Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Heroes of Might & Magic (seria) v.2

Polecane posty

Ja grałem w HOMM tylko u kolegi lecz przez długi czas. Gdy tylko zagrałem od razu kupiłem 5 przez alegro. Fabuła... nieciekawa na pewno, ale rozbudowanie jednostek, miast i bohaterów budzi ogromne zdumienie. Co do ,,Dzikie Hordy" i ,,Kuźnia Przeznaczenia" osobiście nie lubie dodatków do gier, nie mówię, że nie gram np. Gothic3 Zmierzch Bogów( przepraszam jakby co za ortografie ale z niej nie jestem dobry) samego Gothica 1, 2, 3 to lubię ale 3 Zmierzch Bogów :sick:. Mówiłem, że nie lubie dodatków z wyjątkiem jednego czyli ,,Noc Kruka".

Zacznij korzystać z Firefoxa - on błędy popodkresla i nie musisz udawać dysortografa - RoZy

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie Kuźnia Przeznaczenia i dzikie Hordy są wisienką na torcie. Nowe, ciekawe rasy, dalszy rozwój kampanii, fajne misje, alternatywne ulepszenia i kolejna porcja ,,bezdomnych"(,,bezzamkowych" znaczy się :)) istot. Serdecznie liczę na HoMM, choć ostatnimi czasami widzę więcej blasku w innej grze, na którą czekam- Wiedźminie :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że będą dodatki. Niemożliwe jest to, że zlikwidowali magów i elfy na całą część serii. Dodatek to możliwość zarobienia całkiem sporej sumki na dodawaniu drobnych szczegółów i pierdółek, pokroju właśnie nowej rasy. Zatem po jakimś czasie pojawi się dodatek (dwa?) i zostaną wprowadzone jakieś nowe rasy/rasa. Choć w sumie nie byłbym pewien, czy będą to elfy. Skoro wymyślili sanktuarium, mogą równie dobrze dać Murzynów albo jakichś żołnierzy III Rzeszy :) Wiadomo, co przyjdzie twórcom do głowy :) ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ proszę: http://might-and-magic.ubi.com/heroes-6/pl...ures/index.aspx

Dla mnie ta gra to dno totalne (przyrównując do tego co już pokazała seria). Przejście w jeszcze bardziej rozbudowaną grafikę 3d to krok w bardzo złym kierunku. Każdy staroszkolny fan strategii potwierdzi moje słowa, gdyż w nich przede wszystkim liczy się przejrzystość. Grafika 3d rozprasza i przeszkadza, a w dodatku utrudnia (np. drzewa zasłaniają surowce, co dla mnie było wielkim minusem V). Cóż z tego, że wszystko jest piękne skoro jest małe i nieproporcjonalne względem siebie? Piękne jednostki? Na polu bitwy są maciupkie - jasne możemy ustawić kamerę kinową, ale komu się chce oglądać te wszystkie animacje (w kółko te same) i zarazem przeciągać przez to bitwę? Mniej frakcji, mniej czarów, mniej artefaktów i mniej zasobów = ogromne spłycenie rozgrywki - a jako gratis wszystko wydaje się być sporo mniej zbalansowane niż w III odsłonie cyklu. I nie idealizuje tu wcale HoMM III jak to się często ma z jakimiś grami, w które się nie grało od lat. Otóż grywam w trójczkę bardzo regularnie, szczególnie w "gorące pośladki" przy dobrych chipsach i napojach ze znajomymi (wakacje znów zapowiadają się gorące pod tym względem) - a także bardzo aktywnie udzielałem się w rozgrywkach sieciowych (o czym poczytać można tu: http://forum.cdaction.pl/index.php?showtop...647&st=1015 - moje największe osiągnięcie to brąz w nieoficjalnych Mistrzostwach Polski) i to jest po prostu ideał. Piątka mogła to osiągnąć, można było przeboleć grafikę 3d - jednak zdecydowanie mniejsze mapy i kiepski multiplayer psuły radochę z gry (przy całkiem niezłej kampanii singla dla kontrastu).

Reasumując, oczywiście część III jest do przebicia, ale nie tymi ścieżkami. M&M: H VI będzie grą dobrą pod względem singla na raz, zapewne ją kupię, ale po przejściu kampanii wątpię bym do niej wracał.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskier, jaką frakcją grałeś na tych mistrzostwach? Słyszałem, że dużą popularnością na turniejach cieszy się Bastion/Rampart (i ponoć Nekropolia i Żywioły są banowane za bycie zbyt potężnymi zamkami). Nigdy na turniejach nie grałem, za to z kumplami albo solo przegrałem w H3 tysiące godzin... i ani jednej nie żałuję :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W necie grałem tylko trzema: Tower, Dungeon i Necropolis... W tych wyżej wspomnianych mistrzostwach grałem akurat Nekropolią i miałem wielkiego farta w meczu o trzecie miejsce, gdyż już w drugim tygodniu złożyłem "Płaszcz Nieumarłego Króla" :)

Gdzieś mam jeszcze stary, podniszczony dyplom i mam gry, które dostałem w ramach nagrody... Choć i tak największą była ranga w oficjalnej lidze ^^

Żaden zamek nigdy nie jest banowany, ale często w oficjalnych rozgrywkach ogranicza się niektóre rzeczy (np. zdolność nekromancji)... Żywioły? Może teraz coś się zmieniło, ale póki grałem to gracze używający Confluxa byli ewenementem (w tym jeden naprawdę świetnym). Najpopularniejszym zamkiem był Inferno, ogólnie nie jest zbyt potężny, ale taktyka "byle do Diabłów" (nawet już w pierwszym tygodniu), a potem hajda na przeciwnika była dość skuteczna i często stosowana. Oczywiście po pewnym czasie stała się bardzo oczywista i łatwa do odparcia.

EDIT:

Różnica między oficjalnymi, a nieoficjalnymi rozgrywkami jest taka, iż w nieoficjalnych nie modyfikuje się zupełnie żadnego mechanizmu gry. Zaś przed rozgrywkami oficjalnymi zbiera się "rada starszych" i ustawia balans między zamkami oraz bohaterami (od lat praktycznie niezmienny).

W tej chwili w Polsce (od tego sezonu) działają cztery ligi po 16 graczy, mistrzostwa open i mistrzostwa zamknięte (chcecie znać szczegóły? xD) oraz puchar amatorów (dla 32 graczy), z których wyłania się ośmiu, którzy wejdą do IV ligi za tych co z niej spadną... A jak wybiera się tych 32 graczy? Nie mam pojęcia, ale podobno chętnych jest zawsze dużo więcej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu, tj. gdy się jeszcze trochę orientowałem, nekro i conflux zazwyczaj były banowane w oficjalnych rozgrywkach. Zwłaszcza conflux, nekro czasem dopuszczano przy mocnych obostrzeniach (zakaz używania szkieletomatu, nekromancja może służyć tylko do wyrównywania strat itp.). W ogóle była masa zbanowanych rzeczy i zasad, które dla postronnego gracza mogły się wydać dosyć dziwaczne - np. możliwość zażądania restartu meczu, jeśli kopalnie wylosują się za daleko od zamku, czy przymus walki ze stackami, które generator umieścił w złym miejscu (tj. nawet jeśli możesz przejść, bo stack stoi z boku i tak musisz go najpierw zaatakować). Suma sumarum to chyba jednak miało sens, bo balans w herosach równy nie był i raczej nadal nie jest, choć patche poprawiły np bagno.

A w rozgrywkach ze znajomymi też jednak warto jakieś zasady czasem ustalić. Moim zdaniem podstawą jest ban na town portal, bo wylosowanie tego czaru to praktycznie insta win. No i grać na impo, bo na hard lub niższym to właściwie każada rozgrywka przebiega identycznie jeśli chodzi o rozbudowę i creeping i jest to zwyczajnie nudne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie iż odświeżę temat i zapytam jednocześnie o to, czy Wy także jesteście zainteresowani tą edycją kolekcjonerską? :smile: Bo ja tak sobie myślałem i myślałem i nie wiem czy ją kupić czy też nie :P Dlatego pytam Was jak to z Wami jest, czy Wy też się wahacie nad zakupem, czy też nie jesteście zainteresowani, a może już zamówiliście :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BETA CZĘŚCI VI

Najpierw fakt jak najbardziej pozytywny: testy wersji beta rozpoczną się 28 czerwca..

Teraz fakt mniej pozytywny: dostęp do bety będą miały jedynie osoby, które zamówią grę przed premierą..

Dodatkowo: gameplay z gry, cieszący oko :wink:

Wynik: chyba zostałem właśnie teraz zmuszony do kupna edycji kolekcjonerskiej :smile: Wahałem się, lecz dzisiejszy news mnie zachęca niemiłosiernie :biggrin:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś chyba rosyjski mod dodajacy kampanię, zamki i jednostki, który odpala się bez płyty. Dzięki temu podstawową wersję gry i dodatki, można także odpalić bez płyty. Miałem tego moda kiedyś na dysku, ale jak zmieniałem kompa, straciłem, a później nie chciało mi się już do niego wracać. Zaznaczam, że to całkowicie legalna modyfikacja (zresztą dość dobrze znana), z tego co pamiętam to była nawet umieszczona na płycie w jakimś popularnym czasopiśmie komputerowym.

EDIT: @down- Ale ze mnie idiota, zupełnie o tym nie pomyślałem. xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:Czy jest jakiś patch umożliwiający granie bez płyty lub przynajmniej odblokowujący "Hot seats"?

Możesz po prostu zrobić sobie obraz swojej oryginalnej płyty za pomocą darmowego programu Alcohol 52% albo Deamon Toolsa, który kilkukrotnie był wrzucany na cover CD w CD-Action.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wielu narzeka na H5 i mówi, że jest gorsza od trójki. Ja jako gracz, już młodszej generacji nie poznam się na trójcę, ale swoje też w tą grę zagrałem i muszę powiedzieć, że do poziomu piątki. Balans piątki stoi na dużo wyższym poziomie niż trójki. Tutaj każda frakcja, może pokonać każdą, oraz nie ma jakiś specjalnie imba frakcji - wszystko zależy od tego jaki styl gry preferujesz. Oczywiście większość powie, że na początek najłatwiejsza jest zdecydowanie Twierdza - zamek orków. Na pewno to jest fakt, sam się uczyłem najpierw tą frakcją grać i jest naprawdę mocna tak do 1 miesiąca gry, potem już jej przewaga na mapie słabnie. Sam brałem udział w kilku turniejach, oraz grałem w oficjalnej Polskiej lidze Heroes 5 i najwyższe moje osiągnięcia to TOP 15 poprzedniego sezonu, oraz 1/4 turnieju aren. Pewnie, było by tych osiągnięć więcej, ale po aferze na większą skalę wywalili mnie z ligi. Ale do czego zmierzam, a do tego, że H5 jest dużo bardziej rozbudowane od H3. Chociażby pod względem rozwoju bohatera. Zależnie od rozmiaru map, zamku którego grasz ty, oraz przeciwnik istnieją dziesiątki buildów którymi można zagrać. Chociażby Przystań na Nekro. Przystań, może lecieć w oczyszczalnie z dwoma stackami palladynów, namiotem medyka, oraz oczyszczeniem, odpornością na magię od bohatera. Taka taktyka, jest idealna o ile Nekro poszło w mrok, bo jeżeli poszło w przywołanie to cały build jest o kant tyłka potłuc i, o ile przeciwnik dobrze wykorzysta magię przywołania, oraz inne umejki wygra. Takich kombinacji i zagrań jest sporo więcej. A build w H3 był ten sam niezależnie od frakcji, czyli magie, logistyka, oraz atak, lub płatnerstwo. Na koniec dodam, że jeżeli ktoś czegoś nie ogarnia w h5, lub chcę nabyć trochę skilla w grach po sieci, to zapraszam na pw. Wszystko wytłumaczę.

Co do samej szóstki. To wiem, że kupię z sentymentu do serii, ale jak się temu wszystkiemu bliżej przyglądam to dopiero po dodaniu takie dodatku jak "Dzikie Hordy" do H5 ta gra stanie się grą naprawdę dobrą ... .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś chyba rosyjski mod dodajacy kampanię, zamki i jednostki, który odpala się bez płyty. Dzięki temu podstawową wersję gry i dodatki, można także odpalić bez płyty. Miałem tego moda kiedyś na dysku, ale jak zmieniałem kompa, straciłem, a później nie chciało mi się już do niego wracać. Zaznaczam, że to całkowicie legalna modyfikacja (zresztą dość dobrze znana), z tego co pamiętam to była nawet umieszczona na płycie w jakimś popularnym czasopiśmie komputerowym.

EDIT: @down- Ale ze mnie idiota, zupełnie o tym nie pomyślałem. xD

Dla zainteresowanych ten mod nazywa się "In the wake of gods" i polecam go wszystkim fanom H3.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam że odkąd zainstalowałem Wake of Gods, spolszczenie i kilka jego drobnych usprawnień nie wyobrażam sobie powrotu do czystej wersji, gra staje się tak niesamowicie rozbudowana, jest tyle możliwości, po prostu tworzyli go fani Herosów i robili to tak, aby właśnie fanom się podobało, aby byli usatysfakcjonowani. Może się okazać że jakaś opcja ci się nie spodoba - żaden problem, możesz ją łatwo wyłączyć w intuicyjnym i prostym menu moda, np. nie chcesz nowych stworów - wyłączasz je, nie chcesz nowych budynków - żaden problem, możesz dowolnie dostosować grę do własnych upodobań. Dlatego właśnie uważam że WoG jest najgenialniejszą modyfikacją ze wszystkich, do jakiejkolwiek gry. Ilość czasu jaką Rosjanie poświęcili na jej udoskonalenie jest godna podziwu, Na prawdę polecam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie udzielałem się od jakichś 2 miesięcy, ale postaram się to nadrobić :) Jak wiecie-otwarta beta wystartuje za 2 tygodnie. Zamknięta jednak trwa już od trzech dni. Zaproszenia dostało pierwsze 1000 osób, które się zgłosiło do jednego z moderów- jestem jednym ze szczęśliwców :) Co mam powiedzieć o grze ? PRZEŚWIETNA :) Są 3 mapy singlowe (2 tutorialowe zamkiem Haven i jedna Sanktuarium) i 1 na hot-seat. Tutorialowe przeszedłem- występują tam tylko słabsze jednostki Haven, Inferno, Necropolis i Stronghold. Za Sanktuarium zabieram się w niedzielę i już nie mogę się doczekać :) Balans pomiędzy zamkami wydaje się wyważony, grafika i animacje są spoko, muzyka przecudna. Ograniczenie surowców wg mnie wpłynęło dobrze na serię, jednak brakuje mi trochę bezpośredniego wejścia do zamku. Jest tylko okienko. Poza tym w grze można spotkać na ruchliwych ścieżkach coś w stylu obelisków, które po odwiedzeniu wyświetlają czat graczy. Ogólnie grą jestem zachwycony i polecę ją dla każdego, kto kocha HoMM :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...