Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

Masz na myśli umieszczenie starych Gothiców w nowej oprawie graficznej? Ja raczej jestem przeciwny takiej inicjatywie, a twórcy raczej nigdy nie zrobią czegoś takiego. Szczerze mówiąc wolę jednak grafikę, która jest w starych częściach. Jestem już do niej przyzwyczajony i zupełnie mi nie przeszkadza. Można powiedzieć, że to taki znak rozpoznawczy, a nowa grafika mogłaby zniszczyć klimat. Poza tym - kto by to kupił?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w G1 i 2 również poszczególne części świata były przed nami zamknięte i otwierane wraz z postępem fabularnym (Świątynia Śniącego, w której przecież siedzimy kawał czasu gry; Kolonia w G2, Jarkendar, Irdorath itd. itd.)

Wymienisz coś jeszcze? W gothic I to chyba tylko świątynia, poza tym nie ograniczała tu dojścia ani niewidzialna ściana, ani 'nie mogę tam iść' wypowiadane przez Beziego. W dwójce było podobnie, tyle że tych obszarów było więcej- 3, a otwieranie kolejnej lokacji przebiegało bardzo logicznie. Do górniczej doliny wystarczył klucz (dało się go chyba w dowolnym momencie zdobyć), do Jarkendaru prowadził portal, który otwierał się po wykonaniu questa w prawie dowolnym momencie gry, a Irdorath no to każdy wie. Jak trafić w miejsce na morzu, o którym się nawet nie słyszało?

Trójka była średnia, ale imo nie ze względu na fabułę, a jak Imachuemanch wspomniał, przez powtarzalne questy i lokacje dużo prostsze niż w poprzednich częściach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak ogólnie, to nie spodziewałbym się narazie albo w ogóle, modyfikacji do G3 na skalę taką, jaką robią do G2NK lub G1. Powodem jest to, że do G3 z tego co pamiętam nie utworzono odpowiednich narzędzi, chociaż widziałem na kilku filmach zmienione tekstury kilku pancerzy, ale w G3 chyba ciężko zmienić tekstury ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JoWooD zabrał prawa "Piraniom", bo chciał trafić z nową grą w nowe rynki, nie tylko niemiecki polski i rosyjski. Z resztą prawa do marki, jak ktoś tu wspomniał, powrócą do PB po premierze R2, choć wątpię, żeby powstała kolejna gra z serii Gothic. Arcania tworzona była nie z myślą o fanach Gothica ale z myślą o fanach nawalanek z elementami RPG. Chyba tak tą grę można nazwać, skoro nie ma takich współczynników jak siła czy zręczność, a walka ogranicza się to schematu: jeb, jeb, przewrót, jeb, jeb, jeb, przewrót. Moment, w którym trzeba wykonać przewrót jest jeszcze wyraźnie zaznaczony, kiedy wokół przeciwnika pojawia się zielonkawy dymek... I w ten sposób do tej gry trzeba podchodzić, nie jest to RPG pełną gębą, tym bardziej gothic, a gra akcji (w sumie całkiem niezła) z otoczką roleplay'ową, nawiązująca fabularnie do serii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham to! Pierwsza część może mnie jakoś bardzo nie porwała, ale dwójka... Boże, ile ja przy tym siedziałem. Młodszy byłem i wszystkiego jeszcze nie ogarniałem. Gra była dla mnie piekielnie trudna (nie używałem żadnych poradników), a przy tym zabójczo wciągająca. Zawsze miałem problemy z dotarciem do celu, bo świat był na tyle duży, że proste to nie było. Zachwycił mnie też klimat Gothica, mmmm... W dodatku całe osiedle grało w II i wszyscy chwalili się czego to nie zrobili. Pamiętam, że jako pierwszemu udało mi się przejść całą grę i zdobyłem RISPEKT NA DZIELNI, joł. :D

Któregoś dnia pożyczyłem sobie III od kumpla i przeżyłem szok. Zupełnie nie potrafiłem odnaleźć się w tej grze, nie dawała mi już tyle radości co poprzednia część. Jak dla mnie Gothic skończył się na II.

Edytowano przez beequ
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocham to! Pierwsza część może mnie jakoś bardzo nie porwała, ale dwójka...

Powala, powala. Takiego klimatu nie ma żadna gra, nawet GII. A ta grafika... brzydka była od zawsze a jednak było w niej to "coś". Błędy, Gorn spadający w przepaść przy klasztorze za każdym razem, Wrzód... A jednak gra była diablo wciągająca. Dwójka choć miała lepszą grafikę, większy teren i jest bardziej różnorodna, to jednak brakowało jej tego mrocznego klimatu.

A muzyka w Gothicu... mistrzostwo (zwłaszcza ta przy chacie Cavalorna. Jednak Świątynia Śniącego przesadzona, nie chciało mi się po tym łazić.

W trójce świat był... zbyt otwarty. Ile razy zdarzało się wam wykonywać misje bez zaczynania jej? :laugh: Grafika też jakaś taka mało Gothicowa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza część Gothica była świetna. Miała niesamowity mroczny klimat, którego nie miał już Gothic 2 ponieważ był zbyt kolorowy, lecz nadal trzymał poziom.

Najbardziej podobała mi się muzyka ze starego obozu w pierwszym Gothic u.

Niestety nigdy go nie ukończyłem, ponieważ wymiękałem przy tym łażeniu w Świątyni Śniącego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, ponieważ wymiękałem przy tym łażeniu w Świątyni Śniącego.

Czemu? Przecież nie musiałeś buszować po całej. Trzy razy trzeba było pójść do jakichś bocznych komnat, a tak to cały czas prosto.

Właśnie dziś postanowiłem znów odpalić dwójkę i cofam swoje słowa o braku klimatu. Miasto Khorinis wymiata! O tak, ma klimat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyło się tak, że nie miałem okazji zagrać w jedynkę i Arcanie. Jednak Gothic 2 przeszedłem 15 razy. Ciągle mi się nie znudził i podejrzewam, że tak pozostanie. Niektóre etapy mnie denerwują np.

raban z otwarciem świątyni w Jarkendarze

i tu muszę się przyznać niestety z 5-7 razy użyłem sławnego "K".

Co do Gothica 3 to... No.... Nie powiem, żeby mi się strasznie spodobał. Ponadto odniosłem wrażenie, że pancerze w ogóle nie dają ochrony. A przy etapach ze

świątyniami i tymi !@#$%^&*()!@ kapłanami ożywieńców

to mnie takie nerwy brały, że miałem ochotę wywalić tę grę do kosza.

podsumowując w jedynkę już raczej nie zagram, może kiedyś kupię albo pożyczę od kogoś Arcanie, ale Gothica 2: Noc Kruka przejdę jeszcze na pewno następne 15 razy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Mam tak samo, mnie też denerwują Gothic'owe pseudo łamigłówki, wepchnięte na siłę i w ogóle tam nie pasujące, rodem z przygodówek.

Niedawno przez fanów gry został wydany do Gothic 3 : The Forsaken Gods community patch (tak jak w przypadku podstawki), który nazywa się "Extended Edition". Jest dostępny w wielu wersjach językowych (w tym polski), poprawia mnóstwo błędów i przede wszystkim płynność gry oraz sustem walki.

Choć nie jest tak dobry jak najnowszy CP do G3 (który dodatkowo poprawia gameplay, umiejętności, AI i grafikę) to i tak jest zbawieniem dla niesławetnego "Zmierzchu Bugów".

Gram już kilka godzin i wreszcie da się w tą grę grać (gram na max ustawieniach i nie ma żadnych przycięć, a bez patcha miałem i to duże).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, żeupadek Seratiff rzeczywiście się nie ukaże. Jowood wycofał wniosek o dokapitalizowanie, bo rozmowy z potencjalnymi inwestorymi wzięły w łeb. Teraz czeka ich postępowanie upadłościowe. W każdym razie Jowood można już mówić papa. Tą wieść przeczytałem w serwisie World of Gothic i jest to już pewna informacja.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby pozostali przy starym uniwersum Gothica to do takiej sytuacji by nie doszło.Ciekawe ile kosztowała produkcja Arcanii, założę się że sporo i gdyby jakaś inna firma miała wolną rękę w tworzeniu produkcji stworzyła by grę pokroju Risena.

Czytałem gdzieś,że Spellbound miał w planach zaimplementowanie w grze napraw tarcz i mieczy,ale jołgrewno się nie zgodziło... :bialaflaga:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego porównywania klimatu/fabuły G1 i G2. Dla mnie te części były mistrzowskie i takie pozostaną. Gdybym miał wybierać lepszą część, zajęłoby mi to sporo czasu. Każda z tych części ma swój odrębny klimat i dobrze - nie nudzi się. Poza tym dobrze, że G1 ma trochę bardziej mroczny klimacik, w końcu to więzienie, pełne bandytów, potworów na dość malej przestrzeni. Gothic 2 to świat, gdzie żyją ludzie, a potwory to raczej dodatek (przynajmniej ja mam takie wrażenie), więc logiczne, że nie będzie takiej ilości "zła". Górnicza dolina, ta z drugiej części, przypomina już poprzedniczkę. Też jest bardziej mroczna, mniej kolorowa. Mnie to nie przeszkadza, a wręcz zadowala. Taka różnorodność krajobrazu jest ekstra, idealna dla mnie.

Co do samej grafiki. Dziwne, ale dla mnie wcale pierwsza część nie wygląda źle. Prawdę mówiąc ta oprawa podoba mi się bardziej, niż niektóre nowe gry. Pomimo upływu lat nie szpeci tak bardzo, a nawet dodaje uroku. Ostatnio po dość długiej przerwie zagrałem w Bad Company 2. Trochę się zdziwiłem, że oprawa graficzna nie podoba mi się tak jak w dniu premiery, a od niej minął rok (chyba). Od premiery G1 jakieś 8 lat, a nie mam wrażenia "starości" oprawy graficznej. Klimat robi swoje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie mierzyłem gęstości "zapotworzenia" na metr kwadratowy (w G1 i G2), ale wydaję mi się, iż jest ona podobna. G1 po prostu jest według mnie "straszniejszy", a G2 bardziej przyjazny i kolorowy. Jednak ilość potworów (i jakość) jest podobna, a ponieważ w G2 świat jest większy, to i potworów jest więcej (zębacze i ork pod miastem), i pomijam tu górniczą dolinę w której gęstość "zapotworzenia" (a właściwie "zaorczenia") jest olbrzymia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odzyskania praw do marki jest różnie. Tutaj jeden z pracowników pisze, że prawa zostały sprzedane tylko na określony czas, a nagle inny pracownik wspomina, że "to wcale nie jest takie proste". Sam już te plotki traktuję z dystansem. Widziałem też gdzieś (może tutaj) informację, odnośnie zmian w Risenie. Nie chcą oni dwóch takich samych produkcji, dlatego zmieniają koncepcję gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...