Lord Nargogh Napisano Październik 10, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 10, 2010 Wykres sobie zrób. Na osi x oznacz sobie dni miesiąca, a na osi y oznacz tylko punkty 0 i 1. Dzień, w którym dziewczyna NIE idzie na basen - stawiasz kropkę przy 0. Dzień, w który IDZIE - przy 1. Jak połączysz kropki obu dziewczyn różnymi kolorami, to zobaczysz co jaki czas się te dwa wykresy przecinają. Oczywiście najwygodniej przyjąć jakiśtam odstęp pomiędzy poszczególnymi punktami wykresu, np 3-10, 6-10, 9-10, 12-10, 15-10. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mTz Napisano Październik 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 11, 2010 A czy ktoś mógłby mi powiedzieć, w jaki sposób można obliczyć dzień tygodnia, w którym odbędzie się spotkanie? Poprawną odpowiedzią jest niedziela, ale nie mam pojęcia jak do tego dojść. Słyszałem w gimnazjum o jakimś sposobie z kostkami na rękach, odpowiadających danemu miesiącowi, ale nie wiem jak to działa. Proszę o pomoc i dziękuję za dotychczasową . Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekn Napisano Październik 11, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 11, 2010 Kiedy obliczysz już interwał (przerwę) między kolejnymi spotkaniami, dzielisz modulo przez 7 (wyciągasz resztę) i dodajesz do pierwszego dnia spotkania. Jeśli było w środę, a NWW(12;15)=60 (bo tak należy liczyć odstęp - przez najmniejszą wspólną wielokrotność), znajdujesz największą wielokrotność siedmiu mniejszą od 60 (czyli 56), resztą jest 4. Środa to dzień trzeci, dodasz cztery, otrzymasz siódmy - niedzielę. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 Sprawdźcie, czy dobrze zrobiłem zadanie: Szybkość pocisku karabinowego przy wylocie lufy wynosi 800m/s. Długość lufy wynosi 0,64m. Lot pocisku w lufie jest jednostajnie przyspieszony. Oblicz czas lotu pocisku w lufie oraz jego przyspieszenie. Czas wyszedł mi 0,04s (nie jestem pewien czy nie powinien wyjść mi 0,0016sec). Przyspieszenie - a=20000m/s^2 czas liczyłem zakładając, że 2 * 0,64 = a*t^2 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 D: v0=0 vk=800m/s l=0,64m Sz: dt;a R: a=(vk-v0)/dt Wzór na droge: v0dt+(1/2)*adt^2 v0=0 więc: a=(vk)/dt l=(1/2)*adt^2 dt=2l/vk dt=2*0,64/800=0,0016 a=vk/2l/vk=vk^2/2l a=(800^2)/(2*0,64)=500000m/s^2=5*10^5 [m/s^2] Wychodzi na to, ze zle zrobiłeś zadanie, niestety nie dałeś obliczeń więc mogę się tylko domyślać. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 W moich obliczeniach było, że: dt^2 = 2l/(Vk*dt) No i właśnie jakoś tak wyprowadziłem to nie wiem sam skąd... I dlaczego tego u Ciebie nie ma? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 Skrócenie dt^2 z dt. Rozumiem, ze chodzi Ci o brak rozpiski l=(1/2)*vk/dt)*(dt^2)? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 Aaaaaa.... ale ze mnie idio... yy ... mało spostrzegawczy człowiek. Rzeczywiście, teraz się wszystko zgadza. A co do tego ostatniego działania: nie prościej byłoby gdyby a = dV/dt a = 800/0,0016 = 500000 m/s^2 Napisałeś, że: dt=2l/Vk To jest wyciągnięte ze wzoru l=1/2*Vk*t? PS: Mam jeszcze jedno zadanie, którego tym razem nie za bardzo umiem rozwiązać: Samochód poruszając się ruchem jednost. opóźnionym przebył w ciągu t1 = 2s odległość s1 = 24m, a w ciagu następnego t2 = 4s odległość s2 = 24m. v0 = ? a=? Wiem, że s = v0*t - (a*t^2)/2 dla ruchu jednost. opóźnionego, tylko jak znaleźć "a"? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 a=(2v0-2s)/t^2 Napisałeś, że: dt=2l/Vk To jest wyciągnięte ze wzoru l=1/2*Vk*t? >>Układ równań: a=vk/dt l=(a/2)dt z niego wynika równośc: l=(1/2)*vk/dt)*(dt^2) Po skracaniu i przekształceniu otrzymujemy: dt=2l/vk nie prościej byłoby gdyby a = dV/dt a = 800/0,0016 = 500000 m/s^2 >>Oczywiście, ze prościej, ale zapamietaj jedno, fizycy maja coś z glową, sa zboczeni i lubia jak im się tak rozpisze:) Nie wiem czemu. Po prostu wolą i juz. A sam zauważyłem, że za to czasem i punkt jakiś wpadnie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 Powiedz mi jeszcze tylko czy tak to powinno być. Podstawiłem sobie do tego układu równań: s = v0*t - (a*t^2)/2 a = (v0*dt - 2s)/dt^2 Następująco: s = 24 t = 2 Wynik wyszedł: v0 = 48m/s a = 12m/s^2 Chyba, że znów coś schrzaniłem i zrozumiałem nie tak jak trzeba... Mam nadzieję, że nie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 16, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 16, 2010 Sprawdziłem tylko v0 (a nie widziałem konieczności), zgodziło sie z Twoim wynikiem wiec nie widze bledu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KafarPL Napisano Październik 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 20, 2010 Szybkie i dziwne pytanie. Otóż gościu na matmie zapytał dlaczego najpierw się mnoży. Doszło do tego że wynika to z przyjętej umowy, ale on spytał dlaczego tak się przyjeło, dlaczego 2x2+2=6 a nie 8. Oczywiście każdy wie że mnożenie jest pierwszym działaniem które trzeba wykonać. Dlatego ja się zapytuję, dlaczego tak się właśnie przyjeło. Wiem że to głupie, bo po prostu mnożenie jest pierwsze i tyle, ale jak ktoś coś tam kiedyś zasłyszał to proszę o podzielenie się taką informacją Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
podbiel Napisano Październik 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 20, 2010 Powiedz mu, że mnożenie bardziej się opłaca... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KafarPL Napisano Październik 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 20, 2010 Znalazłem po długim szukaniu tekst "..znak mnożenia wiąże mocniej niż znak dodawania", i tyle . No cóż, mamy dziwnego matematyka (mało kto jest w stanie zrozumieć o co mu chodzi ) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekn Napisano Październik 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 20, 2010 Taki lajf. Swoją drogą, pytanie dlaczego mnożenie idzie przed dodawaniem ma taki sam sens, jak pytanie czym jest punkt albo prosta, czyli jest bezcelowe. Ustalono, że najpierw się potęguje/pierwiastkuje, potem mnoży/dzieli a dopiero na końcu dodaje/odejmuje prawdopodobnie ze względu na niejako "skalę" tych działań, ale jakiekolwiek tłumaczenie jest bez sensu. Już lepiej się uczyć trygonometrii w systemie szesnastkowym lub ósemkowym. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 20, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 20, 2010 Na głupa można... 3^3= 3*3*3=27 3*3=9 3+3=6 Czyli, że potega jest najmocniejsza, potem mnożenie i dodawanie. Ot takie durnowate tlumaczenie w odpowiedzi na jeszcze głupsze pytanie. Już lepiej się uczyć trygonometrii w systemie szesnastkowym lub ósemkowym. =D Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Poproszę o pomoc w wykonaniu zadania nr 6. Jest to jedyne, którego nie potrafię zrobić. Wiem, że prędkość [V] punktu D będzie wynosiła 0. Ale pozostałych? Jak byście mi mogli powiedzieć jak to się wyznacza. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Zapewne ze wzorów i ich przekształcania można to wyliczyć ale... Jest to ruch bez poślizgu, gdyby narysować w każdym punkcie wektor v, styczny do okręgu, nastepnie zsumowac długośc tego wektora z wektorem predości liniowej ciała. Po podliczeniu długości poznasz wartośc wektora. Z 2 strony wzór na przśpieszenie odśrodkowe mozę się przydac. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HammerHead Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Przyspieszenie to jest dośrodkowe. http://img51.imageshack.us/img51/1912/trololo.png Taki obrazek powinien pomóc. Trójkącik przy kółku obrazuje zmiane prędkości liniowej punktu na okręgu w zależności od położenia tego punktu. Ponad 9000 godzin w Paincie. Aha, przy założeniu, że jest to ruch bez pośluzgu, musimy przyjąć, że nasz punkt D to punkt o zerowej prędkości. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
allman Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Oooo właśnie o te wektory mi chodziło ! Dzięki wielkie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
l1on Napisano Październik 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2010 A ja trochę z innej mańki - potrzebuję informacji nt. najnowszych osiągnięć chemii nieorganicznej. Po przeszukaniu połowy Internetu wpadłem tylko na Nobla 2007. Macie może coś innego? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KafarPL Napisano Październik 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2010 Wiem że tak nie można, ale jestem lipny z fizyki więc mam oto zadanie które jest czarną magią dla mnie Z jaką szybkością musiałby nad równikiem lecieć samolot, aby można było z niego obserwować Słońce zawsze w tym samym punkcie nieboskłonu? Wysokość, na jakiej porusza się samolot, jest znacznie mniejsza od promienia Ziemi. Jak znam życie to naszemu geniuszowi od fizyki chodzi o to żeby to rozwiązać z tymi różnym pierdółkami v, s, r czy co tam, a nie podać "filozoficzną" odpowiedź Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekn Napisano Październik 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2010 Na początek, wyliczasz prędkość liniową, z jaką poruszają się punkty na równiku. Na to ci wystarczy obwód równika (40 000km w przybliżeniu). Ewentualnie uwzględniasz, że samolot nie leci na poziomie morza, czyli znajdujesz maksymalny promień Ziemi, dodajesz doń ile tam trzeba i wyliczasz długość okręgu o wyliczonym promieniu (promień Ziemi plus pułap lotu). W tym momencie zadanie jest z górki, bo dzielisz to przez długość doby. Zamieniasz jednostki na te z SI i finito. Wzorów odpowiednich ci nie podam, bo to jest podstawa. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KafarPL Napisano Październik 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2010 Hm, hm, hm...połowę zrozumiałem . I tak mi nic nie wychodzi ale jeszcze pokombinuję. Całe szczęście pozostałe 3 zadania mam zrobione więc jak jednego nie będę miał to się nic nie stanie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekn Napisano Październik 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2010 Na początek, wyobraź sobie jak ten samolot miałby lecieć - lecąc bezpośrednio nad równikiem, zakreślałby okrąg o promieniu Rz+p, gdzie Rz to promień Ziemi, a p to pułap, na którym leci (dajmy na to, nie wiem, 20 km). Wzór na długość okręgu powinieneś znać. Potem, żeby samolot niejako utrzymywał się w miejscu, gdzie czas słoneczny jest ten sam co w poprzedniej chwili, musi się poruszać tak szybko, jak Ziemia na jego wysokości, czyli [długość zakreślonego okręgu]/24h. To jest wyliczenie prędkości liniowej, o którą nam tu chodzi. Równie dobrze mógłbyś się bawić w wyliczenie prędkości kątowej, ale to się wiąże z przeliczaniem radianów i dokonaniem dokładnie takich samych obliczeń, tylko jako inne zmienne. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.