Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

The Elder Scrolls Online

Polecane posty

Kurde, sam nie wiem co myśleć o TESO. Oczywiście po tych wielu dziesiątkach godzin w Skyrim nie mogę się doczekać, ale z drugiej strony obawiam się bardzo jednej rzeczy. Abonamentu. Bo jeżeli Bethesda zastosuje to rozwiązanie, bardzo podziękuje nowemu Elder Scrolls.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, z jednej strony gra będzie wolna od gimbusiarni i ich ogłoszeń "nieh mi ktos wbije 30 lvli zebym nie musial...". Z drugiej strony może odstraszyć nas - Polaków. Na zachodzie abonament do takiego WoWa wynosi jakieś 5-8 euro na miesiąc. U nas 35 i więcej, czyli mamy już nową grę na półeczkę. Abonament zaszkodzi tylko nam, nikomu więcej :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaszkodzi tylko nam, ponieważ za 35 PLN masz nową grę, która wcale nie jest zła. A u nas abonament do każdej gry jest właśnie w tym przedziale cenowym. I tak: twórcom nie opłaca się dawać tak wysokiego abonamentu (o czym nie wiedzą), zaś nam nie opłaca się "kupować" tej samej gry ponownie, bo możemy mieć inne, na dłużej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, już dawno temu przewidziano jak to będzie z rozgrywką w TESO.

A tak na poważnie, to mam spore wątpliwości co do tej gry i jej przyszłych losów. W ogóle nie nie jestem specjalnym entuzjastą MMORPG i moje doświadczenie w tego typu grach jest raczej niewielkie, ale widząc jak kończą podobne projekty, to zastanawiam się co w praktyce ma wg twórców utrzymać graczy przy TESO; gdzieś czytałem, że są osoby liczące jeszcze na F2P, ale chyba one same w to nie wierzą.

W teorii perspektywa zwiedzenia całego Tamriel wydaje się świetna, ale w rzeczywistości udostępnienie takiego obszaru graczom musi wiązać się z dużym uproszczeniem wszystkiego, co związane ze światem gry. Na dobrą sprawę każda prowincja powinna być wyposażona w niewiele mniejszą ilość unikalnego i charakterystycznego dla regionu contentu, co w odsłonach nie-MMO, a biorąc pod uwagę że tych prowincji jest 9... Przesadne zmniejszenie ich "fizycznej" wielkości też nie jest najlepszym pomysłem i czuję, że trudno będzie znaleźć optymalne rozwiązanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meh :| Nie, żebym specjalnie czekał na Tamriel przystosowane do gatunku MMO, ale jak obejrzałem sobie chociażby ten ostatni filmik to nie widzę tam niczego co zachęciłoby mnie do kupna gry albo bulenia za abonament. Już nawet nie wgryzając się w to jakie mechanizmy będą rządziły grą, ile dana postać będzie miała skill iitd. to przecież graficznie mam wrażenie, że całość przypomina bardziej Morrowinda aniżeli Skyrima (w którego choć grałem krótko i nadal muszę się zebrać na dłuższe posiedzenie to prezentował się bardzo ładnie) co na progu ósmej generacji konsol trochę nie przystoi. No i zupełnie nie jestem przekonany do tego jak wygląda walka, wiem, że może przeniesienie systemu z regularnej części The Elder Scrools to trudne zadanie, ale wtedy jaki gra miałaby efekt i o ile lepiej wyglądała w oczach fanów tongue_prosty.gif

@Murezor

Link, który rzuciłeś nie działa i wyrzuca jakąś wiadomość... coś o jakimś zakazanie linkowania albo co smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Click.

No i zupełnie nie jestem przekonany do tego jak wygląda walka, wiem, że może przeniesienie systemu z regularnej części The Elder Scrools to trudne zadanie, ale wtedy jaki gra miałaby efekt i o ile lepiej wyglądała w oczach fanów tongue_prosty.gif

System walki ma akurat przypominać ten z pozostałych części TES. Najistotniejszą zmianą jest to, że do czasu osiągnięcia przez gracza ustalonego odgórnie poziomu doświadczenia nie można zmieniać broni, czyli grając łucznikiem będziesz biegać z łukiem do czasu, gdy nie uzbierasz wystarczająco dużo expa. Pomysł co najmniej dziwny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczestnicy zamkniętej bety mogą już zdecydować o tym, czy grę kupią, czy nie. Druga połowa graczy kupi w ciemno, albo będzie się kierować gameplayami. Dla tych, którzy czekają na jakąś betę pewnie będą musieli poczekać do tak jak napisałeś, free/beta weekendu - w Guild Wars 2 zagrałem pierwszy raz dzięki takiemu eventowi i dzięki Bogu, że to sprawdziłem, bo już chciałem grę kupić, a wyrzuciłbym pieniądze w błoto.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga połowa graczy? CB jest z reguły małe, a co za tym idzie ilość graczy zaproszona do CB to tylko mały % całej bazy graczy. Od stress testów itd. jest właśnie OB, gdzie dziesiątki tyś. ludzi zalewa serwery aby przetestować ich stabilność.

GW2 miało otwartą betę niedługo przed premierą i to samo się tyczy praktycznie każdego mmo, które wyszło w ciągu ostatnich 2-3lat.

CB ma to do siebie że ogranicza się do małego grona ludzi, które to jest dodatkowo ograniczone przez NDA, a co za tym idzie żadnych gameplay'ów i innych materiałów nie będzie poza tymi, które pokaże sam producent. Biorąc pod uwagę to jak obecnie CB jest traktowana można śmiało liczyć na OB, a poza tym sama logika dyktuje potrzebę OB aby przekonać ludzi do kupna tego "nietypowego" mmo. Poza tym CB przechodzące w OB jest standardowych protokołem używanym w testowaniu gier mmo czyli po raz kolejny zaznaczam że nic nie wskazuje na to że OB nie będzie.

___________________

Edit:

Dla tych, którzy szukają informacji polecam obejrzeć ten http://tamrielfoundr...eso-alliance-2/ VOD z podcast'u, w których gościnnie brał udział Nick Konkle i, który to podzielił się masą info. na temat gry i jej systemów, min. mówiono o takich sprawach jak UI, które będzie można "ułożyć" wedle własnego widzi mi się czy tego, że będą Addony do UI gry ( może będzie wsparcie dla moderów?? :o). Poza tym mówiono o wielu aspektach rozwoju postaci także, jeżeli ktoś się zastanawia jak bardzo będzie można rozbudować postać to odpowiedzi są w owym podcascie. Naprawdę zachęcam do obejrzenia każdego fana TESO.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały ujawnione plany wydawnicze dotyczące gry na PC, MAC, PS4 i XBO. Premiery na PC i MAC możemy się spodziewać za 4 miesiące czyli 4 Kwietnia 2014r., a na konsole w Czerwcu 2014r.

Cały artykuł tutaj: http://elderscrollsonline.com/en-uk/news/post/2013/12/11/eso-release-plans-announced

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuacja rozmowy z innego tematu ;)

Temriel Foundry, które to m.in. ostatnio robiło vodcast z Nickiem Konkel, który to dokładnie tłumaczył co jest prawdą, a co bajką jeżeli chodzi o info. o grze, a także odpowiadał na wiele pytań, na które odpowiedzi nie ma w żadnych gameplay'ach.

Tylko na ile można ufać temu co mówi twórca? Suche fakty brzmią naprawdę fajnie, ale wiadomo że każdy twórca będzie starał się zachwalać swój produkt. Podobnie było z Blizzardem, który reklamował D3 jako ósmy cud świata, a wyszło jak wyszło. Żeby nie było, nie uważam że TESO będzie crapem, po prostu za dużo rozdmuchanych premier widziałem żeby jakoś specjalnie się napalać.

Powiedz konkretnie kto tak powiedział i jakie są jego argumenty i wiedza na temat samej gry.

Jak chcesz:

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/01/02/predicting-the-biggest-disaster-of-2014-the-elder-scrolls-online/

http://www.gamecritics.com/mike-bracken/three-reasons-whythe-elder-scrolls-online-might-be-a-bad-idea

http://www.polygon.com/2013/8/23/4650886/opinion-the-elder-scrolls-online-fee-self-defeating

Takie pierwsze z brzegu linki.

ile się do tej pory wie o samej grze nie można być branym poważnie zapowiadając iż ESO będzie największą katastrofą 2014r XD

Tak samo jeśli chodzi o zapowiedzi że będzie to WoW killer. Zwłaszcza że Bethesda nie ma doświadczenia w produkowaniu MMO (podobnie jak nie miało Bioware), z tego co czytałem to ostro miesza w lore, narażając się niektórym fanom i startują z grubej rury, wywalając abonament 15$ i item shop do tego. Założę się że na początku będzie bum i hajp, gry rozejdą się w setkach tysięcy, ale czy faktycznie gra się utrzyma? Zobaczymy, ale życie pokazało że nie jest to takie proste i nawet najlepsi przechodzili dość szybko na F2P albo padali.

Nigdzie ona nie skoczyła bo pod koniec roku wręcz widać było ubytki na serwerach.

Skąd wiesz, liczyłeś? :P Ostatnie dane są sprzed patcha, i wtedy było 7,6. Na forum niebiescy napisali że po premierze SoO i (zwłaszcza) zapowiedzi WoD liczba graczy się podniosła, ale że nie ma jeszcze dostatecznie dużo danych żeby podać konkretne liczby (szukam tego topicu w historii przeglądarki ale nie mogę znaleźć, jak będę na domowym kompie to sprawdzę, o ile nie zapomnę).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na ile można ufać temu co mówi twórca? Suche fakty brzmią naprawdę fajnie, ale wiadomo że każdy twórca będzie starał się zachwalać swój produkt. Podobnie było z Blizzardem, który reklamował D3 jako ósmy cud świata, a wyszło jak wyszło. Żeby nie było, nie uważam że TESO będzie crapem, po prostu za dużo rozdmuchanych premier widziałem żeby jakoś specjalnie się napalać.

Tylko o jakich suchych faktach mowa? Nie przypominam sobie aby ktoś z Bethesdy czy Zeni chwalił się wszem i wobec że ich gra będzie lepsza lub najlepsza. Informacje, które otrzymujemy na dzień dzisiejszy od producenta mają charakter czysto informacyjny pokazujący nam co można w grze robić, czego można się spodziewać, jak dane rzeczy w grze będą funkcjonować, wpływać na gracza i np: świat gry. Mówiąc w prost nikt nie nakręca tak naprawdę hype'u pokroju "Tu będzie można to i to siamto.. to będzie najlepsze MMO od lat bla bla". Nie, nie ma czegoś takiego, każde informacje są analizowane na wielu Vodcastach/Podcastach, jest wiele konstruktywnej krytyki i pochwał, ale nie ma czegoś takiego jak zasypywanie ludzi masą mydlących oczy superlatyw na temat gry.

O i właśnie o takich "znaFców" mi chodziło, czyli ludzie, który dużo gadają, ale gadają raczej od rzeczy, a nawet specjalnie aby wpasować się w moment.

I tak pierwszy delikwent Pan Paul Tassi pisze swój artykuł w oparciu o stwierdzenie, iż ESO ma być killerem WoW'a (mój wielki uśmiech stał się jeszcze większy biggrin_prosty.gif ). Panie Tassi, a, kto w ogóle powiedział, że ESO ma być tym całym killerem WoWa? Druga sprawa to to, że porównuje przyszły los ESO do SWTOR'a w tym sensie, iż SWTOR odniósł porażkę... eeee... przecież SWTOR ma stałą bazę graczy i nadal się rozwija, więc jak tu można mówić o porażce? Ahh no tak, że niby nie pobił WoW'a.... też mi porażka rozpacz.gif Mało tego stwierdza, że to samo dzieje się teraz z ESO.... hmm ciekawe nie wiedziałem, że ESO zostało już wydane rozpacz.gif

Potem stara się coś udowodnić pisząc, iż Bethesda może zawalić grę, bo tworzy grę dla publiki, która może w ogóle nie istnieć, ale już następnym zdaniu stwierdza, że gra jest JUŻ w fazie beta i sporo osób w nią gra. Hmm... nie ma to, jak wysuwać argument i od razu walnąć się w jaja swoją własną pięścią ok.gifpuknijsie.gif

Na dobitkę rozwaliło mnie stwierdzenie, iż ESO gra się głównie w trybie single player (le wat!? rozpacz.gif) to ponieważ, to jest gra MMO to gra wygląda gorzej niżeli jej poprzednik Skyrim, hmm.... WHAT?! rozpacz.gif Przecież skyrim w swojej podstawowej wersji (bez modów) wygląda jak kałuża mułu nie mówiąc już o dennych animacjach, itd. a wystarczy spojrzeć na filmiki przestawiające ESO i widać, że różnica jest kolosalna w wyglądzie, itd. obu gier.

Błyskotliwość tego kolesia mnie po prostu rozłożyła na łopatki icon_biggrin.gif

Drugi nie jest lepszy, ponieważ Pan Mike Bracken podaje nam trzy powody, dla których ESO to może być zły pomysł. I tak pierwszy powód to to, iż Bethesda jest znana z najprościej mówiąc niedoróbek, gdzie później przyznaje, iż grę jednak tworzy Zenimax, ALE, skoro obie firmy pracują we współpracy to oznajmia, iż gra będzie tak samo niedorobiona, jak produkcje Bethesdy. Warto zauważyć, iż są to słowa napisane przez kogoś, kto nie tylko gry nie widział, ale również napisane rok przed pierwszymi beta testami rozpacz.gif

Ta wiarygodność blogerów wyprzedzają fakty ok.gif

Sorry ale nie mam już więcej siły czytać tych głupot bo nawet moja klawka mówi że jej klawisze opadają confused_prosty.gif

Tak samo jeśli chodzi o zapowiedzi że będzie to WoW killer.

Nikt nie zapowiada tego jako WoW killera, ofc. pomijam fanbojów, ZnaFcuF i trolli, którzy na porządku dziennym rozprowadzają bajki i inne głupoty na temat ESO.

Skąd wiesz, liczyłeś? tongue_prosty.gif

Grałem i gram w tym czasie kiedy weszło choćby SoO, a ludzie gadają i widać gołym okiem co się działo. Nawet nasza guildia ucierpiała bo ludzie mimo nowego contentu nie widzą już sensu grania zwłaszcza z uwagi na nadchodzącą konkurencję. Nie ma co się tutaj dziwić... ile można rzeźbić ten sam kawałek kamienia wink_prosty.gif

[połączenie]

Sprawdzać Email'e bo wysłano dzisiaj nowe klucze do Bety wink_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ma jeszcze zbytnio o skillach, a dostępne info to zbiór tego co widzieliśmy w gameplayach czy to o czym Konkel mówił przy okazji wywiadów. Nadal obowiązuje NDA więc nawet jakby ludzie chcieli to nie mogą ujawniać info z gry chyba że producent sam coś wypaple :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłem jakoś bardzo zainteresowany TESO. Gdzieś tam to grzmiało cichutko na moim horyzoncie, ale to kolejne MMO, kolejne nudy. Zbyt wiele tego przerobiłem, a zbyt wielu producentów po prostu klonuje WoWa by mnie czymś - w końcu - zaskoczyć.

Ostatni gameplay dobitnie utwierdza w przekonaniu i pewnie nie tylko mnie.

. Posłużę się zdaniem, które na nasz ojczysty język jest chyba nieprzetłumaczalne "It's just another generic MMO'. Z ekranu po prostu wieje nudą. Jak ja mogłem za młodu spędzać tyle czasu przy takich grach?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bethesda podała wymagania gry oraz ceny różnych pakietów oraz abonamentu gry.

Za standardową edycję cyfrową zapłacimy 229zł, za edycję Imperial 329zł

Za standardową edycję pudełkową na PC zapłacimy 229zł, za pudełkową Imperial 421zł, a za wersję gry na PS4 i XBOX ONE 294zł.

Abonament będzie kosztował 54zł. Więcej informacji tutaj. Ja na pewno grę sobie odpuszczam kupowanie gry z oficjalnego sklepu ESO. Zobaczę jak wyjdą ceny w polskich sklepach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby gra była z modelem płatności buy to play, to już bym miał złożony pre-order, albo bym kupił grę w dniu premiery. Bo zapłacić powiedzmy te 200zł za grę MMO, w której nie musisz się martwić o abonament to tak jakbyś kupił porządny tytuł RPG na peceta, który starczy Ci na kilkadziesiąt godzin.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oni pewnie też to wiedzą. Dlatego chcą zarobić najwięcej na tych, którzy lubią uniwersum i chcą pozwiedzać :)

No, chyba, że okaże się, że naprawdę przygotowali dobry content end-game'owy.

W każdym razie, nie wiem co myśleć o tym "dodatku" do pre-orderów, czyli zniesienia restrykcji przynależności danej rasy do konkretnego sojuszu. Niby trochę kopnęli lore w tyłek... Ale z drugiej strony, to dobre rozwiązanie ewentualnych nierówności w liczbach - najwięcej graczy będzie pewnie chciało grać Nordami i Mrocznymi Elfami, ale będą mogli pójść do innej frakcji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...