Skocz do zawartości
RoZy

Gothic (seria) v.2

Polecane posty

Z serii Gothic zaczyna się robić coś na wzór świata Warcrafta, czyli trzeba doić krowę kiedy jeszcze żyje.

Gdyby ten proceder był nieco bardziej kulturalny, a tak... Gra jeszcze nie wyszła, druga część się tworzy, za tydzień pewnie dowiemy się jakie będą konsekwencje działań jedynki i dwójki w części trzeciej...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Arcani będą dostępne osiągnięcia, coś takiego jak osiągnięcia z Windows Live.

http://arcania.gram.pl/article/170

@DOWN:

EDIT

Swobodna postawa

Używaj krzeseł lub łóżek przez 60minut.

10 PKT

Trochę mnie to zastanawia...

Mnie tak samo, obawiam się że jest możliwość iż nie będziemy mogli spać na łóżkach w grze tak jak w poprzednich częściach :(

Edytowano przez Wloch95
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam takie przeczucie, że jeśli Arcania sprzeda się dobrze (wszystko na to wskazuje), JoWood nigdy nie zrezygnuje z tej marki i powstanie G5. Gdyby ogłosili, że to ostatnia część, a ilość sprzedanych kopi będzie wielka, zabili by, tak jak Ty powiedziałeś, kurę znoszącą złote jajka - przynajmniej w ich oczach. Podobnie jak miało miejsce z Call of Duty.

Ja nie napisałem, że fabuła w Gothicu jest słaba. Prawda, jest ona przewidywalna, ale i tak jest jedną z najlepszych opowieści jakie słyszałem.

EDIT

Swobodna postawa

Używaj krzeseł lub łóżek przez 60minut.

10 PKT

Trochę mnie to zastanawia...

Edytowano przez Bronek
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bronek tak, ale spójrzmy na to inaczej. Gdyby PB wygrało prawa do Gothica, to prawdopodobnie seria skończyła by się na G3, i kto wie czy byśmy o Arcanii usłyszeli ? Co do osiągnięć w grze. Po co one w ogóle w CRPG ? Bo nie pojmuje za nic tego. A co do drugiej części Arcanii. Odrazu mówię. Jak ta część osiągnie sukces, to zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać z drugą częścią, bo tak jak wcześniej powiedziałem. Z Gothica robi się tasiemiec ala Moda na sukces.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Risenie tez byly osiagniecia i nikt nie narzekal :tongue:. Sa tacy, ktorzy twierdza,ze tamte byly bardziej wyrafinowane , spojrzalem na nie i wcale nie sa bardziej ambitne . W wiekszoci widze nawet podobienstwa , to link do osiagniec z Risena : http://gexe.pl/risen/art/1807,Osiagniecia . Znowu przypomne ,ze wszystko zalezy od nastawienia

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tak samo, obawiam się że jest możliwość iż nie będziemy mogli spać na łóżkach w grze tak jak w poprzednich częściach :(

W demie się nie da spać (da się tylko położyć, co nic nie daje) - ale myślałem, że to tylko kwestia dema... :huh:

Pewnie zrobili tak dlatego, że i tak jest już regeneracja żywotności, ale i tak mi się to nie podoba bo ja zawsze przesypiałem noce, żeby po ciemku po lasach nie biegać :sleep:

Radzę zapoznać się z zasadami cytowania i cytować tylko najważniejsza zdania, do których się odnosisz. Bethezer

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było coś wspominane o questach które trzeba zrobić nocą lub w których trzeba się komuś wkraść do domu czy tam gdzieś i że lepiej się to robi nocą bo każdy idzie spać itp. i że są czary które pozwalają beziemu zmienić dzień w noc i vice versa, jeżeli można by było spać to takie zaklęcia były by bez sensu bo po prostu byśmy szli do łóżka się przespać i z dnia w 2 sekundy robiła by się noc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cóż wam osiągnięcia przeszkadzają? Przypomina mi to trochę teorię : "nie, bo nie !". Przecież nikt wam ich nie każe wypełniać, a być może są tacy, których to cieszy.

Ale prawdę mówiąc, to mam nadzieje że Arcania to ostatnia część serii.

W maju tego roku rozpoczęło się tworzenie Arcania 2 :tongue:

I to mnie właśnie przeraża - wcale nie dla tego, że powstaje druga część sama w sobie, ale to, że zaczęła powstawać ZANIM wyszła część pierwsza. Może to w dużym stopniu ograniczyć możliwości twórców w uprzednim zapoznaniu się z opiniami graczy (i fanów) z każdym elementem, zanim błędnie powtórzą / nie umieszczą go w dwójce... Na domiar złego, porządnych patchów, dodatków i innych zmian / usprawnień raczej spodziewać się nie możemy, skoro koronna część zespołu zabrała się za robienie następnej gry...

Ogółem mówiąc JW i SB mieli dobry pomysł - chcieli zrobić nową grę, w tym samym świecie - co oszczędziło im kreowania świata (bo jak wiemy, jedne światy z gier znikają w pamięci a inne zapisują się na długie lata, tak jak świat gothic-a właśnie) oraz promowania marki. Wiele osób pisze "to już nie jest stary gothic". Owszem, nie jest, ale nikt nie mówił, że będzie.

Co innego realizacja, do której jestem chwilowo nastawiony dość sceptycznie. Z jednej strony masa świetnych elementów (piękna magia, dynamiczna walka, tarcze magiczne, uniki itd), a z drugiej partactwo (blokady w terytorium, kijowy rozwój postaci etc).

W grę oczywiście zagram, choćby po to, żeby sobie postrzelać tymi kulami ognia :) Ale z ostateczną ocena gry wstrzymam się do pełnej wersji po odsłonięciu brakujących elementów układanki - fabuły, klimatu, systemu gildii etc etc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem czytać recenzje Gothica 4. Fabuła będzie dosyć liniowa co już można było się domyśleć, podobno najlepsza część gry to jej dynamika, miejsca które odkrywamy oraz walka. Według testerów pełnej wersji gry tylko w Feshry będziemy mieli mało opcji dialogowych i tylko w Feshyr zauważymy mało życia itp.

Elementy pancerza będą znakomicie wyglądać na bohaterze, zbroje będziemy dostawać główniej jako nagrodę za zadania głównego wątku, częściej będziemy mogli znaleźć różne pierścienie, amulety, naramienniki itd.

Jedne z lepszych broni będziemy musieli zrobić sami.

A tak po za tym kilka osób narzekało na to iż żeby dostać się do następnego rejonu musimy dostać jakiś klucz za wykonanie jakiegoś zadania itp.

Ale przecież w poprzednich częściach było podobnie, w jedynce aby móc dostać się do głównego pierścienia starego obozu musieliśmy zrobić kilka zadań dla Thorusa, to samo było w Nowym obozie aby dostać się do Lee i do magów wody, oraz tak samo było w obozie bractwa aby dostać się do tej całej świątyni gdzie był ich przywódca. W dwójce aby wejść do khorinis też musieliśmy zrobić zadanie, tak samo było żeby wejść do klasztoru magów, do tego domu Onara i do górniczej doliny. W trójce musieliśmy w każdym mieście/obozie zdobyć wystarczającą ilość reputacji aby dostać się do zablokowanej części miasta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak po za tym kilka osób narzekało na to iż żeby dostać się do następnego rejonu musimy dostać jakiś klucz za wykonanie jakiegoś zadania itp.

Ale przecież w poprzednich częściach było podobnie, w jedynce aby móc dostać się do głównego pierścienia starego obozu musieliśmy zrobić kilka zadań dla Thorusa, to samo było w Nowym obozie aby dostać się do Lee i do magów wody, oraz tak samo było w obozie bractwa aby dostać się do tej całej świątyni gdzie był ich przywódca. W dwójce aby wejść do khorinis też musieliśmy zrobić zadanie, tak samo było żeby wejść do klasztoru magów, do tego domu Onara i do górniczej doliny. W trójce musieliśmy w każdym mieście/obozie zdobyć wystarczającą ilość reputacji aby dostać się do zablokowanej części miasta.

Z tym że tam wszędzie było to racjonalnie i zgrabnie zrobione na tyle, że nie rzucało się to w oczy i nie przeszkadzało. Natomiast kiedy widzimy drewnianą bramę przez którą nie można przejść... bo nie, to irytuje strasznie. W starym dobrym Gothicu te bramy dało by się przeskoczyć czy jakoś obejść, ale teraz nie ma co na to liczyć. Nie przejdziemy bo nie mamy klucza, ale już sam fakt że brama jest drewniana i ma może 2 metry kłuje w oczy... Zresztą w poprzednich częściach takie przypadki się zdarzały, ale nie aż tak często, a tu jak widać w samej pierwszej wiosce mamy ze 4 zamknięte obszary.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Gothic. Jest to dobra gra ale jak już mówicie jest pełno bugów... System rozwijania swojej postaci jest wspaniały jak i cała fabuła gry. Bohater próbując odnaleźc się w tym całym świecie natyka się na hordę orków itp... Wygląd stworów i nieprzyjaciół naszego bohatera ,,Bezimiennego". Ekwipunek dobrze dostosowany do całej gry jednak brakuje mi poszczególnych przedmiotów typu ,,Buty, Rękawice itp. Ale ogólnie jest dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak co do tych bugów, to już nie przesadzajcie. Przyznaję, że Gothic 3 i dodatek mają sporo błędów, ale jedynkę i dwójkę przechodziłem naprawdę wiele razy i nie natknąłem się na ani jeden (!) błąd przeszkadzający w rozgrywce. Wiadomo, jest sposób na posiadanie dowolnej ilości siły, czy pieniędzy, ale to jest jak wpisanie kodu. Żadnego wyskakiwania gry do pulpitu, błędów uniemożliwiających przejście danego zadania itp. nie zauważyłem. Jak jest z optymalizacją, to ciężko dzisiaj powiedzieć, bo każdemu zadziała ;) Mam dość stary komputer, na którym dwójka śmiga bez problemu na maksymalnych ustawieniach, ale nie jest aż tak stary (z 2003 roku), żeby sprawdzać, czy Gothic jest dobrze zoptymalizowany. Na nowym kompie z Vistą też przechodziłem i nie natknąłem się na żaden problem, oprócz tego, że filmiki nie chciały się wyświetlać. Ale jest na to prosty, szybki i skuteczny sposób.

Naprawdę zabugowany Gothic jest z modem Mroczne Tajemnice. U mnie na dwóch komputerach jest niegrywalny, a bez błędu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę, przy trzech podejściach najdalej udało mi się zajść bodajże gdzieś pod koniec drugiego, albo początek trzeciego rozdziału.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Ekwipunek dobrze dostosowany do całej gry jednak brakuje mi poszczególnych przedmiotów typu ,,Buty, Rękawice itp. Ale ogólnie jest dobrze.

Nie ma tam tego, ponieważ gdy dołączasz do jakiejś frakcji raczej nie masz możliwości wyboru rękawic, spodni czy innych tego typu bajerów.

Co do drzewka umiejętności w 4, to tak sobie pomyślałem, że uprościli je gdyż, jak wspomnieliście wyżej, są zastosowane różnego rodzaju bariery między przechodzeniem do innych fragmentów świata. Przez to pewnie byłby problem z możliwością dojścia do danego nauczyciela.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ekwipunku?

Nawet lepiej wierz mi lub nie, możesz spokojnie wziąć się za wspaniałą fabułe, eksploracje świata etc.. Moim zdaniem największym błędem w grach RPG - są super komplety zbroi, jaki ma sens chodzenie ciągłe w kółko i dropienie całego seta do bólu? I za to kocham między innymi ghotica, jaki byłby sens żeby robić tam drop jakiś setów skoro oprócz zbroi, z każdego pokonanego przeciwnika wypadała jego broń + ekwipunek...swoją drogą zbroja to już przesada żeby dropiła w ghoticu ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tymi setami zbroi. Z jednej strony racja, że kiedy dochodzimy do danej frakcji dostajemy cały mundur (zbroję) tej frakcji. Nie powinno to jednak z drugiej strony stać na przeszkodzie, by wymienić np. buty na lepsze, bo w tamtych nam niewygodnie czy też za zimno, albo po prostu bo nas stać na lepsze.

@up

Zawsze mnie to właśnie w gothic-u zarazem śmieszyło i denerwowało, że zbroja nie "dropi". Wiadomo, że po obiciu najemnika ciężkim młotem dużo z jego zbroi nie zostanie. Ale jeśli bohater po prostu strzeli mu z kuszy prosto między oczy, czemu to nie może z niego zdjąć pancerza i przebrać się za wroga, lub chociaż używać tego pancerza do walki? ...

Tyle samo w tym logiki co i jej braku.

Co do drzewka umiejętności w 4, to tak sobie pomyślałem, że uprościli je gdyż, jak wspomnieliście wyżej, są zastosowane różnego rodzaju bariery między przechodzeniem do innych fragmentów świata. Przez to pewnie byłby problem z możliwością dojścia do danego nauczyciela.

Cóż po nauczycielach, jakoś mi ich nie szkoda. Jednak +1 do umiejętności = +1% do zdrowia ; +1% do ataku fizycznego, to już przesada... w połączeniu z wykrzyknikami nad głowami npc i "food'em" dającym +10 do ataku na 60 sekund strasznie mi to śmierdzi stylizacją na WoW-a (który sam w sobie śmierdzi) dla amerykańskich dzieci...

Edytowano przez SplaTt333
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ze zbrojami jest prosta - są one w tej grze drogie i przydatne. Po zakupie lepszej zbroi od razu widać wyraźne różnice w walce. Nic nie stałoby na przeszkodzie, by sprytnym sposobem ukatrupić jakiegoś NPC, na przykład tych dwóch myśliwych, których spotykamy na samym początku gry i od razu mieć dobrą zbroję, lub dużo pieniędzy.

Cóż po nauczycielach, jakoś mi ich nie szkoda.

Cóż, nauczyciele byli jednym z najbardziej charakterystycznych elementów serii, nie powinno się ich usuwać.

w połączeniu z wykrzyknikami nad głowami npc

Mnie tam bardziej bawi zielona poświata wokół "sojuszniczych jednostek". Szybko wyłączyłem wszystkie ułatwienia, więc nie zdążyłem sprawdzić, czy wrogowie są zaznaczeni na czerwono, ale podejrzewam, że tak.

Edytowano przez Diex
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, skończyłem dzisiaj wszystko co miałem na Xboxa, z nudów dałem drugą szansę demku Arcanii i tym razem skończyłem.

Na początek minusy:

- konstrukcja etapów - wszystkie fragmenty dema to korytarze z punktu A do punktu B, ew. z rozgałęzieniem do punktu C. Dungeon do którego zabiera nas Lyrca potwierdza wszystkie moje najgorsze przypuszczenia dotyczące ich wykonania - jest dużo mniej urozmaicony niż te w Gothicach i Risenie, gdzie co chwila mieliśmy a to zagadkę, a to pułapkę, a to przepaść. I chociaż niewidzialne ściany nie są tak wszechobecne jak się obawiałem, to brak swobody wynikający z konstrukcji krainy jest aż zanadto odczuwalny. Nie ma w tym ani grama czaru oryginału.

- dialogi i voice acting - nie wymagam w tej kwestii poziomu gier BioWare czy Obsidianu, w końcu to Gothic i gadanie tu nigdy nie było szczególnie mocną stroną, ale teksty, które wypowiadają postaci są często po prostu durne, a jeśli walczę ze sobą, by nie przeklikać dialogu przez irytujący v-a (Lyrca, aargh), to chyba coś tu jest nie tak.

- questy - banalne, nudne, rodem z MMO. Ani ciekawej otoczki, ani interesującego przebiegu.

- bugi i siermiężność - ściany aż nazbyt często są tylko umowne, znikające krzaczory, kiepska animacja, malutkie litery interface'u w wersji na X360 - chyba jest jeszcze gorzej niż w Mass Effect 2, na moim niewielkim TV za diabła nie da się rozczytać co mniejszych liter. :/

Plusy? Hmm. Po tych dwóch godzinkach nie jestem w stanie przytoczyć żadnego elementu, który by mi się autentycznie bardzo spodobał i którego chciałbym więcej. Po prostu "rzeczy zrealizowane poprawnie".

+ modele postaci (lepsze niż w grach PB, ale i tak odstają poziomem od dzisiejszych gier)

+ system walki (na pewno lepszy od G3, zastanawiałbym się nad jego konkurencją z G1 i G2, na pewno dużo słabszy niż w Risenie)

+ ekwipunek (no, to jest zdecydowanie jeden z mocniejszych plusów Arcanii, dużo i dobrze - ja co prawda się nie zachwycam, bo średnio lubię przebieranie w tonach złomu, ale doceniam jak dużo poprawiono)

+ moby (te kilka, z którymi walczyliśmy było dość zróżnicowanych)

Ogółem? G1, G2 i Risen są poza zasięgiem Arcanii - może, MOŻE będzie lepsza niż G3. Jak będzie gdzieś za dychę-dwie, to wezmę i zagram, ale na razie pasuję. Po demku 7/10 max, i to tylko jeśli są w grze zalety zapowiadane, a w wersji demo nieobecne (wielki świat i wybór kwestii dialogowych).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem chwilę temu recenzje Arcani. I szczerze powiem, że się trochę zawiodłem. Fabuła jest słaba, a gościu grę skończył w trochę ponad 20 godzin! ;/ Mam nadzieje że to wynik bez robienia questów pobocznych. Po za tym nie tętniący życiem świat. Toż to bluźnierstwo. ;/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem chwilę temu recenzje Arcani. I szczerze powiem, że się trochę zawiodłem. Fabuła jest słaba, a gościu grę skończył w trochę ponad 20 godzin! ;/ Mam nadzieje że to wynik bez robienia questów pobocznych. Po za tym nie tętniący życiem świat. Toż to bluźnierstwo. ;/

Mógłbyś napisać jakie plusy i minusy Arcanii wskazano w KŚG?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ocenę ma bardzo dobrą :smile: Ciekawe, jaką notę otrzyma w CDA :rolleyes: Nie zdziwiło mnie to, że wśród minusów gry są uproszczenia względem serii - w końcu z pozostałymi częściami Arcanię łączy przede wszystkim tytuł, a interfejs gry i klimat to już nie do końca to samo :dry: Ale to nie zmienia faktu, że demo Arcanii bardzo mi się spodobało :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ocenę ma bardzo dobrą i demko też mi się bardzo spodobało. Jednak za to uproszczenie interakcji mam ochotę ich wychłostać. Zamiast trybu grafiki Amerykanskiego i Europejskiego powinni zrobić dwa style gry:

-Casual- Arcania w takiej formie jak teraz

-Hardcore- Gothic w starej formie

(dwie różne nazwy użyte specjalnie, by podkreślić że Arcania to nie Gothic)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...