Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe

Polecane posty

Mam przykładowe równanie (logarytmy):

log2(log1/2x+1)=2

Od czego zależy zacząć, aby rozwiązać to równanie? Zawsze wychodzi mi wynik błędny (powinno wyjść x=1/8).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś z tym zadaniem?

http://zadane.pl/zadanie/4532096

Elektrony w lampie kineskopowej uzyskują energię W = 10keV. Lampa jest ustawiona tak, że elektrony poruszają się z południa na północ. Składowa pionowa ziemskiego pola magnetycznego wynosi B = 5,5*10^-5 T. Oblicz odchylenie wiązki po przebyciu w kierunku północ-południe odległości l = 20cm.

Potrzebna pomoc najlepiej jak najszybciej

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił to tak:

Pole magnetyczne jest prostopadłe do kierunku ruchu elektronu, więc będzie on poruszał się po łuku w płaszczyźnie równoległej do Ziemi. Żeby obliczyć promień ruchu trzeba skorzystać ze wzoru na siłę dośrodkową:

F=(mv^2)/r

oraz siłę działającą na elektron w polu magnetycznym

F=qvB

Siły te są równe. Żeby obliczyć prędkość skorzystasz z energii elektronu, która będzie równa energii kinetycznej (chyba)

W=(mv^2)/2

Mając promień i l można obliczyć odchylenie wiązki z twierdzenia Pitagorasa, trzeba zrobić rysunek i się zobaczy.

x=r-sqrt(r^2-l^2)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można poparzyć się lodem? Dostałem takie zadanie z PO i sie zastanawiam czy to nie jest jakiś żart bo nauczyciel delikatnie mówiąc jest wykolejony. Na necie nic nie znalazłem na ten temat. I jakby ktos znał odpowiedź na pytanie to bym prosił o krótkie wytłumaczenie dlaczego tak jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, potrzebuję pomocy z fizyki. Mam obecnie temat "Energia potencjalna i kinetyczna", będę mieć z niej kartkówkę i nijak nie mogę załapać o co chodzi. Każdą osobę, która mi pomoże, nagrodzę 3 zielonymi strzałeczkami

Mam takie pytania :

1.Czym różną się od siebie energia kinetyczna a potencjalna

2. Jak zamienić (lub jaki jest wzór) na zamienianie km/h na metry/sekundę?

3.Jak obliczyć takie zadanie (mam na myśli wzory + opis co to daje) :

Czy większą energię ma jastrząb o masie 1 kg wiszący nieruchomo na wysokości 100m nad powierzchnią ziemi, czy pies o masie 20 kg biegnący z prędkością 10 km/h?

URATUJCIE MNIE, PROSZĘ!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ek (energia kinetyczna)- 1/2 m*v^2, gdzie m- masa, v- prędkość

Ep (energia potencjalna)- m*g*h, gdzie m- masa, g- przyspieszenie ziemskie (9,81 m/s^2), h- wysokość

Czyli energia kinetyczna związana jest z ciałem będącym w ruchu, a potencjalna na jakiejś wysokości.

2. Żeby zamienić km/h na m/s wystarczy podzielić wartość km/h przez 3,6, np- 36 km/h / 3,6= 10 m/s

3. Mając tą wiedzę z tych poprzednich punktów bez problemu sobie to policzysz. Pamiętaj tylko o zamianie jednostek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie, mi jak sprawdzić różnowartościowość funkcji bez rysowania wykresu? We wtorek mam z tego kartkówkę i szczerze mówiąc nie ogarniam tego tematu. Wypisuję założenia, ale później nie mogę nic zrobić. Powiedzcie mi jak rozwiązywać takie zadania na przykładzie y=(x-2)^1/2. Z góry dziękuję za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to rozwiązać na kilka sposobów:

a) Przyjąć, że funkcja nie jest różnowartościowa, więc f(a)=f(b) gdzie a jest inne niż b.

Rozwiązujesz równanie, jeśli się okaże, że f(a)=f(b) to nie jest różnowartościowa.

b) f(x)=a

(x-2)^1/2=a

I liczysz liczbę rozwiazań takiego równiania

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można poparzyć się lodem? Dostałem takie zadanie z PO i sie zastanawiam czy to nie jest jakiś żart bo nauczyciel delikatnie mówiąc jest wykolejony. Na necie nic nie znalazłem na ten temat. I jakby ktos znał odpowiedź na pytanie to bym prosił o krótkie wytłumaczenie dlaczego tak jest.

Można. Miałam niedawno przyjemność pracować z ciekłym azotem. Za długo trzymałam w rękawiczkach labolatoryjnych bolec zabezpieczający szufladki... Było to mniej więcej uczucie jakbym dotknęła rozpalonego pręta.

Przy wystarczająco niskiej temperaturze (ciekły azot zmniejsza ją do -200) poparzenie lodem jest jak najbardziej możliwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jak sobie ten gość to zdefiniuje. Pod względem uszkodzeń oparzenie i odmrożenie doprowadzają do podobnych skutków - uszkodzenie tkanek, obrzęk, pęcherze, martwica. Niektórzy zaliczają obydwa czynniki (wysoka i niska temperatura) do powodujących poparzenia termiczne, inni rozdzielają to na oparzenia i odrożenia - i te dwe zjawiska możesz sobie porównać i sam odpowiedziec na pytanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, matma:

W(x) = ax^3 -6ax^2 +(5a+6)x-6

Suma kwadratów pierwiastków wielomianu W(x) jest równa 14. Oblicz parametr a oraz pierwiastki, jeśli wiadomo, że współczynniki to liczby całkowite.

Chciałbym aby ktoś powiedział mi jak się za to zabrać :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawię obrazek bo na forum nie ma LaTeX-a.

2ac0c9b1c87143c1f4f146e92d9d3f58.png

Mam nadzieję, że coś widać ;). Z tego masz już jeden pierwiastek, który wynosi x=1. Dalej korzystasz już z treści zadania. Suma kwadratów pierwiastków równania wynosi 14 zatem masz:

x^2+y^2+z^2=14 gdzie x^2=1 bo x=1.

x^2+y^2=13

Teraz taki myk:

(x+y)^2=x^2+y^2-2xy ( po odjęciu 2xy z prawej strony równość jest prawdziwa)

Teraz korzystasz ze wzrów Viete'a. ;). Jak coś niejasne albo nie możesz doliczyć do końca to napisz :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok mam rozwiązanie, a=1,x1=1, x2=2,x3=3 Buła z masłem, dzięki za pomoc wink_prosty.gif

Jeśli masz jeszcze ochotę to podpowiedz mi przy tym:

Dla jakiego "m" cosx=2m^2+4m-5 jest sprzeczne

mogłem się nie deklarować na rozszerzenie z matmy :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cos(x) przyjmuje wartości z przedziału <-1;1>, to sprzeczne będzie stwierdzenie, że np. cos(x)=4. Albo cos(x)=-3.

Jakie wartości może przyjąć funkcja 2m^2+4m-5, aby cos(x) mógł być równy wartości tej funkcji ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...