JamesVoo Napisano Sierpień 23, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Jeśli już obracasz randomowo, to nie wiem czy robiłeś to grupowo, czy nie, ale możesz zawsze nacisnąć spację i wybrać "Randomize transform" A jak byś przypadkowo planował jednak kiedyś teksturować to, to się odezwij, to Ci podrzucę parę bardzo prostych sztuczek do renderu liścia. Tylko niestety czasami trudno je znaleźć. I w sumie zamiast ręcznie obracać, jeszcze mogłeś się pobawić systemem cząsteczkowym Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 23, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Znaczy, tak działałem na całej grupie, bo bez przesady, nie jestem aż takim desperatem. Przede wszystkim staram się, żeby te moje metody były proste, szybkie i wygodne. Ale w sumie byłoby fajnie jakieś sprzedał mi jakieś tipy na ujednolicanie siatki, bo ta na ścianach wygląda po prostu tak, że tam w środku się wszystko ze sobą przecina, gdyż ponieważ same ściany zbudowane są z nachodzących na ciebie kwadratów. Byłoby fajnie zrobić tak żeby to jakoś poczyścić. O, tak ślicznie to wygląda: Spoiler Niby nie ma to jakiegoś specjalnego znaczenia, bo i tak nic więcej nie będzie się z tym robiło, ale jakby dało się coś wykonać to mój wewnętrzny esteta zostałby zaspokojony. :] Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JamesVoo Napisano Sierpień 23, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Jak możesz to rzuć screenem z wireframe to plus minus będę miał obraz co mogę doradzić Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 23, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Przewidziałem pytanie i screen już tam jest. ;] Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JamesVoo Napisano Sierpień 23, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Ło Panie W ogóle o ile dobrze widzę to to jest wszystko jako jeden obiekt. Cóż, to trochę komplikuje sprawę. Tzn. jak będziesz chciał to posprzątać to będziesz miał troszkę więcej klikania. Więc tak, możliwe rozwiązania: 1. Zlewasz temat. Jak to ma być do statycznego renderu, możesz sobie to spokojnie olać. 2. Pracujesz na jednym obiekcie. W tym momencie najbardziej sensowna opcja jaka mi przychodzi do głowy, to przecinanie elementu po loopie(ctrl + r w edit mode). Później możesz sobie przesuwać cięcie wzdłuż obiektu, aż do najbliższego vertexa. Później by była opcja snapowania tego przecięcia do obiektu, aby je wycinać. Dziękuję Panie Interia! Forum mnie przerosło z dodawaniem spoilerów, więc nie wiem jak to naprawić. Na dole troszkę burdel Tylko z Twoim projektem jest ten problem, że w sumie snapowanie działa głównie tylko do vertexów. Do reszty jest bardzo niewygodne i niedokładne. Dlatego bym w ogóle olał tę opcję i zajął się punktem trzecim. 3. Każdy kwadracik wyrzucasz do osobnego obiektu. Czyli, wchodzi w tryb edycji i zaznaczasz pojedynczy kwadrat klawiszem "L". Później klikasz "P" i "Selection". Masz obiekt osobno. Jak już masz dwa kwadraty, na jednym z nich wchodzisz w modyfikatory. Teoretycznie powinno działać "difference", ale jak nie działa, to spróbuj innego. Dalszy efekt tego jest taki Chociaż IMHO do statycznego renderu jest to bardzo przerost formy nad treścią. Ale co do samego sprzątania siatki modelu, bardzo przydatny jest skrót 2xG podczas edycji vertexów. Wtedy vertex przesuwa się idealnie po krawędzi obiektu. Fajne do optymalizacji Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 23, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Ok, to chyba jednak nie będę sobie zaprzątał głowy tematem, bo ostatecznie i tak liczyć będzie się to co wychodzi na renderze, a nie jak to wygląda w środku. Szkoda czasu i nerfóf, myślałem, że może jest jakiś magiczny guzik, który sam wszystko poskleja żeby było ładnie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JamesVoo Napisano Sierpień 23, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 23, 2016 Na siłę mógłbyś pobrać netfabba i tam się pobawić w usuwanie ścianek wewnętrznych(program do optymalizacji pod druk 3D), ale to chyba trochę zbędne Co najwyżej trochę dłużej Ci potrwa render, ale jak nie planujesz nakładać materiałów, to różnica będzie niezauważalna Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Sierpień 25, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 25, 2016 Jedziem do przodu. Teraz zacząłem się czuć niekomfortowo rysując takie coś, zwłaszcza, że jestem daleki od skończenia z tą postacią. To znaczy, że idziemy w dobrą stronę >:3 Spoiler Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik42 Napisano Sierpień 27, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 27, 2016 Trochę mi zeszło, ale wreszcie jestem zadowolony. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fursik1 Napisano Sierpień 27, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 27, 2016 *pssst* Oy, jakbyś wziął jakiś cienki pędzel(ew. flamastr) i zrobił kontur części pomarańczowych to by naprawdę zyskało na jakości, bo nawet z niewielkiej odległości robi się z tego trochę bajzel kolorystyczny. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 27, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 27, 2016 to, też mam problem z tym, że wszystko się za bardzo ze sobą zlewa, a kontur wydaje się być fajnym pomysłem. Imo biały byłby bardzo dobry. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik42 Napisano Sierpień 27, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 27, 2016 Spróbuję na przykładzie, ale nie wiem czy to zastosuję. Osobiście dążyłem do tego efektu zlewania się kolorów. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik42 Napisano Sierpień 28, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 28, 2016 Nowe problemy = nowe obrazy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 28, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 28, 2016 O, to wyszło kozacko! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielik42 Napisano Sierpień 28, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 28, 2016 @nerf0 Dzięki, szkoda tylko że takie malowanie wymaga ogromnej dawki kubusiów, kiepskiego spania i rozstrojenia nerwowego. I Pink Floyd The Wall na kompie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 28, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 28, 2016 Cieszę się, że nie jestem artystą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rysia Napisano Sierpień 29, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 29, 2016 16 godzin temu, bielik42 napisał: takie malowanie wymaga ogromnej dawki kubusiów U mnie to działa na odwrót, po kubusiach mi się słabo rysuje. Trochę nołlajfiłam ostatnio, żeby się wyrobić z terminami, ale w końcu wzięłam się za komiks! Tutaj zajawka z niego, jeszcze nie wiem, co z nim dalej zrobię, w sumie najpierw powinnam skończyć moją magisterkową animację, która jest intrem do całej historii... Ale działam. Spoiler Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 29, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 29, 2016 No więc po wstępnych doświadczeniach z wieżą zabrałem się modelowanie małego kościółka w stylu romańskim. Spoiler Na razie udało mi się skończyć frontową ścianę fasady, przy której szarpnąłem się nawet na jakąś prostą rozetę. W trakcie konstrukcji jest zaś sama dzwonnica, przy której teraz będę się zabierał za spadzisty dach. Będę chciał wymodelować też sam dzwon, ale nie wiem czy będzie on tam w ogóle widoczny. Zmienię też same otwory na szczycie dzwonnicy aby były wieńczone łukiem, tak jak typowe okna z tamtego okresu. Myślę, że największym wyzwaniem będzie zrobienie półkolistej apsydy z tyłu budynku, a konkretnie jej dachu, ale liczę, że nim dojdę do tego etapu, zdołam coś wykombinować. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterKondi Napisano Sierpień 29, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 29, 2016 Ciekawi mnie czemu masz taki biały kolor swoich obiektów. To się gdzie ustawia czy to zależy od wersji blendera? Ja mam męczącą oczy szarość. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 29, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 29, 2016 W opcjach renderowania włącz sobie ambient occlusion, albo environment lighting. Ja mam i jedno i drugie, z tym, że AO ustawione na multiply zamiast add. Do tego dorzucam jeszcze paper i blend sky, żeby wyszła taka ładna gradacja odcienia tła. Z tym, że to wszystko będzie widoczne tylko po wyrenderowaniu. Tak to pracuję na smutnych szarych klocuszkach. Niby mógłbym jakoś je sobie pokolorować w zakładce materiałów, ale w przestrzeni roboczej efekt wcale nie będzie jakoś bardziej oszołamiajacy. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JamesVoo Napisano Sierpień 30, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 30, 2016 8 godzin temu, MasterKondi napisał: Ciekawi mnie czemu masz taki biały kolor swoich obiektów. To się gdzie ustawia czy to zależy od wersji blendera? Ja mam męczącą oczy szarość. Zmień sobie w ustawieniach interfejsu. Jak jutro odpalę drugiego kompa mogę Cię dokładniej pokierować @nerf0 - Jak masz kartę nVidii polecam się przełączyć na Cycles Render i renderować po GPU. I jak chcesz później używać tego zamku w jakiejś scenie, jest fajna opcja renderowania bez tła. Tylko nie wiem czy jest też w Internalu Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterKondi Napisano Sierpień 30, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 30, 2016 Dobra jakoś dałem rade. EDIT: @nerf0 Dodałem twoje opcje, ale skorzystałem jeszcze z rady Dżejmsa i zmieniłem kolory w oknie User Prefernces i o to efekt. Niebieski kloc Pewnie to jeszcze zmienię na biel. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 30, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 30, 2016 9 godzin temu, JamesVoo napisał: @nerf0 - Jak masz kartę nVidii polecam się przełączyć na Cycles Render i renderować po GPU. I jak chcesz później używać tego zamku w jakiejś scenie, jest fajna opcja renderowania bez tła. Tylko nie wiem czy jest też w Internalu Nie mam AMD. I w sumie nie wiem, czy zrobiłoby mi to jakąś różnicę takie renderowanie GPU? Jeśli chodzi o czas to to nie jest problem, bo taki render robi się w trzy sekundy. Wykorzystywać tego w scenach też na ten moment nie planuję, ale nie wykluczam, że jeśli zapał mi nie minie i uda mi się wykonać więcej takich modeli, to zrobię z nich jakąś większą kompozycję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JamesVoo Napisano Sierpień 30, 2016 Zgłoś Share Napisano Sierpień 30, 2016 @nerf0 - Cycles jest bardziej fotorealistyczny niż Internal. Ale sądzę że na razie tego nie potrzebujesz Ale oprócz tego, jest dużo bardziej elastyczny i według mnie, dużo wygodniej można na nim przygotować materiały. Nody to geniusz. Tylko nie ma jednej przydatnej opcji z internala, to chyba było pokazywanie odbić świetlnych na mapach normalnych w material view, ale nie jestem pewien czy na pewno chodziło o normalne, a nie o inne mapy. BTW - nie mogę patrzeć na standardową kolorystykę Blendera. Tragedia Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nerf0 Napisano Sierpień 30, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 30, 2016 Welp, ja nie używam tu absolutnie żadnych materiałów, ani innych cudów. Robię po prostu sam czysty model. Nie będę tego w żaden sposób teksturował ani robił z tym czegokolwiek innego. Nawet światłem nie będę się chyba bawił, bo podoba mi się tak jak jest. Także te różne cuda są mi tu cokolwiek nieprzydatne. :] Also, sprawdziłem sobie na szybko to renderowanie przez Cycles. Cusz, przede wszystkim to ja widzę, że żeby robić tam jakieś cuda to trzebu samemu tworzyć jakieś pokręcone duperele, o których nie mam zielonego pojęcia. Po drugie na podstawowych ustawieniach renderuje się strasznie długo i wygląda słabiej niż to co mam na podstawowym silniku, więc tym bardziej mi się to w tym wypadku do niczego nie przyda. :< Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...