Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rankin

Dwarf Fortress

Polecane posty

Raz zacząłem grać, ale dość szybko odpadłem. Mam dość mało czasu na jednorazowe granie, więc nie starczyło mi czasu/zapału na wsiąknięcie. Jednak czytanie opisów Waszych poczynań ze wspólnej gry i sam potencjał gry sprawiają, że i tak chciałbym zagrać. Mam więc pytanie - czy jest jakiś odpowiedni poradnik dla noobów? Jakiś może starter na pierwszą grę, żeby dobrze zacząć? A może jakieś rady od graczy z FA?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałam na screeny...Na bogów, ktoś jeszcze takie gry robi? A to co słyszałam o stopniu skomplikowania też powala. Mówiąc krótko...Zaintrygowało mnie to. Tylko boję się spróbować, bo a nóż widelec odpadnę..

Podpisuję się pod pytaniami Qbusia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, screeny trochę bolą, ale trzeba przyznać że gra jest genialna. Sam już w nią nie gram, bo jakoś czasu mniej ostatnio (a gra uzależnia jak mało która), ale polecam wszystkim.

I takie małe info dla chętnych. Jeśli tak bardzo boli was grafika oparta o znaki ASCII, to zawsze możecie ściągnąć troszkę ulepszoną wersję Dorfów:

http://mayday.w.staszic.waw.pl/df.php

Nie jest to może szczyt geniuszu graficznego, ale zabawa jest już dużo przyjemniejsza :happy:

Jakiś może starter na pierwszą grę, żeby dobrze zacząć?

http://dwarf.lendemaindeveille.com/index.p..._first_fortress

I ogólnie cała strona: http://dwarf.lendemaindeveille.com/index.php/Main_Page

Mnóstwo porad, strategii, poradników itd. Sam spędziłem na tej stronie chyba więcej czasu niż na samej grze :tongue:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie popieram pomysł wykorzystania filmików capnducka. Mayday już nie jest taki niezbędny.

Swego czasu sporo się bawiłem modowaniem i aktualnie obok warianta do gry Seasonpainted mam bardzo mocno rozszerzoną wersję - jest tam między innymi Minerals Mod, Civilization Forge oraz mnóstwo roślin i zwierząt, a nawet podmieniłem krasnoludy na koboldy (włącznie z odpowiednim tilesetem)... Gdyby nie to że kilka rzeczy jest jednak niezmiennych...

A teraz gdy śledzę newsy (a, nie chwaląc się, z Dorfami jestem od pierwszej publicznej wersji), chwilami jestem przerażony. I nawet nie chodzi o to że do ruszenia tego będzie potrzebne całe mnóstwo gigaherzów - bo przypuszczalnie co bardziej zasobożerne elementy będzie można wyłączyć tak jak teraz np. temperaturę. Chodzi bardziej o to że podczas gdy Toady prawdpodobnie mógłby zająć się najważniejszymi z punktu widzenia graczy problemami/rozwiązaniami i wypuścić z 6-10 wersji testowych jak było dotąd, to bawi się w detale, za tymi detalami wyrastają następne detale, a obraz gry i termin wypuszczenia kolejnej wersji... rozmywa się. A szkoda. Przynajmniej wesoło jest czytać o tym jak to syrenom się usuwało palce od stóp :). A pamięta ktoś tę relację z generowania świata w którym goblin został samotnym kapłanem w bodajże elfiej świątyni?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no, no. Myślę, że ruszę nieco przez najbliższe 3 dni, bo mam częściowo wolne popołudnia. Zapodana przez b3rta graficzna nakładka może być całkiem ciekawym uprzyjemnieniem rozgrywki. Ale i tak najważniejsze jest wgryzienie się w mechanikę.

Rankin - Te mody są Twego autorstwa? Co dokładnie robią? Czy można Ci je zwinąć? :cool:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mody są Twego autorstwa?

Tylko doszlifowanie i ustawienie koboldów jako rasę do trybu fortecy. Resztę zassałem z Dwarf Fortress File Depot (z ciekawostek: właśnie trafiłem na mod zmieniający świat fantasy na Fallouta - zamiast krasnoludów mamy mieszkanców Krypt).

Te o których pamiętam i wymieniłem:

Civilizaton Forge - sporo ras, sporo zwierząt, sporo roślin, trochę minerałów. Tu jest zestaw grafik do tego moda.

Minerals Mod - sporo nowych rzeczy do znalezienia pod ziemią.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mnie... Jak ja się cieszę, że nie żyje DOS. Ile ja się namęczyłem, żeby choćby do takiego Malcoma wejść przez DOS... Albo do Druida... Dzięki za linka do poradnika, bo nawet sobie ekwipunku wybrać nie mogłem. Jeśli mogę coś powiedzieć to trochę mi się przypominają zgubione Wiggles, tam się coś podobnego robiło. Na razie spróbuję się zapoznać z mechaniką rozgrywki, bo po "Gramy w Sieci" widzę, że gra może być całkiem fajna. Jak się nauczę podstaw to spróbuję zagrać z kimś i wymieniać się zapisami.

Prawdę mówiąc przydałoby się jakieś zbliżenie, bo mam trzy ekrany i mało widać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli zbliżenie, ale nieważne.

Po dwóch dniach umiem już robić tunele, wkopywać się pod ziemię, rąbać drewno, układać zapasy w komorach i... Chyba mniej więcej tyle. Z jakiegoś powodu nie mogłem rozebrać wagonu, jak sugerował poradnik. Założyłem bazę niedaleko rzeki. Zdziwiłem się, że na powierzchni nie było żadnej, za to było sporo tego, co mnie zdawało się pokładami kamienia. Wydrążyłem tunele w górze i zszedłem poziom niżej, gdzie zrobiłem tymczasowe komory na zapasy i zakłady pracy. Kazałem moim krasnoludom znosić owe zapasy. Wygładziłem trochę "kamienia", jednak nikt nie chciał go znosić. Podobnie jak zwierząt, choć miałem osła i konia. Przynajmniej drewno, jakieś kawałki stali, kowadło i kufer zostały zniesione na dół. Potem chciałem zrobić na górze posterunek wojskowy, a na dole stworzyć system, który zalałby tunele, w razie obcej inwazji, po to była mi potrzebna rzeka. Potem okazało się, że to, co wziąłem za bogate pokłady kamienia to zwyczajny lód, tylko przyszły roztopy i gość, który pracował przy "kamieniu" nagle spadł poziom niżej i utonął. Heh... Wygląda na to, że nie miałem nigdzie prawdziwego kamienia, bo nikt nie chciał mi zrobić warsztatu kamieniarza. Wie może, jak się orientować co jest czym na mapie? Są jakieś podpisy? Jakoś się zaznajomiam z DOSowym trybem dowodzenia, choć czuję się, jakbym grał bez jednej ręki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klikasz "k", zazwyczaj to opisuje ładnie czym jest dana rzecz. Czy to kamień, czy drzewo, czy zwierze... Pewnie najechanie na ścianę tego czegoś pokazałoby,że to jest lód.

Radzę też nie brać za zimnych klimatów. Ja mam średni i jest miło ^^.

Chyba jednak zrobię sobie nową...

PS.

Jak się trochę zaznajomię to też z chęcią pobawiłabym się w "sucession" ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam grać i już widzę, że conajmniej tydzień będę się uczył samej obsługi. Ale fajnie jest.

póki co umiem kopać, i ścinać drzewa. Problemem jest:

1. Jak kazać pokurczom zrobić np. łózko? Mam woodworkera, mnóstwo drewna się wala dookoła, po wciśnięciu J wydaję rozkaz Create Bed, i zero reakcji.

2. Co zrobić, by kopać w głębinach? Zbudowałem schody na dół, i co?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak kazać pokurczom zrobić np. łózko? Mam woodworkera, mnóstwo drewna się wala dookoła, po wciśnięciu J wydaję rozkaz Create Bed, i zero reakcji.

Żeby cokolwiek wykonać potrzebny jest warsztat. b->w->c w tym przypadku. Jak już go zmontujesz, będziesz mógł tam rozkazać wykonać łóżko (IIRC v->a->b)

2. Co zrobić, by kopać w głębinach? Zbudowałem schody na dół, i co?

Zbuduj schody do góry :]. Serio - dokładnie pod gotową Down Staircase rozkaż wykonać Up Staircase.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak jest w Maydayu, chyba + i - (na klawiaturze numerycznej?) albo PgUp/PgDown. Ja zawsze ustawiam tak jak było od począku 3D - ">" i "<", czyli SHIFT+. i SHIFT+,

A co do schodów - to mistyka świata DF, tak samo jak to że korytarze są zawsze tak szerokie że zawsze dowolne dwie istoty mogą się minąć, ale tylko przechodząc jedna nad drugą ;]. Ja to sobie wyobrażam jako schody "do połowy drogi".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Them dorfs, man... Ta gra mnie fascynuje i przeraża. Niby krasnoludy to zbiór statystyk i niepoważny znaczek na ekranie, ale kiedy zdarzył się przez moją głupotę poważny wypadek, to czułem się winny jak nigdy wcześniej podczas grania w jakąkolwiek grę. DF wciąga nieprawdopodobnie, aż musiałem na czas pisania pracy magisterskiej kompletnie zarzucić granie w nią - i od tego czasu jakoś brak mi odwagi, żeby wrócić. A już miałem pewne sukcesy w odpieraniu ataków goblinów i przekopałem parę wysokich na parę poziomów pagórków, żeby zmontować jakieś pułapki - a konkretniej ogrodzić całą drogę, skąd przychodzą gobliny, rowami - gdy gobliny się pojawią, ja jedną dźwignią chowam wszystkie zwodzone mosty i gobliny mogą iść tylko w jednym kierunku - wprost do pułapki, która zrzuci ich parę poziomów poniżej, potem może jeszcze zrobi się śluzę, żeby potopić ewentualnych twardzieli. Szkoda, że musiałem wprowadzić ograniczenie dorfów do 100 - bo komputer zaczął się już konkretnie dławić, nawet po stworzeniu bardziej ergonomicznego systemu korytarzy.

Aha - też regularnie czytam to, co Toady szykuje w nowej wersji. On zaczął... programować... energię...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbudowałem 7 łóżek, i zszedłem do podziemia, chce mi się płakać ze szczęścia. Już tylko tydzień nauki, i będę masterem.

Wprawdzie zakład stolarski zbudował mi się chyba przy 4 lokalizacji, ale pewnie wybrałem złe miejsce.

Zagłębiam się w grę dalej. Strike the Earth!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudowna gra prosze panstwa, a co ciekawsze, programuje ja tylko jedna osoba! Wiekszosc wspolczesnych developerow posiada cale studia i nie jest w stanie wypuscic czegos o podobnym poziomie kreatywnosci, ze o grywalnosci nie wspomne.

A skoro juz tu jestem, to pochwale sie moja forteca z jednej ze wczesniejszych wersji :tongue: .

Mapa fortecy

Moj cudny fort zdawal sie byc nie do zdobycia. Niestety jedno dosc pechowe goblinskie oblezenie zalatwilo sprawe. Jeden z robotnikow, uciekajac, zostawil w drzwiach jakis przedmiot uniemozliwiajac tym samym ich zamkniecie. Mialem oczywiscie plan awaryjny na takie okazje - fose. Jakiez bylo moje zdziwienie kiedy okazalo sie, ze woda zatrzymala sie w pewnym miejscu. Okazalo sie, ze tunele doprowadzajace wode do fosy zarosly grzybami (taka jaskiniowa, przerosnieta wersja z ktorej krasnoludy robia np. krzesla ;) ). Gobliny wpadly do srodka i urzadzily masakre kladac kres mej fortecy... ale ubawilem sie przednio :D .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Je, przetrwałem pierwszy rok, tylko coś źle zrobiłem, bo od karawany nic nie kupiłem, tylko powiedziałem, co chcę na następny rok... tak powinno być?

Przyszło do mnie 8 nowych dwarfów, w związku z czym mogłem sobie pozwolić na pobór 3 do wojska. Jak kazać rekrutom ćwiczyć w barakach?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby handlowac z karawana musisz wczesniej wybudowac specjalny budynek (Trading Post) do ktorego Twoi krasnale znosic beda rozne towary. Trading Post musi byc polozony w latwo dostepnym dla karawan miejscu (najlepiej gdzies blisko powierzchni, moze byc nawet na swiezym powietrzu, choc trzeba go tez odpowiednio zabezpiczyc na wypadek oblezenia).

A co do trenowania Twoich dwarfow, to o ile dobrze pamietam (i nic nie zmienilo sie od ostatniej wersji w ktora gralem) to po zbudowaniu koszarow i postawieniu w nich manekinow treningowych/tarcz strzelniczych i zapewnieniu dwarfom broni, to powinni oni sami trenowac od czasu do czasu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do trenowania Twoich dwarfow, to o ile dobrze pamietam (i nic nie zmienilo sie od ostatniej wersji w ktora gralem) to po zbudowaniu koszarow i postawieniu w nich manekinow treningowych/tarcz strzelniczych i zapewnieniu dwarfom broni, to powinni oni sami trenowac od czasu do czasu.

Prawie dobrze :) Manekinów nie widziałem, ale wymagania są takie:

* Krasnoludy są w oddziale ustawionym na "standing down" (military->view squad->squad is on duty / standing down)

* Masz baraki lub cele łucznicze

* Krasnoludy posiadają wybraną broń i zbroję (inaczej będzie im wzrastał wrestling)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to na pewno nie :)

Co mi się bardzo podoba odkąd w grze jest "sztuka" - gdy się graweruje ściany, krasnoludy losowo wybierają albo abstrakcyjne elementy (kółka itd.), albo coś co mają na myśli - i może być zarówno coś co lubią, jak na tym sławnym obrazku z krasnoludem jedzącym ser, albo coś co mocno wryło im się w pamięć, jak stworzony artefakt, zabity złodziej itd. Gdy forteca trochę urośnie, można sobie niemal dosłownie czytać historię z jej ścian.

Ciekawy jest efekt uboczny tego że grawerowanie zawsze zwiększa wartość fortecy. Jeśli nastąpi jakaś większa jatka może się zdarzyć że nikt nie będzie chciał imigrować do "śmiertelnej pułapki" (jest na to osobne powiadomienie). Ale jeśli na ścianach wyrzeźbi się trochę scen śmierci i mordu, zaraz zaczną napływać nowi chętni :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...