opti Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Ja z kolei mam wielkie nadzieje co do otwartego świata w grze - coś w stylu Gothica 3 albo Obliviona - kilka miast, kilka wiosek, i wielki obszar, gdzie swobodnie będziemy mogli się przemieszczać, wykonywać zadania etc. W jedynce liczyłem na taki świat, i nieco się przeliczyłem. Nie, żeby poprzednia część była słaba dzięki temu, ale jednak chodzenie po tym samym obszarze mogło się nieco znudzić. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuchar Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Sam nie wiem co na ten temat myśleć. Z jednej strony niby fajnie - otwarty świat, można iść gdzie cię nogi poniosą. Szukać potworów do ubicia na własną rękę, dużo zwiedzać. Z drugiej strony jakoś mi to do Wiedźmina nie pasuje. Wyobrażacie sobie jak nudna byłaby podróż z Kaer Morhen do Wyzimy? Jednak lepiej, żeby zrobili zamknięty świat ze świetną fabułą i klimatem, niż rozlazły otwarty, w którym zadanie wykonywalibyśmy 5 minut, a 25 zajęłaby nam droga "tam i z powrotem". Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynnbleid Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 @Kuchar Też jestem po części za Twoim pomysłem, lecz zrealizowanym na podstawie genialnych opowiadań Sapkowskiego (2 osobne tomy dla niekumatych). Wystarczyłoby je(przygody) połączyć jakimiś fikcyjnymi wątkami i gra wyśmienita - więcej akcji a i fabuła genialna. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Co do tego to wątpię - Wiedźmin miał dość zamkniętą fabułę i nie dawał graczom tyle swobody, co Gothic 3. Gothic 3 polegał na ratowaniu świata, więc musiał być cały udostępniony do eksploracji. Z kolei w Wiedźminie wszystko krąży wokół głównego wątku i raczej dlatego nie udostępniono wielkiego, wolnego obszaru. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 a 25 zajęłaby nam droga "tam i z powrotem". Niekoniecznie... Uważam że teraz mocno przesadziłeś. Popatrzcie na Obliviona - była tam wspaniała fabuła, a podróżować mogliśmy pieszo, na koniu, albo klikając na ikonkę miasta na mapie, przez co podróż zajmowała ułamki sekund. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomwac Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Cóż gry RPG dzielą się na liniowe takie jak wiedźmin albo neverwinter nights i te z mega otwartym światem jak Morrowind. Te drugie niby są lepsze ale tak naprawdę to żadnej z nich nie ukończyłem do końca, po prostu się znudziły. A Wiedżmin czy NWN2 trzymają przy komputerze dzięki fabule, pozatym w takich grach lepiej zbudować sensowną fabułe (tutaj Wiedźmin wzbł się na wyżyny) i wyważyć poziom trudności. Dlatego ja tam wole już liniowe gry, wedlug mnie mają dużą przewagę. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuchar Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 (edytowany) @Kuchar Też jestem po części za Twoim pomysłem, lecz zrealizowanym na podstawie genialnych opowiadań Sapkowskiego (2 osobne tomy dla niekumatych). Wystarczyłoby je(przygody) połączyć jakimiś fikcyjnymi wątkami i gra wyśmienita - więcej akcji a i fabuła genialna. Tylko każde opowiadanie dzieje się w innym czasie. Twój pomysł jest do zrealizowania jak najbardziej, ale jako osobne przygody. a 25 zajęłaby nam droga "tam i z powrotem". Niekoniecznie... Uważam że teraz mocno przesadziłeś. Popatrzcie na Obliviona - była tam wspaniała fabuła, a podróżować mogliśmy pieszo, na koniu, albo klikając na ikonkę miasta na mapie, przez co podróż zajmowała ułamki sekund. Na koniu podróżowałem rzadko, piechotą nigdy. Powiedz mi, chciałoby ci się iść z Cheydinhall do Anvil piechotą? A skoro jest opcja quick travel, to moim zdaniem mija się to z ideą otwartego świata. Lepiej to było rozwiązane w Morrowindzie - łaziki oferowały szybką podróż, ale nie do każdego miasta. Z resztą mam wątpliwości co do "wspaniałej fabuły" Obliviona. Co prawda jeszcze go nie skończyłem, ale na razie jest "zaledwie" dobra. Powtarzam, panowie z CDPR postawili w Wiedźminie na fabułę i klimat - wyszło im to w 100%, i niech przy tym zostaną. Edytowano Listopad 14, 2009 przez Kuchar Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynnbleid Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 No cóż, nie każdy pomysł jest idealny xD, choć przerywniki w książce jako powiązanie fabuły to nie jest taki zły pomysł... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Ja bym chciał zobaczyć Wiedźmina w wielkim świecie, który podróżuje na koniu. Trochę zabrakło mi w tej grze łucznictwa. Wiem, na Wiedźmina nie wypada, lecz nie byłoby to takie złe. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikista10 Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 Podróżujący na koniu Wiedźmin byłby lepszy niż poprzednik.Musieliby powiększyć świat gry i zmienić wiele mechanizmów w grze np.:walka na koniu.Łucznictwo mogłoby być dodatkową umiejętnością, którą można swobodnie rozwijać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 14, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 14, 2009 I do tego zwiększyć ilość dialogów, wyborów i wpływ na otoczenie i fabułę - mielibyśmy wymarzone RPG. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lavos Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 Łucznictwo ? Bez żartów. Jakim cudem to uzasadnić w grze ? Walka wręcz = wiedźmin. I kropka. Chcecie postrzelać, zagrajcie w inne produkcje, panowie. Takie zabawy to tylko wstęp do jakich cudownych nowości, które rozwalą rozgrywkę. Do samego Wiedźmina, to nie uważam tej gry za hit. Była dobra, ale miała niezbalansowany poziom trudności, za słabe i zbyt liczne potwory..poza tym nieco więcej przemyśleń i refleksji by się przydało (ostatni poziom i jego symbolika mi się bardzo podobała). Prywatnie - 7/9. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Black Raven 100 Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 I właśnie z powodu zbyt niskiego poziomu trudności powstał świetny mod utrudniający, do ściągniecia gdzieś na oficjalnym forum Wiedźmina. Jak zagracie, to jeszcze zatęsknicie za hardem z podstawki :-P Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 poziom trudności, za słabe i zbyt liczne potwory..poza tym nieco więcej przemyśleń i refleksji by się przydało (ostatni poziom i jego symbolika mi się bardzo podobała). Prywatnie - 7/9. Mi ta duża ilość stworów nie przeszkadzała, choć przez to Wiedźmina można bardziej porównać na bijatyki, a założenia RPG. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikista10 Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 Łucznictwo ? Bez żartów. Jakim cudem to uzasadnić w grze ? Walka wręcz = wiedźmin. I kropka. Chcecie postrzelać, zagrajcie w inne produkcje, panowie. Takie zabawy to tylko wstęp do jakich cudownych nowości, które rozwalą rozgrywkę. Łucznictwo mogłoby być dostępne jako bonus, który się rozwija tak jak walkę mieczem.Nikt nie zmuszałby graczy do walki łukiem. Do samego Wiedźmina, to nie uważam tej gry za hit. Była dobra, ale miała niezbalansowany poziom trudności, za słabe i zbyt liczne potwory..poza tym nieco więcej przemyśleń i refleksji by się przydało (ostatni poziom i jego symbolika mi się bardzo podobała). Prywatnie - 7/9. Mnie liczne potwory nie przeszkadzały.Często dzięki nim mogłem wybróbować nową umiejętność. I właśnie z powodu zbyt niskiego poziomu trudności powstał świetny mod utrudniający, do ściągniecia gdzieś na oficjalnym forum Wiedźmina. Jak zagracie, to jeszcze zatęsknicie za hardem z podstawki :-P Mnie wystarczy poziom trudności z podstawki, bo mod jest bardzo trudny. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mindstorm Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 Zamiast łucznictwa, którego Geralt chyba nigdy nie opanował, można dać mu możliwość rzutu sztyletem - pamiętacie rzut widelcem w szczura przy pewnej kolacji? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 No nie wiem, lepiej nie zrobić z Wiedźmina bijatyki, bo mechanizmy w dwójce raczej się nie zmienią, a nie wyobrażam sobie rzucania nożami w jedynce. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuchar Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 Właśnie takie "cuda" zbiłyby klimat Wiedźmina. Jak już tu ktoś wspomniał - jak się nie podoba brak łuków to nie grać. W sadze Geralt z łuku nie strzelał, w grze też nie powinien. Rzucanie nożami? Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić... Ani to pomocne ani potrzebne. Udziwnianie na siłę gry jeszcze nikomu nie wyszło na dobre. Wiedźmini wymiatali mieczami - i tego się trzeba trzymać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynnbleid Napisano Listopad 15, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 15, 2009 O, i znowu się zgadzamy Kuchar xD. Właśnie dlatego Wiedźmin jest genialny, bo to nie kolejny Gothic, Risen ani inny Oblivion, w którym postać jest mało charakterystyczna, a fabuła powtórzona po raz setny w zasadzie: od zera do bohatera. Oczywiście, bardzo lubię stwory Gothico podobne, lecz takiego dzieła jak Wiedźmin nie powtórzy chyba żadne dzieło przez cały mój młodzieńczy okres... A szkoda... Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 16, 2009 Ja bym nie powiedział, że Bezimienny jest mało charakterystyczny. Mnie się nie podobają założenia w RPG singlowym, że wybieramy z kilku postaci, tylko gdy jest jedna określona tak jak W Gothiku czy w Wiedźminie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilkk5 Napisano Listopad 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 16, 2009 No wiadomo Gothic=Bezi, Wiedźmin=Geralt i nie wyobrażam sobie innej opcji ale dajmy na to Fallout postać poniekąd tworzona przez gracza, ale pozwalająca się graczowi z nią utożsamić Wiedźmini i łuki? jedno wyklucza drugie kto czytał ten wie Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BigL111 Napisano Listopad 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 16, 2009 No raczej Geralta sobie z łukiem nie wyobrażam. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jakub1996 Napisano Listopad 16, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 16, 2009 No rzeczywiście Geralt z łukiem coś dziwnego.Niedawno przeszedłem Wiedźmina,teraz przechodzę przygody.Gra jest dobra,a w porównaniu z innymi Polskimi produkcjami bardzo dobra. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano Listopad 17, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 17, 2009 Zdecydowanie Wiedźmin jest największą polską produkcją ostatnich lat i celnym strzałem jeśli chodzi o realia. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spilner Napisano Listopad 17, 2009 Zgłoś Share Napisano Listopad 17, 2009 W ogóle Wiedźmin przypadł polskim graczom do gustu, bo był nam znany świat Sapkowskiego i miał "swojski" klimat. Słyszałem, tzn. oglądałem filmiki wersji angielskiej, to lektorzy tam są znacznie gorsi i tam nie został oddany smak dialogów, zatem dlatego ocenili Wiedźmina niżej niż polskie media. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...