Marbec Napisano Wrzesień 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 17, 2007 2/ BGII domyślnie jest ustawione tak, jakby zaczynało się grę bez dodatku, czyli z expem na poziomie 89k, więc grając postacią z OzWM powinno być łatwiej. Twórcy twierdzą, że w grze znajduje się mechanizm dostosowujący siłę potworów do siły drużyny, ale na ile wyrównuje on fakt wyższego poziomu na starcie, trudno mi powiedzieć.3/ „przyrodzonych” cech postać nie traci, natomiast wszelkie przedmioty przepadają. Grę zaczynasz więc tak jakby po walce z Sarevokiem rozebrali Cię do naga (no dobra, do tuniki).Z tego, co pamiętam, to ile XP byś nie zdobył, gra i tak zrównuje to do 89tys.A jeżeli chcesz zachowac ekwipunek z BG1, to na początku, gdy ekran jest jeszcze ciemny, wciśnij pauzę i wejdź do inwentarza, po czym wywal wszystko na ziemię - i w ten sposób zachowujesz wszystko oprócz złota. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sharp_one Napisano Wrzesień 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 17, 2007 Mam problem zakupiłem Sagę BG i chciałbym zainstalować poniższe mody. Powiedzcie czy dobra kolejność, ewentualnie jakieś porady odnośnie instalki i innych ciekawych modów które mógłbym dołączyć do zestawu1.BG2 fixpack2. Tortured souls3.BGT4. NToSC + item corection5. Grey clan6. BG1 Herbs & potions7. BG2 H&P8. Tower of deception9. Divine remix10. key names11. Enhanced BG212. Dungeon be gone13. BG2 tweak14. World map Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raaistlin Napisano Wrzesień 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 17, 2007 Sorry za namieszanie... Grałem przecież z BGT, a tam nie ma ograniczenia expa tak niskiego, dlatego dziki mag na poziomie 12 to normalka... Sprawdziłem w instrukcji-normalnie byłaby blokada coś ok. 9 poziomu. Swoją drogą dziwne, że twórcy nałożyli tak niskie progi doświadczenia, pamiętam, że zawsze osiągałem je nie dochodząc jeszcze do Wrót Baldura i zanzaczę, że grałem bez OzWM.EDIT: Sharp_one-listę kolejności modów masz w komentarzach o BG... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sharp_one Napisano Wrzesień 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 17, 2007 nie wszystkie niestety. Poza tym jak zainstalować DSoTSC i NToSC dla BGT? Które wersje ściągnąć i kiedy zainstalować? jak użyć spolszczeń? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raaistlin Napisano Wrzesień 17, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 17, 2007 Mody, które nie zostały tam zapisane są niekompatybilne z całą resztą... Bynajmniej tak mi radził Joneleth, bo jak wiadomo też chciałem miec tego więcej... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamnus Napisano Wrzesień 18, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 18, 2007 Joneleth wie co mówi.Nie wiem czy będzie miał po mnie cierpliwość jeszcze raz tłumaczyć videhttp://www.cdaction.pl/agora/viewtopic.php?p=540656#540656 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sharp_one Napisano Wrzesień 18, 2007 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 18, 2007 Cholera przy instalacji NToSC wyskkuje błąd przy instalacji, jakis problem z WOrldmap. Mam zainstalowany BGT i DSoTSC z poprawką Jona NToSC tez traktuje poprawką ale wyskakuje błąd. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lord Thomas Napisano Październik 19, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 19, 2007 Wie ktoś może ile maksymalnie PŻ dostają poszczególne klasy przy awansie? Gdzieś wyczytałem że zbrojni 10 a magowie 4. I czy dobrze zrozumiałem, że modyfikatory wynikające z kondycji wyższe niż 2 dostają tylko zbrojni? To znaczy nie opłaca sie dawać magowi kondycji wyższej niż 16?I jeszcze jedno. Które mody można zainstalować podczas gry, bez konieczności zaczynania od nowa? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raaistlin Napisano Październik 19, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 19, 2007 Nie prawda, kondycja wpływa na wszystkie klasy, z tego co mi wiadomo... I nawet przy magu można zauważyć różnicę, w końcu te 4 a 6 punktów na poziom to jednak dużo... Więc ja zawsze rozdaję co najmniej 16 kondycji, kimkolwiek bym nie grał... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lord Thomas Napisano Październik 19, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 19, 2007 Nie prawda, kondycja wpływa na wszystkie klasy, z tego co mi wiadomo... I nawet przy magu można zauważyć różnicę, w końcu te 4 a 6 punktów na poziom to jednak dużo... Więc ja zawsze rozdaję co najmniej 16 kondycji, kimkolwiek bym nie grał...Nie zrozumiałeś pytania, wiem że kondycja wpływa na wszystkie klasy, ale z tego co wyczytałem z tabeli w poradniku do podstawowego BG, bonusy +3 i większe otrzymują tylko zbrojni. Reszta nawet jak ma 25 kondycji dostaje tylko +2 :? . Dlatego pytam się, czy może są jakieś mody zmieniające tą niedogodność. Albo lepiej: może poprostu zostało to zmienione w OzWM? Przydałoby mi się coś takiego, bo mam Mistrza Przywołań z 19 pkt. kondycji... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.:Reynevan:. Napisano Listopad 23, 2007 Zgłoś Share Napisano Listopad 23, 2007 Otóż mam problem...W tym tygodniu nabyłem sagę baldurs gate z extra klasyki gold i nie mogę zainstalować części pierwszej sagi. Wchodzę w menu, klikam "Baldurs Gate" a potem instalacja i... nic... czekam i czekam i nic, a gdy cokolwiek zrobię myszką na górnym pasku wyskakuje "(brak odpowiedzi)".Na pudełku wydawcy ostrzegają, że na pewnych konfiguracjach przy windowsie xp gra może sprawiać problemy, i tu moje pytanie czy to zależy od tego? I jeśli tak, to czy można jednak to jakoś obejść?Mój config:Win XP SP2GeForce 5200 128mb512rampentium4 2.8 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien51 Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 a ja mam pytanie bo jestem w twierdzy straznikow (watchers keep) na 3 poziomie (labirynt) i dochodze do pomieszczenia gdzie nie dziala magia przechodze przez nastepny portal i spotykam tanar'iego i jestem za cienki na niego bo nie mam czasu na rzucenie zaklec wzmacniajacych a nie moge ich rzucic wczesniej z oczywistych powodow, a wiec mam pytanie czy nie ma jakiejs innej drogi zeby sie do tego tanar'iego dostac i czy musze go zabijac zeby przejsc dalej bo znalazlem inna droge i doszlem do portalu przez ktory nie moge przejsc bo musze cos do niego wrzucic i jest tam ten kolo z ktorym sie gra w ta gre ale nawet gdy zdobywam od niego klejnot nie moge przejsc przez ten portal Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mablung Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Witam.Mój problem polega natomiast na niedziałającym Dzienniku w BG I. Na poczatku wszystko normalnie działało, jednak gdy zainstalowałem mod TuTu (uprzednio instalujac latke z plyty, a po TuTu- TuTufix'a) przestał działać Dziennik. W ogole nie pojawiają się w nim nowe wpisy. Czy ktoś mogłby pomoc rozwiazac moj problem? Z góry dziekuje.PS. Mam grę z serii "Saga Baldur's Gate". Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joneleth Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Dziennik nie działa Ci w BG I w końcu, czy w BG II z modem TuTu?To spora różnica. Jeśli ten drugi, to można spróbować zainstalować poprawiony dziennik dla TuTu bodajże z BG2Tweaks. Chyba, że jest on w TuTu-fix, wtedy komponent przeinstaluj, w ostateczności odinstaluj i sprawdź jak to będzie... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien51 Napisano Styczeń 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 4, 2008 ponawiam pytanie. nie moge grac w baldura bez przejscia tego a wiec moglby by mi ktos odpowiedziec Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Private_Arti Napisano Styczeń 6, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 6, 2008 To jest dość trudny etap gry. Jeśli chodzi o te zagadki przy grobowcu, musisz wypełnić wszystkie zadania wokół tego miejsca (m.in. uruchomić maszynę do winogron, ukraść przedmiot ze schowka itd.). Po tym jak wrócisz i porozmawiasz w odpowiedniej kolejności z tymi karłami, rozpocznie się z nimi walka. Dla mnie i mojego nie za mocnego zespołu była ciężka jak cholera. Moja taktyka: Cały team stoi przy miejscu, gdzie możesz się cofnąć z tej lokacji, następnie jeden bohater idzie i rozmawia celem rozpoczęcia walki. Zaraz po tym uciekasz do reszty ekipy i przełączasz się na kogoś z czarami - rzuć kilka mocnych - chmurę trującą itd., najlepiej ze 2-3, na całą drogę. Następnie naparzaj do każdego kto się zbliży. Jeśli zobaczysz, że nie dajesz rady - uciekaj po schodach. Gdy będziesz w bezpiecznej lokacji zapisz grę. Potem podliczasz się i wracasz - zadajesz trochę ciosów i uciekasz. Tak do skutku. Ja we wieży męczyłem się koszmarnie, bo zamiast pójść tam później, wszedłem do niej za szybko, no ale udało się szczęśliwe Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sickgirl Napisano Styczeń 9, 2008 Zgłoś Share Napisano Styczeń 9, 2008 Dama w opalach prosi o pomoc - mam problem z mapa w DSotSCKopiuje z innego forum w nadziei, ze co 2 fora to nie jedno Gralam w BG1 + BG2 + BGT + BGTTweaks + pomniejsze mody (typu Herbs), doszlam do wrot Baldura i cos mnie podkusilo, zeby doinstalowac NSotSC. Wersja nie byla WeiDU i gra sie lekko mowiac skopala. Przeinstalowalam w nastepujacej kolejnosci (skopiowalam save'y):- BG1, BG2 + wszystko (z extra klasyki gold)- BGT- BGT Tweaks- DSotSC+spolszczenie- Grey Clan Episode 1- BGT Worldmap(nie mam mozliwosci sprawdzic dokladnych wersji w tym momencie)Wszystko dziala OK, ale...pal 6, ze np. Minscowi calkiem pozmienialy sie dzwieki (potrafi zagadac glosem Viconii :lol: ), jednak chce zagrac w watek z DSotSC, przylaczam Elfke -> mapa zaktualizowana, ale mapa bez zmian!Prosze, pomozcie, co z tym fantem zrobic, poczytalam troche na forach, ale wszelkie rozwiazania sprowadzaly sie do "zainstaluj BGT Worldmap" :?Z gory dzieki Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek72 Napisano Maj 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Maj 8, 2008 Witam! To mój pierwszy post na forum i mam jedno pytanie: Otóż mam kłopot z grafiką w BG. Po prostu jak włączam grę to są dziwne anomalie takie jak czarne kwadraciki na mapie(jak włączam menu to wszystko jest OK). Bawilem się opcjami w ustawieniach graficznych, a także PPM na Pulpit - właściwości - ustawienia - zaawansowane - rozwiązywanie problemów - przyspieszenie sprzętowe. Zależnie od wybranej opcji albo jest ww. bug, albo za kursorem pojawiają sie dziwne ślady, albo grafa jest normalna, ale gra strasznie wolno chodzi. Wiem, że dużo ludzi ma podobny problem, ale nie mają na to rady... Czy dałoby coś odpalenie gry w win98, albo zainstalowanie starszych sterów do karty graficznej? Oto mój komp: Procesor AMD Athlon 64 X2 3600 + BOX/S=AM2 Płyta główna ASUS M2N-E SLI Karta Graficzna ASUS GF 8600 GTS Karty pamięci Kingston DDR2 2048MB/667 (2x1024 MB) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToXiC SolDiER Napisano Maj 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Maj 8, 2008 Tryb zgodności, może wyłącz 1 rdzeń (ale w to nie wierze) może starsze stery wgraj? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek72 Napisano Maj 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Maj 8, 2008 No właśnie 1 rdzeń automatycznie przy włączenie gry się wyłącza...ze sterami popróbuje potem Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToXiC SolDiER Napisano Maj 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Maj 8, 2008 Ale 1 rdzeń wyłączasz podczas gry. Dajesz alt+ctrl+del, potem na proces który rusza BG i tam dajesz 1 rdzeń. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek72 Napisano Maj 8, 2008 Zgłoś Share Napisano Maj 8, 2008 No tak, ale jak w to wchodze, to 1 rdzen jest już wyłączony. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Westcoast_Bandito Napisano Czerwiec 1, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 1, 2008 Mam pytanie co do Baldurs Gate 2 jestem na samym początku gry, jestem w pomieszczeniu w którym są 2 golemy, mam kamień aktywacyjny i nie wiem co zrobić, żeby włączyć je i kazać otworzyć im drzwi POMOCY !! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] FaceDancer Napisano Czerwiec 1, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 1, 2008 Bandito --> te 2 golemy to są golemy strażnicze, które rzucą się na ciebie po wszczęciu alarmu w kwaterach Irenicusa(nie można go uniknąć), musisz wziąć ten kamień i zabrać go do małego pomieszczenia, w którym siedzi pojedynczy golem ściekowy. Postać musi podejść do niego i zagadać, że jest jego panem i nakazuje mu pracę. Spyta o kamień, który trzeba mu dać. Dopiero wtedy otworzą się zablokowane wcześniej drzwi. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piekar Napisano Sierpień 13, 2008 Zgłoś Share Napisano Sierpień 13, 2008 Co oznaczają "minusy" w klasie zbroi? Czy one są pozytywne, czy negatywne? Jeśli negatywne (chyba bardziej prawdopodobne), to czy lepiej mieć 0, czy 1? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...