Skocz do zawartości

Diablo (seria)


Gość kabura

Polecane posty

Jak tylko zobaczyłem newsa na stronie cda, od razu banan na twarzy :D Cóż za piękny weekend to będzie. Klient pobrany, ciekawe czy mój złom sprosta nowemu diabełkowi - menu główne działa płynnie, więc już jest dobrze, ale w opcjach gra mi ustawiła sama 1280x800, wszystko low lub off, jedynie tekstury high :P No ciekawe czy jak dam więcej to pogram. Ciekawe czy w ogóle pogram, bo mój jakże zacny procesor (Athlon X2 4200+) jest lekko poniżej wymagań minimalnych. Na szczęście cała reszta jest powyżej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, wypróbowałem sposób, gdzie trzeba było opcje internetowe zmieniać na nie wybieranie nowego połączenia, teraz leci i się ściąga. Warto dodać, że kiedy miałem zaznaczone uruchamianie ze zgodnością z Windows XP to wyskakiwał mi błąd że potrzebna jest nowsza wersja systemu (już przy starcie samej instalacji) Dziwne, bo w internecie wiele źródeł podaje, żeby raczej instalować właśnie ze zgodnością.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze moi kochani trzeba coś napisać, o D3. Mam taki wspaniały internet, że wczoraj skończyłem pobierać o 22:00 Clienta D3. Odpaliłem, stworzyłem Barbarzyńczyce bo nią prawdopodobnie będę po Premierze grał, jeszcze myślę nad Wizardem. Nie mam zbytnio porównania do Diablo I i Diablo II bo mało grałem. Ale Diablo III jest świetne, wszystko na swoim miejscu, martwi mnie troszkę optymalizacja. Bo na moim Laptopie to słabo to chodzi, i są duże lagi ale to akurat można wyjaśnić. Bo jest duży popyt na Open Bete :). Troszkę pograłem jako, że jestem zwyczajnym Noobem to w trybie Normal starcia z mini Bossami niekiedy sprawiają mi trudności, podsumowując jest naprawdę nieźle. Pozostaje korzystać ile się da z otwartej Bety, a do premiery pozostało mało dni :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gram w Betę (w zasadzie grałem bo przed chwilą wywaliło błąd i nie idzie się już zalogować - pewnie coś naprawiają) i na poziomie trudności normal gra jest dziecinnie prosta do 5 poziomu, nawet bossy żadnego problemu nie sprawiają więc mam nadzieję, że dalej się to zmieni. Gram Barbarzyńcą, chwile zastanawiałem się nad Witch Doctorem ale uznałem, że lepiej walić w przeciwników z więszką siłą i powiem, że gra się bardzo dobrze. Największe wrażenie robią dungeony które mają swój świetny klimat i są bardzo szczegółowe, z resztą, jak wszystko co do tej pory w grze zwiedziłem ;)

Co do Multi w wersji pełnej to czy będzie on wyglądał jak takie prawdziwe MMO czy coś bardziej na zasadzie Co-Opa ale z zapisem swojej postaci?

Edytowano przez Skreedi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się wypowiem. Właśnie pograłem przez godzinkę barbarzyńcą, wbiłem 7. poziom i mnie rozłączyło, póki co nie mogę się zalogować, ale mniejsza o to. W końcu beta. No w każdym razie gra jest przegenialna :D Do tej pory miałem pewne wątpliwości co do kupna, ale one właśnie zostały rozwiane. Najbardziej się obawiałem o sprzęt, czy podoła (Athlon X2 4200+, 9600GT, 4 GB RAM - totalny złom), ale okazuje się, że daje radę. Co prawda występują miejscami różne mikrościnki, doczytki, jak coś się wali, to fps spada poniżej 10 (procesor dziadziuś nie daje rady fizyce w tej grze), ale to dosłownie na moment i nie wpływa to jakoś znacznie na frajdę z gry.

Gram na takich ustawieniach graficznych:

http://img198.imageshack.us/img198/2535/di...20421102522.jpg

Poprawiono wg mnie wszystko to, co mi się nie podobało w D2, tj. nie można sobie teraz zepsuć postaci, bo gra sama rozdaje punkty :) Wiem, że oldschoolowym purystom może się to nie podobać, ale dla mnie jest mega, bo nie muszę nagle w 30. poziomie, gdy się okazuje, że źle rozdałem punkty, zaczynać gry od nowa. Wybieram tylko skille i idę siać zniszczenie. 2 miecze w dwie ręce i bójcie się, bo nadchodzę :)

No i ten klimat. Nadal czuć, że to stare dobre Diablo w wersji lekko podrasowanej z odpicowaną grafiką. Nie jakaś bezpłciowa siekanina, ale Diablo i to takie, którego oczekiwałem po tych 12 latach. Czas odłożyć te 200zł i czekać na premierę.

Edytowano przez Nitrox
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po parogodzinnej sesyjce Monkiem i jak dotąd - same pozytywne wrażenia. Po pierwsze - świetny grind i klimat. Ciągłe bicie mobków nigdy się nie nudzi, czuć radość z ciągłego zbierania coraz to lepszego stuffu, tak jak być powinno. Po drugie - optymalizacja. Na moim 9600GSO i Core 2 Duo E7200 wszystko działa płynnie na maksymalnych detalach z AA i w rozdziałce full HD (to bardzo miłe zaskoczenie, bo teoretycznie karta powinna pociągnąć nie więcej niż średnie detale). Przy czym sama gra wygląda naprawdę nieźle i grafika nie powinna się szybko zestarzeć. Samym Monkiem gra się świetnie i będzie to chyba mój "main" od dnia premiery. Szkoda tylko, że beta jest tak krótka - niecałe 5 godzin przy zaglądaniu w każdy zakamarek map wystarczył do ukończenia wszystkich questów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skreedi

Nigdy nie będzie wyglądał, jak MMO. W Diablo masz fabułę i kolejne questy i w multi robisz dokładnie to samo, tyle, że przy wtórze ostrzy innych graczy. Czyli możesz przejść sobie całą grę w coopie z kolegą, albo dzięki możliwości wybierania questa (spośród tych, które już zrobiłeś) latać w nieskończoność samemu - lub w towarzystwie - do danego bossa w celu uzyskania jakiegoś epickiego dropu :wink: W swoim czasie dojdą też areny PvP, ale to na pewno nie jest MMO. Świadczy o tym już sam fakt, że zakłada się gry dla kilku graczy. Sytuacja napotkania na swojej drodze innych grających nie występuje. Nooo...chyba, że ktoś wlezie do Twojej gry i poleci ubić bossa, którego ubić chciałeś Ty :P

Ja w betę nie gram już od dawna. Obadałem w swoim czasie kilka godzin, bardzo mi się spodobała, zamówiłem kolekcjonerkę i czekam :)

Poprawiono wg mnie wszystko to, co mi się nie podobało w D2, tj. nie można sobie teraz zepsuć postaci, bo gra sama rozdaje punkty :) Wiem, że oldschoolowym purystom może się to nie podobać, ale dla mnie jest mega, bo nie muszę nagle w 30. poziomie, gdy się okazuje, że źle rozdałem punkty, zaczynać gry od nowa. Wybieram tylko skille i idę siać zniszczenie. 2 miecze w dwie ręce i bójcie się, bo nadchodzę :)

Jak ubóstwiam dwójkę, tak dla mnie to świetna zmiana. Po pierwsze tworzymy jedną postać i potem dzięki itemom, doborowi umiejętności, run, sprzętu, w każdej chwili możemy zrobić ją taką, jaką chcieliśmy, zamiast tworzyć kolejną, w nudny sposób szybko ją levelować i rozwijać trochę inaczej. Powiedzmy sobie też sczerze...wielu będzie narzekać na ten podział na jedynie 2 zblokowane ciosy pod LPM i PPM i parę dodatków pod 1,2,3,4, ale ilu skilli na raz używało się przypakowaną postacią w dwójce? Niby to wszystko ograniczenie, ale jeśli spojrzy się na to, jak wyglądało to w poprzedniej części, to i tam wbrew pozorom wszystko rozbijało się o to, kogo na jakie itemy było stać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba podziękuje blizzardowi za betę, bo została zepsuta po mistrzowsku. Samej gry nie oceniam (bo nawet w nią nie zagrałem, a ocenianie gry przez pryzmat samych problemów z serwerami byłoby dziwne), jednak operowanie serwerami to jakaś masakra. Mamy prawie 11, a nadal mam wielkie problemy z logowaniem (zresztą, nie tylko ja). Wczoraj, przy otwarciu serwerów w większości padły serwery SCII i WoW'a. Do teraz, nie można się zalogować w betę D3. Nie wiem kiedy ten problem zostanie rozwiązany, ale wejście na serwery EU jest niemożliwe (error 3003), zresztą, tak samo jak US ("serwery, są tym razem zajęte, spróbuj później"). Wiedziałem, że nie będzie łatwo. Wiedziałem, że w piątek prawdopodobnie nie zagram. Jednak, mamy teraz sobotę, a tu nadal nic. Biorąc pod uwagę, że beta trwa tylko 2 dni, to naprawdę słabo. Nie chce nawet myśleć, co będzie przy premierze samego Diablo. Można by się łudzić, że blizzard uczy się na własnych błędach, ale ja w to nie uwierzę (przy premierze SCII i Cataclysmu pokazał, że ciągle popełnia te same błędy).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy w becie to nic nowego niestety. Ci, którzy mają ją już jakiś czas, wiedzą, że Blizz grzebie przy niej na okrągło i te problemy, które macie, zapewne ma większość o ile nie wszyscy gracze, bo spowodowane są tym, co developer robi przy grze. Ja to 3003 widziałem już kilkadziesiąt razy (o tym, że z racji poprawek 2, czy 3 razy kasowano moje postacie, nie wspominając :) Ale cóż z tego, skoro i tak niedługo wszyscy zaczną od początku przy pełniaku:) )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dedexus

Dziś, jak tylko zainstalowałam betę, odpaliłam ją i powiem Ci, że nie miałam najmniejszych problemów ani z odpaleniem jej, ani z samą grą - od początku do końca mojej gry działała bardzo płynnie. Ależ przyjemnie się grało :happy:

Edytowano przez emilien2183
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RIP: Oczywistą oczywistością jest, że beta będzie posiadała błędy ;). Nie chcę gotowego produktu, bo wiem, że to tylko beta. Jednak serwery, mogły by być stabilne. Właśnie zrobiłem 100 próbę wejścia na serwer US, i mam dość (ciągle error 37). Na EU nawet nie próbuje, bo pewnie jest tylko gorzej. Jeśli robi się open bete, to niech to będzie open beta, a nie tylko stress test. Przy SCII wszystko wysiadło, przy cataclysmie wszystko zawiodło. Miałem szczerze powiedziawszy nadzieję, że blizzard się czegoś nauczył. Jednak nie, dalej te same błędy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, czyli dostajemy świetnego singla i co-op (coś podobnego do D2, tak?) więc skąd cena 180zł? Rozumiem zapłacić 200zł za GW2 jako iż jest to MMO z krwi i kości ale 180zł za singla + co-op? Nie zrozumcie mnie tylko źle, nie chcę pokazać, że Diablo III w porównaniu do innych gier to jakiś crap czy średniak, wręcz przeciwnie, po tej godzince w becie stwierdzam, że gra jest dobra, jednak od ujawnienia ceny nie mogę tego zrozumieć...

Jeśli chodzi o samego singla to na ile mniej więcej godzin wystarczy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta beta to w zamierzeniu głównie test serwerów Blizzarda na nagły napływ graczy. Jako że serwer dali z tego co słyszałem tylko jeden to nie można się spodziewać że każdy będzie sobie beztrosko grał.

Mi udało się zagrać dopiero od 1 w nocy. I jestem całkiem zadowolony, a zarazem zmartwiony, tym że szykuje się zaraz spory wydatek =/

Z rzeczy które jedynie mi się nie podobają to praktycznie zerowy poziom trudności jakim jest Normal (mam nadzieje że wyższe będą oferowały więcej zabawy) oraz małe powierzchnie na których dane jest nam podróżować.

No i jeszcze słabo wyglądające postacie. Na prawdę nie rozumiem czemu tekstury NPCów oraz głównych postaci wyglądają tak słabo. Wiem że w samej grze nie wygląda to źle, ale czasem fajnie spojrzeć na swojego bohatera z bliska i zobaczyć jego nową zbroję czy broń.

Ale mimo to wszystko najbardziej nie rozumiem narzekań ludzi na cukierkową grafikę. ocb... to jak doda się bloom, więcej kontrastujących kolorów to już grafika jest dla dzieci? Diablo 3 jest tak samo "cukierkowe" jak choćby Amnezja...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skreedi

Ja jedynie w Twojej wypowiedzi nie rozumiem tego, dlaczego Twoim zdaniem gra z modułem single i tak naprawdę fajnym multiplayerem, z którego ktoś, kto ma znajomych wyciągnie bardzo wiele i będzie grał podobnie, jak w MMO (latanie na bossów to takie mini instanty, choć model współpracy trochę się różni) nie może kosztować 200zł, a MMO już tak. Zależnie od preferencji jeden będzie się zagrywał przez setki, czy też tysiące godzin w Diablo, a inny w MMO. Ja lekką ręką zamówiłem EK trzeciego Diabła, a za jakiekolwiek MMO nie zapłaciłbym ani grosza - o kolekcjonerce nie wspominając, bo dla mnie np. MMO to pustka i brak jakiejkolwiek ciekawej treści w najczystszej postaci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nagrałem... error 37.

Gry Blizzarda są drogie, ponieważ są czystą sztuką, a nie odwalaniem na czas, co robi EA i inni. Blizzard wydaje grę tylko wtedy, gdy wie, że jest dopracowana. Ponadto Blizz swoje gry wspiera bardzo długo, czego dowodem Diablo II czy StarCraft I. Nadal są resety ladderów i różne tego typu. Te 200zł za taką grę, to tyle co nic. Czy mogłoby być taniej? Pewnie, że by mogło, ale to jest Blizzard. Ich gry mają wyrobioną i stabilną markę na rynku, więc ludzie tak czy siak to kupią. W takim razie jaki sens obniżać cenę, skoro można zarobić więcej? Business is business. W biznesie nie ma miejsca na sentymenty. A że jednego z drugim nie będzie stać, to już nie jest ich problem, bo te 10 milionów będzie stać i za to zapłacą. Brutalne ale prawdziwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się udało bez większych zgrzytów (od samego początku byłem pewny że serwery nie wyrobią i miałem rację - przynajmniej sie tym nie stresowałem niepotrzebnie :D) ukończyć betę mniszką.

Wrażenia?

Grafika: ME GUSTA. Nie jest cukierkowa, otoczenie ma masę szczegółów przez co nie wydaje się być puste, mnóstwo obiektów do uszkodzenia w czasie walki... no i gra nie zestarzeje się zaraz po premierze.

Gameplay - cóż powiedzieć, miodność w najczystszej postaci. Młócenie potworków daje radochę, i nie nudzi (w przeciwieństwie do Torchlighta, który był i jest fajny, ale ponieważ skille były zbyt mocne, był też za prosty - całe hordy potworów znikały tam w sekund kilka). Natomiast tutaj, czuć że musisz się nieco namachać żeby rozgromić większą grupkę bestii.

Poziom trudności - nie mogę się wypowiedzieć. Pierwsze pare godzin Diablo II również było proste do bólu (mowa o normalu) gdzie pierwszy zgon najcześciej trafiał mi się dopiero na Durielu...o ile trudność będzie wzrastała wraz z postępami w grze, nie widzę tu problemu.

Zmiany - uważam, że są to zmiany na lepsze. Nie trzeba taszczyć ze sobą księgi teleportu (który w zamian "rzuca się" kilka sekund), miksturki są ostatnią deską ratunku, której nie można spamować tak jak w poprzednich częściach, natomiast mniejsze "potki" zastąpiono kulami, dzięki czemu nie musimy już zapychać plecaka fiolkami, za to mamy więcej miejsca na skarby.

Drzewko skilli - szczerze mówiąc, to jestem zarówno za automatycznym przydzielaniem punktów - dużo to w budowaniu postaci nie zmienia, bo i tak trzeba bylo równomiernie rozkładać punkty... przydzielanie umiejętności z kolei nieco mnie zdziwiło, ale... system jest sensowny. Wybieramy umiejętności dla każdego slotu, ponadto każdą umiejętność można zmodyfikować runami, wedle swoich upodobań. Wybrane skille można w każdej chwili zmienić, ale trzeba odczekac pare sekund by znowu ich użyć. Ostatecznie, umiejętności jest dość by spersonalizować swoją postać według swoich potrzeb i upodobań.

Co mnie martwi - dziwne animacje mnicha, który używając broni, w momencie gdy używamy skilla.... odwiesza broń do paska. W czasie gry nie rzuca się to specjalnie w oczy, zwłaszcza wobec hord wrogów, ale ma się świadomość że te animacje tam są. Dziwi to cokolwiek. (Zawsze pozostają bronie naręczne, których problem nie dotyczy).

Podsumowując - mamy grę, która nie sprosta wymaganiom ortodoksyjnych fanów, bo ośmiela się cokolwiek zmieniać (swoją drogą - podobne głosy były w przypadku Starcrafta 2) co nasuwa przykry wniosek, że im lepsze gry się robi, tym trudniej cokolwiek w nich zmienić. Mamy za to grę która przyciągnie mniej upartych fanów "dwójki" i co więcej - przykuje ich do gry na długie godziny. Dzięki poprawieniu wszystkich irytujących elementów obecnych w poprzednich częściach (wizyty w mieście co 30 sekund, anyone?), intuicyjnemu sterowaniu i ciekawej oprawie, powinna pozyskać także serca graczy, których Pan Grozy do tej pory omijał. I co najważniejsze - to nadal jest Diablo, odświeżone i nieco bardziej "dzisiejsze", ale wciąż to Diablo, które dręczy nas "syndromem jeszcze jednego poziomu, jeszcze lepszego ekwipunku". A przecież to, co ujrzeliśmy w becie, to dopiero początek...

Ah, byłbym zapomniał - udźwiękowienie.

Nie jestem specjalistą, więc nie zasypię was masą dziwnych terminów. Muzyka doskonale wpisuje się w klimat gry, odpowiednio budując nastrój, wszystkie głosy i odgłosy są dokładnie takie, jak być powinny (no i te budzące nostalgię odgłosy upadającego lootu i używanych kapliczek!). Kawał świetnej roboty.

Edytowano przez Crom3ll
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do D3 podchodziłem z pewną obawą i nie byłem zdecydowany, czy warto w tą grę zainwestować. W D2 spędziłem sporo czasu, zawsze grając czarodziejką. Przerobiłem prawie wszystkie mozliwe dla niej buildy, więc w D3 jedyną postacia dla mnie jest wizard.

A teraz wrażenia:

Instalacja bezproblemowa, rozpoczęcie gry tez bez zgrzytów. Miłe zaskoczenie, że na moim wiekowym już sprzęcie nowy Diablo wcale nie grymasi. Postać - wizard i jedziemy.

Sterowanie - praktycznie bez zmian, grafika - znośna, dźwięki - w porządku. Czas zacząć rozgrywkę.

Kilka martwych mobków dalej - szok, zamiast many mam jakieś Arcane Power, którego nie moge regenerowac potami. Czary pod LPM nie zużywają "many", arc power nie zwieksza się ze wzrostem poziomu, więc nie można zaspamowac żadnym silniejszym czarem używającym tej energii. Po jakimś czasie jednek mozna sie do tego przyzwyczaić, więc nie narzekam.

Walka - bardzo ograniczony wybór umiejętności, przez całą betę nawalałem magicznym pociskiem, bo brak lepszej alternatywy :/ Cooldown na potach - absurdalny pomysł w teorii. W praktyce okazuje się, że mobki rzucają kulki z życiem, więc z potów prawie sie nie korzysta. Idiotyczna zmiana w porównaniu z D2.

Poziom trudności - zerowy. Byłem przyzwyczajony, że czarodziejka nawet na normie pada w kilka sekund, gdy otoczą ją potwory, tutaj wizard bierze każdego na klatę i niczym sie nie przejmuje. Koncowy boss bety to równiez gigantyczne rozczarowanie - więcej życia niz inne mobki, ale wcale mocniej nie bije.

Rozwój postaci. Brak ręcznego rozdawania statów mogę zrozumieć, ale automatyczne zdobywanie skilli to nieporozumienie. Postaci nie da się "zepsuć", więc wybory gracza nie maja żadnego znaczenia. Postacie będą sie róznic tylko ekwipunkiem, który dodatkowo mozna kupic za realną walutę na ah.

Grywalność spora pod warunkiem, że gramy nie gramy solo, ale drobny niesmak pozostaje.

Podsumowując:

- rozwój postaci

- poziom trudności, a raczej jego brak

+ grywalnośc w co-opie

Jak na grę, na którą czekalismy tyle lat - rozczarowanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...