Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

nerf0

Fred, w którym chwalimy się swoimi rysunkami

Polecane posty

Jeśli już obracasz randomowo, to nie wiem czy robiłeś to grupowo, czy nie, ale możesz zawsze nacisnąć spację i wybrać "Randomize transform" 
A jak byś przypadkowo planował jednak kiedyś teksturować to, to się odezwij, to Ci podrzucę parę bardzo prostych sztuczek do renderu liścia. Tylko niestety czasami trudno je znaleźć.
I w sumie zamiast ręcznie obracać, jeszcze mogłeś się pobawić systemem cząsteczkowym :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, tak działałem na całej grupie, bo bez przesady, nie jestem aż takim desperatem. Przede wszystkim staram się, żeby te moje metody były proste, szybkie i wygodne. :P

Ale w sumie byłoby fajnie jakieś sprzedał mi jakieś tipy na ujednolicanie siatki, bo ta na ścianach wygląda po prostu tak, że tam w środku się wszystko ze sobą przecina, gdyż ponieważ same ściany zbudowane są z nachodzących na ciebie kwadratów. Byłoby fajnie zrobić tak żeby to jakoś poczyścić.

O, tak ślicznie to wygląda: 

Spoiler

sOBnED2.jpg

 

Niby nie ma to jakiegoś specjalnego znaczenia, bo i tak nic więcej nie będzie się z tym robiło, ale jakby dało się coś wykonać to mój wewnętrzny esteta zostałby zaspokojony. :]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ło Panie :D
W ogóle o ile dobrze widzę to to jest wszystko jako jeden obiekt. Cóż, to trochę komplikuje sprawę. Tzn. jak będziesz chciał to posprzątać to będziesz miał troszkę więcej klikania. 
Więc tak, możliwe rozwiązania:
1. Zlewasz temat. Jak to ma być do statycznego renderu, możesz sobie to spokojnie olać.
2. Pracujesz na jednym obiekcie. W tym momencie najbardziej sensowna opcja jaka mi przychodzi do głowy, to przecinanie elementu po loopie(ctrl + r w edit mode). 
Później możesz sobie przesuwać cięcie wzdłuż obiektu, aż do najbliższego vertexa. 
Później by była opcja snapowania tego przecięcia do obiektu, aby je wycinać.

Dziękuję Panie Interia!
Forum mnie przerosło z dodawaniem spoilerów, więc nie wiem jak to naprawić. Na dole troszkę burdel 

 

Bez_nazwy.png

 
 

Tylko z Twoim projektem jest ten problem, że w sumie snapowanie działa głównie tylko do vertexów. Do reszty jest bardzo niewygodne i niedokładne. Dlatego bym w ogóle olał tę opcję i zajął się punktem trzecim.

3. Każdy kwadracik wyrzucasz do osobnego obiektu. 
Czyli, wchodzi w tryb edycji i zaznaczasz pojedynczy kwadrat klawiszem "L". Później klikasz "P" i "Selection". Masz obiekt osobno. Jak już masz dwa kwadraty, na jednym z nich wchodzisz w modyfikatory.
Przechwytywanie.jpg

 
 

Teoretycznie powinno działać "difference", ale jak nie działa, to spróbuj innego. Dalszy efekt tego jest taki

Przechwytywanie.jpg

 
 

Chociaż IMHO do statycznego renderu jest to bardzo przerost formy nad treścią.
 

Ale co do samego sprzątania siatki modelu, bardzo przydatny jest skrót 2xG podczas edycji vertexów. Wtedy vertex przesuwa się idealnie po krawędzi obiektu. Fajne do optymalizacji

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to chyba jednak nie będę sobie zaprzątał głowy tematem, bo ostatecznie i tak liczyć będzie się to co wychodzi na renderze, a nie jak to wygląda w środku. Szkoda czasu i nerfóf, myślałem, że może jest jakiś magiczny guzik, który sam wszystko poskleja żeby było ładnie. :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na siłę mógłbyś pobrać netfabba i tam się pobawić w usuwanie ścianek wewnętrznych(program do optymalizacji pod druk 3D), ale to chyba trochę zbędne :D
Co najwyżej trochę dłużej Ci potrwa render, ale jak nie planujesz nakładać materiałów, to różnica będzie niezauważalna 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bielik42 napisał:

takie malowanie wymaga ogromnej dawki kubusiów

U mnie to działa na odwrót, po kubusiach mi się słabo rysuje.

Trochę nołlajfiłam ostatnio, żeby się wyrobić z terminami, ale w końcu wzięłam się za komiks! :D Tutaj zajawka z niego, jeszcze nie wiem, co z nim dalej zrobię,  w sumie najpierw powinnam skończyć moją magisterkową animację, która jest intrem do całej historii... Ale działam. :D:D:D

Spoiler

tak%2Bb%25C4%2599dzie.jpg

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc po wstępnych doświadczeniach z wieżą zabrałem się modelowanie małego kościółka w stylu romańskim.

Spoiler

hV1Ow4j.png

Na razie udało mi się skończyć frontową ścianę fasady, przy której szarpnąłem się nawet na jakąś prostą rozetę. W trakcie konstrukcji jest zaś sama dzwonnica, przy której teraz będę się zabierał za spadzisty dach. Będę chciał wymodelować też sam dzwon, ale nie wiem czy będzie on tam w ogóle widoczny. Zmienię też same otwory na szczycie dzwonnicy aby były wieńczone łukiem, tak jak typowe okna z tamtego okresu.

Myślę, że największym wyzwaniem będzie zrobienie półkolistej apsydy z tyłu budynku, a konkretnie jej dachu, ale liczę, że nim dojdę do tego etapu, zdołam coś wykombinować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcjach renderowania włącz sobie ambient occlusion, albo environment lighting. Ja mam i jedno i drugie, z tym, że AO ustawione na multiply zamiast add. Do tego dorzucam jeszcze paper i blend sky, żeby wyszła taka ładna gradacja odcienia tła. Z tym, że to wszystko będzie widoczne tylko po wyrenderowaniu. Tak to pracuję na smutnych szarych klocuszkach. Niby mógłbym jakoś je sobie pokolorować w zakładce materiałów, ale w przestrzeni roboczej efekt wcale nie będzie jakoś bardziej oszołamiajacy. :P

Mf3nTpP.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MasterKondi napisał:

Ciekawi mnie czemu masz taki biały kolor swoich obiektów. To się gdzie ustawia czy to zależy od wersji blendera? Ja mam męczącą oczy szarość. 

Zmień sobie w ustawieniach interfejsu. Jak jutro odpalę drugiego kompa mogę Cię dokładniej pokierować 

@nerf0 - Jak masz kartę nVidii polecam się przełączyć na Cycles Render i renderować po GPU. 
I jak chcesz później używać tego zamku w jakiejś scenie, jest fajna opcja renderowania bez tła. Tylko nie wiem czy jest też w Internalu 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, JamesVoo napisał:

 

@nerf0 - Jak masz kartę nVidii polecam się przełączyć na Cycles Render i renderować po GPU. 
I jak chcesz później używać tego zamku w jakiejś scenie, jest fajna opcja renderowania bez tła. Tylko nie wiem czy jest też w Internalu 

Nie mam AMD. I w sumie nie wiem, czy zrobiłoby mi to jakąś różnicę takie renderowanie GPU? Jeśli chodzi o czas to to nie jest problem, bo taki render robi się w trzy sekundy. :PWykorzystywać tego w scenach też na ten moment nie planuję, ale nie wykluczam, że jeśli zapał mi nie minie i uda mi się wykonać więcej takich modeli, to zrobię z nich jakąś większą kompozycję.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nerf0 - Cycles jest bardziej fotorealistyczny niż Internal. 
Ale sądzę że na razie tego nie potrzebujesz :D
Ale oprócz tego, jest dużo bardziej elastyczny i według mnie, dużo wygodniej można na nim przygotować materiały. Nody to geniusz. 
Tylko nie ma jednej przydatnej opcji z internala, to chyba było pokazywanie odbić świetlnych na mapach normalnych w material view, ale nie jestem pewien czy na pewno chodziło o normalne, a nie o inne mapy. 

BTW - nie mogę patrzeć na standardową kolorystykę Blendera. Tragedia 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welp, ja nie używam tu absolutnie żadnych materiałów, ani innych cudów. Robię po prostu sam czysty model. Nie będę tego w żaden sposób teksturował ani robił z tym czegokolwiek innego. Nawet światłem nie będę się chyba bawił, bo podoba mi się tak jak jest. Także te różne cuda są mi tu cokolwiek nieprzydatne. :]

Also, sprawdziłem sobie na szybko to renderowanie przez Cycles. Cusz, przede wszystkim to ja widzę, że żeby robić tam jakieś cuda to trzebu samemu tworzyć jakieś pokręcone duperele, o których nie mam zielonego pojęcia. Po drugie na podstawowych ustawieniach renderuje się strasznie długo i wygląda słabiej niż to co mam na podstawowym silniku, więc tym bardziej mi się to w tym wypadku do niczego nie przyda. :<

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...