Jump to content
DawiCho100

poradnik do programowania dla początkujacych

Recommended Posts

Witam

Szukam poradnika do tworzenia gier tylko takiego w którym wszystko jest pokazane od zera. Jestem osobą która nic nie wie i  chce się nauczyć proszę o podanie linków

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 1 nie "poczontkujacych" tylko "początkujących".

Po 2 bez podstaw języków programowania np. jak nie będziesz wiedział co to funkcje, zmienne nic nie zdziałasz, a tego raczej nie uczą w filmikach, gdzie zaczynają uczyć jak robić gry.

Ogólnie to popatrz na jakiej zasadzie działają gry w Scratch sądzę, że jak zobaczysz na jakiej zasadzie to działa to Ci się odechce tworzenia gier.

Ewentualnie możesz poszukać coś z construck 2, ale by móc wyeksportować grę to byś musiał kupić pełną wersję, a z tego co mi się wydaje do tanich nie należy i mało kto takową kupił i udzielił więcej informacji.

Albo RPG Maker itp.

 

Aktualnie takie mi przychodzą programy do tworzenia gier dla zielonych i może gdzieś będą z tego poradniki, ale to raczej je podałem tylko byś zobaczył jak to działa i że programowanie gier nie jest takie hop siup, że sobie pomyślisz i samo się zrobi, bo trzeba też umieć programować.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawiłem tego byka, coby ktoś nie nabawił się jakiejś choroby oczu.

Jeżeli rzeczywiście chciałbyś się nauczyć programowania, to możesz poszukać kursu "Od zera do gier kodera", bo bez znajomości C++ daleko nie zajedziesz. Przy czym nie oczekuj, że po tygodniu będziesz w stanie oczarować świat nowym Crysisem...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, webtom napisał:

bez znajomości C++ daleko nie zajedziesz

C++ to nie jedyny język do programowania gier. Popularny - tak, jedyny - nie.

@DawiCho100 Paręnaście numerów temu był w CDA kurs tworzenia gier w Unity. Nie jest to może samodzielne pisanie wszystkiego od zera, ale daje jakiś pogląd na programowanie gier i zawsze to dość łatwy start z programowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nauka C++ daje jednak coś, czego nie daje nauka pozostałych języków, których używa się w grach - wiedzę jak to działa od spodu. Dzięki czemu jest większa szansa na uniknięcie głupich błędów prowadzących do sporych wycieków pamięci lub nadmiernego obciążenia procka (podejrzanie częsta przypadłość gier napisanych w Unity). Dlatego ja jednak nadal jestem za tym, żeby zacząć od niskopoziomowych języków, bo prawda jest taka, że jak ktoś zacznie od języków wysokopoziomowych, to najpewniej już na nich zostanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to efekty widać w Unity znacznie szybciej niż w C++. Człowiek się nie zniechęca na początku myślą o konieczności nauki samego C++ przez rok nim zacznie myśleć o pisaniu czegokolwiek w 2D lub 3D. Jak ktoś jest lipnym programistą, to niezależnie od języka będzie przeciekał ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wielu przypadkach wolałbym nie widzieć tych szybkich efektów, bo mnie coś boli, jak po godzinie gry trzeba restartować grę, bo zasoby się pokończyły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezupełnie. Garbage collectory nie są idealne i jeśli gdzieś zrobisz błąd, to możesz mieć pamięć, której nigdy nie zwolnią, choć nic jej nie potrzebuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sevard

Jak autor choćby dobrnie do momentu kiedy taki brak pamięci będzie dla niego problemem to już będzie dobrze. Bo osobiście wątpię żeby ten moment osiągnął. Dobrze wiemy że 90% z tych tak zwanych bede-robił-gre nigdy tej gry w końcu nie robi. Sukcesem jest jeżeli w ogóle wsiąknie w programowanie. Ja akurat nie mam nic przeciwko wszelkiej maści kreatorom czy ogólnie filozofii WYSIWYG bo jak mawiał Kondrat w reklamie " z początkami bywa różnie, ale bez początków nie ma nic". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Polecam ci zapoznać się z książką "C#. Rusz głową. Wydanie III"... jest to kompletny poradnik nauki programowania w C#, nauczysz się wszystkiego co chciałbyś wiedzieć na początku o programowaniu, ponadto książka zawiera ćwiczenia do rozwiązania. Ćwiczenia często polegają na napisaniu prostej "gierki". Więc myślę, że rozwiązałem twój problem. Jeśli interesuje cię jakiś inny język programowania, poszukaj innej książki ;)

Dnia 3.07.2017 o 07:33, webtom napisał:

Przy czym nie oczekuj, że po tygodniu będziesz w stanie oczarować świat nowym Crysisem...

Czy kiedykolwiek 1 osoba sama stworzyła Crysisa ?? nie... Nad produkcjami typu AAA pracują setki albo i tysiące osób, od programistów, poprzesz grafików, concept artistów itd. Więc, nawet gdyby był geniuszem programowania sam takiej gry nie zrobi... bo do tego potrzeba innych osób ;p

Jenak uważam, że jeśli na początku nauczysz się dobrze c++, napiszesz kilka programików w konsoli... to z tego języka będzie ci dużo łatwiej przejść na javę, czy c#, bo te języki są podobne... ponadto uczysz się myśleć jak programista ;p

Edited by nyac55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...