Skocz do zawartości
Gość kabura

Half Life (seria)

Polecane posty

@BS, prawdę mówiąc te wszystkie informacje były już wiadome, gdy po raz pierwszy mieliśmy przyjemność zagrać z w p0rtal.
Oczywiście, ale chciałem również podzielić się swoimi spostrzeżeniami ;] A co do tego, że istniała

jakaś inna wersja zakończenia

to nie wiedziałem. Miałem tylko okazję ukończyć grę z Orange Box'a, na którym ewidentnie

słychać coś i Chell jest odciągana.

Równie dobrze Chell mogła zwyczajnie stracić przytomność, albo po prostu uwaga gracza została kierowana na co innego

Owszem, mogła. W końcu nie wiadomo jak reakcja łańcuchowa - mówię o tej "eksplozji" Glados - wpłynęła na bohaterkę. Równie dobrze mogło zginąć albo jednak przeżyć. Pytaniem tylko zostaje co takiego autorzy chcieli nam pokazać - ja tam tylko widziałem budkę strażnika i kawałek nieba ^^

Myślę że końcówka z ciastem, ramieniem i aktywującymi rdzeniami dość jednoznacznie rozwiązuje tę kwestię.

Naturalnie. Nigdy nie poddawałem w tego wątpliwość :=) Valve chyba stworzyło jedno z ciekawszych nemezis, nie sądzicie? :)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, mogła. W końcu nie wiadomo jak reakcja łańcuchowa - mówię o tej "eksplozji" Glados - wpłynęła na bohaterkę.

Właśnie czytałem materiały o Portal 2 zamieszczone na wikipedii i wychodzi na to że

Chell przeżyła, została zahibernowana/"zawieszona", a następnie obudzona setki lat później w podniszczonym laboratorium

. Nie powiem, przeczytanie tego fragmentu wywołało wielki ocb na mojej twarzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej hibernacji, to strasznie przypomina mi to co stało się z Gordonem. BTW, ocb, na twojej twarzy jest bardzo zrozumiałe. Jeśli P0rtal, ma dziać się kilka setek lat później, to niejako, stanowi on odpowiedź na zakończenie historii Black Mesa Lab. Przecież, będzie wiadomo czy Xan przejęło do końca władzę nad ziemią, pewnie pojawi się wątek historii Freemana, i czemu do jasnej ciasnej Gman, nie zainteresował się Aperture. Wszystko na raz. :huh:

Tą część oznaczę jako spoiler, bo jeśli ktoś nie grał, to niektóre ważne elementy zagadki mogę mu niechcący przedstawić. :smile:

A co do utraty przytomności przez Chell, to przeżycie upadku z dużej wysokości, nawet z dostawkami na jej nogach było by strasznie trudne. Musiała zostać wyrzucona wysoko w górę, zważywszy, że nawet sporych rozmiarów ( i na pewno wielokrotnie cięższe od niej) metalowe elementy, spadają dużo później. W wersji z OrangeBox ( pierwszej która się ukazała, bez późniejszych łatek, mogłem nie sprzedawać konta...

:( ), następuje ściemnienie, i nie słychać nic, poza wiatrem, oraz upadaniem szczątek Rdzenia GLAD0S.

A co do śpiewania trupowi, to GLAD0S nie śpiewa do Chell, a do gracza... A jeśli nie, to w pewnym momencie piosenki wyraźnie zaznacza, ze "my" teraz sobie umieramy, a ona pracuje dalej... :smile: A jeśli jest jeszcze inaczej, to w końcu zbuntowany, uszkodzony super komputer, diabeł wie o czym taka cholera myśli.

Btw, w czasie rozgrywki, można było z jej wypowiedzi łatwo wywnioskować, że Chell, nie jest jedynym egzemplarzem( tego modelu?) znajdującym się na składzie Aperture. Ile w tym prawdy, a ile fikcji? Nie wiem.

A co do map, ja również na początku byłem wniebowzięty, ale potem, już raczej zdegustowany. Nie wiem, będę musiał bardzo się napocić, aby przejść, te wyzwania( nie powiedziałem, że tego nie lubię), ale nie do przesady.

Edytowano przez mrowczak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej hibernacji, to strasznie przypomina mi to co stało się z Gordonem.
Owszem, jest podobne, ale nie do końca. Zakładam, że

Chell była w typowej hibernacji czyli wpakowali ją do maszyny gdzie przeleżała sobie kilka setek lat

;] Natomiast co do Gordona podeprę się tutaj cytatem z Wikipedii:

"in stasis far from Earth, thought, and time itself"

. Świadczyło by to o tym, że

G-Man wyrwał Gordona z 'rzeczywistości' a na dowód może świadczyć to, że - wedle słów doktora Vance'a - nie zestarzał się ani odrobinę

;D Ale to na pewno wiecie. Chciałem tylko wyodrębnić dwa przypadki 'hibernacji'.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłam tą grę. Jest świetna. Ma klimat, ciekawą fabułę i postacie....

Parę rzeczy szczególnie zapadło mi w pamięć. Po pierwsze - urocze Headcraby i ich mniej urocze trujące i szybkie wersje.

Po drugie parę lokacji, przy których po plecach przechodziły mi dreszcze - Ravenholm, Cytadela i parę innych, pomniejszych budynków.

Po trzecie - Gravity Gun i zabawa z nim, zwłaszcza ta w ostatnich rozdziałach.

No i po czwarte - Stridery. Piękne i pełne gracji ^^. I niebezpieczne.

Powinnam zagrać w Episode One i Episode 2...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież, będzie wiadomo czy Xan przejęło do końca władzę nad ziemią

Kombinat nie pochodzi z Xenu.

i czemu do jasnej ciasnej Gman, nie zainteresował się Aperture.

A czemu miałby, skoro kaskada rezonansowa miała zostać przeprowadzona w Black Mesa? :> Chyba, że chodzi Ci o coś innego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak faktycznie pomyliłem wątek ucieczki Nihilian na Xan, z atakiem kombinatu. Choć domyślam się, że Xan, jest już podbite, i to ziemia stanowić będzie ostatni punkt oporu. Chodziło mi raczej o cały kombinat. My fault.

A co do zainteresowania się Aperture, przez Gmana... Hmm. Przecież A:EC, było dużo bardziej zaawansowane pod względem technologicznym niźli BM. Możliwe ponadto, że miał i tu swój udział w wydarzeniach. Jest przecież najbardziej zagadkową postacią w całej sadze.

Edytowano przez mrowczak
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Przecież A:EC, było dużo bardziej zaawansowane pod względem technologicznym niźli BM.

Nie jestem pewien, czy Aperture Science było dużo bardziej rozwinięte od Black Mesy. Na pewno oba ośrodki rywalizowały ze sobą.

Natomiast gdzieś wyczytałem (z tym, że nie pamiętam czy w grze, czy na jakieś stronie - w tym drugim wypadku są to zapewne domysły), że obie placówki pracowały nad teleportacją (i bodaj walczyły o dotacje od rządu). BM wykorzystywała w tym celu Xen, AS znalazła inny sposób (czego namiastką pewnie jest narzędzie, którego używamy w Portalu). Z punktu widzenia G-Mana, tylko ten pierwszy sposób był interesujący, bo zwracał uwagę Kombinatu na Ziemię.

Oczywiście nie wiadomo kim tak naprawdę jest G-man i jakie ma cele, no i jak napisałem wcześniej - nie pamiętam czy to nie są domysły, ale jeśli to są fakty, to raczej nic dziwnego, że Pan Z Walizką AS się nie zainteresował.

Inna sprawa, że Portal 2 i Episode Three mogą znowu wszystko pomieszać i postawić kolejne pytania. ^^

Aha, Xen, nie Xan. ;)

Edytowano przez Joneleth
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W HL Almanachu, jest Xan ( btw, tak się chyba zwała postać z Unreal Tournament). Możesz zresztą sam zobaczyć, w linku, który załączyłem, donośnie Gmana.

Aperture, wykorzystało raczej technologię zaginania przestrzeni, niż portali rezonansowych (Black Mesa). Przynajmniej takie są moje domysły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W HL Almanachu, jest Xan

Właśnie nie - punkt 2.2 w Twoim linku. Zresztą w samym pierwszym Half-Life był rozdział zatytuowany 'Xen'.

Aperture, wykorzystało raczej technologię zaginania przestrzeni, niż portali rezonansowych (Black Mesa)

Być może, to nie jest chyba określone, zresztą nie ma większego znaczenia. Po prostu wykorzystywanie tej metody nie zwróciłoby (najprawdopodobniej) uwagi Kombinatu na Ziemię, więc dlatego G-Man wybrał BM. Przynajmniej ja tak uważam na podstawie tego co znam i pamiętam, chociaż Valve może zrobić niezłego psikusa w następnych grach dziejących się w świecie H-L (oni to lubią ;)).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że wielu graczy również lubi takie zwroty w historii. Jest to w końcu jedna z największych zalet serii.

A co do Xen >_<, to faktycznie coś mi się pokićkało.

BTW, mym zdaniem kombinat, nie z powodu technologii zwrócił uwagę na ziemię. Raczej chaos, który wywołała burza portali, był przyczyną.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany, że też wcześniej nie znałem tej stronki :P Mówię tutaj oczywiście o polskiej wersji Half-Life Story Guide, która mimo tego, że sagę znam całkiem nieźle, to jednak dostarczyło mi i uzupełniła obraz sytuacji :) Przede wszystkim teraz wiem co działo się w międzyczasie i jak naprawdę wyglądał przebieg zdarzeń od burz portali do wojny siedmiogodzinnej. Oczywiście, pojawiła się też wzmianka o wydarzeniach z Portala. Cóż, miło było przejść drugi raz Episode Two nawet jeśli nie zdobyłem kilku 'aczików'. Została mi jedna sieć i 10-12 takich robaczków z kopalni. Najwidoczniej podczas zwiewania przed 'strażnikem' musiałem jakieś pominąć. Ale nadal np. nie wiem co zrobić, żeby zaliczyło mi 'Payback' czyli załatwienie Huntera jego własną bronią. Tych wystrzeliwanych pocisków Gravity Gunem nie można ani odbić ani złapać, więc o co biega? Tak czy inaczej, największe teraz pole do popisu na spekulacje fabularne ma Portal 2 i Episode Three - w zależności od tego czy wyjdzie ;) Valve stworzyło naprawdę niezłą otoczkę tajemnicy wokół tego wszystkiego. Nie mówiąc już o G-Manie, międzygalaktycznym biurokracie, a Borealis i

cóż takiego jest na nim, że może wyrządzić kataklizm rangi Black Mesa. Następna kaskada rezonansowa? Nie... Wydaje mi się, że raczej też coś związane z portalami, ale z racji innej metody działania odpowiednio użyte (patrząc przez pryzmat kto ma użyć) mogą nawet doprowadzić do obalenia Kombinatu na Ziemi

. Jednakże zważając na ostrzeżenie dane

Gordonowi przez dr. Vance'a wydaje mi się, że równie wielki jest margines niebezpieczeństwa

... Choć, pewnie pół-żartem, gdy już

Gordon będzie stał u stóp "broni" z przyciskiem do ocalenia Ziemi wpadnie nie kto inny jak G-Man i zrobi z tego własny użytek

, ale to tylko moje bajanie :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten aczik jest dosyć trudny i miałem z nim na tyle duże problemy że dałem sobie w końcu z nim spokój. Zanim się domyśliłem jak to zrobić byłem już pod koniec gry a tam nie było czasu na przejmowanie się nim. "Wystarczy ukryć się gravity gunem za skrzynkom czy innym, podobnym obiektem i gdy Hunter wystrzeli w Ciebie strzałki będziesz musiał podbiec do niego jak najbliżej by te pociski wybuchając zadały mu obrażenia. Jest bardzo wytrzymały więc najlepiej władować w niego jeszcze magazynek z SMG na początek :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A proszę :) Kto by się spodziewał, że jeszcze teraz panowie z Valve zaszczycą nas kolejnym, sporym updatem do HL2 i Episode One. Cóż, ja sprawy z wersją na Mac'a nie śledziłem więc dla mnie wprowadzenie m.in "aczików" do poprzednich części przygód Gordona trochę zaskoczyło... :P Nic to, trzeba znów będzie przebić się przez siły Kombinatu ku wolności ludzkości. Poza tym to dobry powód, by przypomnieć sobie takie Ravenholm, brr...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, wprowadzili zaraz po tym jak skończyłam tę grę -.-. Ale spokojnie, poczeka trochę i znowu ją wyciągnę. Za dobra jest, by miała leżeć latami w szafie :3.

Co do "Transmission" : nie tylko znaleźć, ale i zanieść w odpowiednie miejsce na planszy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że jeszcze ani razu nie zebrałem się, żeby chociaż część z tych "aczików" zdobyć :P A jeśli chodzi o niedawne plotki dotyczące E3 to albo Gabe Newell nas nie lubi albo ucina wszelkie spekulacje mogące wykryć niespodziankę. Aż nie chce mi się wierzyć, że nie wie jak bardzo growa brać wyczekuje następnej części? :D Przecież po takim zakończeniu dotychczasowych przygód Freemana najwięksi fani zgrzytają zębami na brak konkretnych informacji. Pewnie na E3 pokażą drugą część Portala.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tyle już czekamy na E3 i mam nadzieję że cały ten czas spędzają na pisaniu wgniatającej fabuły (i to na prawdę wgniatającej, nie tak jak te trailery Huta). Tak aby szczęka bolała od ciągłego opadania na ziemie. Oczywiście fajnie też aby podkręcili jeszcze bardziej silnik, tak aby nowy dodatek nie był w tyle za L4D2 pod względem wizualnym :)

Jedyna gra której tak bardzo wyczekuje jak nowego Epizodu to TES:V Oby nie okazało się że gra od Bethesdy nie pojawiła się pierwsza =)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiemy już co takiego szykował Gabe & Valve na E3 :D Pokaz u Sony. Nie powiem, było to zaskoczenie.

http://www.cdaction.pl/news-13123/e3-2010-...ifea-wideo.html

Pierwsze już gameplaye z drugiej części :) Powiem, że wygląda to świetnie a obok Glados osobowość tego drugiego, niebieskiego może być równie ciekawa. Poza tym nie będę to nudne poziomy, ale wykonane z pomysłem... Roślinność, drobne zniszczenia. BTW. szkoda jednak, że nie było nic o EP3 :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Portal 2 rządzi ! Już to wiem... Jednak nie wiem co ludzie widzą w tym Half-Lifie..... mam 2 z Orange Boxa i jeździłem po tych wodach to po jakimś czasie mi się znudziło. Może jedynka jest lepsza. Nie wiem nie podoba mi się dalej może jest ciekawiej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest po prostu porządną strzelanką z całkiem niezłym klimatem, małomównym bohaterem & ludzkością do uratowania? :P Mnie tam się podobała walka z Kombinatem, szczególnie jak wpakowałem sobie SMOD, który znacząco poprawia mnóstwo wizualnych aspektów gry :D Ten epizod zwie się Water Hazard i czeka cię chyba walka z helikopterem nim dobijesz do bazy a dopiero potem etap w Ravenholm. Powinien ci się spodobać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...