Skocz do zawartości

PS4, X-One, Wii-U


Polecane posty

Nie ma tam nic z poważniejszych multiplatform? False. AC4, nowy Batman, nowy CoD - wychodzą na Wii U. Masz jeszcze Splinter Cella i Raymana nowego jakby co. Tylko gier od EA nie będzie.

We've been through this already. Tylko gry od Ubi są w miarę pewne (choć i tu nie wszystkie - choćby South Park na Wii U nie wychodzi). Poparcie Activision jest chwiejne - CoD będzie, bo CoD pcha się wszędzie, ale już Diablo III na Wii U nie wyszło. Poza tym to plus EA to tylko trójka największych. Co z Take Two? Deep Silver? Konami? Capcomem? Square Enix? Tu są albo tak chwiejne jak w przypadku EA (Deus Ex od Square wyszedł, ale co np. z Tomb Raiderem? Gdzie zapowiedzi FF XV i KH3 na konsolę Nintendo? Capcom wydaje Monster Huntera, ale już RE6 czy DMC się nie pojawiły) albo nieistniejące, co jest szczególnie bolesne dla Ninny w przypadku T2, które w tym roku wypuściło 2x GOTY contender (BioShock Infinite i GTA V).

Z multiplatformami na Wii U jest źle, koniec, kropka. Port na tę konsolę to dalej wyjątek, nie reguła. Dlatego Wii U można kupić jako suplement do którejś z platform, na którą wychodzi większość gier - aby ograć exy. Sam może tak zrobię. Jako podstawowy sprzęt do grania konsola jest jednak do niczego...

Edytowano przez Fristron
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konami pomaga Nintendo przy SSB, np. Capcom wydał w Japoni exclusivnego (niestety tylko na 3DSa) exa killera. Czemu? Może mają jakąś sztamę. Po co to Diablo? Nie potrzebne wg. mnie na Wii U. Activition wie, że i tak pewnie by się nie sprzedało. Wydają prawie wszystko od siebie. COD, Skylanders, itd. Nintendo i ich second party wydają tyle gier, że multiplatformy są tylko odpoczynkiem growym. Taką zmianą na jakiś czas.

Jeszcze się ustosunkuję do tego co Lubro dopisał do posta, bo nie zauważyłem wcześniej.

Ja, choć jestem fanem Ninny, nie czuję się zaślepiony. Bardziej, bardzo przywiązany. Wiem co oferuje konkurencja, inne konsole, ale klimat tych firm mi nie odpowiada tak jak Nintendo. Wogóle, jeśli się jest fanem Big N w Polsce, to znaczy, że się zna, przynajmniej co nieco, na grach :D Może ta firma ma swoje zasady i tradycje? Może nie idzie do mas i nie zaczyna robić typowych rozwalanek, rozwflaczanek, ponieważ woli zostać przy wiernych, uwielbiających fanach i zająć się wychowywaniem kolejnych pokoleń graczy? Wydają takie X czy Bayo, czy nawet Twilight Princess, aby zadowolić "poważnych" fanów, którzy lubią też takie klimaty, i aby zachęcić wachających się, również. Ta firma nie jest Microsoftem, na których myśl chce mi się śmiać. Są twardzi jak żelki z Biedronki i tańczą jak im cokolwiek zagra, trzymając się kórczowo stołka. Nintendo nie podejmuje pochopnych decyzji, więc nie daje się zmienić. Nie chcą stać się wszystkim w jednym i pokonać konkurencję, ale myślę, że mogli by. Chodzą swą ścieżką i odnoszą sukcesy, dominują rynek (3DSem obecnie).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem kilka błędów zniszczyło potencjał Wii U. A szkoda.

Nintendo postawiło na multiplatformy jako początkowy bajer, ale zrobiło to nieumiejętnie, bo były to tytuły nie najnowsze w większości, droższe niż u konkurencji, czasami nawet gorsze niż current genowe wersje, zabrakło kilka ważnych tytułów.

Nie tak się robi ludzi w konia tzn. sprzedaje sprzęt. Powinni oprzeć się na albo na nowych tytułach multiplatformowych i ficzerami konsoli używanymi przez nich, no i choć minimalnej przewadze technicznej tych wersji nad current genami. To, albo agresywna promocja exów.

Kolejny pomysł to tabletopad - pomysł świetny, choć moim zdaniem zabrakło .. odwagi. Sama idea dwóch ekranów nie każdemu się spodoba, mam na myśli bardziej funkcjonalność tabletopada. Granie niczym na handhedzie i urozmaicenie kontroli gier na TV jest ciekawe, ale przełomem byłoby moim zdaniem zrobić z niego po prostu handhelda dodanego do konsoli z taką funkcjonalnością. Cena oczywiście poszłaby w górę, ale funkcjonalność i możliwości - o wiele więcej. Inne rozwiązanie - model współpracy 3DS i Wii U - dodać 2

Uważam, że to mogło się udać.

A tak, na premierę nie było żadnego efektu wow.

( swoją drogą chyba na żadnej premierze next gena go nie będzie, więc to niekoniecznie minus )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Messer, zastanów się nad tym. Gamepad jako handheld mógłby uśmiercić 3DSa w pewnym stopniu. Nintendo nie chciało doprowadzić do wojny domowej.

Ludzie są raczej zadowoleni z konsoli, ponieważ wyszło na nią już dużo świetnych gier. Uważam, że to konsola z potencjałem 1, 2 party, które zawsze są grami genialnymi. Szkoda mi jedynie The Crew od Ubi, ale może jeszcze zmienią zdanie i wydadzą.

Gamepad jest niesamowitym kontrolerem, Ninny ma plany na pszyszłość, zobaczymy jak będzie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zastanowiłem się i nie wydaje mi się żeby gamepad jako handheld uśmiercił 3DS, jeśli się to zrobi z głową. Obstawiam że to gry a nie efekt 3D czy przenośność wyniosły potrójno - podwójne ekrany na szczyt. A można upiec wiele, naprawdę wiele pieczeni na jednym ogniu.

Fajnym patentem na Wii U jest remote play czyli jak mówiłem stancjonarko - handheld, bo kończy się kłótnia o TV, plus nie odbywa się to kosztem grafiki, ale można to rozwinąć streamingiem np. do określonej odległości czy nawet serwerami i Internet na cywilizowany świat, inne pomysły - np. co op bez splitscreena, gdzie jedna osoba używa Wii Mote lub Classic kontrolera i patrzy na TV a druga tabletopada . Sony już od jakiegoś czasu miesza pojęcia stacjonarki i handhelda, i wprowadza te pomysły, dowodem VitaTV ( daj Boże porządny upscall ) i PS4 + Vita jako kontroler. Vita po lutowym pokazie nabrała dużo sensu, chyba się wszscy zgodzimy w tym względzie ?

Musisz przyznać że pod tym względem uczeń przerósł mistrza.

Jeśli słowa że każda gra na PS4 ma mieć ,, wersję " na PSV dzięki Gaikai się potwierdzą ( link http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-sony-mandates-vita-remote-play-for-ps4-games ) to Sony rozwiąże problem gier PSV od ręki, był o tym news, podobno devi mają opracować tylko sterowanie, a Sony to wymusza co cieszy niezmiernie . Diablo III RoS na Vicie ? Możliwe, kup tyko PS4l.W dodatku PS4 dostanie mocnego asa, a dla wielu nawet jokera w postaci współpracy PS4 + Vita. Win -win.

Tak samo to powinno działać u Nintendo - gra z 3DS dzięki Wii U na dużym TV. Kupujesz obie konsole + peryferium, lub abonament na usługę streamingu, w dodatku jesteś cennym klientem dla Nintendo bo czerpiesz z bazy gier 4 platform, a grasz jak chcesz i masz masę gier do wyboru. Moc next gena spokojnie wystarczy do upscallu, a Wii U jak wiemy gry z Wii pięknie skaluje. Aż mi się nie chce wierzyć, że nikt nie pomyślał. No chyba, że za wysokie progi na lisie nogi BigB. Efekt synergii zwiększa korzyści niemal wykładniczo moim zdaniem.

Rynek jest jaki jest i każdy detal decyduje o sukcesie lub porażce, ja np. pewnie skusiłbym się na takie rozwiązanie, choć 3DS byłby dla mnie tylko czytnikiem gier, i zauważ że zmieścimy się w cenie PS4/X1 !

Coś czuję, że następną generacja, o ile powstanie w klasycznej formie, to będą konsole obsługiwane handheldami, z automatycznym cross buyem, cross playem, Gaikai, i co tam wymyślą. Oczywiście zwykłe pady będą dalej.

Wiem, że się rozmarzyłem, wiem też że Ninny ma swoje plany, ale dla mnie to jest tak jakby wyższy poziom gamingu, świetna decyzja biznesowa i wielkie udogodnienie dla gracza.

Eh, marzenia...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wziąłeś pod uwagę jednego, bardzo ważnego szczegółu. Gry zaczynają być uciążliwe już na XLce. Ja mam zwykłą wersję. Gdy "pójdę" czasem odwiedzić sąsiada w Animal Crossing to potem koję oczy na Pikminie 3 tongue_prosty.gif Na poważnie to po prostu widoczne piksele przy poruszniu się, np. Boję się, wyobrazić sobie tych gier na TV, błyyychh. Druga sprawa to pewnie jakieś mocne łącze pomiędzy konsolami, a nie wiem czy 3DS ma takie możliwości. Nie znam się na tym.

Gamepada wszędzie nie zabierzesz, ale osoba, która ma na swojej konsoli dolidny plan wydawniczy, nie lubi (bąć może) inwestować w tyle growych maszynek co Lubro :P , nie kupi jeszcze 3DSa. Może jedynie fan. Innej osobie może wystarczyć. Np. Kowalski używa handhelda w pracy, wybierze WII U, ale już nie 3DS. Może nie pokonałoby to jakoś dobitnie 3DSa, ale mogłyby się dziać dziwne rzeczy. To tak jakby wydać 2 hanheldy na raz, ale 1 zrobić większy, mocniejszy i jako konsola domowa. Oczywiście na koniec podam problem dyskwalifikujący gamepada jako handhelda. WAGA. Gamepad sam, ma idealną wagę, ale już dodając do tego kupę metalu już zapewne nie.

Przydałby się bundle Wii U+2DS.

Vita chyba nie zostanie wykorzystana do dodatkowych funkcji (mapa, ekwipunek, celownik, dziwactwa typu W101)? Pomijając fakt, że jest ona w domu (do poduchy) gorsza sporo od gamepada.

Edytowano przez Luke20
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, remote play to po prostu granie w gry z PS4 na Vicie w tym przypadku. Zarówno na konsoli osobno, jak i funkcja kontrolera. Przydaje się tak samo gamepad na Wii U - kontynuacja gry np. jak TV zajmuje młodsza siostra.

Po materiałach widać że PSV daje radę.Oczywiście potrzebne jest PS4 i dlatego uważam że to korzystne dla Sony, bo lepiej sprzedać 2 konsole niż jedną.

Vita sama nie da rady po prostu. Killzone Najemnik sprzedał się w 40 tys. egz w USA. Tragedia. I jak tu cokolwiek wydać, jak za rogiem PS4 i już narzekania że mało gier, a jeszcze dla PS3 coś musi zostać. To tak jakby palić pieniądze, heh.

Zresztą hakowane Vity odpalą np. BF3 z PS3, dlaczego nie ma tego oficjalnie ? Taki sam bezsens jak to że każda wersja PS3 ma emulator gier z PS2 i co - i nic, reedycje HD ważniejsze.

OK, gry z 3DS potrzebowałyby solidnego upscallingu, a są obawy czy VitaTV da radę, ale moim zdaniem warto by było. Samo porównanie biblioteki gier WiiU/3DS = kup 3DS, tylko ta grafika. I to jest właśnie ten win - win o którym mówię.

Zgoda, bundle Wii U +2/3DS jest potrzebny, tak samo jak PS4+Vita, ale na ten moment najważniejsze są gry. Vita ma plus w przyszłości w postaci gier z PS4. Na ten moment w obu przypadkach posucha, finansowe klapy za klapą - poza remakiem Zeldy. Zaklęte koło. Obie konsole mają status uzupełnienia dla innych, ważniejszych konsol i sądzę że o ile Big N może jeszcze coś zawalczyć z Wii U i zagrać va banque, o tyle Vita może się sprawdzić już tylko jako miły dodatek do PS4, nie za 900 zł i nie z grami po 150 zł. Myślę, że chętnych wystarczy by konsola totalną klapą nie była.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vita chyba nie zostanie wykorzystana do dodatkowych funkcji (mapa, ekwipunek, celownik, dziwactwa typu W101)?

Jest wykorzystana. Little Big Planet 2, Deus Ex: HR Director's Cut, Guacamelee, itp.

Pomijając fakt, że jest ona w domu (do poduchy) gorsza sporo od gamepada.

How would you know? Zresztą >opinie. Wolę trzymać Vitę niż (imo) średnio wygodny, nie wiedzący czy chce być tabletem czy kontrolerem, Gamepad. + Przyciski WiiU są głośniejsze niż te na Vicie. Ostatnio nocami pogrywam w Dragon's Crown bez obawy, że obudzę dziewoję. Z takim W101 czy wcześniej Raymanem Legends to nie przeszło. +OLED. + Multitouch. Technology.

Z kolei mylisz się w kwestii integracji handhelda i dużej konsoli oraz wynikającej z tego rzekomej rywalizacji. Nintendo mogłoby drukować pieniądze na WiiU wykorzystując grupę posiadaczy 3DS i wiele razy o tym pisałem. To nie jest tak, żeby zrobić z Gamepada WiiU całkowicie przenośny sprzęt, a żeby połączyć 3DS i WiiU. Faktycznie ekran 3DS i XL jest do bani ze swoją rozdzielczością i niższym PPI niż Nokia N-Gage, więc bezpośredni streaming odpada, ale takie rzeczy jak cross-buy można już naprawdę rozważyć. Capcom wiedział, że sprzeda miliard kopii MH4. Nintendo powinno odrobinę dorzucić i zrobić z MH3U grę #YouOnlyPayOnce. Tak samo można wprowadzić odpowiednik PS+ (do tego potrzebne jest nadgonienie z systemem kont btw). Jedna opłata w ramach wszystkich urządzeń, która byłaby wyraźnie większą wartością w przypadku posiadania dwóch konsol. Kolejna rzecz - więcej multiplatform na swoich systemach. O ile MH3U był dobrym kierunkiem to teraz olewa się to całkowicie. Wyszedł Sonic: Lost World na 3DS i WiiU. Dwie różne gry. Jednak jak już nie ma cross-buy to przydałby się jakiś mocno promowany tańszy bundle. Najlepiej wrzucić do niego jeszcze WiiU i 2DS, minimalnie zarobić i puścić w świat w atrakcyjnej cenie, żeby ruszyć trochę WiiU. Może jakieś wspólne funkcje, poziomy, coś z AR. Cokolwiek. Kwestia zachęcenia. Pokazania, że posiadanie dwóch (lub więcej) urządzeń ma sens.

No i myślę, że następny handheld Nintendo będzie miał już normalny streaming, bo będzie do tego zmuszony potrzebami rynku. Jednym z powodów, dla których zechcę PS4 już na premierę jest właśnie streaming. Możliwe będzie granie w gry z PS4 na Vicie nie tylko w zasięgu dużego systemu (jak WiiU->Gamepad) czy jednej sieci (jak PC->Nvidia Shield), ale i w różnych sieciach. Damn! Już teraz grałem w ICO w pracy kilka kilometrów od domu. To jest przyszłość. Tworzenie dużych "ekosystemów" (dat fckn word tho) ze zintegrowanymi systemami zamiast kilku różnych, oddzielnych wizji. Każdy w to idzie. Apple, Microsoft, Sony. Tylko Nintendo jest dalej w 2001.

+Resogun na OLED. Dude.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma takie specyficzne wymagania i kobietę z ultrasłuchem... to vita może się sprawdzić, ale im mniejszy ekran, tym bardziej handheldowo i po prostu gorzej... i taaak wiem, przerabialiśmy to już wiele razy, ale dopiero pierwszą grą, przy której widać różnice TV, a gamepad jest dla mnie Zelda WW HD. Od razu mówię, że moje TV ma tylko 24-26 cali (planuję 32). Ekran w gamepadzie (chyba przyznasz Lubro). nie sprawia kłopotów. Po co więc multitouch? Chyba tylko po to aby osczędzić na jakże drogim rysiku tongue_prosty.gif Te wybuchowo głośne przyciski chyba zrekompensują lepsze gałki (dobra koniec o bzdetach), a nie wspomniałem o ważnej zalecie ekranu gamepada. Jego wielkość pozwoli, aby jako tako komfortowo ogrywać na nim gry z WII lub Pikmina za pomocą WII remotów. To prawdziwy ekran do konsoli. Muszę jednak rację przyznać, że Sony wymyśliło to świetnie z graniem gdziekolwiek, ale jak to jest z mocą? Przecież nie wierzę, że next genowa gra pójdzie na czymś sporo słabszym od PS3. Jeśli już to grafika musiałaby być torturą... Bundle PS4 z Vitą upiekł by 2 pieczenie na 1 ogniu BEZ wojny domowej. Jest tylko jeszcze jedna rzecz. Messer, jeśli już, nie uczeń od mistrza, tylko ZŁODZIEJ od okradzionego. Taka jest filozofia kurczowo trzymających się stołka prezesów Sony.

Edytowano przez Luke20
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co więc multitouch? Chyba tylko po to aby osczędzić na jakże drogim rysiku

Może po to, żeby mieć więcej możliwości interakcji, szczególnie w exclusivach? Zresztą, rysik pojemnościowy istnieje i jest to świetne rozwiązanie.

Dalej podtrzymuję swoją opinię o żenadzie ekranów oporowych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekran w gamepadzie (chyba przyznasz Lubro). nie sprawia kłopotów. Po co więc multitouch? Chyba tylko po to aby osczędzić na jakże drogim rysiku

Bo równie dobrze moglibyśmy zostać przy ekranach oporowych, po co nam wygodniejsze, dużo dokładniejsze i bardziej uniwersalne sterowanie. W gliniankach też moglibyśmy żyć do dzisiaj, wszak woda na głowę nie kapie (zazwyczaj) i od wiatru chroni wystarczająco.

Muszę jednak rację przyznać, że Sony wymyśliło to świetnie z graniem gdziekolwiek, ale jak to jest z mocą? Przecież nie wierzę, że next genowa gra pójdzie na czymś sporo słabszym od PS3. Jeśli już to grafika musiałaby być torturą...

lol.png

No comment.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością stwierdzę, iż Bleub powinien zostać odesłany na inne forum gdyż nic nie wnosi do dyskusji. Czy wy jesteście fanboyami ekranów pojemnościowych? Teraz o nich wspomniałem i dwóch się zleciało. Powiedzcie w jaki sposób to ma wpłynąć na rozgrywkę. Jak chodzi o gry, wprowadza on jedynie obsłógę dwóch palców, a co to daje? Są to poniekąd lepsze ekrany, ale przy gamepadzie cena przeważyła. I nie palcuje się tak bardzo ekranik dodatkowo.

Ja używam teraz w tablecie rysika wacoma (czy jakoś tak), ale do tego potrzeba szereg czujników i specjalnego, elektronicznego rysika. Ekran gamepada jest duży, wygodny, dobrze reaguje na pojedyncze dotknięcie (dobra klawiatura, świetne, rysunkowe Art Academy). Jest taki po prostu zwykły. Bez minusów i bez szaleństw. Ale oczywiście, was to trzeba zapewnić

Co to miało być to no comment? Tak piszą tylko ludzie, którzy nie umieją nic wytłumaczyć. Wstawić jakiegoś troll facea czy coś i już...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luke20, moim zdaniem to działa w obie strony, jeśli chodzi o zrzynanie Sony - Niny.

Sony kopiuje pomysły od Big N, prawda ( PS Move ) ale często też tworzy coś jako pierwsze w branży ( współpraca PS3 z PSP/Vitą, gaming 3D TV jaki by nie był. ) Moim zdaniem nie dochodzi nigdy do naruszania praw patentowych, więc ciężko mówić o kradzieży. Mamy na świecie kilkudziesięciu producentów aut i każde auto ma 4 koła, bo inaczej się nie da.

Przyznam że współpraca PS4 Vita niepewnie, ale coraz bardziej mnie zachęca do handhelda Sony, a zarzekałem się że VitaTV>>> PSVita. Sporo ostatnio podróżuję, ceny spadają, może kiedyś. Tak samo myślałbym pewnie o duecie od BigN.

Dalej uważam że brak współpracy 3DS/Wii U to błąd Nintendo. Obecnie jest taka sytuacja, że 3DS dostaje masę gier i będzie ją dostawać dalej, a Wii U nie dostało żadnej, poza remakiem Zeldy WW, który narobiłaby podobnego zamieszania, a teraz czekamy na premiery.

Naprawdę, widzieć jedynego next gena obecnie na 5 miejscu sprzedaży wśród konsol to kiepski widok, a do premiery pozostałych miesiąc. Nie tak to powinno wyglądać.

Też mi się nie podoba część ostatnich postów. Dogryzanie, złośliwości. Do tej pory było tutaj kilku dyskutantów,za to wysoki poziom.

Luke, Vita nie jest słabsza od PS3, oczywiście pewne cięcia w oprawie będą, ale co z tego jak dostaniemy natywną rozdzielczość. To wystarczy, mały ekran gra na korzyść Vity. Pokazy Killzone, Knacka itp. utwierdzają mnie w tym słuszności takiego myślenia.. Zresztą, nieważne w jakiej formie, ważne żeby te gry po prostu były na Vicie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im mniejszy ekran, tym bardziej handheldowo i po prostu gorzej...

Czy przy remoteplay/offTV nie chodzi właśnie o to? Chcę wrzucić obraz na mały ekran, położyć się w łożeczku i pograć. Zresztą to jest różnica pomiędzy 5 calami, a 6,2. Nie tak jak pomiędzy 7-calowym, a 10-calowym tabletem.

Muszę jednak rację przyznać, że Sony wymyśliło to świetnie z graniem gdziekolwiek, ale jak to jest z mocą? Przecież nie wierzę, że next genowa gra pójdzie na czymś sporo słabszym od PS3. Jeśli już to grafika musiałaby być torturą...

Wait. Ty rozumiesz jak działa streaming, nie?

tylko ZŁODZIEJ od okradzionego. Taka jest filozofia kurczowo trzymających się stołka prezesów Sony.

XDXDXD OffTv też jest btw pomysłem "skradzionym", bo Sony robiło to już przy PSP. Apple ze swoim Airplay robi to od 2010. Każdy korzysta z cudzych pomysłów w zakresie, w którym nie są opatentowane. Tak działa w pewnym sensie postęp.

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka Nigdy nie miałem konsoli i zamierzam kupić jak wyjdzie PlayStation 4 tylko dręczy mnie jedno pytanie czy gry z Pleya 3 będą działaby na nim?

PS4 nie będzie wstecznie kombatybilny z grami na PS3. Sony zapowiedziało alternatywę w postaci streamingu gier z poprzedniej konsoli. Może coś wspomnieli o możliwym oficjalnym emulatorze, ale tego nie jestem pewien.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next Genowe preordery w USA.

PS4 ma ok. 725,000 preorderów, Xbox One 525,000 zamówień przedpremierowych.

Gry :

PlayStation 4 - Top 10 Pre-orders

1. Call of Duty: Ghosts - 298,180

2. Battlefield 4 - 273,766

3. Killzone: Shadow Fall - 250,155

4. Assassin's Creed IV: Black Flag - 213,354

5. Watch Dogs - 153,569

6. Destiny - 89,970

7. Madden NFL 25 - 81,119

8. NBA 2K14 - 59,592

9. inFAMOUS: Second Son - 57,562

10. Knack - 40,982

Xbox One - Top 10 Pre-orders

1. Call of Duty: Ghosts - 329,032

2. Battlefield 4 - 153,221

3. Assassin's Creed IV: Black Flag - 137,928

4. Watch Dogs - 95,314

5. Forza Motorsport 5 - 90,573

6. Dead Rising 3 - 86,648

7. Ryse: Son of Rome - 82,888

8. Destiny - 66,448

9. Madden NFL 25 - 58,870

10. Titanfall - 50,347

Moje wnioski -

PS4 ma przewagę nad X1 w mateczniku MS. Dat always online i DRM effect.

Po raz kolejny potwierdzone że FPS są najlepsze ( przynajmniej się najlepiej sprzedają ).

Killzone Shadow Fall radzi sobie znakomicie, marka jako całość jest obecnie w najlepszej sytuacji od początku istnienia = zawsze pokazuj flagowego exa FPS razem z nową konsolą. Reszta exów grzeje koniec listy, tak samo jest z X1.

Mamy gry od kilku wydawców - Sony, MS, EA,Acti, Ubi i rodzynki DR3 od Capcom i NBA2K14 od 2K Sports.

Multiplatformy to jakieś 80 % zamówień w segmencie gier, czyli im bardziej jesteś multiplatformowy tym lepiej (begone, Nintendo ! ). 3rd party rządzą i dzielą. Patrząc na tą listę wojny na exclusivy nie mają większego sensu.

40 tys. preorderów na Knack, 80 tys. na Ryse.....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interesujące aktualne statystyki zamówień przedpremierowych z US (vgchartz jest do bani jeśli chodzi o EU i PCty, ale z konsolami w US są raczej dokładni). Thoughts:

- XBone po tym jak przestał być kompletną tragedią powoli odrabia. W ostatnich dwóch miesiącach zamówiło go o 50 tys. osób więcej. Dalej ma 200 tys. straty.

- Killzone = Forza + DR3 + Ryse. Hurr no1 cares about killzone.

- Brak DriveClub - delay nie będzie miał ŻADNEGO wpływu na kondycję PS4 - like I said. Smutne (dla mnie przynajmniej), ale prawdziwe.

- Infamous > Titanfall. Oba na razie promowane bardzo ostrożnie, choć biorąc pod uwagę big push Titanfalla przez MS i reakcję prasy spodziewałem się gdzieś czuba stawki (może nie ogólnej, ale przynajmniej na XBONE). Destiny nawet zamawiane jest częściej.

- Konsolę kupuje się dla FPSów - tu się nic nie zmienia.

- Knack w stawce lol

- CoD wygrywa na XBONE co nikogo nigdy nie powinno dziwić. BF4 pomimo promowania przez MS prawie 2x częściej zamawiany na PS4.

- X360 miał na starcie w US ponad 2 razy wyższe attach ratio niż PS3 na swoim starcie (linku do PS3 znaleźć w tej chwili nie mogę, ale to coś w stylu 3.9 vs 1.5). Teraz wygląda to trochę inaczej. Warto jednak wziąć poprawkę na równoczesny start.

Fajnie byłoby zobaczyć jak to wygląda w EU i co zdziałał bundle z Fifą. Inna sprawa, że w EU jest z kolei ten bundle z KZ:SF, dwoma padami i kamerą w cenie XBONE.

EDIT: Beaten like XBONE in USA

Edytowano przez lubro
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps Move akurat był dobitnie śmiesznym skokiem na sukces Wii. Nie udanym zresztą, bo ile genialnych gier na Muva wyszło, a ile na WII... Gamepad to tak jak wii remote, szybko kopiowany pomysł (Wii U to taka filozofia jednak zmiany rynku gier w mniejszym bądź większym stopniu). Ubisoft już inwestuje w second screen. W_D działa ze Smart Glassem i ciepło wypowiadają się o Gamepadzie. Myślę, że z Vitą będzie tak jak z muvem. Będzie ją miał jedynie niewielki procent posiadaczy PS4 przez co może zostać zignorowana. Tak może być, bo ludzie poza domem mają 3DSa.

Remote play jest tylko jednym z atutów gamepada, myślę, że to jednak nie zalicza się nawet do kontynuacji pomysłu, ale to już każdy inaczej osądzi. Jedno jest pewne. Te wszystkie SM czy Vita+PS4 napędza bardzo Ninny.

Może rzeczywiście ten Vitowy ekran taki mały nie jest... powiedzmy, że większy ekran Gamepada to taka świetna zaleta "w zamian" za gorszą rozdzielczość. Chodzi o nie za duży screen w remote play, ale do pewnego stopnia. Wielkość gamepadowego ekraniku jest... idealna. Chyba się zgodzisz, że ani w tę, ani w tę.

Rozumiem jak działa streaming w domu, ale poza domem? Vita jest jakoś zawsze połączona z PS4 czy co?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście ten Vitowy ekran taki mały nie jest... powiedzmy, że większy ekran Gamepada to taka świetna zaleta "w zamian" za gorszą rozdzielczość. Chodzi o nie za duży screen w remote play, ale do pewnego stopnia.

Większy ekran w niższej rozdzielczości jest lepszy niż mniejszy ekran w wyższej? Jezus maria.

Rozumiem jak działa streaming w domu, ale poza domem? Vita jest jakoś zawsze połączona z PS4 czy co?

No przez Internet. Potrzebne jest co prawda mocne wifi z obu stron, ale już teraz nawet w Polsce B gdzie mieszkam da się to robić.

Na więcej nie odpisuję i więcej nie odpisze, bo prowadzisz taki damage control, że się zaczynam irytować, a nie chcę cię jakoś obrazić. Wybacz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Move nie był "śmiesznym" skokiem na sukces Wii, bo był to sprzęt bardzo dokładny i porządnie zrobiony. Olano jednak gry wykorzystujące ten kontroler.

A te statystyki vgchartz... No, żadna niespodzianka :) Może poza tym, że BF4 ma tylko 150 tysi pre-orderów na XOne, a aż 270 tys. na PS4. Trochę mało zamówień Forzy, dziwne, że Ryse dogania DR3... A co do Knacka to sam zamówiłbym tę grę, ale już samo kupno PS4 będzie sporym wydatkiem i wolę ostrożnie wybrać gry do kupienia, żeby czasem nie stracić kasy na jakiegoś gniota. Ogółem, widać, że PS4 jest wciąż znacznie bardziej popularne niż XOne - 4 gry na PS4 przekroczyły 200 tysięcy zamówień przedpremierowych, podczas gdy na XOne tylko jedna ma więcej zamówień niż 200 tysięcy. Według listy gry na PS4 mają łącznie o 400 tysięcy więcej zamówień niż gry na XOne. No i, ten... Killzone to niezły pstryczek w nos Xbox-owi :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lista pokazuje, że reklama dźwignią handlu. Titanfall dostał 2 gameplaye i nic poza tym, nie ma daty premiery, bundle, nic. O Killzone jest głośno od lutego więc nie dziwne że tak dobrze sobie radzi.

Odnośnie Forzy 5, to mylisz się - liczba preorderów jak na Forzę i nową konsolę jest BARDZO duża.

W zasadzie lista to żadne zaskoczenie - im więcej reklam i budżetu tym większa sprzedaż.

Edyta - no proszę, Titanfall ma premierę 11 marca. Fakt że nikt o tym nie wie pokazuje obecny marketing tytułu przez EA.

Niedobrze dla EA, bo Destiny wychodzi blisko Titanfalla, a ma wersję na PS3/PS4/X360/X1 i zaraz rozdają kody na betę... gra może dostać po tyłku.

Edyta 2 - Titanfall ma wersję na 360 i PC. Ah te pranie mózgu ,, exami " One ...

Edytowano przez MeSSer
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba ekrany nie są rozmiarów TV, więc chodzi o to, że na Gamepadzie zobaczysz jakość niezłą, a na Vicie dobrą. Teraz, jako że oba screeny nie ranią oczu porównać można ich wielkość. Ta jest na kożyść Wii U. Wielkość ekranu stanowi o komforcie, więc jest niezwykle ważna.

No właśnie o to chodzi. Wszyscy pięknie chwalą Vitę, ale niestety. To musi być łącze potężne z racji potężnego PS4, a to jest problemem dla wielu ludzi. Mnie też czasem szybkość zawodzi.

No właśnie o te gierki mi chodzi, bo do technologii nic nie mam. Jest naprawdę pomysłowa, ale gry są najważniejsze, a ich zabrakło.

Nie wiem o co ci chodzi Lubro... Mógłbyś jakoś wytłumaczyć... jednoznacznie. Z chęcią się dowiem co inni myślą o moich postach, a zwrócę uwagę na to, że ostatnie twoje posty nie niosą ze sobą jakiejś wielkiej irytacji, czy dezaprobaty. Liczę jednak na odpowiedź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi być łącze potężne z racji potężnego PS4, a to jest problemem dla wielu ludzi. Mnie też czasem szybkość zawodzi.

A to nie ma być czasem streamowanie obrazu 960p [ewentualnie downscaled do 720p żeby nie obciążać tak łącza] w locie? Wszystkie obliczenia będzie pewnie wykonywało PS4 stojące w domu, a na Vicie będzie tylko odbierany obraz/wysyłane akcje użytkownika. Oczywiście, opóźnienia będą, bo tego nie da się uniknąć, ale czy będą one tak straszne, żeby przeszkodzić w rozgrywce? Nie sądzę. Do większości gatunków niepotrzebna jest błyskawiczna reakcja [oprócz bijatyk].

LOL 500

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...