Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

Mag ma pewien handicap, otóż, jeżeli wykonujemy wszystkie zadania (dla najemników i straży), zanim zdecydujemy się na wstąpienie do klasztoru, to zdobędziemy trochę więcej doświadczenia niż inne klasy. Specyficznych zadań jest całkiem sporo.

Nie do końca, bo innych klas też to dotyczy. Ja zanim wstępowałem do najemników, wykonywałem też zadania dla straży oraz misję z odzyskiwaniem figurki Innosa jednej z jaskiń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up- Nope, dla magów specyficznych zadań jest więcej, dla innych stronnictw - raczej szczątkowa ilość (a w sumie wszystkie razem się uzupełniają i jeśli się nie przejdzie gry, przynajmniej trzy razy - za każdym razem przyłączając się do innego "obozu", to się jej nie pozna).

Będąc w pierwszym rozdziale "wolnym strzelcem" można robić wszelkie zadania dla paladynów i najemników, jednakowoż dla magów nie można wykonać ich wcale (i przepadają).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gothic Multiplayer nadal żyje - wystarczy popatrzeć na stronę projektu (jest nawet w wersji PL chytry.gif ) - http://gothic-multiplayer.com/?lang=PL

Nowe informacje ostatnio pojawiają się dość rzadko (raz na miesiąc), ale to nie powód, by mówić o jego upadku.

Nie mogę się doczekać aż GMP wyjdzie z fazy beta jezyk2.GIF

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

Mi bez zgodności nie chciał działać. Może to była wina sterowników?

A jeszcze apropos pierwszych dwóch Gothiców to znalazłem ostatnio płytę ze ścieżką dźwiękową do jedynki i dwójki kupioną kiedyś w Niemczech, posłuchałem sobie i jestem bardzo zadowolony. Już sama muzyka ma klimat i aż się chce grać jak się jej słucha.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Windowsie 32 bitowym dzisiaj ukończyłem po raz kolejny pierwszą odsłonę Gothica. Na początku miałem lekkie problemy z wyświetlaniem filmów (obraz z nich mi się nie pokazywał), ale ściągając odpowiednie plik z serwisu World of Gothic skończyły się moje troski. Zaznaczam tylko, że rodziałkę musiałem ustawiać ręcznie wpisujhąc odpowiednie wartość w pliku Gothic.ini. W każdym razie trochę się z tym męczyłem, ale takiej kultowej produkcji, jaką jest niewątpliwie Gothic warto było się pomęczyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja [beeep] wodna, ciągle mam problemy z odpaleniem Gothica na W7 64 bit... Niby gra się odpala. ale widać myszkę i nie można klawiaturą sterować i nie wyświetlają się filmiki. Zaraza... A próbowałem wielu sposobów.

Mam jednak do Was pytanie. Jakie dłuższe mody polecacie? Jest ich kilka, ale nie wiem, na który polować. Są sądzicie o modzie, który miał nazwę Jaktyl bodajże. Grałem kiedyś w niego parę chwil, ale padł mi system i mogłem się bardziej w to wciągnąć.

EDIT: Czemu "k u r k a" mi zmieniło? o_O

Edytowano przez Elesshar
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaktyl to jeden z większych modów to Gothic 2 i jeden z lepszych. Do jedynki polecam Diccuric i Mroczne tajemnice, do dwójki Piratleben, Współnota Świtu, czy też Zdarzenie na Morzu. Polecam też zajrzeć na http://www.gothicmods.info/ - znajdziesz tam sporo modów do obu pierwszych odsłon, więkoszość z nich ma polską wersję.

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecam mały modzik do GII: NK "The Winter". Mod nie zmienia, ani nie dodaje żadnej fabuły, tylko dodaje porę roku zimę. Zmieniono np.: modele postaci, lub dodatno nowe odgłosy (m.in.: chodzenie po śniegu). Nie będę się więcej rozpisywał, bo kto chce może zajrzeć na podaną przez goliat-a stronę, wejść w zakładkę Gothic II: NK i znaleźć dokładny opis moda. Dlatego jeśli komuś znudziły się już kolory podstawowego Khorinis, powinien go ściągnąć i zainstalować. Ja na przykład ściągnąłem go tylko po to że zobaczyć jak to będzie wyglądać i... przeszedłem sobie jeszcze raz Noc Kruka wink_prosty2.gif .

Edytowano przez lisu125
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru dni znowu zacząłem grać w Gothica, z tym że zacząłem od NK, jedynka jakoś mi się przejadła chwilowo, a sama dwójka jest jakaś mniej barwna i mniej tego wszystkiego dobrego, czekam też na jakieś mody do jedynki ( Wielka Wojna, Rzeka ) jestem dopiero co obywatelem miasta, 5 lvl, kupa questów do wykonania, zawsze zbieram questy aż uzbiera sie duża lista i wybieram sobie co by tu zrobić, poszedłem też tym razem do Bospera, mimo że Harad jest bardziej opłacalny, to jednak pomyślałem, że przy zdobywaniu skór ( a co za tym idzie kasy, nie gram z kodami ) zdobędę też expa, gram powoli, więc taka opcja mi odpowiada. Nie doszedłem jeszcze dalej niż za farmę Akilla, także wpierw miasto, potem Onar, do którego też zamierzam się przyłączyć, póki co łażę z łukiem ( 35 dmg ) i jakimś lekkim mieczem ( 40 dmg ) mam 36 siły, 20 zręczności, pójdę też w broń dwureczną, pobawię się toporami itp, załatwiłem sobie klucz do Gildii Złodziei, mimo ze dostałem zadanie od Andre aby ją ujawnić, to jednak tego nie zrobię, a przeciwnie, popracuje dla nich. Też miałem właśnie problemy z odpaleniem na Win 7, ale wystarczyło pobrać najnowsze stery do grafy, zresztą z tego co wiem to problemy z odpaleniem Gothic 1-2, Nk na Siódemce, występują tylko na kartach Nvidii, dziwna sprawa, ale do obejścia, a tez się przez chwilę martwiłem, że jedna z ulubionych serii mi nie pójdzie, no, ale się udało :)

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może co z Gothic 3 Community Story Project? Ostatnio znowu nabrała mnie ochota na G3, ale QP4 i Content Mod już nie wyrabiają, przeszedłem grę z tymi modyfikacjami już parę razy. Ehh... mam nadzieję, że Gothic 3 doczeka się takich modyfikacji co Gothic 1 czy 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G2 NK jak ktoś chcę trudno niech instaluje Returninga z spolszczeniem którego profesjonalna wersja wyjdzie chyba po końcu świata. Dodaje masę rzeczy - questów, broni(

URIZIEL URIZIEL URIZIEL

). I to samo dołączenie do straży jest niesamowicie trudne. Ja przeszedłem na nim grę i to zajęło mi prawie całe wakacje...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jako ze CDA bylo tak uprzejme dac okazje do zapoznania sie z Arcania, to spedzilem kilka godzinek bawiac sie w ta produkcje. Zaznaczam od razu, ze nie przeszedlem jej, totez niniejsza swoja opinie mam zamiar bazowac jedynie na - tak na oko 30% fabuly i jakichs 10 godzinach rozrywki (nie wiazcie z tym nadziei, ze ta gra jest dluga - po prostu mam zwyczaj zagladac pod kazdy kamien).

1. Bohater, postaci, fabula -> na poczatku sprawdzilem czy ta gra jest faktycznie Gothiciem, z poczatku bylem nawet zdziwiony, ze o dziwo jest, ale po chwili przekonalem sie, ze co prawda animacja skoku jest skopana, ale w zupelnie nie-gothicowy sposob. Pare postaci irytowalo tak sobie podlozonymi liniami dialogowymi (efekt taki w przypadku G2 wraz z NK, ze nagle zmienia sie ton glosu), generalnie na podstawie tego z czym sie spotkalem jestem gotow stwierdzic, ze jest dobrze, ba - jest nawet lepiej niz w przypadku Gothica3, gdyz gra nie jest tak rozlegla i zmiescilo sie wiecej sciezki dialogowej. Questow jest bardzo malo i sprowadzaja sie do znajdz/przynies/wybij/daj komus w pape - generalnie standard, ale calkiem fajnie sa zrealizowane (nie jest to tylko proste ok, zrobie/juz zrobilem, ale generalnie sporo przekomarzania sie pomiedzy postaciami, jak w pierwszych dwoch czesciach). Fabula jest bardzo liniowa, ale z mozliwoscia dokonywania wyborow w kluczowych momentach (ktorego moznowladce poprzec itp.), problem polega na tym, ze gramy osoba uprzedzona i motywowana zadza zemsty, tak wiec chcac odgrywac role jednak wypadaloby dokonywac okreslonych wyborow (poparcie wladcy chcacego bronic miasta do ostatniej kropli krwi, nawet jesli zakonczy sie to masakra i takie tam sprawy).

2. Ogolnie pojeta mechanika - o skopanej (ale nie tak jak znamy i lubimy) animacji skoku juz pisalem. Teraz pora zaczac kopac gre za inne elementy. Tak wiec swiat - zamkniety, kolejne jego fragmenty odblokowujemy wypelniajac questy z glownej linii fabularnej, do Gothica 1, gdzie moglismy isc w 2 akcie juz walczyc z pelzaczami czy orkami nie ma nawet startu o gigantycznym swiecie 3 nie wspominajac. Rozwoj postaci - 3 szkoly magii, najwyrazniej 4 zaklecia na szkole (w zasadzie 3 + pasywka), system generalnie przypomina to co bylo w pierwszym ME i sklania mnie do podobnej reakcji jak tam (tj. zbiera mi sie na wymioty), w skrocie: jest pare drzewek, w kazde drzewko laduje sie punkciki (3 na poziom), ktore zwiekszaja procentowo statystyki postaci, co iles tam punkcikow mamy skill (zaklecie u maga, potezny atak u wojownika itp.), jest to tak bardzo prymitywne i stanowi tak obrzydliwy regres w stosunku do poprzednich czesci, ze na widok tego zapragnalem od razu wylaczyc gre. Interakcja ze swiatem - niezniszczalny wytrych otrzymujemy od Diega w jednej z misji fabularnych, otwieranie skrzyn sprowadza sie do prostej zrecznosciowej minigierki; skrzynie mozna otwierac i grabic tuz pod nosem wlascicieli (kolejny regres, ktory spowodowal, ze zapragnalem wylaczyc gre). Rzemioslo - znajdujemy receptury, wytwarzac przedmioty mozemy najwyrazniej w dowolnym miejscu o ile mamy dosc skladnikow (znow obrzydliwy regres), nauczycieli umiejetnosci nie napotkalem. System walki - tutaj taka ogolna refleksja: co na dziewiec piekiel komu przeszkadzal system sterowania z 1 i 2 czesci Gothica? Owszem, poczatkowo byl nieintuicyjny jak diabli, ale po jakiejs pol godzinie czlowiek sie do niego przyzwyczajal i okazywalo sie, ze caly ten patent sie calkiem dobrze sprawdza; jedyne czego ten system tak naprawde potrzebowal do jego doszlifowanie by combosy wchodzily bardziej gladko, bylo ich wiecej, a postac reagowala plynniej; zamiast tego dostalismy tepe klikanie lpm, serio, walka w tej grze jak na razie sprowadza sie do: cios -> flurry (odpalane po wcisnieciu lewego przycisku myszy z drobnym opoznieniem zamiast od razu) -> unik -> cios -> flurry -> az przeciwnicy padna; absolutne zero finezji; ktos moze powie: ale przeciez sa te drzewka rozwoju i dodatkowe skille! Coz - dodatkowe skille sprowadzaja sie tu do tego, ze mozna flurry odpalic dwa razy z rzedu. Walka jest naprawde fajna, plynna, ladnie animowana, a takze na dluzsza mete potwornie nudna i prymitywna. O najwyrazniej zwiekszajacym sie wraz z poziomem koszcie uzycia skilli nie bede sie rozpisywal, bo nie jest on uciazliwy. Ostatni zarzut: brutalny gwalt na lore. Serio, do tej pory myslalem, ze tylko Bethesda tak potrafi, ale jednak nie. Pamietacie, ze caly myk w pierwszym Gothicu polegal na tym, ze ludzie sie tluka z orkami i maja problemy bo magiczne przedmioty (pancerze, bron), ktore pozwalaja im wyrownac szanse, sa niezmiernie rzadkie? Coz, tutaj byle lachman zdjety z goblinskiego szamana ma magiczne wlasciwosci, podobnie zreszta jak co drugie smiecie wpadajace mi w rece. W ramach bonusu - pamietacie moze jeszcze polne pelzacze? Takie charakterystyczne stworzonka potrafiace nieuwaznemu podroznikowi odgryzc glowe za jednym zamachem? Tutaj wystepuja stadami, tyle tylko, ze sie pochorowaly, bo mozna je rozdeptac butem (generalnie wszystko tutaj mozna rozdeptac, stadko wilczkow - zaden probem, polna bestia? 5 na raz. Czarne gobliny? Spotykane juz w prologu).

Podsumowujac - jako zwykly h&s produkcja ta moglaby sie nawet sprawdzic i zaoferowac nieco zabawy (o ile by ja sobie dawkowac odpowiednio), jednak dla mnie nie jest ona Gothiciem.

Konczac zas - wiem, ze ta mini recenzja pojawia sie nader... pozno, ale dopiero teraz z owa produkcja mialem kontakt, a jako fanowi serii nie wypadaloby mi nie pozostawic opinii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...