Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość Qn`ik

Programowanie

Polecane posty

A na przykład co zrobić w laptopie vel notebooku vel jak_tam_chcecie_to_nazwać?

A teraz inne pytanko: jak wywołać funkcję składową klasy w asmie?

Pewnie się zapytacie, czemu się uparłem na asemblera?

Chcę udowodnić komuś, że pisanie programów w asmie (32bit bo się nie trzeba martwić o rejestry segmentowe) jest tak proste jak na przykład w C++.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na przykład co zrobić w laptopie vel notebooku vel jak_tam_chcecie_to_nazwać?
Rozkrecic :?:
Pewnie się zapytacie, czemu się uparłem na asemblera?

Chcę udowodnić komuś, że pisanie programów w asmie (32bit bo się nie trzeba martwić o rejestry segmentowe) jest tak proste jak na przykład w C++.

Dobre, bardzo dobre. Obawiam sie tylko, ze z gory jestes skazany na porazke. Niemniej zycze powodzenia i trzymam kciuki.

W C++

nazwa klasy :: nazwa metody

obiekt klasy . nazwa metody

wskaznik kalsy -> nazwa metody

W asemblerze nawet nie wiesz jak sie do tego zabrac :)

A teraz inne pytanko: jak wywołać funkcję składową klasy w asmie?
Glowy nie dam, ale ja bym poprostu przekazal parametry na stos i zawolal. Nazwa metody najpewniej sklada sie z nazwa klasy :: nazwa metody

Podejrzyj sobie plik .o to powinienes znalezc.

Nie wiem jaka jest kolejnosc parametrow, ale ja bym this wyslal na koncu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę.

find: *.o: No such file or directory

Hehe nie chce mi się teraz nic kompilować.

A jak to jest w innych językach?

Mam dllke napisaną w vba i staram się ją zmusić do działania.

Jak na razie to utworzyłem sobie obiekt, a dalej kicha, bo co bym nie wymyślił to nie działa.

BTW A co powiesz na to?

http://www.youtube.com/watch?v=kdx5M2tbxqo

Filmowałem aparatem, bo na moim graciaku inaczej nic by z tego nie było.

Wiem jest trochę przydługie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest w innych językach?
No na przyklad w javie i C# powstaje MIDL, czyli taki polprzekompilowany plik ktory jest pozniej interpretowany przez maszyne wirtualna. Nigdy w czyms takim nie grzebalem, ale stawiam, ze musi byc podobne do plikow .o. Czyli bedzie jakas tablica symboli wraz z pointerami gdzie to w pliku lezy, oraz tresc poszczegolnych funkcji.
Mam dllke napisaną w vba i staram się ją zmusić do działania.

Jak na razie to utworzyłem sobie obiekt, a dalej kicha, bo co bym nie wymyślił to nie działa.

Artykuly wyszukaj sobie dll na tej stronce. Nie wiem dokladnie co tam jest, ale moze pomoze.
BTW A co powiesz na to?

http://www.youtube.com/watch?v=kdx5M2tbxqo

Filmowałem aparatem, bo na moim graciaku inaczej nic by z tego nie było.

Wiem jest trochę przydługie.

Ze siedze w pracy i nie moge skorzystac z YouTube'a :) Firma ma ciekawe zdanie na temat mediow strumieniowych :( Takze pozniej popatrze.

EDIT:

Ze pomyliles temat. W dziale programy jest topic o modyfikacjach i wygladzie systemu. Tam jest dobre miejsce dla takich pokazow.

Ze szkoda, ze Iron Man byl pod koniec i nie w calosci.

Ze myslalem, ze przyszpanujesz jakims gentoo, lub chociaz arch'em. Zaserwowales mu apt-build world :?: Choc to w sumie tez bardziej do modyfikacji, lub linux ogolnie :)

Ale pocieszajace jest, ze Linux staje sie coraz popularniejszy. A nadchodzace OGL 3.0 i zmiany w jadrze ( chodzi mi o domyslnego scheudlera ) mam nadzieje pozwola na powstnie jakichs dobrych gierek :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że dojrzałem... mam prośbe polećcie mi jakiego jezyka na poczatek warto sie nauczyć? i z jakich źródeł, ksiązki, itp, najlepiej na początek polsko języczne te źródła... Zakładając że jestem całkowicie początkujący... (niby znam troche java ale tego nie biore pod uwage)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że dojrzałem... mam prośbe polećcie mi jakiego jezyka na poczatek warto sie nauczyć? i z jakich źródeł, ksiązki, itp, najlepiej na początek polsko języczne te źródła... Zakładając że jestem całkowicie początkujący... (niby znam troche java ale tego nie biore pod uwage)

Ja bym Ci polecał na początek Turbo Pascala, tak tylko żeby ogarnąć zasady. Potem możesz sie spokojnie wziasc za C++.

http://turbopascal.skryptoteka.pl/1.html <- kurs TP, krotki ale dosyc ciekawy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@TH3V -> Już gdzieś była taka dyskusja... Ale co tam, powtórzę się: IMO pascal jest fuj, fuj :). Raz chciałem sobie coś napisać w pascalu, kiedy już znałem C++ i odechciało mi się po 5 minutach. Polecam szybki przelot przez C, a później na spokojnie C++, albo od razu C++ - język jest prosty i bardzo wygodny. Do tego można mieć microsoft visual studio 2005 express za darmo, korzystam z wersji professional i jestem zadowolony.

Źródła: możesz sobie zafundować symfonię c++ standard, albo wejść na www.gamedev.pl i poszukać PDFa z obszernym kursem - również godny uwagi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo pascal to nie język, a kompilator. Język to pascal i jest raczej mało przyszłościowy. Pascal jest dobry do zapisu algorytmów w pseudokodzie.

C# jest całkiem fajny i wygodny, ale moim zdaniem ma jedną wadę: zajmuje więcej pamięci niż program napisany w C++. Oczywiście co to jest 4MB przy 2GB pamięci na pokładzie, ale jednak zawsze lepiej 1MB niż 4MB... Na start lepiej zapoznać się z C++. Poza tym kod w C++ jest minimalnie szybszy.

Javy nie znam, ale jest podobno bardzo podobna do C#. Poza tym raczej nie powiedziałbym, że jest mało przyszłościowa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze java tez jest malo przyszlosciwy

Mikrofalówki , lodówki , zmywarki , telefony komórkowe , abs i multum nowszego sprzętu agd i elektroniki chodzi na javie.

Właściwie to Java powstała dla mikrofalówek. Później w dobie kryzysu oprogramowania stała się bardzo popularna. Java bardzo szybko się rozprzestrzenia i jest nowoczesnym i przyszłościowym językiem.

Więc nie rozumiem dlaczego uważasz inaczej ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw dobrze nauczyć się C/C++, a potem Assembler.

Wg mnie pascal ma w sobie wewnętrzne fuj, szczególnie jak znasz asma, a musisz się go nauczyć bo informatyczka na infie ma być tylko pascal i już.

Przynajmniej wiem że nie zna asma, bo w programach robiłem dość obszerne wstawki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się trochę wyraziłem, niezadokładnie, chodziło mi o to, chodziło mi o programy na pc, gier jak i programów opartych na java, jest mało, zresztą nie wiem czemu, bo ona przyjemna jest :D

Właśnie na informatyce na które języki śa najważniejsze?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o programowaniu, wiec OK ;)

Wiec, moze sie Wam to wydac glupie, ale w przyszlosci chce byc programista (gier, choc niekoniecznie ;)) i mam do Was kilka pytan :)

1. W jakim jezyku pisze sie programy/gry? Moj brat cioteczny, ktory skonczyl bodaj informatyke, mowil, ze w C++'ie. Czy to prawda?

2. Mowil mi tez, ze grafiki w grach nie robi sie "programami do grafiki 3D", tylko tez programuje sie w C++'ie.

Z gory dzieki za odpowiedzi ^_^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pewnie nie wszystko się w C++ pisze, ale ma on na pewno wielki udział w powstawaniu gier.

2. Nie do końca. Wiesz pewnie, że w grach 3D modele składają się z trójkątów. Faktycznie każdy model można ręcznie, trójkąt po trójkącie, ale wyboraź sobie zaprojektowanie głupiej kuli z 100000 trójkątów... a gdzie reszta gry? :)

Nie jestem specem, więc pozwolę sobie na cytat:

More specifically, a mesh is a file that contains all the information about a 3D model. It contains its vertices, its textures and framed animation. It is quite a useful tool, considering that you no longer need to hand code every vertex in your game (which reminds me of the days when programs were written in binary).

A model is usually constructed in a 3D modeling program and exported to a .x file type. The model is then loaded from the file or included into your project as a resource and loaded from there. Once it is loaded, it is stored in memory as a mesh, and can then be drawn with a single function call.

Źródło.

Swoją drogą polecam tamtą stronkę, jak już będziesz znał C++ choć trochę.

A poza tym nie musisz zaczynać od gier 3D - możesz coś napisać w 2D :). Polecam bibliotekę allegro, bardzo fajnie się z niej korzysta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wies.niak, za wyczerpujaca odpowiedz :) Na pewno w (niedalekiej?) przyszlosci sie przyda. A skoro mowa o programowaniu, to skad brac jakies kursy czy cos w tym stylu do programowania (glownie C++, ale niekoniecznie), bo przeczytalem "Symfonie C++" czy jakos tak i mniej wiecej "sie naumialem" :) Ale co dalej? Teraz nie wiem np. jak wyjsc poza DOS'a. Czy uzywac do tego juz jakichs innych kompilatorow (kozystalem z Dev-Cpp), jak Borland C++?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po symfonii jest pasja c++. Ale masz też wielką stronkę www.gamedev.pl. Poza tym w zależności od potrzeb na google znajdziesz informacje. Sprecyzuj co potrzebujesz, może będę w stanie pomóc.

Zależy co chcesz pisać. Ogólnie możesz wszystko napisać używając WINAPI - przy większej ilości okien itd może to być skomplikowane (nie zgłębiałem tematu póki co), ale można w tym napisać wszystko.

Można też pouczyć się korzystać z windows forms do tworzenia okienek. Podobno bardzo dobra i przyjemna jest biblioteka QT, ale sam jeszcze nie miałem z nią kontaktu.

Jeśli chciałbyś zacząć przygodę z dx, to na stronce, którą podałem masz też wstęp - masz tam małe wprowadzenie do winapi i od razu wchodzisz w obsługę dx. Alternatywą jest OpenGL - pewnie też znajdziesz wiele tutoriali. Jeśli chodzi o allegro, to jest nawet łatwiej.

Generalnie przy pisaniu gier inicjujesz grafikę i robisz wszystko już wg danej biblioteki. Naprawdę polecam bibliotekę allegro, choćby troszkę się z nią pobaw - kurs: http://malsh4rk.chicken-shit.dk/all.html.

Jest też biblioteka MFC - nie znam, nie korzystałem, ale możesz o niej poszukać.

Pewnie bardzo pomocne będzie Ci MSDN (trudno się po tym poruszać, ale jak już coś znajdziesz, to jest dobrze). Poza tym polecam przesiadkę na visual studio 2005 - za darmo do pobrania ze strony M$.

Odwiedź też http://www.functionx.com/, może znajdziesz coś dla siebie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, ale przerwę Wasz temat.

Interesuje mnie, jak komputery i programy komputerowe obliczają wykładniki potęg.

Jedynym znanym mi sposobem na obliczanie wykładnika są logarytmy.

Komputery podstawiają wszystko do logarytmów?

Jeśli liczą innymi sposobami, to z jakich wzorów czy zależności korzystają?

Z góry wielkie dzięki ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaka mała gierka

Steel and Fire wersja 1.0.1

Dead Garlic Studio 2007

------------------

Wszelkie prawa zastrzeżone.

Rozpowszechnianie w celach zarobkowych zabronione.

Rozpowszechnianie bez pobierania opłat wskazane :)

------------------

Steel and Fire to prosta gra taktyczna.

Sterujesz Polskim odziałem złożonych z siedmiu czołgów 7TP (góra)

Twoim zadaniem jest zniszczenie wszystkich niemieckich czołgów PzKpfw (dół)

Have fun ;]

------------------

Copyleft - kopiujta co chceta

Dla nadgorliwych dołączam kodzik, ale ostrzegam - ja poradziłem sobie bez komentarzy w silniku więc jeśli chcecie to tez musicie :P

No i wypadało by mieć Delphi (wystarczy stan surowy, nie użyłem do tego dodatkowych komponentów)

Pozdro

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy program który napisałem sam. Taki banał ale i tak sie pochwale :P

Program zliczanie;

uses crt;

var s: string;

i,k,n: integer;

c: char;



begin

clrscr;

writeln('Podaj łańcuch znaków: ');

readln(s);

writeln('Podaj znak: ');

readln(c);

n:=0:

k:=length(s);

if k<>0 then

begin

for i:=1 to k do

begin

if s[i]=c then n:n+1;

end;

end;

writeln('liczba znaków "',c,'" w łańcuchu "',s,'" wynosi ',n);

readln;

end.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty bo prosty, ale od czegoś zaczynać trzeba :-)

Proponowałbym Ci napisanie podobengo programiku, ale robiącego statystyki dla wprowadzonego tekstu, czyli ile i jakich znaków się pojawiło.

Sztuka polega na znalezieniu szybszego sposobu niż drzewko "if - then - else" dla sprawdzenia, czy to ten, a nie inny znak akurat badasz. Podpowiedź:

użyj tablicy
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FlashMaster >> juch, pascal :)

Gracz PC >> Wikipedia Zainteresuj sie tez pojeciem "metod numerycznych". To taka fajna dziedzina wiedzy zajmujaca sie wlasnie badaniem algorytmow do dzialan matematycznych, vide kwadratury (metody obliczania calek), przy uzyciu komputera.

Co do dyskusji co jest lepsze na poczatek >> Ja proponuje c/c++. Z pascala dosyc szybko sie rezygnuje, bo jest upiedliwy. Natomiast Javie brakuje wskaznikow. Pozniej bedzie trudno przesiasc sie na c++.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...