Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Lord Nargogh

Pomoc Szkolna - przedmioty ścisłe

Polecane posty

Dzięki, już wiem co źle robiłem.

Edit:Jednak coś nadal jest nie tak:

Mam równanie:

0,8*(x+30)*(x-10)=x^2

potem po przemnożeniu nawiasów:

0,8*(x^2-10x+30x-300)=x^2

0,8x^2-8x+24x-240=x^2

-0,2x^2+12x-240=0

więc:

delta=144-4*(-0,2)*(-240)

delta=144-192=-48

wychodzi ujemna więc brak rozwiązań a wiem, że tu coś musi wyjść.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.

Przykładowo, mam zadanie" znajdź ostatnią cyfrę z liczby 7^2010. Jak powinno obliczać się takie cudeńka? Wiem, że wypisuje się ciąg potęg(3^1=3,3^2=9 itd.), ale dzieląc później 2010 przez ciąg potęg i tak wychodzi mi wynik błędny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawa polega na tym, że musisz zauważyć pewną prawidłowość wśród ostatnich cyfr. Weź na ten przykład ciąg an=3n. Leci on (3, 9, 27, 81, 243, 729... Widzisz prawidłowość?

Podobnie zachowywał się będzie ciąg bn=2n, oraz cn=7n. Zadanie polega na odkryciu tej prawidłowości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam usunąć niewymierność z mianownika:

1. 2\2-sqrt(2)+sqrt(3)

2.2\1-(sqrt[3]{3})+(sqrt[3]{9})

Prosiłbym o pomoc. Nauczycielka niestety nie raczyła nam tego wytłumaczyć (jak mówi, są korepetycje : ) ). Niby w pierwszym przykładzie usuwam niewymierność, ale wychodzi mi wynik błędny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego przykładu liczysz go ze wzoru skróconego mnożenia - a^3+b^3 = (a+b)(a^2-ab+b^2).

W mianowniku masz podaną drugą część tego wzoru (1-sqrt33+sqrt39) = (a2-ab+b2) , więc musisz znaleźć jego pierwszą część (a+b).

Jeśli a2=1 to a=1, jeżeli ab=sqrt33 i a=1 to b=sqrt33.

Mnożymy to jak przy normalnej niewymierności i otrzymujemy wynik (jakieś pierwiastki w liczniku i liczbę całkowitą w mianowniku). Jak byś mógł podać odpowiedzi do przykładu 1 to bym miał pewność czy podążam dobrym tropem smile_prosty.gif.

edit

Wygląda na to, że przykład pierwszy liczymy z różnicy kwadratów.

2/2-(sqrt2-sqrt3) * (2+(sqrt2+sqrt3))/(2+(sqrt2+sqrt3)) = (4+2(sqrt2+sqrt3))4sqrt3-1

Następnie

(4+2(sqrt2+sqrt3))/4sqrt3-1 * (4sqrt3+1)/(4sqrt3+1) i wychodzi wynik

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka all, teraz specjalnie dla was coś trudniejszego, na miarę poziomu Forum Actionum wink_prosty.gif

A mianowicie, Technikum Łączności, specjalizacja elektronik i takie oto zadania przede mną stoją:

Bardzo prosiłbym o wyjaśnienie, bo sam tak połowicznie rozumiem te zasady/prawa, także chciałbym móc się na waszych rozwiązaniach czegoś nauczyć. wink_prosty.gif Mile widziany opis po kolei co i jak, oraz co gdzie się stosuje, rozumiecie, tak łopatologiczne. smile_prosty.gif Z góry dziękuję!

PS

Rozdaję plusy, także łasi na nie użytkownicy znajdą coś dla siebie... biggrin_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wyskoczę z fizyką :P

Kulka o masie m=0.4mg i ładunku dodatnim q=10-9 C porusza się z prędkością V1=1m/s. Na jaką odległość r może zbliżyć się ta kulka do dodatniego nieruchomego ładunku Q=3 *10-9 C. Załóż, że początkowa odległość między ładunkami jest duża.

Do jakiego wzoru to zastosować? mV2/2=Qq/r?? Jaki powinien być wynik?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BigDaddy

Ale w czym problem, z praw Kirchhoffa to robisz, układ jest prosty, niesterowane idealne źródło napięcia, niesterowane idealne źródło prądu stałego, 5 oporników i nic więcej. Wzór na napięcie potrzebny (sobie go można potem przekształcić). Oznacz rozpływ prądów.

O logiki pare podstawień

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, możecie wytłumaczyć mi jak rozwiązywać równania i nierówności z dwoma wartościami bezwzględnymi?

np. |x+4|-|x-2|>=3

Wiem tylko, że mam znaleźć miejsca zerowe (-4 i 2 ?) i napisać przedziały, jednak dalej nie wiem co wykonać. Byłbym wdzięczny za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rysujesz sobie prostą poziomą linię - oś X

2. Zaznaczasz miejsca zerowe tego, co siedzi sobie w modułach

3. Rysujesz sobie poglądowe wykresy tego co siedzi w modułach, tj. y = x + 4 oraz y = x - 2 (w Twoim przypadku).

4. Teraz widać charakterystyczne 3 przedziały:

a) (- niesk, -4)

b) < -4, 2)

c) <2, + niesk.)

Można zawsze domykać z lewej strony, można i z prawej - nie ma znaczenia, wynik i tak wyjdzie ten sam...

5. Mamy 3 przedzialy. W pierwszym z lewej obie funkcje są ujemne, w środkowym - jedna dodatnia, druga ujemna, w trzecim - obie dodatnie. Jeśli funkcja jest ujemna, jak np. x+4 w pierwszym przypadku, to zmieniamy znak, czyli otrzymujemy -x - 4.

6. Rozwiązujesz nierówność, mając na uwadze przedział, w którym działasz. Tj. w pierwszym x należy do (- niesk, -4) - jeśli wyjdzie Ci wynik że x >= -4, to wtedy nie ma rozwiązań w tym przedziale.

7. Wynik końcowy to suma odpowiedzi z 3 przedziałów.

Mam nadzieję, że to zrozumiale opisalem :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry temat ale proszę o pomoc w 2 gim zaczeliśmy informatykę, teraz zaczeliśmy pracę na MACu i mam kartkówkę z podstawowych czynności na MACu i tu jest moja prośba czy ma może ktoś taką jakby instrukcję obsługi obsługiwania MACa ?

Byłbym bardzo wdzięczny uklon.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zmienianie pulpitu na całkowita szarość

- Zmienianie wielkości paska narzędzi

- Ustawianie ilości skrótów znajdujących się na pasku

- Łączenie się z innym komputerem

- Zabezpieczanie folderu (tylko do odczytu dla gości)

- Sprawdzanie parametrów MAC-a

Byłby bardzo wdzięczny gdybyś mi pomógłklaszcze.gif ponieważ siedziałem nad tym tylko 2 niecałe godziny lekcyjne, a w domu niestety MAC-a nie mam :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem z matematyką, mam dowieść że logab=logcb/logca

Kompletnie nie wiem od czego zacząć, przy poprzednich dowodach (suma logarytmu, różnica logarytmu, potęgowanie podstawy, potęgowanie liczby logarytmowanej) jakoś dawałem sobie radę. Teraz ani rusz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...