Skocz do zawartości
Gość CRD

Fallout (seria)

Polecane posty

było ?:

o zapowiedzi Fallout 3 - Bethesda Softworks w końcu ujawnia nieco więcej szczegółów na temat swojej najnowszej produkcji. Gra rozpoczyna się wraz z narodzinami naszego bohatera. Wybieramy jak będzie on wyglądał za 19 lat, a następnie przechodzimy kolejne tutoriale patrząc przy okazji jak nasz malec dorasta. W wieku 2 lat uczymy się chodzić, gdy mamy 10 lat poznajemy tajniki walki oraz interfejs. Wraz z ukończeniem 16 roku życia bierzemy udział w teście, dzięki któremu dopakujemy umiejętności uznawane prze nas za najbardziej przydatne. Gdy kończymy 19 lat rozpoczynamy naszą przygodę.

Wybór umiejętności ma być bardzo ważny - niektóre spowodują zamknięcie przed nami wybranych questów. Kamera będzie osadzona za naszym bohaterem, podobnie jak w Resident Evil 4. Promieniowanie jest niemal wszędzie poza Vault - miejsce, w którym to wychowała się nasza postać. Naszą energię będzie można uzupełnić konsumując jedzenie, czy pijąc wodę, jednak trzeba uważać na stopień ich napromieniowania (szczególnie tyczy się to wody). Wszelkiego rodzaju rany czy złamania będą mogły zostać usunięte tylko przez doktora lub za pomocą zestawu chirurgicznego. Wszelkie urazy należy leczyć jak najszybciej, gdyż osłabią one naszą postać.

źródło - gameonly.pl

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BioOrc

No co Ty? Chcesz złamania świętej tradycji RPGów ;)("bez patchów nie dotykaj" ;))? Przecież i Bethesda (np. słynny Buggerfall :D) i Fallouty mają bogatą historię jeśli chodzi o przeboje z wersjami retail :). I to nie może się zmienić ;), F3 musi trafić na półki sklepowe zabugowany ;), bo inaczej zniweczy dorobek gatunku z jakiś 10-11 lat ;). A tego nie ośmielili się nawet zrobić twórcy Gothica ;).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, to koniec. Dla mnie istnieje tylko Fall 1 i 2, nie jest ważna grafika, efekty, tylko fabuła, klimat, wielowątkowość i niesamowity humor, który nawiązuje do wielu rzeczy niekoniecznie związanych z postnuklearnym światem (pamiętacie zdjęcie Elvisa w spodku obcych, albo most śmierci?) A z tego co widzę, na świat przyjdzie The Elder Scrolls:Fallout. Może będzie klimatyczny, może będzie świetnie wyglądał, może nawet fabuła będzie niezła... ale to nie będzie fallout. Życzę wszystkim osobom optymistycznie nastawionym do tego projektu dobrej gry, że nie zawiodą się i będzie się fajnie grało, a że ja jestem pesymistą (w tym przypadku-ale też z natury) to nie nastawiam się jakoś specjalnie i oczekuję kolejnego strzeladła z elementami (prawdopodobnie bardzo rozwiniętymi) RPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, to koniec. Dla mnie istnieje tylko Fall 1 i 2, nie jest ważna grafika, efekty, tylko fabuła, klimat, wielowątkowość i niesamowity humor, który nawiązuje do wielu rzeczy niekoniecznie związanych z postnuklearnym światem (pamiętacie zdjęcie Elvisa w spodku obcych, albo most śmierci?) A z tego co widzę, na świat przyjdzie The Elder Scrolls:Fallout. Może będzie klimatyczny, może będzie świetnie wyglądał, może nawet fabuła będzie niezła... ale to nie będzie fallout. Życzę wszystkim osobom optymistycznie nastawionym do tego projektu dobrej gry, że nie zawiodą się i będzie się fajnie grało, a że ja jestem pesymistą (w tym przypadku-ale też z natury) to nie nastawiam się jakoś specjalnie i oczekuję kolejnego strzeladła z elementami (prawdopodobnie bardzo rozwiniętymi) RPG

Szczeże mówiąc ciągle nie rozumiem dlaczego zmiana kamery ma od razu zniszczyć grę. Dla mnie to drobna przesada. Jeżeli będzie klimat Fallouta, fabuła chociaż równa Falloutom, i humor Fallouta to dla mnie jak najbardziej będzie Fallout.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, Bethesda + Fallout 3 = arcydzieło, kropka. Twórcy mojego ulubionego cyklu tworzący trzecią część mojego drugiego ulubionego cyklu, lepiej sobie tego nie mogłem wymarzyć...

Niestety, prawdą pewnie też będzie, że Bethesda + Fallout 3 = arcydzieło nie na mój komputer. Ale mam nadzieję, że po pewnym czasie pokaże się coś w stylu FallOld 3, co pozwoli mi grać na komputerze, który będę miał po wyjściu tej gry... (czyli pewnie przestarzałym o jakieś dwa lata)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę popieram Pifka co do tego strzeladła... bo w f1 i w f2 to czy trafimy zależało od czynników bohatera, a w fpp bedzie to zależało od naszego refleksu i szybkiego klikania myszką (tak jak w oblivionie czy wspomnianym stalkerze). A z drugiej strony

mamy rok 2007 i żaden producent który nie chce sie pogrążyć nie zrobi gry w rzucie izometrycznym... bo taki obraz gry przechodzi już do lamusa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie izo, to np. jak w Dungeon Siege'u: 3D z możliwością obrotu, ale z jakąś podziałką, żeby można było grać spokojnie na tury-to byłoby coś! Ale niestety, Beth podąża własną ścieżką, której kilka osób nie jest w stanie zmienić...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z drugiej strony

mamy rok 2007 i żaden producent który nie chce sie pogrążyć nie zrobi gry w rzucie izometrycznym... bo taki obraz gry przechodzi już do lamusa.

Powiedz to Blizzardowi i fanom cyklu Diablo i Starcrafta. Idąc takim tokiem rozumowania D3 i Star2 powinny być shooterami FPP. Prawda jest taka, że Bethesda nie potrafi zrobić innej gry niż FPP slasher/action rpG (pisownia zamierzona).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz to Blizzardowi i fanom cyklu Diablo i Starcrafta. Idąc takim tokiem rozumowania D3 i Star2 powinny być shooterami FPP.

O ile dobrze mi wiadomo, to wydany został - lecz nie na PC - StarCraft: Ghost, który z powodzeniem można zaliczyć do strzelanek typu Third Person Perspective.

Jest jeszcze Hellgate: London, który tworzą osoby będące niegdyś w ekipie Blizzarda, dzięki czemu grę nazywa się nieoficjalnie nowym Diablo z akcją osadzoną w przyszłości, ale ja tu mówię chyba wszystko co każdy szanujący się gracz dobrze wie.

Nie rozumiem także, co to za bzdurę właśnie wymyśliłeś - Role Playing Game to jedno i nie musi tu istnieć rzut izometryczny (czego świetnie dowiódł Morrowind), a w strategii bez czegoś takiego się raczej nie obejdzie. I mówię tu o zarządzaniu dziesiątkami oddziałów, a nie o czymś na kształt Operation Flashpoint, gdzie masz pod komendą żołnierzy ze swojej grupy i wydajesz im polecenia. (To nawet ciekawy pomysł - jak w Fallout Tactics móc kierować w ten sposób drużyną Bractwa na polu walki...) Bethesda nie potrafi zrobić gier innych niż te, które robi? Być może, ale przynajmniej robi to co umie najlepiej i wszyscy na tym dobrze wychodzą.

Jak będzie z Falloutem III - czas pokaże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie SC2 jest tu dobrym przykładem - będzie bez rewolucji ale na miarę nowych czasów, bo po co zmieniać coś doskonałego. Nie liczy się w jakiej perspektywie jest gra ale czy jest dobra. Rzut izometryczny w Silent Stormie był bardzo fajny, dlaczego nie miałby być taki w F3?

O ile dobrze mi wiadomo, to wydany został - lecz nie na PC - StarCraft: Ghost, który z powodzeniem można zaliczyć do strzelanek typu Third Person Perspective.

>>>Jak również z powodzeniem można go zaliczyć do niezbyt udanych tytułów.

Jest jeszcze Hellgate: London, który tworzą osoby będące niegdyś w ekipie Blizzarda, dzięki czemu grę nazywa się nieoficjalnie nowym Diablo z akcją osadzoną w przyszłości, ale ja tu mówię chyba wszystko co każdy szanujący się gracz dobrze wie.

>>>Jak na razie jak patrzę na filmiki to widzę takiego ładniejszego Painkillera, co mnie optymistycznie nie nastawia do Hellgate'a. No ale zobaczymy. Co do tego nieoficjalnego mówienia że to nowe Diablo to zapewne sami twórcy chcieliby by tak było i pewnie to oni o tym mówią - ale czy tak będzie to raczej wątpię - wolę poczekać na D3 od Blizzarda.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem także, co to za bzdurę właśnie wymyśliłeś - Role Playing Game to jedno i nie musi tu istnieć rzut izometryczny (czego świetnie dowiódł Morrowind), a w strategii bez czegoś takiego się raczej nie obejdzie.

Nic nie wymyślam tylko odnoszę się do słów Pawciak2000 jak i jednego z pracowników Bethesdy który podobnie stwierdził na forum F3 że rzut izo jest przestarzaly i produkty tworzone z takim widokiem są niszowe i niezyskowne, a przyszłość to tylko FPP. I podobnie jak tam podałem przykład Blizzarda i ich gier.

Problem nie leży po stronie przestarzałego widoku tylko braku umiejętności lub strachu przed nowymi wyzwaniami po stronie Beth.

Ale niestety, Beth podąża własną ścieżką, której kilka osób nie jest w stanie zmienić...

Nie tylko kilka ale i prawie cały fanbase Falouta, który IMHO powinien być grupą docelową produktu.

Bethesda nie potrafi zrobić gier innych niż te, które robi? Być może, ale przynajmniej robi to co umie najlepiej i wszyscy na tym dobrze wychodzą.

No poczekamy z tym do wydania F3 czy wszyscy dobrze wyjdą, zarówno fani jak i Beth. Bo na razie to stworzyli tylko serię Elder Scrolls.

I nie jestem pewny czy robią to co robią najlepiej, raczej nie spotkałem się z wypowiedziami na żadnym forum gdzie wymieniano najlepsze gry crpg by ktokolwiek wymienił morra czy obliviona pośrod Falloutów, Baldurów, Planescape'a, czy KoToRów. Palma pierszeństwa wśród crpg nadal w rękach ś.p BIS :twisted:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>Jak również z powodzeniem można go zaliczyć do niezbyt udanych tytułów.

Nie grałem, więc nie będę oceniał. To było tylko stwierdzenie, że Blizzard próbował już stworzyć coś podobnego w oparciu o świat StarCrafta. Jak mu wyszło to już inna bajka. Mnie chodzi o sam fakt.

>>>Jak na razie jak patrzę na filmiki to widzę takiego ładniejszego Painkillera, co mnie optymistycznie nie nastawia do Hellgate'a.

Ja się wcale nie nastawiam na Hellgate'a. Chciałem tylko pokazać, że są gry robione przez współtwórców Diablo, które wykorzystują już teraz widok z pierwszej osoby. Czy to się sprawdzi? We shall see...

Co do tego nieoficjalnego mówienia że to nowe Diablo to zapewne sami twórcy chcieliby by tak było i pewnie to oni o tym mówią - ale czy tak będzie to raczej wątpię

Przypuszczam, że chodzi tu raczej łańcuch skojarzeń. Ludzie z Flagship tworzący Hellgate'a pracowali przy Diablo, a i sam Bill Roper podkładał głos pod Diabła. Może mają oni nieco inną wizję od Blizzarda, ale sam fakt, że kiedyś do niego należeli działa mocno na wyobraźnię.

wolę poczekać na D3 od Blizzarda.

To tylko moje spekulacje, ale bardzo możliwe, że prace nad Diablo III rozpoczną się zaraz po zakończeniu StarCrafta II.

Nic nie wymyślam tylko odnoszę się do słów Pawciak2000 jak i jednego z pracowników Bethesdy który podobnie stwierdził na forum F3 że rzut izo jest przestarzaly i produkty tworzone z takim widokiem są niszowe i niezyskowne, a przyszłość to tylko FPP.

Może przesadziłem nieco z reakcją, ale wyjaśnię o co mi konkretniej chodziło - Pawciak2000 (podobnie jak pracownik Bethesdy) mieli na myśli Fallouta, który jest RPGiem. Teraz wchodzisz ty ze swoim StarCraftem II przeniesionym do widoku FPS. Nie mieszaj do tego strategii, bo co się może (acz nie musi) sprawdzić w grze Role Playing, to jest już zupełnie chybione w Real Time Strategy. It's a long shot.

I podobnie jak tam podałem przykład Blizzarda i ich gier.

Przykład StarCrafta II uważam za chybiony, a Diablo III jeszcze nie zostało nawet oficjalnie ogłoszone, więc nie ma tu żadnych przykładów. Ja za to wskazałem ci Ducha, który jest produktem Blizzarda, a Hellgate'a możemy w sumie pominąć, bo nie jest oznaczony marką Śnieżnej Zamieci.

No poczekamy z tym do wydania F3 czy wszyscy dobrze wyjdą, zarówno fani jak i Beth.

I find your lack of faith disturbing.

I nie jestem pewny czy robią to co robią najlepiej, raczej nie spotkałem się z wypowiedziami na żadnym forum gdzie wymieniano najlepsze gry crpg by ktokolwiek wymienił morra czy obliviona pośrod Falloutów, Baldurów, Planescape'a, czy KoToRów.

Morrowind jest świetną grą, choć możesz stwierdzić inaczej - jednak (według mnie) za mały nacisk postawiono w nim na odgrywanie, więc przegrywa pod względem fabuły, bohaterów niezależnych, dialogów, zadań czy choćby "żywości" świata. Bethesda mimo wszystko swój wkład w rynek RPGów ma - ciekawi mnie jak sobie poradzą z Falloutem, bo wyzwanie jest ogromne.

Palma pierszeństwa wśród crpg nadal w rękach ś.p BIS

Tego nie neguję, ale Black Isle Studio jest martwe, a martwi nie tworzą przyszłości. Szanuję ich za wkład w rynek gier RPG, ale teraz nowi muszą przejąć pałeczkę i zmierzyć się z poprzeczką, którą ich poprzednicy ustawili niezwykle wysoko.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z drugiej strony

mamy rok 2007 i żaden producent który nie chce sie pogrążyć nie zrobi gry w rzucie izometrycznym... bo taki obraz gry przechodzi już do lamusa.

Widzisz podobnie wypowiedział się Bethesdowiec : No games are made in isometric these days or if they are they neither good selling nor popular

Była to odpowiedź na zarzut że nie wzięli pod uwagę zdania fanów odnośnie widoku. Stąd przykład Diabelka niech będzie II i starcrafta. Jak można stwierdzić że izometryka odchodzi skoro całe gatunki się na takim widoku opieraja.

I find your lack of faith disturbing.

Hmm jeśli się kupuje prawa do znanej marki i kompletnie zmienia koncepcje i ma gdzieś zdanie fanów to nie ma co liczyć na pełne zaufanie. Na razie z informacji które są wypuszczane maluje sie obrac "Elder Scrolls: Fallout" czy "Oblivion with guns". Nie zrozum mnie źle sama w sobie gra na pewno będzie co najmniej dobra, w to nie wątpię.

Ale mamy do czynienia z wyrobioną marką i numerkiem 3 w tytule. To już nie będzie spinoff jak Tactics, tylko sequel i zawsze przez pryzmat F1&2 będzie postrzegany.

Morrowind jest świetną grą, choć możesz stwierdzić inaczej - jednak (według mnie) za mały nacisk postawiono w nim na odgrywanie, więc przegrywa pod względem fabuły, bohaterów niezależnych, dialogów, zadań czy choćby "żywości" świata. Bethesda mimo wszystko swój wkład w rynek RPGów ma - ciekawi mnie jak sobie poradzą z Falloutem, bo wyzwanie jest ogromne.

Zabawne że wymieniasz właśnie Morka a nie Obliviona ;) Elder scrolls sznuje jako serię bardziej za Daggerfalla niż obecne produkcje. Choć Morek jeszcze jest całkiem strawny to Obek już jest zwykłą papką dla mas i z RPG zostało tylko PG.

Problem polega na tym że Beth nie chce sobie poradzić z Fallem tylko wcisnąć go na siłe w buty Obliviona.

Tego nie neguję, ale Black Isle Studio jest martwe, a martwi nie tworzą przyszłości.

Khem khem -> OBSIDIAN :!: Chris Avelone i spółka :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wogóle wyszło?

Sprawdziłem i wyszło na to, że datę premiery przesunięto na nieznany termin. Mój błąd. Żałuję, że sam nie zbadałem tej sprawy głębiej. Informacja tutaj.

Była to odpowiedź na zarzut że nie wzięli pod uwagę zdania fanów odnośnie widoku. Stąd przykład Diabelka niech będzie II i starcrafta. Jak można stwierdzić że izometryka odchodzi skoro całe gatunki się na takim widoku opieraja.

Wiesz o czym sobie wczoraj pomyślałem? Martwimy się widok izometryczny. Dlaczego nikt nie zadaje sobie pytania jak będą wyglądać linie dialogowe, rozmowy z NPCami, czy będzie możliwość przyłączenia do drużyny bohaterów niezależnych, jak skonstruowane zostaną zadania czy chociażby fabuła gry. Problem tkwi teraz w tym ile będzie Role Playing w tej grze, czy Bethesdzie uda się ożywić świat Fallouta.

I zgadzam się, że twierdzenie iż widok izometryczny umiera jest brednią. Nie wyobrażam sobie strategii z pierwszej osoby... choć... to byłby szalony i niezwykle interesujący pomysł.

Zabawne że wymieniasz właśnie Morka a nie Obliviona

W Morrowinda grałem, więc mogę go oceniać.

Choć Morek jeszcze jest całkiem strawny to Obek już jest zwykłą papką dla mas i z RPG zostało tylko PG

Jeśli kiedyś kupię Obliviona, to wtedy chętnie skonfrontuję moje zdanie z twoim. Do tego czasu będę milczał.

Khem khem -> OBSIDIAN Chris Avelone i spółka

Ale to Bethesda wykupiła prawa do Fallouta 3, 4 oraz 5.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz o czym sobie wczoraj pomyślałem? Martwimy się widok izometryczny. Dlaczego nikt nie zadaje sobie pytania jak będą wyglądać linie dialogowe, rozmowy z NPCami, czy będzie możliwość przyłączenia do drużyny bohaterów niezależnych, jak skonstruowane zostaną zadania czy chociażby fabuła gry. Problem tkwi teraz w tym ile będzie Role Playing w tej grze, czy Bethesdzie uda się ożywić świat Fallouta.

Dialogi mają wykorzystywać system Obliviona. tylko ze na razie nie wiadomo czy w sensie systemu drzewek jak... w każdym jednym rpg:) czy w sensie treści. Jeśli ten pierwszy to... nie wiem bo co to mówili bo nie wyobrażam sobie inaczej technicznie rozwiązanych dialogów. A jeśli to drugie to no cóż dostaniemy pojedyncze słówka zamiast ciekawych pełnych odpowiedzi i chodzące wikipedie zamiast NPC.

Będzie można wynająć sobie sojuszników, więc o NPCach jak w F1/2 szczególnie 2 mozna zapomnieć. Gram ma się opierać na jednej postaci. A szkoda bo fajnie się grało półinteligentnym wieśniakiem do spółki z Sulikiem konsultującym wszystko z kością dziadka :D

Zadania podobno mają mieć kilka rozwiązan sztampowy przyklad podany to walka/rozmowa/przekradanie sie w momencie napotkania grupy wrogow pilnujacych czegos. No mam nadzieje ze questy nie ogranicza sie do napotykania kolejnych grup wrogow pilnujacych zgubionej szczotki do butow jakies staruszki ktora jest slepa glucha i sepleni ale ma dla nas bardzo wazne informacje :twisted:

I mam tez nadzieje ze rozwiazanie takiego questu nie ograniczy sie do taktyki:

- staruszka->quest->spotykamy wroga ->przekradamy sie->exp-> wracamy i gadamy-> exp -> wracamy znowu i zabijamy wszystkich ->exp-> lyzka do butow -> staruszka-> kolejna staruszka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę popieram Pifka co do tego strzeladła... bo w f1 i w f2 to czy trafimy zależało od czynników bohatera, a w fpp bedzie to zależało od naszego refleksu i szybkiego klikania myszką (tak jak w oblivionie czy wspomnianym stalkerze).

Widać, że masz mocno okrojoną wiedzę o aktualnej budowie F3. To, że będzie FPP nie oznacza, że nie będzie już tur. Bethesda wprowadziła system VATS, który ma działać na zasadzie, że można włączyć tryb Turowy podczas walki i mamy normalne pkt. akcji a jak nam się skończą to możemy wybrać:

-wyłączamy tury i walczymy w czasie rzeczywistym, czekając na odnowę AP jednak w tym trybie trwa to dość długo.

-ustawiamy tryb, w którym przeciwnik ma turę a my cierpliwie czekamy na to, co on zrobi dopóki nie odnowią się nasze AP (w tym trybie trwa to znacznie krócej). Nic też nie będzie zależało od naszej celności, ponieważ postacie nadal będą miały podział na części ciała i nadal będą procenty szansy na trafienie, które będą nam się ładnie pokazywały jak tylko wycelujemy we wroga.

Nie tylko kilka ale i prawie cały fanbase Falouta, który IMHO powinien być grupą docelową produktu.

Wręcz przeciwnie. Gdyby fani byli grupą docelową to Bethesda mogłaby sobie od razu grę odpuścić, bo dla fanów najlepiej by było jak by nie zmieniali kompletnie nic, to wtedy każdy fan byłby zadowolony. Problem w tym, że sami fani to za mało, żeby zwróciły się koszty gry. W dzisiejszych czasach, Fallout wymagał zmian, co prawda mi też się trochę nie podoba rezygnacja z rzutu izometrycznego, ale to nie koniec świata jak na razie wygląda na to, że budowa gry wciąż będzie przypominała starego dobrego Fallouta.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że masz mocno okrojoną wiedzę o aktualnej budowie F3. To, że będzie FPP nie oznacza, że nie będzie już tur. Bethesda wprowadziła system VATS, który ma działać na zasadzie, że można włączyć tryb Turowy podczas walki i mamy normalne pkt. akcji a jak nam się skończą to możemy wybrać:

-wyłączamy tury i walczymy w czasie rzeczywistym, czekając na odnowę AP jednak w tym trybie trwa to dość długo.

-ustawiamy tryb, w którym przeciwnik ma turę a my cierpliwie czekamy na to, co on zrobi dopóki nie odnowią się nasze AP (w tym trybie trwa to znacznie krócej). Nic też nie będzie zależało od naszej celności, ponieważ postacie nadal będą miały podział na części ciała i nadal będą procenty szansy na trafienie, które będą nam się ładnie pokazywały jak tylko wycelujemy we wroga.

VATS to nie tury a jedynie system celowania, walki odbywają się normalnie w czasie rzeczywistym a pauze wlaczamy tylko do przycelowania w konkretna czesc ciala za AP. Tyle. Beth nic wiecej na temat walki nie udostepnila.

Wręcz przeciwnie. Gdyby fani byli grupą docelową to Bethesda mogłaby sobie od razu grę odpuścić, bo dla fanów najlepiej by było jak by nie zmieniali kompletnie nic, to wtedy każdy fan byłby zadowolony. Problem w tym, że sami fani to za mało, żeby zwróciły się koszty gry. W dzisiejszych czasach, Fallout wymagał zmian, co prawda mi też się trochę nie podoba rezygnacja z rzutu izometrycznego, ale to nie koniec świata jak na razie wygląda na to, że budowa gry wciąż będzie przypominała starego dobrego Fallouta.

Hmm to w takim razie po co kupowac licencje skoro chce sie stworzyc zupelnie inna gre tylko w podobnej scenerii post-apokalipsy? Zawsze myslalem ze sequele tworzy sie glownie z mysla o grzeszy oddanych fanow serii ktorzy daja pewnosc ze tytul dobrze sie sprzeda. Fani Fallout to ogromna grupa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co przeczytałem, ten temat praktycznie przestał mnie interesować, ale widzę, że nagle "ożył" więc wracam.

VATS to nie tury a jedynie system celowania, walki odbywają się normalnie w czasie rzeczywistym a pauze wlaczamy tylko do przycelowania w konkretna czesc ciala za AP. Tyle. Beth nic wiecej na temat walki nie udostepnila.

No właśnie, a poza tym Piccolo, jak ty sobie wyobrażasz tryb turowy w fpp? Jeden krok naprzód to jeden punkt akcji? Więc jak-raz wciskamy "w", potem chcemy iść na bok, jednocześnie wciskamy "w" i "d"? Fpp to tryb do gry raczej dynamicznej prawda? Prawda, są gry taktyczne w tym trybie, ale tam zawsze coś sie dzieje. Tury, to jak gra w szachy, spokojna analiza sytuacji, wybór działania-nic na "łapu-capu" Tury w fpp to PORONIONY pomysł. Do tego, potrzebna jest mysz, a nie klawirka.

Co do klimatu-może być boski, linie dialogowe mogą być nieziemskie, fabuła wciągająca jak odkurzacz Electrolux ale w fpp to NIE BĘDZIE FALLOUT. To będzie super gra, ale nie fallout-a co do tego, że gra będzie świetna mam wątpliwości, które powoli zmieniają się w pewność :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to w takim razie po co kupowac licencje skoro chce sie stworzyc zupelnie inna gre tylko w podobnej scenerii post-apokalipsy? Zawsze myslalem ze sequele tworzy sie glownie z mysla o grzeszy oddanych fanow serii ktorzy daja pewnosc ze tytul dobrze sie sprzeda. Fani Fallout to ogromna grupa.

Może i są ogromną grupą ale bazujac tylko na nich raczej sukcesu kasowego gra by nie odniosła. Poza tym ja nie mówię tutaj o kompletnym olaniu fanów gry a jak narazie tego Bathesda nie zrobiła. Jedyne co zrobili to zmiana widoku o co już połowa świata robi wielkie fochi bo to już nie Fallout. Moim zdaniem to głupie myślenie no, ale to już wasza sprawa. W produkcji gry pomagają ludzie którzy tworzyli poprzednie 2 części więc dialogi raczej straszne nie będą.

Co do VATS

Co do VATS to doszedlem do wniosku, że Walcząc VATS amy aktywną pauze podczas ktorej da sie wykonać kilka akcji - teraz jeśli AP zjada do 0 to pauza się wyłącza i można :

a) strzelać/biegać dalej ale na odnawianie AP w rozsądnym tempie nie ma co liczyć

B) stać jak kołek (bo niby tura tamtych) i czekać na szybciutko odnawiające się AP

czyli mamy pistolet i walke z :

1) mrówą - nie włączamy nawet VATS'a tylko dajemy fire raz czy trzy razy

2) Super Mutem - odpalamy VATS strzelamy raz w oko i chowy sie za ściana po czym wyłączamy VATS i stomy w bezruchu - mutek podchodzi a nam ładują się AP - wracamy do VATS i pakujemy z bliska po oczach i ew znów sie chowamy

3) Raider - Odpalamy VATS - strzelamy w ręke - wchodzi krytyk i tamten nie ma broni - Wyłączamy VATS i pakujemy dalej w bezbronnego raidera

Jest to post forumowicza z forum Gamelog i mniej więcej tak mamy tam nadzieję, że będzie ten VATS wyglądał i byłoby to całkiem dobre rozwiązanie (no fakt w poprzednim poście troche to pomieszałem bo poruszać się byłoby chyba faktycznie ciężko).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piccolo, ja napisałem prawdę i tylko prawdę. Tury w fpp to pomysł tak kretyński jak mundurki w szkołach! A ten cały VATS to inaczej po prostu aktywna pauza. A po co to komu? Te procenty i kretyństwa skoro to FPP!!! A procent to miernik szansy trafienia! Wiec po co to? Jeśli chodzi o walkę w f3 to będzie strzeladło i tyle. Ja chciałbym fallouta 3 w postaci takiej jak Dungeon Siege (3d z obrotową kamerą) bo ten widok z pewnoscią nie jest przestarzały. Niestety to nierealne marzenia i nie zostaną zrealizowane. Myślę że każdy z nas chciałby innego fallouta 3 i betheseda nie jest w stanie zrobić gry która wszystkich zadowoli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądam tutaj od czasu do czasu i odnoszę taki wrażenie, że dla niektórych połączenie widoku fpp i tur jest niemożliwe. W związku z tym proponuję taki eksperyment - zdobyć jakąś "antyczną" grę cRPG (coś z cyklu M&M albo któregoś Dungeon Mastera) i przekonać się, w jakim trybie są tam rozgrywane pojedynki z przeciwnikami.

Ponadto - było kilka RTSów, które oferowały widok fpp/tpp (Armor Command, Battle Zone, Machines), więc tak na dobrą sprawę nie ma rzeczy niemożliwych :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piccolo, ja napisałem prawdę i tylko prawdę. Tury w fpp to pomysł tak kretyński jak mundurki w szkołach! A ten cały VATS to inaczej po prostu aktywna pauza. A po co to komu? Te procenty i kretyństwa skoro to FPP!!! A procent to miernik szansy trafienia! Wiec po co to? Jeśli chodzi o walkę w f3 to będzie strzeladło i tyle. Ja chciałbym fallouta 3 w postaci takiej jak Dungeon Siege (3d z obrotową kamerą) bo ten widok z pewnoscią nie jest przestarzały. Niestety to nierealne marzenia i nie zostaną zrealizowane. Myślę że każdy z nas chciałby innego fallouta 3 i betheseda nie jest w stanie zrobić gry która wszystkich zadowoli.

Ehh czyli tak: zmieniają widok w grze to jest źle, ustawiają szanse na trafienie i jako tako turową walkę, żeby coż z Fallouta zachować to też jest źle... to kiedy na Boga będzie dobrze ? Poza tym teraz mylisz pojęcia FPP z FPS. FPP to First Person Perspectiv czyli mówimy tu o widoku w grze a FPS to First Person Shooter czyli dopiero tutaj mówimy o rodzaju gry. Fallout 3 nie mus być FPS nastawiony na akcję tylko dlatego bo ma widok FPP. Będzie to raczej cRPG z widokiem FPP więc nie wiem dlaczego taki sposób strzelania ma być beznadziejny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto - było kilka RTSów, które oferowały widok fpp/tpp (Armor Command, Battle Zone, Machines), więc tak na dobrą sprawę nie ma rzeczy niemożliwych :).

Wydaje mi się, że ten argument trochę tu nie pasuje. Dlaczego? To bardzo proste: w Battle Zone grałem-super giera, ale czy to jest RPG? Nie. Czy tam są tury? Nie. Nie mówie, że fpp nie pasuje-przeciwnie. Ale czy ta sama gra byłaby tak samo fajna, gdyby były w niej tury? Warto się nad tym zastanowić. Więc to raczej chybiony argument. Co do M&M, jakoś ten cykl do mnie nigdy nie przemawiał, w Dungeon Mastera nie grałem-nie wypowiadam się na tem temat.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym ja nie mówię tutaj o kompletnym olaniu fanów gry a jak narazie tego Bathesda nie zrobiła.

Podaj JEDEN postulat fanów który Beth wzięła pod uwagę.

Cytat :If you are a fan who is adamantly against some significant changes to the way gameplay occurs in the Fallout series, I'm going to tell you right now and save you the disappointment: I don't think you'll like Fallout 3.

w skrócie If you are a fan (...) I don't think you'll like Fallout 3.

polecam artykół: http://www.nma-fallout.com/article.php?id=37054

W produkcji gry pomagają ludzie którzy tworzyli poprzednie 2 części więc dialogi raczej straszne nie będą.

Kto?! Nazwiska! Z tego co wiem jeden z dialogistów F2 złożył podanie do Bethesdy i został odrzucony. Nie pamiętam Nazwiska jeśli sobie przypomne zamieszcze.

Jest to post forumowicza z forum Gamelog i mniej więcej tak mamy tam nadzieję, że będzie ten VATS wyglądał

A potem spotykamy Deathclawa. On na nas szarżuje, a my strafe'ujemy odbijamy się od ściany i ładujemy z dwoch luf w czerep bestii. Jednak to nie wystarczy, musimy odskakiwać i strafe'ować żeby wyjść z zasięgu jego szponów. Jak już wyjdziemy zmieniamy broń na rakietnice wykonujemy rocket jumpa na pierwsze piętro pobliskiego budynku i posyłamy rakietę w zwierzaka. Pojawia się napis headshot i overkill na raz.

Fajne? moze i fajne ale to nie Fallout.

Jedyne co zrobili to zmiana widoku o co już połowa świata robi wielkie fochi bo to już nie Fallout.

Fani robią focha o:

- widok

- tury

- dialogi

- styl świata

- orków

- nuclear handcannon

- nielogiczności fabularne

- brak mozliwosci doboru wieku postaci (na sztywno 19 lat)

Dawno nie byłem na forum F3 więc moge nie byćna bierząco lista może być dłuższa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem spotykamy Deathclawa. On na nas szarżuje' date=' a my strafe'ujemy odbijamy się od ściany i ładujemy z dwoch luf w czerep bestii. Jednak to nie wystarczy, musimy odskakiwać i strafe'ować żeby wyjść z zasięgu jego szponów. Jak już wyjdziemy zmieniamy broń na rakietnice wykonujemy rocket jumpa na pierwsze piętro pobliskiego budynku i posyłamy rakietę w zwierzaka. Pojawia się napis headshot i overkill na raz.

Fajne? moze i fajne ale to nie Fallout.

[/quote']

Ke? A skąd odrazu taka wizja walki ? Powtarzam, to, że będzie widok FPP nie oznacza, że gra jest skazana na 100% FPSową walkę nastawioną tylko na skakanie na boki i walenie do wszystkiego co popadnie.

Fani robią focha o:

- widok

- tury

- dialogi

- styl świata

- orków

- nuclear handcannon

- nielogiczności fabularne

- brak mozliwosci doboru wieku postaci (na sztywno 19 lat)

Dawno nie byłem na forum F3 więc moge nie byćna bierząco lista może być dłuższa.

Co jest złego w tych turach nadal nie rozumiem. Co do dialogów narazie niewiele wiadomo.

Świat jak dla mnie wygląda tak jak powinien. Zniszczone miasta, promieniowanie, totalne zacofanie wśród ludzi i o co się tu czepiać ?

Fakt ręczna bomba atomowa to przegięcie i z tym się zgodzę.

Hmm, może ja też jestem trochę zacofany z informacjami o F3 ale póki co nie słyszałem nic o fabule.

Co do wieku to jest to koszt logicznego i świetnie wkomponowanego w grę samouczka. Poza tym jedyne co jest niezmienialne to wiek, całą resztę możemy ustawiać wedle swojej woli.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...