Skocz do zawartości
Smuggler

The Elder Scrolls (seria)

Polecane posty

4. Bogatsi kupcy - tak! Ceny niektórych przedmiotów w porównaniu do ilości złota posiadanego przez kupców są wręcz kosmiczne. Nie mam zamiaru sprzedawać drogiego ebonowego pancerza za 1/10 jego właściwej ceny. Ten mod znacznie ułatwia życie (Ra'vir i jego 500000 czy coś koło tego, już nie pamiętam).
Moim zdaniem to bardzo ułatwia rozgrywkę. Unikatowe przedmioty tracą swoją unikatowość, gdyż można je sprzedać prawie każdemu - bez tego modu mogą świadczyć o sile bohatera dla znajomych - a za zdobyte pieniądze kupić naprawdę masę praktycznych mikstur/zwojów, wydać na trening ile się da, czy też zaklinać u magów dobre przedmioty. Z braku większych problemów na podstawowe wyposażenie w grze bez tego modu zamienia się w totalne przesycenie pieniędzmi.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atmospheric Sound Effects jest lepszy. Jeszcze w jego zasobach jest wliczony również ten o którym wspomniałeś.

Niestety ten mod (a przynajmniej wersja z CD-A) za nic w świecie nie chce mi ruszyć. Kiedyś miałem gdzieś inną jego wersję i rzeczywiście jest bardzo dobry, ale niestety. Przy próbie uruchomienia gry z tym modem wyskakują mi błędy przy uruchamianiu i wywala do pulpitu. :(

Moim zdaniem to bardzo ułatwia rozgrywkę. Unikatowe przedmioty tracą swoją unikatowość, gdyż można je sprzedać prawie każdemu - bez tego modu mogą świadczyć o sile bohatera dla znajomych - a za zdobyte pieniądze kupić naprawdę masę praktycznych mikstur/zwojów, wydać na trening ile się da, czy też zaklinać u magów dobre przedmioty. Z braku większych problemów na podstawowe wyposażenie w grze bez tego modu zamienia się w totalne przesycenie pieniędzmi.

Ja mam nieco inny styl gry. W ogóle nie szkolę się u nauczycieli i nie korzystam z zaklinania. Unikatowych przedmiotów nie sprzedam za żadną sumę, chyba, że mam dwa takie same (choć jeśli i te są wyjątkowo rzadkie to oba sobie zostawię :) ). Poza tym morrowind jest jednym z niewielu RPG, w których bardzo lubię zbierać... pieniądze właśnie. :) Może dla tego, że można je normalnie wyjąć i poukładać w eleganckich stosikach na szafeczce w swoim "skarbcu"? :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten mod (a przynajmniej wersja z CD-A) za nic w świecie nie chce mi ruszyć. Kiedyś miałem gdzieś inną jego wersję i rzeczywiście jest bardzo dobry, ale niestety. Przy próbie uruchomienia gry z tym modem wyskakują mi błędy przy uruchamianiu i wywala do pulpitu. :(

Hę? Ja mam wersję z Platynowej Kolekcji i nie mam problemów. Rozpakowujesz, traktujesz odpowiednią wtyczkę MG_Konwerterem, kopiujesz wszystko do folderu Mora (tam gdzie resztę pluginów). Odpalasz skrypt MIni (Mini.exe, klik na ASE-activate, klik na apply template), ładujesz mod w edytorze i kompilujesz skrypty i... już. Nic specjalnego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie robiłem takich cyrków. Moja działalność w edytorze do morka ograniczyła się tylko do prostego tworzenia exteriorowych lokacji.

- Mała opuszczona strażnica, tudzież prawdziwy las przed Seyda Neen (nieskromnie powiem, że prezentował się naprawdę dobrze, dużo drzew, lekko zielonkawe światło i prawdziwe, strome skały. Niestety zbyt duża liczba obiektów skutecznie zarzynała grę bo silnik morrowinda nie radzi sobie zbyt dobrze z takimi rzeczami).

Był bym wdzięczny gdybyś opisał tak krok po kroku i bardziej ludzkim językiem jak zrobić żeby ten modzik ruszył, bo z tymi dźwiękami to jest całkiem inna gra. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mody?Jako iż nie lubię modów dających miecz He-mana +9000 czy karabin laserowy to głównie ściągam mody upiększające.Obecne to:

Mroczne Bractwo w stylu Ninja-świetny mod zmieniający wygląd Braciszków+daje im wyjątkową broń

Japanesse House-Japońska Chatka niedaleko Vivec+lepszy wygląd broni akavirskiej.

Better Bodies-znany mod

Beryl's Better Heads-j/w

Robe Replacer-zmienia wygląd niektórych szat na lepsze.

No tamriel rebuilt map 1 i map 2-kawał kontynentalnego Morrowind.Jest świetnie zrobiony.Polecam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mroczne Bractwo w stylu Ninja-świetny mod zmieniający wygląd Braciszków+daje im wyjątkową broń
Oj, tak. Moim zdaniem stroje Bractwa z "Trójcy" są fatalne, zwłaszcza nakrycia głowy. Sprzedasz to jeszcze, a kupiec bez kozery założy sobie takie cudactwo na siebie.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CRAGONMOOR. I fakt, jest świetne. Jak jednak ktoś woli Balmorę, niech weźmia A Good Place To Stay.

Zdecydowanie polecam A Good Place To Stay. Zawsze, gdy grałem w Morrowinda (chociaż nigdy go nie ukończyłem, ale parę razy zaczynałem :tongue:), to miałem zainstalowany ten mod. Nasza kwatera nie jest specjalnie rozbudowana, nie jest to niepasujący do klimatu gigantyczny zamek pełen przepychu, a za to posiada wiele przydatnych skrytek i szafek, więc można wszystko ładnie poustawiać.

W ogóle polecam zabawę edytorem, bo można nim robić naprawdę świetne rzeczy. Zawsze fajnie jest móc prosto dodać do gry własne pomysły. No i w krytycznych sytuacjach można ratować swoją postać przed nieodwracalną utratą (gdy np. zabijemy jakąś kluczową postać, a gra tego nie wykryje, albo jakiś skrypt nie zaskoczy i nie możemy iść dalej).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Edytor jest bardzo fajny, ale kto umie nim coś zrobić? Zrobienie chatki to pikuś, ale mieszanie w skryptach itp. to nie dla mnie.

Przy okazji. Kiedyś grałem na kodach w Morrowinda (żeby nie było, że nie ukończyłem gry bez kodów!) i większośc drzwi, klap itp. zostało zablokowanych! Wtedy nie miałem neta, a samoukiem (construction set) nie jestem. :smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozumialem co ludzie widzą we wlasnych chałupach, to tylko taka tam dodatkowa nudna lokacja, po co komu 100 domow i 1000 modow z nimi? Jak dla mnie skladowosko broni w izbie rajcow to dosyc jak dla jednego czlowieka.

Mnie raczej ciekawia mody dodajce nowe questy, linie fabularne, umiejetnosci , , mozilwiosci i ciekawych przeicwinkow

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozumialem co ludzie widzą we wlasnych chałupach, to tylko taka tam dodatkowa nudna lokacja, po co komu 100 domow i 1000 modow z nimi? Jak dla mnie skladowosko broni w izbie rajcow to dosyc jak dla jednego czlowieka.

Bo własna chata jest fajna?A modderzy mają fajne pomysły.

Mnie raczej ciekawia mody dodajce nowe questy, linie fabularne, umiejetnosci , , mozilwiosci i ciekawych przeicwinkow

No to polecam Tamriel Rebuilt-na razie 2 mapy,ale wykonane świetnie.No i dochodzi kontynentalne Telvanni i Świątynia(nie wiem czy dla tej drugiej już są questy).Tylko trzeba bawić się z konwersją.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był bym wdzięczny gdybyś opisał tak krok po kroku i bardziej ludzkim językiem jak zrobić żeby ten modzik ruszył, bo z tymi dźwiękami to jest całkiem inna gra. :)

A więc tak. Po pierwsze, potrzebujesz tego programu. Jest całkowicie po polsku, ale najkrócej (heh, "krótko") mówiąc, musisz przekopiować plik .esm lub .esp do katalogu z programem, następnie uruchomić konwerter, wpisać 1 [enter], a następnie PEŁNĄ (tj. z rozszerzeniem) nazwę pliku. To przetłumaczy na polski wszystkie znane dialogi, a przede wszystkim nazwy lokacji, przedmiotów itd. zgodnie z oficjalną polonizacją i zapisze zmiany w oddzielnym pliku. Bierzesz gotowy plik, kopiujesz do folderu Data Files Morrowinda, kopiujesz też wszystkie niezbędne pliki z moda. Otwierasz edytor, ładujesz twój plugin. Otwierasz okno edycji skryptów i z menu wybierasz opcję "Recompile All Scripts". Czekasz aż ci przemieli (lubi wyskakiwać error przy skryptach Float oraz RotateSign, zignoruj to). Zapisz plugin i - gotowe!

Wiem, że to brzmi zawile, ale jak już raz czy dwa razy przerobisz skrypt, to będzie co najwyżej nudne.

Mnie raczej ciekawia mody dodajce nowe questy, linie fabularne, umiejetnosci , , mozilwiosci i ciekawych przeicwinkow

Wizards Islands, Reign of Fire i Deathtrap Dungeon. Jedyne trzy mody z questami do morka, jakie lubiłem. WI jest POTĘŻNE, możliwe że większe od oficjalnych bethesdowych dodatków, doczekało się też fanowskiego spolszczenia i patcha.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej nerv0 co do modu Atmospheric Sound Effects z cda to nie dziala on z prostej przyczyny ze jest tam poi prostu tylko plik esp a nie ma calej zawartosci moda tzn. dzwiekow itp. tak wogole to chcialem kiedys niezle ochrzanic tego kogos kto wrzucal te mody na dvd jak leci nie patrzac przez co sa kwiatki w stylu same pliki esp bez reszty danych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizards Islands
Oj, ja tego czegoś po prostu nie mogłem przetrawić. Gwałt na lore, chore uber przedmioty, mordercze motyle silniejsze od Złotej Świętej na garbie ogrima, oraz naprawdę kiepski początek (znajdź pan tę posiadłość na pierwszej wyspie (jakieś 1/4 Vvardenfell), na której są trzy miejsca, a reszta to płaskie NIC. Dodajmy do tego, że na mapie widzimy tylko zachodni brzeg tej wyspy - reszta nie jest widocznie zbadana, a właściwa, główna wyspa moda znajduje się tam, gdzie powinna znajdować się kontynentalna część Morrowind.

Nie mówię, że ta modyfikacja jest bardzo zła. Gdyby twórcy wydali ją uruchamianą samotnie, bez właściwej gry TES3, byłby to ciekawy mod z niezłym klimatem i ciekawą historią. Jednak jego wmieszanie do lore Tamriel nie pozwala mi na nic innego jak na nie zaakceptowanie tego.

Jeśli szukacie ciekawych, bardziej ambitnych modów, polecam, np. Vampire Embrance (zmieniający oblicze gry wampirem). Kiedyś też znalazłem na planetelderscrolls modyfikację umożliwiającą dołączenie się do Szóstego Rodu, jednak z racji jego anglojęzyczności odpuściłem sobie jego ściągnięcie (wtedy posiadałem wyłącznie polską wersję gry).

Chyba rozważę sobie ściągnięcie tych map Tamriel Rebuilt.

Edytowano przez Risin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, skoro Bethesda może sobie gwałcić lore Tamriel to czemu nie moderzy? Tym bardziej że wyspa właściwa jest wykonana świetnie (zresztą ta początkowa też).

Zajrzałem już do mojego archiwum z modami i mam tam aktualnie:

*Kilka (9) zestawów tekstur z serii Connarys

*galsiah's character development (najlepsze co może zainstalować gracz IMO. Usuwa 90% exploitów z rozwoju postaci i zastępuje obecny system czymś o wiele płynniejszym i przyjemnym)

*5 zestawów tekstur z serii Valitys

*Sri's Alchemy Replacer

*PLPatch 3.01

*Giants! (dzięki MGkonwererowi można grać w polskiej wersji, mniej więcej w każdym razie)

*Cliffracer EXTINCTION (usuwa wszystkie skrzekacze. Przydatność w skali 1-10: 600)

*Vibrant Morrownd (tak... kolejne tekstury, instalowane jako pierwsze)

*ASE3.0

*WI

*Deathrap Dungeon

*Particle Weapons Merchant

*CM_Partners PL

*BB, BH, Ohmes-Raht Khajiit

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozumialem co ludzie widzą we wlasnych chałupach, to tylko taka tam dodatkowa nudna lokacja

Ja osobiście bardzo lubiłem ten popularny mod dodający chatę w Balmorze. Miałem gdzie wrócić po podróży, miałem gdzie złożyć znalezione śmieci przedmioty, generalnie było wesoło i wydawało mi się właściwsze niż zabijanie kogoś i zabieranie mu domu.

Pozostając w temacie modów: Rankin podał swoje ulubione, ale czy istnieje jakaś top lista najprzydatniejszych/najciekawszych modów, zbudowana na podstawie tysięcy głosów miłośników Morrowinda? Ostatnio poczytałem sobie o fabule gry i odkryłem, że mimo kilkudziesięciu godzin spędzonych na wędrówkach po wyspie guzik wiedziałem naprawdę jest postać, którą kieruję i co to ten Dagoth Ur jest. Pomyślałem sobie, że może bym spróbował wrócić i odkryć jeszcze więcej, ale przydałyby się mody, które by urozmaiciły i rozwinęły grę; chciałem sobie coś ściągnąć, ale powstało tyle różnych modów, że oprócz better heads i better bodies nie mam żadnych pewniaków.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz Saint:

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=mods.HOF

Prawdopodobnie nic nie pomogłem, ale zwyczajnie opinii jest tyle ile modów ;)

Powiedz mi bo jestem ciekawy gdzie ludzi z bethesdy "zgwałcili" lore tes'a ;p

*podwija rękawy*

(nie wszyskie poniższe zmiany uważam za porażki. Zaledwie większość)

*Vvardenfell skarlało i przestało być jednym, gigantycznym wulkanem. Ponadto w książkach Dagoth Ur jest po prostu górą zamieszkałą przez stare Mroczne Elfy i lokacją jednego kawałka artefaktu z Areny.

*konkurujące ze sobą świątynie Dibelli, Kynareth, Akatosha i innych zostały bez słowa wyjaśnienia ni krztyny sensu skondensowane do jednej świątyni - i jeszcze dorzucono do nich czczenie Tibera Septima (czego wcześniej nie było)

*zamieszanie wśród ras daedr (np. z gadziego i noszącego zbroję Daedrotha zrobiono krodylowatą pokrakę)

*Dragon Break: krótko mówiąc, bohatter Daggerfalla dał (równocześnie i dosłownie, nie jakieś tam "obiecał" czy "dał, wziął i dał następnemu") jeden i ten sam przedmiot wielu różnym osobom, jednocześnie go używając, ginąc, itd.

*orki elfami???

*skąd u licha tyle różnych ras, sczególnie Argonian i Khajiitów (Vvardenfell jest drastycznie różne od ich środowisk) na wyspie należącej do tak nie lubiących przybyszów Dunmerów (zresztą nazwy -mer nie pojawiały się przed Morrowindem), wyspie tak ważnej dla ich wyznań i spraw wewnętrznych?

*Barenziah nie miała prawa wracać do Twierdzy Smutku. Miała do końca życia siedzieć w Wayrest (od biedy można to wytłumaczyć faktem że po Dragon Break ten teren został jednocześnie zniszczony/podbity przez dwa mocarstwa/zamieszkały przez orki)

*Gdzie się podziali najbardziej spośród Khajiiti skłonni do przygód (i dość inteligentni) Ohmes-Raht?

*kto jeszcze pamięta że katany pochodzą z Akaviru?

*nie było takiej rasy jak Cesarscy. Stolicę Tamriel założyli Nordowie.

Oblivion:

Po piętnastu minutach grania mogę powiedzieć tylko tyle: Uriel Septim VII w intrze Daggerfalla jest ewidentnie łysy i gładko ogolony. Czyli jest bardziej Patrickostewartowski niż w TESIV. No i Cesarscy w parę lat przeskoczyli od Rzymian do średniowiecznych rycerzy.

To nie wszystko, ale na razie tyle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak swoja droga czytales jakies ksiazki o tes?(sa takowe?) czy wszystko z gier?

A są jakieś? Bo wszystko co wiem to z samych gier pochodzi.

btw ktos wie czy mozna juz legalnie buggerfalla zassac czy nie bardzo? i czy jest juz mozliwa gra w niego bez problemow? hehe

Co do piewszego pytania to nie. Co do drugiego - to zależy co masz na myśli. Ostatni oficjalny patch poprawia lwią część buraków (ale sporo nadal zostaje, chociaż już nie trafiają się co godzinę). Gra nie lubi się z xp/vistą i szybkimi PCtami (czyli trzeba przez DOSbox). O fanowskich patchach nic mi nie wiadomo (mody to co innego, patrz Andyfall)

[edit: literówka w tagachzzzZZzzzzZzz]

Edytowano przez Rankin
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=mods.HOF

Prawdopodobnie nic nie pomogłem, ale zwyczajnie opinii jest tyle ile modów ;)

Dziękuję za link, ale on był jednym z powodów, dla których zadałem swoje pytanie - po prostu bogactwo modów jest tak wielkie, że mam naprawdę spory problem z wybraniem tych najlepszych, a zdarza się, że mody się ze sobą gryzą. A chciałbym mieć coś, co sprawi, że Morrowind będzie po prostu bardziej wiarygodny, np. większa liczba NPC (jest ten mod indywidualizujący mieszkańców, dzięki czemu nie są klonami), nowe stworki też by się bardzo przydały. Pamiętam, że chciałem odpalić mod dodający karawany wędrujące po drogach z miasta do miasta, ale mi nie chciał działać (z innymi modami zazwyczaj nie miałem problemów). Pakiety graficzne podrasowujące grafikę średnio mnie interesują, a to z tego względu, że pewnie mój komputer będzie miał problemy z wyświetleniem bogatszej grafiki.

Co do historii tego świata - twórcy naprawdę się przyłożyli do jego wykreowania (choć możliwe, że trzeba się o tym już wypowiadać w czasie przeszłym) i jakieś opracowania książkowe byłyby niegłupie. A opowiadania z książek znalezionych w grze potrafią być naprawdę fajne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...