Skocz do zawartości
Gość CRD

Fallout (seria)

Polecane posty

może już to widzieliście a jak nie to zajrzyjcie na http://ssnopko.sblog.cz/2006/02/o10

Takiego chciałbym Fallouta 3 - najlepiej z poprawioną grafą i z możliwościami zmiany kąta kamery(obracanie od biedy też :) ). Jednak Sharp_one ma racje że coś tu jest nie tak - te Deathclawy wyglądają własnie jak z Tacticsa. Chociaż itak wygląda imponująco ten screen.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oszukujmy się - widok izometryczny to przecież takie oddalone TPP bod trochę innym kątem... ;)

I wlasnie dlatego nie nazywa sie TPP a rzut izometryczny ;)

A co do newsa to co wy do cholery chrzanicie e? :D To, ze juz stary to co. Ze po czesku to wogole niczytelne?? Pisze:

První obrázek Fallouta 3 od Bethesdy:

Chyba zrozumiale jest co ;) Ale wasnie cos malo prawdziwy sie wydaje... Tak jak Wy chcialbym taki interfejs :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ściągnijcie sobie Fallout 3 Tech Demo pre-alpha

Demo znajdziecie na SHAMO (dokładniej link do niego - 249MB).

Jest to demo technologiczne , pokazuje jak mógłby wyglądać F3 gdyby dokończył go Interplay . Oczywiście ma prawo się podwiesić a sporo przycisków nie ma tekstur .

Rada :

Po pierwszym uruchomieniu wyłączcie demo (nie uruchamiając nowej gry)

a następnie w pliku f3.ini w Moje DokumentyF3 zmieńcie rozdzielczość na np. 1024x768 , będziecie mieli czytelniejszą czcionkę .

Co sądzicie o takim menu (pomijając fakt że już go nie ujrzymy) ?

Mnie osobiście się podoba , lecz dodałbym mapkę planszy i wywalił przycisk kosza z Inventory .

Poza tym trailer F3 z Bethesdy oddaje klimat (zwłaszcza to radyjko)

Pozdrawiam

( Kurcze , jak długo mnie na tym forum nie było ;) )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Stronie NMA (http://www.nma-fallout.com/) pojawiły się skany i transkrypt kilku stronnicowej zapowiedzi z Amerykańskiego Game insidera n.t. Fallouta 3. (Mają czy nie mają do tego prawa nie wiem nie interesuje mnie :roll: )

Kilka informacji:

- będzie S.P.E.C.I.A.L

- nowy system walki

- Widoki FPP i TPP

- kilka zakończeń

- możliwość kilku sposobów rozwiązań questów

Jak na razie graficznie giera wygląda no ładnie nie ma co narzekać. Silnik Obliviona (tak, niestety) zmodyfikowany pod względem cieni i wyglądu pomieszczeń żeby pasował do post-nucler world. Widoki są dwa FPP i TPP, Bethesda zapowiada że poświęcą sporo czasu na dopieszczenie tego drugiego bo mogą zdarzyć się nabywcy którzy będą chcieli przejść grę tylko w tym trybie. Wow miło z ich strony prawda :D.

Ciekawie zapowiada się moment tworzenia postaci. Zaczynamy grę tak jak w Falloucie 1 jako mieszkaniec Vault 101 (numer pokoju z Matrixa), podczas porodu umiera nasza matka, ojciec w masce hirurgicznej oddaje nas do badania DNA które ustala jak będziemy wyglądać jak dorośniemy. Tu sami określamy wygląd twarzy, płeć i grupę etniczną. Po skończonym wyborze nasz ojciec zdejmuje maskę ukazując twarz podobną do naszej! Ciekawy efekt, ale zważywszy na to że nasz ojciec ma mieć głos Liama Niesona to granie latynosem, azjatą będzie dość zabawne. Wyobraźcie sobie skośnookiego gościa mówiącego jak Liam :lol: .

Następnie otrzymujemy (w wieku 8 lat) książeczkęzatytułowaną "You are SPECIAL" (ukłon dla fanów do samej ziemi) dzięki której ustalamy podstawowe statsy.

Następnie w wieku 10 lat dostajemy BB guna i uczymy się systemu walki. Mała dygresja żyjemy w odizolowanym bunkrze nie mając pojęcia o świecie zewnętrznym po co nam szkolenie wojskowe?

Wiek 16 to czas na test w którym odpowiadając na pytania ustalane są nasze skille. Niestety nie podano pełnej listy umiejek ani traitów, tylko że jest 14 skilli z czego wybieramy 3 tagi ja w orginale.. Może będzie coś nowego może nie. Perki dostajemy co drugi level. Ma być również system karmy.

Następnie w wieku 19 lat nasz tatuś daje nogę z Vaulta a my podążamy za nim.

Uff wychodzimy idziemy idziemy i... czujemy pragnienie. Ta W F3 ma być system głodu i pragnienia dość ciekawe zważywszy na promieniowanie. Z każdym łykiem wody do naszego organizmu dostają się wredne izotopy zwiększające nam poziom widoczności w nocy inaczej mówiąc zaczynamy świecić. Mam nadzieję że granie nie ograniczy się do biegania od studni do studni, od jadłodalni do restauracji i od szamana do doktora.

Wszystko co posiadamy: sprzęt, broń itp. ulega zniszczeniu więc nalezy ostrożnie i z rozwagą ze wszystkiego korzystać. Podaddto broń i amunicja są w malych ilościach więc trzeba oszczędzać. Hmm pewnie będzie jak zwykle że po ok 20% gry będziemy upakowani jak muły bronią i amunicjąpo pokonanych raiderach

:twisted: .

Skoro o walce mowa to odpowiedzialny za nią jest system V.A.T.S (Vault-Tec Assisted Targeting System) i działa... no właśnie. Z tego co zrozumiałem to Beth chce żeby to nie był FPS... chwała im za to. Możemy poruszać się i strzelać w czasie rzeczywistym zużywając Action pointy (AP). Jednak w trybie rzeczywistym wolniej się one regenerują. Możemy nacisnąć pauze wybrać cel, po czym następuje zbliżenie i możemy wybrać część ciała w którą strzelamy, każda część jest opatrzona procentową szansą trafienia.

Trafienia w konkretne kończyny ma mieć wpływ na przeciwników (złamana noga - wolniej się porusza, ręka - nie utrzyma większej broni itp. w przypadku np. mrowek odstrzelenie czułek ma wprowadzic je w stan berserka) jak rownież naszą postać, znowu albo mamy skilla doctor albo szukamy lekarza bądź szamana. AI ma być poprawione, przeciwnicy mają się kryć za przeszkodami itp. Gra będzie brutalna finalny strzał na twarz skończy się zbliżeniem i widokiem pękającej głowy -> screen z mutantem wygląda miodnie :twisted: .

Podobnie jak w serii TES mamy miec pełną swobodę w questach i drogach jakie wybierzemy. Wybór niektórych questów ma zablokować dojście do jednej grupy questów, ale umożliwić wybór innej grupy. Wybory dokonywane przez nas mają mieć wpływ na reakcje NPC.

Bethesda zapowiada że starają siew questach nie dzielić drogi na dobrozło a chcą jak w oryginale by górowały odcienie szarości.

Fabuła F3 ma się dziać na terenach Waszngtonu, mapa będzie trochę mniejsza niż w Oblivionie. Beth ma kilka ciekawych "miast" dla przykładu mamy miasto "Megaton" z wielkim niewypałem na środku i sektą oddającą mu cześć. Jak rownież osada umiejscowiona wokół rozbitego lotniskowca.

W kwestii NPC Beth stawia na setki a ni na tysiące, czyli NPCów będzie mniej za to mają być ciekawsi. Jak również mają sami ze sobą się komunikować, pracować itp. posłuchana rozmowa ojca z synem ma siezdecydownaie rożnić od rozmowy dwoch kumpli przy piwku.

Z innych wartych wzmianki faktach wspomne o podręcznym Pipboyu 3000 slużącym do wszystkiego od dziennika przez inwentarz po kartę postaci.

A nawet licznik geigera i radyjko :)

Pokazano dwóch przykładowych przeciwników Behemotha i Super mutanta. Z czego ten pierwszy nawet wygląda Falloutowo to już SM wygląda jak bezmózgi żądny krwi uruk-hai z LOTR. Toż to obraza dla Marcusa, który bylo nie było był cholernie inteligentny. Może to przypadkowy debil się trafił ale nie chciałbym żeby mutki zostaly li tylko mięsem armatnim.

Brak jest skalowania świata znanego z Obliviona więc zdobywanie doświadczenia i sprzętu ma mieć sens i uzasadnienie.

Będzie można wynająć pomocników ale nie będzie to gra drużynowa, więc o postaciach takich jak w Planescapie czy Baldurku można raczej zapomnieć. Za to ma być pies!

F3 w przeciwieństwie do TES ma być historią co oznacza że w końcu do jakiegośdefinitywnego końca gry dotrzemy, zakończenie ma być jednakże jednym z wielu (myślą nad 9 do 12 zakończeń) robi wrażenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh jestem troszkę zawiedziony...

Widok FPP, lub TPP? Może by od razu wydali grę jako mod do Obka? :? Jakoś sobie po prostu nie wyobrażam tej aktywnej pauzy...

Super mutant? ocb?!?!? bardziej przypomina mi to orka przyozdobionego kawałkami złomu :? Tak jak przypuszczaliśmy poruszać będziemy się po ternach wokół stolicy... Może nawet być ciekawie, chociaż pewnie nie będzie charakterystycznego dla wcześniejszych części ekranu podróży... Główny wątek mi nie przeszkadza i pewnie podobnie jak w Obku będzie można całkowicie go olać i zająć się wykonywaniem pobocznych questów. ;] Sam "dziecinny" samouczek również zapowiada się bardzo ciekawie- na pewno lepsze to od samouczków z poprzednich części. No i pip-boy za pomocą którego będziemy mogli słuchać radia z lat 40 i 50... bardzo dobry pomysł :) Tak więc nie należy chyba jeszcze spisywać gry na straty ;] Może jakoś im to wyjdzie, chociaż sam jednak lekki niedosyt odczuwam...

Fallout 3 - Rust in peace...(?)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś sobie po prostu nie wyobrażam tej aktywnej pauzy...

I prawdopodobnie nikt z niej korzystać nie będzie...

Super mutant? ocb?!?!? bardziej przypomina mi to orka przyozdobionego kawałkami złomu :?

Super mutant naprawdę nie wygląda zbyt interesująco, choć wygląd ich znacząco zmienił się już w taktycznym Falloucie.

Jak na razie wstrzymuję się z narzekaniami, do czasu odpalenia gry na PeCecie. Z tekstu napisanego przez Sharp_one (bo za resztę wezmę sie później), aż tak źle nie wynika (wychodzi z tego coś klimatycznego-bądź ciekawego-, a na tym mi zależy).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W recenzji pisze, ze autorzy wiedza ze Fallout, to nie shooter i wlaczanie tej pauzy, ma byc bardzo oplacalne.

Jak na razie zapowiada sie ciekawie. Super mutant rzeczywiscie troskze zmutowal, ale da sie przezyc.

Co do jedzenia, psucia sie wszystkiego i malej ilosci amunicji - cos takiego bylo w Stalkerze i dzialalo bardzo dobrze (no moze poza jedzeniem, bo tam to taki bajer byl).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam mieszane uczucia - i nie chodzi o perspektywę (choć po cichu liczyłem że wymyślą coś by jednak zostawić rut izometryczny). Bardziej martwi mnie pewne zdanie "Przykładowo trafiony w głowę wróg pożegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki." - cytat za gry-online http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=34359

Jakoś to mi do Fallouta nie pasuje - bardziej do prymitywnych nawalanek na konsole :?

Oby tylko nie zrobili jedzenia w stylu San Andreas - bardzo irytujące, jak zresztą całe tatałajstwo ze strojami, tatuażami, fryzurami :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej martwi mnie pewne zdanie "Przykładowo trafiony w głowę wróg pożegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki." - cytat za gry-online http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=34359

Jakoś to mi do Fallouta nie pasuje - bardziej do prymitywnych nawalanek na konsole :?

Przeciez w F1 i F2 tez tak wygladaly criticale - tam tez rozrywalo przeciwnikow na kawalki, przecinalo na pol, spopielalo itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do tej aktywnej pauzy. IMHO będzie to coś w rodzaju Brothers in Arms, czyli rzut izometryczny z możliwością obejrzenia sobie najbliższego terenu. Takie rozwiązane ma ręce i nogi, choć jest też tu trochę wad. No cóż, zobaczymy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz w F1i 2 nie chodziło o efekciarską śmierć przeciwnika, a ta wypowiedź własnie to sugeruje - niby ma być jednym z plusów gry.

Takie zejścia były także częścią poprzedniczek (choć były tak pokazane, że zamiast satysfakcji z krwawej rzezi, robiło mi się żal ofiar), więc za ich obecnością protestować nie będę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam mieszane uczucia - i nie chodzi o perspektywę (choć po cichu liczyłem że wymyślą coś by jednak zostawić rut izometryczny). Bardziej martwi mnie pewne zdanie "Przykładowo trafiony w głowę wróg pożegna się z życiem w asyście rozbryzgującej się na wszystkie strony zawartości czaszki." Jakoś to mi do Fallouta nie pasuje - bardziej do prymitywnych nawalanek na konsole Confused

Jak już mówili poprzednicy w obu poprzednich Fallach krwawa jatka była.

Zaznaczenie przez twórców tego elementu wynika z tego że obecnie w grach dąży się raczej do braku pełnej krwistości i realności w zabijaniu. Po prostu kiedyś można było w Fallu zastrzelić dzieciaka z animacją urywania rączki czy nóżki. Teraz taka gra będzie napiętnowana. Na forum F3 właśnie postulowano o zachowanie pełnej szarości i brutalności świata Fallout. Informacja ta ma za zadanie na ten postulat odpowiedzieć a nie zaznaczać jako plus gry. Oczywiście że Fallout to coś więcej ale element brutalnośći i dorosłości tzw. sex&violence w F 1&2 był integralną częścią.

Jeszcze co do tej aktywnej pauzy. IMHO będzie to coś w rodzaju Brothers in Arms, czyli rzut izometryczny z możliwością obejrzenia sobie najbliższego terenu. Takie rozwiązane ma ręce i nogi, choć jest też tu trochę wad.

Żadnego rzutu, widok FPP lub TPP jak w Residencie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówili poprzednicy w obu poprzednich Fallach krwawa jatka była.

>>>Owszem, ale była ona efektem ubocznym dążenia do nieupiększania rzeczywistości a nie jak powiedzmy w Postalu główną atrakcją rozgrywki. Filmowy bullet time może doskonale budować klimat, ale może też przekształcić rozgrywkę i groteskę. Czym bardziej twórcy będą podniecać się takimi pierdołami czy wspaniałością grafiki a mniej swobodą ścieżek rozwoju i rozwiązywania problemów tym bardziej ja się będę martwił.

Żadnego rzutu, widok FPP lub TPP jak w Residencie.

>>>A to błąd IMO. Możliwości współczesnych kompów i silników graficznych umożliwiają elastyczne podejście - vide kosmiczny zoom SupCom'e, GCII czy Dawn of War. Jedno kliknięcie i mamy TPP... jeszcze jedno i FPP. Wszystko zależy od chęci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>Owszem, ale była ona efektem ubocznym dążenia do nieupiększania rzeczywistości a nie jak powiedzmy w Postalu główną atrakcją rozgrywki. Filmowy bullet time może doskonale budować klimat, ale może też przekształcić rozgrywkę i groteskę. Czym bardziej twórcy będą podniecać się takimi pierdołami czy wspaniałością grafiki a mniej swobodą ścieżek rozwoju i rozwiązywania problemów tym bardziej ja się będę martwił.

Hmm nie wiem za bardzo do czego pijesz że autorzy podniecają się tym a nie innym elementem. W zapowiedzi z Game Insidera widać mocny nacisk na historie, questy, świat, system (żeby uspokoić fanów że będzie Special). O walce też oczywiście jest nie oszukujmy się w każdej grze RPG system walki jest czynnikiem prawie na równi z powyższymi. A był to temat od początku wywołujący spore zaiteresowanie więć wspomnieli jak walka będzie wyglądać. Poza tym na tym etapie wątpię żeby mieli coś więcej na temat historii i questów giera ma wyjść za rok a już jest zarówno engine, modele, system rozwoju jak i walki. Węć pozostała tylko fabuła.

Żadnego rzutu, widok FPP lub TPP jak w Residencie.

>>>A to błąd IMO. Możliwości współczesnych kompów i silników graficznych umożliwiają elastyczne podejście - vide kosmiczny zoom SupCom'e, GCII czy Dawn of War. Jedno kliknięcie i mamy TPP... jeszcze jedno i FPP. Wszystko zależy od chęci.

Oczywiście zgadzam się. Sam też bym wolał zostanie przy rzucie izometrycznym. I tyle decyzja już raczej zapadła więc trzeba to przyjąć do wiadomości i czekać na dalsze informacje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem za bardzo do czego pijesz że autorzy podniecają się tym a nie innym elementem.

Pije? Wyrażam tylko obawę. Skoro się o jakimś elemencie rozgrywki wspomina to oznacza' date=' że uważa sie go za ważny - ten akurat jest dla mnie drugorzędny. Nie masz chyba problemu z tolerowaniem zdania innych osób? Bo ja się na temat tak mocno jeszcze niesprecyzowany sprzeczać nie zamierzam.

I tyle decyzja już raczej zapadła więc trzeba to przyjąć do wiadomości i czekać na dalsze informacje.

[/quote']

>>>A skąd ta pewność, że decyzja zapadła? To dopiero pierwsze newsy o grze i reakcja na forach na pewno będzie miała wpływ na ostateczny kształt gry. Przyjąc do wiadomości mogę, ale też i piszę że wolałbym mieć wybór.

BTW Wcześniej wspomniałeś o dążeniu do "pełnej krwistości i realności w zabijaniu" - tylko mnie się wydaje, że hollywoodzkie fantazje nijak się mają do realności, bo krwiste są. Chyba że wiesz z obdukcji jak wygląda zabijanie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pije? Wyrażam tylko obawę. Skoro się o jakimś elemencie rozgrywki wspomina to oznacza, że uważa sie go za ważny - ten akurat jest dla mnie drugorzędny. Nie masz chyba problemu z tolerowaniem zdania innych osób? Bo ja się na temat tak mocno jeszcze niesprecyzowany sprzeczać nie zamierzam.

Nie mam problemu z tolerowaniem Twojego zdania. To Twoje prawo z kilkustronnicowego artykułu wziąść akapit, a nawet jedno zdanie i twierdzić że to dla twórców najważniejsze i przysłoni im całą resztę. Ja się tylko z takim postępowaniem nie zgadzam, ale toleruje. 8)

A skąd ta pewność, że decyzja zapadła? To dopiero pierwsze newsy o grze i reakcja na forach na pewno będzie miała wpływ na ostateczny kształt gry. Przyjąc do wiadomości mogę, ale też i piszę że wolałbym mieć wybór.

Powiem tak na oficjalnym forum praktycznie od początku jego istnienia, a nawet wcześniej na fanowskich forach, większość fanbase'u Fallouta postulowało, krzyczało, nierzadko uciekano się do gróźb, że ma być rzut izometryczny i walki turowe. Leżał temat na temacie a każda wzmianka o innych opcjach była gwałtownie tępiona przez fanów.

I co? Mamy zapowiedź, rok do premiery, engine gotowy, przygotowano początek (GI pisany był na podstawie grywalnej prezentacji), wymyślono nowy system walk (pseudoturowe V.A.T.S ), widoki FPP/TPP.

Ale oczywiście mogą to wszystko wyrzucić na śmietnik zrobić od nowa, ewentualnie zamiast zajmować się dopieszczaniem już istniejącego i określonego projektu dorzucić trzeci tryb.

Mogą oczywiście tyko po prostu nie wierzę że to zrobią, bo ile gier po ekskluzywnym wywiadzie dla najlepszego pisma branżowego zmieniło diametralnie swoją koncepcję?

Co do ostatniego zdania to do wiedzy na ten temat "namacalnej" bądź "naocznej" nie mam, ale widziałem profesjonalne symulacje komputerowe z różnych teoretycznych wypadków np. samolotu. Jak również z zachowaniem się pocisków z kilku prototypów broni trafiających w cel.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kilkustronnicowego artykułu wziąść akapit, a nawet jedno zdanie i twierdzić że to dla twórców najważniejsze i przysłoni im całą resztę.

Ano wskaż gdzie tak napisałem :) Dla Ciebie co jest ważniejsze - brak upiększeń czy efekciarstwo? Granica cienka i łatwo ją przekroczyć.

Mamy zapowiedź, rok do premiery, engine gotowy, przygotowano początek (GI pisany był na podstawie grywalnej prezentacji), wymyślono nowy system walk (pseudoturowe V.A.T.S ), widoki FPP/TPP.

>>>Nie przekreślam oczywiście że ten sposób rozgrywki się sprawdzi. Wszystko wyjdzie po premierze i zapewne będą Ci których zachwyci i Ci których odrzuci. Praktyka pokazał że takie zmiany nie zawsze wychodzą dobrze (serie Close Combat i Commandos). Na pewno wpłynie na rozgrywkę i szkoda by było przy okazji gdzieś się klimat zgubił.

Ale oczywiście mogą to wszystko wyrzucić na śmietnik zrobić od nowa, ewentualnie zamiast zajmować się dopieszczaniem już istniejącego i określonego projektu dorzucić trzeci tryb.

>>>Dlaczego na śmietnik od razu? Skąd wiesz jakich zmian to wymaga?

Co do ostatniego zdania to do wiedzy na ten temat "namacalnej" bądź "naocznej" nie mam, ale widziałem profesjonalne symulacje komputerowe z różnych teoretycznych wypadków np. samolotu. Jak również z zachowaniem się pocisków z kilku prototypów broni trafiających w cel.

>>>Jak już pisałe - można tym doskonale klimat budować albo można posunąć się do groteski (vide wspomnianuy Postal) Wszystko zależy od wyważenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, że to może klimat zniszczyć, ale jeżeli będzie takie np. rozrywanie czaszki tylko przy trafieniach krytycznych to akurat dokładnie to samo mieliśmy w dawnych Falloutach. Moim zdaniem jeżeli odpowiednio przedstawią świat, jeżeli nadal będziemy chodzić po zniszczonych miastach, spotykać ghule, i ludzi którzy bardziej upodobnili się do zwierząt, to dla mnie nawet widok TPP nie zniszczy klimatu Fallouta. Ale nie oszukujmy się, czy jakikolwiek fan serii uzna nawet najbardziej udany produkt za godny dawnych części ? Moim zdaniem nie, dlatego ta gra nie ma być wiele lepsza od dawnych części ale raczej ma przynajmniej im dorównywać bo lepsza ona będzie może tylko dla tych którzy są do Fallouta nastawieni obojętnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo patrząc na screeny klimat zostanie zachowany. Teraz licze tylko, że nie spieprzą Wielkiego Rozbudowanego Swiata, Fabuły, Specyficznego poczucia humoru znanego z Fallouta i samego świata (nie napakują tam jakiś bzdur). No i oczywiście oczekuję gotowego produktu a nie wymającego 214901249 patchy do grania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...