Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

niziołka

Dyskusje o Sesji "Macki Khyrtin"

Polecane posty

ehesnb.jpg


Na początku XXI wieku naukowcy ziemscy wykryli tajemnicze promieniowanie, powodujące powolny rozkład Układu Słonecznego - aktywność słoneczna zaczęła słabnąć, cykle pogodowe planet zaczęły ulegać zakłóceniom, wśród istot żywych zaczęły coraz częściej pojawiać się wady wrodzone. Źródło jego okazało się pochodzić z innego układu gwiezdnego... Rozpoczęto prbadania nad sposobami zneutralizowania wpływu promieni Kappa, jak nazwano owe promieniowanie.
Jest rok 2033. Słońce jest już jedynie bladym cieniem, klimat globalnie ochłodził się o koło dziesięć stopni i stał się znacznie bardziej suchy. W toku wieloletnich badań oceniono, że promienie Kappa muszą zostać zneutralizowane u swojego, sztucznego, źródła. Zakończono konstrukcję prototypowego portalu, który zaniesie niewielki, przygotowany na wszystko oddział do celu. Nie ma żadnej gwarancji powrotu, a na podstawie skromnych danych przesłanych przez sondę wiadomo jedynie, że po drugiej stronie jest planeta o warunkach zbliżonych do ziemskich...

Wzór karty postaci:
Imię i nazwisko:
Wygląd:
Historia: [w miarę krótko]
Charakter:

Profesja:

Atrybuty:
Siła
Zręczność
Kondycja
Inteligencja
Siła woli
Charyzma

Umiejętności:

Atuty:



Każda postać ma jedną z dwóch profesji - jest żołnierzem, bądź naukowcem. Obie nazwy określają dość szeroki zakres szkoleń i zdolności; ogólnie mówiąc, żołnierze mają lepsze modyfikatory do ataku i są lepszymi dowódcami, zaś naukowcy mają (łatwiejszy) dostęp do specjalnych zdolności, które mogą być całkiem użyteczne. Obie klasy potrafią korzystać (z różną wprawą) z dostępnej broni, a także całego niespecjalistycznego (laboratorium) ekwipunku.


Atrybuty działają tak, jak w typowym d20 - każde dwa punkty powyżej 10 zwiększają modyfikator o 1, czyli siła 12 daje modyfikator +1 itp. Nazwy powinny mówić same za siebie, w razie czego możecie się mnie zapytać.
Wszystkie statystyki zaczynają z wartością 10, gracze dostają 22 punkty do rozdania. Od 11 do 13 zwiększenie statystyki o 1 kosztuje 1 punkt, od 14 do 16 kosztuje dwa punkty, od 17 do 18 - trzy. Czyli np. uzyskać siłę 15 trzeba wydać 1+1+1+2+2 = 7 punktów.


Na umiejętności każdy gracz dostaje 8 punktów, rozdzielić można je w dowolny sposób, z tym że umiejętności należące do innej profesji można zwiększyć do maksimum 2, wydając po 2 punkty na poziom, zaś wszystkie pozostałe do 4, wydając po 1 punkcie na poziom. Wstępnie dostępne są następujące umiejętności:

- ładunki wybuchowe i pułapki (ż, int, zrę)
- spostrzegawczość (-, int)
- skradanie się (ż, zrę)
- fizyka i inżynieria (n, int)
- biochemia (n, int)
- medycyna (n, int)
- dyplomacja (-, cha)
- dowodzenie (ż, cha)
- mechanika (-, zrę)
- lingwistyka (n, int)

Klucz:
ż, n - profejsa, do której należy dana umiejętność - (ż)ołnierz, (n)aukowiec
zrę, int, cha - atrybut, od którego umiejętność zależy (jeśli są dwa, oba bonusy są sumowane)

Postacie próbujące wykorzystać umiejętność, której nie posiadają, otrzymują karę -4.


Atuty to specjalne szkolenia czy zdolności, które posiada postać. Każdy gracz może wybrać po dwa atuty z następujących początkowo dostępnych:
Klucz: [nazwa] ([działanie]) ([profesja], [wymagane atrybuty])
- Ekspert CQC (+2 do ataku i obrażeń w walce wręcz) (ż, sił 13+, zrę 13+)
- Celne oko (+2 do ataku bronią strzelecką) (ż, zrę 13+)
- Ekspert od pułapek (+2 i dodatkowe opcje przy używaniu i rozbrajaniu pułapek i ładunków wybuchowych) (ż, zrę 13+ int 13+)
- Inżynier polowy (+2 do mechaniki, umożliwia naprawy w warunkach bojowych) (n, zrę 13+, int 13+)
- Żelazne zdrowie (+3 do rzutów na wytrzymałość) (-, kon 12+)
- Niezłomna wola (+3 do rzutów na siłę woli) (-, wol 12+)
- Koci refleks (+3 do rzutów na refleks) (-, zrę 12+)
- Szczęściarz (?) (-)


Jeśli chodzi o ekwipunek to pojazd, z którym zaczniecie (ile by nie wytrzymał :P), będzie dobrze zaopatrzony; szczegóły będą wam podane już na samej sesji, ale wstępnie mogę powiedzieć, że będzie dostępny komplet karabinów automatycznych, podwieszanych granatników, eksperymentalna broń laserowa (ładowana również bateriami słonecznymi), kamizelki, pancerze i kombinezony, ładunki wybuchowe, jak również proste laboratoria i aparatura elektroniczna. Może brzmi to na zbytek, ale amunicja nie jest z gumy, no i nie wiadomo, z czym przyjdzie się wam zmierzyć.

Miejsc jest pięć, na karty czekam dwa tygodnie.

To chyba na razie wszystko, w razie czego zadawajcie pytania, a ja będę odpowiadał.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leci zaakceptowana karta postaci :)

Imię i nazwisko: Solomon "Lucky" Harris

Wygląd: Wzrost około 1,90 m, oczy błękitne, włosy krótkie, jasny blond. Z zewnątrz wygląda na przeciętnego faceta, może nieco żylastego, ale pod ubraniem skrywa stalowe, sprężyste mięśnie. Nie ma rozbudowanej masy mięśniowej jak niektórzy żołnierze z Akademii, jednak umożliwia mu to w miarę ciche poruszanie się, podczas gdy mięśnie dają pożądaną szybkość i zwinność.

Historia: Wbrew pozorom, przezwisko otrzymał dopiero na szkoleniu w armii, gdy zaimponował błyskawicznym refleksem i celnością na strzelnicy, jak bohater komiksów z XX wieku, Lucky Luke. Urodził się w Dallas, w rodzinie miejskiego urzędnika. Kiedy promieniowanie Kappa sprawiło, że jego młodszy brat urodził się z wadą wrodzoną, zaczął się buntować przeciwko całemu światu. Rodzice uznali, że armia dobrze naprostuje jego charakter i da ujście agresji i tak oto Solomon trafił w szeregi wojska. Misja na obcej planecie jest okazją by zemścił się na tym kimś/czymś co złamało życie jego brata

Charakter: impulsywny, skryty, sprytny, lojalny, charyzmatyczny. Z psychologicznej ewaluacji w armii, wiemy również, że chociaż ma swój wewnętrzny kodeks zasad to nie zawaha się by uczynić wszystko by zaspokoić tlące się pragnienie zemsty na "kosmitach". W historii służby zdarzały się incydentalne przypadki interpretacji rozkazów przełożonych na jego własny sposób

Profesja: żołnierz

Atrybuty:

Siła 13

Zręczność 16

Kondycja 13

Inteligencja 12

Siła woli 10

Charyzma 14

Umiejętności:

dowodzenie 2

skradanie się 2

dyplomacja 2

ładunki wybuchowe i pułapki 2

Atuty:

celne oko

szczęściarz

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postać zaakceptowana przez Rankina:

Imię: Wilk ( dalsze dane nieznane )

Wygląd:

Wysoki, postawny choć nieco szczupły. Średnio długie czarne włosy, niebieskie oczy

ukryte za okularami przeciwsłonecznymi typu sport, chociaż i bez nich ledwo można by

je dostrzec, gdyż są one przymrużone. Rysy twarzy jasno wskazują na słowiańskie

pochodzenie mężczyzny.

Historia:

Informacji na temat Wilka nie ma zbyt wiele. Osoba która poleciła rzucić okiem

oddziałowi werbunkowemu na niego do listu polecającego dorzuciła kilka informacji

( nie potwierdzono ich autentyczności ).

Według nich Wilk za młodu należeć miał do elitarnej grupy komandosów ( Europa Centralna/Wschodnia ) gdzie służył jako snajper. W trakcie jednej z misji w wyniku bliżej nieokreślonych

wydarzeń czy też wypadków Wilk nie wrócił. Kilka lat później udało się natrafić na jego

ślad, który jasno wskazuje na częściową przynależność Wilka do dobrze znanej ( oczywiście

w odpowiednich kręgach ) organizacji szpiegowskiej, z którą po dość krótkim czasie zerwał

jakiekolwiek kontakty. Nie wiadomo czy sam odszedł aby działać na własną rękę, czy może jego przydatność dla agencji zmalała po incydencie w Waszyngtonie. Podejrzewa się jakoby doskonały wzrok

zawdzięczał promieniowaniu Kappa ( teoria: mrużenie oczu jako efekt uboczny ).

Charakter:

Osoba lubująca się w ciszy i spokoju, preferuje pracę samemu ( stąd też wziął się

jego przydomek ( jeden z kilku ) ), chociaż dzięki doświadczeniu z wojska zawsze jest gotów do

działania w grupie, nie wiadomo jednak czy potrafi postawić powodzenie misji ponad dobro drużyny.

Niemalże anielska cierpliwość pozwala mu godzinami wyczekiwać swojego celu, nawet gdyby miał być

wystawiony na niewygody takie jak ciężkie warunki pogodowe.

Profesja: Żołnierz

Atrybuty:

Siła 12

Zręczność 14

Kondycja 14

Inteligencja 14

Siła woli 14

Charyzma 10

Umiejętności:

Ładunki wybuchowe i pułapki 1

Spostrzegawczość 3

Skradanie się 2

Fizyka i inżynieria 1

Atuty:

Celne oko

Niezłomna wola

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi zeszło, bo po skończonych egzaminach musiałem nadrobić odpisy na inne sesje rpg, ale karta już jest, również zatwierdzona przez Rankina :D

A right man in a wrong place can make all the difference.

Imię i nazwisko: Stanley Rossi

Wygląd: Niezbyt wysoki i odrobinę krępy acz nie przesadnie gruby Afroamerykanin na oko oscylujący w granicach czterdziestu pięciu lat. Zaawansowane łysienie, wysokie czoło, resztkę czarnych włosów ścina krótko. Szare oczy, zamiast okularów nosi szkła kontaktowe ze względu na niewielką wadę wzroku. Nie wyróżnia się za bardzo z otoczenia, nie posiada znaków szczególnych ani tatuaży. Czasami może zaskoczyć swoim wysokim, basowym głosem - jeżeli chciał kogoś zagłuszyć zazwyczaj mu się to udawało.

Historia: Żywot normalnego człowieka w niespokojnych czasach może nabrać zupełnie nowego sensu... Max został wychowany w Bostonie, w typowej amerykańskiej rodzinie klasy średniej, bez sprecyzowanych planów na życie albo marzeń jakie chciałby spełnić. W ciągu następnych lat i zaliczania kolejnych szczebli edukacji doszedł do wniosku, że najbardziej po drodze mu z liczbami, teoriami fizycznymi oraz skomplikowanymi wzorami królowej nauk. Skoro odkrył swoje powołanie postanowił dać z siebie wszystko aby móc wyżyć ze stanowiska np. dyrektora placówki badawczej, ale gdy zbliżał się do końca nauki w MIT - z wyróżnieniem - los odkrył najważniejszą kartę ze swej talii. Zaczęły pojawiać się pierwsze informacje o - jak je później nazwano - promieniach Kappa, nieznane wcześniej, śmiertelne zagrożenie dla ludzkiej cywilizacji. Nadeszła pora aby wykorzystać zdobytą wiedzę dla dobra ogółu.

Przez ostatnie lata aktywnie uczestniczył w badaniach nad promieniowaniem i teraz zbliżała się chwila, kiedy na własne oczy zobaczy co znajduje się po drugiej stronie...

Charakter: Dosyć spokojny i wyważony, nie lubi wyładowywać emocji na otoczeniu - jeżeli jakieś się zbiorą, bo trzeba naprawdę się postarać aby go obrazić, poza tym potrafi się uśmiechnąć choć obecna sytuacja trzyma w stanie lekkiej desperacji. Przykłada wielką wagę do misji, będzie robił wszystko co w jego mocy aby zakończyła się powodzeniem. Woli jednak działania finezyjne aniżeli frontalny atak i załatwianie każdej sprawy siłą ognia.

Profesja: naukowiec

Atrybuty:

Siła - 10

Zręczność - 14

Kondycja - 12

Inteligencja - 17

Siła woli - 12

Charyzma - 11

Umiejętności:

fizyka i inżynieria - 3

biochemia - 2

lingwistyka - 2

medycyna - 1

Atuty:

Inżynier polowy

Koci refleks

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imię i nazwisko:Nathan Harford

Wygląd: Nathan jest szczupłym mężczyzną w średnim wieku, z zawsze starannie ułożonymi, czarnymi włosami i oczami, których intensywnie zielona barwa zawsze fascynuje kobiety. Nie należy do przystojniaków, na których widok kobietom od razu uginają się kolana, jednak ma w sobie to 'coś' co sprawia, że nawet w towarzystwie znanych podrywaczy i amantów najładniejsza kobieta zawsze w końcu wybiera Nathana. Może to ten czarujący, chłopięcy uśmiech, albo po prostu umiejętność rozmowy?

Historia: Wywodzi się z tak zwanej 'dobrej rodziny', w której synowie od pokoleń zostawali lekarzami bądź politykami. W życiu więc nie brakowało mu niczego, oprócz swobody wyboru. W dzieciństwie był dość drobno zbudowany, więc 'dla wzmocnienia charakteru' musiał brać lekcje judo. Zgodnie z rodzinną tradycją uszczęszczał do Princeton, gdzie zdobył wykształcenie medyczne, wykazując się nieprzeciętnymi zdolnościami w dziedzinie chirurgii i szybko zdobywając sławę. Natychmiast zainteresował się przypadkami zachorowań spowodowanymi przez promieniowanie Kappa, osiągając znaczne rezultaty w ich leczeniu. Kiedy zgłosili się do niego wojskowi z nietypową propozycją nie wahał się ani chwili - w końcu zyskał okazję wyrwania się z utartych schematów.

Charakter: Nathan to jak często się mawia 'wzór do naśladowania dla innych'. Inteligentny, wygadany, zawsze chętny do pomocy, wrażliwy, skory do żartów. Do tego bogaty i wywodzący się ze znanej i szanowanej rodziny. Czasem co prawda się złości, jednak są to rzadkie przypadki.

Profesja: Naukowiec

Atrybuty:

Siła 11

Zręczność 12

Kondycja 11

Inteligencja 16

Siła woli 10

Charyzma 16

Umiejętności:

medycyna - 4

dyplomacja - 3

biochemia - 1

Atuty:

Szczęściarz

Koci refleks

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze miejsca? A jeśli tak, to czy ta sesja nada się dla kogoś, kto grać w "papierowe" RPG będzie pierwszy raz? Bo jeśli odpowiedź na oba pytania jest twierdząca, to Rankinowi podeślę kartę postaci jutro lub pojutrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa pytania do Rankina:

1. Jak będą wyglądać walki? Dostaniemy na przykład mapkę naszkicowaną w paintcie z naszymi pozycjami, pozycjami wrogów, lokacjami takimi jak murek czy inne przeszkody terenowe/osłony i tak dalej? Czy będzie możliwość aby przed napisaniem posta przeprowadzić taką jakby "walkę na żywo", choćby przy pomocy Google Docs albo konferencji na GG, oczywiście w systemie tur? Wiem że to wygląda na dużo roboty i zbytnie skomplikowanie całej sprawy, ale wydaje mi się że jednak jakoś ubarwiłoby nam grę ;) .

2. Kiedy zaczynamy :) ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1. Walka pozostanie opisowa, tak jak jest to na większości sesji. Z mojego doświadczenia z sesjami PBF, organizowanie grupy na dodatkowe sesje online do każdej walki jest praktycznie niemożliwe. Mapki a' la SRW też nie będzie, bo SRW ma u mnie absolutny priorytet i tylko na niej jest tyle bajerów. Zresztą taka mapka niezbyt będzie współgrała z treścią MK. Nie mówię, że mapek w ogóle nie będzie, ale nie będą one obowiązkowym elementem każdego starcia.

Ad 2. Już niedługo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Najwyższa pora ogłosić, że na sesję dostają się Felessan, Black Shadow, Rainrir, Rorschach. tauri odpada, gdyż od czasu naniesienia poprawek aż do teraz nie dał znaku życia, ani nie wrzucił karty do tematu. Post otwierający - na 90% jutro.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno szybkie pytanko zanim napiszę swojego posta. Shadow napisał że na misję wyrusza nasza czwórka, nie wiedzieć czemu wydawało mi się że drużyna składać się będzie z graczy plus mięsa armatniego, czyli eNPeCów. Jak jest na prawdę?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rankin pisałem Ci że wyjeżdżam na 2 tygodnie, tak jak prosiłeś by informować o takich rzeczach wcześniej, tak zrobiłem - poinformowałem Cię na początku lutego.

Przed chwilą wróciłem, ale widzę że o sesję już się martwić nie muszę :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakimi kanałami to robiłeś - na pewno nie w PW, gg, ani komentarzach na profilu. W każdym razie niestety teraz jest już za późno, a karta nie była aż tak dobra, abym dołączał ją już w trakcie sesji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Rankin, widzę że Ciebie faktycznie więcej nie ma jak jesteś, więc nie będę Cię dręczył pytaniami ;)

jednakże jak będziesz miał wolne miejsce w sesji to daj znać, jeżeli będę dysponował czasem z chęcią z wami zagram

a tak pozostaje mi życzyć wszystkim uczestnikom sesji dobrej zabawy :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższym zastanowieniu wprowadzam na sesji spoilery i rygor z nimi związany - pokrótce, wszystko, czego nie mogą widzieć lub słyszeć inni gracze, jest zakrywane spoilerami, zarówno w moich, jak i - w miarę możności - waszych odpisach, aby nikogo nie kusiło. Czytać niby nie zabraniam, ale jeśli zobaczę, że ktoś używa uzyskanej w ten sposób wiedzy w swoich odpisach, konsekwencje będą bolesne - sami oceńcie, czy potraficie się powstrzymać.

I tak BTW, żeby nie było wątpliwości - rzucam kośćmi. W poprzednim odpisie były cztery, w aktualnym - siedem. Nie piszę tylko, co konkretnie było rzucane i jaki był wynik, aby nie dawać żadnych wskazówek i trzymać mocny trollface, o tak :trollface:.

(zresztą przy odrobinie pomyślunku można ogólnie wywnioskować miejsca rzutów i ich wyniki)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up - trochę się zdziwiłem, ale uznałem, że tak miało być, bo napisałeś dwa razy "Solomon" i w spoilerze dla trójki graczy napisałeś, że Wilka nie ma. Zdążyłem już dać swój odpis i cóż... jest dość konkretny. W takim razie, co robimy ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już miałem z ciekawości wysyłać PW do Rankina z pytaniem co przeskrobałem że w tej turze nie dostałem odpisu, ale widzę że sytuacja jest chyba nieco zabawniejsza. No cóż, jeśli część podpisana "Solomon" należy do mnie, to nie jest to jakaś informacja ściśle tajna, zawiera może nieco więcej danych na temat tych ptaków niż dotychczas mogła zdobyć reszta teamu.

Mnie nie pytajcie co zrobić z tym fantem, bo wpadłem na tylko jeden pomysł, trochę głupi, mianowicie Rankin mógłby zmodyfikować swój post tak aby pasował do tego co wrzucili już Shadow i Rorschach. Jak mówiłem, głupi plan.

Zawsze jednak możesz zedytować ten post łącząc "Lucky" oraz "Solomon" w jedno i dodając moją część, bo niby obserwacje przeprowadziłem i ja i Rorschach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...