Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość kabura

Alien vs. Predator (seria)

Polecane posty

Zależy którą część masz na myśli :). Ja grałem w AvP z 2000 - fabuły tam niedużo, klimat - dość kontrowersyjny - reglamentowane save'y (na Director's Cut jest tylko jeden :D) z pewnością dostarczają sporo emocji, podobnie jak respawnujący się przeciwnicy, ale czy to o to chodzi? Trudno powiedzieć :). Na pewno zaletą są nieliniowo skonstruowane poziomy - nie ma "jedynej słusznej ścieżki". AvP2 to już inna para kaloszy - dość powiedzieć, że kampania marine'a zaczyna się od tego, że zostajemy oddzieleni od swojego oddziału, a później jest jeszcze lepiej :D (nie chcę spoilerować, ale jest trochę emocjonujących momentów :)), wadą są tam przeraźliwie liniowo skonstruowane poziomy (cóż, coś za coś - jak ma być fabuła, to musi być i odpowiednia scenografia :)). Dodatek do AvP2, Primal Hunt to dość kontrowersyjna rzecz, z jednej strony story jest całkiem niezłe (przedstawia wydarzenia sprzed AvP2), z drugiej strony hordy spawnujących się Alienów, 360-stopniowy motion tracker czy dziwne niedobory amunicji w kampanii najemniczki na pewno nie sprzyjają budowaniu klimatu. W nowego AvP nie grałem, więc się nie wypowiem :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie gra jest bardzo tania i warto na nią wydać fundusze, zaś multi wciąż posiada wielu aktywnych graczy. Gra i zachowuje klimat obcych i ma swój specyficzny klimat. Gra jest nieco bardziej liniowa, ale nie mniej emocjonalna. Oczywiście gra ma wiele elementów spornych i nie każdemu się mogą one spodobać - z jednegp punktu gra jest niesamowicie dopracowana, w innych kwestiach zrobiona po macoszemu, ale nie można odmówić jej klimatu.

Zakupisz nie pożałujesz - słowo wielkiego fana tego uniwersum :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż...ja na temat AvP 3 mam zdanie nieco inne. Multi to w mojej opinii właściwie jedyna rzecz, która tą grę ratuje. Sam single nie jest czymś, dla czego warto by ją kupować (chyba że za grosze). Jest krótki, przewidywalny i nawet w kampanii Marine nie wywołuje uczucia strachu i ciągłego zagrożenia jak miało to miejsce w poprzednich częściach. Bardzo podobały mi się zmiany w gameplayu Xenomorfa i Predatora, dzięki którym można było poczuć się jak prawdziwy drapieżnik lub doskonały łowca. Problem tylko w tym, że całkowicie liniowe, klaustrofobiczne wręcz mapki jakoś nie specjalnie dawały możliwość by w tym względzie rozwinąć skrzydła. Autorzy w przypadku obu tych postaci dali graczom całą gamę fajnych bajerów i...baaardzo mało okazji do ich wykorzystania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze byłem fanem serii AvP, czy to filmów czy to gier. W AvP2 spędziłem setki godzin w multiplayerze, tym bardziej miałem ogromne oczekiwania w stosunku do AvP3. Które moim zdaniem jest niesamowite, lepsze od AvP2 nawet, lecz w kilku aspektach potraktowane po macoszemu, a przez wielu graczy niedocenioną grą. Tej grze naprawdę niewiele w multiplaterze zabrakło do ideału.

Od samej premiery gra mi się bardzo spodobała - ma unikatową mechanikę sterowania i walki postaciami, to czyni ją czymś lepszym od wielu FPSów w multi - nie wystarczy poprostu naparzać w klawisze, trzeba jeszcze pomyśleć, być cierpliwym i wiedzieć jak zaatakować. Celność nie ma już takiego znaczenia jak technika i spryt. Powróciłem do multi po 2 latach i raz kolejny jestem oczarowany tą grą.

Co uważa,, że powinni poprawić?

1. Przede wszystkim zbalansować kilka ataków

- zwiększyć czas potrzebny na wykonanie Heavy Ataku predatora

- zmniejszyć dystans z którego obcy może skoczyć na przeciwnika

- zmniejszyć czas potrzebny na wykonanie Silent & Trophy Killa oraz możliwość przerwania animacji zanim dojdzie do egzekucji

- znacznie zwiększyć obrażenia zadawane miotaczem ognia, który dodatkowo powinien spowalniać obecnie jest bezużyteczny

- dodać skórkę do multi androida, naukowca oraz obcego plującego kwasem

- wyłączyć limit czasowy dla predatora w trybie Hunt, albo przynajmniej ustawić go na 5 minut

2. Dodać wszystkie mapy z DLC do darmowego pobrania jako patch (albo przynajmniej zaniżyć kilkukrotnie ich cenę, by były opłacalne, bo mapy są naprawdę świetne, a podstawowych jest za mało). Mapy mogły by być większe i bardziej złożone, ale tego elementu poprawić się nie da.

3. I to czego mi najbardziej brakuje, to możliwość wybierania klas, bądź dobierania broni przed grą (przynajmniej jednej), bo system szukania ich po mapie jest nie tyle durny, co kompletnie nie pasuje do tego typu gry.

A klasy które mogły by być wymyśliłem sobie tak smile_prosty.gif

ALIEN

- Drone - pazury, ogon i możliwość skakania na ofiarę

- Sprinter - pazury, ogon i możliwość wykonywania silent killi od tył

- Splitter - pazury, ogon i możliwość plucia kwasem (w kampani jest)

MARINE

- Solider (Pistolet, Karabin Pulsacyjny, Strzelba)

- Recon (Pistolet, Karabin Snajperski, Miotacz ognia oraz noktowizja)

- Support (Pistolet, Smartgun oraz nieco większa odporność na obrażenia)

PREDATOR

- Hunter (Ostrza naręczne, Włócznia, Bomby oraz możliwość sprintu)

- Warrior (Ostrza naręczne, Shoulder Cannon oraz Dysk)

Kampania jest bardzo klimatyczna (o niebo lepsza od A:CM), jedynie jaki mam do niej zarzut, że w kampani marina ta durną kobieta, która widzi i słyszy wszystko lepiej od nas, mówi nam na każdym kroku co mamy robić i tłumaczy jak małemu dziecku, co skutecznie potrafi rozproszyć klimat i irytuje jak diabli. Oraz sam fakt, że miejsca jakie odwiedzamy powtarzają się dla każdej z ras i są dosłownie tymi samymi mapami.

Nie mogę tylko przeboleć, że taki genialny design lokacji, świata czy czegokolwiek w tej grze został nieco zmarnowany przez beznadziejną narrację, niczym z seriali dla nastolatków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...