8 itp.? Bo w grach nie D&D by było 1-8 ;) To to samo? I "Kara do testów za zbroję"? I jak gram krasnoludem barbarzyńcą to chodzic tylko z toporami?

Mniej więcej to samo, 'k' = kość = podstawa systemu D&D (i innych ;]), czyli wspomniane przez ciebie 1k8 to kostka ośmioboczna. Oznacza, że broń zadaje od 1 do 8 pkt. obrażeń (plus wszystkie modyfikatory, pochodzące od postaci, od ulepszenia oręża i inne cuda wianki). Kara do testów za zbroję dotyczy głównie czarowników i czarodziei - im cięższy pancerz założysz klasie czarującej, tym większe ryzyko spapranego zaklęcia (vide bodajże 20% dla skórzanej ćwiekowanej). Barbarzyńca powinien śmigać w średniej wagi zbrojach, ale raczej na pewno nie bez. ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci polecam multiplayer i serwer Krainy Cienia ... tak się od gry (single) odbiłem w 2 tygodnie ... a na multi siedzę kilka mięsiecy i końca nie widać

Ale ja dopiero od dwóch miesięcy mam w domu szybki internet (czy internet w ogóle, bo modem to porażka). A na studiach grać mam czas tylko w Open Arenę. Czyli do niedawna pozostawał mi tylko single.

Poza tym nadal czekam na odpowiedź co do licza. To jedna z moich ulubionych ras :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci polecam multiplayer i serwer Krainy Cienia ... tak się od gry (single) odbiłem w 2 tygodnie ... a na multi siedzę kilka mięsiecy i końca nie widać

Ale ja dopiero od dwóch miesięcy mam w domu szybki internet (czy internet w ogóle, bo modem to porażka). A na studiach grać mam czas tylko w Open Arenę. Czyli do niedawna pozostawał mi tylko single.

Poza tym nadal czekam na odpowiedź co do licza. To jedna z moich ulubionych ras :)

No ta giera potrafi zabrać kilka godzin z życiorysu :D Chociaż mam w domu wiele innych gier, (w tym np. NWN 2) jakos wole pograć sobie w jedynkę , multi tam jest świetne (moim zdaniem) , co do "licza" :) nigdy nie słyszałem o takim modzie , co nie znaczy że go nie ma .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - jeśli masz wysoką zręczność to średnie lub lekkie, bo premia do zręczności wyrównuje w większości przypadków. I cięższe zbroje są... cięższe, a czasami waga ma dość duże znaczenie. Poza tym po co marnować cenne atuty na ciężkie zbroje?

A co do klas dodatkowych - ja bym nie próbował, bo dość ciężko jest spełnić wymagania do którejkolwiek barbarzyńcą. No może poza Czempionem Torma.

Broń wybierasz wedle uznania. Dodajesz atut "Ulubiona broń", wybierasz jedną i jedziesz, nie ma żadnych konkretnych wymagań. Chociaż może jedno - raczej nie wybieraj sztyletów barbarzyńcą. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem natury technicznej z gierką. Chodzi o sejvy. Byłem zmuszony przeinstalować system. Po zainstalowaniu, gra nie chce wykumać starych sejwów. Próbowałem już nawet podmieniać poszczególne pliki, a nie cały katalog z sejwami i nadal nic. Problem niezgodności wersji gry nie wchodzi w rachubę bo to platynowa kolekcja- wszystko na jednej płytce. Help.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że nie. Wszystko począwszy od systemu, przez sterowniki, aż po samą grę jest w takiej samej wersji. A pomoc techniczna jak to pomoc techniczna. Jedyna ich uniwersalna odpowiedź na wszystko to zainstalować najnowszą wersję sterownika/directx/patcha, niepotrzebne skreślić. A ponieważ directa i stery mam najnowsze to pozostał patch. A instalacja 1.69 rzecz jasna nic nie dała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad gra w NwN 1, ale z tego co wiem jest tam b. dużo klas, ras i innych. Tak wiec prosiłbym o wskazanie mi postaci, która grało by mi się łatwo i przyjemnie i kilka porad co do rozwoju postaci, bo ja to na Gothicu wychowany jestem. :P Nastawiałbym się raczej na jakiegoś wojownika.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek: spróbuj może zagrać paladynem lub łowcą. Oprócz zdolności walki przyswoisz sobie podstawy mechaniki rzucania czarów. Statystki jakie proponuję : siła 14, zręczność (paladyn 10-12, łowca więcej), kondycja 12-14, mądrość 14, inteligencja 10, charyzma (paladyn co najmniej 14, łowca najwyżej 10). Taka postać jest dość dobrze wyważona i uniwersalna, i dobrze radzi sobie w walce wręcz.

Ewentualnie możesz stworzyć sobie wojownika lub barbarzyńcę (na początek proponuję barbarzyńcę, bo daje nieco więcej swobody - nie da się wybrać specjalizacji w broni). Na pierwszego barbarzyńcę polecam człowieka (półork ma premię do siły, ale kosztem charyzmy i inteligencji).

Ogólne rady - nie baw się we władanie dwoma broniami jeśli masz niską zręczność. Żeby robić to skutecznie, musisz posiadać odpowiednie atuty (wyjątkiem jest łowca, który z kolei żeby nie potrzebowac tych atutów, musi nosić lekką zbroję - więc i tak potrzebuje wysokiej zręczności).

Z kolei jeśli masz zamiar chodzić jak puszka w ciężkiej zbroi, nie rozwijaj zręczności. W cięzkim pancerzu nie daje ŻADNYCH (lub znikome) korzyści.

Szansa na trafienie przeciwnika zależy od siły (walka bezposrednia) lub zręczności (walka na dystans), wiec według tego dobierz umiejętności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobór rasy? Wpływa to na jakieś premie do atrybutów czy dodatkowe atuty?

Powiedzmy, ze byłbym zainteresowany gra paladynem lub łowcą, jaka rasa byłaby dla nich najlepsza?

I jeszcze czy są jakieś premie do obrażeń przeciwko danej kategorii przeciwników? Wiąże się to z wyborem klasy/rasy czy to kwestia odpowiednich atutów?

I jak to jest z tymi klasami dodatkowymi?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doborem rasy to trochę za dużo wyjaśniania na raz. Powiem tylko odnośnie paladyna i łowcty. Najlepszy paladyn - człowiek, a łowca - człowiek albo elf. Elfy mają premię do zręczności, więc nadają się na łowców kiedy masz zamiar strzelać z łuku. Odnośnie premii przeciwko danej kategorii przeciwników, to łowcy wybierają na pierwszym poziomie i potem raz na jakis czas tzw. wrogów rasowych, wobec których mają takie właśnie premie. Inny sposoby na premie rasowe - agent harfiarzy może wybrać 2-3 wrogów rasowych, a pzoa tym niektóre bronie działają szczególnie dobrze na określone rasy - będziesz miał napisane np "+2 do obrażeń przeciwko: pozasferowiec".

Klasy prestiżowe można wybrać po spelnieniu określonych wymagań. Jednak początkującemu odradzam wybieranie ich "na siłę" - lepiej się w to pobawić dopiero po lepszym zrozumieniu i zapoznaniu się z zasadami gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość - poradnik baaardzo ogólny:

1. Rasy:

Najlepiej - dopasowana do klasy postaci. Czyli jeśli chcemy grać kimś zręcznym - to szukamy premii do zręczności, jak wytrzymałym - do kondycji itd. Jeśli nie wiemy - gramy człowiekiem. Brak premii i kar do atrybutów, dodatkowa umiejętność + atut - bardzo fajna rzecz.

2. Klasy:

Dla początkujacego - coś, co walczy wręcz. Lepiej nie multiklasować. Najprostszy w użyciu jest barbarzyńca - idzie, walczy. Dostaje mnóstwo obrażeń, zadaje mnóstwo obrażeń i dalej stoi. Dalej - wojownik. Przy dobrym prowadzeniu znacznie lepszy od barbarzyńcy, ale trzeba mieć niejakie pojęcie o atutach. Polecam na drugie podejście. Zostaje jeszcze paladyn - stosunkowo słaby fizycznie, za to z dużą ilością buffów. Jeśli nie boimy się poświęcić kilku, kilkunastu minut na zapoznanie z mechaniką D&D będzie sobie radził podobnie do wojownika. Jeśli nie - nie bierzemy. Podobnie z mnichem - ten nie czaruje, ale ma sporo ciekawych, unikalnych właściwości których wykorzystanie w walce to być-albo-nie-być. Początkującemu polecam całkowicie zignorować klasy prestiżowe.

3. Atuty i umiejętności:

Bardzo spokojnie można zdać się na grę. Z małym wyjątkiem - naprawdę przydają się umiejętności perswazyjne (blef, dyplomacja, zastraszanie już mniej). Jeśli postać ma je w zestawie umiejętności klasowych - nie dajemy się grze oszukać i ręcznie dajemy do jednej z nich (a można i do dwóch, trzech nawet - ale nie bardzo jest po co) maksimum.

4. Cechy postaci:

Tu już z czystym sumieniem polecam przycisk Zaproponuj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...