Skocz do zawartości
Zdenio

PS4, X-One, Wii-U

Polecane posty

To prawda, że sytuacja po jakimś czasie się zmieni

To po co w ogóle o tym gadać, szczególnie że mówimy o przyszłości bliskiej, z konkretnymi datami premiery? Konsolę kupuje się na lata, nie na tydzień.

ale PS3 miało na początku lepsze wejście, jeśli chodzi o gry, wystarczy przypomnieć sobie pierwszy Uncharted.

Bullshit. W 2007, który był jednym z najlepszych roków dla branży gier ukuło się powiedzonko PS3 has no games. Konsolę Sony na początku omijały multiplatformy (na szybko przeglądając: BioShock, Two Worlds, Overlord, Eternal Sonata, a pewnie było tego więcej), a exclusivy nie powalały (Uncharted i Naughty Dog to pupilki branży dopiero od Among Thieves, jakby ktoś nie pamiętał, wcześniej to było po prostu mocne studio, nie fenomen).

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja mam wrażenie, że MS wydając swoje gry na PC zadaje cios za ciosem XO który i tak jest w średniej kondycji? Albo naprawdę chcą połączyć środowiska PC-konsole-mobile, albo za dział xbox odpowiadają idioci. Naprawdę tych kilkaset (max) sprzedanych egzemplaży więcej jest warte przekreslaniu szans w walce o klienta (konsole)? Przecież ich drugiej platformie (PC) nic nie zagraża, już na pewno nie Valve ze swoim śmiesznym Steam OSem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak jest. Zastanawiam się nad zakupem Xboxa, ale ponieważ konsolę kupuję głównie dla exów to może się wstrzymam, bo XO poza Halo nie ma nic dla mnie, ew. jeszcze spróbuję Gears of War któreś na 360. Gry wydawane na XO i PC bez PS4 są bardzo dobre, ale mam dobrego peceta i mógłbym sobie je odpuścić. PS4 i Wii U mają tą przewagę, że ich gry nie trafią na PC. Exów na 360 było dużo ciekawych, szkoda, że niektóre po czasie przeniosły się na PC, podobnie zapewne jak to będzie z niektórymi na XO (zresztą już tak jest - Dead Rising 3).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja mam wrażenie, że MS wydając swoje gry na PC zadaje cios za ciosem XO który i tak jest w średniej kondycji? Albo naprawdę chcą połączyć środowiska PC-konsole-mobile, albo za dział xbox odpowiadają idioci. Naprawdę tych kilkaset (max) sprzedanych egzemplaży więcej jest warte przekreslaniu szans w walce o klienta (konsole)?

Sam nie wiem czy ta kondycja jest ''średnia". Sony na pewno prowadzi w ilości sprzedanych konsol i exach, ale Xone to przecież ciągle dobra multimedialna maszynka do wszystkiego (a to że w pełni ją wykorzystają jedynie konsumenci w USA, to już inna sprawa). Już po Xboxie 360 można było się spodziewać takiego rozwoju spraw jeśli chodzi o gry, nie spodziewałem się jednak że zaczną je przenosić tak szybko na PC. Być może ten obiecywany support PC od Microsoftu po prostu się sprawdza albo zwyczajnie chcą jeszcze bardziej podbić sprzedaż? Tak czy inaczej wydaje mi się to lepiej zaplanowane niż sądzisz i pieniążki na pewno się zgadzają.

Albo po prostu wszystko jest dla nich ekskluzywne w takim stopniu jak nowy Tomb Raider. Good guy Microsoft nie zatrzymuje gier u siebie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MS wydając swoje gry na PC

To nie do końca MS wydaje te gry. Peggle 2 i Titanfall to produkcje EA, RYSE jest od Crytek, a Dead Rising 3 należy do Capcomu. Myślę, że MS bardzo chciałby zatrzymać te gry u siebie, ale ich strategia od początku konsolowej przygody zakłada zatrudnianie dużych studiów do robienia gier. Często jest tak, że te gry zostają u producenta. Przy okazji tych zawirowań wokół Crytek czytałem, że MS chciał dofinansować Ryse 2, ale pod warunkiem, że IP trafi w ich ręce. Crytek się nie zgodził, a kilka tygodni później mieliśmy zapowiedź wersji na PC. Jeśli Crytek się nie rozpadnie i zrobią Ryse 2 to strzelam, że będzie to multiformatówka na PC/PS4/X1. Podobnie jest z Sunset Overdrive. Za czasów gdy Insomniac robił gry tylko dla Sony, to wszystko pozostawało w rękach SCE. To też było powodem powstania Overstrike/FUSE. Sunset Overdrive jest z kolei w dużej mierze finansowane przez MS, ale należy do Insomniac.

NT:

Happy Destiny Day. Zazdroszczę wszystkim, którzy mają okazję zagrać. Sam mam ostatnio tak mało czasu, że mogę najwyżej Vitę włączyć na 15 minut dziennie.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca MS wydaje te gry. Peggle 2 i Titanfall to produkcje EA, RYSE jest od Crytek, a Dead Rising 3 należy do Capcomu. Myślę, że MS bardzo chciałby zatrzymać te gry u siebie, ale ich strategia od początku konsolowej przygody zakłada zatrudnianie dużych studiów do robienia gier. Często jest tak, że te gry zostają u producenta. Przy okazji tych zawirowań wokół Crytek czytałem, że MS chciał dofinansować Ryse 2, ale pod warunkiem, że IP trafi w ich ręce. Crytek się nie zgodził, a kilka tygodni później mieliśmy zapowiedź wersji na PC. Jeśli Crytek się nie rozpadnie i zrobią Ryse 2 to strzelam, że będzie to multiformatówka na PC/PS4/X1. Podobnie jest z Sunset Overdrive. Za czasów gdy Insomniac robił gry tylko dla Sony, to wszystko pozostawało w rękach SCE. To też było powodem powstania Overstrike/FUSE. Sunset Overdrive jest z kolei w dużej mierze finansowane przez MS, ale należy do Insomniac.

To też nie jest do końca tak, MS wydawał również swoje gry na PC (Fable), ba, czasami nawet nie zapowiada ich jako eksów (SPARK).

SO to sytuacja analogiczna do Alana Wake'a, więc o wersję PC możemy być w miarę spokojni.

Czy jest jakaś szansa na to, że zostaną wydane kompletne i do tego odświeżone wersje takich gier jak: Killzone, Red Dead Redemption i Dark Souls? Kupiłem PS4 ale nie chcę kupować starszej wersji tylko dla tych gier lub samego pada dla DS na PC...

IMO nie, ale będzie przecież PlayStation Now, które pozwoli na granie w gry z poprzedniej generacji w chmurze. W Europie w 2015.

Aha, pada od PS4 da się podłączyć do PC bodaj. Przynajmniej widziałem poradniki. wink_prosty.gif

Happy Destiny Day. Zazdroszczę wszystkim, którzy mają okazję zagrać. Sam mam ostatnio tak mało czasu, że mogę najwyżej Vitę włączyć na 15 minut dziennie.

Ktoś wie, kiedy embargo na recenzje się kończy? Postanowiłem się wstrzymać z zakupem, ale ciągle się zastanawiam, jak skosi same najwyższe oceny, to mogę zmienić zdanie.

/ah, z tego co widzę większość robi review in progress; too MMO to have launch reviews/

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MS wydawał również swoje gry na PC (Fable), ba, czasami nawet nie zapowiada ich jako eksów (SPARK).

No i jakby się uprzeć to tych gier jest więcej. Halo: Spartan Assault, Lococycle, Max, wspomniane Spark, Ascend: Hand of Kul. Tyle, że są to gry w większości złe (pomijając Maxa i może w przyszłości Spark) i nie robiące żadnej różnicy. Co innego te duże 1st party MS typu Forza 5, Horizon 2, Master Chief Collection i Fable Legends. Jeśli te gry pojawią się na PC to będzie można mówić o zjawisku wspomnianym przez Divesa

too MMO to have launch reviews

Ponoć kopie dla growych bloggerów na całym świecie wysłano tak, żeby doszły na dzień przez premierą. Tak przynajmniej wspomniał ktoś z Polygon. Embargo pęka chyba dzisiaj, więc recenzje Destiny będą jednymi z najgorzej napisanych w ostatnich miesiącach.

Also przeczuwam żółte na meta za bycie too "repetitive" i "uninspired", a także stanie w rozkroku między MMO a typową Halo-formułą.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Also przeczuwam żółte na meta za bycie too "repetitive" i "uninspired", a także stanie w rozkroku między MMO a typową Halo-formułą.

Nah, ja się zastanawiam czy przebije 90% raczej. To Bungie.

Z drugiej strony dużo czytam o grindzie, więc z mojej strony chyba pass do momentu aż potanieje i jacyś znajomi kupią PS4/będą zainteresowani grą razem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO nie, ale będzie przecież PlayStation Now, które pozwoli na granie w gry z poprzedniej generacji w chmurze. W Europie w 2015.

Aha, pada od PS4 da się podłączyć do PC bodaj. Przynajmniej widziałem poradniki. wink_prosty.gif

Jak mi nie zwiększą przynajmniej do tych 10 mb to takie granie odpada. W tej chwili mogę pozwolić sobie jedynie na przyzwoite jak na moje warunki pobieranie gier. Szkoda tylko, że od jakichś 2 miesięcy prędkość znowu spadła do tych 1,6 mb i nie mogę nic z tym zrobić, bo w umowie mam 1-10 mb...

No i jakby się uprzeć to tych gier jest więcej. Halo: Spartan Assault, Lococycle, Max, wspomniane Spark, Ascend: Hand of Kul. Tyle, że są to gry w większości złe (pomijając Maxa i może w przyszłości Spark) i nie robiące żadnej różnicy. Co innego te duże 1st party MS typu Forza 5, Horizon 2, Master Chief Collection i Fable Legends. Jeśli te gry pojawią się na PC to będzie można mówić o zjawisku wspomnianym przez Divesa

I oby tak się stało, bo będę miał jeden mniej wydatek. Właściwie to nie tylko ja ale pewnie i większość ludzi, którzy mają w planach zakup PS4, XO i dobrego PC.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MS chce podobno kupić Mojang za gigantyczne pieniądze.

Co za bezsens. Mojang to one hit wonder, Notch podobno po sprzedaniu studia miałby z niego odejść, a Minecraft wyszedł już wszędzie, gdzie mógł. Kupiliby jakieś sensowne studio od AAA za tę kasę.

Also Xbone w Japonii sprzedał się żałośnie. Who's surprised? No one. http://uk.ign.com/articles/2014/09/10/xbox-one-japanese-launch-figures-are-a-little-slow

Also Watch Dogs chyba jednak wyjdzie na Wii U. http://uk.ign.com/articles/2014/09/10/watch-dogs-on-wii-u-gets-dated-in-mexico

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minecraft wyszedł już wszędzie, gdzie mógł

płaczącekonsoleNintendo.jpg

Also Xbone w Japonii sprzedał się żałośnie. Who's surprised? No one.

Właśnie ja się zastanawiam nawet po co MS w ogóle próbował. Przy 360 mieli jakiś start. Parę fajnych exów typu Blue Dragon, Lost Odyssey, Last Remnant czy długie okresy ekskluzywności na inne (rok w Enchanted Arms i Star Ocean, 15 miesięcy w Eternal Sonata i Vesperii). Do tego mieli wszystkie multiplatformy. Czy to wszelkie Musou, czy VN. Teraz nie mają nic, a do tego takie rzeczy jak Destiny czy Batman:AK są w JP dostępne tylko na konsolach Sony.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MS chce podobno kupić Mojang za gigantyczne pieniądze.

Wg. The Wall Street Journal, które te rewelacje opublikowało, MS ma przeznaczyć na ten zakup ok. 2 miliardy zielonych.

Co za bezsens. Mojang to one hit wonder, Notch podobno po sprzedaniu studia miałby z niego odejść, a Minecraft wyszedł już wszędzie, gdzie mógł.

A mimo to Minecraft to wciąż kura znosząca złote jajca. Jeśli MS dobrze pokieruje Mojangiem, to Minecraft 2 nabije im kabzę konkretnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydanie teraz Minecrafta na Xboxa One i nazwanie go Minecraftem 2 byłoby chamskim i, moim zdaniem, słabo opłacalnym ruchem. Zamiast kupować cały Mojang (który potem zmielą i władują do innego teamu, bo bez Notcha ci goście są tylko rzemieślnikami) mogli podpisać kolejną umowę na MC dla XO.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już abstrahując od tego czym by mógł być Minecraft 2, to wydaje mi się, że sama siła tej marki by ją sprzedała. Pytanie jednak czy naprawdę ktoś wierzy w taki obrót spraw? Notch coraz bardziej wydaje się człowiekiem, który stworzył jedną grę i na tym poprzestanie (podobnie zresztą jak Phil Fish hehe). Microsoft potrzebuje takiego mega casualowego system sellera jeśli chcę przestać oddalać się coraz bardziej w wynikach sprzedażowych od Sony. Sony na pewno będzie miało nowe LBP. Nie wiem czy ten cały project spark czy te fable od MS będzie w stanie zawalczyć z tym o tego "casualowego" odbiorce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już abstrahując od tego czym by mógł być Minecraft 2, to wydaje mi się, że sama siła tej marki by ją sprzedała.

Zależy. Ten "casualowy" odbiorca ma to do siebie, że jest kapryśny. Rovio z Angry Birds było jeszcze 2 lata temu na szczycie. Teraz liczy straty.

Mojang u MS oznacza, że ewentualny Minecraft 2 (dalej nie mam pojęcia jak to miałoby działać) nie wyszedłby tylko u Sony (no i Nintendo), więc 95% dotychczasowych posiadaczy (54 miliony Minecrafta w ogóle vs. milion na Playstation) gry mogłoby ją kupić na platformie, na której ma pierwszą część. PC, Android, iOS, Xbox, Windows Phone. To byłoby 2 miliardy dolarów za odcięcie od sequela tych platform, na których gra nie miała żadnego znaczenia.

Jestem troche "salty", bo 2 miliardy dolarów to jakieś 500 gier typu Rime.

Wyobraźcie sobie nagłą zapowiedź 500 gier o formacie Rime na X1.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-destiny-face-off

Destiny jest zarówno na PS4 jak i na XONE w Full HD, wygląda identycznie i działa niemal identycznie (na Xboksie są minimalne skoki klatek, PS4 ma perfekcyjnie locked 30FPS).

Thoughts? Myślicie, że gra wyznaczy trend, czy jednak większość multiplatform dalej będzie zdecydowanie mocniejsza u Sony?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylam się do drugego wariantu, różnica w hardware jest już nie do zniwelowania i uwolnienie Jedynego z jarzma Kinecta wcale tutaj nie pomoże. To oczywiste, że różnice nie będą znaczące, ale tylko osoby liżące ekran będą za tym płakać. Podobne zjawisko było już w przypadku słabszego PS3, a mimo to ta konsola ostatecznie wygrała wyścig o supremo przemijającej powoli generacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam, że z X1 wyciśnięto dużo (choć to nie max możliwości konsoli, bo gra bardzo komfortowo trzyma ten vsync na 30), a w przypadku PS4 nie wykorzystano tej dalej 40-50% różnicy. Myślę, że dość proste byłoby zaoferowanie odblokowanego trybu odświeżania, który trzymałby 45-60 lub jakąś fajniejszą formułę AA.

Exy na PS4 wyglądają o klasę lepiej niż na X1, więc różnica dalej jest spora. W przypadku multiplatform to game-by-game.

Podobne zjawisko było już w przypadku słabszego PS3

PS3 nie było słabsze. Obie konsole były w miarę równe. PS3 miało trochę mocniejszy procesor i bardziej efektywną pamięć. 360 miał z kolei eDRAM. PS3 było jednak trudniejsze. Teraz nie ma tego problemu, bo zarówno PS4, jak i X1 mają taką samą architekturę. Można nawet powiedzieć, że X1 sprawia więcej problemów, bo ma dwie pule pamięci.

Jeśli gra na PS3 wyglądała gorzej niż na 360, to devowi nie chciało się bawić z Cellem.

Jeśli gra na X1 wygląda gorzej niż na PS4 to obie konsole potraktowano tak samo.

Jeszcze@Destiny

Moja limitka dzisiaj doszła, a ja nie mam nawet 30 minut, żeby włączyć konsolę i sobie zrobić postać. ;_;

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie sądzę, żeby teraz coś się zmieniło. Bungie to jednak weterani branży, zjedli zęby na X360, i mało komu uda się osiągnąć podobny rezultat.

Przy okazji - pojawiła się telewizyjna reklama Xbox One, z montażem z kilku tytułów. Wygląda to tak sobie, a z tego co widzę - popełniono drobną manipulację. Pada bodaj stwierdzenie, że są to gry wyłącznie na Xbox One, a widać m.in. Evolve czy AC:U. Co prawda Forza i Sunset Overdrive to faktycznie exy, ale gros tytułów będzie też na PC i PS4.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...