Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

0x10c

Polecane posty

@Xardas80

Cały team? 3-5 osób?

@LKAvallon

Ulepszana jest, ale w jakim tempie i z jakim skutkiem? Każdy update to kilka zmian i kolejne bugi, a wystarczy popatrzyć na mody jakie ludzie robią za darmo i ile one oferują. A firma która zarobiła dziesiątki milionów dodaje do gry kilka nowych klocków i parę mobów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minecraft to był ich pierwszy projekt. Do tego Java nie jest taka łatwa w kompilacji i przy zmianie jednych rzeczy powstają inne błędy. :P

Panowie(i panie), którzy robią mody mają widać dużo czasu :D Po drugie mody są cały czas dopracowywane i na to racz zwrócić uwagę też mają błędy. Notch działa ostrożnie, bo to co dodają do gry może być łudząco podobne do niektórych modów i tego chcą uniknąć. Rozumiesz?

Co do ich nowej gry to ja nie jestem ,,super" zainteresowany, choć projekt wydaje się ciekawy. Gra bez tekstur? Zobaczymy, czy to wypali :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notch działa ostrożnie, bo to co dodają do gry może być łudząco podobne do niektórych modów i tego chcą uniknąć. Rozumiesz?

Z tego co się orientuję, to Notch już nie pracuje nad MC. I właśnie nie rozumiem "działania ostrożnie". Wikszość modów jest tworzone po to, żeby grę ulepszyć, więc co złego w kopiowaniu tych rozwiązań? Moim zdaniem nad grą, która sprzedała się w takiej ilości egzemplarzy powinien pracować duży zespół, który byłby w stanie wypuszczać do gry regularnie masę nowych rzeczy i usprawnień. A jak to wygląda z MC? "Tu macie wersję 1.0, która dalej ma wady bety, ja już nie pracuję nad grą, mam ileś milionów na koncie, ale nawet nie wiem dokładnie ile i wolę wyskoczyć z ufundowaniem Psychonauts 2, niż zatrudnić ludzi, którzy będą ze mną tworzyć gry. Aha, i będę robił grę o statku kosmicznym!"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mircyn

hmmm, jakimś 5 milionom osób, które Minecrafta kupiły nie przeszkadzają te bugi, a grono osób które tą grę kupiły stale się powiększa. Och, może dlatego, że gra dalej jest rozwijana? I co z tego, że Notch już nad nią nie pracuje? Odczułeś jakąś różnicę? A tak może się zająć nowym, dla mnie bardzo ciekawym projektem, z którego może wyjść kolejna rewolucyjna gra :laugh: I tak odnośnie pracy WIELKIEGO zespołu nad małą grą. To po prostu nie ma sensu. Nie widzę powodu, dla którego nad Minecraftem ma pracować więcej ludzi niż teraz. Ten model sprawdza się bardzo dobrze, więc po co go zmieniać? I odnośnie działania ostrożnie. W modach często zawarte są rozwiązania, które będą pasować niewielkiej grupce ludzi. Dlatego każdy patch, i content jest przemyślany, żeby się nie okazało, że 5 milionom ludzi się to nie podoba. A jak ktoś chce coś, czego nie dodał producent, to tworzy/ściąga moda. Proste :tongue:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo zainteresował mnie Minecraft, którego fenomenu nie rozumiem do teraz więc wątpię czy tenże projekt z dziwną nazwą zwojuje moje serce :P Cóż, tyle dobrego, że nadal na rynku jest miejsce na pewną oryginalność a sam projekt brzmi ciekawie choć mnie jakoś perspektywa własnoręcznego programowania nie porywa, np. aspekt walki między statkami powiedzmy, że owszem ;]

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Black Shadow

Można zauważyć, że Notch kieruje swoje gry do, nazwijmy ich "inżynierów". W Minecrafcie przejawia się to używaniem redstone'a to tworzenia bramek logicznych, struktur, systemów etc. a w tej grze, np. poprzez programowanie 16-bitowego procesora, co mnie osobiście bardzo przyciąga :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daje temu projektowi zbyt dużych szans. Czemu? Bo jest kierowany raczej do dość małej grupy społeczności, która jak usłyszy, że musi zapłacić (albo jeszcze lepiej, płacić abonament) za coś, co może robi bez przeszkód (programować) co najwyżej się uśmiechnie po czym zapomni o tym projekcie. Zaś większość osób po prostu nie interesuje perspektywa własnoręcznego programowania (a właśnie do tego będzie 0x10c). Co najwyżej, ta gra może być kierowana do ludzi, którzy chcą nauczyć się podstaw.

@UP: No właśnie, żaden profesjonalista (albo osoba która zna się na programowaniu) nie będzie chciała płacić (bo Notch nie wyklucza abonamentu) żeby zaprogramować swój stateczek, tak aby ostrzelał stateczek wroga.

W modach często zawarte są rozwiązania, które będą pasować niewielkiej grupce ludzi. Dlatego każdy patch, i content jest przemyślany, żeby się nie okazało, że 5 milionom ludzi się to nie podoba. A jak ktoś chce coś, czego nie dodał producent, to tworzy/ściąga moda. Proste tongue.gif

Taa....Wielu osobom bardzo odpowiada to, że mc robi coraz większe korki w stronę mmo-rpg (co bardzo dobrze widać po forach) :P.

Panowie(i panie), którzy robią mody mają widać dużo czasu biggrin_prosty.gif

Tylko, że dla nich to praca, zresztą w której zarabiają ciężkie pieniądze. Moderzy to w większości normalni ludzie, którzy poświęcają każdą swoją wolną chwilę na swoje hobby. Kto tu ma więcej czasu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minecraft nie jest grą wiecznie nieskończoną tylko wiecznie rozwijaną, a to różnica. Czemu, co poniektórzy, uważacie, że jest niedokończona? Przecie można w nią normalnie grać, wykorzystywać w pełni wszystkie jej opcje, zasoby i możliwości. Co jakiś czas wychodzą patche dodającd trochę nowego contentu więc Minecraft jest wciąż rozwijany a nie niedokończony.

Ten (ta? to?) 0x10c (ależ nazwa) mnie zaciekawił(o). Takie programowanie własnego statku może być nawet ciekawe. Jeśli abonament będzie tylko na multi a w singlu będzie można pograć za darmo to przetestuję, ale abonamentu płacić nie zamierzam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem jednym z tych, którzy nie rozumieja fenomenu Minecrafta. 0x10c jednak mnie zainteresował dużym naciskiem na aspekty inzynieryjne i rozbudowaną wirtualną ekonomią. No i mechanika obsługiwania statków kosmicznych też jest wyjątkowo ciekawa. Będę się przyglądał temu projektowi i mam nadzieję, że będzie sie w niego grał lepiej niż w Minecrafta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja fenomen minecrafta zrozumiałem. po prostu nie mam wyobraźni - wygląda na to, że 0x10c będzie mi się łatwiej zainteresować. niepokoi info o abonamencie, to w multi przecież minecraft dawał najwięcej frajdy.

co do nazwy, to nie będzie już prostego wymawiania 'gramy w majnerkraftera?' :<

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Xardas80

Cały team? 3-5 osób?

@LKAvallon

Ulepszana jest, ale w jakim tempie i z jakim skutkiem? Każdy update to kilka zmian i kolejne bugi, a wystarczy popatrzyć na mody jakie ludzie robią za darmo i ile one oferują. A firma która zarobiła dziesiątki milionów dodaje do gry kilka nowych klocków i parę mobów.

Gry indie, czyli tworzone bez ogromnego planu biznesowego, opasłych dokumentacji, setek zaangażowanych osób tak już po prostu powstają. ŻADNE duże studio nie mogłoby pozwolić sobie na taką grę, wydawca po zobaczeniu pomysłu by zapewne ją ubił... A jeżeliby powstała to nie mielibyśmy możliwości tworzenia diamentowych narzędzi bez zakupu DLC za jedyne 10$.

Minecraft to był ich pierwszy projekt. Do tego Java nie jest taka łatwa w kompilacji i przy zmianie jednych rzeczy powstają inne błędy. :P

Panowie(i panie), którzy robią mody mają widać dużo czasu :D Po drugie mody są cały czas dopracowywane i na to racz zwrócić uwagę też mają błędy. Notch działa ostrożnie, bo to co dodają do gry może być łudząco podobne do niektórych modów i tego chcą uniknąć. Rozumiesz?

Co do ich nowej gry to ja nie jestem ,,super" zainteresowany, choć projekt wydaje się ciekawy. Gra bez tekstur? Zobaczymy, czy to wypali :P

Gwoli ścisłości, Notch używa Javy bo jest właśnie łatwiejsza w kompilacji i debbugowaniu. :)

Gra mnie bardzo zaciekawiła, pieniążki już czekają na paypalu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tu macie wersję 1.0, która dalej ma wady bety, ja już nie pracuję nad grą, mam ileś milionów na koncie, ale nawet nie wiem dokładnie ile i wolę wyskoczyć z ufundowaniem Psychonauts 2, niż zatrudnić ludzi, którzy będą ze mną tworzyć gry. Aha, i będę robił grę o statku kosmicznym!"

Pokaż mi grę która nie ma bugów. MC jest stale ulepszany więc za każdym razem wchodzą poprawki i bugów których jest ilość bardzo mała ciągle maleje po za tym nie zdarzyło mi się jeszcze żeby te wielkie straszne bugi tak bardzo przeszkadzały w grze. Jedynymi tego przypadkami była wersja Alpha a już nawet w Becie nie miałem żadnych problemów z MC.

Aha no i jak to jest mircyn że tak bardzo narzekasz na minecrafta jaki to jest be a masz w niego przegrane 166 godzin ? -.-

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Bo to nie jest tak, że ja jestem jakimś antyfanem Minecrafta czy samego Notcha - mnie bardziej chodzi o to, że gra, o tak wielkim potencjale, nie jest należycie traktowana przez ich twórców. Nie potrafię po prostu pojąć, że inni tego nie postrzegają tak jak ja. Gra jest fajna, da się grać (przez 170 godzin, albo i więcej :P) niech już będzie, że ciągle ulepszana i poprawiana i nikt niczego więcej nie obiecywał - ale czy aż tak trudno sobie wyobrazić, szczególnie patrząc na różne mody, chocby i na te najprostsze, dodające tylko nowe bloki, o ile lepsza mogłaby ona być? Pewnie, że można być zadowolonym z tego co MC oferuje, ale czy nie byłbyś zadowlony bardziej, gdyby oferował więcej?

Jeżeli z 0x10c będzie podobnie, a na to wygląda, to nie jestem zainteresowany. Bo z pieniędzy, które zarobił MC mogłoby powstać coś wielkiego (nowy, lepszy Minecraft na przykład :P), ale niestety Notch woli sobie samotnie (lub z pomocą paru kolegów z Mojang, jeśli pozwoli mu na to jego ego) zrobić gierkę indie, niż poważną grę z budżetem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mircyn - ale ja nie rozumiem o co Ci w ogóle chodzi... Gra jest ukończona - ma początek, rozwinięcie i zakończenie, w dodatku wszystko jest grywalne i się nie wykrzacza do pulpitu co pięć minut... Więc?

A że mody dodają zawartość? Przecież to jest normalne dla modów, na tym to polega. Mógłbyś sarkać na twórców absolutnie każdej gry, która wspiera modding, że "wypuszczają niedokończoną grę, bo wystarczy popatrzeć na mody, o ile lepsza by mogła być".

Co do 0x10c - przyglądam się projektowi z niewielkim uniesieniem brwi. Zapowiada się ciekawie i zagadkowo ("czy da się w komputerze programowym w 0x10c zaprogramować 0x10c, w którym - na komputerze pokładowym - zrobi się 0x10c?"), aczkolwiek troszkę się boję, że grafika tym razem będzie "niełykalna". Minecraft miał tę stylistykę "starych, dobrych" gier 2D i to mu - IMO - wyszło mocno na zdrowie. Tymczasem 0x10c - sądząc po screenach - będzie w stylu pierwszych gier trójwymiarowych, a więc w stylu, który mnie kompletnie odrzuca...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...