Skocz do zawartości

Gothic (seria) v.2


Polecane posty

Faktycznie, nie grałem chyba w prostszego RPG'a niż Arcania. Ale mimo wszystko mam całkiem dobre wspomnienia: rozgrywka choć prosta i nie wymagająca większego zaangażowania dostarczyła całkiem ciekawych wrażeń. Oczywiście jest to gra na zupełnie innym poziomie niż poprzednie Gothic'ki czy TES'y, daje jednak kilkanaście godzin mniej lub bardziej ciekawej zabawy. Ja ten tytuł polecam, nawet dla hardkorowych graczy RPG, będą oni mogli trochę odsapnąć po prawdziwych erpegach :)

Pamiętacie jak kłóciliśmy się o to, czy Piranha Bytes przejmie prawa do marki Gothic po upadku JoDrewno? Większość była przekonana, że PB nie jest już zainteresowane Gothicami i zamierza tworzyć coś nowego, natomiast jak mówi Mike Hoge (czołówka PB):

Odzyskamy prawa do marki Gothic po zakończeniu produkcji Risen 2: Dark Waters. Dlaczego? Ponieważ prawa do marki odsprzedaliśmy naszemu ex-wydawcy tylko na określony okres czasu. [cyt. GothicUp]

Nie wiem jak Wy, ale ja się bardzo cieszę :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zastanawia mnie, czy Piranie zechcą kontynuować to, co zaczęło się w Arcani, czy pozostawią tą część spin offem serii i powrócą do swojego pomysłu. Sam nie wiem, co byłoby lepszym pomysłem. Jeśli potrafiliby przywrócić magię do gry niech sobie kombinują nad kontynuacją, ale z drugiej strony chętnie zobaczyłbym nowego Gothica w Myrtanie. Tylko nie za bardzo wiem co Bezimienny miałby tam do roboty, po wydarzeniach z "trójki"...

Edytowano przez Fivtyen
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wielki COMEBACK Śniącego? W końcu został tylko "...wygnany z naszego świata. ". Albo ktoś odnajdzie (

a raczej wyłowi

) Szpon Beliara, który został

zatopiony w morzu przez Saturasa, gdy mu go oddamy

. Jak to zwykle bywa - pewnie znalazłby go ktoś zły... ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Wy, ale ja się bardzo cieszę :)

Jeśli są to potwierdzone informacje, to jest nas dwóch. Fajnie by było ujrzeć znowu logo Pirani w grze.

Oby się przyłożyli bardziej, niż przy produkcji G3.

Podczas produkcji G3, twórcy byli poganiani przez JoWood. Gdyby nie to, może "trójka" wyglądałaby zupełnie inaczej. Osobiście nie narzekam na fatalność trzeciej części, ale zawsze mogło być lepiej.

Teraz zastanawia mnie, czy Piranie zechcą kontynuować to, co zaczęło się w Arcani, czy pozostawią tą część spin offem serii i powrócą do swojego pomysłu.

Moim zdaniem powinni porzucić czasy bezimiennego i przenieść się np. 200 lat do przodu (ewentualnie do tyłu). Dla mnie liczy się by powrócił świat znany z pierwszych części. Za bohaterami bym tęsknił, ale chyba nie ma sensu kontynuować Arcanii. Prawdę mówiąc taka gra powinna być ciekawa, a kolejna porażka mogłaby zniszczyć tym razem PB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są to potwierdzone informacje, to jest nas dwóch. Fajnie by było ujrzeć znowu logo Pirani w grze.

Czytałem te słowa już na trzech stronach (nie tylko polskich), więc myślę że to prawda. Mam nadzieję na kontynuację wydarzeń z podstawowej serii (lub ew. wydarzenia równoległe do znanych z serii) albo do cofnięcia się w czasie. Ostatnio zbyt dużo gier ma miejsce w czasach po średniowieczu (AC, Risen 2), a ja poczułbym znowu coś a'la pierwszy Gothic :)

PS. Logo Piranii zobaczysz mam nadzieję że dość prędko na nowej odsłonie Risena :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie słowa Mike Hoge: "Odzyskamy prawa do Gothica w momencie, gdy skończymy Risen 2. Dlaczego? Ponieważ sprzedaliśmy je naszemu dawnemu wydawcy jedynie na pewien czas" muszą być poparte jakimiś dokumentami, inaczej nie odważył by się coś takiego powiedzieć w wywiadzie, który jest dostepny na gothic org.

Podejrzewam, że jak wezmą się za kolejną odsłonę to mogą zrestartować serię, zwłaszcza że w Gothic 1 jest kilka miejsc, z którym nie było wogle żadnych informacji od napotkanych postaci, czy też brak pewnych wydarzeń, jak spotkanie 4 przyjaciół w Gothic 1. Ponadto przy Gothic 3 byli popędzani przez wydawcę - w efekcie czego nei zrealizowali wszystkich pomysłów. Wogle to polecam przeczytać cały wywiad, bo jest tam naprawdę kilka ciekawych rzeczy, m.in. wspomniano o dodatku do jedynki, który został anulowany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu stwierdzam, że chętnie zobaczyłbym coś z Doliną Budowniczych w tle. Niestety historia Jarkendaru niespecjalnie pozwala na osadzenie w nim nowej gry, więc będę musiał obejść się smakiem. Szkoda, bo miejscówka jest niezwykle klimatyczna.

Za to przedstawienie wydarzeń z przed pierwszego Gothica? Dlaczego nie? Nie wiadomo właściwie nic o losach Bezimiennego przed trafieniem do Górniczej Doliny. Może więc zająć się tym tematem? Przydało by się jakieś wytłumaczenie, dlaczego bohater tam trafił.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna informacja. Myślę, że do kolejnego Gothic'a, PB przyłoży się lepiej niż do wszystkich swoich produkcji dotychczas. "Powrót geniuszu do starej dobrej marki", dodając do tego doświadczenie z optymalizacją (Risen, który jest zrobiony perfekcyjnie pod tym względem) - to się musi udać. Co do fabuł - Nie wiem, czy losy bezia sprzed jedynki były by ciekawe - przecież nie był on żadym bohaterem ani nic w tym stylu, bardziej stawiał bym na losy jego potomka/ów, powiedzmy 50 lat po wydarzeniach z Arcani - Świat zjednoczony pod berłem 3 potomków legendarnego Rhobara 3, ty jesteś jednym z nich, Światu zagraża tym razem sam Belliar, nie żadne stwory pod jego dowództwem.

Edytowano przez teken
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu stwierdzam, że chętnie zobaczyłbym coś z Doliną Budowniczych w tle. Niestety historia Jarkendaru niespecjalnie pozwala na osadzenie w nim nowej gry, więc będę musiał obejść się smakiem. Szkoda, bo miejscówka jest niezwykle klimatyczna.

Za to przedstawienie wydarzeń z przed pierwszego Gothica? Dlaczego nie? Nie wiadomo właściwie nic o losach Bezimiennego przed trafieniem do Górniczej Doliny. Może więc zająć się tym tematem? Przydało by się jakieś wytłumaczenie, dlaczego bohater tam trafił.

To mogłoby się udać. Zawsze byłem ciekawy dlaczego Bezimienny trafił do Górniczej Doliny. To wyjaśnili na swój sposób twórcy moda "Mroczne Tajemnice". Wg nich

bohatera znaleziono we wraku statku niedaleko portu w Khorinis

, ale mi takie wyjaśnienie nie przypadło do gustu zbytnio. Obyśmy tylko nie poznali imienia Bezimiennego (ehh...), bo to zniszczyłoby sposób postrzegania go przez nas. Jak wiadomo imię określa ludzi, a kto nie ma imienia "jest bezpieczny" i tajemniczy. Co by się stało, gdyby okazało się, że ma na imię np. Adrian (co za głupie imię ;) )

Oczywiście nie chce obrażać żadnych Adrianów, bo sam mam tak na imię...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki będzie kolejny Gothic nie mam zamiaru zgadywać, bo i tak nie trafię. Ale moim zdaniem na pewno nie będzie to gniot, z miałką fabułą i miernym poziomem grywalności. Zostawią też raczej Arcanię w spokoju i zrobią coś nowego w świecie Gothica. Mało to możliwości?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając stronę World of Gothic natknąłeś się na informację o Unofficial Patch 1.0 do pierwszej odsłony gry Gothic. Poprawia on kilka bugów, m.in. zapobiega wyrzucaniu z gry podczas wizyty w świątyni orków z powodu błędu dźwiękowego. Link to http://translate.googleusercontent.com/tra...WDHU6rQmHy2xVMg.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PB chce odzyskać prawa do marki Gothica ? Jak dla mnie dobra wiadomość ! Mam nadzieje tylko że tak rzeczywiście będzie, bo fakt faktem należy im się to. Ale nigdy nie wiadomo co będzie jutro. Swoją drogą.

Bronek. Akurat modyfikacje do Gothica są głównie robione przez fanów, choćby Mroczne Tajemnice które są cenione nawet za granicą, końcu MT doczekało się Angielskiej wersji językowej. Tak że więc polecam ruszyć je. :P

Tak przy okazji odnośnie serii i PB. Ja bym się na miejscu PB pośpieszył co do planu odzyskania marki, bo akurat premiera Risen 2 jest na 2012 rok. :)

I jeszcze mała rada... To co wypisują czasem fanowskie serwisy o Gothicu baa nawet Gothic Site. To nie brałbym czasem na serio, ale jak kto woli. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowana jest na 2011r. Jak będzie - nie wiadomo.

Ma ktoś Złotą Edycję Gothica 3 w edycji TopSeller? Jak wygląda okładka po zdjęciu papierowej obwoluty? Słyszałem że niektóre gry z tej edycji miały pod obwolutą okładkę premierową, więc może jest tak i z G3?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PB chce odzyskać prawa do marki Gothica ?
PB żadnych praw do tytułu nie utraciła. http://www.pluto13.de/index.php?navtarget=6〈=en http://www.trademarkia.com/gothic-75553511.html

A i na pudle/instrukcji Arcanii jest chyba napisane, że Gothic należy do PB.

I na marginesie dodam, że mam nadzieję, że Arcanię Spellbound pociągnie dalej, gdyż pomimo sporu braków w samej grze, które jednak są do szybkiego naprawienia (jak kradzież lub sen; jednak zrobienie gry od podstaw wyszło grze na dobre), to już warstwa fabularna samo na to zasługuje. Nie jest to żadne arcydzieło najlepszych piór fantasy, jednakże i tak stoi kilkanaście poziomów wyżej od takiego Gothic 3, w którym fabuły na dobrą sprawę nie było.

Edytowano przez Imachuemanch
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na marginesie dodam, że mam nadzieję, że Arcanię Spellbound pociągnie dalej, gdyż pomimo sporu braków w samej grze, które jednak są do szybkiego naprawienia (jak kradzież lub sen; jednak zrobienie gry od podstaw wyszło grze na dobre), to już warstwa fabularna samo na to zasługuje. Nie jest to żadne arcydzieło najlepszych piór fantasy, jednakże i tak stoi kilkanaście poziomów wyżej od takiego Gothic 3, w którym fabuły na dobrą sprawę nie było.

Bluźnisz kolego, bluźnisz. Widać dałeś już wyplenić z siebie (zapewne za sprawą CoDa i Prince of Persia) tego hardcorowego gracza, który cenił, że gra, taka jak Gothic potrafiła dać łupnia. A teraz normalnie: Arcania od początku ogranicza świat, daje dostęp to poszczególnych obszarów dopiero, gdy gracz ma odpowiedni lvl, co czyni ją za łatwą. W prawdziwym Gothicu świat był otwarty od początku i złowrogi. Gracz nie był od razu superbohaterem, który potrafił wyciąć wszystko w okolicy z pierwszym lepszym mieczykiem i w Arcani zginęli nauczyciele!!! Może i Gothic 3 według Ciebie nie miał fabuły, ale jednak miał jeszcze trochę klimatu straszysz części, czego totalnie brak Arcani. Mam nadzieję, że kolejnej części NIE zrobi Spellbound tylko PB :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Imachuemanch w Gothic 3 fabuła jak najbardziej BYŁA, tyle że opowiedziana w zupełnie inny sposób. Nie została tak "zwarta" jak w Arcanii, i jej poznanie wymagało składania "fragmentów w całość", co wcale nie oznacza że była strasznie słaba (przynajmniej jak dla mnie). Jeśli zaś chodzi o kontynuację gry ze Spellbound to czemu nie?. Po odpowiednim dopracowaniu, jako spin-off mogła by się sprawdzać całkiem fajnie. Tyle że Arcania kojarzona jest powszechnie jako kolejna część serii Gothic, z którą tak na prawdę łączy jedynie kilka elementów (znane postacie, uniwersum itd.). Moim zdaniem dla gier od Piranii jest to coś, jak "Redguard" dla serii TES. Myślę że twórcy dobrze by zrobili, gdyby wyraźniej dali do zrozumienia, że to nie jest G4. W ten sposób darowali by sobie sporo krytyki, i epitetów ze strony miłośników przygód Bezimiennego.

Edytowano przez Dexter666
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Imachuemanch- Hehe, toż to totalna herezja, co prawicie. Chyba prawie każdy fan Gothica będzie oburzony. Ja trójki też nie bardzo lubię, ale nigdy bym nie ośmielił się jej porównywać z Arcanią. Niestety IMHO, jej naprawić się nie da. Pomijając już najważniejszy moim zdaniem element, czyli otwartość świata, to jeszcze przecież dla całej serii miało bardzo duże znaczenie- przynależność i przyjęcie do danej frakcji. Przy braku tych dwóch kluczowych elementów, takie rzeczy jak sen czy kradzież, to IMO mały pikuś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak widać bluźnię przeciw Stworzeniu, pletę farmazony, zjadam dzieci na przystawki, bo nie krzyczę jednym głosem ze stadem, że PB to bożki a Arcania i "parszywie kapitalistyczne" Jow Wood to wieprze i mi grę zepsuli... no i... no i co, z monitora piksele starego Xardasa wyskoczą i mnie pożrą za niebycie tru fanem lizopupcią PB :trollface:

O ile co do ograniczenia świata na początku po wylądowaniu na Arganii mogę się zgodzić, że - tak jak w dwóch pierwszych Gothic - psuje wrażenia, a niewidzialne ściany tylko uwypuklają liniowość, to nie zapomnijmy, że w G1 i 2 również poszczególne części świata były przed nami zamknięte i otwierane wraz z postępem fabularnym (Świątynia Śniącego, w której przecież siedzimy kawał czasu gry; Kolonia w G2, Jarkendar, Irdorath itd. itd.), jednak nie przeczę, że w Arcanii nastąpił regres w tym aspekcie (jednak jestem skłonny go przełknąć, gdyż dostałem znacznie bardziej interesującą historyjkę, z paroma zwrotami akcji, która po prostu nie wywołała u mnie na twarzy uśmiechu zażenowania, jak to było w G3). Które też to braki, jak i inne, jak się mi wydaje, również w mojej krótkiej wypowiedzi da się wyczytać, że ja widzę. Jeśli o mnie chodzi, to grze wystawiłbym 7/10 raz, że za dobre chęci i dwa, za zrobienie gry zupełnie od podstaw (osobiście rzygałem już identycznym rozwojem postaci, identycznymi frazami nauczycieli czy w ogóle całym tym silnikiem na którym powstały Gothic). I nie zapominajmy, że ta gra nazywa się Arcania, zaś podtytuł ma raczej wskazywać luźne powiązania fabularne na początku gry, obie, różne przecież serie, scalający. Pierwszy dodatek do gry Arcania (dopiero pierwszej mam nadzieję), nie ma już owego podtytułu, lecz inny.

Co do Gothic 3, to rzeczywiście, fabuła była tak porywająca, że mogła stanąć do szranki z fabułą Sacred. Jakiejkolwiek frakcji nie wybierzemy, robimy to samo, tzn. kopiemy po zadach orków/ludzi/asasynów, z przerwą na parę nudnawych zadań zapychaczy, czyli zbieranina adanasowego śmiecia, czy wybicie orków w Nordmarze (co zabawne, można podbić Myrtanę dla Orków, zaś w Nordmarze wyrżnąć ich co do jednego, ot tu widać kunszt całej historii, która nie podołała aspiracjom twórców).

Tak w ogóle, Twoja opinia jest pierwszą, którą widzę i która wprost broni warstwy fabularnej w tym potworku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up- Nie wiem do kogo się zwracasz, ale raczej nie do mnie, ponieważ nic nie napisałem o fabule G3. Fabułę jednak również i tu chwalono. Tak masz rację Arcania to nie Gothic i dlatego IMHO, nie ma sensu tych gier porównywać. Mnie w G3, oprócz tego co już tu kiedyś pisałem (za duży świat powodujący zagubienie i jeszcze inne rzeczy) szczególnie denerwują dwie rzeczy, IMO fatalny dziennik i mapy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie w Gothicu 1 system walki był co najmniej drętwy, ale w dwójce to nie było nawalanie bez sensu, a dobry gracz z odrobiną cierpliwości mógł pokonać każdego przeciwnika już na początku gry. Za to trójka...hmm... Wciąż pamiętam jak wyżynałem te "straszne" orkowe hordy bez najmniejszego problemu. Zwykłam "klikonada", gdyby zmienić widok kamery byłby to hack'n'slash (jeśli chodzi o walkę) . Ale to TYLKO moje zdanie ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuję, że nie ujrzymy upadku Seratiff - dodatku do Arcanii. Na gry online pojawiła się informacja, że wg tajnej umowy handlowej Jowood mógł wydać tylko jedną grę z serii Gothic. Poza tym prawa do marki wrócą po premierze gry Risen 2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...