Padaka Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Moim zdaniem, nie powinieneś absolutnie dodawać punktów w nic, prócz statystyk ściśle związanych z magią (mana, runy), oraz tworzenia mikstur, czy tam jakiegoś języka budowniczych. Chwilę się przemęczysz z kosturem, potem będzie tylko lepiej. Pamiętam nawet, że kiedy sam grałem, to samymi tabliczkami osiągnąłem ponad 30% walki bronią, nie poświęcając na to żadnego punktu ^_^ 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Rozumiem. Obecnie mam prawie piąty level i oto, co wykonałem:- polowanie z Bartokiem- praca u Bospera- kilka małych questów w mieście- pokonanie bandytów na moście i oswobodzenie farmy AkilaW tej chwili mam prawie piąty level, 30 punktów nauki w zanadrzu (wydałem tylko na oprawianie skór i naukę skradania), prawie tysiąc Sztuk Złota. Biegam z nożem na wilki i krótkim łukiem. Na razie daję radę - bez problemu pokonałem Bustera przed farmą Onara czy Alrika. Właśnie jestem przy farmie Onara i mam zamiar wykonać questy dla tej gildii, aby zyskać co nieco ekspa. Zatem, reasumując: mam pakować tylko w manę. A jakie runy wytworzyć? Czytałem, że pomocne są szkielety gobliny. No i, jaki miecz wybrać na początek w miarę dobry? Z tym nożem na wilki długo nie polatam, bo jest dość słaby, podobnie jak łuk. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Bierz jakąś dwuręczną broń lub kostur od magów w klasztorze. Wystarczy. A runy to w takie jakie cię interesuje. Magia ognia//lodu czy jakieś przywoływanie. Same w sobie szkielety nie są jakieś nadzwyczajne, ale do odciągania uwagi... czasami się przydadzą. Chociaż powiedzmy sobie szczerze, magik ze swoimi obrażeniami często gęsto nie będzie potrzebował mięsa armatniego. 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Ok, tak zrobię Najpierw iść do Jarkendaru czy Górniczej Doliny? Zawsze na początku chodziłem do Jarkendaru, ale obawiam się, że może być trochę trudno. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Górniczą dolinę na później sobie zostaw. Trudno będzie, w końcu to magik. Pomalutku pomalutku, nie rzucaj się nie wiadomo na ilu przeciwników jednocześnie i dasz sobie jakoś radę. Dodatkowo powinieneś mieć jakieś podstawowe czary typu kula ognista czy coś w tym rodzaju. Od razu będzie łatwiej. Zbieraj jak szalony wszystkie zwoje (czasami coś ciekawego wpadnie). 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Ok, dzięki za rady. To moje pierwsze podejście do gry magiem, więc trochę się boję, że zepsuję sobie postać i uniemożliwi mi to dalszą grę. Jeśli będę jeszcze czegoś potrzebował, to tu napiszę Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Na upartego już teraz można się przyczepić po co ci skradanie Ty nie masz się skradać, masz wejść - trzasnąć kulą ognia w twarz - wyjść. Nie ma czasu na skradanie. Skup się na rozwijaniu wszystkiego co związane z magią. Miksturki many, czytanie tabliczek (z nich rozwiniesz wystarczająco wszelkiego rodzaju walki wręcz, siły itd. aby nosić coś mocniejszego), no i runy magii która cię najbardziej interesuje. Dodatkowo możesz sobie poczytać. Może coś się przyda: http://forum.tawerna-gothic.pl/index.php?topic=20895.0 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Tak, tak, czytałem już, niezły poradnik. No i zawsze uczę się czytania tabliczek, zawsze przynosi mi to dużo korzyści. Tylko boję się o te początki, bo wiem że będzie czekało na mnie kilka trudnych walk w początkowej fazie (np. z Atillą), a nie chciałbym mieć zbytnich problemów. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 To naucz się jak najszybciej goblinów/szkieletów. Ja nie grałem specjalnie z bestyjkami, ale mogą się przydać (po tym co pisze w tym poradniku). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dante1997 Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 (edytowany) Gothic 1- znakomita gierka, ze wspaniałym światem.Gothic 2- niesamowita kontynuacja, która powaliła nawet jedynkę, ze zręcznie wplecionym dodatkiem. Nie trzeba mówić o dobrym systemie walki, w którym blok to podstawa.Gothic 3- średnia kontynuacja, z badziewnym systemem walki, który pozwalał pokonać każdego, nawalając w lewy przycisk myszy. Że nie wspomnę o Zmierzchu Bugów.Arcania: Gothic 4- badziewna kontynuacja, nie stworzona przez Piranie. Sterujemy pastuszkiem, który wzniośle się wypowiada o wszystkim i w ogóle nie ma jaj. W dodatku debilne zadania... Nie wspomnę o tym, że nasz bohater ginie, gdy wejdziemy do wody. System walki? To samo, co w trójce, ale z przewrotami! Wow!Szkoda, że seria nie zakończyła się na dwójce...Pozostaje tylko Risen. Edytowano Styczeń 7, 2013 przez Dante1997 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bronek Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Ładowanie w siłę i zręczność grając magiem nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Lepsze miecze i tak wymagają większej ilości siły, na którą nie możemy sobie pozwolić. Dobijając do tych 60 i tak stracimy sporo PN, które możemy przeznaczyć na manę, a nawet na nauczenie się jakiegoś słabego zaklęcia, które będzie IMO idealne na słabe potwory. Ucząc się siły marnuje się tylko doświadczenie, a prawdę mówiąc i tak nic nie zdziałamy zwykłym mieczem. Grając magiem można zdobyć fajny kostur (czy jak to się tam nazywa), który ma sporo obrażeń i do użycia wymaga many, co dla maga jest wyjściem wprost idealnym. Na wypadek bliskiego kontaktu mamy się czym bronić. Szkoda, że seria nie zakończyła się na dwójce...Pozostaje tylko Risen.Trzecia część jest moim zdaniem dobra. Gralo się w nią przyjemnie (pomijając wymagania) i uważam, ze to na niej powinna zakończyć się historia Bezimiennego. Seria Gothic może trwać dalej, ale bez tych całych ZB i Arcanii. Chętnie zagrałbym w część osadzoną całkiem w innych czasach, ale w tym samym świecie. tak się jednak nie stało i pojawiła się czwarta część. Może nie był to prawdziwy Gothic, ale dało się grać. Dobra gra dla zabicia czasu. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BlitzKritz Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Gdyby nie najgorszy system walki w historii growej branży oraz miliardy bugów, to trójka wcale nie była by taka zła. Nawet wystarczyło by poprawić to pierwsze, a drugie zostawić, i już by był dobry cRPG, patrz: Elder Scroll. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phortis Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Lecz trzecia część mimo tych wszystkich niedoróbek ma to co urzeka w serii najbardziej - klimat. W poprzedniczki oczywiście zagrywam się po dziś dzień, gdyż od premiery "jedynki" jest to moja ulubiona seria, wręcz kultowa. System walki oczywiście nie należy do zbyt skomplikowanych, lecz mimo wszystko potyczki sprawiają frajdę. Co Arcanii się tyczy, to wypowiadam się o tej grze jako odrębnym tworze. Według mnie jest to jedno, wielkie nieporozumienie. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Wielkie dzięki wszystkim za rady. Zatem na razie będę pakował w manę, kręgi i runy, znajdę jakiś kostur, ew. zręczność z tabliczek i bonusów na fajny łuk. Mam nadzieję, że jak dobrze rozwinę swoją postać, nie będę miał problemów. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 ymmm... a po co ci łuk jak masz magię? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 (edytowany) No wiesz, w początkowych fragmentach nie mam zamiaru korzystać całkowicie z magii - pierwszej runy szybko nie zrobię, a zwoje kiedyś się skończą. Ten łuk to raczej przy okazji, mam zamiar pakować tylko w: manę, kręgi, runy, język budowniczych, otwieranie zamków. Edytowano Styczeń 7, 2013 przez c0r Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Padaka Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 System walki trzeciej częsci Gothic ma w sobie to coś magicznego, że goblin (wilk, itp.) losowo pałujący przed siebie ciosami jest bardziej wymagającym przeciwnikiem, niż np. całkiem przemyślanie walczący orkowie.Wielokrotnie przechodząc dwójkę radziłem sobie z przeważającymi siłami orków, oczywiście okupując to trudem parowania i unikania ciosów. Grając w trzecią część bałem się podejść do o ileż słabszego wobec mnie jaszczura ^_^ Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sergeyevich Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 To dołącz do klasztoru, zrób sobie pierwszą lepszą runę z czarem ognisty pocisk czy coś i śmigaj. Szkoda czasu na łuki. To takie... niemagiczne Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Dobra, tak zrobię. No i uważaj, bo diabeł się Tobą interesuje (liczba postów). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dante1997 Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Dla mnie trójka nie ma klimatu, dwójka jest pod tym względem dużo lepsza.Nie wiem, dla mnie to jakieś bezpłciowe. Chodzimy po tych wioskach, które są do siebie podobne, czasem jest śnieg, czasem wiosna... A Arcania? Dla mnie porażka.@c0rJeśli grasz magiem, to nie pakuj w zręczność. Zostaw to Łowcy Smoków i Paladynowi Przy okazji: mag to chyba najłatwiejsza profesja w całej grze, żaden miecz nie może się równać z pomniejszeniem smoka, czy z kulami ognia spadających z nieba Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arlekin Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Nie wiem czemu wiele osób tak się czepia tej trzeciej części. Według mnie była dobrze zrobiona, pomijając dodatek i walkę bo najlepiej cały czas atakować słabymi szybkimi cięciami, ale jeśli ktoś gra magiem to walka znowu staje się fajna bo fajnie udoskonalono używanie kosturów o możliwość odbijania zaklęć. Wątek fabularny też niczego sobie, wyzwalanie miast daje satysfakcję porównywalną z ubijaniem smoków w części poprzedniej. Oprócz zadań głównych dużo ciekawych zadań pobocznych i w ogóle miło się ten świat eksploruje.c0r na twoim miejscu bym tak nie kombinował z rozwojem postaci bo Gothic to nie Skyrim i tu się nie sprawdzają mieszanki klas a najpewniej skończy się to tym że utkniesz w jakimś momencie i za nic nie dasz rady ruszyć do przodu Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] antros22 Napisano Styczeń 7, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 7, 2013 Swego czasu też "kombinowałem z magiem"... i na końcu gry zapomniałem o czarach, i ubiłem smoka mieczem. xD Zatem mieszanie klas, nie jest aż tak bardzo "niebezpieczne" (trzeba jednak wykonywać wszelkie zadania oraz zabijać/obijać wszystko, co się rusza). Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c0r Napisano Styczeń 8, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2013 Ok, przede mną próba ognia, mam prawie 6 level (przedtem trochę się pomyliłem). Wpakowałem 25 punktów nauki w manę u Vatrasa. Jak myślicie - na jakim levelu mam zacząć myśleć o zadaniach głównych, tj. Wodny Krąg itp? I w jakie runy zainwestować na początku? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darmad Napisano Styczeń 8, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2013 Na początek najlepsze jest przywołanie gobilina, bo ognisty pocisk jest cienki. Ja grając paladynem pod koniec gry miałem 125 many w ogóle nie tracąc w nią punktów umiejętności, tylko tabliczki i eliksiry. I dla Ciebie jest bardzo dobry trick, mianowicie zjadając 50 ciemnych grzybów dostajesz +5 many, a jest ich pełno, a najwięcej w Jarkendarze na bagnach znalazłem tam z 200, a jest tam z 350 tych grzybków, ale mi się nie chciało tyle zbierać. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xanatos Napisano Styczeń 8, 2013 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2013 A teraz przyznać się - kto przechodził Gothica 3 z patchem 1.75, na poziomie bardzo trudnym, z alternatywnym balansem i ulepszeniem SI włączonym? (mówię o tych którzy twierdzą, że wszystko można zaklikać LPM) Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.