Skocz do zawartości

The Elder Scrolls (seria)


Polecane posty

@Qarci

Modów na wilczka jest opór, ja polecam Extra Werewolf Perks , który poważnie rozszerza drzewko rozwoju wilkołaka o nowe umiejętności, jak przejście umagicznienia trzymanej w reku broni na szpony, szał bestii dający krótki buff do obrażeń przy użyciu skowytu, czy przemianę w i z bestii na zawołanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam Morrowinda Złotą Edycję. Wie ktoś może jak nazywa się ten mod, którego ma Seto? Poprawia trochę grafikę i pole widzenia, dodaje trochę nowych tekstur i przede wszystkim działa z polską wersją gry, czego np. Overhaul chyba nie może zaoferować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam Morrowinda Złotą Edycję. Wie ktoś może jak nazywa się ten mod, którego ma Seto? Poprawia trochę grafikę i pole widzenia, dodaje trochę nowych tekstur i przede wszystkim działa z polską wersją gry, czego np. Overhaul chyba nie może zaoferować.

Zasięg widzenia (oraz wodę, shadery, panoramiczną rozdzielczość itp) dodaje Morrowind Graphics Extender, czyli MGE. Polecam najnowszy odłam, czyli MGE XE http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/41102/?

Overhaul nie będzie działał od tak od razu na polskiej wersji, jeśli jednak się postarasz - czyli przygotujesz się, poczytasz jak mody działają, po czym spędzisz kilka godzin na instalacji - to będzie działał.

Zawsze możesz też zainstalować mody na grafikę, tekstury czy modele pojedynczo, z takich stron jak

Morrowind Modding History http://mw.modhistory.com/

Morrowind Nexus http://www.nexusmods.com/morrowind/?

Planet Elder Scrolls http://planetelderscrolls.ign.com/ (część linków już nie działa)

pamiętają o tym, że angielskie pliki .esp trzeba zawsze konwertować (konwerterem Magnusa) przez użyciem z polską wersją gry.

Ogólnie polecam też Morrowind Code Patch (MCP, jest na Nexusie) który poprawia błędy silnika gry, których nie da się poprawić plikiem .esp/.esm.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiecie czasem czy TESO będzie miało oddzielny temat czy w tym temacie można będzie pisać?

TESO na pewno będzie miało swój temat w Gramy w Sieci. W Dyskusjach o Grach generalną zasadą są tematy o całej serii, ale jeżeli TESO będzie na tyle odmienne i na tyle popularne, to nie widzę problemu, żeby miało swój temat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś z was wie, czy TESO będzie płatne ?

TESO będzie posiadało abonament + mikropłatności. Jednak twórcy zapewniają, że istnienie item shopu w grze nie wpłynie na rozgrywkę. Będą tam zwyczajne rzeczy - zmiana imienia, rasy i tak dalej.

Edytowano przez Devius
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteśmy przy zmienianiu rasy itd., to da się edytować wygląd już stworzonej postaci w Skyrimie? Rozpoczynałem wczoraj grę na nowo i nie ogarnąłem się, że to nie jest jak w Morrowindzie, że są kolejne etapy tworzenia postaci, tylko od razu było wszystko w jednym miejscu (imię, wygląd), więc wpisałem imię i od razu zaakceptowałem całą postać :P Nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia, bo wybiera się tylko wygląd, więc przeżyję to, że mój ork ma domyślny wygląd, ale jakby się dało, to byłoby fajnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zobaczę.

Powiedzcie mi jeszcze, czy coś w rodzaju berserkera to dobry pomysł? Chodzi mi o łatwość prowadzenia gry. Nie mam czasu zagłębiać się w niuanse zniszczenia czy zaklinania połączonego z alchemią (dlatego zrezygnowałem z pierwszej postaci), chcę po prostu sprawnie przejść przez grę i poznać jej historię. Macie jakieś rady, jak to poprowadzić? Rozwijać coś dodatkowego, np. kowalstwo?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arnie

Z tego co kiedyś kombinowałem (sam miałem orka, ale jego pasyw mi się nie podobał) to na zmianę wyglądu był kod, lecz gdy zmieniłem rasę na Norda zrestartowały mi się wszystkie umiejętności, a mój Nord miał dodatkowo kły Orka. Osobiście nie polecam tego zabiegu, strasznie psuje rozgrywkę (w późniejszych etapach przez ten reset perków nie dawałem sobie rady i porzuciłem grę).

Mam nawet screena:

klik

No i jak kolega wyżej napisał - w Riften, w Gildii Złodziei mamy NPC, który "robi nam coś z twarzą", osobiście nigdy z tego nie korzystałem, więc nie wiem jak to działa.

Kowalstwo dla wojownika to podstawa, gdy je rozwiniemy na maksa możemy robić naprawdę dobre zbroje, nie mówiąc już o ulepszaniu broni magicznej. Moja pierwsza postać była właśnie takim "berserkiem" i biegałem z bronią dwuręczną w ogóle nie bawiąc się w nic innego, z początku było ciężko, po postać się szybko męczyła, ale za to punktami życia i ilością potworów branych na klatę to wszystko nadrabiałem. W Whiterun jak się skończy główny wątek Towarzyszy dostajemy bardzo fajny topór dwuręczny, który potem tylko ulepszałem i biegałem z nim przez połowę gry (tylko połowę, bo przestałem wtedy grać).

Edytowano przez Devius
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się nad bronią dwuręczną i dwiema jednoręcznymi. Kombinowałem, że w skrajnym wypadku po prostu założę tarczę i co trudniejszych przeciwników potankuję. No nic, dzięki, dopiero dotarłem do pierwszego miasta, więc cała postać jeszcze jest otwarta :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ostatnio przeszedłem Skyrima złodziejem z dwoma mieczami jednoręcznymi - fajnie się gra, ale niestety, jesteś odkryty na wszystkie ataki i pod koniec gry nie dawałem sobie już rady ze smokami, bo mnie po prostu...niszczyły. Był to chyba ostatni raz jak brałem do ręki dwie bronie. Teraz tylko miecz + tarcza albo broń dwuręczna. Magią nie lubię się bawić.

Edytowano przez Devius
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać możemy zedytować na dwa sposoby Jednym jest Rzeźbiarz Twarzy, który pojawia się w Pękniętym Dzbanie w Riften po zainstalowaniu dodatku Dawnguard. Za opłatą możemy spokojnie zmienić sobie wszelkie fizyczne cechy postaci, za wyjątkiem płci i rasy. Działa to jednak tylko na istoty żywe, więc jeśli staliśmy się wampirem, to niestety, ale nic z tego.

Druga opcja to otworzenie konsoli poleceń i wpisanie w niej komendy ShowRaceMenu, które otwiera nam okienko edycji postaci. Tu już nie mamy żadnych ograniczeń, trzeba jednak trochę uważać, bo nie zawsze wszystko działa tak jak byśmy chcieli. Zasadnicze bugi są dwa. Po pierwsze, jeśli edytujemy tak postać na zewnątrz, to może się zdarzyć, że gdy skończymy zresetują nam się punkty włożone w żywotność, wytrzymałość i magię. W takim wypadku nie ma się co zastawiać, tylko wczytać grę. Aby zminimalizować ryzyko najlepiej jest edytować postać w jakimś interiorze.

Drugi problem jaki znalazłem tyczy się już ściśle Dawnguarda i opcji przemiany w Lorda Wampirów. Otóż gdy jesteśmy wampirem twarz naszej postaci staje się okropne szpetna. Chciałem to zmienić właśnie w ten sposób. Przywrócenie postaci w pełni ludzkiego wyglądu działa od ręki, ale niestety po przemianie w Lorda i późniejszym powrocie do ludzkiej formy znów stajemy się obleśną kreaturą.

A skoro już o tym mowa: jakieś mody, które sprawią, że po zmianie w wampira moja złodziejka będzie wyglądać jak seksowny drapieżca, a nie wysuszona mumia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakochałem się w serii TES dzięki behemortowi, który podesłał mi morrowinda biggrin_prosty.gif

Zachwycił mnie swoim klimatem i fabułą. Potem Oblivion który po 1xx godzinach grania nagle mi się znudził, ale też spoko gierka.

Skyrim nie miał takiego klimatu jak Morrowind (Słyszałem że robią jakiś mod przenoszący fabułę Morrowinda do Skyrima - to by było to biggrin_prosty.gif), ale też daje dużo radochy, oczywiście przechodziłem moją ulubioną klasą we wszystkich RPG czyli magiem biggrin_prosty.gif A potem już troche kombinowałem - łotrzyk mag, czysty wojownik albo jeszcze jakieś inne wygibasy biggrin_prosty.gif

W Dawnguard graliście wampirem czy Obrońcą? Lord Wampirów spoko wygląda, ale jakoś bardziej mi przypasował klimat Obrońców. Szczególnie jak sobie zrobiłem wojownika z dwuręcznym orężem i kuszą to fajnie to wychodziło, tak klimatycznie :D

Edytowano przez MarcinCthulhu
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Ja planuję przerobić DG jako Wampir. Bo, cóż

zakończenie tak naprawdę jest po części takie samo. Harkon ginie, a my w zależności od ścieżki możemy albo cieszyć się bronią na wampiry, albo bronią która potrafi pokonać słońce. Jedyna różnica to moc, bo pozostałe zmiany są, rzekłbym, kosmetyczne. Może za wyjątkiem tego, że opowiadając się po stronie Harkona, będziemy doświadczać ataków wampirów w miastach, ale nie mam pewności czy jest to prawda.

Nie polecam bawić się kodem na zmianę aparycji naszej postaci, bo szansa, że nasza postać się schrzani, jest wysoka. Być może są jakieś mody które by pomogły na to, ale nie znam żadnych.

@nerv0

Owszem, są. Znalazłem dwa. Któryś z nich zawiera treści +18, więc wymaga zalogowania się na stronie Nexusa. Ale jak i co z nimi podziałać leży w Twej gestii.

#1

#2

Obydwa są od tego samego autora, polecałbym przejrzeć jeszcze jego profil. Do tego polecałbym jakieś mody na zmiany oczu, przykładowo:

#3

#4

#5

#6

#7

-------------------------------------

#8 <- to z kolei jest inny mod, który wprowadza nieco zmian w teksturach twarzy. Być może kogoś zainteresuje. I jak wyżej, polecam przejrzeć profil autora.

Co do zmian w zakresie wampira/wilkołaka, oto kilka modów, może kogoś zainteresują. Ja używam Better Vampires oraz Heart of The Beast. A w perki dla wilkołaka się nie bawię, bo póki co nie znalazłem moda który zwiększałby jego żywotność, bo to z nią jest wybitnie krucho.

#9

#10

#11

#12

#13

#14

Edit:

@Devius

Na którym poziomie była Twoja postać? Bo jeśli mówisz o Skyrim bez modów na zwiększanie poziomu trudności, to granie postacią na dual-wielding jest przepisem na bycie czołgiem. Na późniejszych poziomach przy lepszych broniach i zbrojach nie odczuwa się tego że nie można blokować.

@Arnie

Od siebie polecam grać w dual-wieldingu. Raz, że Twoja postać będzie szybciej awansowała, a dwa że zawsze jest to większy damage. Na początkowych poziomach wymaga to ostrożności, ale potem jest jazda bez trzymanki bo wrogów się zabija jak muchy. Ale jakąś tarczę weź, do sparowania ataków może się przydać.

Edytowano przez TimeX
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale czy zastosowanie na przykład pierwszego z podlinkowanych modów na zmianę normali twarzy, odnosi się także do normali dla wampira? Pytam bo sam stosuję już mody poprawiające wygląd twarzy i oczu, ale gdy postać stanie się wampierm i tak wygląda jak mumia.

Gdyby zamiast tego postać po prostu nabrała trochę bladości to byłoby spoko.

20483-2-1364572321.jpg

Edytowano przez nerv0
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Arnie

Ja sam przechodzę postacią z 2x 1h miecz + łucznictwo i moja postać jest w sumie tak OP że dungeony czy smoki po prostu przechodzi się z jedną ręką za plecami. Ogólnie taktyka rozwoju postaci jest taka że trzeba wymaksować kowalstwo i niekoniecznie wymaksować ale przynajmniej mieć wysoko rozwinięte łucznictwo, a wszystko po to aby dobrać się w miarę szybko do smoczych broni i zbroi. Druga sprawa to wymaksowanie alchemii i enchantingu żeby zrobić sprzęt i eliksiry, które pozwolą ulepszyć sprzęt do max. statystyk. Poszukaj w sieci tutoriali na ten temat bo to deczko zawiła sprawa z tym ench i alchmią.

Tak czy owak celem tego wszystkiego jest posiadanie smoczej zbroi, 2x 1h mieczy, tarczy i łuku, a magia sama w sobie jest opcjonalna bo przy wymaksowanej alchemi leczenie z magii raczej jest bezużyteczne. Jak uda Ci się to osiągnąć to będziesz mógł przechodzić skyrim'a wzdłuż i w poprzek jak Ci się podoba.

Ps. Warto też zobaczyć tutoriali na temat szybkiego maksowania alchemii, ench, kowalstwa itd. Jeżeli ktoś nie chce sam kombinować to takowe tutoriale naprawdę bardzo pomogą w szybkim tempie rozwinąć postać, a co za tym idzie w kilka dni przejść od zera do koksa xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto też zobaczyć tutoriali na temat szybkiego maksowania alchemii, ench, kowalstwa itd

Najszybszy sposób awansowania kowalstwa jest chyba poprzez wytwarzanie żelaznych sztyletów. Sporo kasy na to idzie, ale idzie w miarę szybko. Natomiast gdy wgra się mod Frostfall będziemy mieli możliwość łączenia amuletów z plecakiem, który możemy również rozłączyć za darmo (i tak klikamy cały czas), malutki glicz, ale jeśli ktoś nie ma kasy na rozwinięcie kowalstwa, a korzysta z tego moda to można sobie trochę pomóc ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łucznictwo przydaje się w walce ze smokami jak są w powietrzu, a im więcej obrażeń im wtedy zadasz, to mniej się z nim bijesz jak wyląduje. To samo w przeróżnych jaskiniach, gdzie aż roi się od bandytów - podczas skradania mamy powiększone obrażenia zadane strzałem z łuku - to są tylko przykłady, gdzie ja korzystałem z łuku (każdy przecież gra inaczej). Ewentualnie jeszcze brałem łuk w ręce, gdy "podbijałem" jakiś fort i przeciwnik był poza moim zasięgiem.

Nawet w walce bronią dwuręczną łuk się przydaje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...