Skocz do zawartości
Cardinal

Wiedźmin/Witcher (seria)

Polecane posty

Też mam Win7. I kompa o klasę-dwie słabszego niż ten z GOL... łapał się trochę powyżej minimalnych...

Mam nadzieję, że to naprawią, bo w zasadzie od tego zależy, czy potwierdzę zamówienie (całe szczęście, że gram domaga się tego dopiero na tydzień przed wysyłką).

EDIT:

http://tvgry.pl/?ID=1583

Gramy! z Wiedźmin 2 =)

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kompa trochę lepszego od tego GOL, przykładowo procek taki sam. Ale mam też Windows 7 i liczę na to, że poprawią te problemy z optymalizacją. Zresztą kilka postów wcześniej napisałem, że myślę, że gdy gra trafi na półki w sklepach nie będzie żadnych problemów z optymalizacją, no. Nie chciałbym, aby było coś takiego jak z Wiedźminem pierwszym, gdzie wychodziły patche, a po roku dostaliśmy nową wersję - rozszerzoną eliminującą wszelakie bugi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po roku dostaliśmy nową wersję - rozszerzoną eliminującą wszelakie bugi.

I dodającą własne błędy...

Widać, że gra ma to, co najważniejsze moim zdaniem - żywy świat. Jest wiele małych, nic nie znaczących questów, sporo smaczków. A to bardzo cenię. Wszyscy, którzy grali (polygamia i gol) stwierdzają jedno - fabuła zaczyna od dużego bum i jeśli zachowa rozmach, to ma szansę pobić wszystko co w tym roku zostało wydane.

Nie chcę się nakręcać, ale zapowiada się smakowicie. Podoba mi się menu :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc rozbroiła mnie reakcja dziennikarzy na bardzo standardowy fragment. Spoiler-free dla tych, którzy nie chcą nawet minor spoilerów z powyższego gameplaya:

Geralt rozmawia sobie z panem, który robi coś złego. Wybór opcji dialogowych: "rozmawiaj dalej" albo "przerwij". Rozmawianie dalej doprowadziło do walki, którą po zjechaniu odpowiednio dużo hp pan przerwał poddając się. No OK, event jak event, takie proste fragmenty też są ważne, bo budują świat gry. Tylko powiedzcie mi, gdzie tu jest nieliniowość, którą się ni stąd ni zowąd zachwycali dziennikarze, że "nawet w takich prostych elementach można rozwiązać sytuację na różne sposoby"? Znaczy się, ignorując NPCa/przerywając rozmowę? Przecież to jest standard.

System dialogów budzi we mnie mieszane uczucia. Widać, że wybór będzie dostępny tylko wtedy, gdy będzie miał faktyczne znaczenie dla scenariusza. Były w gameplayu dwa dialogi; ten z eventa, jak już wspomniałem, posiadał tylko opcje przerwania rozmowy i jej kontynuacji. Czyli imo 0 role-playing w tej rozmowie : / .

W innej sytuacji natomiast Geralt mógł wybrać z dwóch opcji dialogowych (poprzeć/sprzeciwić się), spróbować perswazji i wyjść. To już fajniejsze. Niemniej, osobiście lubię mieć jakąś kontrolę nad dialogami w każdej sytuacji, nawet jeśli nie ma to wpływu na scenariusz, to ma na moje odczucie odgrywania roli... : /

Interface ładny, przejrzysty. Bardzo duży krok naprzód względem części pierwszej, w której był toporny i brzydki jak w klasycznych RPG.

O systemie walki dalej trudno cokolwiek powiedzieć.

Pomimo mieszanych uczuć (standard jeśli idzie o mnie i Wiedźmina), mam ochotę w to zagrać. Mam tylko nadzieję, że faktycznie poprawią te problemy z optymalizacją...

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co oceniać dialogów - w końcu to dwa praktycznie nic nie znaczące momenty... Mi się bardzo podoba, że przechodząc przez jakąś tam chatkę, jedną z wielu, możemy zagadać do strażników męczących cywili i spróbować coś zdziałać. Dla mnie takie niby nic nieznaczące małe rzeczy są strasznie fajne w grach RPG.

Co do nieliniowości - panowie z GOL-a nie chcieli w ogóle spoilować, myślę, że ta nieliniowość na początku jest widoczna w questach związanych z fabułą. A to na filmiku, to nie jest żaden quest, nawet poboczny - zwykła przechadzka po mieście, które możemy przebiec w 30 sekund, albo trochę się rozejrzeć i zostać na 10 minut :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zdenio: True, i mi się też podoba (martwię się tylko, bo na te kilka wyborów dialogowych które w W2 widziałem, połowa to były właśnie takie "kontynuuj" i "przerwij' :/ ). Tylko rozbawił mnie zachwyt dziennikarzy, że "nawet taki prosty event można rozwiązać na różne sposoby". Znaczy rozwiązać albo zignorować. Wow. : p

Wierzę, że W2 będzie miał sporo nieliniowych dróg w scenariuszu, ale ten moment przekonał mnie o jednym -- polskim dziennikarzom w kwestii tej gry wierzyć za diabła nie można. Ciekaw jestem, czy jakiś zachodni serwis opublikuje jakiegoś hands-ona.

EDIT:

A niech mnie, ikonki przy dialogach. Co na to nadworni hejterzy?

+1! : D

Znając życie teraz niektórzy będą dowodzić, że DA2 jest dla casuali-frajerów-debili bo ikonki są większe. Albo coś w ten deseń. ; )

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprawa graficzna jest niczego sobie, tak samo interface, który jest bardziej przejrzysty. Jak na razie widać, że zmiany są pozytywne, o krok do przodu niż w "jedynce". Również system walki jest bardziej dynamiczny i widowiskowy, niż w pierwszej części. Jedyne co budzi moje wątpliwości to dialogi, a mianowicie wybory, animacje podczas nich i te okropne oczy, jakby patrzały w pustkę. Zanim gra pójdzie do tłoczni, mam nadzieję, iż zostanie to poprawione. A znając dzisiejsze standardy - dostajemy grę niedopracowaną, a następnie przed kilka tygodni, jak nie miesięcy wychodzą patche naprawiające błędy, choć nie do końca wszystko naprawiają. Oby Wiedźmin "drugi" był tym wyjątkiem, którego to ominie, bo nie mam jakoś ochoty przy pierwszym odpaleniu gry doznać szoku z optymalizacją, a dopiero po kilku tygodniach normalnie grać, bo wyszedł patch. Już wolałbym, aby data premiery została przesunięta o ten miesiąc, by wszystko było zapięte na ostatni guzik - ale na całe szczęście się to nie stanie, jak mniemam.

A tak swoją drogą - kupuje ktoś z was poradnik, który jest dostępny w sklepie gram.pl? Ja nie zamierzam go kupować, wolę sam wszystko przejść, przez co mam jakąś rozrywkę, a nie wszystko zrzynać z poradnika. Bo cóż to za przyjemność? Równie dobrze mógłbym ów poradnik przeczytać i na to samo by wyszło, bo jest to podobne do opcji "kopiuj, wklej". Tutaj zerkasz, już wiesz co trzeba zrobić i co się stanie, następnie wykonujesz wszystkie czynności po kolei jak należy i dochodzisz do tego momentu, który już znasz czytając jak przejść dany quest w poradniku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Was dobre wieści :) Te spadki płynności są tylko na Windowsie 7 i REDzi w pocie czoła pracują, by ten problem zniknął do czasu, gdy gra wejdzie do tłoczni. Spokojnie ;)

Dla mnie to ogromna ulga - mój komp spełnia wymagania, a do tego mam XP, który zawsze wymaga mniej od gier, no i w tym przypadku jest bezproblemowy.

Sprawa z Wiedźminem 2 obróciła się u mnie o 180 stopni - po kiepskiej jedynce nie miałem dużych oczekiwań co do dwójki, ale po tych wszystkich materiałach już po prostu nie mogę się doczekać. Obym się nie zawiódł.

Edytowano przez Boobr
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech mnie, ikonki przy dialogach. Co na to nadworni hejterzy?

+1! : D

Znając życie teraz niektórzy będą dowodzić, że DA2 jest dla casuali-frajerów-debili bo ikonki są większe. Albo coś w ten deseń. ; )

Nie. W Dragon Age 2 ikonki wskazywały na to czy odpowiedź będzie dobra, zła czy neutralna. W Wiedźminie 2 ikonki symbolizują umiejętności socjalne, znaczy się perswazję, zastraszenie, użycie znaku itp. To dwie zupełnie różne rzeczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. W Dragon Age 2 ikonki wskazywały na to czy odpowiedź będzie dobra, zła czy neutralna. W Wiedźminie 2 ikonki symbolizują umiejętności socjalne, znaczy się perswazję, zastraszenie, użycie znaku itp. To dwie zupełnie różne rzeczy.

Bzdura - ikonki w DA2 wskazują również na przekupstwo, kłamstwo, zwrócenie się o pomoc do towarzysza, flirt, użycie dodatkowych opcji w wyniku tego, co udało nam się ustalić wcześniej...

A to, że w W2 nie ma ikonek do "miły/żartobliwy/niemiły" (trudno mówić o "dobry/zły" w kontekście DA2, nawet trudniej niż przy pierwszym Wiedźminie) jest jasne - bo nie ma też samych postaw. Co mi się zresztą nie podoba, bo widać, że są sytuacje, gdzie nie bardzo mamy kontrolę nad zachowaniem Geralta.

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zaczynam grę w Wiedźmina - chcę sobie zrobić idealnego sejwa na neutralu, bo został mi tylko ten po stronie Wiewiórek. :)

Ciekawi mnie, czy będzie w Wiedźminie 2 coś na kształt Social Bioware - osiągnięcia, statystyki itd. Wydaje mi się, że Tomasz Gop coś o tym mówił w którymś z wywiadów.

Fajnie byłoby, gdyby można było zintegrować grę ze Steamem, ale prawie na 100% tylko poprzez kupno steamowej wersji będzie można to zrobić. A szkoda, bo osiągnięcia mogłyby być naprawdę ciekawe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up:

Ja właśnie też przechodzę Wiedźmina, gdzie jestem neutralny, a Alvina

dałem Triss

. Również chcę mieć dobrego save'a do "dwójki", bo mam jedynie po stronie wiewiórek, gdzie Alvina

powierzyłem Shani

. Jestem już pod koniec, muszę przedostać się do

laboratorium Azara Javeda, a następnie go zabić

, jednakże nie mam jakoś ochoty na grę i topornie mi to idzie. Ale myślę, że do 17 maja powinienem skończyć. :)

Hm, faktycznie - fajnie byłoby, gdyby gra została zintegrowana ze Steamem, gdzie przeglądalibyśmy swoje, jak i naszych znajomych osiągnięcia. Choć jak mniemam, to nie nastąpi, gdyż nawet nie ma po co integrować ze Steamem, bo nie ma multi. Ale wprawdzie Mafia II też nie ma multi, a jest postawiona na Steamie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. W Dragon Age 2 ikonki wskazywały na to czy odpowiedź będzie dobra, zła czy neutralna. W Wiedźminie 2 ikonki symbolizują umiejętności socjalne, znaczy się perswazję, zastraszenie, użycie znaku itp. To dwie zupełnie różne rzeczy.

Bzdura - ikonki w DA2 wskazują również na przekupstwo, kłamstwo, zwrócenie się o pomoc do towarzysza, flirt, użycie dodatkowych opcji w wyniku tego, co udało nam się ustalić wcześniej...

A to, że w W2 nie ma ikonek do "miły/żartobliwy/niemiły" (trudno mówić o "dobry/zły" w kontekście DA2, nawet trudniej niż przy pierwszym Wiedźminie) jest jasne - bo nie ma też samych postaw. Co mi się zresztą nie podoba, bo widać, że są sytuacje, gdzie nie bardzo mamy kontrolę nad zachowaniem Geralta.

Krytykowano głównie ikonki podkreślające ton wypowiedzi, więc zarzut pod adresem Wiedźmina 2 jest raczej bezpodstawny. Zresztą przy wprowadzaniu tego rozwiązania, twórcy Wiedźmina inspirowali się Falloutem, gdzie o ile pamiętam też nie było podkreślone czy wypowiedź jest miła, niemiła itp.

Ap ropo ograniczonego wyboru co, do tamtego narwanego żołnierza. Nie wiadomo czy decyzja o stanięciu w obronie cywili, albo olanie tego, w dalszym ciągu nie wpłynie na fabułę. Było powiedziane, że decyzje podejmowane przez Geralta wpłyną na sposób postrzegania go przez różne grupy społeczne. Całkiem możliwe, że bezustannie przeszkadzając w mordach, gwałtach i plądrowaniu sprawimy, iż później będziemy mieli utrudnioną sytuację podczas jednego z późniejszych questów (np. żołnierze odmówią Geraltowi pomocy).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam że podświetlenie wypowiedzi jest głupie. A raczej po prostu zbędne.

Co do zapisu z gry... to chyba nie jest to aż tak istotne. Powybiera się decyzje i już, jednak cały czas ciekawi mnie wpływ naszych decyzji w 2. No bo to czy

zabiliśmy Adę bądź i nie jest

BARDZO WAŻNE. Jakie były nasze stosunki z triss, wreszcie

kogo zabiliśmy w wyzimie

. I oczywiście zakończenie, nie można pominąć faktu

że zabiliśmy Gon

. Tylko że go nie da się zabić, i mi się zdaje że Geralt to wypędził.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co czytałem nie będzie to działać tak, jak w Mass Effect, gdzie wybory były takim graczom narzucane. Tutaj ma być możliwość wyboru najważniejszych wyborów z jedynki, a sejwy mają uwzględniać wszystkie wybory :)

Zastrzegam jednak, że nie jestem tego pewien. Wiem, że gdzieś coś takiego czytałem, ale głową za tę informację nie ręczę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem ciekaw czy wystarczą same zapisy cza także będzie trzeba mieć zainstalowanego Wieśka pierwszego. Ale w sumie nie ma problemu z zainstalowaniem go jeszcze raz, jeśli samego folderu nie będzie druga część brała pod uwagę.

Co do Gramy z GOLa muszę powiedzieć, że nie żałuję w ogóle zakupu gry przed premierą (tak zapłaciłem z góry), bo już widzę, że gra przyniesie mi sporo frajdy i radochy. Bo ten fragment prologu i poprzednie gameplaye pokazują, że do walki o tytuł RPGa roku będzie walczyć na równi ze Skyrim'em i Deus Exem.

Edytowano przez kruzd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krytykowano głównie ikonki podkreślające ton wypowiedzi, więc zarzut pod adresem Wiedźmina 2 jest raczej bezpodstawny. Zresztą przy wprowadzaniu tego rozwiązania, twórcy Wiedźmina inspirowali się Falloutem, gdzie o ile pamiętam też nie było podkreślone czy wypowiedź jest miła, niemiła itp.

Było, znaczy można było mieć podświetlone odpowiednimi kolorkami jak zareaguje NPC na daną wypowiedź. Tylko trzeba było mieć Perka "Empathy".

Ale ogólnie zgadzam się z wojto, w Wiedźminie jest zaznaczone użycie skilla w wypowiedzi (np. zastraszanie) podobnie jak to miało miejsce np. w VtM: Bloodlines. Logiczne, że gracz powinien wiedzieć, że dana opcja dialogowa sprawdzi mu dany skill. Głupio by było gdyby gracz musiał na czuja klikać i trzymać kciuki czy mu gra nie sprawdzi skilla którego nie ma albo ma słabo rozwinięty.

I jak najbardziej nie ma to nic wspólnego z DA2 tam przecież NIE MA żadnych umiejętności socjalnych i ikonki podpowiadają czym jest dana wypowiedź (miła/romans/przekupstwo itd.).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak ogólnie uważam ikonki za dobry pomysł zarówno w DA2, jak i w W2 (obie gry <przynajmniej na ile widziałem W2> mają bardziej rozbudowane i mniej ujednolicone opcje dialogowe niż Mass Effect, gdzie postawy Paragon/Renegade niemal zawsze załatwiają całą sprawę), po prostu byłem ciekaw, jakie to durne wytłumaczenie się pojawi dla uzasadnienia, że ikonki w DA2 są 'be', a W2 już w porządku.

Wrzuciłem pytanie o dialogi na Polygamii - niestety, wychodzi na to, że faktycznie są tylko opcje typu investigate i kontynuowanie rozmowy, ew. przefiltrowane przez skille socjalne... Co więcej, zdarzają się nawet dialogi, gdzie Geralt sam sobie gada, a my nie mamy na nic wpływu.

Ech, pozostaje liczyć, że rzeczywistych decyzji będzie dosyć, by poczuć, że Geralt to nasza postać.

Inne rzeczy bardzo mi się podobają, w szczególności zaś questy "na czas", gdzie faktycznie trzeba się spieszyć, jeśli ktoś nam każe coś zrobić szybko. Fajnie.

I jak najbardziej nie ma to nic wspólnego z DA2 tam przecież NIE MA żadnych umiejętności socjalnych i ikonki podpowiadają czym jest dana wypowiedź (miła/romans/przekupstwo itd.).

A czym się, ciekawość, tak diametralnie różnią trzy postawy w DA2 od trzech postaw w W2, poza tym, że w W2 pojawiają się tylko od czasu do czasu poprzez skille socjalne (uspokajanie - miły, wiedza - neutralny, zastraszanie - niemiły), a w DA2 są cały czas?

W DA2 przecież też mamy różną skuteczność naszych działań, tyle że niepowiązaną z rozwojem postaci, a uzależnioną od stacka osobowości. Tzn. jeśli używamy częściej postawy dyplomatycznej, to mamy większe szanse kogoś przekonać łagodnie. No i pewnie w W2 sporo częściej się to będzie pojawiać, bo w sumie w DA2 to ukryty ficzer, a w W2 klarowny element mechaniki.

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z innej nieco beczki teraz gruchnę :) Obejrzałem pierwsze 10 minut gry (spoilerów nie ma żadnych, jeśli kogoś korci - polecam, gwarantuję, że nabierze ochoty na grę) i przeczytałem chyba wszystkie najnowsze teksty. Nie mam już wątpliwości, że Wiedźmin 2 to godny następca ''jedynki''. Jak napisał redaktor polygamii:

''Złożyłbym preordera w czwartek po tym, jak zobaczyłem prolog. Serio. Ktoś sobie może snuć teorie spiskowe, że Agora mi tak kazała napisać, bo ma udziały w produkcji, że ma obowiązek tak mówić i tak dalej, ale prawda jest taka, że to jest autentycznie świetna gra. Jeśli ktoś mi nie wierzy, to niech poczeka do premiery, zagra i wtedy powie, że kłamałem. Nie będzie takich osób, bo Wiedźmin 2 nie jest grą idealną, ale aktualną konkurencję przewyższa nie tylko o głowę ale i z ramionami.''

Nie chcę tu nic wyrokować, ale skoro padają tak mocne słowa, to Wiedźmin 2 może się okazać mocnym graczem i wywinąć niespodziewanego figla zarówno jeśli idzie o sprzedaż, jak i wszelakie trofea. Piszę to podbudowany krótkim fragmentem rozrywki, który dane mi było zobaczyć - cudo. Miałem wrażenie, że oglądam świetny film. Jeśli obędzie się bez głupich błędów, to jakiś miesiąc z życiorysu mam urwany.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 10 minut imo jest spoilerem samym w sobie. Jak siadam do gry i przez 10 pierwszych minut oglądam to, co już widziałem, to trochę toto psuje pierwsze wrażenie.

Tak było z DA2, gdzie przez pierwsze pół godzinki się nudziłem, bo grałem fragment z dema, który już znałem właściwie na pamięć. W przypadku W2, skoro nie ma dema, to tym bardziej sobie nie będę psuł zabawy filmikami. ; ) Niech mnie zaskoczą, szczególnie, jeśli jest tak dobrze, jak wszyscy mówią.

Mocne słowa to w przypadku dziennikarzy codzienność, szczególnie w ustawieniu "polski dziennikarz" + "Wiedźmin", niemniej, nie obraziłbym się, gdyby twierdzenia wynikały z czegoś więcej niż z przesadnego rozentuzjazmowania. Ile to jeszcze, 5 tygodni? Kurczę, muszę zdążyć z ponownym przejściem W1, szczególnie, że dalej nie wiadomo, jak wygląda ustawianie kanonu w W2 (rozwiązanie z DA2 jest IMO niewystarczające).

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...