Skocz do zawartości
RoZy

Mass Effect (seria)

Polecane posty

Stwierdzić, że From Ashes nie dodaje niczego oprócz proteanina to lekka przesada.

Miałem na myśli warstwę fabularną.

Warto zauważyć, że dodatek był poważnie wyciętym fragmentem całej gry jest to w szczególności wyraźne gdy zabierzesz Javika na Tessie. Nikt mi nie wmówi, że było to dorabiane po zakończeniu prac nad grą TO jest Niemożliwe.

Zapewne tak było, nie zmienia to jednak faktu, że jest to bardzo fajny DLC. Do tego ma bodaj jedne z najlepszych cut-scenek, mam tu na myśli walki Protean ze Żniwiarzami.

a cena za tak krótki dodatek jest mocno przesadzona.

Nie nazwał bym tego DLC krótkim. 5 godzin wybornej zabawy za cenę taką samą jak wszystkie poprzednie DLC w ME2 i ME3 to nie jest dużo. Jest to bez dwóch zdań najdłuższy DLC w historii Mass Effect.

Czerwone: Wybuch prosto w twarz zbiornika z wybuchowym pierwiastkiem ale nie takie rzeczy Komandor już przeżył ( tak piję do Projektu Łazarz) wynik tego równania rozwalamy Żniwiarki i przy okazji Gethy (co z tego że był pokój jak mówi Kosmiczne Dziecko Rozwalamy ich teraz aby One [albo inne syntetyki] nie rozwaliły nas w przyszłości.

Uświadom mnie GDZIE TU JEST SZCZĘŚCIE ?

Nie jest to hollywoodzki happy-end w bayowskim stylu, ale więcej tam pozytywów niż negatywów.

Shepard: żyje (prawdopodobnie, lubię takie niedopowiedzenia, ale na 99% żyje).

Żniwiarze: gryzą piach.

Podbite planety: odbudowują się.

Przekażniki masy: odbudowane.

Wszyscy główni bohaterowie poza Andersonem: żyją.

Normandia: w jednym kawałku.

Jak to nie jest bardzo dobre zakończenie (nie piszę tutaj o stylu w jakim to pokazano, bo to jest subiektywny odbiór każdego z graczy), to jakie byłoby lepsze?

No dobra zostawmy na chwilę zakończenie trylogii i spójrzmy na to (SĄ SPOILERY):

W pierwszej części walczymy z Suwerenem, który został pozostawiony przez Żniwiarzy w galaktyce, by otworzyc im kanał, by mogli przylecieć i rozpocząć Cykl. Walcząc z Sarenem (lub przekonując go do kuli w łeb) i na końcu niszcząc Suwerena, uniemożliwiamy wysłanie impulsu i tym samym udaremniamy powrót Żniwiarzy. Ale okazuje się, że robota, którą wykonaliśmy w pierwszej części jest o kant tyłka, bo Żniwiarze i tak przylatują i i tak Cykl trwa. O co zatem walczymy w pierwszej części? Wyraźnie jest tam wszystko wyjaśnione. Cytadela jest możliwością dla Żniwiarzy, by mogli wracać do galaktyki, a tu się jednak okazuje, że nie? Nie kapuję...

To o czym piszesz zostało bardzo wyraźnie wyjaśnione i to już w pierwszej części, szczególnie w rozmowie z Vigilem:

http://www.youtube.com/watch?v=d6mJvx2_xM4&feature=plcp

Cytadela jest sama w sobie przekażnikiem masy i jako taki przekaźnik zostałą wyłączona z gry dzięki Shepardowi (ostrzeżenie Vigila).

Druga próba dostania się do galaktyki to kolejny przekaźnik w układzie Bahak i artefakt znaleziony tamże. Tym razem Shepard musi sam wysadzić przekaźnik i zatrzymać Żniwiarzy.

Ale oni nadchodzą, o czym wspomina Zwiastun: można ich spowolnić, ale nie powstrzymać. Nie doszukiwałbym się tu niczego nadzwyczajnego. Zabicie Suwerena to pewien problem (jak zgubienie klucza do drzwi do domu), ale do takiego domu tak czy inaczej można się dostać: to kwestia czasu.

Edytowano przez sSolo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście jest pozytywne zakończenie, gdzie wszyscy żyją i to mnie na chwilę obecną najbardziej zadowala. Na szczęście to idealne zakończenie nie jest zrobione łopatologicznie, więc musi budzić różne wątpliwości. I to jest dobre.

A zasłonię bo odnoszę się do tego cytatu i może przypadkiem dam jakiś spoiler.

Idealne gdzie wszyscy żyją czyli które? Wymień kolor bo ja widziałem wszystkie zakończenia (te przed EC i te po) i jakoś w każdym straty są. Wczoraj przeszedłem grę po raz trzeci i wybrałem niebieskie z racji tego, kto potem opowiada o dalszych losach. Dla mnie jest to najbardziej poruszający finał (czy aby na pewno finał?) trylogii, taki przy którym mam ochotę nawet zapłakać mimo tego, że pesel mam już całkiem stary. A do ostatecznego przejścia gry wybiorę czerwony wybuch bo chcę wierzyć, że to poruszenie się pancerza na sam koniec zwiastuje to na co mam nadzieję smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealne gdzie wszyscy żyją czyli które? Wymień kolor bo ja widziałem wszystkie zakończenia

Czerwone rzecz jasna, tak jak pisałem post wyżej:

- Shepard: żyje (gdyby intencją twóców była jego śmierć, to by nie sugerowali, że przeżył, tylko by pokazali że umiera, albo po prostu nie pokazali ostatniej sceny).

- Wszyscy bohaterowie, poza tymi którzy zginęli w trakcie gry i Andersonem: żyją (Garrus, Tali, Liara, Javik, Ashley, Wrex, Miranda, Hacket, Joker itp., jedynym wyjątkiem jest niestety EDI).

- Generalnie wszystko tam się przecież dobrze kończy.

Gdybyś miał wątpliwości, to proszę, tutaj film:

[media=]http://www.youtube.com/watch?v=al3eRU34f7k&feature=plcp

Edytowano przez sSolo
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja wam opowiem o moim ulubionym zakończeniu:

z uwagi na to że nie było satysfakcjonującego mnie, czyli takiego cukierkowo ładnego w którym wszyscy żyją i żniwiarze nie i jest super, uważam że sensowną opcją jest zakończenie po strzale do katalizatora - historia galaktyki to niekończące się pasmo niezgody i konfliktów. katalizator ma sensowny cel, wiem że dużo istnień nie może zrozumieć że musi umrzeć trochę wcześniej, ale ich zagłada i tak by nastała wcześniej czy później. katalizator pełni rolę boga, nieważne czy jego plan nam się podoba czy nie, ważne że go ma.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale chyba zdajesz sobie sprawę, że nawet to czwarte (naciekawiej przedstawione moim zdaniem) zakończenie też jest w sumie pozytywne.

Ostatnia scena z astronomką pokazuje bardzo wyraźnie (jest to po prostu powiedziane), że dzięki wiedzy przekazanej przez naszą cywilizację, w końcu udało się pokonać Żniwiarzy. Nie wiadomo czy astronomka i jej dziecko to jakaś cywilizacja z kolejnego cyklu, czy może jeszcze jednego z następnych, ale ważne jest, że to dzięki Shepardowi i jego ludziom udało się przekazać wiedzę, która pomogła tej cywilizacji w walce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie wiedziałem.

Jak to w takim razie powinno być wstawiane? W FAQ forumowym nic na ten temat nie ma, a nie mogę znaleźć żadnego regulaminu forum.

W Spoilerze. Sytuacje, że na tak "prestiżowym" forum wstawianie filmików w formie okienek jest zabronione, choć taka opcja się znajduje, przemilczę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wstawiając okienko z filmikiem w spoiler, albo przekształcając link, wstawiając go w tagu "url", gdzie po l wpisujesz ="[link]" i zamykasz nawias, wpisujesz cokolwiek (np. "KLIK") i zamykasz tag dodając przed drugim "url" ten znak "/".

Dla przykładu - KLIK

Żeby zobaczyć, jak wygląda link, zacytuj mój post i w podglądzie go sobie zobacz.

EDIT:

To ją przemilcz zupełnie. Nie my robiliśmy skrypt, jednak to z naszej decyzji nie wstawia się filmików. I musisz się dostosować do tego.

Edytowano przez Bethezer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sSolo:

Nawet na filmiku, który załączyłeś, nie obywa się bez strat.

Pomijam już fakt braku Gethów na końcowych slajdach (a zapewniam cię, pojawiają się w innych przypadkach). Rzuć okiem pod koniec na listę poległych członków załogi. Do listy doszła EDI, która nie dość, że była syntetykiem, to jeszcze była oparta na kodzie żniwiarek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gethów w Mass Effect jest idiotyczna pod kątem zakończenia:

Czerwony wybuch zabija Gethy co powoduje kilka idiotycznych sytuacji: 1. Pokój pomiędzy gethami a quarianami po zakończeniu można go spokojnie przyrównać do zabicia Legiona podczas gdy wysyła kod. Po co dawać fałszywe nadzieję na pokój od razu zagłada całej rasy 2. Pozwolenie gethom zabić quarian -> to chyba najgorszy wariant dla czerwonego zakończenia Tracimy Tali (chyba, że zginęła w 2) Quarianie wyrżnięci w Pień wybuch dobija Gethy. Efekt końcowy Rannoch to planeta nie zamieszkała można to również przyrównać do zniszczeń równych dziełom Żniwiarzy na Tessi.

To tyle. Podsumowując zakończenia są nie precyzyjne

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, że moja wypowiedź skupiła się na Czerwonym zakończeniu, które jest tylko pozornie szczęśliwe ale nie zapominaj też:

Zakończenie Zielone zostało przez Ciebie potraktowane tylko z jednej perspektywy czyli ewentualny sojusz obu stron. Nie zapominaj, że gra taka jak Mass Effect 3 jest bardzej złożona i decyzja nie zależy od tego co ma miejsce podczas spotkanie z Katalizatorem ale poniekąd już rozpoczyna się na Rannochu. A co jeśli pozwolimy quarianom na zagładę -> Dostaniemy bandę Gethów z Zielonymi oczami. Tak samo w drugą stronę Zabijamy Legiona Flota Quarian niszczy Gethy + Zielony Ending = Quarianie z Zielonymi Oczami.

Pozostałe zakończenia też tak można rozpisać jednak

Czerwone jest najbardziej krzywdzące dla wątku poświęconego zakończeniu Wojny Porannej

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów zasłaniam :)

Ale skoro Quarianie raz zbudowali Gethy to mogą zrobić to ponownie, ale tym razem będą mądrzejsi o dotychczasowe doświadczenia i nie wywołają wojny. Przynajmniej ja tak to rozumiem albo chciałbym żeby tak było. Gorzej ma się sprawa z EDI... Chodziłem z nią prawie całą grę ze względu na posiadane moce (przeciążenie i spalenie) i mimo, że nie zżyłem się z nią za bardzo to szkoda Jokera. Wziął się facet zakochał, jako idealista namawiałem go na związek i co? Jak mu potem wytłumaczyć, że chciało się samemu przeżyć (być może moje kolejne urojenia, ale ten oddech...) a przez to poświęciłem jego "dziewczynę"?

BioWare dało nam cztery zakończenia i każde z nich ma plusy i minusy. W perspektywie kolejnej gry w uniwersum Mass Effecta daje to szerokie możliwości scenariuszowe :) No bo jakoś tak jedna z najważniejszych decyzji z ME2 (zostawiamy/niszczymy bazę Zbieraczy) nie wpływa aż tak drastycznie na losy w części trzeciej. A w ME Cztery dla samej ciekawości trzeba będzie importować cztery sejwy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BioWare zapowiedziało patch 1.4 który wydany zostanie w czwartek. Lista zmian pod spojlerem bo trochę tego jest.

Poprawki

  • Naprawiono jedną ze wskazówek samouczka, która nie wyświetlała poprawie komendy odłożenia broni.
  • Naprawiono błąd występujący w trybie multiplayer, gdy postać była wyposażona w broń z DLC, które wcześniej zostało usunięte, a ekran wyboru broni nie wyświetlał żadnej broni.
  • Bonus Sabotażu na 6 poziomie - zwiększenie zadawanych obrażeń technologicznych - nie będzie się już nakładał.
  • Naprawiono rzadko występujący crash, który pojawiał się w ostatniej misji podczas wystrzeliwania Cain na Działo Hadesu.
  • Naprawiano błąd powodujący niepoprawne wyświetlanie Paska Obciążenia przy używaniu modyfikacji broni z DLC Ziemia
  • Naprawiono błąd powodujący, że bronie z właściwościami przebijającymi pancerz zadawały mniejsze obrażenia po założeniu modyfikacji przebijających.
  • Spalanie na poziomie 5. od teraz zadaje bonusowe obrażenia zamrożonym i schłodzonym celom.
  • Bonusy Szału Krogańskiego Szturmowca zostały naprawione.
  • Naprawiono cień Shepard, który wcześniej nie pojawiał się, gdy komandor wchodził i wychodził z Atlasa.
  • Naprawiono wychodzenie/rozłączanie z gry, które podczas misji eskortowaniu obiektu powodowało zniknięcie tego obiektu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po wyjściu/rozłączeniu w czasie rozgrywki gracz nie mógł wrócić do trybu online bez resetowania gry.
  • Gracze nie mogą już łapać zza osłony Gethów Piro.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie po przeżyciu detonacji Zastoju stawali się nieśmiertelni.
  • Próba założenia dwóch identycznych modyfikacji na jedną broń będzie powodować wyświetlenie komunikatu "slot zajęty".
  • Pasywna moc Egzekutorki Asari na poziomie 3. - bonus do obrażeń i siły mocy - będzie działać prawidłowo.
  • Amunicja dysrupcyjna - zwiększenie obrażeń zadawanych tarczom i barierom ze 100% do 400%.
  • Miotacz Cząstek nie będzie już pobierał amunicji z pudełek na amunicję ani z pylona.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po użyciu Szarży Biotycznej tuż przed śmiercią gracz nie był w stanie dokończyć rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Banshee blokowały się w czasie ruchów teleportacyjnych.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Egzekutorka Asari nie była w stanie utworzyć Sfery Biotycznej w pobliżu większych przeciwników.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po upuszczeniu Odzyskiwanego Przedmiotu mógł on przelecieć przez mapę.
  • Po użyciu Pakietu Przetrwania gracz otrzyma 1 sekundę odporności na obrażenia.
  • Zmiany mocy Osobliwość:
  • - Osobliwość nie ma już maksymalnej liczby ładunków, wygaśnie dopiero po upływie ustalonego czasu.
  • - Użycie wybuchu biotycznego na przeciwnikach unoszonych przez Osobliwość, nie spowoduje wygaśnięcia mocy.
  • - Podstawowy czas ładowania mocy zmieniony na 8 sekund.
  • - Podstawowa liczba obrażeń wynosi 100/s, zadawane są one wszystkim przeciwnikom znajdującym się w zasięgu mocy, nawet jeśli nie unoszą się w powietrzu.
  • - Podstawowe ustawienia mocy powodują, że biotyczny wybuch będzie zadawał obrażenia wszystkim celom znajdującym się w zasięgu mocy.
  • - Poziom 3. mocy zmieniony na bonus obrażeń w czasie (wcześniej - czas trwania i zasięg).
  • - Poziom 1. zmieniony na czas trwania Osobliwości (wcześniej - bonus do czasu trzymania w powietrzy i zwiększenie liczby ładunków).
  • - Poziom 5. zmieniony na obrażenia w czasie (wcześniej - zwiększenie zasięgu.).
  • - Poziom 6. od teraz powoduje wybuch biotyczny po wygaśnięciu Osobliwości.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Banshee była w stanie zabijać graczy ze zbyt dużej odległości.
  • Naprawiono błąd, który powodował nieudaną pełną ekstrakcję na Bazie Nefryt, nawet w przypadku, gdy wszyscy gracze znajdowali się w strefie wyznaczonej do ekstrakcji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że modyfikacja Ultralekkie elementy PM nie wpływała na czas ładowania mocy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że amunicja drążąca nie była zakładana na drugą wybraną broń.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że punkty talentów wciąż były widoczne po awansowaniu postaci.
  • Przeciwnicy atakujący wręcz będą zawsze ignorować sondy, przynęty, itd.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że prywatne rozgrywki traciły opcje "prywatności" po rozpoczęciu gry,
  • Krysae nie będzie ignorować tarcz przeciwników.
  • Naprawiono niektóre powtarzające się odgłosy broni.
  • Zmiany mocy Strzał Wstrząsowy:
  • - Poziom 3. - bonus do mocy i obrażeń - teraz wpływa na zamrożone i schłodzone cele.
  • - Poziom 5. zmieniony na zwiększenie obrażeń o 50% i zwiększenie zasięgu o 1 metr.
  • - Poziom 6. - obrażenia zadawane istotom organicznym zwiększone ze 100% do 200% przez 10 sekund.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po wyjściu/rozłączeniu w czasie gry gracz nie mógł wrócić do trybu online bez resetowania gry.
  • Gracze nie mogą już łapać zza osłony Gethów Piro.
  • Naprawiono problem desynchronizacji z klientem wrogów, którzy będąc w Zastoju, przetrwali wybuch biotyczny.
  • Naprawiono problem utraty modyfikacji broni z DLC ?Lewiatan podczas przenoszenia postaci do nowej gry.
  • Aktywacja umiejętności Strzelca wyborowego będzie automatycznie przeładowywać broń.
  • Dwa ostatnie rozwinięcia mocy mistrzostwa miecza jednostki N7 Cień będzie stosowało się do obrażeń umiejętności ataku z ukrycia.
  • Naprawiono błąd polegający na zadawaniu obrażeń przez rakiety Atlasów Paladynom N7, nawet jeśli użyli omni-tarczy.
  • Naprawiono automatyczne wskrzeszenie w specyficznym punkcie Bazy Biel.
  • Naprawiono problem ze skrzynkami z amunicją, który blokował możliwość użycia broni po próbie uzupełnienia granatów.
  • Naprawiono problem z karabinem snajperskim Krysae, który nie działał właściwie w rękach członków dryżyny (Pakiet: Ostrzał).
  • Naprawiono pozycję paska zdrowia Skanu Taktycznego na Wyrojonych.
  • Naprawiono problem z wrogami, którzy nadchodzili z zamiarem egzekucji leżącego gracza, ale okazywali łaskę i odchodzili.
  • Naprawiono problem mocy opartych na wyrzucaniu, które okazjonalnie nie osiągały celu nawet jeśli zdawało się, że zderzenie nastąpiło.
  • Udana ekstrakcja będzie nagradzana dziesięcioprocentowym bonusem w kredytach. Nagroda nie dotyczy członków drużyny ? to ty musisz przeżyć, by zgarnąć dodatkowe kredyty.
  • Naprawiono problem fal z misją odzyskiwania obiektów, gdzie wejście do wyznaczonej strefy nie zawsze było rozpoznawane jako odzyskanie obiektu.
  • Naprawiono zanik efektu krwawienia, gdy inny gracz używał Pakietu Przetrwania.
  • Naprawiono Przynętę blokująca drabiny członkom drużyny i innym postaciom.
  • Usunięto problem symultanicznego używania krabinka Reegar z mocą Płomiennik przez Vorche.
  • Naprawiono zanik ikon mocy z ekranu bohatera.
  • Naprawiono problem z dialogami Ken/Gabby i Tali/Garrus niewywołującymi się w maszynowni Normandii.
  • Naprawiono błąd, w którym nie wyświetlały się wszystkie karty przy zakupach.
  • Zostaną wprowadzone strzały w głowę w przypadku Behemotów Gethów, Banshee i Brutali zadające 40% dodatkowych obrażeń.
  • Zostaną wprowadzone strzały w port wydechowy znajdujący się na plecach Atlasów zadające 40% dodatkowych obrażeń.

Naprawiono możliwość nadużyć:

  • pozwalających graczom na bycie nietykalnym i niewidzialnym dla wrogów
  • pozwalającym graczom na używanie rakiet typu Kobra z innych broni.

Tylko Platforma PS3:

  • Naprawiono problem, w którym po akceptacji zaproszenie gracz mógł utknąć w ekranie multiplayera poprzez odwiedzenie sklepu z ekranu promocyjnego i wyjście zeń bez zrobienia zakupów.
  • Naprawiono błąd krytyczny występujący przy wciskaniu klawisza PS podczas sekwencji ładowania gry

Tylko Platforma PC:

  • Naprawiono problem użytkowników Origina, pokazujący grę z możliwością dołączania, podczas gdy gra była pełna.
  • Naprawiono silny atak wręcz w bazie Rio.

Tylko Platforma X-Box 360:

  • Naprawiono rzadki problem (czarny ekran), który pojawiał się podczas ładowania gry i nie pozwalający osiągnąć tytułowego obrazu. - teraz gracze będą w stanie dostać się do ekranu tytułowego, by odzyskać ich zapisy gier. Osiągnięcia odblokowane podczas gry zostaną zresetowane, ale te, które zostały odblokowane podczas poprzednich gier, pozostaną nienaruszone.

@Up Według mnie BW wypuści jakieś DLC przez które przejdą sejwy żeby było prościej zrobić im Mass Effect 4.

A co do zakończenia to najlepsze jest czerwone i tyle w temacie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu uważam, że zakończenia są niedopracowane i nie ma zakończenia w którym nie byłoby zachowania sprzecznego z zachowaniami z całej trylogii. I po prostu irytują mnie informacje typu "Zakończenia są świetne czemu oni się czepiali" albo "Ojej Publika się burzy bo nie ma Happy Endu z jednorożcami" *. Prawdą jest, że Teoria Indoktrynacji miała szansę rozwiązać problem od ręki ale nie BioWare wolało się bawić w rozszerzanie zakończeń bo przecież "WYMUS" fanów narusza ich wizję twórczą. Teoria poszła do piachu zakończenia są słabe i Czerwone Zakończenie pozostanie moim wyborem pomimo wszystkich błędów jakie w sobie zawiera jakie zarówno Ja jak i Ty jesteśmy w stanie wymienić ale na pewno nie będę się godził z tym, że myślący ludzie idealizują coś co nie jest Idealne to jest CHORE. I naprawdę Mass Effect nie potrzebuję słitaśnego Happy Endu z Shepardem i gromadką dzieci tak samo jak nie potrzebuje zakończenia, które olewa wszystko co zrobiłeś przez w sumie minimum 90 h gry.

Pomijając to nie chce mi się wierzyć, że BioWare będzie się roztkliwiać przy robieniu aby kreować inny świat w oparciu o inne zakończenie takie hieny jak EA zwyczajnie sobie na to nie pozwolą. I szczerze powiedziawszy ja miałem już takie nadzieję przy części 3 i tych wszystkich wyborach niestety zawiodłem się mimo to Mass Effect jest dla mnie najlepszym współczesnym Uniwersum Sci-Fi i naprawdę przykro jest patrzeć jak chciwość niszczy te możliwości.

*Nie twierdzę, że Ty tak twierdzisz

OHO nie będzie można łapać pyraków czyżby złote czasy piwnicy Gethów przeszły do historii

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarzuty wobec czerwonego zakończenia:

- daje fałszywe nadzieje jak chociażby łapany oddech logiczne dla Teorii Indoktrynacji jednak, że BioWare ten pomysł odrzuciło Extended Cut powinien usunąć tą scenę tak się nie stało

- nieuczciwe potraktowanie wyboru po pokonaniu Żniwiarza na Rannochu wymienana przeze mnie kwesta Gethówe

- ten argument zapewne będzie bardzo kiepski ale mimo wszystko również ważny w mojej ocenie

Tygiel był budowany w celu Broni ostatecznej w walce ze Żniwiarzami mimo, że nikt nie wiedział jak naprawdę zadziała to był budowany w tym celu dlatego też nielogiczny dla mnie jest pomysł, że aby faktycznie uruchomić urządzenie strzela się w zbiornik jest to absurdalne to tak jakby zerwać zawleczkę granatu i go nie wyrzucić Zadziała ale zabije też ciebie i tu można by powrócić do pierwszego argumentu skoro detonujesz sobie coś przed twarzą dlaczego odnajdujesz się pod gruzami i jeszcze dyszysz ABSURD

- Non stop brakuje jednego elementu EDI "umiera" (pomijam fakt, że Syntetyk nie może umrzeć w tym znaczeniu jak Istota organiczna) Nie tylko jako Jednostka mobilna czyli DR. Eva ale również jako SI Normandii czyli Statek nie jest w pełni funkcjonalny być może latać jest w stanie ale mimo to jest to Statek uszkodzony (nie wiemy jak bardzo )

- Argument, który można wciągnąć do pozostałych zakończeń czyli lądowanie na dziwnej planecie o którą poniekąd był właściwy spór co do oryginalnych zakończeń. Z ostatniego rozkazu Hacketa wynika, że Cała flota wycofuje się do ustalonego punktu zbiórki ta Planeta nim nie jest gdyż nie widzimy Innych statków Przymierza

Być może niektóre argumenty wynikają z przysłowiowego "Czepialstwa" no ale cóż tyle jestem w tej chwili w stanie wymienić z miejsca. Na pewno po dokładnym zagłębieniu się w część 3 i zmiany jakie wprowadził Leviathan (zakończenia po tym dodatku nie przechodziłem miałem już po prostu serdecznie dosyć -> 3 krotnie przechodziłem finał przed Extended Cutem i raz po wydaniu EC być może 5 będzie jak kupię wersję PC do lipca tego roku miałem stary komputer który udźwignął by ME 3 poniżej moich oczekiwań)

Tak jak powiedziałem Pomimo wszystkich niedogodności jest to najbardziej Optymistyczne zakończenie ale na pewno nie szczęśliwe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna sprawa odnośnie czerwonego zakończenia...

Pamiętajcie, że w ME3 można zachęcać Jokera i EDI do nawiązania... bliższej znajomości. Wyobraźcie sobie, co Joker musi czuć po odpaleniu przekaźnika w wersji czerwonej. A jak by się jeszcze dowiedział, że Shepard stał przed wyborem "albo ja, albo EDI i Gethowie"? Ja bym go nie winił, gdyby przy ewentualnej misji ratunkowej posadził Normandię z podwoziem prosto na komandorze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że Joker musiał się podporządkować rozkazowi? Dał nogę, wszedł w nadświetlną i gdzieś doleciał. Cóż w tym dziwnego? Może nawet wykonał skok przez przekaźnik. To że tego nie pokazano nie oznacza że tak być nie mogło.

No właśnie i tu poruszamy kwestię, która również była powodem wielu sporów na forum BioWare kiedy to wszyscy czepiali się zakończeń. Argumentowano, że Joker nie byłby w stanie od tak uciec z pola bitwy czyli sprzeciwić się rozkazowi dlatego uważam, że Joker nie jest pilotem, który od tak olewa rozkazy i robi po swojemu a wręcz przeciwnie prędzej zginie niż porzuci rozkaz. Poniekąd udowodnił to prolog 2 części.

Wracając do EDI trudno mi jest uwierzyć, ze jej śmierć nie wpłynęła na jakość funkcjonowania Normandii widać to chociażby

w momencie gdy przenosi się do jednostki mobilnej statek co prawda nie uległ wtedy uszkodzeniu ale wywołał ogromne zamieszanie a przecież to był nagły krótki zanik funkcjonalności nie mamy pojęcia jak poważne są skutki trwałego zniszczenia SI.

Niestety Normandia SR-2 była konstruowana na współpracę i podział obowiązków ludzie - SI. Dla porównania Normandia SR-1 posiadała tylko WI, którą było słychać przy procesie dekontaminacji. Pamiętajmy też podział obowiązków w drugiej Normandii był mocno naruszony gdy Joker po ataku zbieraczy przekazał pełną kontrolę.

Jeśli chodzi o Katalizatora

Ja temu gnojkowi po prostu nie ufam i Refusal Ending tylko mnie do tego przekonał to typowe dla Zwiastuna "SO BE IT" przynajmniej dla mnie było bardzo wymowne. I po niekąd żałuje, że EC pokazał, że mówił prawdę co do Syntetyków gdyby nie te obrazy pomyślałbym No nic Cwaniaczek służy Żniwiarzom Na Bank Blefuje niestety tak nie jest

Muszę przyznać, że na tym forum dyskusje o ME prowadzone są w całkiem miłej atmosferze nie to co na Socialu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sSolo, dyskutuj z nami, ale zasłaniaj spoilery! Walisz takimi informacjami, że niszczysz przyjemność grania osobom które jeszcze gry nie odpaliły. Uszanuj innych ludzi.

I jeszcze pytanie mam. Czy jak przeszedłem grę i jestem w momencie po finale (czyli znów mogę zacząć ostatnią misję) i pobiorę np. Lewiatana to muszę iść fabułę od początku? Inaczej mówiąc - czy Lewiatan odpala się tylko w określonym momencie czy mogę go przejść kiedy mi się podoba?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze pytanie mam. Czy jak przeszedłem grę i jestem w momencie po finale (czyli znów mogę zacząć ostatnią misję) i pobiorę np. Lewiatana to muszę iść fabułę od początku? Inaczej mówiąc - czy Lewiatan odpala się tylko w określonym momencie czy mogę go przejść kiedy mi się podoba?

Z tego co wiem po zakończeniu zawsze powracasz do momentu przed

Atakiem na Bazę Cerberusa

A więc jest to moment w którym swobodnie możesz udać się na Cytadelę (bo tam DLC się zaczyna).

Cytadela jest zablokowana przed Finałowym Atakiem na Ziemię.

EDIT: Możesz spokojnie zająć się Lewiatanem od zapisu powrotnego (najlepiej od Autozapisu)

Edytowano przez PaVel1224
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...