Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Cardinal

S.T.R.A.C.H (seria)

Polecane posty

Gość Kornel T.

Grał ktoś w F.E.A.R. Extraction Point (demo) ?

Ja dziś zainstalowałem i przeszedłem. W sumie poziom rozgrywki zbliżony do podstawki i żadnych rewolucji (oprócz świetnego karabinu, który wypluwa kilkanaście pocisków na sekundę) raczej nie będzie. Ogólnie kawał dobrej gry się zapowiada, już teraz stawiam na mocne 8 :)

Szkoda tylko, że demo takie krótkie :( Mi zajęło około 20 minut (starałem się jak najdłużej rozkoszować rozgrywką, niszczeniem szyb i rozwalaniem ścian) ale jak ktoś się uprze to i w 10 minut skończy.

Wymagania sprzętowe są takie same (tzn. tak samo przycinało mi jak w podstawce :P średnio 20 FPS bo mam kompa jeszcze z epoki kamienia łupanego).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie poziom rozgrywki zbliżony do podstawki i żadnych rewolucji (oprócz świetnego karabinu, który wypluwa kilkanascie pocisków na sekundę) raczej nie będzie. Ogólnie kawał dobrej gry się zapowiada, już teraz stawiam na mocne 8 :)

Jak jedyną nowością w tej grze ma być jedna pukawka to nie wróże temu dodatkowi sukcesów. Z tego co piszesz będzie to dobra gra czyli "stary FEAR" który dziś już niczym nie zaskakuje. Ja myśle, że dodatek dostanie tak z 7 bo naprawde niezły HL2 EO dostal 7+ a nowy FEAR raczej go nie przebije.

Wymagania sprzętowe są takie same

Z wymaganiami to Monolith zaczyna przeginać ok w podstawce spartolili ale, żeby to powielać w kontynuacji...Hm moge się juz pewnie zapytać ile dostał Monolith od producentów akceleratorów?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymaganiami to Monolith zaczyna przeginać ok w podstawce spartolili ale, żeby to powielać w kontynuacji...Hm moge się juz pewnie zapytać ile dostał Monolith od producentów akceleratorów?

Zabawię się w adwokata "diabła", bo trochę zaczęły mnie irytowac twoje posty na temat fear. Nie uważam tej gry za jakąs szczególnie wybitną, ale jak dla mnie jest to wyższa klasa średnia:). BTW Coś Ty się czepił tych wymagań fear'a? Już od miesiąca gdziekolwiek zobaczę twój post na temat fear'a dotyczy on przegiętych wymagań. Jakoś inni nie specjalnie na to narzekają. Może i wymagania są wysokie, ale bez przesady. W zamian dostajesz naprawdę dobrą grafikę, którą możesz się cieszyc nawet jeśli posiadasz kartę graficzną z przed 2,5 roku. Nie wiem czego po niej oczekujesz. Że będzie płynnie chodzić na gf 4 mx? Czasy się zmieniają, podobnie jak sprzęt i tego nie zatrzymasz, a jeśli tak bardzo nie odpowida Ci optymalizacja i sama gra, to czemu tyle czasu poświęcasz na narzekanie jako to ona i jej producenci "be"? Odpal sobie quake w najwyższych detalach. U mnie ta gra chodzi bez problemów w średnich detalach z włączonym antialiazem, a nie mam żadnego highendowego sprzętu. Przy okazji wygląda całkiem nieźle (i dodam od razu, że nie jest to tylko moje zdanie. Kilku moich znajomych również chwaliłu grafę za jakość, szczególnie cieniowanie). Większośc tego co piszesz na temat wyżej wymienionej gry to jedynie ogólniki, które gdzie nie gdzie można przeczytać w sieci. Ludzie, z którymi gadałem na temat fear pieli z zachwytu z jej powodu. Podobniez większość recenzentów wystawiła jej dobre oceny. Teraz zastanów się nad tym kto ma rację: ty czy reszta luda? A jeśli wolisz tkwić w swoim uporze, to czemu zamęczasz mnie ( i innych?) smęceniem na temat tego jak to okropny potwór Monolith spiskuje z producentami sprzętu, żeby naciągnąc niewinnych ludzi na niepotrzebne wydatki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawię się w adwokata "diabła"

To ja bede prokuratorem nawet postaram sie być obiektywny 8) .

Nie uważam tej gry za jakąś szczególnie wybitną, ale jak dla mnie jest to wyższa klasa średnia:)

Powiem więcej jest to bez dwóch zdań klasa wyższa, lecz w tej elicie zajmuje raczej dolne pozycje.

BTW Coś Ty się czepił tych wymagań

Bo są zwyczajnie sztucznie wygenerowane i nieadekwatne do tego co widzimy na monitorze. Co do zwalonego engine'u to pisalem o tym juz wcześniej i nie ma sensu pisac jeszcze raz. Z tym co widzimy na monitorze to po Prey'u i CoJ raczej najlepiej nie jest. Dlaczego? Odpal te gry a zobaczysz.

Jakoś inni nie specjalnie na to narzekają

Jak nie narzekają znam wiele osób podzielających mój pogląd na temat optymalizacji w FEAR...

Może wymagania są wysokie, ale bez przesady. W zamian dostajesz naprawdę dobrą grafikę, którą możesz się cieszyć nawet jeśli posiadasz kartę graficzną z przed 2,5 roku.

Czy dobra jest pare smaczków ale tylko w niektórych miejscach gry, przez dłuższy czas oglądamy nadzwyczaj standardowe lokacje w dodatku bez większych przestrzeni.Silnik nic nowego nie pokazuje czego by nie było np w FC który w wersji 1.4 bije go bez problemu powiem więcej HL2 też zwycięża a CoJ deklasuje. Z tą grafą z przed 2,5 roku to napewno nie chciał byś zagrać na np FX5600 w FEAR z jego genialną optymalizacją w sensownych ustawieniach...Podziwiałbyś pokaz zdjęć.

Że będzie płynnie chodzić na gf 4 mx

Nikt tego nie oczekuje.

Co do samej grafy to uważam, że nie jest ona najmocniejszym punktem tej produkcji za takowe uważam klimat, dzwięk, Al, interakcja, spowolnienie. Ale grafa jest całkiem przeciętna owszem cienie są niezle ale tylko niezłe w CoJ są znacznie lepsze. Natomiast świetny jest ogień ale pozatym tak jak mówiłem nic szczególnego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą grafą to chodziło mi o gf z seri 6, czyli machnąlem się o rok:). Nie widzę większego sensu w kontynuoawniu dyskusji na ten temat, ale jako że jestem chwilowo przeziębiony i nie mam co robić to jednak Ci odpiszę:)

To ja bede prokuratorem nawet postaram sie być obiektywny

jakoś za bardzo tej obiektywności nie zauważyłem...

Co do zwalonego engine'u to pisalem o tym juz wcześniej i nie ma sensu pisac jeszcze raz. Z tym co widzimy na monitorze to po Prey'u i CoJ raczej najlepiej nie jest. Dlaczego? Odpal te gry a zobaczysz.

Jaki to ma związek z FEAR? Wymienione gry dzieli ponad rok od wydania. To całkiem dużo w branży gier. A jeśli chodzi o HL2 to miałeś przecież być obiektywny, a taka opinia wg mnie całkowicie subiektywna (i nie prawdziwa, ale to też moja czysto subiektywna opinia:)). Na temat Far Cry nie będę się wypowiadał, bo grałem bez patcha i grafika, jak dla mnie była gorsza niż w FEAR (z resztą to całkiem różne gry pod względem konstrukcji, więc ciężko je porównywać)

Jak nie narzekają znam wiele osób podzielających mój pogląd na temat optymalizacji w FEAR...

Jakoś specjalnie dużo takowych na tym forum nie zauwazyłem. Powiem nawet więcej, dużo ludzi chwali tę grę za dobry wygląd na średnim sprzęcie. Dla mnie osobiście, wzorem optymalizacji jest Far Cry, ale też nie uważam, żeby FEAR był aż tak tragiczny pod tym względem. A współpracy między producentami procesorów graficznych a producentem gry nie uważam za umowę mającą na celu wyciągnięcie forsy od graczy. Żeby developerzy mogli wydawać gry z grafiką na poziomie (czyli taką jak w FEAR) jest ona konieczna.

owszem cienie są niezle ale tylko niezłe w CoJ są znacznie lepsze

Pisałem o cieniowaniu (shading) nie o cieniach (imo bardzo dobrych).

Wg mnie znowu nie podałeś sensownych argumentów tylko operujesz ogólnikami (może ja też, ale jakie pytania taka odpowiedź:)), że całkiem pominę już treść twoich poprzednich narzekań na FEAR. Przede wszystkim nie odpowiedziałeś na moje główne pytania z poprzedniego posta. Moim celem nie jest kłótnia z tobą, więc tutaj kończę tę polemikę. Jeśli chcesz możesz odpisać, ale do tej pory pewnie już wyzdrowieję i będę pocinał w jakieś gry (lub uczył się do poprawki na studiach:) zamiast pisać takie molochy na forum (moje przeziębienie wymogło na mnie poprzedniego posta:).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi może nie o grafę tylko przedziwne zachowania engine'u np podczas generowania wody czy oswietlenia objętościowego o miękich cieniach nie wspominając. Znam dosyć dobrze poprzednie produkcje tej firmy i FEAR wyróżnia się z pośród nich właśnie poważnymi bugami w silniku. Ale do rzeczy.

jakoś za bardzo tej obiektywności nie zauważyłem...

To był taki żart :D:D .

Jaki to ma związek z FEAR? Wymienione gry dzieli ponad rok od wydania.

Ale nadal są wzorem optymalizacji kodu i mimo wszystko symbolem gatunku FPS...No można dorzucic Riddicka i Prey z CoJ. Dlatego właśnie często powołuje sie na te tytuły. Pozatym uważam, że FC ma lepszą grafe co do konstrukcji poziomów to nie stanowi to problemu podczas porównania. Zarówno FC jak i FEAR mają cechy wspólne czyli np gra w korytarzach. Zagraj w FC z HDR naprawde warto.

Powiem nawet więcej, dużo ludzi chwali tę grę za dobry wygląd na średnim sprzęcie.

Ale zagraj na niższych detalach, wtedy gra wygląda jak z innej epoki i jest gorsza od wspomnianego Quake :wink: .

"Dla mnie osobiście, wzorem optymalizacji jest Far Cry"

Ja również uważam ten silnik za no 1 pod wzgledem technicznym.

Moim celem nie jest kłótnia z tobą, więc tutaj kończę tę polemikę.

W żadnym wypadku nie kłócimy się tylko wymieniamy poglądy na sprawę to normalna w miarę rzeczowa :D dyskusja.

PS Życzę powrotu do zdrowia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I masz racje FEAR to naprawde świetna gra i ma wszelkie zadatki żeby byc jeszcze lepszą...Jak wyeliminują błędy związane z optymalizacją może byc wysoka ocena. Tak czy innaczej dalsze losy Almy i jej przyjaciół trzeba będzie poznać :D:D .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek do FEAR'a Extraction Point, po grze w demo mogę stwierdzić iż ten dodatek to nic innego jak po prostu tylko nowe lokacje. Reszta pozostaje taka sama - tak samo się gra po za jednym małym szkopułem: Zostały usunięte wślizgi... Osobiście wolałbym przejści jeszcze raz podstawke albo spędzić na MultiPlayerze te dwa wieczory w czasie których pewnie bym przeszedł dodatek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek do FEAR'a Extraction Point, po grze w demo mogę stwierdzić iż ten dodatek to nic innego jak po prostu tylko nowe lokacje

To samo można powiedzieć o HL2 ep1 (+poprawiona grafa z HDR). Taka jest rola dodatków.Jeśli byłyby jakieś poważne zmiany to nazwaliby to FEAR 2. Ja nie spodziewałem się niczego innego niż nowych lokacji i rozwinięcia fabuły.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łohoho, zainstalowałem Combata i jest super. Wprawdzie na początku był szok - head od tyłu po pół sekundy, ale później super. Zwłaszcza "drużynówki" czyli TD, CtF i kilka tych mniej standardowych. Chyba nie wiecie jaka to satysfakcja załatwić dwóch wrogów kampiących za rogiem za pomocą granatu widząc jedynie ich cienie. Poza Combatem wgrałem patch 1.7, który znacznie podnosi FPSy w grze. W poprzednią wersję grałem na low, teraz idzie na medium, a ustawienia karty grafiki - GF 7600GS - są prawie na maxa. Reszta mojego konfigu gierki nie była już tak dobra, ale przecież Sempron 2200+ i 512 MB RAM to nie jest high-endowy sprzęcior.

P.S. - Nie znalazłem innego tematu o Combacie więc piszę tutaj.

P.S.2 - Jeśli jednak jest inny temat o Combacie to proszę o litość. :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FEAR rozczarowało mnie najbardziej znikoma ilość strachu (wyjątek stanowią ostatnie etapy). Następne co mnie zawiodło to słabe mapy (puste i w dodatku bardzo podobne do siebie). Fajna natomiast jest walka, efektowna i ładnie zrealizowana ale szybko mi się znudziła (przez te słabe mapy pewnie). O fizyce lepiej w ogóle nie wspominać bo jest żałosna (tak samo jak w D3) A grafika, jak na tak wysokie wymagania sprzętowe jest słaba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FEAR rozczarowało mnie najbardziej znikoma ilość (wyjątek stanowią ostatnie etapy)

FEAR można troszkę buraczków wytknąć ale klimat to jeden z najwiekszych atutów tej produkcji. Zresztą podchodząc do FEAR miałem w pamięci poprzednie produkcje Monolith z tego gatunku np niezapomniany Blood :D8) .Ja bym STRACH przede wszystkim chwalił za klimacik i tą atmosferkę to trzeba przyznac Monolith ma w jednym palcu.

Następnie co mnie zawiodło to slabe mapy (puste i w dodatku bardzo do siebie podobne)

Coż mapy jak mapy w grze doomopodobnej tak to wygląda przypomnij sobie Blood tam tez niby wszystko takie same ale jakie fajne :D .

O fizyce lepiej w ogóle nie wspominać bo jest żałosna

No tu juz przesadziłes zarowno fizyka jak i walki to pierwsza klasa. Popatrz na interakcje otoczenia i sposób działania przeciwników.

A grafika, jak na tak wysokie wymagania sprzetowe jest słaba.

I tu się zgodzę grafika jest spartolona dla mnie to najsłabsza strona produkcji gdyby nie kilka smaczków wogóle bym się nie zorientowal, że gram w tytuł takiej klasy. Do tego wlaściwie brak optymalizacji i fatalny wygląd na minimalnych detalach. Do takich silniczków jak Doom3 czy Source duzo brakuje dziełu Monolith.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klimat nie zrobił na mnie wrażenia (to nie to co SH)

Coż mapy jak mapy w grze doomopodobnej tak to wygląda przypomnij sobie Blood tam tez niby wszystko takie same ale jakie fajne

Blood (świetna gra :D najlepsza produkcja Monolith) to zupełnie inne czasy, nie ma co go porównywać do FEARa.

No tu juz przesadziłes zarowno fizyka jak i walki to pierwsza klasa. Popatrz na interakcje otoczenia i sposób działania przeciwników.

To chyba nie grałeś w HL2, tam była naprawdę świetna fizyka kilka mil przed FEARem. Zgodze się natomaist, że AI jest jedną z najlepszych jakie można spotkać w grach

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blood (świetna gra :D najlepsza produkcja Monolith) to zupelnie inne czasy, nie ma co go porównywać do FEARa.

Blood to Blood jedna z najlepszych w swoim gatunku...obie gry to horrory troszkę w innym klimacie ale horrory więc myslę, że porownanie może byc ok. Inna sprawa, że Blood jest lepszy i to znacznie pamiętam te noce zarwane przy tym straszaku to były czasy...Pamietam to jakby sie wydażyło wczoraj a to juz tyle lat :) mineło.

To chyba nie grałeś w HL2

Grałeś, graleś i to nie raz. Mam wszystkie części od jedynki do HL2 EO. Inna sprawa, że fizyka w obu grach jest nierownomiernie wykorzystywana a moze powiem, że innaczej. Bo w HL2 czesto wykorzystywalo się fizę, żeby przejsc dalej, była również na szerszą skalę stosowana a to z racji odmiennych lokacji. W FEAR natomiast fiza sluży przedewszystkim do demolki i tam sprawdza się wyśmienicie. W ciasnych korytarzach leveli FRAR nie widzę lepszego wykorzystania fizyki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blood to Blood jedna z najlepszych w swoim gatunku...obie gry to horrory troszkę w innym klimacie ale horrory więc myśle, że porównanie może być ok.

Według mnie takie porównanie nie ma sensu Blood ma już swoje lata mimo, że świetny, technologicznie rzecz biorąc ustępuje dzisiejszym tytułom. FEARa można porównywać do takich gier jak FC, HL2, D3 itp.

Inna sprawa, że Blood jest lepszy i to znacznie pamiętam te noce zarwane przy tym straszaku to były czasy...Pamietam to jakby się wydażyło wczoraj a to juz tyle lat :) mineło.

Czasami warto powspominać stare czas :) lepsze czasy ... szkoda, że gierki nie są już tak dobre jak kiedyś ... (dlatego często wracam do klasyki :) )

W FEAR natomiast fiza sluży przede wszystkim do demolki i tam sprawdza się wyśmienicie. W ciasnych korytarzach leveli FRAR nie widzę lepszego wykorzystania fizyki.

Fizyka w FEAR ogranicza się właściwie tylko do odpadającego tynku i to wszystko co prezentuje dobrego. Takie jest moje zdanie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma po co narzekać na wymagania. Na moim nie-highendowym Sempronie 2200, 512 MB RAM i GeForce'ie 7600GS chodzi ładnie na medium - czasem przycina, ale da się grać. Jak macie problemy to polecam instalkę najnowszego patcha, w porywach reinstal Windy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zagrałem u siebie i zostałem nie mile zaskoczony

pierwsze co się rzuca w oczy ładna grafa ale bardziej niezoptymalizowany silnik nie wiem czy twórcy mieli jakąś umowę z producentami sprzętu ale tak to wyglądało po drugie ALMA pali żywcem wszystko co się rusza lub nie i jest w jej pobliżu po trzecie nadchodzi sequel miejmy nadzieje że na lepszym silniczku....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" niezoptymalizowany silnik nie wiem czy tworcy mieli jakąś umowę z producentami sprzętu ale tak to wyglądało"

No właśnie to moim zdaniem najwieksza przypadłość FEAR...Gdyby nie ten bląd z czystym sumieniem przyznałbym zaraz po Far Cry'u miejsce w moim rankingu fps. Szkoda, że Monolith tak to uczynił.

"po trzecie nadchodzi sequel miejmy nadzieje że na lepszym silniczku...."

Niestety musze cię zmartwic dodatek FEAR EP będzie bazowal na tym samym engine i prawdopodobnie ze wszystkimi jego przypadłościami :( .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to moim zdaniem najwieksza przypadłość FEAR...Gdyby nie ten bląd z czystym sumieniem przyznałbym zaraz po Far Cry'u miejsce w moim rankingu fps. Szkoda, że Monolith tak to uczynił.

Już od 6 stron o tym piszesz - to chyba Ci się nigdy nie znudzi :P

Niestety musze cię zmartwic dodatek FEAR EP będzie bazowal na tym samym engine i prawdopodobnie ze wszystkimi jego przypadłościami :( .

No w końcu to tylko dodatek - nowe potworki/bronie/lokacje i na tym się w sumie kończy... A silnik został zoptymalizowany do granic już w patchu 1.07 (FEAR COMBAT) o czym twórcy chwalą się na oficjalnej stronie... :?

Ciekawi mnie wydanie FEAR'a za 50zlotych w Platynowej edycji przez CDProjekt. Bo szczerze mówiąc ja nie widze sensu kupna wyłącznie trybu SP, w końcu MP mamy za free?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Został zoptymalizowany do granic możliwości :?: :!: :?: :!: :?: No nie wiem ale FEAR COMBAT tnie się tak samo jak FEAR może to wina neta ale wątpię.Silnik FEAR został by dobrze zoptymalizowany gdyby wziął się za niego Crytek bo Monolith jakoś zebrać się do tego nie może....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...