Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

League of Legends v.3

Polecane posty

Ech, Cho w jungli maksuje te swoje kolce pod E a nie podrzut czy silence. To jeden z najszybszych junglerów obecnie, ciężki do counterjunglingu dzięki pasywowi, obrażeniom i CC.

Cho ma najwyższy bazowy attack dmg, jego skille mają mocne przeliczniki.

I obecnie to Cho jest Toperem, całkiem OP w moim mniemaniu. Nawet kontry na niego mają z nim ciężko, zresztą on jest kontrowalny jedynie gdzieś do 6-7 poz potem nieważne z kim walczy (jak nie dał kupy killi) to może sobie aa zabić większość ;/

Nie pierwszy raz mi się zdarzyło tutaj poprawiać ludzi ad statystyk postaci, formuł na różne rzeczy.

Proszę, http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_of_Legends_Wiki sprawdźcie zanim coś napiszecie co jest "oczywista oczywistością"...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy słyszeliście co się dzieje w Lublinie :P Jeżeli nie macie alergii na amatorskie turnieje, to w Lublinie pod patronatem uczelni UMCS odbywa się turniej w LoL-a w przyszły weekend. Będzie streamowany... chyba w całości. Mecze eliminacji streamowali. Nie będzie to pewnie poziom super-wysoki, ale możliwe, że będzie na co popatrzeć. W ogóle fajna inicjatywa. Możecie wygooglować UMCS Tournament po więcej info.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renekton, Elise, Riven, Zed, Rumble, Jayce, Jax, Irelia wymieniac dalej? Cho jest dobry na topie, ale to jest jednak ap/tank z przewagą tego drugiego i bardziej przyda sie w jungli niż na topie.

To, że Cho jest tankiem to najważniejsza rzecz. W tym sezonie dobry tank wygrywa mecz. Najlepiej żeby na topie był Cho nie do zabicia, który przetrwa cały TF i będzie niszczył wszystkich, a w jungli Kha Zix lub Lee, którzy zrobią resztę swoim DMG.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą kontrą na Cho na topie jest Garen. Sprawdzone na polu bitwy.

Dobrą kontrą na Garena jest cho, sprawdzone na polu bitwy. Nie, garen nie jest dobra kontrą na Cho. Kontrowac go może coś z %dmg: elise, jayce.

@Up

Eeee, nie? W obecnej mecie, a więc League of Bruisers czyste tanki nie są tak rozchwytywane. Stawia się na to żeby team był sam w sobie tankowaty i miał dimejdz. Cho więcej wnosi swoimi CC niz tankoawtoscią więc - co nie zmienia faktu, że trzeba budować go włanie tankowo, bo w sumie innej alternatywy nie ma. Wiesz fajnie powiedzieć, żeby przetrwal wszystko i był nie do zabicia. Tylko, że mamy ere penetracji pancerza, spalania % życia za pomocą liandry czy Botrk. Także czysta tankowość to nie taka zaleta bo najczesciej będzie tak, że na koncu tf zostaje tank z 0 dmg i 3 bruiserami z drużyny pzeciwnej.

Dobra zapomniałem ze Garenałke ma to ulti, ale jednak wymaga to sporego obniżenia życia u cho. Do tego czasu cho go zje (tak pamiętam, że ma silence) i zbuduje sporo armora.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma sporej różnicy gdzie jest tank a gdzie bardziej ad heavy champion, chociaż sam wolę grać w jungli czymś tanky.

Cho w jungli skaluje dobrze z itemów typowo jungle/gold efficiency, czyli locket i aegis. Problem polega na tym, że wtedy nie ma ap i kiedy maksuje on E to na combo zada... 155 dmg, 455 na 6, a to serio niewiele. Kiedy maxuje coś innego cierpi jego jungle speed.

A jako ogólny pick jest łatwo kontrowalny przez całą grę przez health % dmg, takie jak varus, vayne, elise, botrk, liandry. Nadal jest solidnym pickiem przeciwko postaciom opartym na castowanych umiejętnościach (katarina), słabym przeciwko aoe (akali) i przede wszystkim pasywnym farmerom z niewielkim pokiem, takim jak singed. No i potwór w late game.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary nie ma champ ani linii ,ktore bardziej carruja . To gracze carruja pamietam do tej pory mecz w ,ktorym carrowal Taric jako support. Dzieki jego wskazowka wiedzielismy co mamy robic wszyscy sie go posluchali bo dobrze gadal , ale wlasnie w lolu jest tak ze kazdy mysli inaczej, brak osoby ktora "prowadzi " gre boli, taki commander co mowi wszystkim co maja robic. Nawet grajac premade czy solo zdarzala sie sytacja ze robilismy ace czy tripla i ktos tam cofa, jedni bija draga ,a jeszcze ktos tower . Takie zamieszanie jest , i ktos kto carruje ogarnia ten caly bajzel i sie wygrywa xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makemebad nie pytał z jakim typem gracza najłatwiej wyccarować a z jakiej POZYCJI.

Imo najtrudniej jest carrować supportem - da się ale jak wszystko idzie źle i np Ty zostaniesz po nieudanym TF to tak jakby Ciebie nie było, przeciwnik zabije Cię śmiechem, Ty nikogo nie zdejmiesz. Nie dasz rady robić tą postacią split pushu, czyścić campów czy czegokolwiek. Kompletnie i bezdyskusyjnie polegasz na reszcie. Z g kija nie ukręcisz jak wszystko idzie źle.

Najłatwiej - Top, Ap Carry. Toperzy to przeważnie mid - late gameowe bestię, tony życia, cc, obrażeń. Ap Carrych stawiam NAD AD carry ponieważ nie wymagają w TF takiego babysitu, większość posiada albo mocne CC albo jakiś mechanizm ucieczki. Do tego często są w TF "z doskoku" czyli odpalą swoje combo i dyla poza zasięg zanim CD nie zejdzie. Dyla albo Zhonya ;).

Czemu podałem lol wiki? Ot chociażby najświeższy przykład od pana Spike "Base dmg też nie jest najwyższy, co daje słaby burst na gankach" ad Cho. Pojęcia zielonego nie ma o tej postaci a zabiera głos. Wcześniej ktoś tutaj się wykłócał, że Fiddle ma najmniejszy pancerz ze wszystkich champów, itd. Ja np nie miałem zielonego pojęcia czemu ludzie tak biorą masowo Varusa ostatnio aż sobie doczytałem, że on ma całkiem mocne skille, nawet jak jego design jest taki se. Czytanie nie boli, nie będziecie geekami ani neerdami od tego ;/

Ad Cho i kontr na niego. Wszystko co ma zasięg go kontruję praktycznie. Kayle, Teemo, Jayce, Elise. Tylko, że to nie jest tak łatwo i przyjemnie jakby się zdawało. Wolę mięć ZAWSZE Cho'Gatha w teamie ze statami 0/2/0 niż np Teemo ze statami 2/0/0. Chodzi o to, że to jest po prostu wielka, spasiona, tankowa bestia. Nawet skontrowany, sponiewierany jak pies, bez turreta potrafi wygrać grę. Dzięki cc, one nie zależą od farmy, podrzut i silence na 3-4 osoby z teamu wygrywa praktycznie TF. True dmg z ulti boli równie mocno. To po prostu jedna z tych postaci jakiej nie wolno pod żadnym pozorem dać farmić, po prostu nie wolno i już.

Z doświadczenia, grając z osobami lepszymi od siebie i będąc skontrowanym na linii 1/5/0 i pociśnięty pod wewnętrzy turret. Wyccarowałem grę. Grę skończyłem bodajże 3/6/10 czy coś koło tego, nie dam sobie urwać głowy. Czemu? Bo przeciwnik był idiotą, i po pociśnięciu mnie na lini biegał na ganki. Team grał defensywnie nasz i przeciagnął grę do Late game a ja sobie farmiłem minionki. Pomimo, że wroga drużyna wygrywała to zaczeła przegrywać. Każdy - jeden - team - fight. Zlekceważyli mnie, foccusowali (bo jakie to ma staty lol) a ja odpalałem CC i dawałem drużynie dokończyć.

Cho nie jest straszny bo ma mocne obrażenia. Jest straszny bo jak go nie sfocussujesz to zeżre Ci carrych a jak go sfoccusujesz to masz wciry bo to cholernie wytrzymałe bydlę. Coś jak Mundo, też dostaje focusa bo od late game jest świetnym antycarry w TF.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu podałem lol wiki? Ot chociażby najświeższy przykład od pana Spike "Base dmg też nie jest najwyższy, co daje słaby burst na gankach" ad Cho. Pojęcia zielonego nie ma o tej postaci a zabiera głos.

Nie zastanowiło cię, co ma burst do base AD? Spike217 chodziło o fakt, że Cho'Gath na jungli maksuje E, przez co pomiędzy 3/4 do 8 poziomu będzie miał 1 punkt w Q i 1 punkt w W, razem da to 155 dmg przed resistami, nie nazwałbym tego burstem, zwłaszcza około 6 poziomu. Owszem, jego autoataki będą boleć, ale głównie z powodu E, ale nie zawsze ma się przywilej posiadania linii z dostatecznie dużą ilością CC. I to zakładając, że oba spelle trafią. Cho'gatha nie bierze się dla dmg (a tym bardziej dla największego bazowego AD), tylko po to, by był tym frontline tankiem, który zajmuje połowę ekranu i dla CC, które pomogą reszcie teamu wyczyścić przeciwny team. Dlatego jest tak ulubiony przez CLG czyli teamu AD Carry i 4 supportów. Tak więc Spike217 powiedział prawdę, jeśli założymy, że jungler jest od ganków w early game, przy których zadaje konkretny dmg.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Aku230

Spójrz na Maokaia. On zadaje strasznie mało obrażeń nawet pomimo silnych bazowych wartości. Jungler niekoniecznie ma zadawać obrażenia. Ma gankować, Cho ma bardzo dobre ganki, łatwo trafić Q z krzaków, zasięg jest ogromny. Praktycznie tylko u Cho i Mao miałem to, że co gank to przeciwnik spala flasha aby się ratować. Pewnie, że nie mają dużej ilości obrażeń ale od tego jest partner z linii.

Chociaż nie, pomyłka - jeszcze Xinem jak gram to przeciwnik też musi używać wszystkiego co ma do ucieczki. To jest chyba najlepsza postać (może Shaco jeszcze...) jeśli chodzi o silne obrażenia i straaaasznie mocne ganki.

EDIT: Zgadza się, Cho bierze się dla CC i bycia inicjatorem lub jak napisałeś fronlinerem. Co nie zmienia faktu, że jego obraażenia są baaardzo duże. Jego AA bolą. Na 3 kropie E daje Ci darmowy BF Sword. Nie powiesz, że to w kij dmuchał confused_prosty.gif

Chociaż fakt faktem, niespecjalnie lubię Cho w jungli. IMO na Topie sprawdza się lepiej. Co nie znaczy, że jest tam słabym pickiem. Może dlatego, że sam wolę junglować innymi championami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aliven

Maokai zadaje obrażenia w early plus maksujesz spell, który zadaje te obrażenia. W dodatku ma tą przewagę nad Cho'Gathem, że combo W+Q jest targetowalne, a nie skillshotem(trafienie gościa na root'cie z Q nie jest wyzwaniem), a Q ma 6 CD bazowo, więc z blue masz duże szanse wykorzystać go 2x. Ogólnie fakt posiadania gap-closera sprawia, że Maokai będzie miał lepsze ganki.

Swoją drogą ciekawe, że piszesz o dobrych gankach na Cho'gathcie, osobiście nie zauważyłem tego faktu. Osobiście nie widzę tego faktu, skillshot, z którego można wyjść jeśli ma się dobry refleks, a bez niego gank ma dużo mniejsze szanse powodzenia. W LCS też tego nie widzą, 22x pickowany, 12x porażka, a większość tych gier była z udziałem wspomnianego już teamu AD + 4 Supportów. Co do baaardzo dużych obraażeń. W którym miejscu? Na autoatakach? Szkoda, że Cho'gath nie ma gap closera, a jedyną opcją żeby coś dogonił jest trafienie skillshotem, z którego da się wyjść. Zresztą możemy sprawdzić z innymi popularnymi junglerami, którzy do gankowania są.

Xin- Gap closer ze slowem, podrzut, reset autoataku, atack speed buff

Jarvan- Gap closer, Atack speed buff, armor debuff, %dmg z hp

Vi- Gap closer, reset autoataku, %dmg z hp

Hecarim- Spamowalne Q, odrzut do tyłu, movement speed buff

Volibear- przyśpieszenie do przeciwnika, atak speed buff, slow, %dmg z własnego hp z większym dmg gdy przeciwnik ma coraz mniej hp

Lee Sin- Doskok, %dmg od brakujących hp, slow, atack speed buff

Każdy z tych championów zada większy dmg i ma pewniejsze ganki z powodu skillsetu jaki mają, i to nie biorąc pod uwagę ultim, co więcej, mają takie same lub nawet lepsze szanse na spalenie flasha, ale próbując dalej:

Nasus- Slow, Slow, Perma Slow, stun na dobrą sprawę + armor debuff, a od 6 jeszcze %dmg od hp

I na tym skończyli mi się junglerzy, którzy mają conajmniej 10% popularności. Ale zastanawiąjąc się co może mieć mniejszy dmg od Cho'gatha. Może Malphite, ale on chociaż ma gap closer od 6, Może Nautilius, ale to byłoby raczej jak zmissuje Q. Więc tak, powiem, że darmowy BF Sword jest w kij dmuchał bo żeby z niego skorzystać trzeba autoatakować, a bez gap closera i z Q z które można ominąć może to być prawdziwym wyzwaniem. Już o braku czegoś do AS nie wspominając.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie caruuje linia czy jakis champ tylko wlasnie gracz. Carrowanie to nic innego jak prowadzenie do wygranej . Mozesz to robic kimkolwiek na jakiejkolwiek linii ,jesli umiesz to robic to musisz pomagac innym ,pisac wskazowki ,pisac jak grac zeby wygrac. To jest wlasnie carrowanie . I nawet supportem mozna to zrobic.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomnę tylko, że CLG nie wybiera cho bo jest mocny, tlko dlatego, że Hotshot nie gra zbyt wieloma championami.

Anyway, early ganki to duży burst dmg + CC. Dlatego np xin jest taki silny w early - slow, knock-up, bonus attack speed. Niestety odpada w late :/ najlepiej z tych early gankerów w late wypada hecarim.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty piszesz? W jaki sposób Xino dpada w late? To jest potwór do carrowania ludzi, którzy nie chcą być carrowani! Tym bardziej w late. Poza tym niebardzo rozumiem o czym mówisz, bo w late to juz tak wiele gankow to nie ma bo są team fight - w których tankowy xin ma taki dmg, że kązdy powinien się bac. Ba! On ma wjechać (dosłownie) w ad/ap caryy podrzucic go, zadać mase dmg i jeszcze odrzucic przeciwików od niego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj jak wbija sam to nie starczy mu obrażeń. Dunk combo typu renekton + xin owszem, może zabić adc/apc. Moim zdaniem lategame xin jest lepszy w peelingu, kiedy może przeszkadzać wrogom w zabiciu swojego adc prze podrzut/odrzut/cokolwiek. Ale to nie daje golda więc nikt tego nie zrobi XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W late wbicie sie z combo w ADC konczy sie jego zgonem talbo stratą 90% zycia. Tu już nie trzeba wielkiej filozofii by go dobić bo może zrobić to ktokolwiek. Chyba nigdny nie grales Xinem w Late;) To jest maszyna z masa HP i masą dmg. Do tego odrzut z R robi ładną "wolną drogę" dla reszty druzyny. Bo umówmy się, jak team widzi, że xin inicjuje to raczej nikt nie czeka na dalsze zarposzenia do jatki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Tego: http://www.lolking.net/guides/22894

lub

tego: http://www.lolking.net/guides/87569

lub

tego: http://www.lolking.net/guides/81085

@rankedy

Trafiłem na adc, który nie potrafił farmić. Wszyscy się wyzywali. Ja siedziałem cicho i wardowałem co się dało, pomagałem zabić. Smoka ukradłem jakiś cudem raz. Przegrałem. Spadłem do Silver 5. Nowy system zapobiega spadkom? Gdzie? Pozwala się wybić wyżej? Gdzie? Dodaje więcej niż odejmuje? Gdzie (+12; -25)?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Xina w jungli to na pewno Wriggle i młotek, jak dla mnie to core bez względu na to z kim i przeciwko komu gramy. Zazwyczaj buduje mercury i black cleaver. Dobry itemami jest randuin, warmog albo MoM jesli potrzebujemy byc bardziej tankowi. Jesli zas tanków ci u nas pod dostatkiem to można bawić się większy dimejdz: BT, LW itd. W sumie wielkiej filozofii nie ma z tym budowaniem Xina.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...